0 Dołączył: 2011-05-22 Wpisów: 749
Wysłane:
7 kwietnia 2012 15:47:30
Witam,
Jest czas Swiat Wielkanocnych i czlowiek powinien relaksowac sie w grodnie rodzinnym, bez stresu. Jednak sa czasami sytuacji,gdy warto poswiecic chwile czasu i zastanowic sie czy oby rzadzacy wywiazuja sie z obietnic ktore dali spoleczenstwo jak rowniez z inwestycji,ktorych sie podjeli.
5 lat temu kazdy z politykow i osob z pierwszych stron gazet oglaszalo we wszelakich mediach i srodkach przekazu o sukcesie jakim jest przyzanie Polsce Euro 2012. Niewatpliwie,dla zwyklego Kowalskiego i Nowaka sukces niebywaly, otoz na okres 2 tygodniu w czerwcu tego roku na teren Polski i Ukrainy jako wspolgospodarza zjada sie setki tysiecy kibicow by dopingowac swoje druzyny w walce o tytul Mistrza Europy w pilce noznej. Czesc z nich pewnie nigdy nie byla w Polsce,czesc byla ale jakis czas temu i pewnie ta czesc po wczesniejszych wizytach spodziewa sie,ze problemy jakie napotkala wczesniej zniknal i podczas Euro 2012 bedzie wszystko dobrze przygotowane od autostrad po srodki kolei,lotniska czy stadiony.
Pytanie? czy rzad od czasu przyznania Polsce tego wydarzenia odpowiendio spozytkowal czas, czy odpowiednie osoby zadbaly o rzetelnosc i odpowiednia jakos inwestycji? Polska przez ostatnie lata byla najwiekszym placem budowy w Europie.
Euro zbliza sie wielkimi krokami,juz tylko 2 miesiace do tego wydarzenia i powoli mozna rozliczac z tego co zostalo zrobione,co nie zostalo zrobione-co spartaczone a gdzie powinna wejsc prokuratura.
Kazdy Polak chcialbym,by po mistrzostwach mowiono,ze to byly piekne mistrzotwa,piekne mecze,w miejscach ktore byly do tego dostosowane, o jakosci drog i kolei, o tym ze lotniska spelniaja odpowiednia jakosc i przepustowosc.
Ostatnio na forach dyskusja m.in DSS,PBG i innych spolek budowalanych. Z racji tego,ze czasami ogolnie piszemy o sytuacji zwiazanej z kontraktami, nieudolnosc rzadzacych i nadzorujacych inwestycje budowalne w Polsce chcialem stworzyc watek,gdzie mozna swoje dwa grosze dorzucic i podzielic sie wrazeniami. Niektorzy mieszkaja blisko inwestycji,czy to w Gdansku, Wroclawiu,Warszawie,Poznaniu i innych miastach jak rowniez srodkach komunikacyjnych i maja wiele uwage jak i spostrzez ktorymi moga sie podzielic.
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
7 kwietnia 2012 16:00:00
"No nie udało się wszystko jak planowaliśmy, bo był kryzys, bo wredni poprzednicy, bo nastały powodzie, były upały, trochę mrozy i gradobicie. My zrobiliśmy wszystko najlepiej jak tylko nam sytuacja pozwoliła, a że nie wyszło to przecież nie nasza wina. Poza tym to przecież sukces, impreza się odbyła, nasza drużyna zagrała aż trzy mecze i to najważniejsze. Stadiony zostały, drogi autostradopodobne też, a nawet z niektórych budynków dworców tynk jeszcze nie odpadł. Wszystko to nasza zasługa. A to co nie wyszło to... bez komentarza. Nie zwracajmy uwagi na szczegóły bo to szukanie dziury w całym."
|
|
0 Dołączył: 2011-05-22 Wpisów: 749
Wysłane:
7 kwietnia 2012 16:05:27
“Polska w budowie” - i nowa myśl przewodnia, obliczona, mówiąc językiem fachowym, na obniżenie oczekiwań elektoratu. Hasło generalne: jak jest budowa, no to sami wicie-rozumicie, że dobrze być nie może. Na budowie musi być trochę bałaganu, musi być fuszerka, syf i w ogóle. “To są odwieczne prawa natury, pani kierowniczko, jak jest zima, to musi być zimno” - rzeczywistość zatoczyła koło i satyra na propagandę PRL z filmów Barei trafia w sedno także w odniesieniu do propagandy obecnej. Pewne wyjasnienie "Jak to sie robi w Polsce"?czyli jak zgodnie z prawem mozna ciagnac z kieszeni obywatela pieniadzie i okradac Skarb Panstwa jak i samych obywateli. Jednym slowem- jeszcze wiele wody w Wisle uplynie zanim w tym kraju bedzie normalnie. Cytat:Jak to się robi? Problemy z odcinkiem C autostrady A2 to tylko wierzchołek góry lodowej, do podobnych nieprawidłowości dochodzi również przy innych inwestycjach. Mechanizm oszustwa wyjaśnia Kazimierz Turaliński, specjalista ds. bezpieczeństwa, który zaangażował się w wyjaśnienie sprawy i reprezentuje poszkodowanych. – Na potrzeby autostrad zastosowano znaną z lat bumu na budownictwo mieszkaniowe metodę łańcucha podmiotów z osobowością prawną. Schemat działania oszustwa jest nie tylko prosty, ale i wyłącza sprawę spod jurysdykcji prawa karnego. Pierwszy etap stanowi uzyskanie zamówienia publicznego przez renomowany podmiot. Następnie tworzone jest przedsiębiorstwo kapitałowo i osobowyo, niepowiązane z pierwszym ogniwem, które przejąć ma jako podwykonawca bezpośrednią realizację prac. Pomiędzy nimi zawierana jest zazwyczaj niezmiernie rygorystyczna umowa, obwarowana karami umownymi w przypadku nawet minimalnych opóźnień w realizacji harmonogramu prac. Ten zaś podmiot korzysta z licznych, również powołanych na potrzeby realizacji tego kontraktu, „pośredników”, którzy faktycznie cedują bezpośrednie wykonanie prac na zewnętrzne „obce” podmioty. Przy czym, by wyeliminować możliwość dochodzenia zapłaty bezpośrednio od zleceniodawcy, zakres przekazanych im czynności podlega rozbiciu na czynniki pierwsze do stopnia niespełniającego definicji „roboty budowlane”. Prace inne nie korzystają bowiem ze szczególnej ochrony prawnej. Dlatego np. na fakturach i w umowie z faktycznym wykonawcą odcinka autostrady zamieszcza się np. wynajem sprzętu budowlanego, dostawy surowców lub wypożyczanie siły roboczej. Prawo można łatwo obejść. Pozostawieni z niczym uczciwi wykonawcy mogą jedynie organizować akcje protestacyjne ignorowane przez rząd i GDDKiA – wyjaśnia Turaliński. Caly artykul godny przeczytania. Jest o tym jak od dluszego czasu wierzyciele DSS_u i wykonawcy na autostradach byly mamieni obietnicami splaty zobowiazan. Tak to jest gdy mozna stosowac wyzej wspomniane praktyki, czas Euro 2012 sie zbliza,dlatego trzeba zawijac firmy "krzaki"-) A jak to dalej wyglada? Turalinski wyjasnia Cytat:Już po wykonaniu prac, zaczyna się kontrolowane doprowadzenie do upadłości spółek ze zobowiązaniami finansowymi, aby nie wypłacać należnego wykonawcom wynagrodzenia. – Spółka nr 1 popada w kontrolowany konflikt ze spółką nr 2. W wyniku różnych opóźnień, które skutecznie można odgórnie reżyserować poprzez np. opóźnienie sporządzenia protokołu zdawczo-odbiorczego, naliczone zostają znaczne kary umowne, a sama umowa ulega zerwaniu. Z powodu dokonania wzajemnego potrącenia kar umownych z należnego za wykonawstwo wynagrodzenia spółka nr 1 może zatrzymać znaczną część honorarium za realizację autostrady. Roszczenia ogniwa nr 3 – powstałe na bazie faktur otrzymanych od bezpośrednich wykonawców 4 poziomu, dają podstawę do postawienia obu spółek pośrednich w stan upadłości. Niższe od oczekiwanych wpływy umożliwiają jedynie częściowe zaspokojenie ich wierzycieli, a i tak pierwszeństwo mają roszczenia pracownicze oraz fiskusa. Tracą uczciwi podwykonawcy, którzy zazwyczaj nie mogą się ubiegać o wypłatę wynagrodzenia bezpośrednio od zleceniodawcy robót. Stara metoda oszustwa gospodarczego doczekała się renesansu. Właściwe ministerstwo i GDDKiA dbają tylko o to, by autostrady były przejezdne na Euro 2012. Nie ważne co będzie później z drogami i ludźmi, którzy je budowali i tymi którzy nigdy nie będą po nich jeździć – mówi Kazimierz Turaliński. A najgorzej to ma zwykly Kowalski,ktory traci caly majatek na ktory nierzadko pracowal cale lata . Cytat:Niestety w polskich realiach takie procesy ciągną się latami, wielu przedsiębiorców bankrutuje na długo przed ogłoszeniem wyroku. – Przede wszystkim trzeba mieć pieniądze na opłacenie prawników i część kwoty trzeba wpłacić od razu do sądu, aby sąd w ogóle się tym zajął. Wiadomo, człowiek sam przeciw dużej korporacji ma małe szanse – mówi Kępniak. Poszkodowani przedsiębiorcy czują się bezsilni, aby odzyskać pieniądze, chcą blokować nie tylko budowę autostrady, ale także drogi dojazdowe do Warszawy. – Będziemy blokowali dotkliwie i będziemy robili to do skutku Minister Nowak napewno nie bedzie mial spokojnych Swiat Cytat:Wczoraj (4 kwietnia – przyp. red.) mieliśmy zebranie z podwykonawcami, postanowiliśmy dać jeszcze szansę ministrowi Nowakowi, wyraziliśmy chęć spotkania się z nim i omówienia kilku spraw, aby wpłynął na GDDKiA, która mogłaby i na pewno ma taką moc sprawczą i podwaliny prawne, aby te sprawy pozałatwiać za DSS. Jeżeli tego nie załatwią, w tygodniu po świętach zaczniemy blokować skutecznie nie tylko autostradę A2, ale wiele innych punktów. Chcemy zablokować również autostradę A4 i całą zachodnią część wjazdów do Warszawy – wszystkie drogi, wszystkie węzły komunikacyjne newralgiczne nie tylko dla budowy, ale także dla dojazdu do Warszawy. Chcemy to zrobić tak, żeby było na dużą skalę medialną, żeby wreszcie pan Nowak nie mówił w telewizji, że wszystko jest dobrze i że wszystko jest pozałatwiane – zdradza jeden z pracowników poszkodowanej firmy, prosi, abyśmy nie ujawniali jego nazwiska. To jednak ani A1 ,A2 i A4 nie bedzie przejezdna? Bliskie zrodla ida o zaklad. Cytat:Jeśli trzeci raz zmienia się generalnego wykonawcę, to w mediach może ładnie to wygląda, ale w rzeczywistości nowy wykonawca wchodząc na budowę potrzebuje około miesiąca, żeby się zorientować, co ma robić, a następnego miesiąca, żeby wpaść w rozruch. Mogę się założyć o każde pieniądze, że autostrada nie będzie zrobiona, a pan Nowak powie niedługo, że nie da rady – twierdzi Marek Szymczak. Caly artykulP.S. A tutaj na zdjeciu pieknie zapadajacy sie "nowy"chodniczek prowadzacy na stadion we Wroclawiu www.sport.pl/sport-wroclaw/1,1...
Edytowany: 7 kwietnia 2012 16:20
|
|
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
7 kwietnia 2012 16:24:28
A kim jest ten Pan? Tzn Kazimierz Turaliński? Będzie się starał zostać posłem czy kimś innym? Ciekawe gdzie on był gdy podwykonawcy podpisywali umowy z grubymi rekinami? Wtedy mógł się zjawić na białym koniu i wołać: "Nie zapomnijcie o gwarancji zapłaty za roboty budowlane"!!! lub "Nie podpisujcie umów które są dla Was niekorzystne!" - normalnie jak dzieci, jak duże dzieci albo jak rośli faceci z naiwnością diecka... Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|
0 Dołączył: 2011-05-22 Wpisów: 749
Wysłane:
7 kwietnia 2012 16:25:06
|
|
0 Dołączył: 2008-12-30 Wpisów: 3 427
Wysłane:
7 kwietnia 2012 17:09:44
Cytat:Cotygodniowy raport z zaawansowania robót na A2 od dzisiaj na naszej stronie
W ponad 80 procentach jest już ułożona warstwa podbudowy na budowanej autostradzie A2 – taka jest średnia ze wszystkich pięciu odcinków. Największe zaawansowanie w układaniu nawierzchni jest na odcinku E położonym najbliżej Warszawy, najmniejsze na środkowym odcinku C. Na tym ostatnim w zeszłym tygodniu prace zostały zintensyfikowane, po zmianie lidera konsorcjum wykonawczego. Od dzisiaj, co tydzień, aż do 1 czerwca, w każdy poniedziałek będziemy przedstawiać na naszej stronie szczegółowe informacje o postępach na każdym z odcinków A2. Informacje będą dotyczyły postępów w robotach najważniejszych dla każdej inwestycji - układaniu poszczególnych warstw nawierzchni (podbudowy, wiążącej i SMA – ścieralnej), przy czym ze względu na najsłabsze zaawansowanie robót na odcinku C będziemy się do tego fragmentu odnosić szczególnie, pokazując wzrost zaawansowania także innych robót. Każdy będzie mógł w ten sposób sprawdzić, co dzieje się na budowie.
www.gddkia.gov.pl/pl/a/10683/C...
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
7 kwietnia 2012 17:11:50
Słyszałem, że w niedługim czasie wszystkie przetargi dotyczące dróg krajowych i autostrad mają obejmować koszt utrzymania drogi przez pewien okres (10-15-20 lat) i tym samym pozbedziemy się "taniego" budowania - tanie ---> drogi w utrzymaniu. Na chwilę obecna to są pogłoski. Co do inwestycji (w tym infrastrukturalnych) to największą bolączką jest ustawa o zamówieniach publicznych - a raczej wyjście poza najważniejszą ocenę jaką jest najniżasza cena... Po prostu coś strasznego: niezależna.pl napisał(a):21 marca Krajowa Izba Odwoławcza ostatecznie rozstrzygnie, kto wybuduje system sterowania ruchem kolejowym na 104-km odcinku Warszawa-Radom. W razie wygranej, Zakłady Automatyki Kombud, jeden z uczestników zorganizowanego w związku z tym przetargu, zamierzają tam wybudować ten sam system MOR-3, który mógł być jedną z przyczyn marcowej katastrofy pod Szczekocinami.(...)Z informacji ujawnionych przez prokuraturę oraz informacji przekazywanych w mediach wynika, że od dnia uruchomienia systemów na linii w listopadzie 2011 r., zamontowane przez Kombud urządzenia (system MOR-3) ulegały awarii co najmniej kilkanaście razy.(...)Jedyną stroną, która potwierdziła sprawność tego systemu był Kombud, producent tego systemu będący jednocześnie wykonawcą robót instalacyjnych(...)"Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom” zgodnie z podanymi informacjami jedynym kryterium oceny ofert była cena brutto”.
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|
153 Dołączył: 2011-10-30 Wpisów: 1 886
Wysłane:
7 kwietnia 2012 19:40:37
cad_man napisał(a):A kim jest ten Pan? Tzn Kazimierz Turaliński? Będzie się starał zostać posłem czy kimś innym? Ciekawe gdzie on był gdy podwykonawcy podpisywali umowy z grubymi rekinami? Wtedy mógł się zjawić na białym koniu i wołać: "Nie zapomnijcie o gwarancji zapłaty za roboty budowlane"!!! lub "Nie podpisujcie umów które są dla Was niekorzystne!" - normalnie jak dzieci, jak duże dzieci albo jak rośli faceci z naiwnością diecka... Kazimierz Turaliński to m.in detektyw. Zajmował sie też wywiadem gospodarczym, windykacją itd : www.turalinski.pl/index.php/ka...co by o nim nie mówić, to trochę na rzeczy jednak się zna... "Kupuj akcje, ilekroć zobaczysz na wykresie Wiewiórkę, siedzącą na ramieniu Clowna. To się nazywa Analiza Techniczna" - Dilbert (Scott Adams) :-)
|
|
50 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25 Wpisów: 8 588
Wysłane:
7 kwietnia 2012 20:25:35
Nawiązując do pytania: sorry, jakie autostrady? Stadiony - tak, na razie ze dwa i jak był mecz jakiś w Warszawie to pół miasta stanęło [nie interesuję się piłką]. Lotniska akurat się fajnie rozwijają, bo ludzie latają i to nie tylko LOTem - dużo linii po nas przylatuje. Kolej? Była tu wcześniej.
To wszystko o co pytasz jest porażką demokratycznej Polski, jeśli tym przymiotnikiem można ją określić. Akurat aktualny rząd postrzegam jako pierwszy wybrany w miarę przytomnie. Zakładając, że ludzkość jako całość i ludzie z osobna robią to co im się ma opłacić, nie potrzebujemy autostrad. Robimy dodatnie PKB i bez nich.
|
|
0 Dołączył: 2011-05-22 Wpisów: 749
Wysłane:
7 kwietnia 2012 22:45:07
DO Cad_man-a, nie znam pana Turalinskiego osobiscie, ale potrzac na jego zyciorys i tym czym sie zajmowal to moge powiedziec,ze napewno ma wiedze,ktore przypuszczam ze TY nie posiadasz. Po co piszesz o bialym koniu,jesli nie zgadzasz sie z czym o czym wspomnial odnosnie tego jak u nas funkcjonuje sposob przetargow i wykorzystywania luk w prawie to przedstaw swoje stanowisko,bo kazdy madry pod nikime potrafi napisac jedno czy dwa zdania obrazajace dana osobe. WatchDog- nie bede wchodzil w polemike na temat obecnego rzadu jako samego rzadu,bo moznaby piac i pisac-wystarczy popatrzyc na ustawe emerytalna. Jak niektorzy politycy zapewniali o czyms niecale 2 lata temu by po 2 latach calkiem inne stanowisko przedstawiac. Jesli potrafia zmieniac ustawe antyhazardowa w jeden weekend czy emerytalna w miesiac to powinni znowelizowac ustawe o przetargach publicznych i zniesc idiotyczne przepisy odnosnie glownego kryterium jakim jest cena o czym wiele razy bylo pisane.Piszesz o lotniskach-fakt lotniska jakos funkcjonuja- szkoda tylko,ze np kolejka z Okecia do centrum Waw jak nie bylo tak nie ma i poki co nie zapowiada sie by predko byla. Pozostaje jednak pytanie jak PKP PLK wytłumaczy się przed kibicami z niezrealizowania tak ważnego dla Euro 2012 projektu? W jaki sposób wyjaśni mieszkańcom miasta i turystom, że przez 7 lat nie udało się jej zbudować liczącej mniej niż 2 km długości łącznicy?Cytat:Kilka dni temu do Warszawy dotarł pierwszy z trzynastu zakupionych w maju składów Szybkiej Kolei Miejskiej, które przewiozą pasażerów na lotnisko Chopina. Do czasu uruchomienia tego połączenia, pierwszy Elf będzie woził pasażerów linii S1, S2 i S9.\" NA S1 NIE BĘDZIE KURSOWAŁ BO W OTWOCKU SĄ PERONY BEZ SKRAJNI, TZN. ELFY SIĘ TAM NIE MIESZCZĄ, TAK SAMO JAK 19WE, JAK STOPNIE SIĘ ROZKŁADAJĄ TO SIĘ KLINUJĄ, DLATEGO 19WE STAJE TAK DALEKO OD BUDYNKU DWORCA... Czy TY to rozumiesz,bo ja nie! To jakbym kupil samochod,ktory mi sie w garazu nie miesci i garaz bedzie stac pusty. Pamietam jak wykonywalem roboty zwiazane z tunelem pod Dublinem -tam to znowu zaprojektowali by odciazyc centrum od duzych samochodow z kontenerami,tak wykonali wjazd do tunelu ze samochody sie nie miescily-wiec nie tylko u nas takie numery. Co do stadionow, bo mowisz ze pilka sie nie interesujesz. Jesli chodzi o stadiony to jest niby pieknie a tak naprawde fatalnie. To ze Nardowy stoi to zaden sukces- poszlo na niego 2 mld zl-ponad 500 mln euro! a stadion ma dach,ktory moze byc uzywany tylko przy temperaturze plus 5 stopni. Czyli jednym slowem przeciwsloneczny-) Kazdy kto byl na stadionach takich jak np stadion Legi ktory stoi za Wisla to wie jaka jest roznica w wykonczeniu. Wiekszosc pewnie slyszala o problemach z rozegraniem meczu Legi z Wisla i w ogole meczow. Polska - Portugalia dostal warunkowa zgode, tak samo odbior UEFA bedzie warunkowy,bo nie ma innej mozliwosci. Czy ktos jednak bedzie naprawial te niedociagniecia ? Smie twierdzic,ze nie. PBG podpisalo niby ugode z NCS www.gpwinfostrefa.pl/palio/htm...,ale nie zmienia to faktu ze nie ma pomyslu na zagospodarowanie tego stadionu. Czy po mistorzstwac bedzie stworzona komisja ala afera hazardowa ale tym razem "afera stadionowa? Calkiem mozliwe. Stadion Slaski- nie wiem czy miales okazje go widziec,ale ja mialem okazje kilka razy na nim grac i rowniez jako kibic przebywac- stadion byl jesli dobrze pamietam projektowany przez Niemocow lata temu. To stadion z innej epoki,teraz takich sie nie buduje,buduje sie stadion jak Legi,gdzie wchodzisz czuje atmosfere sportu,biznesu,rywalizacji i komfortu. Murawe od pierwszych rzedow dzieli 2-5 metrow a nie jak na Slaskim 20m. Tam z polowy stadionu to trzeba miec lornetke by cos w ogole zobaczyc. Modernizacjia SlaskiegoCytat:Podczas montażu linowej konstrukcji dachu Stadionu Śląskiego pękły dwie staliwne klemy. Miały połączyć liny podtrzymujące największy w Europie dach. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, z powodu tej usterki budowa stadionu może się opóźnić nawet o pół roku Więcej... katowice.gazeta.pl/katowice/1,... Koszt modernizacji: 600 mln- na co komu to? nie mam pojecia. Stadion Wisly Krakow- to jest jest chyba jedne z wiekszych przekretow,planowo mial powstac za 200 mln i mial byc ukonczony kilka lat temu,tak na dobra sprawe to ostatnio zostal oddany do uzytku,ale byl projektowany ponad 10 lat temu i to inna epoko. Zamiast 200 mln wyszlo 640 mln. Stadion w Poznaniu- sprawa w prokuraturze, mnostwo faktur bez pokrycia, wiele bledow budowlanych. Dodam,ze trawa jest wymieniania ok 4 razy w roku a zawsze gdy odbywa sie mecz wyglada jak pastwisko! Stadion we Wroclawiu- tydzien temu druzyna Slaska Wroclaw musiala przeniesc sie na stary stadion bo? Cytat:W poniedziałek spółka Wrocław 2012, która jest gospodarzem nowego stadionu, ogłosiła, że boisko przy Alei Śląskiej wymaga remontu. Cytat:Jest problem z systemem nawadniania boiska. Pękła jakaś rura doprowadzająca wodę. Aby się do niej dostać, trzeba rozkopać nawierzchnię. Poza tym w kilku miejscach trawa wymaga uzupełnienia Cytat:Od dłuższego czasu po Wrocławiu krążą też nieoficjalne informacje, że UEFA żąda od gospodarza nowego stadionu gruntownych przeróbek instalacji elektrycznej. Wczoraj portal sport.pl napisał, że problem z elektryką miałby uniemożliwić użytkowanie obiektu nawet do końca sezonu Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze i to,ze wiele firm nie pokonczylo prac,poniewaz nie otrzymali wynagrodzenia od glownego konsorcjium za prace,ktore wykonali. Mam dalej wymieniac stadiony i przekrety z nimi zwiazane?Jednym slowem, pieniadze ktore zostaly wyciagniete ze Skarby Panstwa mogly zlikwidowac cale zadluzenie szpitali w Polsce. Nie mowie o tym,by te inwestycje nei powstaly-powinny powstac te ktore sa potrzebne ale niektore powstaja niepotrzebnie a w dodatku dochodzi do wielkiej niegospodarnosci. O autostradach ma rozumiec nie wspominac,bo sam chyba wiesz,ze buduje sie ich mniej niz za rzadow PiS-u. wczoraj minister Nowak Cytat:Nowak mówiąc o kontrolowaniu prac na budowach autostrad stwierdził, że jest "to nieustanne zarządzanie kryzysem". - Jak będzie dobrze, to będzie dobrze, to wykonawcy dokończą ten odcinek tak czy inaczej. Jeżeli będzie przejezdność to pod koniec kwietnia damy radę to powiedzieć. Jeśli nie będzie przejezdności, to powiedziałem - nic za cenę jakości i bezpieczeństwa ruchu drogowego - podsumował. Nowak o Kolei i autostradach Kwiecien 2012Kolej-lezy! Jak jestes w Warszawie podjedz na bocznice kolejowa i zobacz ile stoi pociagow na ktore nie ma pieniedzy by przeglady zrobic i puszczaja z Waw do Krakowa 3 wagony i 1000 osob wchodzi!tak ze sie ruszyc nie da. Dlatego ja latam samolotem,bo cena podobna a inny komfort. Drogi ekspresowe wymagaja remontow, nie mowie o dojazdowych,ktore zostaly zniszoczne podczas budowy autostrad-bo ciezarowki ktore jezdzily przeladowane po drogach nie przystosowanych do takiej masy. Jesli oddales glos na rzadzacych to go szanuje, bo kazdy ma prawo do wyboru,ale jesli zapytasz jak oceniam obecny rzad i ich wywiazanie sie z obietnic to w skali od 1-6,gdzie 6 to pelne wywiazanie sie z obietnic a 1 ich brak to daje 2.
Edytowany: 7 kwietnia 2012 23:04
|
|
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
8 kwietnia 2012 10:51:04
mdtrader napisał(a):Po co piszesz o bialym koniu,jesli nie zgadzasz sie z czym o czym wspomnial odnosnie tego jak u nas funkcjonuje sposob przetargow i wykorzystywania luk w prawie to przedstaw swoje stanowisko,bo kazdy madry pod nikime potrafi napisac jedno czy dwa zdania obrazajace dana osobe. Naprawdę nie wiem w jaki sposób obraziłem tego człowieka. Każdy może głosić swoje prawdy objawione - także ten Pan, a każdy ma swój rozum. Prawo jakie jest takie jest i albo właściciel firmy podwykonawczej godzi się z tym prawem i podpisuje umowę zgodnie z nim sporządzoną albo nie...Nie wchodząc w szczegóły (a tym bardziej jakości i rzetelności firm budowlanych w Polsce - generalnych jaki i podwykonawców) nikt nikogo nie zmuszał do zostania podwykonawcą, a jak ktoś chciał to mógł w umowie zabezpieczyć swoje interesy.... A nie po fakcie krzyczeć: oszukali mnie, oszukali mnie...Jestem ciekawy czy gdyby inwestorem i włścicielem autostrady był podmiot całkowicie praywatny czy też by były takie szopki? Myślę, że w takiej sytuacji taki podmiot by sobie nie pozwolił na blokowanie budowy i tym podobne happeningi. Słyszałeś o takich historiach przy prywatnych inwestycjach? Pozostaje im tylko sąd - dlaczego tego nie robią i sądownie nie dochodzą zapłaty? mdtrader - cenię Twoje wpisy na forum SW, ale odnosnie tego tematu nie będę już zabierał głosu, bo z tego tematu robi się zwykła polityczna kłótnia: mdtrader napisał(a):O autostradach ma rozumiec nie wspominac,bo sam chyba wiesz,ze buduje sie ich mniej niz za rzadow PiS-u. Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
Edytowany: 8 kwietnia 2012 11:05
|
|
50 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25 Wpisów: 8 588
Wysłane:
8 kwietnia 2012 11:27:27
mdtrader napisał(a):Jesli oddales glos na rzadzacych to go szanuje, bo kazdy ma prawo do wyboru,ale jesli zapytasz jak oceniam obecny rzad i ich wywiazanie sie z obietnic to w skali od 1-6,gdzie 6 to pelne wywiazanie sie z obietnic a 1 ich brak to daje 2. No właśnie nie zapytam. Przepraszam, to miało być o polityce czy o infrastrukturze? bo jeśli o polityce to ja pass. nie zajmuję się tym, na co nie mam wpływu.
|
|
0 Dołączył: 2011-04-14 Wpisów: 879
Wysłane:
8 kwietnia 2012 17:59:14
Módlmy się aby nikomu nie przyszło do głowy, a tym bardziej nikomu nie przyszło do głowy przyznawać nam, prawa do organizacji Olimpiady. Kolejne, jeszcze liczniejsze, bezsensownie wydane miliardy, i inwestycje infrastrukturalne podporządkowane trwającym tym razem aż miesiąc "igrzyskom", dobiłyby budżet kraju. Choć oczywiście dla wielu bliskich "żłoba" byłaby to okazja do zrobienia interesu kolejnego życia, i to jeszcze przy akompaniamencie trumtadracji narodowej, że "Polak potrafi" i "cały świat jest zadziwiony" forsal.pl/galerie/604899,zdjec...stadiony.net/aktualnosci/2011/...
|
|
0 Dołączył: 2011-05-22 Wpisów: 749
Wysłane:
8 kwietnia 2012 19:53:22
Yayurek- no slabo to wyglada teraz w Grecji,ale czego mozna bylo sie spodziewac? ze nagle Grecy zaczna grac w softball-a albo uprawiac dyscypliny ktorych do tej pory nie uprawiali? Nawet gdyby zaczeli,to utrzymanie takich obiektow po prostu jest za drogie i sie je albo zamyka lub burzy i buduje apartamentowace-o ile tereny do tego sie nadaja. Co do drugiego linku to poczatek artykulu,mozna zachowac i za 3-4 lata mozna bedzie spokojnie przytoczyc Cytat:Z dziesięciu obiektów zbudowanych w 2003 roku tylko trzy największe zarabiają na swoje utrzymanie. Jeden doprowadził do upadku klubu, a pozostałe są ciężarem dla samorządów. Powraca pytanie, czy nie lepiej je zburzyć... W Polsce jeszcze mistrzostwa sie nie odbyly a juz sa problemy. Wystarczy popatrzec na stadion w Gdansku,ktory ma pojemnosc 44 000. Na ostatnich meczach Lechii Gdansk jest srednio ok 10-11 tys,czyli 25% pojemnosci stadionu. Nie dosc,ze to kiepsko wizualnie wyglada to rowniez finansowo,bo sie nie domyka budzet na taki mecz. Lepiej miec stadion 15-20 tys pojemnosci i wypelniony w 60-80% niz duzy stadion na ktorym ciezko o nawet to 40%. Stadion w Poznaniu pojemnosc 45 tys i tutaj troche lepiej niz na Lechii,ale rowniez ponizej 20 tys regularnie przychodzi. Wspominalem rowniez o wielkim problemie jakim jest murawa,ktora mozna wymieniac bez konca,bo cos zostalo zle zaprojektowane i trwa co 2 miesiace nadaje sie do wymiany.Koszty oczywiscie z budzetu miasta sa pokrywane. Stadion w Chorzowie to od razu powinni burzyc, bo ten kto zatwierdzil renowacje i rozbudowe tego stadionu to juz w wiezneiu powinien siedziec. Stadion Narodowy-nie wiem czy mam go nazwac muszla koncertowa? Bo mecze to na nim sie za bardzo odbywac nie moga,odbyl sie jeden i tak z wielkim skandlalem z Portugalia,bo musial ze wzgledow politycznych i ewentualnych problemow jesli by sie nie odbyl. Wspomniec mozna,ze przed mistrzostwami jest obowiazek rozegrania min 2 meczow. Poki co odbyl sie z Portugalia a reszta nie otrzymuje zgody,miala grac Legia z Wisla-temat znany, miala grac teraz Legia z Sevilla towarzystko-nie ma zgody. Jednym slowem,powiedzmy jasno, ze ciezko bedzie wyjsc na tych stadionach na zero. Zygmunt Solorz Zak chce zakrecic finansowanie dla Slaska na najblizsze lata,bo ma problem ,moze nie problem ale szuka oszczednosci bo Polkomtela trzeba splacic i jeszcze wiele wazniejszych inwestycji niz sport . W Poznaniu kibice sa pokloceni z klubem a poza tym pilkarze graja ostatnio slabo wiec i kibice nie przychodza. W Gdansku nie ma druzyny i nic sie nie zapowiada by tam zaczelo przychodzic wiecej niz 15 tys kibicow. Stadiony beda ciazyc i to bardzo budzeta miejskim jak rowniez i samym kluba,to wszystko tez zalezy jak umowy sa podpisane,przychody z reklamy(nazwy stadiony). Jednym ostatnio wybudowanym stadione o pojemnosci wiekszej niz 30 tys,ktory mozna nazwac sukcestem jest stadion Legii. ITI pomyslalo i wraz z miastem stolecznym Warszawa wybudowali stadion,ktorego nie ma sie co wstydzic i regularnie jest zapelniony ok 70-80% . Z autostradami nie zdarzymy to oczywiste. I zamiast miec dobro narodowe-jakbym bylby autostrady a jest to naprawde wazny czynnik gospodarczy wspomagajacy PKB i rozwoj,bo bez odpowiednich drog ciezko sie rozwiac,bo czym maja wszystkie towary sie przmeieszczac? szczegolnie,ze Polska lezy w tak strategicznym punkcie w Europie,ze az sie prosi bysmy mieli odpowiedni drogi. Byl pospiech,wszystko na lapu capu i zamiast autostrad mamy pelna fuszerke. Teraz firmy sie spieraja z GDDiK o przejezdnosc,bo nawrt jak bedzie,to firmy mowia,ze jesli jakies auto przejedzie przez autostrade przed calkowitym oddaniem i ukonczeniem to bedize to naruszenie umowy i gwarancja nie bedzie obowiazywac. Faktycznie,niktory firmy zapewnily przejezdnosc-ale nikt nie wspominal,ze gwarancja zostanie zerwana?Cytat:Firmy budujące autostrady nie chcą dawać gwarancji na niedokończone odcinki, jeśli w czasie piłkarskich mistrzostw Europy pojadą nimi samochody. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie widzi problemu. Uważa, że wystarczy zakazać ruchu ciężarówek. nie ma odpowiedzialnych za A2A jesli chodzi o problemy z przetargami, bledami kosztorysowymi i tym jak GDDiK dziala,to bardzo fajny artykul Drogowy pospiech kosztuje miliardy zlotyc
|
|
0 Dołączył: 2011-02-08 Wpisów: 221
Wysłane:
11 kwietnia 2012 21:10:17
WatchDog napisał(a): No właśnie nie zapytam. Przepraszam, to miało być o polityce czy o infrastrukturze? bo jeśli o polityce to ja pass. nie zajmuję się tym, na co nie mam wpływu.
Niestety ale przygotowania do euro są tematem politycznym. Zresztą prawie każda inwestycja państwowa jest tematem politycznym bo do każdej politycy wyciągają swe brudne łapska po kasę obywateli. Co do samych stadionów bo te są najważniejsze to powiem tak powstały 4 beton areny za ogromne pieniądze. Myślę, że te stadiony mogły powstać za połowę tej kwoty ale cóż ktoś na tym euro zarobić musi. Porównując stadion Legi i Lecha to jak porównanie lexusa z kią. A i dodam jeszcze taką ciekawostkę że Juventus wybudował stadion podobnej wielkości jak te na euro za ok 122 mln euro nasze kosztowały w okolicach 200 mln euro.
|
|
141 Dołączył: 2011-03-26 Wpisów: 4 899
Wysłane:
11 kwietnia 2012 23:56:24
SKUTKI RZĄDÓW TEGO LENIA TUSKA TO DOPIERO POZNAMY ZA JAKIŚ CZAS>................. ponad 90 mld złotych jawnego deficytu tylko w samym 2011 roku, i dodatkowo kilkanascie mld złotych deficytu pewnie ukrytego po szpitalach, zusach, krusach i innych funduszach Gierek zadłuzał Polskę ale 85 % pożyczonych pieniędzy inwestował lepiej lub gorzej ale inwestował... a tylko 15 % przeżerał.... TUSK 80% pożyczek przeżera a tylko ok. 20 % inwestuje.... będziemy drugą Grecją... pytanie tylko kiedy czy za 5 czy za 10 lat
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..
teraz również na twitter.com
|
|
0 Dołączył: 2008-12-30 Wpisów: 3 427
Wysłane:
12 kwietnia 2012 19:23:33
Coś drgnęło, oby takie tempo było cały czas: Cytat:Największy wzrost zaawansowania robót w porównaniu do ubiegłego tygodnia widoczny jest na odcinku C, którego liderem jest Bogl&Krysl. Tu roboty trwały non – stop, także w czasie weekendu świątecznego. W tym czasie zaawansowanie układania warstwy podbudowy wzrosło o 5 % a warstwy wiążącej o 17%. www.gddkia.gov.pl/pl/a/10737/Z...
|
|
0 Dołączył: 2009-07-16 Wpisów: 1 746
Wysłane:
13 kwietnia 2012 18:17:29
nie do konca w temacie, chociaz obok - w niemieckich mediach przewinely sie dzisiaj informacje nt cen noclegow w Polsce i na Ukrainie podczas Euro2012. konkluzje - cholernie drogo. jedyna pociecha, ze na Ukrainie jest drozej. byl tez wywiad z przedstawicielka wladz lokalnych, ktora mowila, ze wladze sugeruja by 'uspokoic' ceny, zeby emocje sportowe nie byly jedynymi pozytywnymi, ktore kibice przywioza z naszego kraju. by tylko strzyc, a nie zdzierac skore. czy da to efekt - smiem watpic. obawiam sie, ze Polska zostanie w pamieci wiekszosci zachodnich kibicow w postaci kiepskich drog, drogich noclegow, paskudnego piwa i katastrofalnej obslugi. odnosnie budowy drog - narzekacie na rzad i slusznie, ale na jedno chcialbym zwrocic uwage: rzad tylko zleca budowe. ciezko mi sobie wyobrazic, by Tusk czy jego pracownicy biegal po kazdym odcinku i pilnowali pracujacych tam ludzi, bo a) najpierw musieliby sie na tym znac, b) nie od tego sa, c) znowu narzekalibysmy na przyrost w budzetowce oczywiscie, nalezy rozliczyc firmy z tego jak sie wywiazaly (lub nie) z zobowiazan, ale drodzy panstwo to robotnicy buduja te drogi, nie rzad. po prostu tak naprawde 99% ma w dupie dobrze wykonana robote i to sa efekty. i nie chodzi tu o pieniadze, bo nie wierze, ze jakby dostali place 2x tyle ile maja teraz, to nagle zaczeliby lepiej pracowac. zwyczajnie, u nas jeszcze w wiekszosci przypadkow pracownikom 'sie nalezy', a swiadomosc i kultura pracy lezy i kwiczy. Zawżdy znajdzie przyczynę, kto zdobyczy pragnie...
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
13 kwietnia 2012 20:00:04
siekoo, jakichkolwiek argumentów by nie używać, że leniwi robotnicy, że zła pogoda, że ziemia jest krzywa itp., to rząd odpowiada za to co się dzieje w kraju. To jego zadaniem jest wybrać fachowców zamiast partaczy, zorganizować wszystko i skontrolować. Od tego przecież są.
|
|
0 Dołączył: 2011-07-29 Wpisów: 1 159
Wysłane:
13 kwietnia 2012 20:42:35
Frog napisał(a): To jego zadaniem jest wybrać fachowców zamiast partaczy, zorganizować wszystko i skontrolować. Od tego przecież są. Oczywista oczywistość - ale muszą to robić w ramach obowiązującego prawa. Inna sprawa, że mogli prawo zmienić żeby "było lepiej" - ale to nie dotyczy tylko rządu i rządzącej koalicji ale wszystkich partii tej i poprzednich kadencji sejmu i po części senatu... Czego my oczekujemy? Do sejmu trafiają przedstawiciele nas wszystkich - taki wycinek społeczeństwa, który nie jest z innego państwa czy kontynentu albo planety. Są tacy jacy my jesteśmy w mniej lub bardziej krzywym zwierciadle. Przykre, że tacy są rządzący i zasiadający w sejmie i senacie - może i przykre ale tacy jesteśmy. Jak chcemy lepiej to całe społeczeństwo musi być lepsze pod każdym względem.... Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku... Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj
|
|