fkhrgspd
Advertisement
PARTNER SERWISU
qmsikcvg
2 3 4 5

Euro 2012 - autostrady, stadiony,lotniska, kolej- porazka czy sukces rzadu Tuska?

mikh
0
Dołączył: 2012-02-07
Wpisów: 50
Wysłane: 31 maja 2012 14:41:54
pop, z ciekawości, czy ktoś ci płaci za propagandę sukcesu?

podwykonawcy, ofiary DSS-u, i tak zablokują budowane w expresowym tempie autostrady, na których nie tylko nie zatankujesz( chyba dokładając dwie stówki ), ale i się nie wysikasz.

te państwo to jedna wielka prowizorka, a rządzących nie obchodzi dobro kraju, tylko kariera
i pieniądze.


pop
pop
0
Dołączył: 2008-12-30
Wpisów: 3 427
Wysłane: 31 maja 2012 14:45:38
mikh napisał(a):
pop, z ciekawości, czy ktoś ci płaci za propagandę sukcesu?

Pytanie głupie jak na forum Onetu, więc odpowiem w twoim stylu:
mikh, z ciekawości, czy ktoś ci płaci za propagandę klęski?

A tak w ogóle to dziwię się tym, którzy wręcz życzą by te autostrady się nie wybudowały, byle tylko móc z dumą ponarzekać...puke_l
Poza tym chwalę Czechów za tempo prac, a nikogo innego (żadnej partii), bo nikt w takim tempie do tej pory nie pracował. A wątek polityczny jest gdzie indziej, tu podobno ma być o infrastrukturze i prośba do moderacji, by przypominała co niektórym o tym fakcie...
Edytowany: 31 maja 2012 14:57

lajkonik
0
Dołączył: 2008-11-28
Wpisów: 1 308
Wysłane: 31 maja 2012 17:42:30
anty_teresa napisał(a):
Cytat:
Potem okazało się, że albo nie ma chętnych, albo chcą za duże dopłaty


Chętni byli. Zarówno Budimex jak i Stalexport, ale w związku z kryzysem żaden bank nie chciał sfinansować takiego projektu i dlatego odstąpiono od PPP


To właśnie przypadek za dużych dopłat. Banki nie chciały finansować, bo za duża część miała być pokryta kredytem. Żeby banki weszły w interes za dużo miało dopłacić państwo. Więc się państwo wycofało z pomysłu. Stracono około roku Think


@pop,

Ja rozumiem twoje podniecenie ( wzomożone zainteresowanie) temat A2. Bo to się zrobił totolotek, a nie poważna budowa. Jestem za tym by skończono jak najszybciej. Kibicuję Czechom i życzę im by się obyło bez poprawek. Smuci Eurovia, któa ewidentnie pokazuje jak na codzień wykonawcy państwowych kontraktów olewają państwo polskie, swojego płatnika, wykorzystując do maksimum możliwości prawne.
Patrząc obiektywnie należy się cieszyć, że będzie. Choćby w październiku. Należy się martwić, że dopiero teraz, po 22 latach od upadku Muru.

Jeszcze o samym EURO.
Na jego potrzeby wymyślono termin przejezdności. Nawet uchwalono ustawę by o usankcjonować. To się nazywa mieć wpływy. Ale już , bodaj Koterbska śpiewała: " Bo mój chłopak piłkę kopie, wczoraj bramki strzelił dwie" Jak pan premier ?
Solidarność piłkarska sięga dalej. Zwolniono UEFA od podatku. Nawet podobno zawodników też. Ot taki mały raj podatkowy nad Wisłą. Ciekawe czy Ukraińcy zrobili to samo ?
Teraz wiadomo dlaczego przyznano Euro nam i Ukrainie. Znowu UEFA przepierze trochę grosza.
Cud, któego rodzimi przedsiębiorcy nie mogą się doprosić. Ile to tysięcy małych firm można by zwolnić z podatku dochodowego przez rok za wpływy choćby od wynagrodzeń zawodników wypracowanych w Polsce.
Karze się za nie odprowadzenie podatku za zrobienie 1 xero, a pozwala na nieopodatkowywanie milionowych dochodów.

Jeszcze jedna uwaga na marginesie EURO. Polityczno gospodarcza.
Oskarżani jesteśmy o rasizm. A jak określić brytyjczyków czy Niemców, którzy oskarżając nas jednocześnie namawiają swoich rodaków do nie jechania na wschód, bo tam niebezpiecznie, bo trzeba ich bojkotować politycznie. Wszystko po to by kibice wybrali Olimiadę w Londynie i wydawali kasę u siebie. Ot taka podwójna moralność. A, że cel uświęca środki blackeye


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 31 maja 2012 18:16:50
@Lajkonik

Jeśli spóła miała czerpać korzyści majątkowe od kierowców, to chyba naturalne jest, że powinna inwestycję pokryć w zasadzie w całości. Państwo wnosiło w ten geszeft ziemię pod autostradę. To spółki nie miały na tyle kapitałów własnych, żeby pokryć to samemu, a banki w związku z runem po upadku LM i brakami kapitałowymi. Nie bardzo więc rozumiem o jakich dopłatach piszesz?

Edytowany: 31 maja 2012 18:17

siekoo
0
Dołączył: 2009-07-16
Wpisów: 1 746
Wysłane: 31 maja 2012 20:48:53
DSS z tego co wiem nie miala doswiadczenia w tej branzy, liczyli raczej, ze skoro sprzedaja kruszywo to 'jakos to bedzie, bo co mze byc skomplikowanego w wybudowaniu drogi'. okazalo sie, ze jednak doswiadczenie sie przydaje. jednak 'nie poszlo'. DSS splajtowalo, ale konia z rzedem temu, kto wskaze gdzie znajduje sie 'zniknieta' kasa. co ciekawe, nikt w okolicach Zlotoryji z znajacych DSS jakos cala sytuacja nie jest specjalnie zszokowany, czy chociazby zdziwiony.
sprawa dla prokuratury.
Zawżdy znajdzie przyczynę, kto zdobyczy pragnie...

Frog
13
Dołączył: 2009-08-06
Wpisów: 5 508
Wysłane: 31 maja 2012 20:55:43
Cytat:
sprawa dla prokuratury.


Racja. Nic tak nie działa kojąco na afery jak umorzenie postępowania przez prokuraturę. Bo o tym, że zapadnie wyrok skazujący za ten przekręt trudno mi uwierzyć.

Rozliczyć polityków można tylko w wyborach. Ale kto będzie pamiętał za ileś tam lat, że ulotniło się kilkaset milionów.
Follow me on Twitter
Zanim zaczniesz narzekać, że znikają Twoje posty, przeczytaj Regulamin Forum

lajkonik
0
Dołączył: 2008-11-28
Wpisów: 1 308
Wysłane: 31 maja 2012 21:34:44
@anty_teresa

Banki nie dały środków, bo z ich wyliczeń, przy kosztach zaproponowanych przez wykonawców i cenach oraz przewidywanym ruchu na drodze sprawa się nie zamykała. W modelu, który opisujesz państwo ma wnosić ziemię. Tu by biznes się zamknął dołożyć trzeba by było gotówki ze strony państwa. Bo chyba nie z powietrza ?
Jaka to miała być forma. Nie pamiętam. Sprawa była w swoim czasie wałkowana w mediach. Nie będę teraz odszukiwał, bo to szczegół, a fakt jest taki, że ministerstwo nie zatwierdziło żadnej oferty i odeszli od PPP na tym odcinku. Powrócono do poprzedniej koncepcji "państwowej" autostrady. Na tym zamieszaniu stracono trochę czasu. I tylko o to mi chodziło. O ów poślizg spowodowany li tylko zmianami koncepcji w ministerstwie i chęcią "popisania się" Think czy może raczej chęcią zaoszczędzenia środków państwowych Think . Jaka przyczyna by to nie była wrócono do poprzedniej koncepcji.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 1 czerwca 2012 00:19:26
To nie takie proste jak piszesz Lajkoniku.
Weźmy taką A1, bo ta jest mi najbardziej znana.
od chyba 1997 roku koncesję (w systemie... PPP) na budowę miało GTC, czyli konsorcjum ze Skanską na czele. Przeciągały się umowy itd. Budowę zaczęto chyba w roku 2004 - pierwsze odcinki.
W gospodarce żarło i było finansowanie.
W 2006 do władzy doszedł PIS.
Jedną z pierwszych decyzji ministra Polaczka było wygaszenie koncesji dla GTC. Bo, drogo, bo za bardzo to dla Państwa nieopłacalne itd. Rozpisano nowy przetarg także PPP, który w 2008 wygrał budimex. Oferta była konsultowana (także z bankami) w roku 2007 czyli na szczycie koniunktury, a do negocjacji zasiedli pod koniec 2008. Jasnym jest, ze nie mogło się udać.
Banki chciały gwarancji rządowych dla BDX. gwarancji a nie wyłożenia kasy. Na to rząd się nie zgodził i rozpisano przetarg z podziałem na odcinki już w systemie tradycyjnym.
Nie chodziło o pokrywanie części nakładów.
Gdyby te procedury trwały szybciej(przetargi) to śmigalibyśmy już z Gdańska do Warszawy, a tak nadeszły inne realia i jest co jest...

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 1 czerwca 2012 10:11:20
Bezprecedensowy wyrok sadu

Cytat:
W najczarniejszym scenariuszu wyrok może kosztować generalną dyrekcję ponad 10 mld zł, bo otwiera drogę do realizacji zaniechanych inwestycji - informuje "Puls Biznesu"


Cytat:
Hiszpański Dragados, inwestor giełdowej firmy Pol-Aqua zwyciężył w starciu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał rządowej instytucji kontynuację przetargu na trasę S-7 (Radom - granica województwa mazowieckiego).


REKLAMA Czytaj dalej



Dragados złożył w nim najtańszą ofertę, wartości 677 mln zł, ale dyrekcja rok temu skasowała przetarg. Jeśli śladem Hiszpanów pójdą inne firmy budowlane i uzyskają podobne wyroki, dyrekcja będzie musiała wznowić przerwane rok temu postępowania. Oprócz konkursu na S-7 GDDKiA anulowała także 14 innych przetargów.

mikh
0
Dołączył: 2012-02-07
Wpisów: 50
Wysłane: 1 czerwca 2012 14:08:30
@ pop

to przygnębiające, że zachodnie media nie potrafią dostrzec i docenić olbrzymiej pracy premiera Tuska i ministra Nowaka, którzy zawzięcie walczą o przejezdność i są bliscy zwycięstwa...

wspólnie z tobą kibicujemy dzielnym braciom z Czechosłowacji.

edition.cnn.com/video/?/video/...


Marcin Osiecki
PREMIUM
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2010-06-15
Wpisów: 855
Wysłane: 1 czerwca 2012 15:17:57
Widziałem ten filmik. :) Ale chyba chodziło im o to, że z Wawy do Gdańska jedzie się 5h DK7. Lepiej jechać pod Toruń, a potem jest 150 km autostrady A1 i z 35 km drogi ekspresowej.

lajkonik
0
Dołączył: 2008-11-28
Wpisów: 1 308
Wysłane: 2 czerwca 2012 22:49:14
@Marcin Osiecki,

Podana przez Ciebie trasa jest szybsza. Zgodnie z przepisami jechaliśmy do Gdańska i nazad w okolicach majowego weekendu ( dni o mniejszym nasileniu ruchu) i były to 3h od granicy miasta, do granicy. Za Gdynią byliśmy w 4h od wyjazdu z centrum Warszawy. Czy na Euro będzie tak samo szybko ? Problemem jest wyjazd z autostrady w Toruniu, w godzinach szczytu.

@Anty_teresa

Pewnie sytuacja wyglądała tak jak opisałeś w szczegółach. Polaczek wywalił GTC i zaczął od nowa PPP. Nie wyszło, a stracono lata. Nie wiem czy to samo zrobił na A2, czyli czy kogokolwiek wywalił, ale na zakończenie jego rządów koncepcja budowy A2 była gotowa. Buduje państwo.
Jego następca, min.Grabarczyk, postanowił wrócić do koncepcji PPP. Zauważ, że to Grabarczyk kontynuował PPP na A1. Odpowiadało mu bardzo. Tak bardzo, że chciał wprowadzić na A2, mimo problemów z A1.
Nie wyszło, a poszło o kasę. Może, pewnie tak, był to brak zabezpieczeń ze strony państwa. Ale na dłuższą metę wygląda to jak brak wiary banków w opłacalność przedsięwzięcia. Czyli, gdyby ktoś dołożył w razie czego bankom kasę to czemu nie ? One mogłyby ryzykować. Czyli w konsekwencji chciały dopłat, gdyby interes nie wypalił. Lub większego wkładu od partnerów prywatnych.

Mnie nie chodziło o szczegóły. Chodziło o to, że kolejne rządy marnowały czas, zamiast budować autostrady. Tak było przez lata. Dla mnie wybudowanie autostrady do Berlina w październiku 2012, to nie sukces obecnego rządu. To klęska wszystkich po 1989 roku. Przecież KLD też było u władzy Shhh . Inni też. To politycy wszystkich opcji spisywali się najgorzej w tej sytuacji, nie budowlańcy.

siekoo
0
Dołączył: 2009-07-16
Wpisów: 1 746
Wysłane: 3 czerwca 2012 10:54:22
w to, ze zawalili politycy nikt chyba nie watpi. najgorsze zdaje sie bylo wykupienie terenu na ktorym miala powstac droga - o ile pamietam byly one kiepsko sformulowane i wykup wlokl sie latami. ktos sie orientuje jak wygladaja teraz przepisy, bo z tego co pamietam zmieniono je (w koncu) podczas pierwszej kadencji PO (poprawcie jesli sie myle)?

mnie cieszy, ze w koncu zaczynamy sie uczyc na wlasnych bledach - to juz krok naprzod hello1
Zawżdy znajdzie przyczynę, kto zdobyczy pragnie...

Johnny Bravo
14
Dołączył: 2010-10-19
Wpisów: 301
Wysłane: 5 czerwca 2012 22:10:58
w temacie:
Cytat:
Hiszpańska ciężarówka, która wiozła sprzęt transmisyjny na Ukrainę dla stacji Al-Dżazira, utknęła na niedokończonym odcinku autostrady A4 koło Rzeszowa.
[...]
- Hiszpański kierowca miał zainstalowany system GPS. W Rudnej Małej koło Rzeszowa, gdy był na wiadukcie, skończyła się autostrada i ciężarówka spadła. GPS nie wyłapał, że droga nie jest dokończona. Kierowca wjechał w piach.

źródło

chyba będzie więcej takich przypadków...

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 5 czerwca 2012 22:22:20
siekoo napisał(a):
najgorsze zdaje sie bylo wykupienie terenu na ktorym miala powstac droga - o ile pamietam byly one kiepsko sformulowane i wykup wlokl sie latami. ktos sie orientuje jak wygladaja teraz przepisy, bo z tego co pamietam zmieniono je (w koncu) podczas pierwszej kadencji PO (poprawcie jesli sie myle)?

było tak, że na podstawie decyzji lokalizacyjnej rozpoczynano wykup gruntów. Wykupiono juz wszytko oprócz Pana Nowaka (który nota bene podpisywał chęć sprzedaży), ale jak już mają wszystko a brakuje tylko jednej działki to Pan Nowak mówi: nie bo za mało płacicie... I nie było wyjścia zaczynały się targi z Panem Nowakiem. A przy okazji Ci wszyscy, którzy podpisali umowę sprzedaży czekali na kasę bo przepis ponoć stanowił, że wypłaca się "wszystkim na raz"....
Bodajże PO to zmieniło i wojewoda proponuje (oczywiście na podstawie wyceny biegłego) cenę za działkę i .... po sprawie. Znam takich, którzy do dnia dzisiejszego nie przyjęli zapłaty (uważając, że to "mało") więc wojewoda przelał kasę na osobne konto i tam kasa sobie czeka jak obywatel sobie ją odbierze. A działka została przejęta, dom wyburzony i kolejnym odcinkiem autostrady można od piątku na śląsku śmigać.
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 7 czerwca 2012 13:30:45
Mam nadzieje,ze to zart.

www.sfora.biz/Kompromitacja-Ta...

Cytat:
Kompromitacja! Tak Chińczycy zarobili na głupocie Polaków


Cytat:
To może oznaczać, że straty będą jeszcze większe, bo Polacy nie odzyskają gwarancji, kar umownych oraz odszkodowań. W sumie może to być nawet prawie 750 mln zł

mrk
mrk
26
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 968
Wysłane: 8 czerwca 2012 09:11:02
A taki artykuł dziś na WP znalazłem:
Cytat:
Przedsiębiorca, który od niemal roku próbuje zainteresować różne prokuratury nieprawidłowościami przy budowie autostrad, może zostać skazany na 10 lat więzienia za prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu i próbę przekupstwa policjantów na służbie. Miał próbować wręczyć 300 zł łapówki. Na nagraniu z kamery przemysłowej, które ujawniamy, widać jednak, że Jacek S., w ogóle nie siedział za kierownicą.
[...]
Władze nie zapobiegły przeprowadzeniu serii oszustw na szkodę drogowców, na czym uczciwi przedsiębiorcy stracili kilkaset milionów złotych, a Skarb Państwa w konsekwencji ignorowania oszczędności na materiałach, na czym zarabiały te same podmioty, musi liczyć się ze stratami sięgającymi miliardów złotych. Zamiast tym, służby państwowe zajęły się osobami, które nagłaśniały nieprawidłowości

całość
Polska to dziki kraj jednak jestAngel

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 14 czerwca 2012 12:49:53

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 25 czerwca 2012 02:25:51


Jeden z lepszych wywiadow w 2012 roku o sytuacji w Polsce.

jeden z lepszych wywiadow jakie ostatnio ogladalem o sytuacji w Polsce.Szkoda,ze akurat wywiad zmarlego ostatnio generala!

18:30 min

"to jest tak przykre dla mnie,ta arogancja wladzy ze nie moge o tym spokojnie mowic"

tez uzylbym tkaich slow-pierwszy lepszy z brzegu temat DSS---tez duzo osob,ktore nie otrzymaly pieniedzy za wykonane roboty a wlaczyly,staraly sie wlaczyc przed kamerami swoje juz uslyszalo i juz po prostu sie boja i wola nie ryzygokowac-bo poki co ich okradli z pieniedzy,ale gdy dochodzi strach o zycie najblizszych toi po prostu rezygnuja bo sie najzwyczajniej na swiecie boja.
Edytowany: 25 czerwca 2012 06:59

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 7 lipca 2012 23:35:20
mdtrader napisał(a):
Yayurek- no slabo to wyglada teraz w Grecji,ale czego mozna bylo sie spodziewac? ze nagle Grecy zaczna grac w softball-a albo uprawiac dyscypliny ktorych do tej pory nie uprawiali? Nawet gdyby zaczeli,to utrzymanie takich obiektow po prostu jest za drogie i sie je albo zamyka lub burzy i buduje apartamentowace-o ile tereny do tego sie nadaja.

Co do drugiego linku to poczatek artykulu,mozna zachowac i za 3-4 lata mozna bedzie spokojnie przytoczyc

Cytat:
Z dziesięciu obiektów zbudowanych w 2003 roku tylko trzy największe zarabiają na swoje utrzymanie. Jeden doprowadził do upadku klubu, a pozostałe są ciężarem dla samorządów. Powraca pytanie, czy nie lepiej je zburzyć...


W Polsce jeszcze mistrzostwa sie nie odbyly a juz sa problemy. Wystarczy popatrzec na stadion w Gdansku,ktory ma pojemnosc 44 000. Na ostatnich meczach Lechii Gdansk jest srednio ok 10-11 tys,czyli 25% pojemnosci stadionu. Nie dosc,ze to kiepsko wizualnie wyglada to rowniez finansowo,bo sie nie domyka budzet na taki mecz. Lepiej miec stadion 15-20 tys pojemnosci i wypelniony w 60-80% niz duzy stadion na ktorym ciezko o nawet to 40%.


Jednym slowem,powiedzmy jasno, ze ciezko bedzie wyjsc na tych stadionach na zero. Zygmunt Solorz Zak chce zakrecic finansowanie dla Slaska na najblizsze lata,bo ma problem ,moze nie problem ale szuka oszczednosci bo Polkomtela trzeba splacic i jeszcze wiele wazniejszych inwestycji niz sport .

W Poznaniu kibice sa pokloceni z klubem a poza tym pilkarze graja ostatnio slabo wiec i kibice nie przychodza.

W Gdansku nie ma druzyny i nic sie nie zapowiada by tam zaczelo przychodzic wiecej niz 15 tys kibicow.

Stadiony beda ciazyc i to bardzo budzeta miejskim jak rowniez i samym kluba,to wszystko tez zalezy jak umowy sa podpisane,przychody z reklamy(nazwy stadiony).

Jednym ostatnio wybudowanym stadione o pojemnosci wiekszej niz 30 tys,ktory mozna nazwac sukcestem jest stadion Legii.

ITI pomyslalo i wraz z miastem stolecznym Warszawa wybudowali stadion,ktorego nie ma sie co wstydzic i regularnie jest zapelniony ok 70-80% .



Witam,

Nawiazujac do starego wpisu kilka updatow-bo kilka tygodni minelo a nawet nie sadzilem,ze problemy tak szybko sie zaczna pojawiac.

Cytat:
Znajdującym się w Letnicy, zbudowanym kosztem 709 mln zł, nowoczesnym stadionem mogącym pomieścić ok. 43 tys. osób, zarządzała przez około rok spółka Lechia Operator. Firma ta dopuściła jednak do powstania około pięciu milionów złotych długu z tytułu opłat za prąd i ciepło i w maju samorząd, będący właścicielem obiektu, zdecydował się powierzyć zarząd nad nim nowoutworzonej spółce Arena Gdańsk Operator.



Cytat:
Zapytany o cel, jaki stawia sobie na najbliższe miesiące, prezes spółki Arena Gdańsk Operator Borys Hymczak powiedział, że najważniejszym z nich jest restrukturyzacja zadłużenia. - To jasne, że chcielibyśmy zarobić jak najwięcej, by jak najszybciej spłacić długi – powiedział prezes. Dodał, że koszty utrzymania stadionu zależą od pory roku i wynoszą od 0,5 do 1 mln zł miesięcznie. W kosztach utrzymania obiektu zawarte są płace siedmiu osób zatrudnionych przez spółkę Arena Gdańsk Operator, opłaty za prąd, ogrzewanie i inne media oraz wynagrodzenie dla zewnętrznych spółek zajmujących się ochroną obiektu, naprawami czy utrzymaniem murawy.


Milion na utrzymanie miesiecznie PGE Arena

Biorac pod uwage budzety klubow ekstraklasy to taki stadion to wydatek ponad 60% budzetu Lechii Gdansk.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,244 sek.

xmleyfgx
tosoesmr
iykxgmyf
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
vyxytylm
ovmodbxa
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat