5 Dołączył: 2025-05-09 Wpisów: 36
Wysłane:
12 czerwca 2025 14:16:34
przy kursie: 16,18 zł
Jak dla mnie to tutaj przy takich zakupach osób zarządzających szybko wytworzy się ruch spekulacyjny. Ewidentnie coś jest na rzeczy
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
Wysłane:
12 czerwca 2025 14:55:50
przy kursie: 16,18 zł
RomanR napisał(a):Jak dla mnie to tutaj wytworzy się ruch spekulacyjny. Myślę, że sporo osób jest tym zainteresowanych...
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
12 czerwca 2025 15:22:29
przy kursie: 16,18 zł
Przecież zakupy osób zarządzających / nadzorujących trwają od maja 2024. To nie jest żadnym wyznacznikiem, insajderzy w innych spółkach wielokrotnie udowadniali, że nie mają monopolu na wiedzę, są zwykłymi ludźmi i mogą się mylić.
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
13 czerwca 2025 02:12:00
przy kursie: 16,18 zł
W związku zredukcjami zatrudnienia w PKP Cargo cytat pani Prezes. Pisanie że PKP Cargo jako jedyne tnie zatrudnienie to bajka. Powodów jest wiele tej sytuacji. Cytat: Prezes PKP Cargo zwróciła uwagę, że pracowników zwalniają także inni wielcy europejscy przewoźnicy towarowi, tacy jak DB Cargo czy ČD Cargo. Stagnacja na rynku kolejowych przewozów towarowych ma charakter ogólnoeuropejski, jednak na poszczególnych rynkach problemy mają różny charakter i genezę. – Niektóre państwa, jak Belgia, skoncentrowały się na kolei dużych prędkości, nie rozwijając w tym czasie infrastruktury towarowej. Natychmiastowych inwestycji wymaga też infrastruktura w Alpach, a także korkujące się dojazdy do wielu europejskich portów – podała przykłady.
Poza tym ja nie uważam że zmiany stanu zatrudnienia są złe. Pytanie jest inne, co się stanie jeżeli popyt na usługi transportowe wzrośnie. Czy spółka będzie umiała skorzystać z tej sytuacji. Na tym forum można bez problemu odszukać wpisy, że przychody będą rosły i udział w rynku również. 1q25 i dalsze miesiące pokazują odwrotna tendencję. Liczba pociągów na torach nie przekracza 290.
Edytowany: 13 czerwca 2025 02:12
|
|
5 Dołączył: 2025-05-09 Wpisów: 36
Wysłane:
13 czerwca 2025 06:22:00
przy kursie: 16,18 zł
krewa napisał(a):Przecież zakupy osób zarządzających / nadzorujących trwają od maja 2024. To nie jest żadnym wyznacznikiem, insajderzy w innych spółkach wielokrotnie udowadniali, że nie mają monopolu na wiedzę, są zwykłymi ludźmi i mogą się mylić. Tak, zgadzam się. Jednak uważam że częstotliwość zakupów oraz osoby, które dokonują zakupów daje do myślenia. Już pisałem że nikt nie kupuje waloru, który nie rokuje dobrze albo jest tylko czymś w rodzaju zabezpieczenia przed inflacją. Chcą zarobić jak każdy. Nie jak każdy mają wiedzę.
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
13 czerwca 2025 09:00:35
przy kursie: 15,96 zł
RomanR napisał(a):Już pisałem że nikt nie kupuje waloru, który nie rokuje dobrze albo jest tylko czymś w rodzaju zabezpieczenia przed inflacją. Jest to parafraza słynnego powiedzenia "nie po to ktoś kupił, by stracić" używanego jako argument ostateczny wśród bankierowej braci. Owszem, zarządzający / nadzorujący wiedzę mają nieco większą na temat sytuacji spółki. Niemniej, rynek nie podziela optymizmu insajderów, przynajmniej na tę chwilę.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
13 czerwca 2025 15:15:36
przy kursie: 15,96 zł
List wysłany do Prezydenta Andrzeja Dudy i Premiera Donalda Tuska Cytat:NSZZ Solidarność PKP Cargo wystosowało pisma do prezydenta i premiera ws. planowanych zwolnień grupowych w spółce. Związkowcy apelują o podjęcie działań mających na celu ich zatrzymanie. https://stooq.pl/n/?f=1685546Jak sądzicie - pomoc rządowa wchodzi tu w grę? Miały być pieniądze z MON, a tutaj cisza...
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
13 czerwca 2025 16:30:01
przy kursie: 15,96 zł
Prezydent A.Duda może udzielić wsparcia słownego li tylko.
Premier D. Tusk patrząc na wystąpienia medialne wiceministra P. Malepszaka popiera restrukturyzację.
Podczas swojego wystąpienia w Sejmie w sprawie wotum zaufania dla rządu premier D. Tusk około 30 razy wymienił PiS, więc z politycznego punktu widzenia jako medialny przejaw nieudolności PiS restrukturyzacja będzie kontynuowana.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
13 czerwca 2025 19:12:54
przy kursie: 15,96 zł
1ketjoW napisał(a): Podczas swojego wystąpienia w Sejmie w sprawie wotum zaufania dla rządu premier D. Tusk około 30 razy wymienił PiS, więc z politycznego punktu widzenia jako medialny przejaw nieudolności PiS restrukturyzacja będzie kontynuowana.
Chociaż o odszkodowaniu mówili niechętnie, pomimo, że to były decyzje polityczne wcześniejszego rządu. 30 czerwca 2025 r. ma pojawić się plan restrukturyzacji. Jest informacja w depeszy PAP-BIZNES. Oraz obszerne dwa artykuły na ich stronie.
Edytowany: 13 czerwca 2025 19:24
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
13 czerwca 2025 19:45:13
przy kursie: 15,96 zł
Cytat:Spółka wskazała, że przewozy towarowe w kraju sukcesywnie maleją. Podkreślono, że pierwsza połowa 2025 roku przyniosła spadek na poziomie 4 proc., co przełożyło się mniejszy wolumen przewiezionych przez Cargo towarów. https://stooq.pl/n/?f=1685585Z danych jakie są dostępne w internecie nie wynika aby było lepiej. Decydujący będzie plan restrukturyzacji, o czym już pisałem.
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
17 czerwca 2025 17:20:22
przy kursie: 15,92 zł
Ciąg dalszy wiadomości dotyczących kwestii operacyjnych. Cytat: Przedstawiona Związkom Zawodowym liczba maksymalnych zwolnień grupowych została podzielona na dwa etapy, przy czym pierwszy etap przewidziany na 2025 rok jest wynikiem znaczącego spadku masy przewozowej rok do roku (blisko 10%) oraz spadku cen w adekwatnym okresie o ok. 20%. Drugi etap jest etapem warunkowym i został oszacowany przy założeniu braku znaczących, pozytywnych zmian na rynku kolejowych przewozów towarowych – czytamy w oświadczeniu Zarządu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji.
i kwestia uregulowania zobowiązań: Cytat: Zarząd argumentuje, że sytuacja spółki jest bardzo trudna na co wpływ ma głownie sytuacja rynkowa. I przypomina, że przed złożeniem wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego zobowiązania handlowe i finansowe PKP CARGO S.A. sięgały 3 mld zł. Sposób ich uregulowania jest zaś kluczowym elementem Planu Restrukturyzacyjnego, który spółka złoży 30 czerwca br.
www.nakolei.pl/pkp-cargo-odpie...
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
17 czerwca 2025 17:30:25
przy kursie: 15,92 zł
ESPI odnośnie reorganizacji. Pracownicy przechodzą do Centrali, tzn. PKP CARGO S.A. a Zakłady zostaną zlikwidowane.
Pozbędą się patologii w Zakładach, będzie większa kontrola pracowników i powinno to się przyczynić do zwiększenia wydajności uważam.
Cargo się zmienia...
|
|
PREMIUM
7 Dołączył: 2024-01-14 Wpisów: 32
Wysłane:
17 czerwca 2025 18:21:09
przy kursie: 15,92 zł
Zakłady znikną, ale głównie na papierze. Zamiast oddzielnych zakładów pewnie powstaną jakieś inne struktury regionalne. Na razie nie ma konkretów. Lepiej podchodzić do tej zapowiedzi z dystansem. Osobiście już widziałem zmiany i odchudzanie kosztów w firmie państwowej po zmianie władzy z 2023, które rozpoczęło się od "odchudzenia" etatów prezesowskich i dyrektorskich z czterech do sześciu
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
17 czerwca 2025 20:52:32
przy kursie: 15,92 zł
rosso napisał(a):Zakłady znikną, ale głównie na papierze. Zamiast oddzielnych zakładów pewnie powstaną jakieś inne struktury regionalne. Na razie nie ma konkretów. Lepiej podchodzić do tej zapowiedzi z dystansem. Osobiście już widziałem zmiany i odchudzanie kosztów w firmie państwowej po zmianie władzy z 2023, które rozpoczęło się od "odchudzenia" etatów prezesowskich i dyrektorskich z czterech do sześciu To jest element restrukturyzacji, który ma doprowadzić do wzrostu wydajności. Przy zmniejszeniu skali działalności, tzn. zwolnienia z 14 tys. pracowników do docelowej wartości 7 tys. tak rozbudowana struktura organizacyjna była błędem. I to dużym. Działalność każdego takiego Zakładu to zbędne koszty organizacyjne, zupełnie niepotrzebne. I w ten sposób tworzyły się stanowiska, które nie miały racji bytu. Ja to w ten sposób rozumiem. Fajnie... widać, że ktoś potrafi poruszyć tą skostniałą strukturę. 30 czerwca plan restrukturyzacyjny, to zobaczymy coś więcej. Chociaż nie spodziewam się niczego nowego, czego nie wiemy.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
17 czerwca 2025 21:05:28
przy kursie: 15,92 zł
Rynek się kurczy i rośnie konkurencja. To powoduje spadki cen.
Zwolnienia maszynistów wskazują, że wolumeny spadają i stąd konieczność zwolnień w tej grupie zawodowej.
Centralizacja to i szansa i zagrożenia. Skrócą się procesy decyzyjne i na pewno back office ulegnie ograniczeniu w niedługiej przyszłości. Jednocześnie Clcentralizacja może spowodować zdemontowanie pracowników i obniżyć jakość świadczonych usług. Lokalne struktury mają lokalne kontakty. Nie deprecjonował bym tego na miejscu zarządu.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
18 czerwca 2025 10:29:51
przy kursie: 16,00 zł
1ketjoW napisał(a):Rynek się kurczy i rośnie konkurencja. To powoduje spadki cen.
Zwolnienia maszynistów wskazują, że wolumeny spadają i stąd konieczność zwolnień w tej grupie zawodowej.
Centralizacja to i szansa i zagrożenia. Skrócą się procesy decyzyjne i na pewno back office ulegnie ograniczeniu w niedługiej przyszłości. Jednocześnie Clcentralizacja może spowodować zdemontowanie pracowników i obniżyć jakość świadczonych usług. Lokalne struktury mają lokalne kontakty. Nie deprecjonował bym tego na miejscu zarządu.
Na rynek żadna firma nie ma tak naprawdę wpływu, bo są to rzeczy, które się dzieją w gospodarkach globalnych. Moim zdaniem priorytet to dopasowanie działalności do zmieniającego się rynku, więc zmiany oceniam pozytywnie. Przecież PKP Cargo nie miało od lat trwałej rentowności na działalności operacyjnej - spójrz ile oni pracowników zatrudniali, mieli rozdmuchaną strukturę organizacyjną, zatrudnione osoby, które nie wykonywały żadnej pracy i obciążały spółkę po stronie kosztów. I to się musi zmienić. I nawet jeśli w 2025 r. rynek transportu kolejowego zaliczy minusa. Także analiza ryzyka specyficznego, a nie systematycznego. ;)
Edytowany: 18 czerwca 2025 10:32
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
18 czerwca 2025 20:26:17
przy kursie: 16,00 zł
PKP Cargo w większości lat od 2010 r. było rentowne operacyjnie. Wystarczy popatrzeć na wyniki roczne na SW.
Czy innym jest restrukturyzacja zatrudnienia, a czym innym. zmiany struktury organizacji wewnątrz firmy. Poza tym plany dalszych zwolnień w 2026 r. wskazują na to, że spółka nie spodziewa się wzrostu liczby zleceń, a ich spadku. Najlepiej widać to po cięciach jeżeli chodzi o zatrudnianie maszynistów.
Najpoważniejszy problem to ciągle spadające udziały w rynku. Kluczem jest pozyskiwanie nowych zleceń. Rynek maleje konkurencja się zaostrza, ceny spadają. PKP Cargo jako spółka transportująca najwięcej węgla w związku z malejącym popytem w tym segmencie traci najwięcej udziałów w rynku.
Natomiast po zakupach insiderów widać, że plan restrukturyzacji powinien być w związku z powyższą sytuacją korzystny dla spółki. Innych podstaw obecnie nie widzę pod ich zakupy.
|
|
22 Dołączył: 2021-10-04 Wpisów: 87
Wysłane:
19 czerwca 2025 11:21:22
przy kursie: 16,00 zł
Myślę, ze nie rozumiesz momentu w, jakim jest obecnie Spółka. Ciągle piszesz o spadajacym popycie na usługi pkp cargo i ciężkim rynku.
Tu w ogóle nie o to chodzi obecnie. Firma dostała bardzo szeroką ochronę prawną jaką jest stan sanacji, ale za to musi dowieść plan restrukturyzacji . Ten plan jest przygotowany na najgorsze scenariusze rynkowe , które nie muszą się zdarzyć, co zarzad spółki właśnie tak komentuje - nie muszą zwolnić tylu osób, ale muszą mieć taką możliwość. Ale jesli się zdarzy taki najgorszy scenariusz, to właśnie plan restrukturyzacji pozwoli spółce i tak pozostać rentowną. O to teraz jest gra a nie o to, jak się zmieni sytuacja w branży . Dla kursu kamieniem milowym będzie pokazanie zysku netto - a to jest końcowy warunek który muszą spełnić, za to że zostali objęci sanacją.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 244
Wysłane:
19 czerwca 2025 13:10:58
przy kursie: 16,00 zł
Po pierwsze zacytowałem zarząd spółki w sprawie masy przewozowej i cen. Poza tym nie uważam że spółka musi być przygotowana wyłączanie na najgorsze scenariusze. Pisałem już wcześniej że plan zwolnień jest maksymalny.
Potraktuj mój poprzedni wpis jako całość wtedy zobaczysz na końcu wniosek.
Edytowany: 19 czerwca 2025 13:11
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
24 czerwca 2025 12:42:04
przy kursie: 15,89 zł
PKP Cargo S.A. ogłosiło przetarg na zbycie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości na Pradze-P,ółnoc 0,1699 ha. Cena wywoławcza 55 mln zł netto.
Dosyć znacząca kwota, zwłaszcza przy kapitalizacji spółki ok. 700 mln zł na chwilę obecną.
Dodatkowo sprzedają na złom ponad 10 tys. wagonów do przewozu węgla.
Czyli rozpoczęlo się czyszczenie majątku. Ciekawe ile uda im się zrzucić długu po restrukturyzacji.
Edytowany: 24 czerwca 2025 12:43
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.