pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 1 120,00 zł (-3,45%) 03-07-2020 17:01
Blaze
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 52
Wysłane: 27 maja 2020 19:53:11 przy kursie: 680,00 zł
Czyli ekipa 25 osób potrafiła wypuścić tryb coopa, pracować nad dodatkowami do GH (nad dodatkami do FP pracowało 50 osób) i jeszcze zrobić pełny prototyp nowej gry? czy jest możliwe zweryfikowanie w jakikolwiek sposób tego prototypu?
A może jednak to zarząd CJ nie do końca jest szczery co do wszystkich wypuszczanych informacji, bo wie, że za kilka tygodni będzie chciał, bądź musiał (dla dywersyfikacji) sprzedać część udziałów?
Ja obstawiałbym, że drugi scenariusz jest bardziej prawdopoodbny. Nie wykluczam, że ekipa z CJ jest bardziej wydajna, niż jakikolwiek innych zespół gamedev'u, ale wydaje mi się to po prostu mało prawdopodobne.
Edytowany: 27 maja 2020 19:55

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 126
Wysłane: 27 maja 2020 19:58:33 przy kursie: 680,00 zł
kmsc2 napisał(a):
Antyteresa to już 300zł nie jest fair value?


Chris, nie wiem czemu przypisujesz mi złą wolę. Po 7 dniach od wprowadzenia, z grą w promocji napisałem:
14 kwietnia:
anty_teresa napisał(a):

To bardzo, bardzo udany początek.

Tak jak wspominał jednak @aircanada ważne będzie czy gra utrzyma się wysoko w kolejnych dniach. ..........
Obecna pozycja (16) nadal pozwala myśleć o tym, że będzie to udany projekt w dłuższym terminie. Jeśli zerknąć na steamdb to dzień od szczytu liczba graczy HF spadła o 13 proc. w przypadku GH o 5 proc. Na razie jest dobrze, ale tak jak wyżej napisałem - na oceny trzeba poczekać jeszcze chwilę.

Jeśli udałoby się powtórzyć sukces HF (sprzedaż 850 tys. sztuk w ciągu roku) dostalibyśmy ok 34 mln zł sprzedaży. Roczne koszty to do tej pory 2 mln zł, czyli potencjalnie jest 32 mln zł zysku przed opodatkowaniem i 26 mln zł zysku netto. Pytanie co w kolejnym roku. W kolejnym roku sprzedaż pewnie spadnie o jakieś 50 proc. więc średniorocznie dostaniemy 20 mln zł rocznego zysku netto. To w sam raz na 200 mln zł kapitalizacji. A to szacunek konserwatywny, bo nieuwzględniający potencjału wzrostu.

Na tamtą chwilę 200 mln kapitalizacji było najmniejszym wymiarem kary, co jasno napisałem - jest konserwatywne i nie uwzględnia potencjału wzrostu, a więc nie było fair value
Tego samego dnia pisałem także:
anty_teresa napisał(a):

W przypadku CJ mamy duże nadzieje na sukces GH, ale to na razie tylko nadzieje, choć podparte mocnymi przesłankami Wszyscy liczymy, że sprzedaż w kolejnych tygodniach pozwoli utrzymać pozycję TOP20 w kolejnych tygodniach, ale na razie tylko na to liczymy po bardzo udanej premierze coop,natomiast nie jest to wcale pewne
.....................
Z pewnością jednak rynek w tej chwili mniej wybiega z wyceną w przyszłość, a w zasadzie wybiega pewnie podobnie, tylko inaczej waży ryzyka. Wraz z zanikiem tych ryzyk będzie się zwiększać wycena (lub zmniejszać jeśli się zmaterializują). CJ jest jak napisałem na bazie forward PE wyceniane podobnie do 11b, ale ten Forward jest bliższy czasem do realizacji w przypadku CJ i tutaj jest pole żeby w przyszłości zacząć dyskontować więcej w krótszym czasie.


15 maja czyli po miesiącu znów poruszyłem temat wyceny. Przypomnijmy jednak, że to okres kiedy GH cały czas był wysoko i cały czas dynamicznie przyrastała liczba komentarzy:


kliknij, aby powiększyć


Czyli gra potwierdziła swój potencjał monetyzacyjny i odpadła część ryzyk o których wspominałem.

anty_teresa napisał(a):

Przy 3 letnim cyklu ta gra wyjdzie raczej w roku 2022. Nie wiemy nic na temat jej budżetu wiec racjonalnym jest zakładać sukces zbliżony do obecnego - podchodząc ostrożnie. A zatem mamy ten rok głównie z PC, ten pod koniec i kolejny z konsolami, a jeszcze kolejny z kolejnym tytułem. Dodając konsole przy Twoich założeniach pewnie można założyć średniorocznie 30 mln zł i kapitalizację w związku z tym na poziomie 300 mln zł.

Nie wiem co stanie się po pvp, może rynek też nie wie i tego nie dyskontuje. Tak samo nie wiedział, ze coop tak dopali sprzedaż. Wcześniej choć GH miał fajne oceny, nagrody to mimo wszystko sprzedawała się tak sobie, właśnie na miarę swojej ówczesnej kapitalizacji.

Kurcze, ja nie chcę mówić, że kurs tutaj nie urośnie. Może urośnie, może nawet dużo. To nawet prawdopodobne, tylko trzeba poczekać na informacje i zmitygowanie ryzyk. Potencjał z pewnością jest, ale nie można wszystkiego przyjmować tylko w optymistycznym scenariuszu. To nie tędy droga.
Jakby dziś były Twoje założenia i poniekąd zarządu były pewne to pewnie miałbyś kapitalizację razy 2. Ale nie są pewne i trzeba jeść łyżeczką
. Najpierw poczekać tydzień, dwa miesiąc i sprawdzić jak wygląda GH. Czekać na komunikat o wydawcy i potem o certyfikacji to trwa... Im dłużej tym mniej prawdopodobna ta premiera konsolowa i istotne dopalenie sprzedaży. No i jeszcze warto przecież pokazać temu wydawcy świetne dane sprzedażowe, które zakładamy, że się pojawią prawda? Ale żeby się pojawiły to też chwilę trzeba czasu.

Dwa dni później wyplułem luźny szacunek robiony w dyskusji na forum.

17 maja
anty_teresa napisał(a):

Kapitalizacja to w tej chwili ok 360 mln zł. Dla mnie oznacza to, że w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym rynek oczekuje 30-36 mln zł powtarzalnego zysku netto. Może nie w roku 2020, nie w roku 2021 ale w latach 2022 i dalej.
...............................
Jeśli ktoś wspomina na tym wątku, że kapitalizacja może wynieść 1 mld zł, to inaczej mówi mi, że na horyzoncie pojawia się powtarzalny zysk na poziomie 75-100 mln zł. Bieżące sukcesy lub porażki wpływają tylko na p-stwo uzyskania wyników w przyszłości.
................................
Wiadomo, że w ciągu 3 tygodni coopa sprzedało się brutto 300 tys. sztuk, w ciągu kolejnych 16 dni ok. 85 tys. co daje miesięcznie ok. 170 tys. miesięcznie. Na tej podstawie można oczekiwać, że w II kw. sprzeda się ok 650 - 700 tys. kopii (mamy początek stem summer sale). Przy średniej cenie na poziomie 37 zł dostaniemy 24 mln zł przychodów. Do tego zakładam koszty na poziomie 2,5 mln zł (0,5 mln do uaktuwnienia z co-op, 0,5 mln zł normalnych kosztów kwartalnych, dodatkowe 0,5 mln zł na promocję, 1 mln zł na premie), co daje nam oczekiwany EBIT na poziomie 21,5 mln zł i po opodatkowaniu 17,5 mln zł. Patrząc na rozkłady sprzedaży innych gier możnaby oczekiwać spadku sprzedaży o połowę i zysku dajmy na to 9 mln zł, Conajmniej podobny wynik powinniśmy dostać w IV kw., co daje ok. 35 mln zł zysku z samego PC. Można zakładać, że zyski w kolejnym roku z tej platformy spadną dajmy na to znów o połowę czyli do jakiś 15 mln zł.

Dodając do tego zyski z konsoli (zakładam debiut na początek roku) o nieco bardziej płaskim rozkładzie ( 15, 10, 10,10) otrzymamy w sumie 35+15+45 = 95 mln zł w ciągu dwóch lat, czyli średniorocznie 47 mln zł. To znacząco więcej niż wynika z kapitalizacji. Jest tutaj dużo założeń, z którymi nie czuję się komfortowo z braku wiedzy (podobna sprzedaż na konsolach jak na PC) i to są ryzyka. Tak czy owak z grubsza widać, że jest potencjał do wzrostu o te ok. 30 proc. Można oczywiście iść dalej w przód i spróbować szacować kolejny projekt i rok 2022 - przy założeniu, że gra wyszłaby na wszystkie platformy i miała zyski o 20 proc. większe dostaniemy analogicznie w 2022 40 mln zł z PC 40 mln z konsol plus 5 mln zł z PC GH i 15 z konsol - 100 mln zł i w 2023 pewnie ze 40 - przez 4 lata 235 mln zł, czyli ok. 60 mln zł średniorocznie - > potencjał wzrostu razy dwa. Tutaj jak widać jeszcze więcej założeń o jeszcze mniej pewnych podstawach. Ale jeśli spółka pójdzie oczekiwaną drogą to ten potencjał się zrealizuje, a pewnie po drodze pojawią się informacje o kolejnych projektach i rynek zacznie je także uwzględniać w wycenach.

Ja wcale nie zmieniłem podejścia jak napisał Rif. Po prostu odpadało po drodze trochę ryzyka, a to oczywiście ma wpływ na szacunki i kapitalizację. Gdy dostałem przykład gry podobnej, mogącej służyć za jakiś estymator zysków konsolowych poszedłem jeszcze krok dalej w omówieniu dla abonentów. Czy z niego wynika Ci 300 zł fair value? No chyba jednak nie. Ba, jeśli będą odpadać kolejne ryzyka to kapitalizacja na to także zareaguje. Tak samo zareaguje jeśli kolejne tryby wywołają podobna reakcję sprzedażową jak coop. Ja tego nie zakładam i rynek pewnie także nie. Wszak to co stało sie po coopie dla większości było niespodzianką, co nawet przyznaje zarząd -> przekroczyło ich oczekiwania. Z tego względu ciężko w tej chwili zakładać, że taki sukces się powtórzy, ale jeśli się powtórzy to wzrośnie baza zysków w tym roku i na jej skutek szacunki przyszłych zysków, co oczywiście zaowocowałoby wzrostami.

Leszekmr
Leszekmr PREMIUM
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 75
Wysłane: 27 maja 2020 20:02:44 przy kursie: 680,00 zł
@Blaze, chodziło mi o fazę koncepcyjną, mój błąd.
Często ćwierć miliona to kosztują całe gry z grupy Playway.
Poniżej cytat z raportu "Jednocześnie do dnia 31 marca 2020 r. Emitent poniósł nakłady na nowy projekt w łącznej wysokości 241 749,16
zł (w tym 235 270,56 zł zostało poniesionych w I kwartale 2020 r.).
Edytowany: 27 maja 2020 20:05


Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 27 maja 2020 20:07:56 przy kursie: 680,00 zł
Blaze napisał(a):
Takie małe zestawienie:

Creepy Jar
- 25 osób, 1 zespół
- świeżo po premierze
- prototypowanie nowej gry pewnie zacznie się końcem 2021 gdy zostanie wydany GH na konsole i dodatki do GH. Można się spodziewać, ze najwcześniej nowa gra ujrzy światło dziennie w 2024, zakładając, że chcą równocześnie wypuścić gre na PC i konsole. GH o ile pamiętam miał około rok obsuwy.
- premiery na konsole, które mają rok przerwy od premiery na PC zwykle nie sprzedają się dobrze, nawet jesli maja wybitną jakość, patrz TW2, albo Frostpunk - w obu przypadkach kurs po premierze konsolowej zanurkował o ponad 20%.
- niedługo kończy się lock-up i nie wyobrażam sobie by zarząd nie sprzedał części swoich akcji choćby tylko po to by się zdywersyfikować.


11 bit
- 4 zespoły (30 osób pracuje nad P8, 25 osób nad P9 i 20 osób nad P10, 25 osób nad dodatkami do FP)
- potencjał zysku samego P8 ocenia się na 2x wyższy niż GH (Rodak z BOŚ)
- niedługo zacznie się budowanie hype pod nowe premiery własnych gier
- lepsza jakość gier TWOM i FP wg metacritic i steama, niż GH
- dodatkowa noga wydawnicza


11 bit ma swoje wady, co pokazał ostatnio opublikowany Pogrom Motywacyjny i bardzo słaba komunikacja z akcjonariuszami (Pan Darek z forum 11bit powinien wyleciec), to prawda, ale wycena na dzień dzisiejszy 460 mln Creepy Jar i 1050 mln 11bit czyli 2,3 - 1 wskazuje, że te proporcje będą ciężkie do utrzymania w długim terminie. Prosze o poprawienie mnie, jeśli gdzieś się mylę.

Żeby nie było - nie posiadam, ani nie zamierzam nabywać akcji żadnego z tych dwóch podmiotów. Creepy Jar dla mnie zbyt młody, a 11bit zbyt arogancki w stosunku do akcjonariatu.




Po wynurzeniach "lidera forum" vel "5 tysięcy kopii sprzedanych w ciągu doby w dniach 7-11 kwietnia", hehe, mamy komedii ciąg dalszy na tym forum ...binky
CRJ -tak - 1 zespół z kosztami na poziomie kilka mln rocznie
Pierwsza gra i od razu ponad milionowa sprzedaż w ciągu 2 lat, po wyjściu na konsole należy się spodziewać 3-4 mln sztuk sprzedanych w 3 lata od debiutu w EA.
The Forest i Stranded Deep to przykłady gier bardzo zbliżonych do GH, które wyszły na konsole 5 lat po swoim debiucie w EA i sprzedają się świetnie, bo są po prostu skrojone właśnie na konsole. TWOM i FP to nie były nigdy gry konsolowe
Umiejętności zespołu Creepy Jar przewyższają umiejętności najlepszych z 11bit. Zapytaj ludzi z branży, jeśli ich znasz, jaki jest poziom złożoności obecnej postaci GH , a np. TWoM i dowiesz się ile umieją jedni, a ile drudzy. hehe
Chcesz mieć dużo przeciętnych w zespole, ale za to bardzo dużo, to wybierz sobie Farm51. Polecam.
GH miał półroczną obsuwę w EA i półroczną jako rozbudowany Full release względem planów po aktualizacji.
Teraz planują wypuścić nowy projekt w II połowie 2021 i jest dużo większa szansa,że tego terminu dotrzymają , bo robią go z 4 krotnie większym składem niż zaczynali w 2016 roku GH. Natomiast należy spodziewać się konserwatywnie,że będzie to raczej I połowa 2022, jeśli w EA ...
Jak widać EA ma sens, bo to gracze podpowiedzieli w jakim kierunku ma iść GH i chyba udanie, nie?wave
Zresztą jakkolwiek rynek giełdowy potrafi się mylić okrutnie,to rynek graczy ma zawsze rację.
Przy EA masz zresztą niejako 2 premiery, a sprzedaż GH pokazała ,ze mogą być 3 i to ta trzecia rozbiła/rozbija bank.

Blaze
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 52
Wysłane: 27 maja 2020 20:10:46 przy kursie: 680,00 zł
Ok, Leszekmr. Ja też się mogę mylić w swoich założeniach i jeśli tak jest to chętnie posłucham innych opinii. Nie jestem związany emocjonalnie z żadna z firm, po prostu rzucił mi się w oczy Creepy Jar ostatnio i przypomina mi to sytuacje z 11bit sprzed 2 lat, gdzie sam osobiście się mocno naciąłem.
Odnośnie Creepy Jar u Longterm'a to byłem na tym webinarze i odniosłem pozytywne wrażenie, ale mam swoje kryteria co do wieku spółki zanim inwestuje, więc na razie temat jest dla mnie wyłącznie hobbystyczny.

@Percances dzięki za opinie i pojaśnienie tematu. The Forest myślę, że miał trochę premii za pierwszeństwo. Co do jakości gier, to jednak steam i metacritic pokazuje wyższość TWOM i FP nad GH.
Edytowany: 27 maja 2020 20:26

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 27 maja 2020 20:13:56 przy kursie: 680,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Percanes, widzę, że lubisz zaokrąglać w górę i to raz za razem.
60 kopii na komentarz ? Nawet odejmując "bonusowe" 1500 komentarzy według twojego życzenia, daleko do takiego wyniku.
Zakładane przez ciebie do końca weekendu 1630 komentarzy razy naciągane 60 też nie daje około 110 tysięcy ,a niecałe 100.



Jak tam moje naciągane 110k do końca weekendu , kolego aircanada? hehe
Przypomnieć ci ile było po 6,5 doby? 180 k
Widzę,że "lider forum" wyciął swój post z "szacunkami" 5 tysięcy kopii / dobę w dniach 7-11 kwietnia.
Są równi i równiejsi . Są też skompromitowani , którzy chcą się za wszelką cenę wybielić. hehe

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 126
Wysłane: 27 maja 2020 20:24:19 przy kursie: 680,00 zł
Blaze napisał(a):
Czyli ekipa 25 osób potrafiła wypuścić tryb coopa, pracować nad dodatkowami do GH (nad dodatkami do FP pracowało 50 osób) i jeszcze zrobić pełny prototyp nowej gry? czy jest możliwe zweryfikowanie w jakikolwiek sposób tego prototypu?
A może jednak to zarząd CJ nie do końca jest szczery co do wszystkich wypuszczanych informacji, bo wie, że za kilka tygodni będzie chciał, bądź musiał (dla dywersyfikacji) sprzedać część udziałów?
Ja obstawiałbym, że drugi scenariusz jest bardziej prawdopoodbny. Nie wykluczam, że ekipa z CJ jest bardziej wydajna, niż jakikolwiek innych zespół gamedev'u, ale wydaje mi się to po prostu mało prawdopodobne.

W listopadzie ur. została wybrana koncepcja gry - jak rozumiem ogólne nienamacalne wyobrażenie świata itp. Wtedy rozpoczęto prace nad prototypem. Jeśli czegoś nie przeoczyłem, to tego prototypu jeszcze chyba nie ma. A prototyp przywoływanego przez Ciebie Frostpunka wyglądał tak:


kliknij, aby powiększyć


Na razie zarząd Creepego był dość transparentny, no może poza odejściem Sobola. Jego rezygnacja miała być spowodowana względami osobistymi CAŁKOWICIE NIEZALEŻNYMI od niego, a potem się okazało, że kilka miechów potem otworzył własne studio.

Percances
Dołączył: 2011-02-23
Wpisów: 178
Wysłane: 27 maja 2020 20:25:35 przy kursie: 680,00 zł
Blaze napisał(a):
Ok, Leszekmr. Ja też się mogę mylić w swoich założeniach i jeśli tak jest to chętnie posłucham innych opinii. Nie jestem związany emocjonalnie z żadna z firm, po prostu rzucił mi się w oczy Creepy Jar ostatnio i przypomina mi to sytuacje z 11bit sprzed 2 lat, gdzie sam osobiście się mocno naciąłem.
Odnośnie Creepy Jar u Longterm'a to byłem na tym webinarze i odniosłem pozytywne wrażenie, ale mam swoje kryteria co do wieku spółki zanim inwestuje, więc na razie temat jest dla mnie wyłącznie hobbystyczny.

@Percances dzięki za opinie i pojaśnienie tematu. The Forest myślę, że miał trochę premii za pierwszeństwo. Co do jakości gier, to jednak steam i metacritic pokazuje wyższość TWOM i FP nad GH.



Nie pisałem o odbiorze graczy , ale o stopniu złożoności. Dlatego produkcja Creepy Jar jest właśnie konsolowa, a produkcje 11bit nie. 11bit w ramach swoich niewielkich umiejętności tworzy świetne gry, które są w pewnym sensie i na pewnym poziomie bardziej dopracowane. GH tak naprawdę dopiero teraz mógłby zebrać oceny na MC , ale zebrał je już wcześniej, bo takie są prawidła rynku. Tak samo, jak kluczem do sukcesu jest udany tryb multi,co pokazał zespół Creepy Jar, a czego 11bit również jak na razie nie umie.
The Forest miał premię, a Stranded Deep? Liar binky
Edytowany: 27 maja 2020 20:28

Blaze
Dołączył: 2018-09-02
Wpisów: 52
Wysłane: 27 maja 2020 20:30:11 przy kursie: 680,00 zł
@antyteresa znam dokładnie ten szkic, chyba był pokazywany na konfie w 2018 roku :)

Jest całkiem możliwe, że nakłady na nowy projekt CJ w 1 kwartale mogły być po to by podwyższyć wyniki. Myślę, że ponad 95% osób na miejscu zarządu by zrobiło taką sztuczkę, by podbić wycenę akcji w krótkim terminie. Nikt się nigdy nie dowie, czy na prawdę ta kasa poszła na robienie koncepcji nowej gdy, bo skąd? Koncepcje można w kilka godzin napisać czy to w Unity, czy na kartce papieru. Wszystko 100% zgodne z prawem i nie do namierzenia przez nikogo.


@Percances
to czy kluczem do sukcesu jest tryb multi jest dość dyskusyjne patrząc chociażby na CDPR. Na pewno multi daje potencjał na przyszłość dla firm, które na razie wypuszczają gry wyłącznie singlowe. Dokładnie tak samo jak brak dywidendy daje potencjał na wypłatę dywidendy w przyszłości i zwiększenie mnożnika wyceny.
Edytowany: 27 maja 2020 20:36

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 126
Wysłane: 27 maja 2020 20:32:11 przy kursie: 680,00 zł
@Parances
Gdy drzewa zasłaniają las i fakty nie pasują do rzeczywistości (he, he) to tym gorzej dla rzeczywistości. Klapki na oczy hehe.

anty_teresa napisał(a):
Nie wiem skąd bierzesz swoje wyliczenia, ale chyba jednak wolumen jest trochę mniejszy...
Z raportu wynika, że w okresie od 22.10.2019 r. do 16.01.2020 r. spółka sprzedała ok. 60 tys. kopii gry. W tym czasie mieliśmy 86 dni i 2566 komentarzy, czyli średnią dzienną sprzedaż na poziomie 700 szt i średnią dzienną liczbę komentarzy na poziomie ok. 30. Inaczej mówiąc na jeden komentarz przypadało 20 sprzedanych sztuk i to w dodatku brutto.
Przez ostatnich 5 dni mamy 1175 komentarzy, czyli 235 komentarzy średnio dziennie, co przy przeliczniku 1 komentarz - 20 kopii daje nam dzienną sprzedaż na poziomie ok. 5 tys. sztuk.

Oczywiście liczba komentarzy jest mocno zmienna, bo według danych Steam od początku sprzedaży do 16.01.2020 r. mieliśmy 7574 komentarzy przy 360 tys. sprzedanych kopii - mnożnik wynosi 47,5.
Stosując ten przelicznik dostaniemy wolumen sprzedaży brutto dziennie na poziomie 11 tys. sztuk.

W zależności od mnożnika mamy 5-11 tys. dziennie. Nie wiem skąd wziąłem swoje 25 tys. i bardzo chciałbym abyś tę liczbę uargumentował, bo na razie to tylko naganiasz...


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 126
Wysłane: 27 maja 2020 20:35:00 przy kursie: 680,00 zł
Blaze napisał(a):
@antyteresa znam dokładnie ten szkic, chyba był pokazywany na konfie w 2018 roku :)

Jest całkiem możliwe, że nakłady na nowy projekt CJ w 1 kwartale mogły być po to by podwyższyć wyniki. Myślę, że ponad 95% osób na miejscu zarządu by zrobiło taką sztuczkę, by podbić wycenę akcji w krótkim terminie. Nikt się nigdy nie dowie, czy na prawdę ta kasa poszła na robienie koncepcji nowej gdy, bo skąd? Koncepcje można w kilka godzin napisać czy to w Unity, czy na kartce papieru. Wszystko 100% zgodne z prawem i nie do namierzenia przez nikogo.


Skapitalizowana kwota to grosze. Nie widzę żadnego powodu do tej chwili aby temu zarządowi nie ufać. Spółka jako jedna z nielicznych podaje wolumeny, podawała wstępne prognozy, informuje rzetelnie o tym co robi. Bez fanfar, konkrety, czyli tak jak powinno być. Choć strona mogłaby wyglądać lepiej.

mackopl
mackopl PREMIUM
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 897
Wysłane: 27 maja 2020 22:29:18 przy kursie: 680,00 zł
Blaze napisał(a):
.... bądź musiał (dla dywersyfikacji) sprzedać część udziałów?....

Gruba teoria i któryś raz powtarzana. Można jeszcze prosić o info w które akcję wejdą po sprzedaży CRJ?

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 109
Wysłane: 27 maja 2020 22:31:00 przy kursie: 680,00 zł
Percances napisał(a):
aircanada15 napisał(a):
Percanes, widzę, że lubisz zaokrąglać w górę i to raz za razem.
60 kopii na komentarz ? Nawet odejmując "bonusowe" 1500 komentarzy według twojego życzenia, daleko do takiego wyniku.
Zakładane przez ciebie do końca weekendu 1630 komentarzy razy naciągane 60 też nie daje około 110 tysięcy ,a niecałe 100.



Jak tam moje naciągane 110k do końca weekendu , kolego aircanada? hehe
Przypomnieć ci ile było po 6,5 doby? 180 k
Widzę,że "lider forum" wyciął swój post z "szacunkami" 5 tysięcy kopii / dobę w dniach 7-11 kwietnia.
Są równi i równiejsi . Są też skompromitowani , którzy chcą się za wszelką cenę wybielić. hehe


Liczba kopii na komentarz wyszła wysoka, bardzo się z tego cieszę, wnioski wyciągnąłem szybko.
Co do twoich szacunków, to przyczepiłem się do błędów w matematyce, które chyba były oczywiste. Zauważ, że w żadnym moim poście nie prognozowałem sprzedaży w tamtym okresie, ani nie twierdziłem, że na pewno nie sprzedało się X kopii. Także ślepakami strzelasz :)

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 519
Wysłane: 28 maja 2020 09:41:34 przy kursie: 726,00 zł
wygląda na to, że Rockbridge TFI powiększa pozycje na CRJ .. i nienachalnie namawia na to innych ;)

LINK

Cytat:
- Gdyby miał Pan poradzić inwestorowi indywidualnemu w jaki sposób powinien poszukiwać atrakcyjnych małych spółek gamingowych do portfela, na co powinien zwracać uwagę?

- Przede wszystkim na jakość zarządu. Na przykład nam od początku II kwartału wpadła w oko spółka Creepy Jar z NewConnect, której kadra menadżerska zdobywała doświadczenie w Techlandzie. Kluczowe jest również to, czy gry danej spółki utrzymują się na eksponowanych miejscach na liście Steam. Wspomniana spółka spełniała z nawiązką oba powyższe kryteria i zanotowała spektakularne wzrosty na giełdzie w ostatnich tygodniach
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD
Edytowany: 28 maja 2020 09:47

mc1980
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-11-17
Wpisów: 32
Wysłane: 28 maja 2020 11:23:33 przy kursie: 726,00 zł
Jak namawia innych, to znaczy, że już ma pozycję docelową. Teraz szuka kolejnych chętnych, żeby zrealizować zysk ;)

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 519
Wysłane: 28 maja 2020 11:29:13 przy kursie: 726,00 zł
@mc1980
To nie leszcz detalista tylko duży inwestor długoterminowy, nie wchodzi w spółek na 2 miesiące i nie drży na każdym odreagowaniu wzrostów. Nie stresuje się tym ze ktoś go jakiegoś dnia przechytrzył. Taka firma ma w nosie dzienne fluktuacje kursu i emocje. Wg mnie szybciej zobaczysz przekroczenie 5% niż zamknięcie pozycji.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD
Edytowany: 28 maja 2020 11:31

resor
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 228
Wysłane: 28 maja 2020 11:33:32 przy kursie: 726,00 zł
coraz bardziej przekonuje sie do tezy ze gamedev zacznie korektę a rusza inne sektory jak np bankowy. poziom dyskusji sugeruje tez spore zaleszczenie

chris_martin
chris_martin PREMIUM
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 811
Wysłane: 28 maja 2020 12:30:13 przy kursie: 726,00 zł
Coraz bardziej przekonuje się do tezy ze gamę dev będzie branza dywidendową a ssktor bankowy nie będzie wypłacał dywidend w przerspektywie 3-4years to Come
Everything you know is wrong.........

resor
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 228
Wysłane: 28 maja 2020 13:06:50 przy kursie: 726,00 zł
przy czym na wzrostach banków zarobisz w dni/tygodnie a ty mowisz o latach

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 519
Wysłane: 28 maja 2020 13:15:02 przy kursie: 726,00 zł
@resor
zapomniałeś dodać "moim zdaniem", bo moim zdaniem przy tak dziwnej i ręcznie sterowanej polityce monetarnej i sytuacji finansowej państwa to banki wcale nie zarobią, tylko zyskały nadpłynność zalane pieniądzem. I moim zdaniem wyrównanie ich wartości skończy się lada dzień.

Dla mnie to taka cecha drobnych inwestorów uważających się za cwańszych od rynku - rzucanie się co chwila na nowy trend i w sumie nie zarabianie na żadnym. Brak cierpliwości dający dokładnie odwrotny efekt od zamierzonego.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 80% CRJ, 5% THD
Edytowany: 28 maja 2020 13:17

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,335 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +125,36% +25 071,75 zł 45 071,75 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d