PARTNER SERWISU
xitgzfdp
2 3 4 5
Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 20 sierpnia 2021 13:31:01 przy kursie: 60,00 zł
Wypada podziękować za świetną analizę. Ona potwierdza to co mi się wydawało i w sumie sprowadza się do stwierdzenia:

Cytat:
(...) spółka zatraciła balans pomiędzy rozwojem gier i rozwojem grupy kapitałowej.


Widać tu bardzo dużo PR, bardzo dużo projektów, ale jakoś tworzenie gier i generowanie keszu nie idzie w tym w parze. Oczywiście może się okazać, że któryś z tych projektów przyniesie niesamowity sukces, na razie Spółka ma na koncie tylko jeden i trochę nasuwa się tu analogia z imperialnymi zakusami CI Games po pierwszym Sniperze.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 21 sierpnia 2021 14:06:35 przy kursie: 60,00 zł
Chyba jednak za wcześnie na porównania do CIG, bo CIG wydawał kasę na nierozważne projekty, Movie tej kasy na razie nie wydaje i to jest problemem.

Wygląda na to, pomimo obiecujących wishlist spółka bardzo długo zwlekała ze startem produkcji ATS. Choć Lusta można nazwać wpadką, to nie da się ukryć, że Movie stara się zwiększyć szanse na sukces i nie działa zupełnie po omacku przeciwnie do CIG i jego MMO, który został spisany, czy gniotów typu Alien, albo DogFight.

Podobieństwo przez spółki rumuńskie to chyba jednak za mało.

Ja raczej widzę nie tyle co imperialne zapędy to próbę wykorzystania łatwego dostępu do kapitału. Skoro inwestorzy chcą wspierać anonimowe osoby robiące gry o których nic nie wiadomo, to nawet rozumiem postępowanie właściciela. Ale nie rozumiem, dlaczego w parze z tym nie idzie faktyczne zwiększenie skali.

Ojciec Fernando
2
Dołączył: 2020-07-02
Wpisów: 1
Wysłane: 22 sierpnia 2021 13:02:43 przy kursie: 60,00 zł
Jak anonimowe osoby realizujące gry? Przecież akurat Movie przy swoich małych budżetach, potrafiło pozyskać nazwiska, które miały inne produkcje na swym koncie. Nawet skromniutki Beast inside był realizowany przez ludzi, którzy współpracowali z Farm 51, Platige. I przy tej budżetowości ten tytuł zebrał przyzwoite oceny. Naprawdę jestem zaskoczony, że to tak dobrze wyszło... a to czasy, gdy Movie Games było jeszcze w powijakach. Do projektu Image Games pozyskano Anshar Studios, do gier które robi True Games pozyskano Flint Arts, ludzi doświadczonych w temacie VR. A Drago to ludzie z ponad 20-letnim doświadczeniem, gdzie pracuje weteran Lucjan Mikociak. W MGM do projektu Mr Prepeer przywdzielono ludzi z Mobiway - wystarczy prześledzić ich biografie. Atomic Wolf ma dwie produkcje wydane na różne platformy, a przy ich produkcji wspomaga ich Pixel Crow, czyli m.in. Maciej Miąsik.

Poza tym chyba nie uwzględniono innej istotnej rzeczy. Sukces DDS sprawił, że trochę zmodyfikowały się plany. Jeśli odnosisz sukces, to chcesz zadbać, aby następne projekty nie były robione na "byle jak" i ostatecznie je dopracować. Po co szargać dobre imię gniotem. Historia gamedevu wiele razy pokazuje podobne podejście. Nawet w historii branży filmowej jest podobne. Słaba gra przy kosmicznej kampanii nie owocuje. I niby Lust był wpadką? Przecież Lust nigdy nie miał osiągnąć sukcesu DDS, bo to totalnie inny typ gry, niszowy, łączący przygodówkę i horror. Te 30 tys na wersję od lat 18 to świetny wynik, a lada moment pojawi się wersja na dodatkowe platformy. Liczyć, że gra sprzeda się na poziomie Amnesii, to raczej oczekiwania spóźnione o parę lat (tam zagrał pewien fenomen i odświeżenie gatunku, plus fama ze strony youtuberów). Jak ruszyła jego realizacja, to przecież DDS nie miał premiery i chyba przecież nie mieli zawiesić powstawanie, tylko dlatego, że tytuł jest za skromny i nie będzie natychmiastowym "moneymakerem". Poza tym skoro DDS dał zastrzyk gotówki, to plany rozbudowy spółki o podmioty zależne nabrały tempa. Może odwrotne przejęcia były w planie na 2023 i 2024, ale skoro można było to zrobić teraz, szybciej i taniej, to dlaczego nie? Popatrzcie na historię gamedevu, jak tam podobne sytuacje również miały miejsce. Co do ATS...to fakt, dla niektórych tytuł powstaje za długo, ale znowu kłania się sytuacja: albo wydajemy grę gorszą, uboższą, byle była, czy jednak ją dopracujemy i dodamy nowe rzeczy. Tytuł jest również realizowany na licencji (poza Discovery jest jeszcze licencja Daimlera), a licencjodawca często ma swoje "widzimisie", tym bardziej, że inna premiera Playwaya na licencji - Deadliest Catch była produkcją niedopracowaną. Discovery nie może sobie pozwolić, aby produkty sygnowane ich marką były wtopami (z tego powodu Deadliest Catch jest cały czas produkcją poprawianą, oddaną w ręce innego zespołu). Przekładanie DDS zaowocowało, choć mogli go też wydać dużo wcześniej. Do tego dołożył się efekt "cyberpunk", gdzie narzekano na tony błędów. Teraz gamedev nie może sobie pozwolić na wpadki z taką ilością błędów.

Gamedev to nie fabryka krzeseł. To że coś zapowiesz, nie oznacza że będzie zrealizowane w pełni lub w danym terminie. Wiele argumentów nie odnosi się do samego Movie, ale ogólnie do branży. Co rażące, mimo, że podobne spółki są od lat na giełdzie, to nadal myli się ich z podmiotami typu hurtownie lub dystrybutorzy.
Edytowany: 22 sierpnia 2021 13:05


mrk
mrk
26
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 968
Wysłane: 22 sierpnia 2021 13:54:35 przy kursie: 60,00 zł
Cytat:
Jak anonimowe osoby realizujące gry? Przecież akurat Movie przy swoich małych budżetach, potrafiło pozyskać nazwiska, które miały inne produkcje na swym koncie. Nawet skromniutki Beast inside był realizowany przez ludzi, którzy współpracowali z Farm 51, Platige. I przy tej budżetowości ten tytuł zebrał przyzwoite oceny. Naprawdę jestem zaskoczony, że to tak dobrze wyszło... a to czasy, gdy Movie Games było jeszcze w powijakach. Do projektu Image Games pozyskano Anshar Studios, do gier które robi True Games pozyskano Flint Arts, ludzi doświadczonych w temacie VR. A Drago to ludzie z ponad 20-letnim doświadczeniem, gdzie pracuje weteran Lucjan Mikociak. W MGM do projektu Mr Prepeer przywdzielono ludzi z Mobiway - wystarczy prześledzić ich biografie. Atomic Wolf ma dwie produkcje wydane na różne platformy, a przy ich produkcji wspomaga ich Pixel Crow, czyli m.in. Maciej Miąsik.


A Road Studio? Bo to Road zajmuje się teraz chyba najważniejszym projektem z grupy, czyli Alaskan.

Mi wycena Movie na poziomie 150 mln wydaje się cały czas duża jak na wishlisty ich gier (branie pod uwagę WL jest uproszczeniem, ale WL są ważne w grupie PLW i często są wyznacznikiem kapitalizacji).

Gry Drago, czy War Hospital nie będą mieć dużego wpływu na wyniki, bo Movie ma 10% jako wydawca Drago i pewnie tyle samo od Brave Lamb przy War Hospital. Ponadto mają w tych spółkach pakiety rzędu 15%-20%.
Gry jak Mythbusters, Car Wash Simulator, Paramedic Simulator, czy American Motorcycle to dla mnie gry jakich wiele w grupie PLW i mają szansę sprzedać po kilkadziesiąt tys. sztuk, ale pod warunkiem dowiezienia dobrej jakości. Przy czym znowu Movie nie będzie mieć całości przychodów od tych gier.
Jedyny projekt wykazujący na ten moment większy potencjał, czyli ATS jest owiany dużą tajemnicą, co też odbija się na jego pozycji na WL - powolne opadanie z pozycji 5x na 10x. Przy czym Movie ma jakieś 70% w Road Studio.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 22 sierpnia 2021 19:55:33 przy kursie: 60,00 zł
@Ojciec
Pisząc o inwestorach, którzy chcą wspierać anonimowe projekty miałem na myśli bardziej cały rynek, ale prawdę powiedziawszy co do Movie też można mieć "zarzuty". Weź do ręki dokument Road Studio, czy Movie Games Mobile - są tam informacje o zespole? Nie ma, więc zakładam, że nie ma się czym chwalić, w szczególności wiedząc jaką wagę przykłada Movie do PRu. Podobnie jest na stronie spółki. To, że MGM podpięła się pod PlayWaya nie oznacza od razu, że sama posiada odpowiednie kadry. W mojej opinii w komunikacji kładziono raczej nacisk na finansowanie tych projektów, a nie produkcję. Z resztą nawet Drago czy Pixel to spółki mające swoją już długą historię, ale historię trochę bez wzrostu. OK, ludzie posiadają doświadczenie, ale czy te podmioty się rozwijają? Mówimy o 20 latach w Drago, a od Beat Copa też już trochę czasu minęło... Jaki progres w tym czasie zrobiło 11b, które przecież też ma dziwne okresy przestoju, a jaki Pixel? No właśnie.

Tak, uważam, że Lust był wpadką. Wpadką na bazie oczekiwań odzwierciedlonych w kapitalizacji. Podobnie Crossroads - najlepiej to ilustruje zachowanie kursu po premierach. Jasnym jest, że Lust to nisza, ale patrząc na wyniki niektórych horrorów od Bloobera to mimo wszystko było jednak słabo IMO, tym bardziej, że gra zbudowała naprawdę dużą wishlistę. Można oczywiście mówić o tym, że to inwestorzy błędnie ocenili potencjał, a sprzedaż przekracza oczekiwania zarządu. Ale wtedy można mieć pretensje do zarządu, że tak formułował przekaz? Przecież te oczekiwania rynku na czymś się zbudowały, prawda?

No i kwestia kalendarza premier. Kalendarz w którym spółka miała wydać niemal wszystko w IV kw. 2020 r. wisiał jeszcze w sierpniu, a premiera DDS była kiedy? Parę miesięcy orientowali się, że jest sukces i będzie gotówka? Te założenia były zupełnie nierealne i mimo to Wcześniak trzymał je na stronie. Prezes spółki nie wiedział, że nie ma hurtowni, albo dystrybucji krzeseł?




FilipBonn
19
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 162
Wysłane: 23 sierpnia 2021 17:10:20 przy kursie: 66,00 zł
+10%?
Ot, tak sobie? Bez żadnego infa? Czyżby ta nowa gra którą mają ogłosić na dniach to jakaś petarda i są przecieki? ;)

rbn01
1
Dołączył: 2019-06-21
Wpisów: 20
Wysłane: 5 września 2022 14:59:38 przy kursie: 21,50 zł
wolumen jest tak maly ze ja ci moge zrobic +10%

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 8 grudnia 2022 14:50:34 przy kursie: 24,35 zł
MOVIEGAMES - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale dziennym. Po skutecznej obronie minimów i dwumiesięcznej konsolidacji popyt postanowił przejąc inicjatywę. Kaliber kupujących jest raczej miałki, średnia wartość transakcji jest na poziomie spekulacyjnym, zatem nie wyrokowałbym, że najgorsze kurs ma już za sobą. Owszem, mamy sprzyjające warunki do rozbudowy odreagowania, ale najpierw kurs akcji musiałby pokonać 200-okresową średnią. Gdyby to się udało, ciąg dalszy odreagowania mógłby zaprowadzić kurs akcji w okolice poziomu 40 zł.
Najbliższe wsparcie znajduje się w obszarze luki hossy.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

veve
38
Dołączył: 2020-12-17
Wpisów: 357
Wysłane: 9 stycznia 2023 23:24:56 przy kursie: 27,70 zł
Wreszcie odpaliło. Może by tak na główny parkiet poszło?

veve
38
Dołączył: 2020-12-17
Wpisów: 357
Wysłane: 18 stycznia 2023 08:40:39 przy kursie: 27,10 zł
Dzisiaj poszło na główny. Trzeba przenieść wątek.
Ostatnimi czasy kurs bardzo się poprawił, ale to chyba nie z powodu zmiany parkietu.


zjablik66
11
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 111
Wysłane: 25 stycznia 2023 21:58:33 przy kursie: 25,15 zł
~23 zł

Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 25 stycznia 2023 22:22:51 przy kursie: 25,15 zł
Zakładałem 20 PLN (takie głosy dochodziły z rynku) i jestem bardzo zaskoczony, że udało się to uplasować wyżej. Świetny nius dla Playwaya, który pozbywa się kłopotu i zagrożenia reputacyjnego a dostaje całkiem ładną gotówkę. Całkiem niezły dla Movie, dla którego to potwierdzenie wysokiej wyceny a dla nowych akcjonariuszy tej spółki... zobaczymy za rok.

Felas2000
PREMIUM
12
Dołączył: 2021-02-18
Wpisów: 78
Wysłane: 25 stycznia 2023 22:53:20 przy kursie: 25,15 zł
tez jestem zadowolony z cenny akcjonariusz play way.hello1

grabson
26
Dołączył: 2019-02-20
Wpisów: 316
Wysłane: 26 stycznia 2023 13:54:28 przy kursie: 23,45 zł
Witam
Jak myślicie warto to zbierać??
Mam jakieś tam środki po spółce co się kisi w miejscu i chętnie bym przeskoczył na co innego na szybko :)
Tyle żeby to nie była szybka wtopa :)
Jak myślicie do kiedy muszą dać znać kto wszedł w akcjonariat?

Robin_27
3
Dołączył: 2009-05-19
Wpisów: 31
Wysłane: 1 lutego 2023 23:47:53 przy kursie: 22,05 zł
Nie warto nawet prezes ucieka.

grabson
26
Dołączył: 2019-02-20
Wpisów: 316
Wysłane: 2 lutego 2023 00:03:39 przy kursie: 22,05 zł
Ostatecznie odpuściłem.
To był dobry ruch.
Widać wysyp na całego.

pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 2 lutego 2023 12:25:52 przy kursie: 21,80 zł
Prezes nie ucieka tylko zaspokaja istotny i niezaspokojony popyt.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 2 sierpnia 2023 19:09:20 przy kursie: 23,70 zł
MOVIEGAMES - spojrzenie na wykres


Interwał dzienny. Kurs akcji spółki w umiarkowanym trendzie wzrostowym, kreśli sekwencje rosnących szczytów i dołków. Widać odradzający się popyt, ale prawdziwy test kondycji popytu jeszcze przed nami. Rzecz w tym, że za sprawą olbrzymiego wolumenu w trakcie styczniowych spadków mamy pokaźne naturalne pokłady podaży do poziomu 31 zł. Dopiero zebranie tego świeżego nawisu pozwoliłoby na odważniejsze spojrzenie w górne partie wykresu cenowego. W mojej ocenie, bieżący impuls w swoim ekstremum może sięgnąć 27 zł, wyjście powyżej wymagać będzie nie lada wysiłku ze strony popytu.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 16 kwietnia 2024 08:57:54 przy kursie: 29,10 zł
MOVIEGAMES - spojrzenie na wykres


Wykres w interwale dziennym. Na początku marca kupującym udało się zneutralizować wyłamanie dołem z konsolidacji. Reakcja miała miejsce na przedłużeniu linii łączącej rosnące dołki, tym samym wzmacniając jej znaczenie. Na wczorajszej sesji kupującym udało się tez zneutralizować opór z połowie korpusu podażowej świecy, powstaniu której towarzyszył ponadprzeciętny wolumen. Jeżeli podaż dzisiaj nie skontruje tego ruchu, to kurs akcji bez problemu powinien sięgnąć linii poprowadzonej po opadających z kolei szczytach. Jej losy ciężko na ten moment przewidzieć - jeden z dwóch wskaźników wyprzedzających zapowiada jej wybicie, drugi zaś tego nie potwierdza.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

twitan
PREMIUM
1
Dołączył: 2010-09-16
Wpisów: 19
Wysłane: 1 kwietnia 2025 20:31:07 przy kursie: 15,98 zł
a co po roku widać na wykresie ?
czy coś przemawia za tym, że spółka wróci na poziomy z kwietnia 2024 ?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE MOVIEGAMES



2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,299 sek.

xwcvidas
jvwacxtj
vvxunhzj
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
tzplecaw
vknpvfdy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat