PARTNER SERWISU
winzlfwj
ccgroup

ccgroup

Ostatnie 10 wpisów
Zapraszamy na Dzień Inwestora VIGO w formie online w dniu 1 czerwca, start o godz. 10:00

Link do rejestracji:
ccgroup.clickmeeting.com/vigo-...


kliknij, aby powiększyć

SDS Optic zadebiutuje na NewConnect
Spółka SDS Optic zadebiutuje na rynku NewConnect we wtorek, 15 marca - podała GPW.

SDS Optic to firma specjalizująca się w rozwijaniu urządzeń do diagnostyki medycznej, przy wykorzystaniu m.in. technologii z zakresu fotoniki. Opracowane i wytworzone przez spółkę urządzenia pozwalają na monitorowanie stanu pacjenta w czasie rzeczywistym i dedykowane są do diagnostyki chorób nowotworowych, zakaźnych, wirusowych, bakteryjnych i grzybiczych.

Debiut poprzedziła przeprowadzona w I poł. 2021 r. prywatna emisja akcji, z której pozyskano 11 mln zł. Inwestorzy objęli łącznie 1.100.000 akcji serii D, stanowiących 20,7 proc. kapitału zakładowego Spółki. Środki z tej oferty zostały przeznaczone m.in. na rozwijanie rozpoczętych już projektów i prac B+R nakierowanych na opracowanie kolejnych pól aplikacyjnych technologii inPROBE, a także na wsparcie procesu pozyskania partnera komercyjnego: profesjonalnego globalnego doradcy M&A doświadczonego w transakcjach partneringowych w rynku medycznym i farmaceutycznym. Do obrotu łącznie trafi 5 026 250 akcje serii A, B i D.

Głównym projektem SDS Optic jest mikrosonda optyczna inPROBE do wykrywania stężenia markerów raka piersi.

Raporty rynkowe wskazują, że średnioroczna stopa wzrostu globalnego rynku diagnostyki molekularnej HER2 w latach 2019-2025 wyniesie 12 proc., podnosząc wartość tego rynku do ponad 6,4 mld USD w 2025. W 2019 roku, w obszarze diagnostyki molekularnej HER2 wykonano ponad 7,5 mln testów o wartości ponad 4,1 mld USD.

Bankier.pl

tutaj także dłuższa rozmowa:
biznes.pap.pl/pl/news/pap/info...(wywiad)

Szanowni Państwo

Wczoraj wzywający podnieśli cenę w wezwaniu do zapisywania się na akcje Spółki Mediacap S.A. z 2,70 PLN do 3,25 PLN za akcję

Zapisy trwają do 24 sierpnia br.

Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem prasowym nt. podniesienia ceny oraz z dokumentem QA związanym z Wezwaniem pod linkiem: https://www.mediacap.pl/#news

zespół cc group


Wczoraj opublikowali memorandum, IPO do 12.04

Parkiet: Creotech rusza z ofertą akcji

Puls Biznesu: Kosmiczna spółka zmierza na NewConnect

Strona IPO: creotech.pl/pl/oferta-publiczn...

Nowa spółka w drodze na NewConnect.

Na NewConnect planuje zadebiutować spółka Creotech Instruments S.A.:
www.isbtech.pl/2021/03/kosiec-...
(ISBnews/ISBtech)

Kilka podstawowych informacji o spółce:
Creotech Instruments S.A. jest największą w Polsce i wiodącą w Europie spółką działającą na dynamicznie rozwijającym się rynku technologii kosmicznych oraz specjalistycznej elektroniki i aparatury do zastosowań globalnych m.in. na potrzeby komputerów kwantowych, kryptografii kwantowej czy fizyki kwantowej i wysokich energii. Jest pomysłodawcą, konstruktorem i producentem autorskiego rozwiązania technologicznego obejmującego wysoko konkurencyjną technologię multimisyjnej platformy mikrosatelitarnej o nazwie HyperSat. Platforma ta przeznaczoną do realizowania misji kosmicznych przez satelity o masach w zakresie od 10 do 60 kg (z możliwością przeskalowania w przyszłości do masy 120 kg). W tym zakresie Spółka prowadzi także projekt umieszczenia na orbicie okołoziemskiej satelity obserwacyjnego EagleEye, dzięki któremu możliwe będzie dostarczanie obrazów o możliwie najwyższej jakości. Opracowywane przez CREOTECH technologie obejmują zarówno projektowanie oraz produkcję elektroniki, a także części mechanicznych (hardware), jak i tworzenie do nich własnego dedykowanego oprogramowania (software).

Klientami CREOTECH są najbardziej renomowane ośrodki naukowo-technicznymi odpowiedzialnymi za rozwój technologii kosmicznych w Europie, czyli m.in. Europejską Agencję Kosmiczną oraz z ośrodkami naukowymi wdrażającymi systemy kontrolno-pomiarowe, czyli m.in. Europejską Agencję Badań Jądrowych CERN (ang. European Organization for Nuclear Research, fr. Organisation Européenne pour la Recherche Nucléaire), czy też Uniwersytet w Oxfordzie, Massachusetts Institute of Technology, Berkley Lab, National Institute of Standards and Technologies i kilkudziesięcioma innymi ośrodkami naukowymi i uniwersytetami
Inne działania prowadzone przez Creotech Instruments S.A. obejmują:
• rozwój i wdrażanie technologii White Rabbit z zakresu systemów synchronizacji czasu;
• rozwój i wdrażanie standardu Sinara z zakresu budowy komputerów kwantowych (we współpracy m.in. z Uniwersytetem Oxford, Berkley i MIT);
• rozwój i wdrażanie produktów pod nazwą CreoScan z zakresu systemów wsparcia operacji dronowych;
• realizację projektu SAMPLE z zakresu systemów monitorowania przeszkód lotniczych (we współpracy z PAŻP, budżet projektu 17 mln zł, w tym część Spółki w wysokości 7,7 mln zł);
• realizację projektu CreoDIAS polegającego na stworzeniu największego w Europie repozytorium danych satelitarnych (na zlecenie ESA, budżet projektu 14 mln euro)



Aktywa funduszy detalicznych Skarbiec TFI wzrosły od początku roku o prawie 70 mln zł. Aktywa funduszy akcyjnych zarządzanych przez Skarbiec TFI wzrosły od stycznia do końca czerwca o 400 mln zł. Na koniec czerwca wszystkie aktywa Skarbiec TFI wyniosły prawie 15 mld zł.
www.skarbiec-holding.com/rapor...

WZ Skarbiec Holding nie zostało jeszcze ogłoszone, ponieważ rok obrotowy w spółce zakończył się w czerwcu br. Rok obrotowy w Skarbiec Holding trwał od stycznia 2014 do końca czerwca 2015.

Nowy harmonogram oferty publicznej spółki Indata Software http://in-data.pl/harmonogram-oferty

Indata Software ma umowę na ok. 2 mln zł

W maju spółka Indata Software podpisała umowę ramową obejmującą outsourcing usług IT i sprzętu informatycznego dla Krajowego Centrum Pracy. Wartość umowy do realizacji w tym roku szacowana jest na ok. 2 mln zł.

Pod koniec czerwca ruszy oferta publiczna akcji spółki informatycznej Indata Software, z której spółka chce pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych, głównie na przejęcia innych firm informatycznych i rozwój działalności za granicą.

Zapisy na akcje spółki Indata Software w transzy inwestorów indywidualnych będą przyjmowane od 25 do 29 czerwca w Domu Maklerskim mBanku. 30 czerwca spółka poda cenę oraz ostateczną liczbę oferowanych akcji. Inwestorzy instytucjonalni będą zapisywać się na akcje od 1 do 7 lipca. Przydział akcji jest planowany do 7 lipca br.

Indata Software podała prognozy na 2015, a pod koniec czerwca ruszy oferta publiczna akcji, z której spółka chce pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych, głównie na przejęcia innych firm informatycznych i rozwój działalności za granicą.
W komunikacie prezes Indaty powiedział:
- Zdecydowaliśmy o podaniu prognozy wyników finansowych na 2015 rok, ponieważ chcemy dać inwestorom mocne podstawy do oceny perspektyw naszego biznesu. Prognozujemy, że skonsolidowane przychody Grupy wyniosą w tym roku 80 mln zł, zysk operacyjny 17 mln zł, EBITDA 20 mln zł, a zysk netto (przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej) 15 mln zł. To oznacza, że o ponad 30% wzrosną prognozowane wyniki operacyjny i netto oraz przychody, a o 26% EBITDA w porównaniu do wyników w ubiegłym roku. Chciałbym zaznaczyć, że prognozowany wzrost wyników nie uwzględnia planowanych przejęć w tym roku. Opiera się tylko na oczekiwanym wzroście organicznym naszego biznesu, w tym na kontraktach będących obecnie w finalnej fazie negocjacji, które mogą stanowić około 30% przychodów Grupy w tym roku.

obs napisał(a):
Zwróciłbym uwagę na bardzo istotną rzecz dla Magellana i MWT - od 23 grudnia jest drastycznie niższa stopa odsetek ustawowych - spadły z 13% do 8%.
Patrząc na koszt pozyskania kapitału przez MAG i MWT (4%-7% ? - obligi MWT na Catalyst są po 6%-7%) jest to drastyczny spadek rentowności. Bo kto będzie pożyczał kasę powyżej odsetek ustawowych - chyba tylko w obliczu komornika na karku.
Wyższe marże robi się na wierzytelnościach wymagalnych, windykacji i poręczeniach/gwarancji dla dostawców.

Ale w czerwcu Sąd Najwyższy w sprawie Magellan vs. szpital uznał, że Magellan stosował niezgodne z prawem konstrukcje prawne - poręczenie. Ostatnio Kawalec przyznał, że musieli się z tego wycofać. Ciekawe, co będzie z gwarancją (na marginesie - stosowanie konstrukcji poręczenia po wejściu w życie ustawy o działalności leczniczej to było ostra jazda. Teraz teoretycznie wszystkie umowy poręczenia zawarte w ostatnich latach są nielegalne, czyli MAG nie ma prawa do tych wierzytelności, ale zapewne są już spłacone lub były zawarte umowy restrukturyzacyjne, więc w praktyce nikt nie będzie do tego wracał.)

A więc na polskim rynku warunki działania popsuły się dla nich i niektórzy analitycy już oczekują, że wynik będzie niższy w 2015 r.

link

Cytat:

Ostatnia obniżka stopy odsetek ustawowych uderzy w 2015 r. w wyniki Magellana. Spółka będzie się starała zrównoważyć ten negatywny wpływ aktywną akwizycją klientów oraz wzrostem popytu na usługi finansowania szpitali i samorządów - poinformował PAP prezes Krzysztof Kawalec.

W połowie grudnia Rada Ministrów obniżyła wysokość odsetek ustawowych do 8 proc. z 13 proc. wcześniej. Odsetki te są naliczane wobec wierzytelności opóźnionych w portfelu aktywów Magellana. Zdaniem analityków ta zmiana może doprowadzić do znacznego spadku przychodów i zysków grupy w 2015 roku. BESI prognozuje nawet, że w bieżącym roku zysk netto Magellana będzie pierwszy raz w historii spółki niższy niż rok wcześniej.


W depeszy Polskiej Agencji Prasowej z 14 stycznia prezes Magellana wypowiedzial się na temat wyroku SN, o którym mowa powyżej. Cyt.: "Wyrok SN nas trochę zaskoczył, ale trzeba pamiętać, że do tej pory orzecznictwo w tej sprawie nie jest jednolite. Sam wyrok nie spowoduje zmian w poziomie popytu na rynku, z punktu widzenia Magellana" - powiedział.

"Nie widzimy także ryzyka utraty wartości posiadanych aktywów z tytułu udzielonych dotychczas poręczeń" - dodał.

anty_teresa napisał(a):
Tak,spadek odsetek ustawowych jest problemem dla całego sektora wierzytelności

Komentarz prezesa Magellana w sprawie odsetek ustawowych w depeszy Polskiej Agencji Prasowej z 14 stycznia:
cyt.: W ocenie prezesa Kawalca twierdzenie, że spadek odsetek ustawowych uderzy w Magellana w postaci ujemnej dynamiki zysku netto w stosunku do 2014, to założenie "bardzo pesymistyczne".

"Jestem zaskoczony reakcją rynku związaną ze spadkiem odsetek ustawowych. Oczywiście byliśmy zadowoleni, gdy odsetki wynosiły 13 proc. ponieważ wtedy nasze marże poszerzały się, ale była to sytuacja nienaturalna i wiadomo było, że nie może trwać wiecznie" - powiedział PAP Kawalec.

"Nie jesteśmy bierni - podejmujemy działania, które mają zrównoważyć spadek odsetek ustawowych. Prowadzimy aktywnie akwizycję klientów, zwiększamy wartość portfela. Z drugiej strony tak samo jak banki broniąc się przed spadkiem przychodu odsetkowego staramy się wprowadzać różnego rodzaju opłaty lub prowizje" - dodał.

Szanowni Państwo, w imieniu Airway Medix S.A. przekazuję poniższą informację:

Airway Medix S.A. informuje, że otrzymał dzisiaj z AMBU A/S pierwsze zamówienie w ramach umowy, o której spółka informowała raportem bieżącym w dn. 12.11.2014. Zamówienie dotyczy dostawy 720 sztuk urządzenia Airway Medix Closed Suction System (Zamknięty System Czyszczący) oraz dodatkowych elementów. Łączna wartość zamówienia przekracza 13.000 USD.

Dostawa zostanie zrealizowana na początku stycznia 2015.



Szanowni Państwo,

Akcje spółki Airway Medix S.A. zostały dzisiaj wprowadzone do obrotu na NewConnect. Debiut planowany jest na połowę grudnia.

Notka na temat wprowadzenia akcji spółki do obrotu z parkiet.com:

www.parkiet.com/artykul/7,1401...

Zarząd GPW zdecydował o wprowadzeniu do obrotu na NewConnect walorów biotechnologicznej spółki, której głównym akcjonariuszem jest fundusz Adiuvo.

Giełda wprowadzi do obrotu na alternatywnym rynku 6 mln akcji Airway Medix serii B o wartości nominalnej 1 zł każda. Za kilka dni zarząd GPW powinien wyznaczyć pierwszy dzień notowania na NewConnect akcji Airway Medix. Z informacji „Parkietu" wynika że debiut planowany jest na 17 grudnia.

Airway Medix niedawno pozyskał z emisji prywatnej 6 mln zł. Oznacza to, że najprawdopodobniej jego kapitalizacja na otwarciu w pierwszym dniu notowań wyniesie około 50 mln zł.

Spółka opracowała zestaw do czyszczenia dotchawiczej rurki intubacyjnej (CSS), który pomaga uniknąć odrespiratorowego zapalenia płuc pacjentom leżącym na intensywnej opiece medycznej. Firma pracuje nad kolejnymi czterema urządzeniami z zakresu anestezjologii, intensywnej terapii i monitorowania pacjenta. Głównym akcjonariuszem Airway Medix jest Adiuvo, holding posiadający pakiety kontrolne w 11 spółkach biotechnologicznych. Jego głównym udziałowcem jest Marek Orłowski, twórca Nepentesa, farmaceutycznej spółki notowanej w latach 2007-2010 na GPW.





Sprzedaż Grupy Gino Rossi w sierpniu 2014 wzrosła o 17% do 19,6 mln zł inwestor.gino-rossi.com/pl/inf...

Wyniki sprzedaży Gino Rossi w czerwcu 2014
O 32%, do 8,2 mln zł, wzrosła sprzedaż detaliczna w salonach odzieżowych Simple CP w czerwcu 2014 roku w ujęciu rok do roku. Sprzedaż detaliczna w salonach Gino Rossi wrosła w czerwcu o 18% i wyniosła 9,5 mln zł.
Sprzedaż całej Grupy Gino Rossi (bez sprzedaży materiałów do poddostawców), wzrosła w czerwcu o 31% i wyniosła 20,8 mln zł. Narastająco, w okresie od stycznia do czerwca 2014 roku Grupa Gino Rossi zanotowała sprzedaż detaliczną i hurtową na poziomie 115,2 mln zł, o 21% wyższą w ujęciu rok do roku.
Szacunkowy poziom marży brutto na sprzedaży (łącznie detalicznej i hurtowej) w drugim kwartale tego roku wyniósł w sieci Gino Rossi 47,4%, natomiast w Simple CP 64,7%. Marże brutto na sprzedaży zanotowały wzrost zarówno w stosunku do marż wypracowanych w pierwszym kwartale 2014 roku jak i wobec marż w drugim kwartale 2013 roku. Dla porównania - marże brutto na sprzedaży w drugim kwartale 2013 roku wynosiły w Gino Rossi 46,4%, a w Simple CP 58%.

Komentarz Grzegorza Koryciaka, wiceprezesa zarządu Gino Rossi:
- Podsumowując dane sprzedaży za pierwsze półrocze tego roku, chciałbym szczególnie podkreślić dwie bardzo pozytywne tendencje. Po pierwsze dynamicznie rosnąca sprzedaż w salonach marek Gino Rossi i Simple CP potwierdza sukces przygotowanych kolekcji. Ponadto w przypadku marki Simple CP widać, jak zmiany w obszarze zarządzania kolekcją przekładają się na dynamiczny wzrost sprzedaży. W czerwcu sprzedaż detaliczna w salonach Simple CP wzrosła o ponad 30% rok do roku i był to trzeci z kolei miesiąc dwucyfrowej dynamiki sprzedaży, ponieważ w kwietniu sprzedaż Simple CP wzrosła o 18%. Po drugie, wraz ze wzrostem sprzedaży rośnie marża, która przekłada się pozytywnie na zyskowność biznesu. Szacunkowa marża brutto ze sprzedaży w drugim kwartale jest wyższa rok do roku, a także w stosunku do pierwszego kwartału 2014. Nasza koncepcja działania zakłada osiąganie wzrostów sprzedaży przy jednoczesnym maksymalizowaniu poziomów marż, które są najważniejsze z punktu widzenia rentowności biznesu i budowania wartości spółki.
W czerwcu przeprowadziliśmy emisję akcji, z której spółka pozyskała 6 mln zł. Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone w części na inwestycje w sieć sprzedaży Gino Rossi, między innymi na przeprowadzenie przebudowy i rozbudowy salonów sprzedaży. Chcemy także część pieniędzy z emisji przeznaczyć na zwiększenie efektywności produkcji. Zainwestujemy w nowe maszyny w zakładach produkujących obuwie i torebki Gino Rossi, co przełoży się na obniżenie jednostkowego kosztu wytworzenia i wzrost marż. Spodziewamy się, że planowane inwestycje już w tym roku przełożą się na wzrost sprzedaży, dlatego zdecydowaliśmy o podniesieniu prognozy wyników finansowych. Obecnie prognozujemy, że Grupa Gino Rossi wypracuje w 2014 roku 265 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz 21 mln zł EBITDA. Poprzednia prognoza zakładała wypracowanie 260 mln zł przychodów i 20 mln zł EBITDA.

Grupa Gino Rossi zanotowała w maju sprzedaż na poziomie 18,4 mln zł, co oznacza wzrost o 24% rok do roku.
W okresie styczeń-maj 2014 sprzedaż Grupy Gino Rossi wyniosła 94,5 mln zł i jest o 19% wyższa od tego samego okresu roku ubiegłego.

Sprzedaż detaliczna w salonach marki Gino Rossi wyniosła w maju 9,5 mln zł i była o 30% wyższa rok do roku.

Sprzedaż detaliczna w salonach marki Simple CP wyniosła w maju 7,8 mln zł i była wyższa o 13% rok do roku.

Pełny raport z danymi sprzedaży znajduje się na stronie inwestor.gino-rossi.com/pl/rap...


Sprzedaż Grupy Kapitałowej Gino Rossi w kwietniu 2014
Rekordowy wzrost sprzedaży detalicznej Simple CP
O 18%, do 8,1 mln zł, wzrosła w kwietniu sprzedaż detaliczna w salonach Simple CP, w porównaniu rok do roku. Zanotowany w kwietniu wzrost sprzedaż detalicznej Simple jest efektem wprowadzonych w ubiegłym roku zmian w obszarze zarządzania kolekcją i potwierdzeniem bardzo dobrego przyjęcia przez Klientki Simple nowej kolekcji wiosna-lato 2014.
Sprzedaż detaliczna w salonach Gino Rossi również kontynuuje bardzo pozytywne trendy, rosnąc w kwietniu o 37% rok do roku, do poziomu 10,4 mln zł.
Narastająco od stycznia do kwietnia 2014 sprzedaż detaliczna w salonach Gino Rossi wzrosła o 46%, do 36,3 mln zł. W tym samym okresie narastająco sprzedaż detaliczna w salonach Simple CP wzrosła o 2% i wyniosła 26,4 mln zł.
Sprzedaż całej Grupy Gino Rossi, wzrosła w kwietniu o 26% i wyniosła 20,7 mln zł. Narastająco po czterech miesiącach 2014 roku Grupa Gino Rossi zanotowała łącznie sprzedaż detaliczną i hurtową na poziomie 76,1 mln zł, o 18% wyższą w ujęciu rok do roku.
inwestor.gino-rossi.com/pl/rap...

Zarząd EuCO rekomenduje wypłatę dywidendy w kwocie 5 880 000 zł, czyli 1,05 zł na jedną akcję EuCO. Dzień dywidendy, rekomendowany Walnemu Zgromadzeniu, ustala się na 23 września 2014 roku, a dzień wypłaty dywidendy na 14 października 2014 roku. Ostateczną decyzję o podziale zysku za rok obrotowy 2013 podejmie Zwyczajne Walne Zgromadzenie spółki EuCO.

Rada Nadzorcza EuCO pozytywnie zaopiniowała wniosek zarządu i podjęła w dniu 14 kwietnia br. uchwałę o przyjęciu polityki dywidendy. Zarząd będzie rekomendował w przyszłości wypłatę dywidendy w wysokości nie niższej niż 25% skonsolidowanego zysku netto Grupy EuCO. Rekomendacja zarządu będzie każdorazowo przedkładana do akceptacji Rady Nadzorczej. Zamiarem zarządu będzie coroczna rekomendacja umiarkowanego zwiększania kwoty wypłacanej dywidendy.
Polityka dywidendy obowiązuje począwszy od podziału jednostkowego zysku netto spółki EuCO za rok obrotowy zakończony 31 grudnia 2013 r.

Komunikat nawiązuje do raportu z 2 kwietnia o podpisaniu umowy na zakup od Santander pakietu wierzytelności konsumenckich. Warunek zawieszający wskazany w umowie z Santanderem w postaci zapłaty za pakiet ceny 36 mln zł został spełniony, czyli KRUK zapłacił Santanderowi. Informacja jak najbardziej pozytywna. Dla przypomnienia niedawno KRUK zainwestował 230 mln zł w portfel wierzytelności zabezpieczonych hipotecznie o łącznej wartości nominalnej około 710 mln zł, zakupiony od Getin Noble Banku. Inwestycja ta stanowiła największy nakład na pojedynczy portfel wierzytelności w historii Grupy KRUK i była jednocześnie oficjalnym otwarciem na nowy segment rynku wierzytelności zabezpieczonych hipotecznie.Tylko te dwie transakcje, z Getinem i Santanderem, dają łączne nakłady na poziomie 266 mln zł i stanowią ponad 70% zainwestowanych środków w całym 2013 roku.

KRUK na 5 miejscu w rankingu Pulsu Biznesu Giełdowa Spółka Roku 2013 gsr.pb.pl/3609063,33051,rankin...

Magellan na wysokim 7 miejscu w rankingu Pulsu Biznesu Giełdowa spółka Roku 2013 gsr.pb.pl/3609063,33051,rankin...

W imieniu zarządu ZM Ropczyce wklejam treść sprostowania, które przesłaliśmy do redakcji Stockwatch.pl dotyczącego nieścisłej informacji nt. spółki w jednym z artykułów:


Ropczyce, 22 stycznia 2014

Szanowni Państwo,

W nawiązaniu do publikacji zamieszczonej w serwisie Stockwatch.pl pt. „7 spółek z szansą na duże dofinansowanie” z dn. 17.01.2014 (www.stockwatch.pl/wiadomosci/7...), zwracamy się z prośbą o sprostowanie nieścisłej informacji, która pojawiła się w tym materiale.

W akapicie dotyczącym spółek giełdowych, których wnioski nie uzyskały pozytywnej oceny merytorycznej dofinansowania z programu INNOTECH zostały wymienione Zakłady Magnezytowe „ROPCZYCE” S.A. Informacja jest nieścisła, bowiem Spółka nie jest ani wnioskodawcą projektu opisanego na stronie http://www.ncbir.pl , ani też jego beneficjentem. Wnioskodawcą i beneficjentem w przedmiotowym projekcie jest Instytut Ceramiki Materiałów Budowlanych/Oddział Szkła i Materiałów Budowlanych w Krakowie. Zakłady Magnezytowe „ROPCZYCE” S.A. jedynie reprezentowały sektor przemysłowy w ramach konsorcjum naukowo – technicznego.

Obecnie Zakłady Magnezytowe „ROPCZYCE” S.A. realizują 6 projektów inwestycyjnych: 3 projekty w ramach innowacyjnej gospodarki , jako wnioskodawca i beneficjent oraz 3 projekty jako członek konsorcjum naukowo - technicznego w ramach INNOTECH - ścieżka IN TECH. Żaden ze złożonych do tej pory przez naszą firmę wniosków o dofinansowanie nie spotkał się z odrzuceniem.

Z poważaniem,

Leszek Piczak
Dyrektor Biura Zarządu
Zakłady Magnezytowe „ROPCZYCE” S.A.

Wrześniowe wyniki sprzedaży Gino Rossi 14,4 mln zł +15% r/r, w tym sprzedaż detaliczna Gino Rossi 9,6 mln zł +44% r/r. Sprzedaż Simple we wrześniu 7 mln zł +1% r/r/. Sprzedaż całej Grupy we wrześniu wyniosła 21,3 mln zł +10% r/r. Narastająco za okres styczeń-wrzesień 2013 sprzedaż Grupy Gino Rossi wyniosła 150,7 mln zł +7% r/r.

Raport EuCo z pierwsze półrocze 2013 będzie publikowany 19 sierpnia.

MAGELLAN SA zbycie akcji spółki przez Inwestora
Raport bieżący 95/2013

Zarząd Magellan S.A. informuje, iż w dniu 29 lipca 2013 roku Spółka otrzymała od Enterprise Investors Sp. z o.o. działającej w imieniu Polish Enterprise Fund IV, L.P. z siedzibą w 1209 Orange Street, Wilmington, County of New Castle, State of Delaware, USA, na podstawie art. 69 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 2 pkt 1 lit. a) i pkt 2 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, zawiadomienie o zbyciu 1.841.250 sztuk akcji Magellan S.A. w transakcjach pakietowych na rynku regulowanym oraz transakcjach poza rynkiem regulowanym w dniu 26 lipca 2013 roku. W wyniku tych transakcji zmniejszeniu uległ posiadany przez Polish Enterprise Fund IV, L.P. udział w ogólnej liczbie głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Magellan S.A.

Zgodnie z otrzymanym zawiadomieniem przed zmianą udziału Polish Enterprise Fund IV, L.P. posiadał 1.841.250 sztuk zdematerializowanych akcji zwykłych na okaziciela Magellan S.A., stanowiących 28,27% udziału w kapitale zakładowym Spółki, które uprawniały do 1.841.250 głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki i stanowiło 28,27% ogólnej liczby głosów.

Po zmianie stanu posiadania Polish Enterprise Fund IV, L.P. nie posiada akcji Magellan S.A. Zgodnie z zawiadomieniem Polish Enterprise Fund IV, L.P. nie posiada podmiotów zależnych, które posiadają akcje Magellan S.A. oraz nie istnieją osoby trzecie, z którymi Polish Enterprise Fund IV, L.P. zawarła umowę, której przedmiotem jest przekazanie uprawnienia do wykonywania prawa głosu, o której mowa w art. 87 ust. 1 pkt 3 lit. c Ustawy o ofercie publicznej.

Podstawa prawna: 70 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.

Europejskie Centrum Odszkodowań S.A. na konferencji WallStreet 2013

Zapraszamy inwestorów indywidualnych na prezentację spółki Europejskie Centrum Odszkodowań /EuCO/ na konferencji WallStreet 2013.

Spotkanie ze spółką EuCO jest w dniu 8 czerwca 2013 roku /sobota/ o godzinie 10.00.

Prezentację poprowadzi Krzysztof Lewandowski – założyciel, akcjonariusz i Prezes Zarządu spółki Europejskie Centrum Odszkodowań.


Oświadczenie Zarządu Kopex S.A.

W związku z opublikowanymi w prasie informacjami o korupcji przy dostawach maszyn górniczych do śląskich kopalni i roli w procederze korupcyjnym Pana Andrzeja J. – odwołanego z funkcji prezesa zarządu Kopex S.A. w poniedziałek 27 maja br., chcemy stanowczo podkreślić, że działania korupcyjne, o których mowa w informacjach prasowych i w kontekście których wymieniany jest Pan Andrzej J., nie mają nic wspólnego z Grupą Kopex i nie dotyczą jego działalności w okresie kiedy był prezesem zarządu spółki Kopex S.A.
Śledztwo dotyczące korupcji obejmuje okres kiedy Pan Andrzej J. kierował spółką Voest-Alpine "Technika Górnicza i Tunelowa" z Tych – firmą należącą do szwedzkiego koncernu Sandvik.

Zarząd Kopex S.A.


# dochodzi wypowiedź Krzysztofa Jędrzejewskiego, przewodniczącego RN spółki #

Andrzej Jagiello odwołany z funkcji prezesa Kopeksu (aktl.)
Rada nadzorcza Kopeksu odwołała Andrzeja Jagiello z funkcji prezesa spółki - podał Kopex w komunikacie.

"Powodem są narastające rozbieżności w zarządzie spółki, szczególnie co do metod wdrażania założeń strategii. Rada popiera zaprezentowane wcześniej założenia strategii dotyczące tworzenia firmy globalnej, sprzedaży na rynkach zagranicznych, rozwoju własnych produktów i optymalizacji majątku" - napisał w oświadczeniu Krzysztof Jędrzejewski, przewodniczący rady nadzorczej Kopeksu.

"Rada przychyla się do stanowiska większości zarządu w sprawach związanych z ideą odejścia od decentralizacji takich funkcji grupy, jak sprzedaż czy zaopatrzenie. Popiera również przyjęcie formalnej struktury zarządzania całą grupą Kopex. Jestem przekonany, że zmiany te spotkają się z aprobatą wszystkich zainteresowanych" - dodał.

Andrzej Jagiello był prezesem Kopeksu od połowy 2012 r. (PAP)

jow/ kam/ jtt/

Zarząd Kopeksu rekomenduje wypłatę dywidendy w kwocie 7,4 mln zł zysku za 2012 roku tj. 0,10 zł na jedną akcję.

Zarząd Europejskiego Centrum Odszkodowań (EuCO) będzie rekomendował wypłatę 0,80 zł dywidendy na akcję z zysku za 2012 r. - podała spółka w komunikacie.

Na dywidendę trafi łącznie 4,48 mln zł.

Proponowany dzień dywidendy ustalono na 24 września, a dzień wypłaty dywidendy na 15 października.

obs napisał(a):
A ja zwrócę uwagę na fragment z raportu MWTrade (strona 22):
"Bardzo istotne rozstrzygnięcie dla rynku, na którym działa Spółka, zapadło w dniu 20 kwietnia 2012 roku w Sądzie Najwyższym, który orzekł, że pozorna umowa poręczenia, zawarta dla ukrycia umowy przelewu wierzytelności przez wierzyciela zakładu opieki zdrowotnej z podmiotem profesjonalnie zajmującym się obrotem wierzytelnościami i pozasądową windykacją wierzytelności, może naruszać umowny zakaz zawarcia umowy przelewu wierzytelności. Orzeczenie to uderzyło przede wszystkim w firmy konkurencyjne do Spółki, które w swojej ofercie sprzedawały produkty poręczeniowo-faktoringowe oparte o umowy poręczenia."

A Magellan podaje w swoim raporcie (strona 18):
"W roku 2012 Grupa podpisała umowy ramowe poręczenia o łącznej wartości 317.627 tys. PLN. Na dzień 31 grudnia 2012 wartość aktywnych limitów poręczenia wyniosła 283.608 tys. PLN."

No i co o tym myśleć?


Spółka Magellan ponad 12 lat świadczy usługi finansowe dla podmiotów działających na rynku ochrony zdrowia. Spółka zawsze na pierwszym miejscu stawia jakość świadczonych usług oraz zgodność oferowanych produktów z przepisami prawa i z dobrymi praktykami biznesowymi. Oferowany przez Spółkę produkt oparty o umowę poręczenia był już wielokrotnie weryfikowany przez sądy powszechne, które podzielają stanowisko prezentowane przez Spółkę. Gdy celem transakcji jest zagwarantowanie kontrahentowi szpitala, iż jego wierzytelność zostanie spłacona w określonym terminie, wówczas ograniczenia wynikające z ustawy o działalności leczniczej nie mają zastosowania.

Takie też stanowisko zostało wyrażone w wyrokach:

Sąd Apelacyjny w Łodzi - I ACa 944/12, I ACa 747/12, I ACa 938/12

Sąd Apelacyjny w Lublinie -I ACa 517/12, I ACa 525/12, I ACa 547/12

Sąd Okręgowy w Krakowie (sąd II instancji) - XII Ga 347/12, I C 1981/12

Sąd Okręgowy w Rzeszowie (sąd II instancji) - VI Ga 13/13”


19r20 napisał(a):
wszystko niby bardzo dobre ale tylko zgodne z konsensusem wiec szału nie ma


Pokaż spółkę z taką dynamiką wzrostu wyników systematycznie od kilku lat jak dostarcza MAG. A od grudnia akcje poszły w górę o 20%

Na wynik netto pozytywny wpływ miała tarcza podatkowa. Bez tarczy wynik netto wynosi 8 mln. EuCO bardzo dużo zainwestowało w ubiegłym roku w rozwój Kancelarii, która dochodzi w sądzie odszkodowań.N Na koniec 2012 roku portfel spraw obsługiwanych przez Kancelarię wartościowo wynosił ponad 170 mln zł, na koniec 2011 roku było 57 mln zł, czyli portfel wzrósł o 194%. Taki wzrost biznesu wymagał inwestycji i pojawiły się większe koszty. Stąd operacyjnie jest wynik prawie taki sam rok do roku. Postawienie na rozwój Kancelarii daje wyższe wyceny odszkodowań i wyższe marże, więc perspektywicznie to się bardzo opłaca. Daje też EuCO przewagę nad konkurencją, ponieważ nie ma w Polsce drugiej takiej firmy, która na masową skalę dochodzi odszkodowań osobowych w sądach. Małe firmy zajmujące się odszkodowaniami w większości ograniczają się do polubownego uzyskania odszkodowania od towarzystwa ubezpieczeniowego. Jednak coraz częściej to już nie działa i trzeba iść do sądu. A to już wymaga większej sprawności operacyjnej i organizacyjnej.

Jak napisał Jordan forum jest po to aby dzielić się wiedzą. Dlatego chętnie dowiem się więcej na temat DRB. Szczególnie na jakiej podstawie twierdzisz, że jest to „trzecia siła w branży”? W przeciwieństwie do Votum i EuCO, które są spółkami publicznymi i podają do wiadomości dane finansowe i inne operacyjne na temat ich biznesu, trudno odszukać dane na temat DRB, na podstawie których można ocenić wielkość firmy DRB i jej potencjał. Jedynie czego dowiedziałem się z wpisów Jordana to ogólniki nie poparte faktami. Zgadzam się z wpisem vismaior, że wpisy Jordana to nic innego jak marketing a nie wymiana wartościowych informacji z innymi inwestorami czytającymi forum SW.


OŚWIADCZENIE Zarządu Solar Company w sprawie głosowania na wczorajszym walnym.

Odnosząc się do podawanych w prasie komentarzy dotyczących sposobu prowadzenia obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia spółki Solar Company S.A. z siedzibą w Poznaniu stwierdzamy co następuje:

Konieczność poddania pod głosownie uchwały w przedmiocie przerwy w obradach wynikała tylko i wyłącznie z przyczyn związanych z zachowaniem niektórych uczestników obecnych na Walnym Zgromadzeniu. Zarząd Spółki odnosi wrażenie, iż zachowanie to od początku było skierowane na sparaliżowanie Walnego Zgromadzenia. Wrażenie to uzasadnia chociażby wypowiedź jednego z uczestników zgromadzenia wyrażana publicznie, który zapowiedział, iż stwarzał będzie problemy.

Ta sama osoba już przy pierwszym głosowaniu zgłosiła zastrzeżenia do prawidłowości głosowania tajnego akcentując, iż głosowania za pomocą kart do głosowania daje możliwość dopisywania ilości, które przewyższają liczbę głosów przysługujących danemu uczestnikowi.

Niestety po tej wypowiedzi nad uchwałą w przedmiocie przerwy w obradach walnego zgromadzenia, po przeliczeniu głosów okazało się, że liczba oddanych głosów ponad dwukrotnie przekraczała liczbę głosów zarejestrowanych na Walnym Zgromadzeniu. Zarząd Spółki z uwagi na głosowanie tajne nad powyższą uchwałą nie ma wiedzy, który z uczestników zgromadzenia podał nieprawdziwe dane w zakresie ilości głosów.

W związku z zaistniałą sytuacją, z uwagi na ważność spraw objętych porządkiem obrad, podjęto decyzję o odroczeniu obrad do dnia 3 stycznia 2013 roku. Większością obecnych uczestników Walne Zgromadzenie zdecydowało, iż dalsza część Walnego Zgromadzenia odbędzie się w Warszawie.

Uważamy, że opisana powyżej postawa łamie zasady ładu korporacyjnego i jest niegodnym zachowaniem wobec Spółki i pozostałych uczestników Walnego Zgromadzenia. Postawa ta urąga wszelkim standardom i jesteśmy za zbadaniem sprawy przez odpowiednie organy nadzoru. Podobną opinię wyraził w prasie jeden z akcjonariuszy obecny na walnym. Wszelkie posiadane dokumenty, w tym karty do głosowania, przekażemy Komisji Nadzoru Finansowego celem wyjaśnienia.

Jednocześnie informujemy, że Spółka przygotowała Walne Zgromadzenie zgodne z prawem oraz w sposób stosowany przez Spółki publiczne. Techniczne sposoby głosowania umożliwiały akcjonariuszom głosowanie tajne poprzez anonimowe karty do głosowania. Sposób zapewniał uczestnikom podział swoich głosów na wiele kart tak, aby nie naruszyć tajnego charakteru głosowania.

Zarząd Solar Company S.A.

Wywiad z prezesem Solara w dzisiejszym Parkiecie

Nie mamy nic do ukrycia, zgadzamy się na audyt

Maciej Rudke 15-12-2012, ostatnia aktualizacja 15-12-2012 05:00

Co pan sądzi o zarzutach akcjonariuszy finansowych?

Są absolutnie nieuzasadnione. Prospekt oraz prognozy w prospekcie były przygotowane zgodnie z zasadami i przepisami prawa i sprawdzone przez niezależnych audytorów. Prognozy na 2012 rok zostały sporządzone na podstawie dobrych wyników za rok 2011 i w oparciu o konkretne dane makroekonomiczne, które były o wiele lepsze niż dzisiaj.

Mieliśmy podstawy, aby twierdzić, że mogą być zrealizowane.

Już wtedy widoczne było hamowanie gospodarki. Z czego brał się wasz optymizm?

Z faktu, że w poprzednich latach, z wyjątkiem roku 2009, wyniki Solara regularnie poprawiały się. Założyliśmy też, że sytuacja makroekonomiczna nie zmieni się i że w czasie Euro 2012 zanotujemy wzrost sprzedaży. Okazało się, że gospodarka wyhamowała, a obroty spadły. Poza tym w momencie opracowania prognozy znaliśmy już częściowe wyniki za I kwartał tego roku, który był nieco lepszy niż w ubiegłym roku. Optymizm czerpaliśmy również stąd, że indeksy giełdowe, które z wyprzedzeniem reagują na sytuację gospodarczą, w czasie naszych przygotowań do debiutu rosły.

Jakie jest stanowisko zarządu w sprawie wprowadzenia do spółki biegłego rewidenta do spraw szczególnych i przedstawiciela funduszy do rady nadzorczej?

Zgadzamy się na to i jesteśmy otwarci na współpracę. Chcemy, żeby ten audyt został przeprowadzony, mimo że wydaje nam się to mało sensowne, bo przecież już raz historyczne dane finansowe do prospektu były sprawdzane. Jeżeli jednak uspokoi to fundusze i wyjaśni sytuację, stanowisko zarządu jest na „tak". Również w kwestii wprowadzenia przedstawiciela funduszy do rady nadzorczej. Przypominam, że zarząd wcześniej wychodząc naprzeciw nowym inwestorom proponował powołanie członka rady nadzorczej, który będzie reprezentował inwestorów finansowych. Zgodziliśmy się także na szybkie zwołanie NWZA w treści dokładnie zgodnej z oczekiwaniami inwestorów, pomimo że fundusze zażądały zorganizowania go przed 20 grudnia, więc mieliśmy mało czasu na dochowanie obowiązujących terminów ogłoszenia walnego. Pokazuje to, że nie mamy nic do ukrycia.

Co spowodowało, że mocno spadły wyniki nie tylko sprzedaży Solara, ale także rentowność, która była najwyższa w branży?

Dużą rolę odegrały czynniki makroekonomiczne. Ale nie tylko one miały wpływ. Solar jest postrzegany jako relatywnie droga marka. Kiedy sytuacja gospodarcza się pogarsza, istnieje większa skłonność do oszczędzania i kupowania tańszych rzeczy. W ubiegłych latach mieliśmy wysokie wskaźniki rentowności, bo nastroje konsumenckie sprzyjały uzyskaniu wyższych marż. Ewidentnie po sprzedaży kolekcji wiosenno-letniej 2012 i szczególnie obecnej, jesiennej, widać, że pogorszenie nastrojów konsumenckich spowodowało po pierwsze słabą sprzedaż klasycznych modeli, których zakup można odłożyć w czasie lub zdecydować się na tańsze ubrania u niższej jakościowo konkurencji. Ponadto widzimy, że pozycjonowanie cenowe kolekcji jesienno-zimowej było niewłaściwe.

Ale spadek sprzedaży rozpoczął się już w maju i czerwcu. Co było tego powodem?

Przyznam, że oprócz wyżej wymienionych czynników i mniejszej liczby odwiedzających nasze sklepy trudno wytłumaczyć słabszą sprzedaż w czerwcu. Być może wpływ miało to, że wiele firm już od połowy maja prowadziło agresywne akcje promocyjne i przeceny. My zwykle robiliśmy to później. To mogło spowodować dodatkowy odpływ klientów do innych sklepów.

Dlaczego w tych samych warunkach LPP potrafi poprawiać wyniki w dwucyfrowym tempie?

Marki tej firmy funkcjonują w innym segmencie rynku niż marka Solar. Marki LPP skierowane są do zupełnie innej grupy klientów. Pogorszenie się nastrojów konsumenckich powoduje, że część klientów z droższego segmentu przechodzi do tańszego. Różnimy się także pod względem organizacji sieci sprzedaży. My nie możemy otworzyć sklepów w mniejszych miastach, bo Solar jest marką, której pozycjonowanie wymaga obecności w centrach handlowych dużych miast. To jak bardzo wrażliwa na otoczenie makroekonomiczne jest sprzedaż w droższym segmencie modowym, świadczy to, iż w naszych sklepach własnych sprzedaż spadła, ale w naszych outletach zanotowaliśmy wzrost obrotów.

Zamierzacie obniżyć ceny swoich kolekcji?

W biznesie modowym, w jakim działa Solar, sprzedaż jest bardzo podatna na nastroje konsumenckie, modę i również cenę produktów. Nie przewidujemy, że rynek nagle się poprawi, ale mamy pomysły na odwrócenie trendu słabnącej sprzedaży. Na pewno nie chodzi o gwałtowne obniżanie cen, co w przypadku naszej marki mogłoby mieć odwrotny skutek. Od wielu lat pracowaliśmy nad odpowiednią jakością naszych wyrobów i przekonaniem naszych klientów do cen, których ta jakość wymaga. Poddaliśmy dokładnej analizie wszystkie możliwe przyczyny spadku sprzedaży i już wprowadzamy zmiany na wielu polach działania, co powinno przynieść widoczną poprawę.

Jaki może być przyszły rok?

Obecnie bardzo trudno prognozować, ale zakładamy, że nie będzie gorzej niż w tym. Chcielibyśmy, aby był lepszy. Mimo słabszej sprzedaży Solar nadal przynosi zyski. Jesteśmy bezpieczną firmą, bo nie mamy długów i żaden bank nie może nas postawić pod ścianą.

Duże oczekiwania, słabnąca sprzedaż, odwołanie prognozy i żądanie NWZA

Solar projektuje i sprzedaje odzież damską. W latach 2008–2011 osiągnął średnią marżę netto na poziomie 20 proc., natomiast LPP czy NG2 odpowiednio 8,2 proc. i 11,4 proc. W kwietniu Solar wszedł na giełdę. Pakiet 12 mln akcji (33 proc. kapitału) po 13 zł sprzedało troje założycieli firmy, pozyskując łącznie 156 mln zł. Ponad 96 proc. papierów z oferty objęli inwestorzy instytucjonalni. Solar budził duże nadzieje, które wiązały się z przedstawioną w prospekcie emisyjnym prognozą wypracowania w tym roku 58 mln zł zysku netto i 201 mln zł przychodów. Oznaczało to wzrost wobec 2011 r. odpowiednio o 12 proc. i 6 proc. Pierwszy kwartał był nieznacznie lepszy od ubiegłorocznego, ale drugi przyniósł znaczny spadek obrotów. W efekcie pierwsze półrocze Solar zamknął zyskiem netto i obrotami gorszymi niż w ubiegłym roku odpowiednio o 30 proc. i 14,1 proc. Trzeci kwartał przyniósł dalsze spadki sprzedaży. Szczególnie słaby był wrzesień, który zwykle był najlepszym miesiącem dla Solara. Obroty zmalały wtedy rok do roku o 41 proc., do 14 mln zł. Po ujawnieniu tych danych na początku października zarząd zdecydował o odwołaniu tegorocznej prognozy. W połowie listopada fundusze reprezentujące łącznie 20,8 proc. kapitału Solara zażądały zwołania NWZA. Chcą zbadania przez niezależnego rewidenta wyników Solara od 2011 r. i wprowadzenia do rady nadzorczej spółki swojego przedstawiciela. Fundusze twierdzą, że prognoza była nierealna do zrealizowania i mogło dojść do zmanipulowania ubiegłorocznych danych, aby zawyżyć wycenę firmy. Sprawą zajęła się KNF. NWZA odbędzie się w środę 19 grudnia. MR

Przeczytaj więcej o: Stanisław Bogacki, fundusze, handel, nwza, odzież, solar, solar company
PARKIET

orestes84 napisał(a):
Wygląda na to, że głowni akcjonariusze zrobili ładny exit na plecach akcjonariuszy. Popyt na papier praktycznie zerowy, ciekawe z czego wynika tak nagłe i tak radykalne załamanie sprzedaży?.


Polecam komentarz zarządu Solara do odwołania prognozy do przeczytania tu: ri-solar-company.com.pl/pl/128...

Przezes mówił też o przyczynach spadku sprzedaży we wrześniu w Pulsie Biznesu pulsinwestora.pb.pl/2687421,50...

ucofb napisał(a):
Podstawowe pytanie jest takie: nie ile osób wyraża chęć spłaty zadłużenia (swoją drogą 76% to moim zdaniem mało, a dane z 2010 r. są stare), a jaki procent osób swoje przeterminowane zobowiązania spłaca?

Wiele osób chęci na pewno ma, gorzej z ich możliwościami.

Najlepszą informacją byłaby tabelka z danymi: jaki procent osób spłaca swoje zobowiązania w zależności od tego jak bardzo przeterminowane są zobowiązania i jakie są to kwoty.

Wiadomo, że im starsze i im wyższe są to kwoty tym trudniej je ściągnąć.


Podkreślamy, że Grupa KRUK od 2008 roku stosuje strategie ugodową na masową skalę, chcąc uniknąć procesu sądowego lub innych nieprzyjemnych sytuacji dla osób zadłużonych. Opublikowane dane finansowe pokazują jak korzystne i skuteczne jest to rozwiązanie zarówno dla osób zadłużonych jak i dla Grupy KRUK. Dokładnych statystyk co do spłacalności nie podajemy z uwagi na ochronę informacji biznesowych i wzmacnianie przewag konkurencyjnych.
Zespół Relacji Inwestorskich KRUK S.A.

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi do ostatniego wpisu:

No to nic tylko zainwestować i patrzeć jak przybywa nam pieniędzy na koncie :) Fajnie, że spółka komunikuje się z rynkiem ale...

Pierwszy akapit: opowiemy wam jak to było fajnie w przeszłości, jakie fajne wskaźniki uzyskaliśmy w przeszłości. Inwestora interesuje przyszłość.

"Zainwestowaliśmy 90 mln w kolejne wierzytelności" - fajnie ale co z tego wynika. To, że deweloper zainwestował 100 mln zł w działkę i wybudował apartamentowiec nie oznacza, że na nim już zarobił. To, że zainwestowali 90 mln w wierzytelności, nie oznacza, że na nich zarobią.

127 mln zł, czyli 88% wygenerowanej marży Grupy KRUK w 2011 roku pochodziło z segmentu działalności inwestycyjnej w pakiety wierzytelności. Informacja o dokonanych inwestycjach spółki KRUK w zakup portfeli wierzytelności jest więc istotna dla oceny przez inwestora przyszłości. To jak skutecznie potrafimy zarabiać na zakupionych portfelach wierzytelnościach pokazuje historia i publicznie dostępne dane. Co do przyszłości to spółka nie publikuje własnych prognoz. Jedynie możemy odesłać zainteresowane osoby do analiz biur maklerskich, które wydają własne rekomendacje dla akcji KRUKa. Na naszej stronie www znajdują się wszystkie wydane dotychczas: pl.kruk.eu/dla-inwestora/rapor...

Drugi akapit: "Osoby zadłużone w zdecydowanej większości są to osoby uczciwe, które chcą spłacić zaciągnięty dług." Co to oznacza zdecydowana większość, ile to procent? Przydałyby się jakieś konkretne dane liczbowe. 60%, 70%, a może warto by napisać nawet na podstawie danych historycznych przy jakim procencie "uczciwych dłużników" osiągacie break-even.

Nawiązując do pełnego kontekstu zdania chodziło o uzasadnienie przyjęcia przez KRUKa strategii prougodowej. Między innymi na podstawie analizy zachowań osób zadłużonych, spółka doszła do wniosku, że strategia prougodowa, polegająca na rozłożeniu zadłużenia na raty, będzie skuteczniejsza niż domaganie się jednorazowego spłacenia długu lub bezpośrednio skierowania sprawy do komornika. Według CBnZE 76% osób zadłużonych wyraża chęć spłaty zaległego zadłużenia. (Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi; Długi jako wstydliwy problem, 03/2010)

Trzeci akapit: "W ocenie ekepertów..." Pierwsze co mi przychodzi na myśl to pytanie: jakich ekspertów, fajnie jakby spółka powołała się na jakiś niezależny raport. "Oznacza to, że branża zarządzania wierzytelnościami dobrze prosperuje zarówno w okresie boomu gospodarczego jak i w okresie pogorszenia koniunktury."
Znowu spółka mogłaby się powołać na jakiś niezależny raport.

Głównie chodziło nam o ekspertów zajmujących się analizami makroekonomicznymi, ale także analitycy biur maklerskich w swoich raportach na temat spółek windykacyjnych opisują perspektywy tego rynku. Jeżeli chodzi o ekspertów rynkowych to przykładem jest raport Instytutu Badań nad Gospodarka Rynkową. Jak wynika z najnowszego raportu „Rynek zarządzania wierzytelnościami w Polsce oraz perspektywy jego rozwoju do 2014 roku”, przygotowanego przez Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, wartość polskiego rynku usług windykacyjnych w 2009 roku wynosiła 14,3 miliarda złotych. Do roku 2014 może zwiększyć się do poziomu prawie 22,2 miliarda złotych.
Dodatkowo 14 letnie doświadczenie spółki KRUK w działalności na rynku wierzytelności, w różnych fazach koniunktury gospodarczej, potwierdza tę tezę. Podobnie jak obserwacje rynków o dłuższej historii - jak choćby rynki skandynawskie.


"W okresie boomu gospodarczego rośnie akcja kredytowa i kredyty te się dobrze spłacają. Zawsze jednak znajdzie się jakiś, w miarę stały procent kredytobiorców, którzy z różnych przyczyn nie reguluje swoich zobowiązań."

Co to oznacza, że kredyty się dobrze spłacają? A drugie zdanie to brzmi mniej więcej: napiszemy coś w ten sposób, żeby nie przekazać żadnej istotnej informacji, ja np. nie potrafię nic wywnioskować ze słów lub zwrotów: "zawsze", "jakiś, w miarę stały procent", "z różnych przyczyn".

Nie twierdzę, że biznes jest antycykliczny, twierdzę, natomiast, że spółka odnosząc się w taki sposób i pisząc takie teksty zamiast sobie pomagać i być doceniona za transparentność i kontakt z mniejszościowymi akcjonariuszami, sama sobie strzela w stopę. Jeśli już komunikować się z rynkiem to porządnie.

Mnie taka odpowiedź zamiast zachęcić do zakupienia akcji Kruka to zdecydowanie zniechęciła, to jednak moja subiektywna opinia.

Doceniamy każdy głos inwestorów dotyczący naszej spółki i staramy się jak najlepiej wyjaśnić wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące naszego biznesu. Bardzo zależy nam na dostarczeniu czytelnych i obszernych informacji niezbędnych do oceny spółki KRUK i jej biznesu. Mamy nadzieje, że dodatkowe wyjaśnienia z naszej strony okażą się Panu jak i innym inwestorom pomocne.

Zespół relacji inwestorskich KRUK S.A.

Analitycy o wynikach KRUK-a

Wyniki Kruka za I poł. 2011 r. znacząco lepsze od oczekiwań analityków
(opinia)

Znacząco lepsze od oczekiwań wyniki półroczne Kruka są częściowo wynikiem rewaluacji portfela wierzytelności, która w całym I pół. wyniosła 7 mln zł.
Rekordowe zakupy nowych pakietów z I poł. 2011 r. mogą przełożyć się na dalszą poprawę wyników spółki - uważają analitycy.

IZABELA ROKICKA, DI BRE:

"Kruk pokazał wyniki znacząco lepsze od naszych oczekiwań. Różnica wynikała m.in. z rewaluacji portfela, która wyniosła w I pół. 7 mln zł, a w samym II kw. 8 mln zł.

Wyższe od oczekiwanych przychody spółki są zasługą segmentu zakupu wierzytelności. Duże zakupy w II kw. dają podstawę do oczekiwania dalszej poprawy wyników w najbliższej przyszłości.

Warto zwrócić również uwagę na działalność na rynku rumuńskim, która co prawda kontrybuowała do wyników w mniejszym stopniu, ale po raz kolejny okazała się bardziej rentowna".

DARIUSZ GÓRSKI, DM BZ WBK:

"Wyniki Kruka są bardzo dobre, przekroczyły oczekiwania rynku. Przyczyniła się do tego m.in. rewaluacja portfela. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że rekordowo duże, zakupione przez spółkę w II kw. portfele wierzytelności nie były w raportowanym okresie w pełni uwzględnione w wynikach operacyjnych.

Na uwagę zasługuje też wzrost marży brutto, która wyniosła w tym półroczu 61 proc. wobec 54 proc. w II poł. 2010 r. Spółka posiada również dobrą dźwignię operacyjną i wraz ze wzrostem przychodów powiększa się jej rentowność operacyjna.

Perspektywy dla Kruka są dobre, koniunktura korzystna. Inwestorzy w trudnych czasach mogą wykorzystać akcje spółki jako swoisty hedging dla działalności banków. Papiery Kruka są dodatkowo tańsze niż akcje podobnych spółek, np.
Intrum Iustitia. Wskaźnik cena do zysku w przypadku Kruka wynosi obecnie ok.
9"



Przychody grupy ze sprzedaży wyniosły w I poł. 2011 r. 123,9 mln zł i wygenerowała ona 48,7 mln zł zysku operacyjnego i 39,1 mln zł zysku netto.

Analitycy DM BZ WBK prognozowali, że grupa uzyska w I półroczu 2011 r. 115,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 42 mln zł zysku operacyjnego i 33 mln zł zysku netto. Prognoza DI BRE mówiła natomiast o 117,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, 43,4 mln zł zysku operacyjnego i 34,3 mln zł zysku netto. (PAP)

--
Łukasz Kucharski PAP

 Kolejny duży kontrakt Grupy Kopex
 Kompleks ścianowy do kopalni KWK „Borynia – Zofiówka” za ponad 122 mln zł
 Kopex realizuje zamówienia dla JSW na ponad 176 mln zł

Kopex wygrał przetarg na dostarczenie kompleksu ścianowego do kopalni należącej do Jastrzębskiej Spółki Węglowej S.A. Umowa została podpisana 27 maja br. Wartość zamówienia brutto wynosi 122 261 tys. zł, wartość netto 99 400 tys. zł netto.
Kopex dostarczy zamówione maszyny do kopalni KWK „Borynia - Zofiówka” w okresie 4 do 5 miesięcy od podpisania umowy z JSW. Umowa obejmuje dostarczenie zmechanizowanego kompleksu ścianowego wraz z wyposażeniem obejmującym m.in.: 140 sztuk sekcji liniowych obudowy zmechanizowanej, 10 sztuk sekcji skrajnej, 2 sztuki sekcji do zabudowy na skrzyżowaniu ściana – chodnik przyścianowy, przenośnik zgrzebłowy wraz z kruszarką oraz kombajn ścianowy (umowa najmu na okres 44 miesięcy).
To druga umowa o dużej wartości zawarta w tym miesiącu przez Kopex z Jastrzębską Spółką Węglową. Poprzednia zawarta 18 maja br. dotyczyła dostarczenia do kopalni KWK „Pniówek” 163 sztuki sekcji liniowych obudowy zmechanizowanej, 4 sekcji skrajnych obudowy zmechanizowanej oraz kompletnego przenośnika zgrzebłowego i kompleksu podścianowego; dodatkowo kombajn ścianowy KSW-460NE (umowa najmu). Łączna wartość umowy to 53 972,4 tys. zł brutto, tj. 43 880 tys. zł netto.

Kod:
[mod: Ładny pakiet informacji, ale przydałyby się jakieś linki do ich źródła. Ogólnie zalecam zapoznanie się z regulaminem forum.]

Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 3 września 2010
Ostatnia wizyta: 19 sierpnia 2025 09:40:47
Liczba wpisów: 41
[0,01% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,539 sek.

dopjmwke
qztptxfu
fzeydwsn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
oousykgl
hjkilkrr
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat