@ Alicja i nie tylko:
Słusznie.
Od początku wszystkie ograniczenia i uwarunkowania:
1. Kapitał początkowy - przyjmuję, ze zaczynam z wirtualnymi
15000 PLN. To ani za duzo, ani za mało.
2.
Inwestycje tylko na podstawie szeroko rozumianej AT. Jestem Technikiem. O fundamentach mam bardzo ogólne pojęcie i podejrzewam, ze większość ludzi na SW spokojnie nakryłaby mnie czapką ze swoimi umiejętnościami i wiedzą np. w zakresie czytania raportów.
3. Prowizja: żeby nie było mi za łatwo, przyjmuję
prowizję liniową w wysokości 1,0% od każdej transakcji. Liniową i w takiej wysokości, bo nie chce mi się ekstra przeliczać i kombinować. Tak, wiem, ze to wysoka prowizja i że są na rynku DM oferujące niższe prowizje, ale właśnie o to chodzi, żeby nie było za łatwo.
4. Interesują mnie wyłącznie
akcje z głównego parkietu. NC nie wchodzi w rachubę. Powodów jest kilka; z głównych to kwestia płynności, ale najważniejsze jest dla mnie to, ze ledwo mam czas na śledzenie głównego parkietu - na NC tego czasu zwyczajnie braknie.
5. Wirtualne handlowanie akcjami na GPW to dla mnie "zajęcie dodatkowe". O wiele ważniejsze są dla mnie z oczywistych powodów moje rzeczywiste inwestycje i czas dla rodziny. Czasem takie priorytety będą skutkować przegapianiem wielu okazji, lub nieoptymalnym wejściem/wyjściem. Postaram się jakoś te fakty, gdy zaistnieją, zaznaczyć/skomentować w Kronice.
6. SL to dla mnie automat i nawyk. Nie wyobrażam sobie działań w realnym handlu bez SL. Na rynkach lewarowanych to po prostu kwestia przeżycia i zdolności do podjęcia nastepnej transakcji.
Rynek Futures bez SL to jak walka na ostre miecze bez kolczugi i zbroi - można zginąć od byle słabego ciosu, ktory w zbroi i kolczudze nie zrobiłby praktycznie nic.
Więc i w wirtualnym też będzie. Powody stawiania SL i jego ewentualnego przesuwania będę starał sie podawac w ekstra wpisach w kronice, nie zawsze jednak uda się to zaraz w momencie, gdy decyduję o tym.