pop napisał(a):No to pojechałes z 2 zł
może i pojechał, ale (spółki podawane jako konkurencja w raporcie okresowym):
.........................c/z........c/p.........c/wk
WPP:.....................14,7.......1,2.........1,8
Publicis Groupe:.........18,6.......1,6.........2,5
Omnicom:.................15,6.......1,0.........4,2
K2 Internet:.............16,9.......0,81........1,93
Interpublic:.............15,8.......0,8.........2,4
HAVAS:...................16,9.......1,1.........1,8
Grupa ADV:...............9,26.......0,78........3,38
CAM Media:...............20,5.......0,34........0,73
średnia:.................16.........0,95........2,34
Mediacap (wg SW):........5,6........0,34........2,39
I teraz zależy kto na co patrzy taką sobie zrobi wycenę na podstawie powyższego: od 0,81zł za akcję biorąc pod uwagę c/wk do 2,37 (c/z) i 2,32 (c/p).
Własnie zauważyłem, że wszystkie powyżej wymienione spółki zagraniczne mają zdecydowanie wyższe wskaźniki c/p - czy to prawidłowość dotycząca spółek "rozwiniętych"? Zbierając powyższe dane zwróciłem uwagę na współczynnik: Price/Cash Flow, który średnio wyniósł dla tych spółek 13,5 - może ktoś bardziej obeznany wyjaśni dokładnie (bez przekłamań) jak się go wylicza? I jaka jest jego interpretacja?
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj