PARTNER SERWISU
xmywkubq
79 80 81 82 83
Bonzai
0
Dołączył: 2009-11-21
Wpisów: 98
Wysłane: 22 sierpnia 2013 23:28:58 przy kursie: 1,78 zł
Może CI Games pomyślało, że skoro wszyscy wielcy w chwili obecnej odchodzą od tematyki II Wojny Światowej, to jest to dobry moment aby pokazać swoją produkcję. Nie będzie miało świeżych konkurentów w dziedzinie II Wojny Światowej. Albo mogli stwierdzić, że ludzie będą szukali odskoczni od nowych tematów i właśnie pomyślą "o, a może poszukać czegoś z II WŚ i pograć?". Jeśli gra cenowo będzie na poziomie Snipera 2, to kto wie. Od taka gra aby kupić, przejść i zapomnieć. A potem powrócić do grania w hity typu Battlefield 4.

Bonzai
0
Dołączył: 2009-11-21
Wpisów: 98
Wysłane: 22 sierpnia 2013 23:31:41 przy kursie: 1,78 zł
"ot taka, nie "od taka" :)

Jordan
5
Dołączył: 2010-11-26
Wpisów: 166
Wysłane: 23 sierpnia 2013 21:20:47 przy kursie: 1,77 zł
Sniper 2 nadal sprzedaje się całkiem nieźle:
www.chart-track.co.uk/index.js...
www.chart-track.co.uk/index.js...

Tym razem media o nowych grach CI wypowiadają się dużo bardziej pozytywnie:

www.gram.pl/artykul/2013/08/23...
polygamia.pl/Polygamia/1,10716...

www.gry-online.pl/S022.asp?ID=...

www.gry-online.pl/S016.asp?ID=...

2014 będzie kluczowy.


Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 27 sierpnia 2013 01:46:57 przy kursie: 1,74 zł
Scarry napisał(a):
@ratyn
wszyscy wielcy producenci FPSów wojennych odpuszczają w tym roku II wojnę światową

Wszyscy wielcy producenci FPSów wojennych odpuszczają II wojnę światową od 2009 roku. Ostatnie drugowojenne FPS to "Brothers in Arms: Hell's Highway" i "Call of Duty: World at War", które ukazały się w 2008 roku.

Cytat:
bo uznają że temat jest tak wyeksploatowany że już nie ma zainteresowania i konsument nie kupi kolejnej wojennej gry.

Wyeksploatowany to jest temat strzelanin współczesnych. Od 2008 roku nie było żadnej wysokobudżetowej gry FPS w realiach II wojny światowej z kampanią dla pojedynczego gracza. Podczas gdy od tego czasu ukazały się się:

Battlefield: Bad Company
Battlefield: Bad Company 2
Battlefield 3
Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: Black Ops
Call of Duty: Modern Warfare 3
Call of Duty: Black Ops 2
Medal of Honor
Medal of Honor: Warfighter

Cytat:
W tym momencie budzi się CIA. Gdybym był akcjonariuszem to raczej bałbym się o to dlaczego firma znowu wchodzi w tak ryzykownym momencie. Ma lepszych marketingowców niż EA czy Relic ?


Pewnie, powinni zrobić drugowojenny FPS w tym samym czasie gdy zrobią go DICE, Gearbox Software, Infinity Ward albo Treyarch. Gra od CI byłaby z pewnością lepsza niż gry od tych małych, niedoświadczonych studiów. A nawet jeśli nie, to marketingowcy CI z łatwością przekonaliby graczy, by nie kupowali badziewia od DICE czy Infinity Ward a kupili wspaniałego Enemy Fronta.

ratyn
0
Dołączył: 2013-01-25
Wpisów: 134
Wysłane: 27 sierpnia 2013 09:50:49 przy kursie: 1,70 zł
city-interactive.com/en/News/N...

nowe dobre tytuły do cashowania zawsze mile widziane

del-24032025
0
Dołączył: 2011-01-14
Wpisów: 183
Wysłane: 27 sierpnia 2013 12:22:50 przy kursie: 1,70 zł
Dobrze Janus pisze. Trzeba szukać swojej niszy. Zobaczcie na Techland, prą w ten Dziki Zachód i udaje im się. Na przykład Alien Rage może mieć problemy (trochę podobnych gier w podobnym czasie) natomiast Enemy Front może być tylko zagrożone Wolfensteinem.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 27 sierpnia 2013 12:43:45 przy kursie: 1,70 zł
Janus Corvinus napisał(a):
Scarry napisał(a):
@ratyn
.....


Pewnie, powinni zrobić drugowojenny FPS w tym samym czasie gdy zrobią go DICE, Gearbox Software, Infinity Ward albo Treyarch. Gra od CI byłaby z pewnością lepsza niż gry od tych małych, niedoświadczonych studiów. A nawet jeśli nie, to marketingowcy CI z łatwością przekonaliby graczy, by nie kupowali badziewia od DICE czy Infinity Ward a kupili wspaniałego Enemy Fronta.


sorry..ale że nie znasz tematu Janus to naprawdę nie jest moja wina. Temat IIWWŚ JEST wyeksploatowany potwornie. Wielkie studia nie wymyślają sobie tego tylko po badaniach marketingowych uznają że konsument już nie kupi kolejnego produktu osadzonego w tym okresie.

W tej chwili całe momentum rynku gier z II wojny światowej skupiło:
World of Tanks
do tego mamy
War Thunder
World of Warplanes
Company of Heroes 2
Sniper Elite V2

wkrótce dołączy zaraz:
Sniper Elite V3,
War Thunder - tanks
World of Battleships.
Ta ostatnia zassie pewnie resztę graczy niezdecydowanych na wcześniejsze produkty.

Teraz tematyka II WŚ jest całkowicie zdominowana przez FPSy online jak wspomniany na czele WoT. I bardzo mocno eksploatowana. Jeśli liczyć od wyznaczonego 2008 to gier oczywiście będzie dużo dużo więcej, z:
Battlefieldem 1943,
Call of Duty: World at War,
i Brothers in Arms: Hell's Highway

tematyka II WWŚ nie jest żadną niszą - dla typowego fpsa IMHO to wyrok śmierci.

choć osobom zaklinającym rzeczywistość prawdopodobnie w niczym mój post nie przeszkodzi... 3some
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 27 sierpnia 2013 13:03

del-24032025
0
Dołączył: 2011-01-14
Wpisów: 183
Wysłane: 27 sierpnia 2013 12:52:45 przy kursie: 1,70 zł
Scarry, proszę Cię... to że nie lubisz City widać, ale nie przesadzaj bo już to jest śmieszne czasami.

Wymieniasz gry, które są o czołgach, samolotach, którą są multiplayerami. A Enemy Front to singleplayer FPS gdzie grasz jako żołnierz. Jest różnica. Company of Heroes to RTS.

Temat II WŚ zniknął z radarów, co na przykład zaczyna zauważać prasa branżowa (któryś podcast Nieczyste Zagrywki). W chwili obecnej uważam, że podobnej tematyki dotyka tylko Wolfenstein New Order.


Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 27 sierpnia 2013 13:00:21 przy kursie: 1,70 zł
@regisek
nie, nie lubie jak ktoś pisze głupoty. Wg mnie temat jest potężnie eksploatowany.

I pierwszy raz słyszę że gra musi spełniać 1000 warunków żeby liczyła się do tego - więc tylko pojedyńczy żołnierz, więc tylko oczami, z kampanią dla pojedyńczego gracza i najlepiej koniecznie na literę "S" w nazwie.

Wtedy faktycznie Sniper Elite V3 zostaje.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 27 sierpnia 2013 13:00

Wojetek
PREMIUM
503
Dołączył: 2011-08-17
Wpisów: 7 284
Wysłane: 27 sierpnia 2013 13:11:13 przy kursie: 1,70 zł
Cytat:

Teraz tematyka II WŚ jest całkowicie zdominowana przez FPSy online jak wspomniany na czele WoT. I bardzo mocno eksploatowana.


WoT to jeśli już to TPP a nie FPS. Poza tym sukces tej gry polega na tym że działa na zupełnie innej zasadzie biznesowej. Darmowy content a masa mikropłatności do tego. Wygląda na to że to trend na kolejne lata (Warthunder, Neverwinter, League of Legends etc). Pierwszy w tej niszy był Blizzard z WoW (tyle że płatnym), teraz już dają graczom możliwość darmowej gry do pewnego etapu. Dziwię się że polskie firmy z przemysłu gier nie próbują czegoś podobnego. A zagranicą podobne pomysły już przynoszą pieniądze (wspomniane MMO, Gaikai Onlive, produkty Zyngi etc.)
Edytowany: 27 sierpnia 2013 13:14


del-24032025
0
Dołączył: 2011-01-14
Wpisów: 183
Wysłane: 27 sierpnia 2013 13:36:59 przy kursie: 1,70 zł
Bo to bardzo trudny model biznesowy. Są już firmy robiące mobilne gry free 2 play (chyba Puzzle Craft nie pamiętam dokładnie). Z większych graczy Techland próbuje teraz takiego tytułu w świecie Dead Island.

Jordan
5
Dołączył: 2010-11-26
Wpisów: 166
Wysłane: 27 sierpnia 2013 14:11:01 przy kursie: 1,70 zł
Klimat IIWŚ na pewno znajdzie swoich zwolenników, co też widać w komentarzach pod artykułami o Enemy Front. Bardziej jednak obawiałbym się o sens wydawania gier na stare konsole. Nowa plejka ma być względnie tania i większość graczy po przejściu GTA V z pośpiechem wymieni konsole na nowe, aby
zagrać w Battlefielda 4.
Edytowany: 27 sierpnia 2013 14:11

ratyn
0
Dołączył: 2013-01-25
Wpisów: 134
Wysłane: 27 sierpnia 2013 18:44:43 przy kursie: 1,70 zł
www.pandl.pl/aktualnosc/items/...

bez jaj, tu są niezłe fundamenty, a wskaźnik C/Z po tych wynikach robi wrażenie nawet jeśli to jednorazówka to analitycy lubią "tanie" tematy bo można pokazać spory potencjał wzrostu

Bonzai
0
Dołączył: 2009-11-21
Wpisów: 98
Wysłane: 27 sierpnia 2013 19:18:09 przy kursie: 1,70 zł
Dziś w serwisie PAP pojawił się fragment wywiadu z prezesem, w którym powiedział w skrócie, że sprzedano ponad 1,3 mln kopii Snipera 2. Pan Tymiński powiedział, że Enemy front będzie gra skierowaną do szerszego grona odbiorców niż Sniper, a gracze oczekują tytułu opartego na II WŚ, gdyż od ponad 5 lat nie pojawił się tytuł oparty na tym.
Natomiast p. Tymiński zapewnił, że nie będzie przesunięcia Alien Rage i 24 września będzie już wydany. No ale oczywiście tylko w wersji cyfrowej. Swoją drogą, zauważyliście, że np. w serwisie cdp.pl nie da się nabyć żadnej gry wydanej przez CI Games? ;)

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 27 sierpnia 2013 19:31:01 przy kursie: 1,70 zł
ratyn napisał(a):
www.pandl.pl/aktualnosc/items/...

bez jaj, tu są niezłe fundamenty, a wskaźnik C/Z po tych wynikach robi wrażenie nawet jeśli to jednorazówka to analitycy lubią "tanie" tematy bo można pokazać spory potencjał wzrostu


bez jaj, naprawdę nie rozumiesz słowa fundamenty w takim razie... jednorazowa podatkowa aktywacja znaku firmowego nie jest fundamentem... zarobienie tylko 1 mln zł za to już niestety jest. Rynek nie dał się oszukać ;)
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 27 sierpnia 2013 19:35

Fantomas
0
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 379
Wysłane: 27 sierpnia 2013 21:19:36 przy kursie: 1,70 zł
1. Sens wydawanie gier tylko na nowe konsole jest żaden - ich liczba jeszcze długo będzie wielokrotnie mniejsza niż starych. Powód: ilość gier.

2. Wynik za 1. półrocze został nabity przez "ujemny" podatek dochodowy. Żaden normalny inwestor nie weźmie takich rzeczy pod uwagę.

3. Wyraźnym negatywem jest to, iż spółka praktycznie nie funkcjonuje bez zewnętrznego finansowania. Miesiąc po pozbyciu się zadłużenia bankowo-obligacyjego spółka ogłasza emisję nowej transzy obligacji. Wniosek jest prosty: S:GW2 nie przynosi takich przychodów, żeby można było finansować nowe produkcje.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 28 sierpnia 2013 00:36:39 przy kursie: 1,70 zł
Na przekór opiniom forum raport trzeba ocenić pozytywnie. Jest lepiej niż mogłoby się wydawać jeszcze kwartał temu. Spółka dokonała najważniejszego aktu, który pozwala przede wszystkim pozytywnie ocenić wynik zanotowany w poprzednim kwartale. Oczywiście chodzi o ściągnięcie należności, choć pojawiają się tutaj pewne pytania.

Przypomnę, że spółka uznaje za sprzedaż wstawienie towaru na półkę u sprzedawcy, choć jak znam życie istnieje możliwość zwrotów niesprzedanych tytułów. Z tego względu wynik poprzedniego kwartału był tylko i wyłącznie papierowy, bo nie wiadomo było ile egzemplarzy zeszło z półek i ile zostanie z tego wpływów gotówki spółka. Ten kwartał przynosi znacząco obniżenie salda należności handlowych, tylko... nie do końca wiadomo jak duże. Wedle bilansu spadły o 39,8M złotych, natomiast biorąc pod uwagę przepływy to wykazana zmiana salda wynosi 29,2M. Różnica dość pokaźna i oczywiście nie ma słowa wytłumaczenia. Bardziej ufam CF

Rachunek wyników za półrocze pokazuje wynik EBITDA na poziomie 42M, natomiast przepływy operacyjne przed uwzględnieniem wydatków podatkowych, zmiany zobowiązań handlowych i zapasów jedynie 24M. Z deklaracji spółki wynika, że sprzedano 1,3M sztuk, sprzedano w sensie wstawienia pudełek na półkę i faktycznych ściągnięć w dystrybucji cyfrowej. Z proporcji takiego zmodyfikowanego CF i EBITDA dostaniemy mnożnik do wartości sprzedażowej, z którego możemy policzyć orientacyjną minimalną wielkość za jaką zapłacono i która zniknęła z półek - > 750tyś egzemplarzy. Minimalną, bo za sprzedaż w drugim kwartale mogły nie pójść jeszcze płatności. Ocenę tego wyniku pozostawiam czytelnikom, ale przypomnę, że mówiono na koniec pierwszego kwartału, że sprzedaż faktyczna sięga 0,5M egzemplarzy. Wydaje się, że SGW sprzedaje się lepiej niż można było przypuszczać. Dlaczego? Ano dlatego, że wykazano w drugim kwartale przychody w kwocie prawie 13M. Oznacza to, że z pewnych miejsc gra się wyprzedała, bo zgodnie z polityką uznawania przychodów najprawdopodobniej wyprodukowano kolejne 200tyś egzemplarzy(to zwiera błąd o sprzedaż z dystrybucji cyfrowej) i wstawiono je na półki.

Z rachunku wyników można wnioskować także, że w części poszły pierwsze obniżki cen. Wydaje się, że jedynym kosztem stałym w kosztach własnych sprzedaży jest amortyzacja. Jeśli do wyniku ze sprzedaży dodamy wspomnianą amortyzację, to powinniśmy mieć podobny koszt jednostkowy, a skoro tak to spadek tak rozumianej rentowności wskazuje na obniżkę przychodu jednostkowego. Widać to nawet wprost w marży zysku brutto ze sprzedaży, która spadła z 55,7 do 44,9%. Spadek cen już w ciągu pierwszego kwartału jest lekko niepokojący, bo dość szybko trzeba było stymulować popyt. Być może zmienił się miks sprzedażowy w stronę pudełek, ale to chyba mało prawdopodobne. Koszty korporacyjne spadły po okresie promocji SGWII i powróciły do poziomu sprzed roku. Przy omawianiu wyników warto także zwrócić uwagę na drastycznie spadającą amortyzację. Przy koszcie produkcji na poziomie 20M mamy po dwóch kwartałach rozliczone dopiero 9M. Teza o skróceniu okresu amortyzacji jaką postawiłem wcześniej nie ma więc odzwierciedlenia. Spółka najwyraźniej „grzebie” przy rozliczaniu kosztów, a wnip powinien być raczej amortyzowany liniowo. Choć poprawia to współmierność przychodów i kosztów, to mi się nie podoba, bo stwarza pole do manipulacji wynikami. Podobnie jest z rezerwami. W pierwszym kwartale założono rezerwę na zwrotu w kwocie 2,4M teraz tylko na 100tyś, choć sprzedaż jest tylko sześciokrotnie mniejsza.

Pomimo tych bolączek kwartał trzeba ocenić pozytywnie. Spółka wygenerowała gotówkę, które posłużyła na obsługę zadłużenia. Spłacono obligacje i część faktoringu. Wynik netto półrocza to niby 46,5M, ale przez wynik poszła optymalizacja podatkowa. Faktyczny powtarzalny wynik trzeba szacować na kwotę 26M-30M. Ta optymalizacja nie jest fikcją jak niektórzy napisali, ale jest zdarzeniem jednorazowym. Ona buduje wartość, choć się nie powtórzy, a przynajmniej tak było/będzie do zmiany przepisów podatkowych. Proszę zwrócić uwagę, że CIA zapłaciło jedynie 1,5M podatku dochodowego...


Spółka ma 12,5M zobowiązań krótkoterminowych bez rezerw, natomiast 30M wszystkich aktywów obrotowych. Zakładając, że uda się ściągnąć wszystkie należności i sprzedać zapasy, nie będzie żadnego zwrotu, to mamy 17,5M złotych gotówki. Zakładając 10,5M wydatków kwartalnie(6,5M na produkcję, 4M na koszty bieżące zarządu i sprzedaży) mamy gotówki tylko na niecałe dwa kwartały działalności. Przy niepowodzeniu z Alien Fear(choć ciężko powiedzieć jaki to byłby poziom, bo oczekiwania samej spółki w stosunku do tytułu nie są bardzo duże.) , produkcję nośników, promocji(dla gier do wydania w 2014), a także bieżące koszty trzeba będzie finansować długiem, co zresztą już spółka ogłosiła. Z tego wniosek, że City ma mało miejsca na pomyłkę, bo poduszka finansowa jest chudziutka.

Wiemy obecnie, że spółka jest w stanie napisać tytuł w około rok, a bezpieczniej dwa w ciągu dwóch lat. Na to wskazują obecne wydatki i budżety dotychczasowych gier. Z tego wniosek, że wynik kilkudziesięciu milionów złotych może być powtarzalny(zobaczymy co da nam drugie półrocze). Jeśli drugie półrocze da zero plus to mamy 24-30M powtarzalnego wyniku. Teraz pytanie jak przeliczyć to na wartość spółki. Rynek obecnie daje stopę dyskontową w przedziale pomiędzy 11, a 14%. To uczciwe podejście do tematu uwzględniające ryzyko. Jeśli gry będą sukcesami, miały pozytywne recenzje, więc ryzyko spadnie, to można się spodziewać spadku stopy dyskontowej do poziomu 9-10%, a to implikuje potencjał wzrostu do 30%, aby uznać, że wycena spółki jako tako koresponduje z wartością wewnętrzną.

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

ratyn
0
Dołączył: 2013-01-25
Wpisów: 134
Wysłane: 28 sierpnia 2013 09:24:17 przy kursie: 1,73 zł

kliknij, aby powiększyć


a nowe premiery CI Games już w drodzeAngel

Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 30 sierpnia 2013 13:57:31 przy kursie: 1,75 zł
Widzieliśmy Lords of the Fallen - polskie RPG śladami Dark Souls
Cytat:
Kiedyś porównaliśmy polską grę Lords of the Fallen z Dark Souls. Jednak po jej pokazie na targach gamescom weryfikujemy tę tezę, bo Polacy z CI Games mają sporo autorskich pomysłów, jak rozwinąć formułę wypracowaną przez studio From Software.

ratyn
0
Dołączył: 2013-01-25
Wpisów: 134
Wysłane: 2 września 2013 13:45:00 przy kursie: 1,77 zł
Lords of the Fallen to głowny driver pod wzrosty 2014...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CIGAMES



79 80 81 82 83

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,384 sek.

lpjgpgik
wljczeez
aggvdiho
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
aawpqmnv
ticslilb
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat