PARTNER SERWISU
eqckrqki
373 374 375 376 377
baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 grudnia 2015 13:26:11 przy kursie: 67,00 zł
Chłopie jakie teorie spiskowe
to Ty próbujesz wcisnąć mu słowa których nie powiedział a i robisz taką burzę wokół tego.
Przesunięcia premier w tej branży to chleb codzienny a pokaż mi choć jedną wypowiedź w której podali dokładny termin premiery. Po prostu piszą wcześniej o zmianach planów i piszą konkretnie o 2016 roku .... co nie wyklucza zmiany terminu jeśli będzie taka potrzeba - i to jest bardzo logiczne.
Poczytaj sobie kiedy pierwotnie miał wyjść Witcher 3 - pierwsze plany mieli na 2013 rok później na początku 2014 roku później konkretyzowali aż doszliśmy do jesieni 2014 a później maj 2015.
Pierwotny już podany konkretnie termin premiery W3 był przekładany 2 razy w sumie ponad 7 mies.
Tutaj przeczytałem jakiś czas temu o zmianach planów związanych z nową strategią na grę co w tym dziwnego, że spółka po zarobieniu dużo więcej niż pierwotnie zakładali chce mocno rozbudować grę.
Takie posunięcia w przypadku W3 były świetne a tuta to bee. Otwórz oczy i spójrz realnie a nie działasz w amoku. Ja ważę wszystkie argumenty - choć czasem też przeważa któraś strona. Jednak coś zaciemnia obraz niektórym. Dziwi mnie tylko jak bardzo nie potraficie czytać ze zrozumieniem. Z doświadczenia wiemy, że jest to jedna ze spółek najmniej oszukujących akcjonariuszy. A pewne informacje muszą być celowo ukrywane - co ja akurat rozumiem (np. konsole).
Zastanawiające jest to, że lepiej wiesz co inni mają na myśli- jest tyle czasu i tyle się może wydarzyć, że za wcześnie puszczać wodzy czarnej fantazji .... widzę, że niektórzy lubią fantazjować ... to zapewne efekt dzisiejszych nocnych seansów - mylą im się realia giełdy z "przebudzeniem mocy" .... Angel - szkoda, że złej mocy...Think

Z tym widzeniem ceny 100zł to to samo jak ktoś ma zwidy to tak jest - trzeba zdjąć okulary "mocy" i widzieć fakty takimi jakimi są bez "zwidów".
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 18 grudnia 2015 13:28

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 18 grudnia 2015 13:43:08 przy kursie: 67,00 zł
baks@ człowieku, co ty porównujesz W3 z Industrialem? Jeszcze nawet nie wiemy co to będzie za gra ale wiemy o jakim budżecie ok 5/6mln a ty porównujesz ją do produkcji za setki mln? To ile lat 11Bit robiłoby grę o takim budżecie? 100lat? Przecież to ty pisałeś co za tragedia że CDP nic w przyszłym roku nie wypuści a jak to się ma do naszej perełki? Teraz piszesz że 100zł to jakieś różowe okulary? A kto jak nie ty pisał o zaniżonej kapitalizacji o wskaznikach zaniżonych w rekomendacji o niesprawiedliwości rynku który nie docenił 11Bita. Tzn że wtedy miałeś na myśli kurs 99zł a nie 100? Wychodzi na to że rynek się nie mylił bo tak jak pisał anty-teresa@ ważna jest powtarzalność zysku a na taką w 2016r nie ma szans.

wariatus
0
Dołączył: 2014-11-28
Wpisów: 49
Wysłane: 18 grudnia 2015 14:04:38 przy kursie: 67,00 zł
Rekinek nie gorączkuj się tak :)

Spółka ma solidne podstawy, bezpieczną sytuację finansową (chyba najstabilniejszą w branży polskiej na tą chwilę). Piszę to, by mieć jasność, że wszyscy widzą, że "nie jest źle" a raczej "jest stabilnie".

W przeciwieństwie do City to nie jest spółka jednego, przypadkowego tytułu. Owszem, nie każdy tytuł im wychodził, ale z tego co kojarzę wszystkie się zwróciły, a do tego mają już na koncie dwa bardzo solidne sukcesy (a nawet więcej licząc sequele Anamaly). Owszem, Anomaly to nie był taki super sukces jak TWoM czy Snajper1, ale mimo wszystko sukces odnotowany przez światowe media.

A teraz co do premiery Industriala. Premiera pod koniec 2016 to raczej spodziewany ruch i to od dłuższego czasu. Zapowiadali, że informacje o grze pojawią się pod koniec Q3. Co to znaczy - targi w USA i przypuszczalnie plany na jakiś super-podkręcony trailer. Bo tak się bardzo często robi. Ogłoszenie projektu na wiosnę, podpisywanie dodatkowych kontraktów dystrybucyjnych latem i wydawanie gry "na święta". I takie zachowanie dało 11 Bit sukces z TWoM - więc po co kombinować?

Nie czarujmy się, Industrial nie ma być blockbusterem. To jeszcze nie jest imho moment, kiedy będą próbować robić "grę dla wszystkich". To ma być solidny tytuł - porównałbym raczej do W2 niż do W3 jeżeli chodzi o skalę i zasięg. Tyle tylko, że 11Bit będzie miał dzięki TWoM rozpoznawalność marki podobną do tej jaką miał CDProjekt po W2. Czyli nakłady i zasięg mniejszy, rozpoznawalność większa.

Dla mnie to wszystko jest BARDZO optymistyczne długoterminowo. Owszem, tutaj nie ma już miejsca raczej na kolejne +700% i nie ma oczekiwać że przed marcem zdarzy nam się zobaczyć widły (chyba, że dolne ;)). Ale to dzisiejsze ogłoszenie to nie jest coś, co zaskoczy inwestorów instytucjonalnych czy innych "grubych". I to nie jest wcale negatywna informacja - wynik za 2016 i tak powinien być na plusie :)

Nie spodziewałem się dzisiaj rewolucji, ale i tak mamy do 14 większe obroty niż przez cały tydzień. I jeszcze nie jest czerwono.

Naprawdę bardzo pozytywny dzień patrząc wstecz na ostatnie wydarzenia z otoczenia giełdy ;)


mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 18 grudnia 2015 14:26:02 przy kursie: 67,00 zł
Rekinek napisał(a):
Przepraszam ale tak mnie to zirytowało że aż się we mnie gotuje. Jak coś wypuszczają na rynek to info idzie pięć min przed zdarzeniem albo w trakcie, jak chcą przywalić pałą/poinformować o wtopie to robią to rok wcześniej. I jaki termin wybierają? Oczywiście dzień debiutu na głównym rynku. Co to oznacza dla kursu? O 17godz na czerwono kończymy dzień. Słoń w składzie porcelany to baletnica przy Panu Panie prezesiehello1 hello1 hello1


Przepraszam, ale jaka wtopa? Spółka ogłosiła, że pierwsze informacje wypuści na przełomie I/II kw. 2016. Jak pamiętasz w przypadku TWoM było bardzo podobnie. Ujawnienie marzec, premiera listopad. Skoro Industrial ma być tytułem, który wpłynie na wyniki spółki w najbliższych kilku latach to spodziewać można, że spółka musi sobie wszystko dobrze zaplanować i wykonać. To, że plany się mogą zmienić było już wiadome, po "niespodziewanym" sukcesie TWoMa. Projekt, który "musiał" się pojawić w określonym czasie by podtrzymać przychody spółki nagle dostał dodatkowy czas. Być może ten czas będzie wykorzystany na wypuszczenie w jednym terminie wersji na więcej platform np. PC i konsole? Nic jeszcze nie wiemy o Industrialu a krytukuje się spółkę za opoźnienia. Akcjonariusze oczekują coraz większych tytułów więc trzeba też liczyć się z faktem, że trzeba będzie na nie dłużej poczekać.

ZbigniewZ
0
Dołączył: 2015-05-15
Wpisów: 73
Wysłane: 18 grudnia 2015 14:47:53 przy kursie: 67,00 zł
11bit można porownac prędzej do CIG niż CDR.
Gra zrobiona niskim kosztem zarobila pare mln, tak jak pierwszy Snajper. Kazda kolejna produkcja miała być jeszcze większym hitem, jak wyszlo wszyscy wiemy. Z czystej ciekawości kupilem TWOM, według mnie nie wiem czym ludzie niby się zachwycają, odinstalowalem po 10 minutach.
CDR robi duże gry i tendencja jest zwyżkowa, coraz droższe gry, lepsze, więcej zarabiające, budujące marke. Która droga podazy 11bit? CIG czy CDR? Na chwile obecna stawiałbym ja na rowni z CIG bo do studia z prawdziwego zadarzenia jakim jest CDR jeszcze bardzo daleka droga, dużo ciężkiej pracy i rozporządzanie pieniędzmi w rozsądny sposób, nie jak CIG.

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 18 grudnia 2015 21:34:35 przy kursie: 67,00 zł
rockq napisał(a):
Industrial niestety dopiero pod koniec 2016.


mrJackson napisał(a):
Przepraszam, ale jaka wtopa? Spółka ogłosiła, że pierwsze informacje wypuści na przełomie I/II kw. 2016. Jak pamiętasz w przypadku TWoM było bardzo podobnie. Ujawnienie marzec, premiera listopad.


Też nie rozumiem, skąd rozczarowanie akurat teraz. To oczywiście prawda, że najpierw Industrial miał być jeszcze w 2015 r. , a później "w 2016 r.", a obecnie mamy już "koniec 2016 r." (co trudno uznać, że "nieco później niż zakładano"), ale przecież admin na forum inwestorskim już we wrześniu tego roku pisał:

Cytat:
Proszę jednak nie zapominać, że gry komputerowe to produkt "mediowy", którego sprzedaż wymaga dużej oprawy marketingowo-promocyjnej. Bardzo dobra kampania PR ma wyraźne przełożenie na sprzedaż produktu (gry). Przygotowujemy się do tego bardzo starannie. W przypadku TWoM podobna strategia, czyli ukrywanie produktu (pierwsze trailery trafiły do sieci wiosną a gra zadebiutowała jesienią 2014 r.) dała doskonały rezultat. Odsłaniając zbyt wcześnie karty w przypadku Industriala "spalilibyśmy" temat a podtrzymywanie zainteresowania grą/produktem przez wiele kwartałów przed premierą jest bardzo trudne i przede wszystkim kosztowne. Dlatego w przypadku Industriala, podobnie jak w przypadku TWoM, kampania będzie krótka ale za to intensywna.


Powyższe koresponduje z tym, co mówił prezes na początku grudnia o ujawnieniu szczegółów Industriala w 1/2 Q2016, o czym pisze wyżej mrJackson. Czy zatem można było oczekiwać debiutu np. w 3Q? Chyba nie, a jeśli nawet, to czy jeden kwartał robi aż tak wielką różnicę? OK, może to zależeć od przyjętej perspektywy inwestycyjnej...

Koniec roku jak podejrzewam - proszę o potwierdzenie ze strony fachowców z branży - jest najlepszym marketingowo okresem na debiut. Jeżeli Industrial wypali podobnie jak TWOM (a są przesłanki pozwalające na optymizm: wyższa cena, bardziej rozbudowany projekt, większa rozpoznawalność marki 11B, bardziej komercyjny gatunek itd.), to pociągnie wynik za cały 2016 r., analogicznie jak TWOM w 2014, a wyniki za 2015 są satysfakcjonujące nawet już przed żniwami w 4Q.

Oczywiście to mój punkt widzenia. Nie wykluczam, że część inwestorów może nie chcieć czekać całą wieczność (tj. rok) i sprzeda akcje, chcąc przebiegle odkupić je przed debiutem ;) Być może trend boczny przedłuży się na kolejny rok, co wcześniej przewidywał Szutnik, ale powodów do zmiany nastawienia inwestycyjnego tu nie widzę.
Jestem na Twitterze

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 19 grudnia 2015 10:08:19 przy kursie: 67,00 zł
Cytat:
Powyższe koresponduje z tym, co mówił prezes na początku grudnia o ujawnieniu szczegółów Industriala w 1/2 Q2016, o czym pisze wyżej mrJackson. Czy zatem można było oczekiwać debiutu np. w 3Q? Chyba nie, a jeśli nawet, to czy jeden kwartał robi aż tak wielką różnicę? OK, może to zależeć od przyjętej perspektywy inwestycyjnej...


Moim zdaniem największym problemem nie jest to, że z 2016 r. zrobiła się końcówka 2016 r., ale jest nim prawdopodobieństwo przesunięcia na 2017 r. Jak gra jest z rocznym wyprzedzeniem zapowiadana na końcówkę kolejnego roku to w mojej ocenie takie ryzyko rośnie drastycznie.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 grudnia 2015 14:15:26 przy kursie: 67,00 zł
Rekinek napisał(a):
baks@ człowieku, co ty porównujesz W3 z Industrialem? Jeszcze nawet nie wiemy co to będzie za gra ale wiemy o jakim budżecie ok 5/6mln a ty porównujesz ją do produkcji za setki mln? To ile lat 11Bit robiłoby grę o takim budżecie? 100lat? Przecież to ty pisałeś co za tragedia że CDP nic w przyszłym roku nie wypuści a jak to się ma do naszej perełki? Teraz piszesz że 100zł to jakieś różowe okulary? A kto jak nie ty pisał o zaniżonej kapitalizacji o wskaznikach zaniżonych w rekomendacji o niesprawiedliwości rynku który nie docenił 11Bita. Tzn że wtedy miałeś na myśli kurs 99zł a nie 100? Wychodzi na to że rynek się nie mylił bo tak jak pisał anty-teresa@ ważna jest powtarzalność zysku a na taką w 2016r nie ma szans.


Chyba niektórzy nie doczytali lub wymagają aby wykładać im powieść dokładnie tłumacząc co i jak.
To nie jest moje porównanie, że 11bit goni CDProjekt tylko Pulsu Biznesu ... o zgodności sformułowania nie ma sensu dyskutować - bo zdania będą podzielone.
Fakt jest taki, że po części z tą wypowiedzią się zgadzam - bo każda spółka stawoia sobie jakieś cele. Niekoniecznie może to być dogonienie CDR bo może wciąż uciekać (jeśli będą szli do przodu) - stąd dogonienie ich może być bardzo trudne.
Jednak po kilku latach można osiągnąć podobną sprzedaż. CDR też na razie nie można uważać za giganta - dużo im brakuje do ekstraligi światowej o czym pisałem wcześniej...
Tak na prawdę to CDR wydało pierwszy produkt z najwyższej półki W1 czy W2 były produktami co najwyżej ze średniej półki jak na tamten czas. Budżet W3 też był kiepski zaledwie 40 mln zł na produkcję .... całą resztę (markrting) sfinansowali partnerzy. Więc z tym budżetem ja byłbym ostrożny. Patrząc z tej strony dopiero teraz CDR jest w stanie samodzielnie pociągnąć większą część projektu nie będąc mocno zależnym od partnerów.
Kiedy będzie Cyber nikt jeszcze nie wie nawet spółka. Jak może niektórzy pamiętają Cyber miał być wydany w mijającym roku (1,5roku po W3). Jak widać obydwa projekty mają gigantyczne opóźnienia i tak samo spółka w czasie produkcji robiła różne zmiany w projekcie.
Więc jak widać jest to norma. Nikt (żaden twórca) nie jest zadowolony ze swego projektu a nie jest w stanie od razu genialnie zaprojektować od początku do końca ... "takie rzeczy" to tylko w przypadku mostów wiaduktów itp. Twórcy artystyczni często całkowicie zmieniają projekty. Nawet słynni malarze nie raz na jednym już gotowym obrazie malowali inny - bo tamten po ukończeniu im się nie podobał. Więc najważniejszy jest efekt końcowy.
Spółka zbudowała swoją markę - producenta o doskonałej jakości i mają ambicje utrzymania tej opinii.
Jak widać projekt będzie kosztował na poziomie 4-8mln + marketing czy więc jest taka przepaść. Nikt nie twierdził, że już teraz dogonią CDR ale chcą się szybko rozwijać co można wyczytać z wypowiedzi. Jeszcze w czerwcu na WZA brali pod uwagę możliwość wypłaty dywidendy w 2016. Wtedy jeszcze nie mieli pełnej strategii rozwoju po TWOM. Teraz jak widać wiedzą już jak zainwestować kasę spływającą z TWOM. Orientują się ile mogą jej jeszcze mieć i ustalili harmonogram produkcji.
Chciałbym zwrócić uwagę, że spółka bardzo oszczędnie gospodaruje budżetem i produkt wielkości W3 zrobiliby bez wątpienia 2 razy taniej niż CDR tyle, że mają kilka razy mniejszy zespół i nie skończyliby w takim czasie jak CDR (4-5 lat).
Stąd proces produkcyjny Industriala i tak jak na razie zapowiada się dość krótko przy takim małym zespole. Przypominam najważniejsza jest jakość bo to decyduje o sprzedaży. Sam oceniałem potencjał TWOM max na 200tyś kopii w całym okresie sprzedaży a osiągnął już grubo powyżej 800tyś. Nie można wykluczyć, że całkowita sprzedaż na PC może przekroczyć 1,5mln. Nie piszę o rozdawaniu - bo kiedyś być może będzie dołączany jako gratis do innych gier tak jak obecnie Anomaly to jednak inna sprawa. Snipera 1, 2 też można kupić za 1-2 Euro a swego czasu (wiosną) Wiedźmina rozdawano gratis.

Każde plany i marzenia trzeba mierzyć miarą realności. Teraz 11bit nie stać na projekt AAA ale jeśli Industrial sprzeda się tak jak sugerowała spółka jakiś czas temu (ma potencjał większy od TWOM) to możliwości spółki znacznie wzrosną i nieunikniona będzie istotna rozbudowa zespołu.
Takiej rozbudowy ja osobiście się spodziewam już w przyszłym roku ale jak będzie zobaczymy.
Jak pisałem oceniam, że projekt następnej gry po Industrialu jest już wdrażany do produkcji (etap projektowy) W okolicach premiery Industriala spodziewam się ruszenia kolejnego projektu - ale szczegóły trudno na razie przewidywać. Wszystko zależne jest od tego czy będzie kilka dużych DLC do Industriala czy zamiast płatnych DLC będą kolejne części serii. Tego spółka nam na tym etapie nie wyjawi choć z wypowiedzi wynika, że mają już dokładny plan.
A wracając do porównań spółek i produktów - to chciałby też przypomnieć, że gra która trafi w bardziej oczekiwany segment nawet słabej jakości (jak Sniper 1) potrafi sprzedać się w ilości 3 mln szt. TWOM jest dużo lepszy jakościowo gdyby był w popularnym segmencie możliwe, że poziom sprzedaży byłby w przedziale 2,5-3mln lub wyżej.
Dopier po trailerach będzie można ocenić wstępnie jakość gry - chyba należy spodziewać się teraz gry 3D co samo w sobie już wymaga włożenia o wiele więcej pracy - choć możliwe jest tak zwane 2,5D.
Wszystko to dopiero w zarysach pokaże gameplay. Mamy więc jeszcze sporo czasu na spekulacje.
Dla mnie osobiście liczy się jakość, jakość i grywalność oraz fabuła. Jak pokazał Witcher 3 opóźnienie nie ma żadnego wpływu na sprzedaż. A spółka ma kasę na 3-5 takich projektów jak Industrial a możliwe, że zarobi łącznie nawet połowę tego ile kosztowała produkcja Witchera 3.
Prawdziwe plany poznamy w zarysach dopiero za jakieś pół roku..... być możeThink

Więc jak pisałeś jeszcze nie widziałej trailera a już wiesz, że nie wyjdzie w 2016
co więcej nie wiesz ile faktycznie kosztował Witcher 3 .... spółka cały czas utrzymywała, że koszt około 40mln zł a reszta to marketing.
Jaki problem w tym aby spółka mając 30mln (prawdopodobnie po 3 kwart 2016) zrobiła projekt wielkości W3 a marketingiem zająłby się Koch .... Angel
Aby osiągnąć sprzedaż 3-4mln szt nie trzeba pompować 100mln USD.
Jak wiem z własnego doświadczenia w miarę inwestowania w marketing od pewnego poziomu efektywność przyrostu sprzedaży spada.
Bardzo dobra gra ze znanego studia (11bit i GR zaczyna być rozpoznawalna) może bez problemu sprzedać się na poziomie 3mln szt przy budżecie marketingowym 5-10mln USD a taki budżet Koch może bez problemu zainwestować w bardzo udany projekt.
Zostawmy jednak szczegóły spółce- bo i tak możemy sobie gadać a spółka już wie co chce zrobić.
A wracając do wspomnianego CIG nie przesądzałbym - Sniper 3 może być sukcesem - raczej nie na miarę W3 na razie ale kto wie. Dużo zależy od szczegółów zawartości i wykonania.
Co zaś do perełki to oczywiście, że CDR wypuści duży dodatek w 2016 ale w 2017 wygląda, że nie będzie nic więc przychody i zyski w najbliższych 2 latach będą zasadniczo tylko z GOG.
Nie wykluczam, że pisałem kiedyś o niedocenieniu przez rynek ale było to raczej przed wzrostami. Ja aktualnym kursem jestem usatysfakcjonowany. Zakładałem nieco wyższy kurs w perspektywie Industriala. Od roku mam inne zdanie i mam do tego pewne podstawy. Co innego, że mogę się nie zgadzać w szczegółach z wypowiedziami innych. Od dłuższego czasu nie pisałem o niedowartościowaniu. Dużo więcej biadolili inni których tu nie ma.
Nie wyklucza to oceny, że jest istotna dysproporcja w wycenie ale kurs mi odpowiada na tym etapie.
Myślę, że zapominasz, że moja strategia obejmuje prawdopodobnie rok 2020 a z zysku jestem zadowolony. Nie będę pisał jaki mam zwrot po 5 latach bo zainteresowani znają. Co więcej trzeba ?


@ZbigniewZ
Chyba mało znasz spółkę jeśli piszesz o studiu z prawdziwego zdarzenia - trzeba być i widzieć. 11bit niczym (poza wielkością) się nie różni od CDR. Może jeszcze tym, że Tymiński nie ma pojęcia o robieniu gier (stąd może megalomania sprzed 3 lat) i klapa kilku projektów przerastających spółkę.
Natomiast cały Zarząd 11bit bierze czynny udział w produkcji spółki i mają w większości ponad 20 lat doświadczenia w branży i nie jest to pierwsza spółka jaką prowadzą. Może poczytaj sobie ich historię w branży wtedy będziesz miał lepszy obraz.
Różnica jest tak, że potrafią biorąc udział bezpośrednio na co dzień w produkcji osiągnąć większą efektywność produkcji co wyraźnie zmniejsza koszty.
Zobacz sobie jakie koszty miał Sniper a jakie TWOM i jaka była efektywność.
Po wydaniu Snipera CIG miał w kasie ponad 70 mln czystej gotówki - więc jak nie wiesz to nie pisz bzdetów. Rozważali wtedy wypłatę dywidendy. 11bit wydało celowo ambitną grę co skutkowało dużym rozgłosem, wieloma nagrodami i ogromną kasą jak na tematykę.
Widać, że mają ogromny potencjał, który oczekuję, że potwierdzi się sprzedażą.
Nie oczekuję sprzedaży takiej jak W3 ale mogą zarobić kilka razy więcej niż 25-30mln z TWOM.
A skala z TWOM na razie jest trudna do oszacowania- bo nie można wykluczyć, że TWOM zarobi jeszcze kilkanaście mln łącznie. Co może dać nawet 35-40mln całkowitego zysku.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 19 grudnia 2015 14:23:19 przy kursie: 67,00 zł
lelo-pakero napisał(a):
Moim zdaniem największym problemem nie jest to, że z 2016 r. zrobiła się końcówka 2016 r., ale jest nim prawdopodobieństwo przesunięcia na 2017 r. Jak gra jest z rocznym wyprzedzeniem zapowiadana na końcówkę kolejnego roku to w mojej ocenie takie ryzyko rośnie drastycznie.


To teraz przypomnij sobie jak to było z premierą Wiedźmina. Czy te kilka miesięcy opóźnienia mają znaczenie przy tylu nagrodach jakie zgarnęła gra i sama spółka? Nowy Batman został wycofany ze sklepów po kilku dniach od premiery - bo musieli dotrzymać terminów. 11 bit rozsądnie nie podaje żadnych terminów bo wyda produkt kiedy będzie gotowy. I lepiej będzie jeśli premiera się opóźni nawet o rok niż wypuszczą produkt, który będzie nijaki. Niewielu miało nadzieje w sukces TWoMa, ale jak się okazało ta gra ma to "coś", które nie wszyscy widzą, ale niektórzy są tym zauroczeni.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 grudnia 2015 14:50:47 przy kursie: 67,00 zł
W tym rzecz, że grę robi się kilka lat 3-4 i wydanie z błędami niweczy większą część pracy i dewastuje finanse spółki - warto mieć pojęcie o tym próbując oceniać firmy ale część ludzi uważa, że nie muszą mieć o tym pojęcia. A to podstawy biznesu.
Jeśli produkt może być dużo lepszy i po dopracowaniu dać 2 razy lepszy zysk to tylko niedoświadczony przedsiębiorca by się na to nie zdecydował - mając zapewnione duże bufory bezpieczeństwa.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 19 grudnia 2015 14:53


Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 19 grudnia 2015 17:48:20 przy kursie: 67,00 zł
Mam pytanie do Anty-Teresy@. Czy to że 11Bit przeszedł na rynek główny nie nakłada na niego obowiązku innego sposobu raportowania? Chodzi mi o fakt wpisywania do raportów kwartalnych szacunkowych przychodów za ostatni m-c kwartału.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 19 grudnia 2015 21:59:26 przy kursie: 67,00 zł
Nie. Nic się nie zmienia. Ale chciałem zauważyć, że spółka i tak do tej pory szacowała przychody za ostatni miesiąc kwartału. Może nawet nie tyle szacowała co podawała taki stan za jaki znała do dnia raportowego raporty sprzedażowe od partnerów, a miała ich znaczącą większość.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 20 grudnia 2015 13:35:23 przy kursie: 67,00 zł
Panowie i być może Panie. Dlaczego nikt nie odniósł się do tak rewelacyjnej informacji jaką jest poziom finansowania w ramach 11 bit Launchpad? Przecież 300k na projekty mowa była o 3/4 to jakiś żart. Może oni zamierzają wydać jakieś gry planszowe albo karty do tarota.angry3 angry3

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 20 grudnia 2015 15:45:43 przy kursie: 67,00 zł
baks napisał(a):
Budżet W3 też był kiepski zaledwie 40 mln zł na produkcję .... całą resztę (markrting) sfinansowali partnerzy. Więc z tym budżetem ja byłbym ostrożny. Patrząc z tej strony dopiero teraz CDR jest w stanie samodzielnie pociągnąć większą część projektu nie będąc mocno zależnym od partnerów.

Chciałbym zwrócić uwagę, że spółka bardzo oszczędnie gospodaruje budżetem i produkt wielkości W3 zrobiliby bez wątpienia 2 razy taniej niż CDR tyle, że mają kilka razy mniejszy zespół i nie skończyliby w takim czasie jak CDR (4-5 lat).


Zobacz sobie jakie koszty miał Sniper a jakie TWOM i jaka była efektywność.
Po wydaniu Snipera CIG miał w kasie ponad 70 mln czystej gotówki - więc jak nie wiesz to nie pisz bzdetów. Rozważali wtedy wypłatę dywidendy.


Po co powtarzać te nieaktualne/nieprawdziwe informacje ?
Sierpniowy raport CDR wyjaśnił wszystkim, że koszt produkcji W3 był ostatecznie znacznie wyższy.

Projektu wielkości dzikiego Gonu 11Bit nie podołałoby, no chyba, że przybrałoby to formę w jakiej wznoszona jest Sagrada Familia w Barcelonie, czyli dzieci kontynuowałyby pracę ojców Not talking

Jeśli nie wiesz baks, to sam nie pisz bzdetów. Te 70 mln zł w kasie CIG to kiedy ci się przyśniło ?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 grudnia 2015 17:38:07 przy kursie: 67,00 zł
aircanada15
Kod:
mod: usunięto fragment wpisu niezgodnego z regulaminem forum. Następnym razem poleci całość

Mieli tak dużo kasy 60-70 mln (żywej gotówki), że nie byli pewni co z tym zrobić. To wtedy zdecydowali o podjęciu (megalomańskich decyzji) o jednoczesnej produkcji 4 gier .... poczytaj raporty z lat 2010-2011 a sam zobaczysz mam gdzieś w swoich archiwach (chyba) skopiowane wypowiedzi spółki ale jest tego tak dużo, że nie chce mi się przeglądać kilkuset plików aby znaleźć wypowiedź.

To jeden w wpisów bez sprzedaży na konsole tylko z wersji PC po poniesieniu kosztów produkcji na konsole ale bez zysków z tego źródła
City Interactive wypracowało w 2010 r. 26,96 mln zł zysku netto. Na koniec 2010 roku spółka miała 15,52 mln zł wolnych środków pieniężnych.
www.forbes.pl/investor/gpw/art...
Później było tej kasy dużo więcej

Przychody City Interactive wyniosły w 2010 r. 89,22 mln zł, wobec 29,6 mln w 2009 r. Zysk wyniósł natomiast około 27 mln zł, wobec straty 13,6 w 2009 r.
www.pb.pl/2390818,104792,city-...

Nie chce mi się więcej szukać ale akurat ten tema jest mi bardzo dobrze znany - więc nie odzywaj się jak jakiś temat jest Ci nie znany a tylko wydaje Ci się, że wiesz wszystko.
Trochę pokory bo nikt nie jest alfą i omegą ...wave
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 20 grudnia 2015 18:00

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 20 grudnia 2015 18:50:01 przy kursie: 67,00 zł
Ja nie twierdzę, że te dane znam na pamięć. Natomiast twoje ''nie chce mi się szukać jest bardzo wygodne" Liar
Zanim jednak napisałem o tym, że te twoje 70 mln gotówki jest wzięte z kapelusza, spojrzałem na raporty CIG.
Max gotówki i ekwiwalentów jakie CIG wykazało to 16,7 mln zł na koniec 2011.
Także myślę, że warto obalić taki mit jak ten o 70 mln czystego cashu po premierze Snajpera :]
Edytowany: 20 grudnia 2015 18:51

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 20 grudnia 2015 19:34:07 przy kursie: 67,00 zł
Rekinek napisał(a):
Panowie i być może Panie. Dlaczego nikt nie odniósł się do tak rewelacyjnej informacji jaką jest poziom finansowania w ramach 11 bit Launchpad? Przecież 300k na projekty mowa była o 3/4 to jakiś żart. Może oni zamierzają wydać jakieś gry planszowe albo karty do tarota.angry3 angry3


To, że gry wydawane przez Launchpad nie są grami AAA o było wiadomo od dawna. Nie znamy szczegółów umów podpisanych z deweloperami by stwierdzić czy wydawca (Launchpad) ponosi jakieś koszty dewelopmentu czy tylko odpowiada, ża wdrożenie i marketing a tych jeszcze na tym etapie nie powinno być. Koszty wydania TWoMa nie były raczej większe niż te 300k (można się dopytać spółki), zaś w przypadku Industriala mogą dojść do 1 mln ale nie sądzę aby wydawane obce produkcje miałby zbliżone rozmiary i budżety. Launchpad jak dla mnie jest stworzony do tego aby odpowiadać za wydawanie gier własnych a w międzyczasie obcych tytułów. Jeśli 11b będzie rozpoznawalną marką oraz GR będzie generował znaczny ruch i przychód to również sekcja wydawnicza będzie mogła przyciągać coraz lepsze tytuły. Aby spodziewać się jakiś większych przychodów zarówno jak i z GR jak i Launchpada trzeba będzie poczekać 2-3 lata.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 20 grudnia 2015 20:45:36 przy kursie: 67,00 zł
A to teraz mamy czekać 2-3 lata? Znałem taką spółkę której prezes mówił że trzeba poczekać 2-3lata a było to Kov.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 20 grudnia 2015 21:07:41 przy kursie: 67,00 zł

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 20 grudnia 2015 21:39:47 przy kursie: 67,00 zł
Rekinek napisał(a):
A to teraz mamy czekać 2-3 lata? Znałem taką spółkę której prezes mówił że trzeba poczekać 2-3lata a było to Kov.

Napisz ile czekali akcjonariusze CDR i czy im się opłacało czekanie (tym co kupili akcje 2 lata temu lub więcej).
Ci sprzed roku za dużo nie zarobili. Istotny jest moment wejścia. Wchodzenie na rosnącej spółce dość rzadko się opłaca - chociaż nie powiem, że nie można na tym zarobić. Jeśli jednak masz więcej niż 100 akcji nie da się robić kółeczek ani wejść z dużym pakietem gdy już rośnie i jest pewność dużej sprzedaży - bo wtedy kupują wszyscy. Ot taka stara prawda giełdowa.
Na kółeczkach można zarobić parę % a to nie każdemu się opłaca.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 20 grudnia 2015 21:40

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



373 374 375 376 377

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,400 sek.

yufxxyox
larjdvgx
jtegtwwa
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ynlzigns
uoamldlu
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat