PARTNER SERWISU
rkkuqtmc
149 150 151 152 153
Wieled
3
Dołączył: 2013-02-05
Wpisów: 70
Wysłane: 3 marca 2016 08:54:05 przy kursie: 23,15 zł
wczoraj ukazał się ciekawy art. o Wieśku, a w nim m.in.: "Od momentu wprowadzenia jej na rynek w Polsce sprzedano 375 tys. egzemplarzy gry (wraz z dodatkiem „Serca z kamienia”), a na całym świecie ponad 6 mln." oraz "W ciągu trzech kwartałów 2015 roku CD Projekt miał niemal 626 mln zł skonsolidowanych przychodów (dane za cały rok opublikowane zostaną 10 marca). To niemal sześciokrotnie więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wyniósł niemal 277 mln zł wobec niespełna 2,7 mln zł rok wcześniej."
więcej informacji pod linkiem: mambiznes.pl/artykuly/czytaj/i...
Edytowany: 3 marca 2016 08:55

Lukasz Konopko
PREMIUM
42
Grupa: Bus Driver, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-06-22
Wpisów: 679
Wysłane: 9 marca 2016 22:51:18 przy kursie: 24,00 zł
Jutrzejszy czat zapowiada się ciekawie. Omówiona zostanie m.in. zaktualizowana strategia spółki. Zapraszam.

Cytat:
W czwartek, 10 marca 2016 r. o godzinie 15:00 odbędzie się czat inwestorski z przedstawicielami Zarządu CD PROJEKT SA: Adamem Kicińskim, Prezesem Spółki i Piotrem Nielubowiczem, Wiceprezesem ds. finansowych. Tematem spotkania będzie omówienie zaktualizowanej strategii spółki i wyników finansowych za 2015 r.

>> Link

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 10 marca 2016 08:04:10 przy kursie: 24,00 zł
Geralt i Próba Raportu – analiza techniczna CD Projektu w porannym Wykresie dnia.



kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/g...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą


Wieled
3
Dołączył: 2013-02-05
Wpisów: 70
Wysłane: 10 marca 2016 09:31:20 przy kursie: 24,90 zł
CD Projekt pokazał wyniki i nową strategię
www.bankier.pl/wiadomosc/CD-Pr...
Program motywacyjny CD Projekt zakłada wypracowanie w latach 2016-21 ponad 1 mld zł zysków
www.bankier.pl/wiadomosc/Progr...

Poniżej jej podstawowe założenia w odniesieniu do studia CD Projekt Red i GOG.com.

Studio CD Projekt Red:

Rok 2016

- Premiera drugiego dodatku do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon zatytułowanego Krew i Wino.

- Realizacja planu nowych działań promocyjnych i aktywnego wsparcia sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

- Gra nowego (dla spółki) formatu.

Lata 2017-2021

- Premiera gry Cyberpunk 2077.

- Premiera kolejnej gry fabularnej (RPG) kategorii AAA.

- Rozszerzanie marek grupy na obszarach innych mediów i produktów.

- Stałe wspieranie sprzedaży i aktywne zarządzanie tytułami już wydanymi.

- Ponad dwukrotne powiększenie zespołu CD Projekt RED. Rozwój czterech niezależnych teamów w tym pracujących nad grami z nowych dla studia segmentów.

- Otworzenie kolejnych lokalnych przedstawicielstw CD PROJEKT RED w kluczowych terytoriach.

GOG.com:

Rok 2016

- Wydanie w dniu światowej premiery gry AAA stworzonej poza grupą CD Projekt, wraz z pełnym wsparciem GOG Galaxy.

- Rozbudowanie GOG Galaxy o funkcje i technologie sieciowe potrzebne do obsługi nowej gry z CD Projekt RED.

- Wprowadzenie cen i płatności w nowych walutach oraz kolejne lokalne wersje językowe serwisu GOG.com.

- Dalsze wsparcie wprowadzonego na początku roku nowego segmentu gier "w trakcie produkcji" (model "early access"), który jest bardzo istotny z punktu widzenia powiększania oferty o nowe tytuły.

Lata 2017-2021

- Rozbudowa oferty gier premierowych stworzonych poza grupą CD PROJEKT, wraz z pełnym wsparciem GOG Galaxy.

- Wspieranie technologiczne kolejnych tytułów produkowanych przez CD Projekt RED, wraz z dostarczaniem szytych na miarę rozwiązań z obszaru rozgrywki sieciowej i usług online. (PAP)

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 marca 2016 09:42:25 przy kursie: 24,90 zł
No właśnie... Z programu motywacyjnego wynika, że zarobią średniorocznie mniej więcej 200-250 mln zł...

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 10 marca 2016 10:07:58 przy kursie: 24,90 zł
Cytat:
No właśnie... Z programu motywacyjnego wynika, że zarobią średniorocznie mniej więcej 200-250 mln zł...


Myślisz, że ma to jakieś większe znaczenie? Mogli tam wpisać praktycznie cokolwiek.

Z konferencji:
- nowa gra w tym roku,
- koszty W3 już prawie rozliczone (kopia sprzedana dzisiaj już prawdopodobnie bez kosztów),
- dodatek HOS nie przeszedł jeszcze przez wynik, przejdzie w Q2 wraz z drugim dodatkiem.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 marca 2016 10:15:41 przy kursie: 24,90 zł
Jak to nie przeszedł?
Z raportu:
Cytat:
Największy wpływ na przychody i wynik netto Grupy Kapitałowej CD PROJEKT w roku 2015 miała zakończona
produkcja i globalna premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz premiera pierwszego dodatku do gry Wiedźmin 3


Nie przeszedł tylko w takiej części w której był sprzedawany razem jako zestaw dodatków
Edytowany: 10 marca 2016 10:29

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 10 marca 2016 10:31:54 przy kursie: 24,90 zł
Przepraszam, pomyłka, źle zrozumiałem Pana Nielubowicza.
Autonomicznie dodatek przeszedł, ale nie przeszedł zestaw dodatków, sprzedawany jako "Expansion Pass".

piotrszwed
0
Dołączył: 2013-11-22
Wpisów: 101
Wysłane: 10 marca 2016 10:46:37 przy kursie: 24,90 zł
Albo w 2021 sprzedadzą jedną mega grę z 1 mld przychodu a wcześniej będzie posucha.

dolarman
0
Dołączył: 2010-01-04
Wpisów: 594
Wysłane: 10 marca 2016 11:12:38 przy kursie: 24,90 zł
Obecny wynik był już zdyskontowany.
W chwili obecnej rynek stara się wycenić przyszłość. A to nie jest łatwe. Niby magia cyfr i słów działa, 1 mld zysku brzmi ładnie,buy-back też, ale, no właśnie..
Tak jak wspomniał -anty-, z planów wychodzi około 200 mln zysku rocznie.
Przy obecnie rozbudzonych apetytach, ten plan w rozbiciu na lata może nieco studzić zapał, zwłaszcza że spora część z tych planowanych zysków będzie pochodzić jeszcze od rodziny Geralta.

Odliczając jeszcze potencjalny zysk z platformy i innych obszarów działalności spółki, może się okazać, że spółka liczy w najbliższej 5-latce na jedną pozycję o sukcesie porównywalnym do W3. A jeśli tak, to IMHO obecny poziom kursu już te plany zawiera..


niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 10 marca 2016 11:24:43 przy kursie: 24,90 zł
po pierwsze są to plany minimum
uważam, że nie ma się co do nich jakoś szczególnie przywiązywać
rynek gier za 5-6 lat jest nie do przewidzenia
tak jak w 2011 ich strategia w swoich pierwotnych założeniach odbiegła znacznie od wyników finalnych
dla mnie istotne są kwestie nie finansowe ale produkcyjne
wypuszczenie gry w tym roku - z konferencji wynika, że wiążą z tą premierą spore nadzieje finansowe, a skoro ma to być gra powiązana z sieciowym rozszerzeniem GOG to szykuje nam się chyba jakaś sieciówka. Jakby zrobili np coś na kształt World of Warcraft w uniwersum W3 byłaby miła niespodzianka - podobnie zrobili ze Skyrim.
Taki scenariusz obstawiam
Jeżeli będą pracowały 4 zespoły (obecnie 400 osób - docelowo nawet 800-1000) to daje to nadzieję na częstsze premiery
Cyberpunk pewnie odpali gdzieś w 2018 roku - spekuluję - no ale z zapowiedzi ma to być gra monumentalna
Podoba mi się ich podejście (XIX wieczne) do kwestii długu
Pieniędzy mają sporo - niech produkują
ciekawe co zrobią ze skupionymi akcjami
umorzą, czy z czasem sprzedadzą - no chyba, ze rozdadzą w programie motywacyjnym
pytanie na czat inwestorski
Edytowany: 10 marca 2016 11:27

Greenthumb
0
Dołączył: 2014-12-16
Wpisów: 162
Wysłane: 10 marca 2016 11:30:25 przy kursie: 24,90 zł
Cytat:
Tak jak wspomniał -anty-, z planów wychodzi około 200 mln zysku rocznie.


Naprawdę uważacie, że ten program motywacyjny ma jakiekolwiek przełożenie na przyszły wynik w tak nieprzewidywalnej branży? Przecież to nie jest prognoza zysków tylko jakiś ramowy program, który z natury rzeczy ma motywować pracowników czyli ma być wyważony i osiągalny, a nie wyśrubowany pod oczekiwania rynku...

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 10 marca 2016 11:31:02 przy kursie: 24,90 zł
dolarman:
CDR osiągnął 168% procent poprzedniego planu motywacyjnego planu motywacyjnego.
Twoja interpretacja, że spółka liczy w ciągu 5 lat na jedną grę o porównywalnym sukcesie do W3 jest zdecydowanie błędna. Ich plan minimum w tym okresie to 1,1 mld zl zysku netto, co według twojej teorii oznaczałoby, że jedna premiera miałaby przynieść na czysto co najmniej 2 razy więcej niż Dziki Gon ( zostawiając resztę do zarobienia W3, GOG itd.). To nie jest porównywalny sukces.

Na pewno wyniki finansowe najnowszej produkcji Redów wiele nas nauczyły jeśli chodzi o prognozowanie zysków hitowej gry AAA.
Cieszy fakt, że na konferencji padło sporo pytań od publiczności.

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 10 marca 2016 11:35:38 przy kursie: 24,90 zł
plan bycie w trójce największych światowych producentów gier ma swoje konsekwencje
By spełnić ten warunek trzeba trochę tych gier naprodukować i sprzedać

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 marca 2016 12:00:00 przy kursie: 24,90 zł
Nikt nie mówił o ilości. W trójce oznaczało jedynie, że robić najlepsze gry o największym uznaniu. Tylko tyle i aż tyle.

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 10 marca 2016 12:21:39 przy kursie: 24,90 zł
jest szansa na szybkie omówienie wyników?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 marca 2016 12:54:39 przy kursie: 24,90 zł

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 10 marca 2016 13:32:34 przy kursie: 24,90 zł
W zasadzie najbardziej sprawiedliwym sposobem dzielenia się zyskami z akcjonariuszami jest wypłata dywidendy. Z punktu widzenia indywidualnego akcjonariusza w zasadzie nie ma różnicy podatkowej pomiędzy sprzedażą akcji na rynku a w ramach wykupu przez spółkę.

Jeżeli akcje są niedowartościowane, to skup akcji zwiększa ich jednostkową wycenę i poprawia wskaźniki. W przypadku CDR tak nie jest. Dzięki sukcesom w ostatnich kilku latach kurs akcji co najmniej odzwierciedla wartość firmy (c/wk > 5).

W tej sytuacji skup akcji będzie służyć przede wszystkim większościowym akcjonariuszom gdyż akcjonariat rozproszony z różnych przyczyn (trzeba wypełnić formularze, itp.) może nie uczestniczyć w skupie na poziomie istniejącego free-float (ok. 50%). Wycena akcji sama w sobie nie ułatwia ewentualnego wrogiego przejęcia, więc ten czynnik nie wchodzi w grę.

W tej sytuacji uważam, że dość prawdopodobna może być następująca linia rozumowania: Istniejący akcjonariusze większościowi chcą wykorzystać sytuację by wyjść z inwestycji po jak najlepszej cenie. Część akcji sprzedadzą po cenie zbliżonej do rynkowej w programie skupu, a pozostałe akcje będą warte więcej i stopniowo będą mogli się ich pozbyć na rynku. Skupione akcje można umorzyć, albo też zaoferować nowym inwestorom, np. w subskrypcji prywatnej. Ponieważ wartość nominalna akcji to 1 zł, nawet spore agio (np. 10 zł) daje nowym akcjonariuszom niezły zysk i przywraca spółce kapitał zapasowy na ewentualne inwestycje. Nie jest też wykluczone zaoferowanie akcji nowym podmiotom, w rajach podatkowych, np. powiązanych z istniejącymi akcjonariuszami. Możliwości – nie zawsze do końca sprawiedliwych – jest to dość sporo. Oczywiście, plany rozwoju są ambitne, ale wyjątkowości scenariusza Wiedźmina może nie udać się powtórzyć. Generalnie, scenariusze obecnych gier są dość podobne i brak przełomu w tzw. „libretto” może w najbliższych latach wywołać stagnację na rynku. Dlatego też, decyzja obecnych akcjonariuszy nie wydaje się być dziwna. Skupione akcje mogą też zostać użyte w programie motywacyjnym, gdzie regułą jest oferowanie akcji kierownictwu po cenie nominalnej, oczywiście z pewnym okresem karencji na sprzedaż.

Rozwiązania ze skupem daje dodatkową elastyczność w postaci braku zobowiązania do wypłaty dywidend, co w przypadku spółek, których sukces finansowy opiera się na jednym wyjątkowym produkcie wydaje się być rozsądne.
Dla akcjonariuszy CDR na rynku jest to o tyle istotne, że Wiedźmin i zyski za 2015 r. mogą stanowić moment przełomu w historii firmy. Gdybym był akcjonariuszem, to żałowałbym braku wypłaty dywidendy, ale nie pominąłbym możliwości sprzedaży akcji w skupie.

EPS za 2015 r. dla CDR to 3,61. Przy 50% dywidendy to ok. 1,80. Jeśli skup byłby prowadzony po średniej cenie za ostatnie 6 miesięcy, to cena wyniesie ok. 24 zł. Zatem zysk podobny lub większy co ceny ze skupu mogliby uzyskać akcjonariusze , którzy kupili akcje poniżej ok. 22 zł. Poza drobnymi wyjątkami pod koniec 2015 r. i na początku 2016 r., oznacza to, że skup generalnie opłaca się dla tych, którzy kupili akcje przed kwietniem 2015 r. Dla pozostałych lepszym interesem byłaby dywidenda. Tym należy tłumaczyć wzrosty akcji do poziomu ok. 27 zł. w II i III kw. 2015 r. Obroty wtedy nie były małe i przypuszczam, że dotyczy to dużej części akcjonariatu rozproszonego.

Mój wniosek jest taki, że rozwiązanie przyjęte przez CDR w długim okresie czasu będzie niekorzystne dla akcjonariatu rozproszonego i, wbrew wszelkiej propagandzie firmowej, może być sygnałem co najmniej stagnacji jeżeli nie obniżenia kursu w dłuższym okresie czasu.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 10 marca 2016 14:36:28 przy kursie: 24,90 zł
Omówienie wyników finansowych GK CD Projekt SA po IV kw. 2015 r.

Wyniki CD Projektu były zgodne z oczekiwaniami. Zysk netto wyniósł 66 mln zł i takiego rezultatu spodziewali się analitycy. Choć przychody za cały 2015 r. były o prawie 50 mln niższe niż w ostatniej rekomendacji BZWBK, to wynik netto za rok 2015 w kwocie 342 mln praktycznie trafił w punkt – zakładane 346 mln. Mimo to raport przyniósł wiele nowych informacji

Przychody w IV kwartale wyniosły 172 mln zł i były o 59 mln wyższe od raportowanych przez spółkę w III kwartale roku, a raportowana wartość stanowiła 35 proc. sprzedaży raportowanej w premierowym (II) kwartale roku. Wzrost nie jest żadnym zaskoczeniem zważywszy na to, że okres ostatniego kwartału jest sezonowo najlepszy w branży gier. Spółka pokazała bardzo fajną rentowność zysku brutto na sprzedaży 74 proc., ale to także nie powinno nikogo zaskakiwać. Na działalności operacyjnej spółka pokazała 84,5 mln zł wobec 51 mln kwartał wcześniej. Same liczby w skonsolidowanym rachunku wyników niewiele mówią, więc przejdę od razu do segmentów.

W segmencie produkcji gier spółka uzyskała łączny przychód przed wyłączeniami (czyli łącznie ze sprzedażą do Goga)145 mln przychodów przy rentowności brutto na poziomie 80 proc. To o 1 punkt procentowy więcej niż w kwartale premiery i 2 pp więcej niż kwartał wcześniej. Wzrosty nie są zaskoczeniem, wszak przychody miały być korygowane o koszty marketingu poniesione przez dystrybutorów. Ponadto spółka ujawniła, że choć przychody rozkładają się mniej więcej po połowie na sprzedaż cyfrową i pudełka to około 2/3 wolumenu przypada na pudełka. W sumie w ciągu 3 kwartałów spółka uzyskała przychody na poziomie 690 mln zł natomiast wolumen sprzedaży wyniósł 10 mln szt, co daje efektywny wpływ z jednej kopii poniżej 70 zł. Wartość t jest orientacyjna wyliczona z poprzednio ujawnionych danych dotyczących sprzedaży I i II części w roku 2014, a także stwierdzenia jednego z prezesów na konferencji wynikowej, że to prawie połowa z łącznej sprzedaży 20 mln całego uniwersum Wiedźmina.


kliknij, aby powiększyć


Warto zwrócić uwagę, że w IV kwartale mocno wzrosły koszty sprzedaży, czyli głównie koszty reklamy i marketingu. Spółka zaraportowała obciążenie w wysokości 14,9 mln wobec 8,6 mln kwartał wcześniej i 10,7 mln w kwartale premiery. Można zatem powiedzieć, że stymulacja popytu była stosunkowo wysoka. Być może związane to było także z premierą dodatku Krew i Wino. Wynik operacyjny segmentu zamknął się kwotą 88,6 mln zł.

Niestety tym razem spółka nie ujawniła (lub przeoczyłem ten fakt w sprawozdaniu) jaką kwotę w sprzedaży segmentu dystrybucji cyfrowej wygenerowała sprzedaż swojego hitu. Z tego powodu w odróżnieniu od dwóch poprzednich kwartałów nie wyodrębniłem samej sprzedaży W3. Z wyłączeń konsolidacyjnych wynika jednak, że nie była to istotna kwota. Przychody segmentu wyniosły 31 mln zł co daje dynamikę wzrostu sprzedaży na poziomie 29 proc. Choć nadal tempo jest wysokie to nie da się nie zauważyć, że tempo wzrostu sprzedaży GOGa po wyłączeniu Witchera słabnie:


kliknij, aby powiększyć


Marża istotnie się nie zmieniła i wyniosła 34 proc., co daje wartość porównywalną z innymi dystrybutorami cyfrowymi. Niestety nieco rozczarował wynik operacyjny, bo GOG dołożył w IV kwartale jedynie 2 ,1mln zł. Mamy więc spadek o ca 650 tys. zł i to w środowisku słabego złotego, co powinno sprzyjać marży. Choć katalog rośnie dynamicznie, przychody także (30 proc. w IV kwartale), to z rentownością są niestety kłopoty. W całym roku zysk segmentu wyniósł co prawda 13,3 mln zł, ale gros z tego stanowi prawdopodobnie sprzedaż 3 części Wiedźmina.

Interesujące zmiany zaszły za to w bilansie:


kliknij, aby powiększyć


W oczy rzuca się znaczny wzrost gotówki i należności, co jest pokłosiem wzrostu sprzedaży w świątecznym kwartale. Na koniec roku spółka posiadła prawie 400 mln zł, czyli około 100 mln dolarów gotówki, czemu przysłużyły się oczywiście przepływy operacyjne:


kliknij, aby powiększyć


Na konta spółki wpłynęło co prawda mniej (105 mln zł) niż w poprzednim (132 mln zł) czy premierowym (137 mln zł) kwartale, ale przy wzroście sprzedaży pomiędzy III i IV kwartałem tego właśnie należało oczekiwać. Wróćmy jednak do bilansu. Raportowane zapasy spadły o 14 mln, ale najważniejsza jest ich struktura:


kliknij, aby powiększyć


W pierwszym momencie zaskakujący może być fakt, że praktycznie nie zmieniła się wartość produkcji w toku. Gdy jednak weźmiemy pod uwagę, że w kwartale premierę miał dodatek „Serce z Kamienia”, to wszystko staje się jasne. Otóż spółka koszty tego dodatku przeniosła na produkty gotowe, natomiast lukę wypełniły nakłady na krew i wino oraz potencjalnie na nieujawnioną jeszcze grę i w końcu Cyber Punka. W sumie na produkcji w toku mamy w tej chwili 28,5 mln z czego prawdopodobnie znaczącą część stanowi drugie DLC. Produkty gotowe spadły o 14 mln zł, czyli mocniej niż w poprzednim kwartale, co związane jest z wyższą sprzedażą. Do rozliczenia kosztów 3 części Wiedźmina i pierwszego DLC pozostało jedynie 5,1 mln zł.

Można się spodziewać, że w kolejnym kwartale marża brutto będzie rosła, w związku z niskimi nakładami. Potencjalnie sprzedaż za około 25 mln zł powinna wyczyścić z zapasu produkty gotowe, a reszta przychodów powinna mieć już wyższą marże. Być może nie 100 proc, ale wyższą niż obecne 80 proc. W bilansie po stronie pasywnej znajdziemy także około 47 mln zobowiązań z tytułu zaliczek od dystrybutorów, potencjalnie na drugie DLC. W rozliczeniach międzyokresowych „wisi” także około 6 mln przyszłych okresów, czym prawdopodobnie są pre-ordery z DLC.

To jednak wszystko przeszłość, a spółka w raporcie przedstawiła wiele informacji dotyczących przyszłości, która jest ważniejsza z punktu widzenia inwestorów. CD Projekt ogłosił, że w tym roku zamierza wydać także jeszcze jedną grę, ale żadnych szczegółów na ten temat nie znamy, poza tym, że ma być plasowana poza dotychczasowym segmentem. Jednym słowem pełna zagadka. W kolejnych 5 latach ma się ukazać Cyber Punk 2077 i jeszcze jeden tytuł RPG klasy AAA. Wydaje się, że nie są to słowa rzucane na wiatr, bo spółka zapowiedziała podwojenie zespołu. Wydanie porównywalnych hitów w okresie krótszym niż dotychczasowe 4 lata wpływa znacząco na wycenę. Problem w tym, że świat wiedźmina ma już prawie 10 lat, a nie wiemy czy inne uniwersum trafi w gusta graczy.

Pewną podstawę do oczekiwań przyszłych zysków dają progi programu motywacyjnego. Teoretycznie można tam wpisać przyznanie warrantów bez wymagań, ale akcje te przyznawane są nie tylko dla zarządu i mimo wszystko wymagania powinny odzwierciedlać jakieś minimalne oczekiwania. Obecna kapitalizacja spółki mniej więcej tym minimalnym oczekiwaniom odpowiada. Jeśli plany uda się wdrożyć w życie i będą przesłanki ku temu, że spółka faktycznie a nie tylko w planach jest w stanie wydawać grę o długiej żywotności i z wielomilionową sprzedażą, to kurs nie pozostanie głuchy.

Pewnym rozczarowaniem może być brak dywidendy i zamiar przeznaczenia zysku na kapitał zapasowy. Z jednej strony mamy nieefektywną strukturę kapitałową spółki (brak dźwigni finansowej i wysoki koszt kapitału) z drugiej branżę w której ryzyka nie da się w mojej opinii opisać tylko Betą. Wysoki kożuch gotówki daje CD Projektowi komfort pracy i poślizgu na którymś tytule, a także wybór optymalnego modelu biznesowego sprzedaży (chodzi o umowy z dystrybutorami). Jest tym bardziej ważne, że CD Projekt planuje wzrost skali. Zauważmy, że wynagrodzenia w 2015 r. zabrały ponad 80 mln zł, a więc zwiększenie zespołu może oznaczać drugie tyle wydatków. To oczywiście uproszczenie bo w kosztach pracowniczych prawdopodobnie są rezerwy, ale obciążenia wyższe o 50 mln za 2 lata nikogo nie powinny dziwić, a z czegoś wypłaty trzeba sfinansować. Kluczem do większych zmian kursów będą trailery i gameplaye kolejnych tytułów, tak samo jak miało to miejsce w przypadku E3 i pierwszego trailera Wiedźmina.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 10 marca 2016 14:39

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 marca 2016 21:19:37 przy kursie: 24,85 zł
W sprzedaży na GOG pojawiło się Dying Light Enhanced Edition z promocją -17%. DRM free.
Czyżby to właśnie zapowiadano na konferencji ?
Póki co to tylko jedna gra (aczkolwiek No Man's sky też pojawił się w ofercie już jakiś czas temu), ale jeśli zaczną do tego dochodzić kolejne hity AAA, to może wpłynąć istotnie na przychody serwisu.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




149 150 151 152 153

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,428 sek.

uslqvvey
wilikzqd
rurvrzrk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ibjkudcb
uoknvpkx
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat