pixelg
4FUNMEDIA - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2

4FUNMEDIA [4FM]

AKTUALNY KURS: 5,60 zł (-2,44%) 18-11-2019 10:55
Jangio
Dołączył: 2009-09-28
Wpisów: 7
Wysłane: 10 stycznia 2011 10:21:47 przy kursie: 14,80 zł
Jakieś opinie o spółce? Wydaje mi się że nie ma nic o niej na forum.
Edytowany: 10 stycznia 2011 11:00

madstorm
Dołączył: 2010-06-23
Wpisów: 51
Wysłane: 18 marca 2011 11:00:28 przy kursie: 17,70 zł
Nie tylko opinii, ale nie widzę tutaj także profilu w "monitorze spółek". angry3

v3nom
Dołączył: 2009-03-06
Wpisów: 3 049
Wysłane: 18 marca 2011 11:21:03 przy kursie: 17,70 zł
Zawsze można zacząć samemu, zamiast narzekać.
Klika się i sprzedaje ;-)


Szczepan Łangowski
Dołączył: 2010-08-01
Wpisów: 448
Wysłane: 14 maja 2011 18:56:18 przy kursie: 16,99 zł
Omówienie sprawozdania finansowego Grupy Kapitałowej 4fun MEDIA za 1Q 2011

4fun MEDIA jako druga telewizja zawitała na parkiet GPW. Oczywiście w dużej mierze porównywanie jej z większym i starszym bratem nie ma większego sensu, gdyż obie spółki dzieli przepaść pod względem skali działalności, potencjału, oraz pozycji na rynku telewizyjnym. Jednakże projekt prowadzony przez 4fun Media jest bardzo ciekawy i godny uwagi. Poniżej opis wyników przedstawionych w 1Q i próba weryfikacji wyceny rynkowej, gdyż monitor spółki zawiera ciągle ograniczone informacje ze względu, iż spółka nie opublikowała jeszcze czterech kwartalnych raportów pod rząd.

www.stockwatch.pl/gpw/4funmedi...


W skład Grupy Kapitałowej 4fun MEDIA wchodzą: 4fun Media S.A. oraz Program Sp. z o.o.. Pierwszy podmiot zajmuje się tworzeniem oraz nadawaniem kanałów muzyczno-rozrywkowych. Co ciekawe 4fun.tv na rynku kanałów muzycznych radzi sobie całkiem dobrze, zgodnie z przedstawionymi danymi w raporcie za 1Q jego oglądalność systematycznie rośnie. Aktualnie program zajmuje drugie miejsce po Viva Polska a przed MTV Polska. Co ważne kanały spółki 4fun MEDIA dostępne są na wszystkich platformach cyfrowych. Druga spółka z grupy zajmuje się dystrybucją tematycznych kanałów telewizyjnych, Program Sp. z o.o. w swojej ofercie ma m.in. BBC oraz CNBC.

Po krótkim opisie biznesu rzut oka na dane przedstawione w sprawozdaniu finansowym. W 1Q w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego przychody wzrosły o ponad 31%. Główna to zasługa sprzedaży wygenerowanej w segmencie nadawanie i produkcja telewizyjna. Pod tą pozycja w dużej mierze w poprzednich okresach prezentowane przychody z reklam. Tak dynamiczna poprawa świadczy o dość trwałej już odwilży na rynku reklamy telewizyjnej. Przychody w tym segmencie były prawdopodobnie napędzane również przez współpracę z TVN. 4fun MEDIA podpisał umowę z TVN w celu prowadzenia sprzedaży czasu reklamowego dla stacji 4fun.tv oraz rebel:TV. Współpraca w ostatnim czasie znacznie się pogłębiła i wraz z TVNem spółka stworzyła kilka projektów związanych z popularnymi na polskim rynku tanecznymi show. Emisja tych programów uatrakcyjni ofertę zwiększając również wpływy z tytułu reklam.

Pod względem rentowności raport za 1Q nie wygląda już tak dobrze. Pomimo znacznego wzrostu obrotów 4fun MEDIA wygenerowała niższy zysk na poziomie operacyjnym. Zarząd tłumaczy słabszy wynik wyższymi kosztami dystrybucji a konkretnie zwiększeniem przepustowości pasma transmisji danych. Dodatkowo spółka w ostatnim okresie zmieniła sposób rozliczenia z brokerem reklamowym jednak szczegółowych informacje na ten temat nie zostały przedstawione. Po wrzuceniu kosztów rodzajowych okazuje się, iż głównym winowajcą spadku rentowności są koszty usług obcych, co potwierdzało by wyjaśnienia zarządu o poniesionych wyższych kosztach dystrybucji.

W bilansie znaczącą pozycję stanowią wartości niematerialne i prawne a konkretnie wartość firmy. Pozycja ta powstała w momencie przejęcia spółki Program Sp. z o.o. i stanowi nadwyżkę jaką zapłaciła 4fun MEDIA za nowy podmiot. Kwota ta jest zawsze trudna do weryfikacji przy analizie, lecz bazując na raporcie audytora który wydał opinie bez zastrzeżeń można domniemywać, iż przedstawia ona realną wartość. Spółka po emisji na GPW ciągle posiada spore zasoby gotówki, przedstawione w prospekcie plany nie weszły jeszcze w fazę realizacji. Dla przypomnienia z pozyskanych środków 4fun planuje wydać: 8 MPLN na nowe produkty/zakup kontentu/akwizycje, 2 MPLN na urządzenia techniczne, 2,5 MPLN na marketing oraz 1 MPLN na zwiększenie kapitału pracującego. Kwotą która przykuła moja uwagę są inne należności handlowe (5 MPLN). Zgodnie z raportem są to należności od jednego z głównych udziałowców Golden Finance Investment Ltd, kwota ta powstała w 2010 po zakupie akcji 4fun przez Golden Finance, do tej pory kwota ta nie została rozliczona – tutaj stawiam spory znak zapytania do weryfikacji przy kolejnych raportach.

Sporym plusem spółki jest znikomy poziom zadłużenia, kredyty na poziomie 2 MPLN przy EBITDA około 7 – 8 MPLN to poziom bezpieczny, dodatkowo ze sporą rezerwą w zdolności kredytowej na większe projekty. Po emisji prawie dwukrotnie wzrosła wartość księgowa spółki, dodatkowo przy utrzymującej się sporej rentowności wartość wewnętrzna budowana przez spółkę może być szybko budowana, oczywiście tutaj trzeba mieć ciągle na uwadze sporą wartość aktywów niematerialnych, które stanowią 44% wartości kapitałów własnych spółki.

Na giełdzie spółka wyceniana jest głównie na podstawie wycen dochodowych. Wycena zgodnie z WK zdecydowanie niższa = 8,4, a po korektach o wartości niematerialne = 4,74. Mnożnikowo na podstawie średniej sektora C/WK = 30,8 ; C/WK (korekta o wartości niematerialne i prawne) = 17,31; C/Z = 18,61, to wszystko potwierdza, iż bieżąca wycena rynkowa jest na optymalnym poziomie. Dla przypomnienia jeszcze informacja, iż spółka w najbliższym okresie będzie wypłacać dywidendę 1,17 PLN/akcję, dzień dywidendy 24.05.2011, wypłata dywidendy 09.06.2011.

Podsumowując, spółka jest w fazie dynamicznego rozwoju, co zawsze wymagana ponoszeniaa sporych kosztów. Obroty dynamicznie rosną ale nie idzie za tym jeszcze poprawa rentowności. Wycena rynkowa spółki na optymalnym poziomie z potencjałem do wzrostu, jeżeli spółka wykorzysta w całości środki pozyskane z emisji – wprowadzenie nowych technologii oraz realizacja projektów takich jak umowa z TVN może spowodować dalszą poprawę wyników spółki.

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 14 maja 2011 19:07

marhewa1987
Dołączył: 2012-03-12
Wpisów: 1
Wysłane: 28 marca 2012 21:37:12 przy kursie: 20,00 zł
Cisza na temat spółki na forum, a zaczyna się o niej coraz więcej mówić:) Oraz rekomendacje ciekawie wyglądają:

DM Trigon rozpoczął wydawanie rekomendacji dla 4fun Media od zalecenia kupuj z ceną docelową 25 zł- W naszej ocenie atrakcyjniejszą dla inwestora na chwilę obecną jest 4fun Media. Spółka wykazuje wysokie dynamiki wyników, posiada na rachunkach nadwyżki finansowe, prowadzi skup akcji własnych, a dodatkowo dzieli się z akcjonariuszami dywidendą. Potencjał wzrostu akcji 4fun Media szacujemy na blisko 30 proc. - napisano w raporcie.

Czytałem również pewien artykuł w którym była mowa o kanale PoloTV ma on już w tym roku stać się rentowny i przynosić spore zyski (jak widać muzyka Disco Polo dobrze się sprzedaje mimo wszystko) co ma jeszcze lepiej wpłynąć na przychody spółki.

Liczę na dalsze wzrosty chociaż obroty skromne:/

Co o niej sądzicie ??

Kod:
mod: sądzę że niezłym pomysłem dla nowego Forumowicza jest zapoznanie się z regulaminem.
do wklejonego tekstu potrzebny jest link do źródła i data.

Edytowany: 28 marca 2012 22:04

omanek
Dołączył: 2012-04-22
Wpisów: 1
Wysłane: 26 kwietnia 2012 11:29:41 przy kursie: 18,00 zł
trzeba przyznac ze obroty nie sa szalone

chociaz mlot sie uksztaltowal moze cos drgnie

grum
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 282
Wysłane: 26 marca 2013 14:17:36 przy kursie: 21,19 zł
Treść uchwały Rady Nadzorczej odnośnie 1,5 zł dywidendy i strategii przyjęta jak na razie obojętnie. Czyżby rynek uwzględnił już powyższe w kursie akcji? A może ktoś ma pomysł, dlaczego rynek tak obojętnie zareagował?

mkamola
Dołączył: 2012-03-03
Wpisów: 106
Wysłane: 12 kwietnia 2014 13:00:23 przy kursie: 12,98 zł
Witam,

Proszę o Wasze opinie o spółce przy aktualnej wycenie - 13 pln

Wg mnie jest atrakcyjna mimo wszystkich trudności, jakie stoją przed spółką IV kw mimo niższych przychodów okazał się całkiem dobry jeśli chodzi o rentowność biznesu.
Spółka nastawia się na nowoczesne rozwiązania, obecność w internecie itp. Wg mnie jest szansa, że utrzyma poziom przychodów w dobrym czasie w cyklu koniunkturalnym na rynku reklamy

W liście do akcjonariuszy Zarząd zapowiada rekomendowanie 30% zysku na dywidendę, więc min 50 gr na akcję Finalna wysokość dyw będzie zależała od głownego akcjonariusza, bo fundy raczej już nie będą miały szansy nacisku skoro 2 się skróciły

Czy w Waszej opinii nie jest tanio - historycznie ok 1,7 zł na akcję Czy 2014 będzie aż tak słaby aby kurs wynosił 13 pln?

W mojej ocenie spółka wygląda nieźle na tle rynku i jeśli wyniki I kw będą porównywalne do tych z 2013 to jest godna uwagi BGŻ obniżając rekomendaję i tak dał wycenę ponad 19 pln, a kutrs poniżej 13 i na S było ok 15 kilo w piątek po 12,98-12,99 w okryciu

Problemem płynność

Pzdr

Bonzai
Dołączył: 2009-11-21
Wpisów: 100
Wysłane: 12 kwietnia 2014 15:29:37 przy kursie: 12,98 zł
Moim zdaniem ktoś nie jest zadowolony z obecnej informacji o prognozowanej dywidendzie (52 gr przy rok wcześniej 2,5 zł to duża różnica) i dlatego na siłę pozbywa się akcji. Czekamy na oficjalne info z WZ o dywiwidendzie i będzie wiadomo na czym się stoi. Wskaźnik C/WK nie jest wcale aż tak wysoki, gdyż wynosi ok 1,5. Myślę, że kurs wróci na wyższe poziomy :)

mkamola
Dołączył: 2012-03-03
Wpisów: 106
Wysłane: 12 kwietnia 2014 18:49:35 przy kursie: 12,98 zł
Bonzai

Dziękuję za opinię

Zgadzam się, że wiele zależy od poziomu dywidendy. Czytałem raport za 2012 i tam też pisali, że Zarząd planuje przeznaczenie części zysku za 2012 a finalnie stanęło na 2,5 ale były fundy, które wg mojego doświadczenia, często wnioskują o dywidendę i to wyższą niż proponuje spółka

Jeśli napisali teraz 30% a bilans wygląda naprawdę ok i stać ich na min 1 pln na akcję chyba, że wyniki za I-II kw 2014 będą naprawdę złe, czego nie przewiduję

Dlaczego? - bo lubimy z żoną posłuchać rebel.tv :))) Miła muzyczka tam teraz jest grana

Pzdr


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 796
Wysłane: 13 kwietnia 2014 11:21:13 przy kursie: 12,98 zł
Omówienie wyników finansowych GK 4Fun media SA za rok 2013

Spółka działa w dwóch segmentach rynku telewizyjnego. 4FM(4Fun media SA) jest producentem 3 własnych kanałów telewizyjnych oraz dystrybutorem kanałów obcych, przy czym dystrybucję należy rozumieć, jako pośrednictwo handlowe w rozmowach pomiędzy właścicielami kanałów TV i właścicielami platform satelitarnych i sieci kablowych. Jednak to pierwsza wspomniana gałąź jest dominująca w sprzedaży i wyniku.


Przychody grupy w roku 2013 spadły o 550 tys. zł osiągając poziom 31,6 mln zł. W tym miejscu należy zerknąć od razu do rachunku segmentowego.


kliknij, aby powiększyć


Jak widać przychody spadły w segmencie dystrybucyjnym, czego należało się spodziewać także po spadku przychodów z innych regionów geograficznych niż Polska. Niestety spółka nie zająknęła się w sprawozdaniu z czego ten spadek wynika. Powodów może być co najmniej kilka. Jednym z możliwych jest skracanie łańcucha pomiędzy producentami, a nadawcami – eliminacja pośrednictwa. Kolejnym ograniczanie chęci nadawców do rozszerzania oferty programowej, czyli redukcja kosztów i w końcu trzecim utrata klientów na rzecz konkurencji. Integracja jest zjawiskiem dość powszechnym na rynku TV, ale nie chciałbym tutaj rozstrzygać powodów spadku.

Druga gałąź na której siedzi spółka, czyli produkcja kanałów muzycznych poprawiła sprzedaż o 500 tys. zł. Głównym motorem segmentu jest sprzedaż reklam nadawanych w 4Fun.tv, Rbl .tv i TV.Disco. Przychody z tej aktywności spadły o niecałe 400 tys. Można się zastanawiać, czy to dużo czy mało. Z jednej strony 1,5 proc. to znacznie mniej niż spadł rynek reklamy telewizyjnej. Natomiast należy zauważyć także, że ten rynek się zmienia i przechodzi z nadawców kanałów ogólnych do kanałów tematycznych, podobnie jak oglądalność. Spadek przychodów należy łączyć przede wszystkim ze spadkiem udziału w oglądalności. Wzrost segmentu został spowodowany zwiększeniem obrotów z produkcji telewizyjnej na zlecenie, a także pozostałych usług.

Decydujący dla wyniku operacyjnego był jednak nie poziom przychodów a wzrost kosztów. Z rachunku segmentowego wynika, że dotyczył on segmentu produkcji, gdzie koszty wzrosły o 3,1 mln zł. W omówieniu wyników spółka podaje, że wzrost kosztów związany był z:
Cytat:
nakładami ponoszonymi na nadawanie własnych kanałów telewizyjnych (wzrost o
ponad 400 tysięcy złotych kosztów transmisji satelitarnej kanału RBL.TV), wyższy poziom kosztów amortyzacji własnych produkcji telewizyjnych (w całym roku o 1,1 miliona złotych) oraz wzrost wydatków na działania marketingowe wynikający ze wzrostu konkurencyjności na rynku kanałów muzycznych (w całym roku o 0,8 miliona złotych)


Nie do końca odnajduję potwierdzenie tych słów w rachunku rodzajowym:

kliknij, aby powiększyć

O ile pokrywa się wzrost amortyzacji i nakładów reklamowych, to nie widać zupełnie wzrostu kosztów usług obcych, którymi są koszty najmu pasma na transponderze, czy koszt najmu wozów realizacyjnych i uplinkowych. Za to znacząco rośnie koszt wynagrodzeń… Charakter pozycji wskazuje raczej, że wzrost kosztów nie jest jednorazowy. Ciekawym jest wzrost kosztów amortyzacji. Z not wynika, że dotyczył on głównie własnego oprogramowania, co pewnie ma związek z nową aplikacją FUN APP na smart fony. http://www.funapp.tv/. W tym miejscu trzeba powiedzieć, że grupa dość sprawnie zwiększa swój zasięg w social media, ale niestety słabo na razie to przekłada się na monetyzację.

Jak na dość spory wzrost kosztów operacyjnych i spadek przychodów wynik operacyjny mocno się nie zmienia.(Spadek z 9,8 do 8,5 mln zł.). Wszystko za sprawą wykazania przychodów z pozostałej działalności operacyjnej w kwocie 2 mln zł, z czego 1,9 mln, to przeszacowanie nabytej wierzytelności od spółki powiązanej Screen Networ S.A. Wierzytelność ta została nabyta z dyskontem do nominału, a zarząd 4Fun media stwierdził, że tę wierzytelność odzyska, w związku z czym wykazał zysk… To zdarzenie jednorazowe i do tego rodzące dodatkowe ryzyko. Z jednej strony ryzyko spłaty(3,8 mln, czyli ponad połowa rocznego powtarzalnego EBIT), z drugiej ryzyko działań akcjonariuszy większościowych. Teoretycznie na wierzytelności jest zastaw rejestrowy, ale jego wartość jest nie do oszacowania z zewnątrz. Realny poziom spadku EBIT jest znacznie większy niż wynika z danych zawartych w raporcie -> 9,8 mln na 6,6 mln zł.

Znacznie mniejsze w tym roku były także przychody finansowe netto. Głównie za sprawą obniżenia odsetek od lokat i z rachunków bankowych. Z jednej strony mamy niższy poziom stóp procentowych, ale z drugiej znaczącą zmianę struktury aktywów generujących odsetki. W zeszłym roku były to głównie Lokaty, teraz pożyczki i wierzytelności od spółek powiązanych. Tutaj znów kłania się ryzyko „wysysania” gotówki przez akcjonariat większościowy.

Przy kapitalizacji na poziomie 52 mln zł. spółka nie wygląda drogo. Jeśli uznamy, że jej powtarzalne przychody na poziomie netto wynoszą 5,3 mln zł. (czyli pomijamy zyski z działalności finansowej), to przy stopie dyskontowej na poziomie 12 proc. (spółka nie ma długu oprocentowanego), zakładając powtarzalność wyniku, dostaniemy wartość na poziomie 44mln zł, którą trzeba powiększyć o wartość godziwą aktywów finansowych do odzyskania oraz gotówkę. Przyjmując, że aktywa finansowe, czyli pożyczki i wierzytelności uda się odzyskać dostaniemy wartość spółki na poziomie 50 mln, czyli praktycznie w punkt. Oczywoście tę wyceną można jeszcze zwiększać przez prognozę wzrostu rynku, ale biorąc pod uwagę tendencje z pewnością nie będzie to założenie konserwatywne.


>>>Więcej analiz jest tutaj<<<
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 13 kwietnia 2014 11:21

mkamola
Dołączył: 2012-03-03
Wpisów: 106
Wysłane: 13 kwietnia 2014 14:19:41 przy kursie: 12,98 zł
Dziękuję za analizę
Wygląda to gorzej niż sam oceniałem

Dziękuję!

rafsty
rafsty PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 275
Wysłane: 18 kwietnia 2014 12:54:07 przy kursie: 11,60 zł
Dorzucę jeszcze taki wykresik:



kliknij, aby powiększyć

(*) EPS - earning per share
(*) EPS_TTM - wartość krocząca EPS z 4 kwartałów

1. Jak widać, to czy rok jest dobry, czy nie, determinują kwartały q2 i q4. Czyli wyniki q1 powinny raczej umiarkowanie wpływać na obraz Spółki. Ale:
- jeśli kwartał będzie słaby, to raczej będzie to zła wiadomość;
- jeśli kwartał będzie wyjątkowo dobry, to przyda się zasada ograniczonego zaufania, jak w ruchu drogowym;
- jeśli kwartał będzie przeciętny, to nie powie nic.
2. Nie powie nic, ponieważ na wykresie widać, że po dobrym 2012r. wyniki powoli tracą siłę, więc kluczowe będą te kwartały, które są sezonowo mocne.

Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

lucznik
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 205
Wysłane: 22 września 2014 10:36:04 przy kursie: 8,99 zł
Witam, proszę o komentarz do wyników za I półrocze 2014. Pozdrawiam
The Dogs of deal.

Lukasz Konopko
Grupa: Bus Driver, SubskrybentP1, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-06-22
Wpisów: 470
Wysłane: 17 listopada 2014 17:47:42 przy kursie: 5,52 zł
Ruszyła kolejna emisja obligacji. Od poniedziałku 17 listopada do 5 grudnia inwestorzy mogą zapisywać się na papiery dłużne 4fun Media. Właściciel trzech telewizyjnych kanałów muzycznych proponuje oprocentowaniem w skali rocznej na poziomie 8 proc. z odsetkami wypłacanymi co kwartał.
>> Więcej informacji

Edytowany: 17 listopada 2014 17:47

pitusg
pitusg PREMIUM
Dołączył: 2012-11-11
Wpisów: 41
Wysłane: 18 listopada 2014 10:49:48 przy kursie: 5,72 zł
Proszę o omówienie ostatnich wyników.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 796
Wysłane: 21 listopada 2014 11:53:33 przy kursie: 6,00 zł
Omówienie sprawozdania finansowego GK 4Fun Media SA po 3 kw. 2014r.

Rynek nadawców telewizyjnych reklamą stoi. To wiadomo od dość dawna, tak samo jak to, że rynek reklamowy w TV się zmienia, a na skutek wprowadzenia telewizji naziemnej wzrosła konkurencja o odbiorców.

Pomimo wzrostu zasięgu technicznego (czyli wzrostu osób, które są w stanie odebrać nadawany sygnał) oglądalność kanałów 4Fun spada. O ile krzywa regresji pociągnięta od początku 2011 roku jest rosnąca, to w ostatnich kwartałach widać wyraźny spadek, co ma przełożenie na przychody (skorygowane o rezerwę o czym za chwileczkę)


kliknij, aby powiększyć


Niestety październik też nie nastraja optymistycznie. Proszę policzyć łączną widownię minutową dla kanałów 4FM…


kliknij, aby powiększyć

www.wirtualnemedia.pl/artykul/...

4FM celuje w nieco innego widza niż większość nadawców, a co najważniejsze ma narzędzia poza contentem do przywiązywania w postaci aplikacji powiązanej z nadawanym programem – 2 ekran. Ilość użytkowników rośnie, podobnie jak subskrybentów na YT, ale w kwestii monetyzacji niewiele się zmieniło i jakoś w szczególny sposób nie widać wzrostów na przychodach


kliknij, aby powiększyć


Na załączonym wykresie przychody w tym kwartale lecą na łeb, na szyję – blisko 50 proc. W pewnej części to zasługa zawiązanej rezerwy na rozliczenia z reklamodawcami, które zmniejszyły przychody (korekta ujemna). W celu zapewnienia porównywalności danych zamieściłem wykres skorygowany o ta rezerwę. Od około roku koszty operacyjne utrzymują się na podobnym poziomie, natomiast w ujęciu rok do roku mamy przede wszystkim spadek kosztów reklamowy i prezentacji –ca 800 tys., oraz pewną konwersję kosztów pracowniczych w koszty usług obcych. Można powiedzieć, że proste ruchy oszczędnościowe już zostały poczynione i wiele miejsca do poprawy nie ma. W przypadku nadawcy i to małego ścięcie kosztów nie jest rzeczą prostą. Jak znam życie (a troszkę rynek TV znam) obsady emisji nie da się fizycznie zmniejszyć, podobnie funkcji wydawcy, czy działu programowego. Oszczędności można za to zrobić na produkcji , ale tutaj mamy znów dylemat, bo stary kontent programowy prowadzi wprost do odpływu widzów.

Tak, czy owak, nawet po odjęciu rezerwy wynik operacyjny kwartału ląduje na granicy rentowności. Na razie nie ma mowy o utracie płynności, bo spółka cały czas generuje gotówkę z operacji. W tym kwartale nawet stosunkowo sporą (efekt rezerwy i zmian w KO).


kliknij, aby powiększyć


Jeszcze lepiej wygląda to w ujęciu rocznym:


kliknij, aby powiększyć


To co zwraca uwagę, to fakt stałych wydatków inwestycyjnych. One w zasadzie co kwartał pożerają większość z tego co udało się wygenerować operacyjnie. Wobec tego rzućmy okiem na bilans:


kliknij, aby powiększyć


kliknij, aby powiększyć


Owszem widać powolny wzrost wnip, w szczególności w ostatnim kwartale. Jednak przede wszystkim widać także napęcznienie aktywów obrotowych. Okazuje się, ze spółce rosną udzielone pożyczki i pozostałe należności. Łącznie to kwota prawie 11 mln zł, z czego prawie wszystko pochodzi od transakcji z jednostkami powiązanymi. Nova Group posiada pakiet kontrolny w 4FM i Screen Network. W kwocie 11 mln mamy około 4 mln należności ze sprzedaży contentu do Nova Group (ca 4M), zakupione od banków wierzytelności Screen Network (ca 4M) i pożyczki udzielone w kwocie 2,5 mln. Co ciekawe spółka emituje obecnie obligacje, z których chce pozyskać kwotę 8 mln zł. W prospekcie emisyjnym zawarto informację, że emitent zobowiązuje się do nienabywania udziałów w Screen Network, natomiast nikt nie powiedział, że nie można nabyć wierzytelności tej spółki, które zgodnie z prospektem emisyjnym zwiększą kapitał obrotowy.

4FM chce rozwijać (i całkiem słusznie) ramie w social mediach, bo tam leży klucz do przyszłości rynku telewizyjnego. Na razie tego klucza nie znaleziono, ale prace trwają. Z punktu widzenia akcjonariuszy istotne jest, czy spółce uda się odbudować oglądalność. Być może zmiana RBL. TV na Mjusic.TV wcale korzystna nie była.




Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 21 listopada 2014 11:54

lucznik
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 205
Wysłane: 5 grudnia 2014 17:22:24 przy kursie: 6,23 zł
Dzięki Anty_
The Dogs of deal.

kamilo23
kamilo23 PREMIUM
Dołączył: 2009-12-22
Wpisów: 9
Wysłane: 21 grudnia 2014 22:15:18 przy kursie: 5,99 zł
Uwaga!!!
Osoby, które zapisywały na emisję obligacji powinny zgłosić się do DI, aby podpisać stosowne oświadczenie najpóźniej do wtorku. Niestety z informowaniem o tym jest różnie( bardzo łagodnie rzecz ujmując). Jak nie to będą tzw. skutki prawne tzn. poczekamy sobie do następnej emisji.
www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Cytat:
Zapisy złożone przez inwestorów oraz dokonane przez nich wpłaty na Obligacje uważane są nadal za ważne z zastrzeżeniem, że inwestorzy, którzy prawidłowo złożyli i opłacili zapisy na Obligacje będą mogli uchylić się od skutków prawnych złożonych zapisów poprzez złożenie stosownego oświadczenia w ciągu 2 (słownie: dwóch) dni roboczych od dnia udostępnienia aneksu do Memorandum Informacyjnego.


Kod:
mod: dodawaj cytaty do linków
Edytowany: 22 grudnia 2014 22:06

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 796
Wysłane: 16 września 2017 00:03:28 przy kursie: 8,11 zł
Wyróżnij się albo zgiń! – omówienie sprawozdania finansowego GK 4FUN media SA po 2 kw. 2017 r.


Gdy poprzednio zaglądałem do spółki ( omówienie można znaleźć pod tym linkiem ) biznes się sypał. Spadała oglądalność a za nią wyniki. Od tego czasu w spółce zaszło wiele zmian, które zapoczątkowało powołanie na stanowisko prezesa Rafała Barana, znanego m.in. z działalności w Grey Group Poland, Sony Music, czy BMG Music. W 2 kw. 2015 r. zrobiono pierwszy krok w dobrą stronę. Zamiast trzymać i promować 3 różne marki wszystkie stacje muzyczne wsadzono do jednego worka pod brandem 4FUN – ruch wydaje się dość oczywisty. Ale to był zaledwie początek zmian.

W 3 kw. 2015 r. powołano kupiono udziały w agencji reklamowej Bridge2Fun, a w kolejnym spółkę Screen Network (zajmującą się wyświetlaniem reklam na nośnikach zewnętrznych – Digital signage). A zatem odpowiedzią na wyniki miało być rozszerzenie działalności i jak się można domyślać szukanie pomiędzy nimi synergii, ale ich istnienie w pierwszych chwili oczywiste nie jest.


kliknij, aby powiększyć


Oczywistym jest, że po takim „rozległym przeszczepie tkanki” fundamentalnej musiały wzrosnąć przychody. Faktycznie tak się dzieje, ale wnioski pozwala wyciągać dopiero analiza segmentów.

W najstarszym i nadal podstawowym segmencie dzieje się coraz lepiej. Dzięki rebrandingowi, a także większemu zasięgowi spółce rosną przychody z emisji reklam. Tempo tego wzrostu w kolejnych kwartałach jest bardzo różne, ale w rozpatrywanym okresie w każdym kwartale jest wzrost (2,8 proc. do 40 proc.) W II kw. 2016 r. dynamika sprzedaży segmentu produkcji telewizyjnej (czyli tak naprawdę sprzedaż reklam) wyniosła 3,2 proc., natomiast kwartał wcześniej 40,6 proc. To na nasyconym rynku i coraz większym odpływie ludzi do Internetu naprawdę bardzo dobry wynik. W przychodach segmentu oczywiście widać sezonowość charakterystyczną dla rynku telewizyjnego – dobre są kwartały 2 i 4, natomiast 1 i 3 to okres powtórek i mniejszej aktywności reklamodawców i odbiorców.


kliknij, aby powiększyć


Drugi obecnie największy segment w grupie powstał z akwizycji Screen Network. Na starcie segment ten pokazał spore jak na grupę przychody - 2,7 mln zł. W drugim kwartale grupowej egzystencji było jeszcze lepiej, ale z każdym kolejnym kwartałem sprzedaż siadała. Być może było to zjawisko sezonowe (świąteczny i noworoczny szał zakupów), ale przeczy temu spadek przychodów w 1 kw. tego roku. Z lektury kolejnych sprawozdań wynika jednak, że erozja mogła być spowodowana relokacją ekranów. Jeszcze w raporcie za 2 kw. 2016 zarząd informował:

Cytat:
Dzięki intensywnym zabiegom związanym z procesem alokacji części ekranów wielkoformatowych klasy LED CITY do topowych lokalizacji w największych miastach Polski oraz planom dalszej rozbudowy sieci, zwłaszcza w segmencie nośników typu LED CITY i BLOWUP oraz kolejnym akwizycjom lokalizacji pod ekrany wielkoformatowe, należy oczekiwać, iż przychody spółki Screen Network S.A., w kolejnych kwartałach 2016 roku stanowić będą istotne źródło przychodów Grupy Kapitałowej.


Natomiast w IV kwartale proces wydawał się dobiegać końca:

Cytat:
Obecnie kończy się proces alokacji części ekranów wielkoformatowych klasy LED CITY do topowych lokalizacji w największych miastach Polski, natomiast w planach na kolejne kwartały jest dalsza rozbudowa sieci, w tym akwizycje nowych lokalizacji pod ekrany wielkoformatowe


Sformułowanie to zostało powtórzone także w 1 kw. tego roku. Efekty zmian widzimy w ostatnim kwartale - wzrost przychodów o 109 proc.

Wejście agencji reklamowej kierowanej przez Barana było naprawdę mocne - pierwszym klientem Bridge2Fun, pozyskanym w IV kwartale 2015 roku był T-Mobile, dla którego agencja rozpoczęła wówczas realizację kampanii telewizyjnych i outdoorowych. Z poziomu sprzedaży można wnioskować, że to właśnie operator generował podstawowe przychody, które pozwoliły utrzymywać zespół. Wzrost rozpoczął się po roku od startu, czyli w 3 kw. 2016 r. W każdym kolejnym kwartale segment ten podwaja sprzedaż (w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku) i w drugim kwartale osiągnął poziom 2 mln zł sprzedaży, do czego przyczyniło się pozyskanie marki Showmax

Jeśli chodzi o sprzedaż to spółka naprawdę fajnie rośnie. Niestety nie do końca da się to powiedzieć o wynikach. Zysk operacyjny segmentu telewizyjnego wzrósł w ujęciu r/r dopiero w 1 kw. tego roku. Jak widać praca nad udziałem w rynku i sprzedażą reklam wymagała istotnych nakładów na kontent, co obciążało wyniki w pierwszych okresach inwestycji, kiedy jeszcze nie zareagowały na ten fakt w odpowiednim stopniu przychody. Zaskoczenia tutaj raczej nie ma. Poprawę wyników przyniósł dopiero 1 kw. tego roku, natomiast rekordowy wynik został zrobiony w 2 kw., który jest oczywiście sezonowo lepszy od 1. Spółka zarobiła 2,1 mln zł. 170 proc. więcej niż 2 kw. 2015 r


kliknij, aby powiększyć


Od paru kwartałów pojawiają się regularne zyski z obszaru działalności agencji reklamowej. W 2 i 3 kw. poprzedniego roku był próg rentowności, natomiast od tego momentu segment generuje zauważalne kwoty: 231 tys. zł w 4 kw. poprzedniego roku, 652 tys. zł w 1 kw. tego roku i 316 tys. w ostatnim zakończonym kwartale.

Po roku strat w końcu zapracował na siebie także segment reklamy zewnętrznej, czyli Screen Network, do czego przyczynkiem była oczywiście odpowiednia baza przychodowa.

W drugim kwartale mieliśmy więc pozytywną koincydencję pozytywnych zjawisk w zasadzie we wszystkich segmentach działalności, a to się znakomicie przełożyło na wyniki. EBIT za okres kwiecień – czerwiec tego roku wyniósł 3,3 mln zł, czyli 5,4 razy tyle co w okresie porównywalnym. Spółka nie ma istotnych zadłużeń odsetkowych, więc EBIT jest praktycznie wynikiem przed opodatkowaniem. Na poziomie netto mamy 2,8 mln zł zysku, czyli o 2,5 mln więcej r/r.


kliknij, aby powiększyć




Poprawę sytuacji widać także w rachunku przepływów. Spółka zaczęła generować istotną gotówkę:


kliknij, aby powiększyć


Rezultaty w 1 kw. (sezonowo słabszym) też były jak na tę spółkę bardzo dobre. EBIT wyniósł 1 mln zł, a zysk netto 650 tys. zł. W kroczącym zysku netto za 4 kwartały (3,9 mln zł) mamy jeszcze wynik 4 kwartału poprzedniego roku (1,1 mln zł) oraz stratę 684 tys. za trzeci wakacyjny kwartał.

Jeśli spółka nie przystąpi do zmian w kontencie (nie poniesie wyższych kosztów) to powinna poprawić wynik w drugiej połowie roku. Motorem może stać się segment reklamy zewnętrznej jeśli jak się wydaje zakończono migrację nośników (i zwiększono tym samym zasięg), w szczególności w IV kwartale. Niewiadomą pozostaje agencja, ale podmiot ten ma za starami Prezesa spółki, który zjadł zęby na rynku mediowym. Potencjał jest.

To co może się nie podobać, to pożyczki od głównego właściciela – na razie nie wiadomo na jakich warunkach, bo rynkowe może być zarówno 2 proc. jak i 10 proc.

Druga sprawa to okresy amortyzacji. Spółka urządzenia (jak rozumiem telewizyjne) amortyzuje w okresie 10 lat, podobnie autorskie prawa majątkowe. W jednym i drugim przypadku wydaje się to okres zbyt długi. Postęp w zakresie sprzętu telewizyjnego jest naprawdę duży. Może nie tak szybki jak w IT, ale nadal duży. To nie tylko przejście z SD na HD czy obecnie próby UHD, to także zmiana kodowania w transmisjach, systemów archiwizacji i całej automatyki emisji. Podobnie jest z programami TV, bo tak rozumiem pozycję autorskich praw majątkowych. To co dziś jest świeże dla obecnej młodzieży, prawdopodobnie dla kolejnego pokolenia będzie już zabytkiem. No, ale to kwestia w dużej mierze uznaniowa, o której warto jednak pamiętać.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 30 września 2017 20:33

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,555 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d