pixelg
CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 258,00 zł (+1,98%) 12-12-2019 17:02
bankrucik
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 3 867
Wysłane: 23 listopada 2017 23:04:14 przy kursie: 104,80 zł
Leszczor napisał(a):
@vladinho, celne porównanie blah5

Dodam jeszcze, że w akcjonariacie CDR jest tak wiele instytucji typu OFE i TFI, że to też świadczy o ich nie tyle wierze, co prognozach opłacalności takiej inwestycji - chyba wszyscy zarządzający tymi funduszami nie mogą się mylić ? dontknow

akurat to żadna rekomendacja.. niestetyWhistle
Pogromca bajkopisarzy giełdowych:-)))

Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

GRAF78
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 094
Wysłane: 24 listopada 2017 01:55:20 przy kursie: 104,80 zł
vladinho napisał(a):
GRAF78 napisał(a):
Wiem że spółka z troche innej branży ale obecnie CDR ma giełdową wartość trzy razy większą od Asseco Poland.
W3 wyszedł w 2015 a Cyberpunk 2077 wyjdzie pewnie w 2020 -> 5 lat później.

A ja trochę odwrócę kota ogonem :)
Zobacz jak wielu graczy zadowolonych jest z W3, a teraz podaj mi jakąś firmę, jakąkolwiek, która zadowolona jest z wdrożenia systemu przez Asseco :)


a teraz zastanów się czy chciałbyś być 100% właścicielem 3 firm informatycznych wielkości Asseco czy 1 studia CD projekt + GOG ze wszystkimi zagrożeniami i możliwościami?

vladinho
vladinho PREMIUM
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 610
Wysłane: 24 listopada 2017 07:58:54 przy kursie: 104,80 zł
@GRAF78
źle formułujesz pytanie w stosunku do mnie.
1) już napisałem co myślę o Asseco, nawet jakbyś mi 10 takich firm porównał to w tym kontekście jakbym nie miał wyjścia to wolałbym CDR.
2) a co ma bycie właścicielem ? Myślisz, że byt Iwińskiego jest uzależniony od kapitalizacji CDR ? Na miejscu Iwińskiego zrobiłbym to samo, tak jak i zarząd 11bit, sprzedałbym trochę akcji na jakimś etapie, żeby problemy doczesne nie miały dla mnie znaczenia, a zajął się przygotowaniem produktów wysokiej jakości dopóki się nie wypalę.
3) sensowniejsze byłoby zapytanie mnie czy chciałbym zostać jako ja inwestorem CDR lub Asseco w tym momencie i w związku z tym, że przy zakupie akcji kieruję się techniką odpowiedziałbym, że teraz ani tego ani tego bym nie kupił.
Zrobiłem od tej reguły tylko 2 wyjątki i żaden z nich to nie jest CDR.

Mam nadzieję, że pozwoli Ci to zrozumieć, że nie jestem fanatykiem CDR, a odniosłem się tylko do porównania z Asseco, bo znam tę branżę. Zupełnie inaczej bym się odniósł do porównania CDR do KGHM :)


Leszczor
Dołączył: 2014-07-01
Wpisów: 108
Wysłane: 24 listopada 2017 12:18:02 przy kursie: 105,00 zł
bankrucik napisał(a):
Leszczor napisał(a):
@vladinho, celne porównanie blah5

Dodam jeszcze, że w akcjonariacie CDR jest tak wiele instytucji typu OFE i TFI, że to też świadczy o ich nie tyle wierze, co prognozach opłacalności takiej inwestycji - chyba wszyscy zarządzający tymi funduszami nie mogą się mylić ? dontknow

akurat to żadna rekomendacja.. niestetyWhistle

A jednak chyba jest, bo mało która spółka (jeśli w ogóle którakolwiek) ma tak imponująco długą listę shareholders instytucjonalnych. Są natomiast takie, których żaden fundusz nawet kijem nie dotknął przez lata.


Baks, ciekawie piszesz i z troską o spółkę, ale mimo wszystko wydaje mi się, że zbyt surowo oceniasz zarówno jej model działania (zwłaszcza w zestawieniu z konkurencją branżową), jak i jej perspektywy, ale czas pokaże, kto trafniej prognozował salute
Edytowany: 24 listopada 2017 12:18

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 183
Wysłane: 24 listopada 2017 22:49:51 przy kursie: 105,00 zł
vladinho napisał(a):
nie, to Graf wybrał zły przykład, a dlaczego - to napisałem w poprzednim poście. To Asseco coraz trudniej zdobywać klientów a tych co już mają to mogą stracić, właśnie ze względu na opinię jaką sobie wyrobili na rynku.
To o czym Baks piszesz nie ma związku, rynek uważa CDR za symbol wysokiej jakości produktu - potwierdzony i dlatego wycena jest taka a nie inna, bo ta wysoka jakość zwiększa prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu w przypadku Cyberpunka.
To jest ten sam czynnik, który działa na rynek w przypadku 11 bit (aż dziwne,że muszę to Tobie tłumaczyć), kompetencje zarządu, wysoko postawiona poprzeczka, ambicje, coś co pozwoli utworzyć produkt nietuzinkowy na skalę światową.


Tak to prawda CDP ma duży potencjał.
Tyle, że są spore różnice między spółkami ... przy najmniej na razie.
Zarząd CDP jest złożony zasadniczo z 2 ludzi którzy mają stosunkowo mały wpływ na tworzony produkt. Zdecydowana większość jakości w grach zależy od załogi a z tym Zarząd ma stosunkowo duży kłopot. Wydaje mi się, że polega to na niewłaściwym podejściu do załogi. Wiele wskazuje, że różnią się podejściem od wspomnianego 11bit ...
Brak poszanowania załogi i duża rotacja będzie miała duży wpływ na jakość produktu i dłuższy czas tworzenia dzieła .... a to znów w walce o jakość wydłuży produkcję...Think
CP 2077 będzie na pewno dużym sukcesem .... o ile powstanie... kiedyś.
11bit ma dużo mniejszy problem z załogą. Oczywiście odejścia także są i będą ale atmosfera w spółce jest lepsza ..... chyba - wszystko na to wskazuje.
Poza tym na tym etapie Zarząd 11bit ma zdecydowanie większy wpływ na tworzone gry własne. Dlaczego ... zainteresowani wiedzą dlatego nie będę rozwijał.

Poza tymi spółkami na razie brakuje jakości w grach pozostałych dev-ów.
Choć z czasem może się coś zmienić.

Asseco zbyt dokładnie nie śledzę ale mają wystarczająco szerokie portfolio produktów aby być spokojnym o przyszłość. Chyba nie sądzisz, że firmy zmieniają systemy zarządzania co kwartał .. ?
Taki soft zawsze miał coś co można poprawić. Dyskusję można by poprowadzić na argumenty ale trzeba by poświęcić ze 2-3 miesiące na poznanie produktów. Opinie o produktach zawsze są obciążone różnymi historiami - czasem jest to zły PR od konkurencji, czasem zaś niewyszkolony personel klientów. Spodkałem się z różnymi takimi historiami. Klient często miał zawirusowanego kompa a narzekał na źle działające programy .... to standard Angel Think
Więc ja przed wydaniem opinii wolę czegoś dotknąć ... choć nie wszystko się da np. przez Internet ... to niemożliwe Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 183
Wysłane: 24 listopada 2017 22:57:44 przy kursie: 105,00 zł
vladinho napisał(a):

Mam nadzieję, że pozwoli Ci to zrozumieć, że nie jestem fanatykiem CDR, a odniosłem się tylko do porównania z Asseco, bo znam tę branżę. Zupełnie inaczej bym się odniósł do porównania CDR do KGHM :)

@vlad
błagam nie mieszaj do porównań spółek bardzo politycznych w których siedzą kuzyni lub synowie kuzynek ministrów czy innych urzędasów.
Taka spółka jest nieobliczalna i gospodarka i biznes ma stosunkowo małe znaczenie. Zobacz jakie zamieszanie wprowadził podatek od kopalin. Chyba jeszcze bardzie spekulacyjne są JSW ... i parę innych.
Więc unikajmy niemiarodajnych .... a Asseco to prywatna spółka jak CDP. Myślę, że da sobie radę s soft nigdy nie będzie doskonały tak jak tworzący go programiści....Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

GRAF78
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 094
Wysłane: 25 listopada 2017 15:37:12 przy kursie: 105,00 zł
vladinho napisał(a):
@GRAF78
źle formułujesz pytanie w stosunku do mnie.

3) sensowniejsze byłoby zapytanie mnie czy chciałbym zostać jako ja inwestorem CDR lub Asseco w tym momencie i w związku z tym, że przy zakupie akcji kieruję się techniką odpowiedziałbym, że teraz ani tego ani tego bym nie kupił.


Specjalnie porownalem CDR do Asseco żeby wyobrazić sobie skalę obecnego przewartościowania (w mojej ocenie)
W3 wyszło w 2015 i zarobiło bardzo dużo, prawdopodobnie CYBER PUNK 2077 zarobi jeszcze wiecej (są szanse ale nie ma pewności) tyle że w mojej ocenie wyjdzie w 2020 albo poźniej jakie będą wyniki w 2018 2019 2020?
Ktoś gdzieś napisał ze w 2019 wyniki CDR i 11B będą zbliżone i ... może miał rację

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 892
Wysłane: 25 listopada 2017 18:10:22 przy kursie: 105,00 zł
Koledzy powyżej chyba nie zdają sobie sprawy z tego jaki potencjał zarobkowy ma ciągle na Steamie W3 ? Wątpię by jakaś polska produkcja zarobiła na czysto w 2018 więcej niż Dziki Gon w samym obecnym 4 kwartale...

baks
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 183
Wysłane: 25 listopada 2017 23:08:37 przy kursie: 105,00 zł
@air a przy jakich wskaźnikach ... ?
Jakich zysków oczekujesz w tym roku a może jakich przychodów Angel
A jakich w przyszłym roku ?
A rok 2019 i 2020 to będzie raczej "kosmiczna czarna dziura" biorąc pod uwagę wycenę a przychody i zarobki.
Może warto wziąć pod uwagę, że CP przy dużej presji płacowej oraz "dużo większej" grze będzie dużo droższy. Silna fluktuacja w zatrudnieniu będzie opóźniać i dodatkowo istotnie podnosić koszty.
Zapewne zorganizowanie marketingu z własnej kasy zmniejszy skalę kosztów ... jednak czy da to tak dobry efekt i to przy nowym brandzie .. ?
Jak pamiętamy lata 2013 i 2014 CDP jechał o ile pamiętam na wskaźniku 1:100 i wyższym C/Z ale czy taki wskaźnik będzie zasadny w latach 2019-2020 ?
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

surfmen
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 76
Wysłane: 26 listopada 2017 12:07:23 przy kursie: 105,00 zł
Nie wiem co jest motorem twierdzeń typu,CDR żle zarządza zasobami pracowników,etapami produkcji,marketingiem i bóg wie jeszcze czym.Jakie prawo mają ci co takie opinje formułują.Myślę że globalna skala sukcesu działalności CDR, osoby zamieszczające takie wpisy kompletnie dyskwalifikuje w kwesti wypowiedzi.Myślę że pouczać to można wtedy jeżeli odniosło się większy sukces od osoby pouczanej.


Scipio
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 133
Wysłane: 26 listopada 2017 15:07:53 przy kursie: 105,00 zł
surfmen napisał(a):
Nie wiem co jest motorem twierdzeń typu...


Motorem są byli pracownicy spółki, którzy najlepiej wiedzą co w trawie piszczy. Problem jest taki, że ciężko jest znaleźć byłego pracownika CDR który chwaliłby sobie pracę w tej firmie (motyw przewodni w różnych wywiadach z udziałem byłych pracowników - "dużo się nauczyłem, ale już nie chciałbym tam pracować"). I chyba jest w tej kwestii coraz gorzej, bo kiedyś z odejściami ludzie wstrzymywali się przynajmniej do zakończenia projektu, a teraz nawet szefowie dużych ważnych działów rzucają papierami zanim prace nad Cyberpunkiem się jeszcze porządnie rozkręciły. Podobne doniesienia z 11B, CIG i innych spółek zawsze owocowały dużymi obsuwami premier ich gier, więc CDR raczej nie będzie wyjątkiem od reguły.

Słaby raport pokazuje, po raz kolejny, że wujek Google i ciocia Alexa prawdę Ci powiedzą, i drogi Kataju bynajmniej nie są brukowane złotem. A teraz sytuacja Gwinta wygląda dużo, DUŻO, gorzej niż w wakacje, więc nie należy się spodziewać istotnych wpływów z tego tytułu. Cyberpunk pewnie najwcześniej w 2021 roku, więc w międzyczasie spółkę czeka podróż przez przychodową pustynię.

Do tego czasu prawdopodobieństwo wystąpienia jakiejś większej giełdowej ruchawki na globalnym rynku jest niemal stuprocentowe, więc angażowanie się akcje CDR, w tym momencie, na tych poziomach, uważam za niezbyt rozsądne. No chyba że ktoś się lubi modnie ubrać…
Edytowany: 26 listopada 2017 15:08

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 892
Wysłane: 26 listopada 2017 20:35:11 przy kursie: 105,00 zł
Scipio: czy ludzie, którzy rozstali się z CDR kilka miesięcy temu aby na pewno są najlepszym źródłem informacji odnośnie aktualnego stanu gry i terminu premiery ?

"Słaby raport pokazuje" - utrzymanie praktycznie identycznego zysku co rok po premierze W3 nazywasz słabym raportem ?

"Cyberpunk pewnie najwcześniej w 2021 roku" - tu mnie już rozbawiłeś. Prawie 4 lata od dziś w optymistycznej wersji. Czyli obecny stan gry oceniasz jeszcze słabiej niż twoje ulubione źródło informacji (byli pracownicy) ? :D

Scipio
Dołączył: 2017-06-17
Wpisów: 133
Wysłane: 27 listopada 2017 01:37:08 przy kursie: 105,00 zł
aircanada15 napisał(a):
"Cyberpunk pewnie najwcześniej w 2021 roku" - tu mnie już rozbawiłeś. Prawie 4 lata od dziś w optymistycznej wersji. Czyli obecny stan gry oceniasz jeszcze słabiej niż twoje ulubione źródło informacji (byli pracownicy) ? :D


Sama spółka założyła sobie w strategii że Cyberpunka mają wydać maksymalnie do 2021 roku, więc zakładam że będą się starali na ten rok uwinąć. Mniejszym i mniej doświadczonym zespołem pracują nad grą bardziej złożoną niż GTA V. Nie mają odpowiedniego silnika. Nie mają doświadczenia w grach sieciowych w czasie rzeczywistym. Nie mają doświadczenia w shoterach z bronią palną. Nie mają doświadczenia z pojazdami. Nie mają doświadczenia z proceduralną generacją świata. Nie mają doświadczenia…

No bądźmy realistami, jak gra tej złożoności ma być wysokiej jakości, to nie wyprodukują jej szybciej niż Rockstar GTA V. To jest zupełnie nowy brand, poruszający tematykę niezbyt interesującą dla masowego odbiorcy, i wchodzący na terytorium GTA, na którym wszyscy dotychczasowi konkurenci połamali sobie zęby (ostatnio nawet Ubisoft się na tym przejechał z Watch Dogs 2 - spójrz na wyniki jego sprzedaży, a zrozumiesz jakie jest ryzyko związane z wydaniem Cyberpunka). Jeżeli to wszystko ma się spiąć, to będą potrzebować czasu.


aircanada15 napisał(a):
"Słaby raport pokazuje" - utrzymanie praktycznie identycznego zysku co rok po premierze W3 nazywasz słabym raportem ?


A jaka wtedy była kapitalizacja spółki? Może nam przypomnisz? To ja może przypomnę Ci jakie spółka generowała przychody w 3 kwartale roku jeszcze przed premierą W3.

2012/Q3 – 41.666 mln
2013/Q3 – 40.153 mln
2014/Q3 – 36.166 mln

A w tym kwartale mamy 84.747 mln, czyli tylko nieco ponad 2x więcej niż w latach poprzedzających premierę W3. Może nam przypomnisz, jaka wówczas była kapitalizacja spółki?


PS. Nadal ufasz chińskim „rankingom”? Jakoś w tym temacie nabrałeś wody w usta.


Leszczor
Dołączył: 2014-07-01
Wpisów: 108
Wysłane: 27 listopada 2017 11:43:08 przy kursie: 107,10 zł
Scipio napisał(a):
[...] A teraz sytuacja Gwinta wygląda dużo, DUŻO, gorzej niż w wakacje, więc nie należy się spodziewać istotnych wpływów z tego tytułu.[...]

Scipio, czytałeś najświeższy raport i dane w nim a propos Gwinta ? To przypomnę Ci te rekordowo dobre dane, bo powyżej wypisujesz, delikatnie mówiąc, nieprawdę, jako że to właśnie Gwint jest głównym sprawcą tak dobrych danych:

Najlepszy 3-ci kwartał w historii GOG-a:
stooq.com/n/?f=1207188&sea...
i fragment:
"Gwint" był najważniejszym produktem III kw. w segmencie GOG.com. Przychody ze sprzedaży tego segmentu wyniosły ponad 33 mln zł czyli o ponad 40% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, dzięki czemu był to najlepszy przychodowo trzeci kwartał w historii GOG-a, podkreśliła też spółka."


Dodam jeszcze, że wiele wskazuje na to, że Gwint ma naprawdę spore szanse "rozkręcić" się na rynku chińskim, a chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć, co oznacza sukces sprzedażowy na tak gigantycznym rynku Whistle
Edytowany: 27 listopada 2017 11:49

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 892
Wysłane: 27 listopada 2017 23:25:59 przy kursie: 107,10 zł
Scipio: przynudzasz strasznie. Wrzucasz wyniki sprzed 4 lat i robisz jakieś aluzje do kapitalizacji.
Mówisz, że przychody obecnie tylko 2 razy większe. A marża ? Kosmiczna różnica.
Obecnie 36 mln zysku netto z 85 mln przychodów.
A rozwijając te zabawne dane, które wkleiłeś:
2012/Q3 – 41.666 mln przychodu - 5,7 mln zysku netto
2013/Q3 – 40.153 mln - 4,4 mln zysku netto
2014/Q3 – 36.166 mln - 3,5mln straty

Poza tym drogi Panie w 2012 rozpoczęło działalność CDP.pl - które generowało w kolejnych latach sporą część przychodów, a wynik finansowy był bliski zeru.

Odnośnie Chin: tam ciągle gra jest w zamkniętej becie więc co tu komentować ?
Porównania do GTA według mnie nieadekwantne. To zupełnie inne gry.
Patrząc na Steama, przed nami jeszcze miliony kopii W3 do sprzedania na promocjach. Sytuacja gotówkowa doskonała. A Redów będę rozliczał z wyników pracy, a nie pomówień sfrustrowanych byłych pracowników/ internautów.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 820
Wysłane: 29 listopada 2017 00:16:39 przy kursie: 104,50 zł
Gorsze rozdanie Gwinta – omówienie raportu i sytuacji finansowej CD Projekt po 3 kw. 2017 r.

Atmosfera wokół CD Projektu w ostatnich tygodniach uległa pogorszeniu. Z jednej strony mamy anonimowe doniesienia o problemach z produkcją gry Cyberpunk 2077, z drugiej wyniki słabsze od prognoz analityków. Pierwszy czynnik jest w zasadzie niemierzalny, ale z pewnością budzi ryzyka. Oczywiście byli pracownicy nie są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji, a sama spółka połowicznie zdementowała doniesienia, ale mimo wszystko takie informacje wpływają na nastawienie i założenia do prognoz wyników.

Niestety, znacznie gorzej jest z drugim czynnikiem. Przychody CD Projektu w III kw. roku były o ponad 18 mln zł niższe od oczekiwań, natomiast EBIT niższy o 7,5 mln zł. Zwykle CD Projekt pokazywał rezultaty wyższe od oczekiwań rynku, na co składały się zdarzenia takie jak lepsza sprzedaż Wiedźmina czy otrzymywane przez spółkę milestony za Gwinta w Chinach, jak to miało miejsce w poprzednim kwartale. Tym razem jednak było inaczej i sprzedaż okazała się niższa od założeń rynku. Jeśli dotyczyłoby to tylko samego Wiedźmina, to pół biedy, bo to już gra, która jest na rynku od ponad dwóch lat. Wygląda jednak na to, że to Gwint nie spełnił oczekiwań analityków, a to już może (i jak się okazało ma) mieć duże znaczenie dla wyceny i kapitalizacji spółki.

Przychody segmentu produkcji gier wyniosły 58 mln zł, co oznacza spadek o 22 mln zł r/r. Gdyby nie Gwint, to można by uznać taką erozję za normalną i nawet niską, tym bardziej, że przed rokiem mieliśmy premierę Wiedźmin 3: Game of The Year (GOTY).


kliknij, aby powiększyć


Za to z nie do końca znanych powodów spółka zmieniła znów nieco prezentację poszczególnych pozycji w rachunku. W samym tekście noty dotyczącej zmian w układzie segmentowym nic się nie zmienia (dotyczy zmian r/r), ale proszę zauważyć, że wyodrębnienie danych samego III kw. z okresu za 9 miesięcy i pół roku daje inny wynik na poziomie zysku brutto ze sprzedaży niż podaje sama spółka jako wynik segmentu w III kw. roku. Z wyodrębnienia III kw. roku z dwóch ostatnich raportów okresowych dostaniemy zysk brutto 52,1 mln zł wobec podawanych 55,4 mln zł. Marża z ekstrakcji wychodzi 90 proc. natomiast ujawniona wprost 95 proc. Co ciekawe, wynik uzgadnia się na poziomie EBIT (40,9 mln zł), głównie za sprawą różnego kosztu sprzedaży (8,6 mln zł wprost i 5,3 mln zł z odjęcia). Z tego można wnosić, że wyniki poprzednich kwartałów zostały nie do końca prawidłowo zaprezentowane i teraz dokonano korekty „w locie” – za prawidłowe uznaję dane samego III kwartału.

Tak czy owak, koszty sprzedaży są bardzo niskie w stosunku do poprzednich dwóch kwartałów (24,7 mln zł w II kw. i 15 mln zł w I kw.), a także w odniesieniu do poprzedniego roku – 25 mln zł. Jak podaje spółka, to efekt głównie ograniczonej (świadomie) promocji Gwinta, z drugiej rozliczenia kosztów (refundacja) z jednym z partnerów. Ostatecznie wynik segmentu zamknął się kwotą 40,9 mln zł wobec 44,2 mln zł przed rokiem. Spadek wyniku jest niewielki, ale zaburzony przez rozliczenie kosztów (niskie koszty sprzedaży) i raczej niższy niż oczekiwany przez rynek, choć to już moje spekulacje.


kliknij, aby powiększyć


Najważniejszym elementem sprawozdania nie jest już jednak na tę chwilę wynik czy sprzedaż Wiedźmina, ale potencjał i rozwój Gwinta. W tym kwartale inwestorzy nie dostali żadnej informacji od zarządu co do poziomu generowanych przychodów z Gwinta (w przypadku raportu półrocznego mowa była o prawie 30 mln zł w całym półroczu dla segmentu CD Projekt Red), ale w rachunku segmentowym są pewne przesłanki, na podstawie których można wyciągnąć wnioski.

Wiadomo, że Gwint odkłada się na przychodach jednego i drugiego segmentu, bo jest to PRODUKT wspólny. I to jest kluczowa informacja, bo od tego roku segment GOG.com zaczął pokazywać przychody ze sprzedaży produktów. Jako przychód ze sprzedaży produktów spółka pokazuje przynależne GOGowi (na podstawie umowy konsorcjum) przychody z mikropłatności i milestonów. Proszę zauważyć, że przychody ze sprzedaży produktów w GOGu wyniosły 1,7 mln zł, co oznacza, że w stosunku do pierwszego kwartału wzrosły o 200 tys. zł, czyli 12,8 proc. Biorąc pod uwagę, że w I kw. mieliśmy do czynienia z zamkniętą betą, natomiast obecnie przez cały kwartał z betą otwartą, to taki wzrost w było nie było początkowej działalności jest mikry, tym bardziej, że dodatkowo w III kw. dołączyła zamknięta beta w Chinach.
W relacji do poprzedniego kwartału jest jeszcze gorzej. Ze słów zarządu wynikało, że połowa przychodów półrocznych Gwinta pochodzi z mikropłatności, a połowa z milestonów. Skoro tak, to można przychody drugiego kwartału z mikropłatności przynależnych GOGowi szacować na 3,3 mln zł, a zatem mamy q/q bardzo istotny spadek przychodów – prawie o połowę. O ile raport za II kw. zaskoczył in plus, jeśli chodzi o przychody z Gwinta, to obecnie wygląda na to, że jest spory rozjazd pomiędzy tym, czego spodziewał się rynek, a tym co pokazała spółka.

Oczywiście przychody ze sprzedaży produktów w GOGu nie oddają całości sprzedaży realizowanej przez karciankę. Z danych segmentowych za półrocze można mniemać, że przez GOG realizowana jest ok. 25 proc. sprzedaży (30 mln zł z Gwinta w segmencie CD Projekt Red oraz 9,7 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów w segmencie GOG). Z tego dostalibyśmy szacunek przychodów z Gwinta w III kw. na poziomie ok. 7 mln zł – jak na otwartą betę i oczekiwania co do produktu to nie jest wysoki poziom. Łącznie w tym roku wyszłoby pewnie do końca III kw. ok. 45 mln zł, przy szacunkach niektórych biur maklerskich przekraczających 100 mln zł w całym 2017 r. Trochę do takiego poziomu brakuje, i jeśli w kolejnym kwartale nie będzie dużych milestonów, to raczej taki poziom ciężko będzie uzyskać. Wobec powyższego istnieją przesłanki do założeń przychodów z karcianki i wyceny spółki przez profesjonalnych inwestorów.

Skoro już mowa o segmencie GOG to spółka pokazała wzrost przychodów o 42 proc. Dynamika zaiste imponująca, ale jeśli wyłączyć sprzedaż międzysegmentową z tradycyjną marżą dystrybucyjną, to przychody ze sprzedaży obcego katalogu rosną w tempie dużo niższym – 20 proc. Z własnego katalogu mamy w ujęciu r/r podwojenie sprzedaży (Gwint wszedł do zamkniętej bety w IV kwartale).


kliknij, aby powiększyć


Pomimo spadku kursu dolara marża brutto na sprzedaży wzrosła z 32 proc. do 34 proc. To efekt z jednej strony zwiększania udziału katalogu własnego, z drugiej braku rozliczenia kosztów produkcji Gwinta (tak, tak, skoro produkt nie jest według spółki gotowy, to nie jest jeszcze amortyzowany). Warto zauważyć, że koszty sprzedaży GOGa zmalały znacznie wolniej niż w przypadku CD Projekt Red. Może to świadczyć o tym, że ograniczenie promocji GOGa, nie było decydującym czynnikiem spadku kosztów sprzedaży w Redzie, a to tym mocniej rzutuje na negatywną ocenę przychodów z Gwinta.


kliknij, aby powiększyć


Wiedźmin jeszcze przez pewien czas pozostanie bardzo ważnym źródłem gotówki dla spółki, ale rynek raczej już patrzy na Gwinta i Cyberpunka. O drugiej grze niewiele wiemy, a plotki byłych pracowników zasiały ziarno niepewności. W tym kontekście warto zerknąć na kwartalne nakłady na pisanie gier. W III kw. spółka skapitalizowała na WNIP ok. 20 mln zł, a to kwota o 50 proc. wyższa niż przed rokiem. CD Projekt zatem przyspiesza z produkcją, co niejako przeczy trochę problemom kadrowym.


kliknij, aby powiększyć


Być może z produkcją Cyberpunka nie wszystko idzie tak jak sobie zarząd wymarzył, ale łączne koszty tej gry i Gwinta wynoszą już w tej chwili więcej niż kosztował Wiedźmin 3. Warto także pamiętać, że z ostatnią jak na tę chwilę odsłoną przygód Geralta też nie wszystko szło pomyślnie i spółka musiała dokonać redukcji graficznej ze względu na konsole. Znacznie większym ryzykiem w wycenie niż przedłużenie okresu produkcji wydaje się trafienie w gusta użytkowników.


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj


Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 29 listopada 2017 15:32

Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 409
Wysłane: 29 listopada 2017 17:57:38 przy kursie: 98,00 zł
ATVI -5%, TTWO -5%, EA - 3%, CDR -6% - czy to już początek pękania bańki czy tylko chwilowa korekta w tym szaleństwie wycen?
Edytowany: 29 listopada 2017 17:58

Leszczor
Dołączył: 2014-07-01
Wpisów: 108
Wysłane: 29 listopada 2017 18:18:04 przy kursie: 98,00 zł
Coś czuję pękanie bańki, ale takie powolne, po kilka % i "nawet" z przerwami na niewielkie korekty spadków, które będą dla wielu pułapką chwilowych wzrostów. Do dziś nie wierzyłem w scenariusz głębokiej korekty, ale dłużej już chyba nie da się udawać, że jest słabiutko, zwłaszcza przy tak rozbuchanych nadziejach i mglistych, odległych terminach. W dodatku nie ma już teraz pewności, że każde kolejne wyniki będą rewelacyjne, a do takich CD przyzwyczaił rynek. Każda "nierewelacyjność" grozi takimi wstrząsami, jak obecnie. Najgorsza jest jednak chyba ta niepewność - kiedy coś nowego wydadzą, kiedy to wreszcie zapowiedzą, no i ile na tym zarobią... Think

random_hero
Dołączył: 2013-07-31
Wpisów: 8
Wysłane: 30 listopada 2017 17:09:11 przy kursie: 101,50 zł
Powiedz, że drogo tym na fixingu. Obrót z dnia 650 mln PLN, 6.41 mln akcji.

Leszczor
Dołączył: 2014-07-01
Wpisów: 108
Wysłane: 30 listopada 2017 17:27:36 przy kursie: 101,50 zł
Dla tych instytucjonalnych, co na koniec dziś sprzedali tyle wagonów akcji, musiało być wystarczająco drogo, by sprzedać. Od jutra się będziemy przekonywać, kto (do) dziś zrobił dobry interes, a kto wtopił - sprzedający czy kupujący. Megaobroty przy lekkim wzroście czy zakup pod MSCI nie muszą mieć tu wcale kluczowego znaczenia wave
Edytowany: 30 listopada 2017 17:29

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość, miluu

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,037 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d