PARTNER SERWISU
lewwexeu
525 526 527 528 529
inwestor intuicyjny
1
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 86
Wysłane: 15 marca 2018 19:25:07 przy kursie: 211,50 zł
No i już niemal 20k graczy. Szczyt Witcher 3 na Steam był w okolicach 92k graczy, a przecież Wiesiek swoje preordery zbierał przez wiele miesięcy. Podobnie jak Dying Light, który miał szczyt w okolicy 45k grających.
Edytowany: 15 marca 2018 19:28

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 15 marca 2018 19:30:40 przy kursie: 211,50 zł
Żebyśmy z FP tylko powtórzyli otwarcie SM i to byłoby super.

inwestor intuicyjny
1
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 86
Wysłane: 15 marca 2018 19:34:58 przy kursie: 211,50 zł
Ja myślę że będzie lepiej, bo jak pisałem FP generował 2-3x większe zainteresowanie niż SM, ma oryginalniejszą tematykę, i będzie dostępny w przystępniejszej cenie.


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 15 marca 2018 19:51:27 przy kursie: 211,50 zł
Musimy pamiętać, że TWOM nie był grą wyczekiwaną, nie miał szansy osiągnąć olbrzymiego peaku. Na swą dużą popularność pracował latami, co zresztą pokazuje rekordowy peak osiągnięty bodajże prawie 3 lata po premierze gry.
Niemniej w tym długim okresie po grę sięgnęło dobrze ponad 3 miliony graczy, więc Frostpunk startować będzie z zupełnie innego pułapu. O tej grze będzie się pisało i mówiło bardzo dużo. Z pewnością dużo lepiej niż o raczej prostym przedstawicielu swojego gatunku, jakim jest "Surviving Mars".
Nie zdziwię się, gdy na każdym polu FP wypadnie lepiej, w tym oczywiście w ilości sprzedanych egzemplarzy.
Jedno w czym SM góruje to fakt, że gra od razu ukazała się na konsolach, a 11bit dopiero finiszuje z wersją PC.
Sama gra zaś wydaje się nieco przeciętna. Poniżej recenzja wersji PS4.

Surviving Mars okazało się całkiem wciągającą i pouczającą, aczkolwiek niewybaczającą błędów przygodą. Klimat dawnej fantastyki naukowej został utrzymany, a rozgrywka oferuje całkiem sporo możliwości. Niestety tytuł potrzebuje jeszcze nieco szlifów, co znajduje odbicie w ocenie, ale wierzę, że twórcy wkrótce połatają wszelkie niedociągnięcia. Mimo wszystko warto spróbować swoich sił w kolonizacji Czerwonej Planety.

www.pssite.com/recenzje/2921/r...

Edytowany: 15 marca 2018 19:59

Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 15 marca 2018 21:00:06 przy kursie: 211,50 zł
inwestor intuicyjny napisał(a):
Ja myślę że będzie lepiej, bo jak pisałem FP generował 2-3x większe zainteresowanie niż SM, ma oryginalniejszą tematykę, i będzie dostępny w przystępniejszej cenie.


Skoro Frostpunk generował 2-3 razy większe zainteresowanie niż Surviving Mars to dlaczego?

Frospunk
Około 10 600 odfiltrowanych wyników

FROSTPUNK - Official Reveal Trailer (New Survival Game 2017) - 1,1 mln wyświetleń
Let's Try: Frostpunk -- Frozen Survival Base-Building - 557 tys. wyświetleń
FROSTPUNK | Debut Gameplay Trailer - "Heartbeats" - 250 tys. wyświetleń

www.youtube.com/results?search...

Surviving Mars
Około 56 900 odfiltrowanych wyników

Surviving Mars - Pre-Order Trailer "Life on Mars" - 6,2 mln wyświetleń
Surviving Mars - Gamescom Gameplay Reveal Trailer - 1,9 mln wyświetleń
Surviving Mars - Announcement Trailer - 1,2 mln wyświetleń

www.youtube.com/results?sp=CAM...


Jest bardzo mało prawdopodobne by Frostpunk sprzedał się lepiej niż Surviving Mars. Paradox zjadł zęby na produkcji i wydawaniu strategii. Ma dużo więcej kasy od 11bit i znacznie większą rozpoznawalność marki. Poza tym baza na Marsie to nośny temat i w zasadzie nie muszą tej gry promować bo mimowolnie promuje ją Elon Musk swoimi rakietami i planami wyprawy na Marsa.

Nie ma ani jednej cyberpunkowej gry, książki czy filmu, który byłby wielkim, komercyjnym sukcesem a steampunk jest dziesięć razy bardziej niszowy od cyberpunku. Co z tego, że oryginalny? Obstawiam, że Frostpunk sprzeda się co najwyżej w połowie tak dobrze jak Surviving Mars i szczyt liczby grających też osiągnie góra połowę wartości Surviving Mars choć recenzje zapewne będzie miał lepsze.
Edytowany: 15 marca 2018 21:06

inwestor intuicyjny
1
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 86
Wysłane: 15 marca 2018 21:18:06 przy kursie: 211,50 zł
Janus Corvinus napisał(a):
Skoro Frostpunk generował 2-3 razy większe zainteresowanie niż Surviving Mars to dlaczego?


Ponieważ Paradox używa reklam internetowych do przekierowywania ruchu do swoich filmów promocyjnych na Youtube. Stąd większa liczba wyświetleń.

Popatrz sobie na ten wykres Google Trends.

trends.google.com/trends/explo...

Do momentu rozpoczęcia przedsprzedaży SM kampania FP generowała znacząco większe zainteresowanie graczy niż kampania SM, i ma to odzwierciedlenie również w fakcie że grupa społeczności FP na Steam była dwa razy większa niż grupa społeczności SM. I nadal jest większa, mimo że SM ma już za sobą preordery i premierę.


Janus Corvinus napisał(a):
Nie ma ani jednej cyberpunkowej gry, książki czy filmu, który byłby wielkim, komercyjnym sukcesem a steampunk jest dziesięć razy bardziej niszowy od cyberpunku.


Piszesz to na poważnie? Po premierze "They are Billions"?

https://steamspy.com/app/644930



Edytowany: 15 marca 2018 21:34

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 15 marca 2018 21:37:09 przy kursie: 211,50 zł
Wszystko fajnie - tylko weź Janus wytłumacz dlaczego w grupie FP na Steam jest nadal znacznie więcej osób, niż w grupie SM...

O wiedźminie też nie było filmów, a książka mimo, że przetłumaczona na wiele języków jakimś ogromnym sukcesem nie była. A jednak się udało. I to jak!
Wszyscy porównują FP do TWOM. Już z uwagi na samo rozrośnięcie się Steam od czasu TWOM, pobicie peaku graczy twom nie powinno być dla FP szczególnie trudne - patrząc na ilość graczy w grupie tej gry.

Cytat:

The latest figures from January 2018 show that Steam had 18.5 million simultaneous users at peak time. In June 2014, during Steam Summer Sale Encore Day, eight million people used the software distribution platform at the same time.
www.statista.com/statistics/30...

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 15 marca 2018 21:37:49 przy kursie: 211,50 zł
Surviving Mars - Pre-Order Trailer "Life on Mars" - 6,2 mln wyświetleń
Surviving Mars - Gamescom Gameplay Reveal Trailer - 1,9 mln wyświetleń
Surviving Mars - Announcement Trailer - 1,2 mln wyświetleń


To jest całkiem zabawne, bo jak przyjrzeć się, to ten z 6,2 miliona wyświetleń, ma niewiele więcej komentarzy i polubień niż wyświetlany od sześciu dni ostatni zwiastun FP :D
Nie uprawiajmy tutaj propagandy CIG i F51, gdzie powoływano się na miliony wyświetleń, które nie miały żadnego przełożenia na realne zainteresowanie tytułem i jego sprzedaż.

ggn
ggn
0
Dołączył: 2017-08-25
Wpisów: 22
Wysłane: 15 marca 2018 21:38:25 przy kursie: 211,50 zł
Google Trends nie porównuje w kategoriach bezwzględnych.
Przywołany wykres nie świadczy o dwa razy większym zainteresowaniu. Wykres pokazuje dynamikę, trend.

Zainteresowanie w ujęciu czasowym
Liczby reprezentują poszczególne zainteresowania w wyszukiwaniu względem najwyższego punktu na wykresie. Wartość 100 oznacza najwyższą popularność hasła. Wartość 50 oznacza, że popularność hasła była dwukrotnie mniejsza. Wartość 0 wskazuje, że dla danego hasła nie ma wystarczających danych.


Poza tym warto przefiltrować przez "gry", zamiast "wszystko".

Na koniec - dorzuć tam np. SGW3. Wnioski?
Edytowany: 15 marca 2018 21:41

inwestor intuicyjny
1
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 86
Wysłane: 15 marca 2018 21:51:57 przy kursie: 211,50 zł
ggn napisał(a):
Poza tym warto przefiltrować przez "gry", zamiast "wszystko".


Jak to zrobisz, to porównanie wypada jeszcze bardziej na korzyść FP.


ggn napisał(a):
Na koniec - dorzuć tam np. SGW3. Wnioski?


Wniosek jest taki że chcesz porównać grę po premierze z grami przed swoimi premierami. Przecież tutaj chodzi o analizę porównawczą kampanii promocyjnych dwóch gier reprezentujących ten sam gatunek.

Wishlista Frostpunka nie wypadła kozie spod ogona, podobnie jak wielkość społeczności na Steam, czy sprzedaż jego pudełkowych preorderów. Wybacz ale nie przypominam sobie by SGW3 przez siedem dni z rzędu okupował pierwsze pozycje list bestsellerów w polskich sklepach internetowych, a FP z jakiego powodu to się udaje. Przypadek?
Edytowany: 15 marca 2018 21:52


ggn
ggn
0
Dołączył: 2017-08-25
Wpisów: 22
Wysłane: 15 marca 2018 22:05:11 przy kursie: 211,50 zł
Odniosłem się do zbyt daleko idących wniosków z porównania obu haseł w Google Trends.
Jak nie pasuje ci obecny okres popremierowy SGW3 w tym zestawieniu to rozciągnij wykres na 5 lat.
Wnioski?

inwestor intuicyjny
1
Dołączył: 2018-03-11
Wpisów: 86
Wysłane: 15 marca 2018 22:24:42 przy kursie: 211,50 zł
Może wrzuć tam sobie jeszcze TWoM, They Are Billions oraz Cities: Skylines, i podziel się z nami swoimi wrażeniami.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 15 marca 2018 22:26:26 przy kursie: 211,50 zł
Ggn: nie masz racji, google trends porównuje bezpośrednio zainteresowanie poszczególnymi hasłami. 100 do 50 w danym okresie oznacza, że jedno z haseł było 2 razy bardziej popularne.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 16 marca 2018 00:42:01 przy kursie: 211,50 zł
inwestor intuicyjny napisał(a):


Wishlista Frostpunka nie wypadła kozie spod ogona, podobnie jak wielkość społeczności na Steam, czy sprzedaż jego pudełkowych preorderów. Wybacz ale nie przypominam sobie by SGW3 przez siedem dni z rzędu okupował pierwsze pozycje list bestsellerów w polskich sklepach internetowych, a FP z jakiego powodu to się udaje. Przypadek?


uhuhu, to ile tych sklepów jest ?
5 dni temu pisałeś, że Frostpunk był na pierwszym lub drugim - no w empiku faktycznie był wtedy na drugim, a teraz, że okupuje pierwsze od tygodnia Liar
Dla przykładu w takim cdp.pl w top10 jakoś go nie widać Liar

To jeszcze oświeć mnie ile to tych kopii trzeba sprzedać, żeby być na pierwszym miejscu w empiku, bo rozumiem, że takie Darksiders czy Starcraft2 to sprzedają się po kilkanaście tysięcy tygodniowo thumbright

No i ile sprzeda się tego Frostpunka na całym świecie, skoro jak wnioskuję z Twoich postów już w Polsce przez tydzień poszło tyle preorderów co zakładany konsensus na kwartał po premierze ? Huh, dziwne, że pudełek nie zabrakło, jak przy TWOM... Eh?


Edytowany: 16 marca 2018 00:43

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 16 marca 2018 07:31:26 przy kursie: 211,50 zł
Weźcie pod uwagę jeszcze dwie rzeczy (na plus dla FP):

1. Ilość sprzedanych kopii TWOM (powinien być jakiś kupon zniżkowy przy premierze dla posiadaczy TWOM)
2. Chiny - gra startuje od razu w chińskiej wersji i z chińskim tytułem.
Edytowany: 16 marca 2018 07:31

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 16 marca 2018 10:07:01 przy kursie: 210,00 zł

O wielkim potencjale FP można poczytać na dziesiątkach stron wątku thumbright

Obecnie warto jednak się skupić na obserwacji przebiegu premiery (sprzedaży) Surviving Mars by później móc ocenić premierę FP.

Jeśli FP nie będzie miał preorderów, nie będzie można porównywać peaku graczy w dniu premiery - peak będą budować kupujący "na bieżąco" a to da zupełnie inny wynik niż premiera ze sprzedażą ok. 40k preorderów.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 16 marca 2018 10:14:13 przy kursie: 210,00 zł
Liczy się i tak sprzedaż w dłuższym okresie. Wyceny spółek z branży na świecie są jakie są, p/e 40 jakoś inwestorów nie odstręcza od zakupów. Jak dzięki FP zrobią w tym roku ponad 20 mln zysku netto to wcale rynek nie musi podchodzić do wyceny równie konserwatywnie jak to miało miejsce po TWOM.

ggn
ggn
0
Dołączył: 2017-08-25
Wpisów: 22
Wysłane: 16 marca 2018 10:15:57 przy kursie: 210,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Ggn: nie masz racji, google trends porównuje bezpośrednio zainteresowanie poszczególnymi hasłami. 100 do 50 w danym okresie oznacza, że jedno z haseł było 2 razy bardziej popularne.

Przykład z WW3 świadczy o nieprzydatności wniosków wyciąganych z wysokości maksymalnego peaku w porównaniu z innym hasłem. Porównanie peaków to zbyt prosty wniosek.
Przykład: frostpunk/surviving mars/get even, 12 miesięcy/gry.
Wniosek - niezbyt dobry wskaźnik jako rekomendacja dla zainwestowania pieniędzy. Peak premierowy - SM w trakcie, FP za miesiąc.
trends.google.com/trends/explo...

Dla mnie Google Trends ma wartość głównie jako instrument do oceny skuteczności akcji marketingowej dzięki zobrazowaniu trendu, najlepiej w porównaniu z innymi przypadkami. To jednak nie przekłada się na adekwatną sprzedaż w liczbach bezwzględnych porównywanych produktów .

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 16 marca 2018 10:29:27 przy kursie: 210,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
Liczy się i tak sprzedaż w dłuższym okresie. Wyceny spółek z branży na świecie są jakie są, p/e 40 jakoś inwestorów nie odstręcza od zakupów. Jak dzięki FP zrobią w tym roku ponad 20 mln zysku netto to wcale rynek nie musi podchodzić do wyceny równie konserwatywnie jak to miało miejsce po TWOM.


Bardzo ryzykowna teza - kolejna gra własna będzie zapewne w 2021 - warto prześledzić co się dzieje z kursem spółki gdy "flagowniec" nie spełni oczekiwań.

Wzrosty przed premierą mają tą przewagę, że nikt nie wie jaka będzie sprzedaż i można budować wizję wielkiego hitu (obecnie FARM i WW3) - po premierze przychodzi weryfikacja zbudowanych oczekiwań (kapitalizacja) z rzeczywistością (wyniki sprzedaży).

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 16 marca 2018 10:59:15 przy kursie: 210,00 zł
rubik napisał(a):
Wzrosty przed premierą mają tą przewagę, że nikt nie wie jaka będzie sprzedaż i można budować wizję wielkiego hitu (obecnie FARM i WW3) - po premierze przychodzi weryfikacja zbudowanych oczekiwań (kapitalizacja) z rzeczywistością (wyniki sprzedaży).


Tutaj jest inna sytuacja, spółka jest znana, ma wyrobioną markę, więc oczekiwania są spore, ale jest też duże prawdopodobieństwo, że konsensus zostanie osiągnięty.
Co więcej, potwierdzenie spodziewanego wyniku gry może uruchomić wzrosty na kursie, bo to będzie oznaczało potwierdzenie kompetencji spółki i pojawienie się nowych inwestorów długoterminowych a nie spekulantów typu "za miesiąc premiera".
Sam Frostpunk jeśli zdobędzie uznanie graczy powinien być longsellerem, taka jest charakterystyka gier z kategorii city-builder.
Jest też multum możliwości na dlc, które mogą stanowić nawet 20% całkowitej sprzedaży głównej gry Frostpunka, więc to nie jest tak, że do 2021 nie będzie premier, no i spółka opóźnia premierę na konsole, co też rozłoży przychody w czasie.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



525 526 527 528 529

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,214 sek.

kzwaduau
omsnpwtl
iytthwcm
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
hzxuugwc
iypiyfhy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat