PARTNER SERWISU
pumtmgga
594 595 596 597 598
Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 20 lipca 2018 18:55:36 przy kursie: 431,00 zł
Piszesz tak jakby premiera FP była dopiero przed nami. Ta gra już jest i sprzedaje się cały czas lepiej niż TWOM. I podobnie jak TWOM będzie longsellerem. Oceniając zarówno TWOM jak i FP trzeba jednak pamiętać, że to nie jest prosta strzelanka, albo platformówka skierowana do prostego odbiorcy. To gra dla wymagającego, dojrzałego gracza. Z jednej strony po części robi to z niej longsellera - bo podobnych gier nie ma wiele, ale z drugiej powoduje, że nie ma jej co porównywać do gier nastawionych na bardziej casualowych graczy, z których jeśli jakaś chwyci to będzie się sprzedawała lepiej.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 21 lipca 2018 11:20:12 przy kursie: 431,00 zł
Cały czas nurtuje mnie kwestia związana z liczbą sprzedanych w Q2 kopii FP. Według wyliczeń barter.vg i tego artykułu z arstechnika:
arstechnica.com/gaming/2018/07...

sprzedaż osiągnęła na 1 lipca 679.334 sztuki.
Pytanie co liczył algorytm użyty przez barter.vg - czy kopie nabyte jedynie przez steam, czy też uruchomione na steam, ale nabyte poza nim.
System ten opiera się o osiągnięcia, które zdobywają wszyscy gracze - i ci, którzy kupili grę bezpośrednio na steam, ja i ci, którzy kupili ją poza tą platformą.
Pytanie tylko co podaje Valve w steam API, z którego danych korzystał barter - czy czasem nie jest tak, że podaje - jak to ma miejsce w przypadku opinii - jedynie osiągnięcia graczy, którzy kupili grę bezpośrednio na steam.
Wówczas wolumeny sprzedaży podane przez barter i arstechnikę byłby bardzo dokładne - o czym pisze Galyonkin - ale dokładność zachowana byłaby dla gier, które wówczas były sprzedawane niemal jedynie przez steam.
Wątpliwości wzbudza we mnie duża różnica w wynikach FP i Battletecha. O ile arstechnika podaje na 1 lipca 679.334 sprzedanych kopii FP, o tyle wg tego portalu Battletech sprzedał się w ilości 289.619 kopii.
Obie gry miały premierę tego samego dnia i przez dość długi czas byłby bardzo blisko siebie na liście global bessellers. Z czasem FP wysunął się na prowadzenie. Do tego BT jest o 1/3 droższy - co trzeba wziąć pod uwagę. Nie ulega wątpliwości, że FP sprzedawał się lepiej. Niemniej jednak różnica wskazań arstechniki jest bardzo duża.
Być może wynika ona stąd, że patrząc na pochodzenie opinii do obu gier - to w przypadku battletecha znacznie więcej mamy opinii pochodzących od osób, które grę zakupiły poza steam - aż 37,83 %, w porównaniu do FP -17,43%.
I jeszcze jedno - są gry w których osiągnięcie otrzymuje się już za samo uruchomienie gry. Tak jest np. w przypadku gry Lost Mythologies. W przypadku tej gry opinie wskazują, że większość osób ściągnęła ją nie bezpośrednio ze steam, a z innych źródeł. Na 1588 opinii zaledwie 33 pochodzi z kopii ściągniętej bezpośrednio ze steam (gra jest darmowa). Każdy kto ją uruchomił choć na chwilę od razu dostał osiągnięcie - tymczasem steam podaje, że osiągnięcie to (jedyne w tej grze) osiągnęło zaledwie 22,6 % graczy. Osiągnięcie to od pewnego czasu nie działa - o czym wspominają gracze, ale wcześniej działało i wskazanie i tak jest bardzo bardzo niskie. Koresponduje jednak z wyjątkowo małą ilością kopii tej gry ściągniętej bezpośrednio ze steam.
Co o tym sądzicie? Uprzedzam, że nie chcę wywoływać żadnej kłótni i wojny. Zależy mi na argumentach - wymieniając się nimi, wszyscy się uczymy i korzystamy.

Janus Corvinus
0
Dołączył: 2011-01-18
Wpisów: 171
Wysłane: 21 lipca 2018 15:16:38 przy kursie: 431,00 zł
Też się nad tym zastanawiam. Jako mnożnik komentarzy dla szacowania liczby sprzedanych kopii przyjąłem 62,1735886595374 co na samym Steam powinno dać do końca czerwca sprzedaż 819137 kopii a wraz z GOG - 849416. Nie zapisałem, ile dokładnie było recenzji kopii Frostpunka zakupionych na Steam na koniec 30 czerwca ale pewnie około 10878 (jeśli ktoś wie ile było dokładnie, to niech napisze). 679334 podzielone przez 10878 daje 62,45026659312374 czyli niemal dokładnie tyle ile ja przyjąłem jako mnożnik.


steve21
PREMIUM
0
Dołączył: 2008-12-16
Wpisów: 18
Wysłane: 23 lipca 2018 16:04:08 przy kursie: 432,00 zł
@Frey,
Dzięki za twoje wyliczenia i porównanie sprzedaży FP z BattleTech. Włożyłeś w to sporo pracy.

Zgadzam się z twoimi kalkulacjami. Same dane zarówno z arstechnica jak i barter zdecydowanie dotyczą sprzedaży tylko na Steam.
Wg poniższych wyliczeń sprzedaż BattleTech mogła być większa o 20% w czasie oficjalnego komunikatu zarządu 11b o sprzedaży 250 K egzemplarzy w 66h.
www.reddit.com/r/Battletechgam...

Dodatkowo widać, że na statystykach steamcharts ilość graczy Battletech przewyższała Frostpunk – patrz 6 miesięczny wykres

BattleTech
http://steamcharts.com/app/323190
All time peak: 35,586

Frostpunk
http://steamcharts.com/app/637090
All time peak: 29,195

Wydaje mi się, że BattleTech mógł sprzedawać sporo przez swoje bezpośrednie kanały. Poniżej porównanie ich zasięgu paradoxplaza (społeczność Paradox) z Steam:

Paradoxplaza
www.alexa.com/siteinfo/paradox...
global: 5338
USA: 3003

Steam
www.alexa.com/siteinfo/steampo...
global: 183
USA: 185

Paradox ma również mocną grupę subskrybentów (164 K) na youtube
www.youtube.com/user/Paradoxpl...
Więc tym kanałem mogli również zachęcić sporo chętnych do własnej platformy sprzedaży.

Reasumując: dane arstechnica i barter wskazują na sprzedaż wyłącznie na Steam.

Sam również jestem ciekaw jak mogła plasować się sprzedaż Frostpunk na wszystkich kanałach, zakładam że jest to zdecydowanie więcej niż te 679 k szt. wskazane na dzień 1 lipca

przemekost
2
Dołączył: 2017-12-01
Wpisów: 28
Wysłane: 23 lipca 2018 20:25:46 przy kursie: 432,00 zł
750 - 770k sprzedanych sztuk jest bardzo prawdopodobne, pytanie jak zareaguje rynek na takie wyniki w 2 kwartale. No i czy do tego czasu (koniec sierpnia) pojawi się jakaś nowa informacja dotycząca bliskiej przyszłości. Tj. konsole, DLC itp

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 23 lipca 2018 21:16:28 przy kursie: 432,00 zł

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 23 lipca 2018 22:48:36 przy kursie: 432,00 zł
steve21 napisał(a):

Dodatkowo widać, że na statystykach steamcharts ilość graczy Battletech przewyższała Frostpunk – patrz 6 miesięczny wykres

BattleTech
http://steamcharts.com/app/323190
All time peak: 35,586

Frostpunk
http://steamcharts.com/app/637090
All time peak: 29,195



1. Multiplayer vs singleplayer
2. Playtime total: 33:04 (average) vs Playtime total: 11:02 (average)

Nic dziwnego że sprzedało się prawie 3-krotnie mniej kopii BT niż FP. Panowie jest jak jest i trzeba to przyjąć dzielnie na klatę (a słabo bynajmniej nie jest).
Edytowany: 23 lipca 2018 22:49

steve21
PREMIUM
0
Dołączył: 2008-12-16
Wpisów: 18
Wysłane: 24 lipca 2018 01:29:14 przy kursie: 432,00 zł
W międzyczasie SteamSpy zaktualizował sprzedaż na Steam
Frostpunk: 820 tys sztuk
BattletTech: 430 tys. sztuk

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 24 lipca 2018 06:35:14 przy kursie: 432,00 zł
A ile ma Moonlighter obecnie?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 24 lipca 2018 09:57:00 przy kursie: 426,00 zł
Pytanie do specjalistów od Steama. Jak się ma do wszystkich wyliczeń kwestia banowania kont użytkowników?

https://steamdb.info/stats/bans/

Miesięcznie "ofiarami" systemu VAC (Valve Anti-Cheating) są dziesiątki tysięcy kont (tylko w paru dniach lipca było to 160 tysięcy). Ciekawe czy wystawione przez nich opinie również wypadają z systemu? Obserwując ilość opinii dla takiego TWOM, można zauważyć, że co kilka dni notuje się ujemne wartości. Nie wydaje mi się, że wynikałoby to z jakiegoś feleru systemowego.


steve21
PREMIUM
0
Dołączył: 2008-12-16
Wpisów: 18
Wysłane: 24 lipca 2018 10:58:44 przy kursie: 426,00 zł
Rif napisał(a):
A ile ma Moonlighter obecnie?


79 tys sztuk

t1098
0
Dołączył: 2012-09-08
Wpisów: 21
Wysłane: 24 lipca 2018 17:43:05 przy kursie: 426,00 zł
Rif napisał(a):
Pytanie do specjalistów od Steama. Jak się ma do wszystkich wyliczeń kwestia banowania kont użytkowników?

https://steamdb.info/stats/bans/

Miesięcznie "ofiarami" systemu VAC (Valve Anti-Cheating) są dziesiątki tysięcy kont (tylko w paru dniach lipca było to 160 tysięcy). Ciekawe czy wystawione przez nich opinie również wypadają z systemu? Obserwując ilość opinii dla takiego TWOM, można zauważyć, że co kilka dni notuje się ujemne wartości. Nie wydaje mi się, że wynikałoby to z jakiegoś feleru systemowego.


codziennie sprawdzam przyrost komentarzy i do tej pory nie spotkałem się z przypadkiem żeby ich liczba spadła w porównaniu do poprzedniego dnia.
Możesz podać przykład?

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 24 lipca 2018 18:41:43 przy kursie: 426,00 zł
Rif: banowanie użytkowników dotyczy głównie multiplayer, przoduje tu PUBG.
Dla Frostpunk temat praktycznie bez znaczenia.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 25 lipca 2018 08:45:09 przy kursie: 426,00 zł
t1098 napisał(a):

codziennie sprawdzam przyrost komentarzy i do tej pory nie spotkałem się z przypadkiem żeby ich liczba spadła w porównaniu do poprzedniego dnia.
Możesz podać przykład?



Notuję około południa dane tylko z opinii gier zakupionych bezpośrednio na Steam, ale z ogólnymi również się to nakładało. Dla przykładu zachowanie się opinii w dniach 7-11.07:
37462 49
37503 41
37457 -46
37398 -59

aircanada15 napisał(a):

Rif: banowanie użytkowników dotyczy głównie multiplayer, przoduje tu PUBG.
Dla Frostpunk temat praktycznie bez znaczenia.


Nie pisałem o banowaniu graczy na poszczególnych grach, ale o banowaniu całych kont w związku z cheatowaniem. Cokolwiek miałeś w bibliotece (dla przykładu TWOM), to też idzie do piachu.


3citrony
2
Dołączył: 2009-07-17
Wpisów: 243
Wysłane: 25 lipca 2018 08:51:22 przy kursie: 426,00 zł
Cytat:
Nie pisałem o banowaniu graczy na poszczególnych grach, ale o banowaniu całych kont w związku z cheatowaniem. Cokolwiek miałeś w bibliotece (dla przykładu TWOM), to też idzie do piachu.
@Rif: Nie ma czegoś takiego jak banowanie całych kont. Tylko per engine gry, w której cheatujesz. Sam silnik może być użyty w innych grach co oznacza, że na nie też masz bana. Poczytaj sobie o VAC na oficjalnej stronie, bo to co napisałeś jeśli odnosi się do steam, to jest po prostu nieprawdą

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 25 lipca 2018 09:48:37 przy kursie: 427,00 zł
To ok, nie grywam w sieci po Steam, więc mi to temat obcy i faktycznie banują całe konto pod kątem rozgrywki multi, bez naruszania gier single. Co prawda dla wielu, to i tak oznacza śmierć danego konta.

Niemniej wahania ilości opinii faktycznie mają miejsce, ale jak rozumiem nie należy ich łączyć z VAC.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 26 lipca 2018 16:11:08 przy kursie: 434,50 zł
NN PTE zszedł poniżej 5%.

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

Kod:
podmieniono link na wewnętrzny
Edytowany: 26 lipca 2018 16:59

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 27 lipca 2018 10:38:49 przy kursie: 449,00 zł
@lelo-pakero
Bardzo dobra wiadomość. Rynek jak widać dobrze ją rozczytał. Ostatnie OFE powoli znika z akcjonariatu. Nie musimy obawiać się wymuszonego wyjścia, gdy rząd w końcu skończy ten eksperyment. Pomyśl sobie jaka będzie katastrofa na, dajmy za przykład CD Projekcie, gdy OFE będą zmuszone puścić w rynek 20 czy nawet więcej procent akcji! To będzie piękna katastrofa.

Zonag
0
Dołączył: 2017-07-16
Wpisów: 23
Wysłane: 27 lipca 2018 11:28:35 przy kursie: 449,00 zł
Te dzisiejsze wzrosty to może też być zasługa Longerma, wczoraj miał webinar z pickiem 11bit Dancing
No i Vestor dał rekomendację
Edytowany: 27 lipca 2018 11:31

surfmen
3
Dołączył: 2009-11-20
Wpisów: 110
Wysłane: 27 lipca 2018 11:34:22 przy kursie: 449,00 zł
Do Rif-a nie wystarczy napisać katastrofa,a jeżeli już to z jakim pięknem kojarzy ci się to określenie.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



594 595 596 597 598

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,304 sek.

kbhlkwil
eegwlabs
luukthok
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
obwcpnhf
gxyccdcg
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat