PARTNER SERWISU
frhgayfh
2 3 4 5
AnalizujWgrywaj
2
Dołączył: 2014-07-26
Wpisów: 171
Wysłane: 19 października 2015 17:44:36
sasky napisał(a):
@ucofb
To już trzecia edycja tego typu akcji. W zeszłym roku sprzedawali torebki po 250 zł. I jaki był tego efekt? Większość wykupili hurtownicy, którzy potem odsprzedali z przebitką. Na Allegro też było sporo ofert.


Pray dziwne te miejsca do promocji
Wlasnie mi zapisy wyskoczyly.
Maja zyski ciagle a tutaj informacja w emisjii, ze emisja spłaci cześć długu.
Chyba kłopoty finansowe w tym roku i sie pozbywaja części akcji spolki wchodzac na GPW?

Washington Irving
0
Dołączył: 2014-04-10
Wpisów: 165
Wysłane: 23 października 2015 17:44:27
Emisja zakończona sukcesem, mimo słabego otoczenia rynkowego. cena 17 zł.

LINK

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 9 czerwca 2017 17:22:05 przy kursie: 17,85 zł
Ciekawe co dzieje się w spółce. Własnie byłem w ich sklepie w Warszawie i tam mają przecenę na wszystko - nie tylko na towary sezonowe. Przecena poważna bo 50-70%. Panienki powiedziały, że mają kiermasz, ale taka skala przeceny może oznaczać, że coś niemiłego dzieje się w tej spółce.

Czy ktoś to obserwuje?


kck03
PREMIUM
8
Dołączył: 2015-03-04
Wpisów: 82
Wysłane: 11 czerwca 2017 19:21:43 przy kursie: 17,85 zł
Zwróciłem uwagę na to samo, bo w ich ofercie internetowej również same przeceny. Przyczyn jednak nie znam...

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 11 czerwca 2017 20:05:54 przy kursie: 17,85 zł
Jesteście pewni, że nie daliście się nabrać na magiczne hasło "PRZECENA"?
Bo 200 zł za kabinówkę tej klasy to normalna cena. Podobnie z dużymi walizkami. To przecież nie Rimowa ani nawet nie Samsonite.

Deogracias
PREMIUM
12
Dołączył: 2012-10-10
Wpisów: 486
Wysłane: 12 czerwca 2017 09:27:42 przy kursie: 16,65 zł
Ja rok temu kupiłem zestaw walizek w podobnej przecenie.
Więc to raczej taka strategia sprzedażowa.
Ma to jakiś sens, bo klient walizki czy portfele kupuje rzadko, więc jak już chce to "PRZECENA" zachęca go do podjęcia szybkiej decyzji.
Nowy wpis >>> Top 10 wpisów z 2020 roku
Zapraszam na bloga - https://dariuszgrupa.pl
https://twitter.com/DarekGrupa

Poproś analityków Stockwatch o analizę fundamentalną wybranej spółki >>> Przycisk w profilu spółki

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 13 czerwca 2017 00:19:12 przy kursie: 16,65 zł
To może jednak być nieco głębsze. Przecena jest na wszystko. A więc, strategia zbycia wszystkiego, co zalega za wszelką cenę? To może być reakcja typu "strapped for cash". A jeśli powraca co roku, to ciekawe jakie są tego podstawowe przyczyny? Inna sprawa, że wygląda to także na wojnę cenową z Sampsonite - a to już sprawa nieco poważniejsza. Zobaczymy jak ma się cash flow za Q2 i porównanie z poprzednim rokiem. Q2 powinien być dla ich tym, czym są cukierki dla firm słodyczowych w czwartym kwartale.

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 13 czerwca 2017 18:37:11 przy kursie: 17,29 zł
Przy okazji...
Cytat:
Wittchen ustalił z firmą Lidl warunki współpracy w zakresie realizacji dostaw wyrobów skórzanych swojej marki w 2017 r. Łączna szacunkowa wartość umowy wynosić będzie ok. 11,5 mln zł netto.


www.stockwatch.pl/wiadomosci/w...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

cegielka
5
Dołączył: 2010-12-20
Wpisów: 267
Wysłane: 22 listopada 2018 10:26:39 przy kursie: 11,75 zł
Ciekawa analiza po wynikach.

Wittchen produkuje i sprzedaje głównie galanterię skórzaną choć faktycznie oferta firmy jest znacznie szersza: torby, portfele, szale, parasole, obuwie, paski itp.
Patrząc na wskaźniki finansowe które są na najniższych historycznie poziomach Wittchen wydaje się nisko wycenianą spółką.

www.analizyprezesa.pl/2018/11/...

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 22 listopada 2018 11:09:00 przy kursie: 11,75 zł
cegielka napisał(a):
Wittchen produkuje i sprzedaje...


Drobne sprostowanie - Wittchen tylko sprzedaje.


Kasia Stefanska
4
Dołączył: 2009-05-05
Wpisów: 1 251
Wysłane: 22 listopada 2018 14:07:53 przy kursie: 11,75 zł
cegielka napisał(a):
Ciekawa analiza po wynikach.

Wittchen produkuje i sprzedaje głównie galanterię skórzaną choć faktycznie oferta firmy jest znacznie szersza: torby, portfele, szale, parasole, obuwie, paski itp.
Patrząc na wskaźniki finansowe które są na najniższych historycznie poziomach Wittchen wydaje się nisko wycenianą spółką.

www.analizyprezesa.pl/2018/11/...



oraz galanteria skórzana to właśnie torby, portfele i paski.

Przemtrad
10
Dołączył: 2020-04-07
Wpisów: 157
Wysłane: 17 kwietnia 2020 01:50:30 przy kursie: 7,06 zł
2019 - dywidendy brak

forsal.pl/artykuly/1468985,wit...

Cytat:
Zarząd Wittchena nie będzie rekomendował walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy za rok 2019, a cały wypracowany zysk rekomenduje przeznaczyć na powiększenie kapitału zapasowego, podała spółka.


Moderator:
proszę dodawać krótki cytat, gołe linki będą kasowane
Edytowany: 17 kwietnia 2020 08:03

Analityk Fundamentalny
PREMIUM
375
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 996
Wysłane: 17 kwietnia 2020 18:01:18 przy kursie: 7,56 zł
No tutaj to bym raczej nie liczył na dywidendę - tutaj to jest walka o przetrwanie jak i we wszystkich odzieżówkach bazujących na klientach detalicznych.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Twitter - @AnalitykF

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 22 kwietnia 2020 10:19:31 przy kursie: 7,58 zł
Czas łowców skór – omówienie sprawozdania finansowego Wittchen po IV kw. 2019 r.

Od początku lutego akcje spółki zaczęły bardzo mocno tracić na wartości – spadki chwilami wynosiły ponad 50 proc. W swojej giełdowej historii Wittchen może nie rozpieszczał inwestorów dynamiką zysków, ale z pewnością walor przez swoją nieposzlakowaną historię dywidend znajdował się w wielu portfelach. Ze względu na pandemię i lockdown wypłaty z zysku za rok 2019 nie będzie, ale to wydaje się najmniejszym problemem. W spółkach handlowych trzeba sobie zadawać pytanie czy dany podmiot przetrwa obecne zawirowania i czy przypadkiem nie utraci płynności. Zanim jednak przejdziemy do tego tematu parę słów o wynikach i to w ujęciu długoterminowym.

Przychody w 2019 r. wyniosły 284 mln zł i były o 16 proc. wyższe r/r. Zwyżka wpisuje się w długoterminowy obraz – średnioroczne tempo wzrostu z ostatnich czterech lat wyniosło 17 proc. Ekspansja sprzedaży to przede wszystkim efekt wzrostu sprzedaży detalicznej realizowanej we własnych sklepach usytuowanych głównie w centrach handlowych, a także w kanale internetowym.


kliknij, aby powiększyć


Segment B2B, czyli sprzedaży do innych przedsiębiorców także rośnie, ale w znacznie mniejszym tempie. W ostatnim roku zwyżka wyniosła 12 proc., ale w ciągu ostatnich 4 lat średniorocznie (CAGR) mamy tylko 7 proc. wzrost. Zgodnie z informacjami zawartymi w raporcie, pomimo realizacji sprzedaży choćby do Lidla, żaden z odbiorców nie przekroczył progu 10 proc. czyli 28,4 mln zł.

Choć marka jest dość dobrze znana na rynku polskim to od paru lat próbuje zaistnieć mocniej na rynkach zagranicznych. Przychody ze sprzedaży eksportowej wyniosły w 2019 r. 21,5 mln zł i były o 28 proc. wyższe r/r. Nadal jest to jednak jedynie 8-procentowy udział w sprzedaży ogółem.


kliknij, aby powiększyć


Do 2019 r. sprzedaż eksportowa prowadzona była w dwóch kanałach – hurt na rynkach Rosji i Ukrainy, a także online na wspomnianych rynkach i rynku niemieckim. W 2019 r. Wittchen zaczął realizować mocniejsze wejście na rynek czeski, gdzie powstał salon firmowy, wspomagany sprzedażą online.

Choć spółka mocno rośnie w masę to cały czas utrzymuje bardzo wysoką marżę – 56-58 proc. w ciągu ostatnich 5 lat. To naprawdę wysokie wartości zbudowane dzięki postrzeganiu marki jako luksusowej, choć sprzedaż w Lidlu poważnie się z tym kłuci.


kliknij, aby powiększyć


Niestety można zauważyć rosnący udział kosztów sprzedaży w przychodach. W 2015 wyniósł on 30 proc. natomiast obecnie 40 proc. To niestety zjawisko dość niepokojące. Przychody w 2019 r. wzrosły o 16 proc., natomiast koszty sprzedaży o 24 proc., przy średniorocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 25 proc. Znacznie stabilniejsze są koszty ogólnego zarządu. Co prawda w ostatnim roku zwiększyły się o 15 proc.(tempo sprzedaży), ale średniorocznie rosły w tempie 8,7 proc.

Przez zwyżkę kosztów operacyjnych Wittchen nie odnotował wzrostu zysku na sprzedaży w 2019 r., a średnioroczne tempo wzrostu wynosi tylko 4,7 proc. Linia pozostałej działalności operacyjnej nie wpływa mocno na wynik, ale warto odnotować, że EBIT w 2016 r. był niższy przez zawiązanie rezerwy na sprawy podatkowe w kwocie 0,88 mln zł, natomiast w tym roku o tyle wyższy, gdyż spółka wygrała postępowanie sądowe. Nie są to jednak kwoty, które zmieniają diametralnie obraz wyników – tegoroczny EBIT wyniósł 36,5 mln zł, natomiast skorygowany o wpływ rozwiązania rezerwy na VAT, a także zmianę zasad rachunkowości dotyczącą leasingów 34,9 mln zł. Przed rokiem spółka pokazała na tym poziomie RZIS 38,2 mln zł zysku.


kliknij, aby powiększyć


Jeśli zerknąć do kosztów rodzajowych to największym obciążeniem są usługi obce oraz pozostałe koszty, przy czym trzeba dodać, że na wykresach i danych finansowych skorygowałem raportowane dane o wpływ MSSF16 celem dostosowania ich do porównywalności, co wpłynęło także na amortyzację. Sprzedaż w tym roku wzrosła o 16 proc., natomiast w mniejszym tempie rosły wynagrodzenia (13 proc.), podatki (10 proc.) oraz materiały i energia o (13 proc.). W szybszym tempie rosły za to amortyzacja (23 proc.) oraz usługi obce i pozostałe koszty (30 proc.)


kliknij, aby powiększyć


Taki układ dynamik kosztów rodzajowych oraz szybszy wzrost kosztów sprzedaży od przychodów (a może przede wszystkim właśnie ten) może wskazywać, że tempo rozwoju organizacji jest nieco zbyt duże. Pewne wnioski w rozważanym temacie możemy wysnuć z rachunku segmentowego. Jak widać poniżej spadek rentowności na poziomie operacyjnym jest efektem działalności w detalu, co pośrednio potwierdza postawioną diagnozę.


kliknij, aby powiększyć


Tak jednak nie jest, a wzrosty wspomnianych kategorii kosztowych (sprzedaży, usług obcych) należałoby raczej łączyć z wyższymi kosztami logistyki i marketingu. W sprawozdaniu czytamy, że:

Cytat:
Jednocześnie na wzrost kosztów sprzedaży omnichannel w kraju, miał wpływ wzrost kosztów czynszów związany z nowymi otwarciami, kursami walutowymi i indeksacją oraz efekt przenoszenia się części sprzedaży do kanału on-line, w którym pozyskanie klienta wiąże się z dodatkowym kosztem reklamowym i logistycznym. Zwiększająca się skala działalności Grupy wymagająca wykorzystania zewnętrznych magazynów oraz rosnący udział sprzedaży zagranicznej charakteryzującej się wyższym poziomem kosztów marketingowych i logistycznych dodatkowo wpłynęły na wzrost kosztów


Słów zarządu nie ma co przyjmować na wiarę, a adekwatność tempa rozwoju można sprawdzić na danych operacyjnych takich jak sprzedaż z metra. W tym celu przeniesiemy się z rozdzielczością danych piętro niżej, bo terminy otwarć nowych sklepów mogą mocno zaburzać obraz. Sprzedaż z metra kwadratowego wykazuje tendencje wzrostowe, więc nie można czepiać się samego tempa rozwoju – to nie tutaj jest problem. Co prawda w ostatnim roku wzrosty nie są imponujące (w szczególności w IV kw.), ale musimy pamiętać o wprowadzonym zakazie handlu w niedzielę.


kliknij, aby powiększyć

Rozdzielczość kwartalna przynosi nam też informację o pewnej sezonowości sprzedaży. Jak widać poniżej spółka osiąga znacząco większe przychody w drugiej połowie roku i to w obydwu raportowanych segmentach. To zupełnie nie dziwi w przypadku detalu, bo ekskluzywne portfele, torebki wydają się naturalnymi asortymentami na świąteczne i mikołajkowe prezenty, a dodatkowo w tym okresie konsumenci ulegają presji wyprzedażowej. W ten sposób można też tłumaczyć wzrosty sprzedaży w segmencie B2B, ale w IV kw. realizowany jest także kontrakt z Lidlem. Całkiem możliwe, że dostawy w ramach umowy z siecią dyskontową i raportowanie w jej ramach przychodów rozkładają się także czasem na III kw.


kliknij, aby powiększyć


Jasnym jest, że w związku ze zwiększeniem obrotów rośnie rentowność operacyjna i wyniki w kanale detalicznym, ale takie zjawisko obserwujemy także w kanale hurtowym B2B. Wydawać by się mogło, że sprzedaż do dyskontów powinna mieć znacznie niższą cenę, a w związku z tym w kwartałach realizacji kontraktu liniowego powinniśmy oberwać spadek marż, a tak się nie dzieje


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


Żeby lepiej zobrazować to zjawisko (a w zasadzie jego brak) proszę zerknąć na wykres zysku w funkcji przychodu – rozrzut wartości jest naprawdę niewielki i pokazuje quasi liniową zależność. Oczywiście nachylenie linii regresji jest mniejsze niż w detalu, ale nie mamy w tym kanale prawie żadnych kosztów stałych.

repo.stockwatch.pl/wp-content/...

O ile zatem kontrakt z Lidlem nie posiada cech uzależnienia po przychodach, to już na poziomie zysku operacyjnego obserwujemy znaczący wpływ jego realizacji na wyniki. Istnieje zatem ryzyko znacznego pogorszenia zyskowności w przypadku jego utraty. Finansowo to z pewnością duży zastrzyk, ale ekspozycja dyskontowa psuje nieco obraz marki premium.

Wiemy już jak wygląda spółka od strony wyników, więc zerkniemy jeszcze na efektywność działania i zadłużenie. Jasnym jest, że skoro mamy wzrost sprzedaży to będzie rósł kapitał obrotowy (rozumiany jako zapasy plus należności minus zobowiązania handlowe) i tak oczywiście się dzieje. Jeśli odnieść go do sprzedaży to możemy mówić nawet o poprawie efektywności w ostatnich trzech latach


kliknij, aby powiększyć


Spółka nie posiada też istotnego zadłużenia. Jeśli z długu finansowego i EBITDA wyeliminujemy zmiany wynikające z MSSF16 (a można to zrobić, bo spółka ujawnia odpowiednie dane), to okaże się, że wskaźnik długu netto do EBITDA wynosi zaledwie 0,28.


kliknij, aby powiększyć


Wittchen wygląda na podmiot dobrze zarządzany - rośnie, pozostaje efektywny operacyjnie, nie jest zadłużony, płaci dywidendy, choć zmaga się z rosnącym kosztem funkcjonowania sklepów. Przy rocznej EBITDA (skorygowanej o wpływ MSSF16) na poziomie 45,7 mln zł oraz długu netto wynoszącym 12,8 mln zł dostajemy EV/EBITDA na poziomie 3,14. Oczywiście w tym roku ciężko będzie powtórzyć taki wynik, ale już w kolejnych latach jest to jak najbardziej możliwe. Patrząc konserwatywnie mamy potencjał wzrostu kursu o 100 proc., a optymistycznie nawet 200 proc., o ile oczywiście spółka przetrwa obecną zawieruchę i okres postoju sklepów detalicznych.

Na koniec roku Wittchen posiadał tylko 3,5 mln zł gotówki, ale miał do zrealizowania 4,5 mln zł z kapitału obrotowego, co daje nam łącznie 8 mln zł. Dodatkowo spółka miała 65 mln zł wolnego finansowania w ramach kredytu obrotowego w mBanku. Mamy więc łącznie 72 mln zł gotówki do dyspozycji. Roczne koszty stałe (usługi obce i wynagrodzenia) to kwota 110 mln zł. Wygląda zatem na to, że przy braku realizacji sprzedaży spółka mogłaby przeżyć prawie 3 kwartały. Wydaje się, że ryzyko zamknięcia galerii handlowych aż do grudnia jest w tej chwili znikome, więc spółka ten okres przetrwa, tym bardziej, że cały czas prowadzi sprzedaż online. Nie mam na myśli tylko własnych stron internetowych, bo Wittchen nie ukrywa iż istotnym kanałem sprzedaży są dla niego platformy marketplacowe jak Allegro. Prawdopodobnie pandemia nie powinna wpłynąć także na brak umowy z Lidlem, choć może nieco ograniczyć wolumen, bo wydaje się, że klienci dyskontów najmocniej odczują wzrost bezrobocia. Oczywiście wzrost zadłużenia pociągnie za sobą wzrost EV, ale nawet przy maksymalnym limicie EV/EBITDA wyniesie 4,6. Zakładając, że wskaźnik EV/EBITDA wygląda normalnie przy poziomie 8 możemy powiedzieć, że przy obecnej kapitalizacji rynek spodziewa się pogorszenia wyniku EBITDA o 43 proc. Koszty spółki powinny być w miarę stałe, więc w takim przypadku (utrzymaniu bazy kosztowej) mówimy o spadku sprzedaży na poziomie 15 proc. Oczywiście możliwym jest, że spółka po kryzysie nie będzie w stanie odzyskać utraconego wolumenu, spadnie jej sprzedaż z metra, ale poziom regresu wydaje się długofalowo znaczący i nie do końca usprawiedliwiony.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 22 kwietnia 2020 11:34

Przemtrad
10
Dołączył: 2020-04-07
Wpisów: 157
Wysłane: 1 maja 2020 08:15:50 przy kursie: 8,20 zł
Zdaje sie ze w czasie "runu" na ich akcje postanowili trochę rozwodnić ich cenę emitując:

Cytat:

w ramach realizacji II Programu Motywacyjnego Spółki na lata 2019-2021 ("Program"), doszło do objęcia 44.229 akcji na okaziciela serii D
...
Objęcie Akcji nastąpiło po cenie 0,20 zł na akcję, tj. za łączną cenę 8.845,80 zł
...
poprzez realizację przez Osoby Uprawnione praw z warrantów subskrypcyjnych serii B (transza 2019)
...
Prawa z objętych Akcji powstaną z dniem ich zapisania na rachunkach maklerskich wskazanych przez Osoby Uprawnione. Jednocześnie Zarząd informuje, że Akcje serii D będą przedmiotem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym.


Liczba akcji
rok 2015: 16 500 000
rok 2016: 18 100 000
rok 2017: 18 123 057
rok 2018: 18 150 522
rok 2019: 18 178 772

Czyli co roku coś dokładają.
Choć nie jest to dużo to nie jest to tez dobry sygnał
Poprawcie mnie jeśli sie mylę



Edytowany: 1 maja 2020 08:17

JakOnToZrobił
PREMIUM
12
Dołączył: 2020-12-12
Wpisów: 15
Wysłane: 19 stycznia 2022 23:20:27 przy kursie: 16,30 zł
Odlidlowywanie marży– omówienie sprawozdania finansowego spółki Wittchen po III kw. 2021 r.


Pandemia bez wątpienia uderzyła w biznes spółki. Grupa odczuła jej skutki w dwójnasób. Zamknięcie galerii handlowych zmniejszyło ogólną sprzedaż, a zakaz przemieszczania się i obawy o zachorowania chęć do podróżowania i tym samym popyt na kluczowy produkt, jakim są walizki.

Na pierwszy rzut oka ostatnie dane finansowe Wittchena wyglądają lepiej. Poniżej znajdą Państwo wyjaśnienie powodów takiego stanu rzeczy, a także opis sytuacji fundamentalnej.

Przychody – segmentacja geograficzna

W III kw. sprzedaż krajowa wyniosła 68,6 mln zł (+30,67 proc. r/r), natomiast zagraniczna 11,3 mln zł (+126 proc. r/r). Spółka dynamicznie rozwija eksport przede wszystkim w Niemczech, Czechach, Rosji oraz na Ukrainie i Węgrzech. Wittchen prowadzi działalność zagraniczną głównie poprzez własne sklepy internetowe oraz platformy sprzedażowe marketplace, ale spółka posiada także 5 placówek stacjonarnych w Czechach oraz 10 salonów franczyzowych na Ukrainie. Udział eksportu w przychodach grupy w III kw. 2021 r. wyniósł 14,1 proc. i był wyższy o 5,4 pp. r/r.


kliknij, aby powiększyć


Segmentacja w oparciu o rodzaj odbiorcy końcowego

Większą część przychodów stanowi sprzedaż detaliczna prowadzona poprzez własne placówki w galeriach handlowych jak również kanał online. Sprzedaż detaliczna w III kw. wyniosła 74,5 mln zł (+38,1 proc. r/r) oraz 90,3 mln zł w IV kw. (+52,5 proc.). Co ciekawe, w IV kw. 2021 r. sprzedaż ta była wyższa aż o 27,1 proc. w porównaniu do IV kw. 2019 r., czyli okresu przed rozpoczęciem pandemii – spółka w tym kanale niewątpliwie rośnie.


kliknij, aby powiększyć


Sprzedaż w segmencie B2B w III kw. wyniosła 5,4 mln zł i była wyższa o 50,5 proc. r/r. Należy zaznaczyć, że pomimo wzrostu segment B2B w dużej mierze rozliczany jest w IV kw. i to on jest najważniejszy, a jak wynika ze wstępnych szacunków w okresie od października do grudnia spółka odnotowała w nim spadek o 12,5 proc. r/r czyli o 2,1 mln zł. Ale jeśli porównamy obroty do IV kw. 2019 r., kiedy to spółka odnotowała 32,3 mln zł przychodów, to bez wątpienia odbudowa sektora B2B idzie znacznie gorzej. Spadek ten można tłumaczyć umową z Lidlem, bo jak wyjaśnił podczas prezentacji inwestorskiej Pan Jędrzej Wittchen tegoroczna umowa z dyskontem jest mniej korzystna niż w latach wcześniejszych.


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


W III kw. segment detaliczny pokazał zysk w wysokości 15,5 mln zł (+202,8 proc. r/r, +10,38 mln zł r/r), co daje rentowność na poziomie 20,81 proc. (+11,31 pp. r/r). Wynik segmentu B2B zamknął się kwotą 1,8 mln zł (102,1 proc. r/r) oraz marżą 33,79 proc. (+8,62 proc. r/r). Na efekty IV kw. musimy niestety poczekać do pełnego raportu finansowego.

Jak widać poniżej, segment B2B charakteryzuje się wyższą marżą, a jak wspomniano wcześniej, sprzedaż tego segmentu spadła r/r. Za to w IV kw. 2021 r. udział przychodów z B2B w całkowitej sprzedaży wyniósł 13,97 proc. w porównaniu do 22 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku i 31,16 proc. w IV kw. 2019 r.


kliknij, aby powiększyć


Segmentacja w oparciu o kanał sprzedaży

Dywizja online wygenerowała w III kw. 2021r. sprzedaż w wysokości 38,9 mln zł (+34,1 proc. r/r). Udział e-commerce (wyłączając sprzedaż B2B) w całkowitej sprzedaży detalicznej wyniósł 52,21 proc. i był na podobnym poziomie r/r., natomiast przed pandemią grupa raportowała w takim podziale ok. 40 proc. udział. Podobnie jak w innych spółkach sprzedaży detalicznej obserwujemy jak się wydaje trwałą migrację klientów do tego segmentu.


kliknij, aby powiększyć


Mimo to przychody ze sprzedaży stacjonarnej wyniosły 35,6 mln zł co w relacji do raportowanych przed rokiem 24,9 mln zł jest wynikiem co najmniej dobrym. Na koniec III kw. 2021 r. Wittchen posiadał łącznie 107 placówek, czyli o jeden salon mniej niż w III kw. roku poprzedniego. Spółka utrzymała również powierzchnie handlową na zbliżonym poziomie - 8,6 tys. mkw.

Zestawiając przychód z placówek z metrażem, otrzymujemy średnią miesięczną sprzedaż na mkw. w wysokości 1365,7 zł (+41,9 proc. r/r). Liczba dni handlowych w porównywalnych okresach była na zbliżonym poziomie i wyniosła 78 dni w 2021 r. vs 79 w 2020 r. Obydwa okresy nie zostały objęte zamknięciami galerii handlowych z powodu lockdown’u. Co prawda, w obu wystąpiły większe lub mniejsze obostrzenia, natomiast nie było całkowitego zamknięcia galerii. Choć dynamiki są wysokie, to nadal nieco brakuje do czasów sprzed pandemii.


kliknij, aby powiększyć


W III kw. ur. segment e-commerce odnotował 9,9 mln zł zysku (+106,3 proc. r/r), co dało marżę zysku ze sprzedaży w wysokości 25,45 proc. (+8,9 pp. r/r). W tym miejscu trzeba dodać, że sprzedaż online charakteryzuje się wyższą marżą niż sprzedaż stacjonarna, a dodatkowo obarczona jest mniejszym ryzykiem lockdown’u. Za to kanał sprzedaży stacjonarnej zaraportował wynik w kwocie 5,4 mln zł vs 0,3 mln zł w III kw. 2020 r. Marża zysku ze sprzedaży wyniosła 15,17 proc. (+13,96 pp. r/r).


kliknij, aby powiększyć


Jak widać poniżej, na poprawę wyniku na sprzedaży kontrybuowały solidarnie obydwa segmenty.


kliknij, aby powiększyć


Wyniki skonsolidowane

Na koniec III kw. łączne przychody wyniosły 79,9 mln zł co oznacza wzrost o 38,98 proc. r/r, i 22,4 mln zł r/r). Z danych wstępnych wynika, że pozytywne tendencje były kontynuowane także w IV kw., kiedy to Wittchen osiągnął rekordowe 105,1 mln zł obrotów (+38,17 proc. r/r, +29,0 mln zł r/r).


kliknij, aby powiększyć


Przy omawianiu przychodów warto zwrócić uwagę na zmianę mixu produktowego. Spółka podczas spotkania z inwestorami, zaprezentowała rozbicie sprzedaży na poszczególne asortymenty. Udział przychodów ze sprzedaży walizek po trzech kwartałach 2021 r. wyniósł 39 proc., a dla porównania w 2019 wynosił on 52 proc. Zdaniem zarządu istnieje spory potencjał na odbicie sprzedaży tego produktu wraz ze zmniejszeniem siły pandemii, co może oczywiście nastąpić dopiero w kolejnych kwartałach, jeśli nie latach.

Zarządowi spółki należy się pochwała za dynamiczne dostosowanie asortymentu do sytuacji i zmian w popycie. Patrząc na dane warto też zwrócić uwagę na dwa kolejne zjawiska - udział torebek w sprzedaży wzrósł do 27 proc. (+10 pp. w porównaniu do 2019 r.), a udział linii asortymentu związanych z ubraniami i wszelkimi akcesoriami do 14 proc. (+4 pp.)


kliknij, aby powiększyć


Zysk brutto ze sprzedaży w III kw. wyniósł 49,6 mln zł i był wyższy o 51,7 proc. r/r. Przełożyło się to na marżę brutto ze sprzedaży na poziomie 62,12 proc. (+5,23 proc.). Być może wzrost rentowności wynikał między innymi z długoletniej współpracy z dostawcami i możliwością wynegocjowania umów na dobrych warunkach, a także zmiana w portfolio produktowego, ale chyba przede wszystkim spadek udziału kanału B2B (Lidl!)

Co ciekawe, marża brutto ze sprzedaży w kanale offline oraz online kształtuje się na podobnym poziomie, natomiast sprzedaż e-commerce za granicą charakteryzuje się wyższą rentownością.


kliknij, aby powiększyć


Koszty sprzedaży oraz ogólnego zarządu (SG&A) w III kw. 2021 r. wyniosły łącznie 32,3 mln zł (+20,85 proc. r/r). Średni miesięczny koszt SG&A na metr kwadratowy wyniósł 1239 zł i wzrósł o 19,9 proc. r/r. Z kolei udział kosztów SG&A w całkowitych przychodach zmalał i stanowił 40,4 proc., gdzie jeszcze w III kw. 20202 r. udział wyniósł 46,5 proc. Koszty SG&A rosną wolniej niż przychody, których dynamika r/r wyniosła +38,98 proc.

Dodatkowo, proszę zwrócić uwagę na to, jak stosunek SG&A do przychodów wzrasta wraz z wprowadzeniem lockdownu (zamknięciem galerii handlowych). Dzieje się tak, ponieważ sprzedaż stacjonarna generuje w dużej mierze koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. Wraz z zamknięciem galerii spółka nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej, a jedynie ponosi koszty stałe.


kliknij, aby powiększyć


W III kw. 2021 r. zysk ze sprzedaży wyniósł 17,3 mln zł vs 5,9 mln zł rok wcześniej, co oznaczało wzrost marży do poziomu 21,71 proc. (+10,41 pp. r/r).

W III kw. 2021 r. w pozycji pozostałe przychody operacyjne grupa zaksięgowała 1,66 mln zł z tytułu dofinansowania do wynagrodzeń. Z drugiej strony zostało to zbilansowane przez odpis aktualizujący na zapasy w wysokości 500 tys. zł. W konsekwencji grupa zaraportowała dodatnie saldo na pozostałej działalności operacyjnej plus 1,08 mln zł (- 418 tys. zł. w III kw. 2020 r.)

EBIT za III kw. wyniósł 18,4 mln zł (marża 23,06 proc.), co oznaczało wzrost o 12,8 mln zł r/r. (wzrost marzy o +13,38 pp.)


kliknij, aby powiększyć


Z jednej strony mieliśmy korzystny wynik na pozostałej działalności operacyjnej, z drugiej strony zostało to zbilansowane przez negatywne saldo na linii finansowej związane z zaksięgowaniem różnic kursowych.

Ostatecznie Wittchen zaraportował w III kw. 16,5 mln zł zysku przed opodatkowaniem oraz 13,5 mln zł zysku netto. Efektywna stopa podatkowa spadła kw/kw z 19,9 proc. do 18,3 proc.

W III kw. spółka wygenerowała 10,8 mln zł gotówki operacyjnej, czyli mniej niż zysku netto, czy tym bardziej operacyjnego. Uszczuplenie salda gotówki to w dużej mierze efekt większego zatowarowania (-13,5 mln zł), jak również wzrostu należności (-1,8 mln zł). Z drugiej jednak strony, pozytywnie na OCF wpłynął wzrost zobowiązań handlowych (+3,7 mln zł).
Ocena przepływów bez oceny efektywności niewiele jednak mówi. W III kw. 2021 r. cykl konwersji gotówki spadł do 230 dni z poziomu 239 dni w analogicznym okresie roku poprzedniego. Skróceniu uległa rotacja zapasów (- 28 dni), rotacja zobowiązań handlowych (+24 dni), jak również cykl rotacji należności (-6dni). Poziomy są wyższe niż przed pandemią ale do pewnego stopnia jest to usprawiedliwione kłopotami z łańcuchami dostaw i zabezpieczaniem magazynu.


kliknij, aby powiększyć


Wróćmy jednak do przepływów. W III kw. nie było większych zmian jeśli chodzi o działalność inwestycyjną - odpływ w wysokości 303 tys. zł, z czego jedynie 106 tys. zł to nabycie rzeczowych aktywów trwałych. To w zasadzie nie może dziwić, bo spółka jest świeżo po rozbudowie centrum logistycznego w Palmirach. Prace tam zakończyły się w 2020 r., natomiast na rok 2022 planowana jest budowa trzeciej hali magazynowej o wielkości 3,7 tys. m. kw., której szacunkowy koszt budowy wyniesie ok. 10-12 mln zł – wydatki inwestycyjne dopiero przed akcjonariuszami. Wittchen chce przeznaczyć dodatkowo około 6,5 mln zł na rozwój, z czego aż 3,5 mln zł trafi na modernizację i adaptację nowych salonów.


kliknij, aby powiększyć


Przepływy finansowe w III kw. były ujemne na kwotę 12,4 mln zł, w dużej mierze przez spłatę kredytów (5,7 mln zł) oraz płatnością zobowiązań z tytułu umów leasingu finansowego (6,6 mln zł).

Ostatecznie w III kw. z grupy wypłynęło łącznie 1,9 mln zł, co skutkowało spadkiem gotówki na kontach grupy do poziomu 10,1 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Już po niskim poziomie odsetek można przypuszczać, że spółka nie jest mocno zadłużona. Na koniec III kw. Wittchen zaraportował krótkoterminowe zadłużenie finansowe na kwotę 11,2 mln zł i brak długu długoterminowego.

Korygując zadłużenie finansowe o stan gotówki w kwocie 10,1 mln zł, otrzymujemy dług netto na poziomie zaledwie 1 mln zł. Do policzenia zadłużenia finansowego nie zostały uwzględnione zobowiązania z tytułu leasingu.


kliknij, aby powiększyć


Wskaźnik dług netto/ EBITDA LTM wyniósł nieco ponad 0, co oznacza, że obecnie spółka jest w stanie pokryć zobowiązanie finansowe niemal natychmiast. Na koniec III kw. 2021 r. pokrycie aktywów kapitałem własnym wyniosło 62,1 proc. (+2,6 pp. kw/kw). Wittchen utrzymuje również wskaźniki płynności na bardzo bezpiecznych poziomach – w III kw. wskaźnik płynności bieżącej wyniósł 2,16 a wskaźnik płynności szybkiej 0,56.


kliknij, aby powiększyć


Warto przypomnieć, że firma dzieliła się chętnie z akcjonariuszami wypracowanym zyskiem w postaci dywidendy. Ostatni raz wypłacona ona była w czerwcu 2019 r. za 2018 rok obrachunkowy. W związku z wybuchem pandemii, Wittchen wstrzymał się z regularnymi wypłatami. Niemniej jednak obecna bezpieczna pozycja finansowa oraz dobre wyniki mogą dać pretekst do jej wznowienia.

Zdaniem zarządu spółka wypłaci dywidendę za 2021 r. Biorąc pod uwagę dobrą sytuację finansową spółki oraz brak wypłaty za dwa lata obrotowe (2019 oraz 2020), jest duże prawdopodobieństwo, że Wittchen zdecyduje się wypłacić pokaźną kwotę.

Historycznie wskaźnik wypłaty dywidend (payout ratio) oscylował również w górnej granicy przedziału. Oczywiście trzeba mieć na uwadze wspomniane wcześniej plany inwestycje na 2022 r. na które spółka będzie potrzebowała kapitału, a więc może to wpłynąć na payout ratio.


kliknij, aby powiększyć


Szacunki wyników i dywidendy

W związku z tym, że posiadamy dane za ostatni, najważniejszy kwartał roku pokusiłem się o szacunki zysków. Proszę jednak pamiętać, że są to jedynie szacunki bez dokładnej znajomości wielu czynników wpływających na finalny wynik, a więc są oczywiście obarczone pewnym, być może dużym błędem.


kliknij, aby powiększyć


Tak więc, przy powyższych założeniach skumulowany zysk netto za 2021 r. może oscylować w przedziale około 37-42 mln zł. Zakładając wskaźnik wypłaty dywidendy na poziomie 65 proc., potencjalna dywidenda może sięgać 24-27 mln zł, co przy obecnej kapitalizacji na poziomie ok. 300 mln zł daje całkiem sensowną stopę dywidendy w przedziale 8 – 9 proc.

Łącząc oczekiwany narastający zysk netto za 2021 r i kapitalizację otrzymamy wskaźnik C/Z na poziomie 7 – 9, wobec 8,9 w ujęciu narastającym na koniec III kw. Tylko na bazie uzyskanych i oczekiwanych wyników wydaje się, że Wittchen nie jest wyceniany przez rynek wysoko. W tym kontekście istotne są także cele spółki na 2022 r., w których zakłada się kontynuację dwucyfrowej dynamiki sprzedaży oraz szybszy wzrost przychodów zagranicą. Jednym z celów zarządu jest ustabilizowanie marży brutto ze sprzedaży oraz kontynuacja poprawy rentowności operacyjnej. No i mamy jeszcze wspomniany wcześniej potencjał do wzrostu sprzedaży walizek, choć tutaj wciąż jest wiele niewiadomych, przede wszystkim co do czasu. Rynek najwyraźniej obawia się o materializację ryzyk związanych z pandemią. Pomimo dywersyfikacji produktowej czy wzrostu udziału w e-commerce, dalszy wzrost zachorowań i hospitalizacji może znów oznaczać lockdown i zamknięcie galerii, co oczywiście oznacza także spustoszenie w wynikach.



Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 7 lutego 2022 14:38

Michal1975
PREMIUM
0
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2013-03-17
Wpisów: 3
Wysłane: 25 kwietnia 2022 17:19:14 przy kursie: 19,65 zł
infostrefa.com/infostrefa/pl/w...

Wyniki Rainbow po marcu. Znaczące wzrosty vs 2019. To trochę walizek powinno się sprzedać.

W tym miejscu znajdowała się analiza spółki, której wątek dotyczy.

Podjęliśmy decyzję o przeniesieniu wszystkich analiz do dedykowanych wątków spółek w nowej sekcji STREFA PREMIUM, którą znajdziecie na głównej stronie forum.

Zmiana ta, ma na celu ułatwić zapoznawanie się z treściami analiz, pozostawiając dotychczasowe wątki spółek jako miejsce do publicznej dyskusji użytkowników.

Już teraz zamów abonament, aby uzyskać dostęp do wszystkich treści serwisu.


W tym miejscu znajdowała się analiza spółki, której wątek dotyczy.

Podjęliśmy decyzję o przeniesieniu wszystkich analiz do dedykowanych wątków spółek w nowej sekcji STREFA PREMIUM, którą znajdziecie na głównej stronie forum.

Zmiana ta, ma na celu ułatwić zapoznawanie się z treściami analiz, pozostawiając dotychczasowe wątki spółek jako miejsce do publicznej dyskusji użytkowników.

Już teraz zamów abonament, aby uzyskać dostęp do wszystkich treści serwisu.


Tomaszmurzyn
15
Dołączył: 2011-05-16
Wpisów: 61
Wysłane: 15 września 2023 13:02:28 przy kursie: 27,80 zł
Wyniki za Q2 troche rozczarowujące ale to co się dzieje na akcjach dzisiaj to chyba lekka przesada....przy obecnych cenach to C/Z w okolicy 7.5.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE WITTCHEN
  • Wittchen rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 r.
    Wittchen rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 r.

    Wittchen, biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, większe zapotrzebowanie na kapitał obrotowy oraz planowaną rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach, zarekomendował przeznaczenie zysku netto za 2024 r. w całości na kapitał zapasowy. Jednocześnie intencją zarządu jest, aby w długim terminie Wittchen pozostał spółką dywidendową.

  • Wittchen miał 4,2 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.
    Wittchen miał 4,2 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    Wittchen odnotował 4,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 4,87 mln zł zysku rok wcześniej.




2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,826 sek.

cbnovmvc
twexouux
dqvlmuwj
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
krijofti
hwneacvo
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat