
Fot. spółka
Zysk operacyjny wyniósł 3,95 mln zł wobec 6,89 mln zł zysku rok wcześniej.
– Marża brutto na sprzedaży wypracowana przez Grupę Wittchen w I kwartale tego roku wyniosła 62 proc., tj. o 1,8 pkt proc. mniej niż przed rokiem. Łączne koszty operacyjne wzrosły natomiast o ponad 3 proc. r/r. W efekcie, wynik EBITDA w omawianym okresie wyniósł 11,8 mln zł wobec 14,1 mln zł rok wcześniej – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 93,76 mln zł wobec 93,01 mln zł rok wcześniej.
– Sprzedaż Grupy Wittchen na rodzimym rynku w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 75,5 mln zł, co oznacza wzrost o 2,2 proc. r/r, natomiast na rynkach zagranicznych sięgnęła 18,3 mln zł i była niższa o 4,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Wolumen sprzedanych produktów wzrósł przy tym o 10 proc. r/r. Rezultaty te odzwierciedlają z jednej strony niewielką poprawę nastrojów polskich konsumentów, obserwowaną od kilku miesięcy, a z drugiej – utrzymującą się silną konkurencję i presję cenową ze strony innych podmiotów, w tym azjatyckich platform handlowych – czytamy dalej.
Prezes Jędrzej Wittchen zwrócił uwagę, że był to drugi z rzędu kwartał, w którym zanotowaliśmy lekki wzrost przychodów ze sprzedaży rok do roku.
– Skala tej zwyżki, przy obserwowanych rosnących kosztach działalności, nie przekłada się na poprawę zysków. Dlatego działamy dwutorowo: podejmujemy działania mające na celu zwiększanie sprzedaży i jednocześnie optymalizujemy nasze wydatki, aby w kolejnych kwartałach osiągać lepsze wyniki finansowe. Kontynuujemy też przygotowania do rozbudowy naszego centrum logistycznego w Palmirach koło Warszawy. Inwestycja ta docelowo zwiększy efektywność naszej logistyki i pozwoli obniżyć koszty wysyłek do naszych sklepów, klientów indywidualnych oraz marketplace’ów – powiedział Wittchen, cytowany w komunikacie.
W I kwartale tego roku sprzedaż internetowa, realizowana poprzez własne e-sklepy oraz platformy marketplace, wygenerowała 53,1 mln zł przychodów (+6 proc. r/r) i odpowiadała za 57 proc. łącznej sprzedaży.
W ujęciu jednostkowym zysk netto 6,69 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 5,84 mln zł zysku rok wcześniej.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 454 mln zł w 2024 r.