pixelg
WITTCHEN - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4

WITTCHEN [WTN]

AKTUALNY KURS: 12,60 zł (+2,44%) 13-05-2021 17:03
Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 21 czerwca 2011 19:10:47
Spółka WITTCHEN S.A. złożyła wiosną tego roku prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Głównym powodem przeprowadzenie oferty publicznej akcji jest pozyskanie środków finansowych na dalszy rozwój spółki WITTCHEN i budowę jednej z najsilniejszych grup na rynku dóbr luksusowych w Polsce.

Grupa Kapitałowa WITTCHEN jest liderem na polskim rynku luksusowych dodatków, głównie skórzanych, w segmencie klasy wyższej i średniej. Oprócz tego, prowadzi sprzedaż luksusowego obuwia skórzanego i luksusowej odzieży skórzanej. Grupa Kapitałowa specjalizuje się wyłącznie w sprzedaży i marketingu luksusowych dodatków. Produkcja wyrobów w oparciu o wzory i doświadczenie Spółki jest podzlecana na zewnątrz. Grupa WITTCHEN jest operatorem dwóch marek: WITTCHEN i VIP COLLECTION, a także prowadzi dwie detaliczne sieci sprzedaży luksusowych dodatków: WITTCHEN i od czwartego kwartału 2010 VIP COLLECTION.

W ramach Grupy Kapitałowej WITTCHEN funkcjonuje obecnie 78 punktów sieci sprzedaży detalicznej, z czego 52 przypada na sklepy marki WITTCHEN (51 w kraju i 1 w czeskiej Pradze), a 26 przypada na punkty sieci sprzedaży VIP COLLECTION. Ponadto produkty pod marką WITTCHEN oferowane są przez 15 salonów sprzedaży w Rosji (głownie w Moskwie i St. Petersburdu) oraz 13 na Ukrainie. Salony prowadzone są przez lokalnych partnerów, za zasadach franczyzy.

Firma WITTCHEN została założona w 1990 roku przez Jędrzeja Wittchen. Głównym akcjonariuszem spółki WITTCHEN jest Jędrzej Wittchen, który posiada bezpośrednio oraz za pośrednictwem spółki SIMEI Investments Ltd z siedzibą w Nikozji (Republika Cypru) łącznie 100% kapitału zakładowego spółki WITTCHEN. Jędrzej Wittchen posiada w spółce SIMEI Investments Ltd 90% udziałów. Monika Wittchen, wiceprezes zarządu spółki WITTCHEN, posiada w spółce SIMEI Investments Ltd 10% udziałów.
Edytowany: 21 czerwca 2011 19:17

irfy
0
Dołączył: 2009-04-09
Wpisów: 1 143
Wysłane: 21 czerwca 2011 20:14:00
Hmm... Mam ich portfel i lubię go. Ale to wszystko, co mogę powiedzieć ma ten temat. Wiadomo coś bliżej? Kiedy zapisy i za ile, planowany debiut? Jakieś wyniki finansowe? Ten rozwój to w jakim kierunku? Chcą otworzyć więcej salonów, poszerzyć ofertę? Bo "budowa najsilniejszej grupy" jakoś do mnie nie przemawia, zwłaszcza w dziedzinie galanterii skórzanej.
Czmychnąć na czas, by móc jeszcze raz :)
A tu do posłuchania :) www.youtube.com/watch?v=_-clFZ...

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 21 czerwca 2011 20:33:45
Nie wiadomo kiedy będzie debiut ponieważ nie było zatwierdzenia prospektu emisyjnego.

Spółka skierowała specjalna kampanię dedykowaną dla wszystkich użytkowników StockWatch także na pewno padną odpowiedzi na Twoje pytania salute


WatchDog
WatchDog PREMIUM
35
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 584
Wysłane: 21 czerwca 2011 20:35:11
Dowiemy się więcej u źródła.
SW staje się coraz ważniejszą platformą komunikacji spółek z indywidualnymi inwestorami.

morfeusz
0
Dołączył: 2008-12-12
Wpisów: 936
Wysłane: 22 czerwca 2011 10:37:23
irfy napisał(a):
Hmm... Mam ich portfel i lubię go. Ale to wszystko, co mogę powiedzieć ma ten temat. Wiadomo coś bliżej? Kiedy zapisy i za ile, planowany debiut? Jakieś wyniki finansowe? Ten rozwój to w jakim kierunku? Chcą otworzyć więcej salonów, poszerzyć ofertę? Bo "budowa najsilniejszej grupy" jakoś do mnie nie przemawia, zwłaszcza w dziedzinie galanterii skórzanej.


Jeżeli chodzi o wyniki finansowe to spółka wypracowała w 2010 roku 66,5 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (według MSR). W 2009 roku przychody ze sprzedaży (według MSR) wyniosły 56,2 mln zł. Zysk na działalności operacyjnej GK WITTCHEN w 2010 roku wyniósł 7,5 mln zł, a zysk netto 4 mln zł.

Firma środki z emisji chce przeznaczyć na nowe salony i akwizycje. Jest to chyba najlepsze z możliwych posunięć ponieważ niedawno spółka uruchomiła swoje własne centrum logistyczne pod Warszawą. W ogóle jak się wchodzi na stronę to od razu widać profesjonalizm w każdym calu.

el_kreto
0
Dołączył: 2010-08-27
Wpisów: 14
Wysłane: 22 czerwca 2011 16:41:20
firma, która stoi "otworem do klienta"... tylko ten otwór to jest z tyłu poniżej kości ogonowej!

W swoich sieciowych sklepach wstawiają produkty "VIP Collection" , do których się nie przyznają (czemu się nie dziwię, bo jakość mierna) i niestety naprawy reklamacyjne (częste) są na poziomie nie do przyjęcia.

Skoro tak się podchodzi do klienta, to sukcesów nie wróżę.



EDIT: a tu na szybko opineo: www.opineo.pl/opinie/sklep-wit...
Jeśli się klientów traktuje w ten sposób, to obawiałbym się, że to samo spotka akcjonariuszy
Edytowany: 22 czerwca 2011 17:21

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 22 czerwca 2011 16:43:13
Sieć VIP Collection została przejęta przez Wittchena w czwartym kwartale 2010 roku.

irfy
0
Dołączył: 2009-04-09
Wpisów: 1 143
Wysłane: 22 czerwca 2011 18:18:57
el_kreto napisał(a):
firma, która stoi "otworem do klienta"... tylko ten otwór to jest z tyłu poniżej kości ogonowej!

W swoich sieciowych sklepach wstawiają produkty "VIP Collection" , do których się nie przyznają (czemu się nie dziwię, bo jakość mierna) i niestety naprawy reklamacyjne (częste) są na poziomie nie do przyjęcia.

Skoro tak się podchodzi do klienta, to sukcesów nie wróżę.



EDIT: a tu na szybko opineo: www.opineo.pl/opinie/sklep-wit...
Jeśli się klientów traktuje w ten sposób, to obawiałbym się, że to samo spotka akcjonariuszy

Przeczytałem te opinie. Wynika z nich, że mieli duży problem ze sklepem internetowym w okresie przedświątecznym. Oczywiście fakt, że nie potrafili tego zorganizować nie świadczy o firmie zbyt dobrze, z drugiej strony nie należy jednak demonizować. Działalność podstawową opierają na sieci salonów sprzedaży, bo oferują produkty, które z założenia trzeba obejrzeć, dotknąć czy przymierzyć. Emisja jest na rozwój tej sieci właśnie. Produktów "VIP Collection" nie znam, więc się nie ustosunkuję. Nic, zobaczymy co sami powiedzą, skoro kierują do nas kampanię:)
Czmychnąć na czas, by móc jeszcze raz :)
A tu do posłuchania :) www.youtube.com/watch?v=_-clFZ...

Mr Gambler
0
Dołączył: 2011-03-07
Wpisów: 110
Wysłane: 22 czerwca 2011 18:28:33
wittchen.pl napisał(a):

Grupa Kapitałowa WITTCHEN, lider na polskim rynku luksusowych dodatków, złożył prospekt emisyjny do KNF i zamierza zadebiutować na giełdzie jesienią tego roku.

- Mamy bardzo ambitne plany rozwoju, na które potrzebujemy dodatkowego kapitału. W związku z tym zdecydowaliśmy się na debiut giełdowy. Pojawienie się spółki na GPW rozważaliśmy już wcześniej. Wówczas nasze plany pokrzyżował kryzys finansowy. Przeprowadzenie publicznej oferty akcji i wejście na giełdę to decyzja strategiczna. Pozyskanie finansowania z emisji akcji i wejście do akcjonariatu nowych inwestorów to także nowy etap w rozwoju firmy.- mówi Jędrzej Wittchen, prezes zarządu WITTCHEN S.A.

Celem Spółki jest dalszy rozwój sieci sprzedaży detalicznej WITTCHEN i VIP COLLECTION, nowej marki jaka została przejęta jesienią 2010 roku. W tym roku planowane jest otwarcie około sześciu nowych salonów WITTCHEN, a w sierpniu w Złotych Tarasach w Warszawie uruchomiony zostanie pierwszy w Polsce Salon WITTCHEN Shoes. W przypadku sieci VIP COLLECTION w ciągu najbliższych dwóch lat liczba salonów ma się podwoić. Obecnie marka dostępna jest w 26 punktach w Polsce. Grupa WITTCHEN zamierza również rozwijać sieć sprzedaży na zasadach franczyzy za granicą – głównie w Rosji i na Ukrainie. -W planach mamy również kolejne przejęcia. Aktualnie prowadzimy wstępne rozmowy z kilkoma podmiotami. Ze względu na szybkie bogacenie się Polaków widzimy duży potencjał wzrostu segmentu dodatków i akcesoriów luksusowych w naszym kraju. - mówi Jędrzej Wittchen.

Więcej informacji o planach Spółki w wywiadzie Prezesa Jędrzeja Wittchen dla TVNCNBC


Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 22 czerwca 2011 18:53:31
irfy napisał(a):
Nic, zobaczymy co sami powiedzą, skoro kierują do nas kampanię:)


Jeszcze chwilę i będzie naprawdę sporo informacji o spółce łącznie ze specjalną podstroną taką jak miał Kruk.


Frog
6
Dołączył: 2009-08-06
Wpisów: 5 486
Wysłane: 22 czerwca 2011 19:57:28
Debiut może być ciekawy, ale zakładam że cena będzie średnio atrakcyjna (jak zwykle ostatnio). Mam na myśli to, że nie będzie żadnego dyskonta między emisją a przewidywaną ceną na rynku wtórnym.
Follow me on Twitter
Zanim zaczniesz narzekać, że znikają Twoje posty, przeczytaj Regulamin Forum

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 24 czerwca 2011 15:00:10
Zgodnie z zapowiedziami zapraszam do zapoznania się ze specjalną podstroną stworzoną dla spółki Wittchen http://wittchen.stockwatch.pl/

Oczywiście materiałów będzie coraz więcej.

siekoo
0
Dołączył: 2009-07-16
Wpisów: 1 746
Wysłane: 24 czerwca 2011 16:34:18
z ciekawoscia zajrzalem na podana przez Kamila strone i stwierdzam, ze za duzo informacji to na razie tam nie ma.
generalnie nasuwa mi sie wniosek, ze powinni zatrudnic morfeusza jako lacznika z akcjonariuszami - bez zbednego wodolejstwa w 4 zdaniach zmiescil to, co istotne thumbright
mam jednakze prosbe o pomoc w zrozumieniu zestawienia z 14 strony prezentacji - firmy Quazi nie znam (zgooglowalem i tyle tylko wiem), CCC, to jak rozumie jest 'to' CCC od obuwia. jaki ma sens porownywanie siebie do firmy co prawda z tej samej branzy, ale zupelnie innej polki? czy chcieli pokazac, ze sa jeszcze lepsi w zarabianiu niz sklep ktory z definicji ma przyciagac cena?
druga rzecz, to po porownaniu wlasnego detalu i detalu+B2B - prosty ogladacz prezentacji (taki jak ja) dochodzi do wniosku, ze skoro B2B daje takie zyski, to po co im w takim razie detal? wychodzi mi, ze w takim razie nastepny logiczny krok to rezygnacja z detalu i rozszerzenie B2B - wszak marke maja, a internet to potega (zalando na przyklad operuje tylko w sieci).

co do samej strony e-sklepu to faktycznie wyglada przyzwoicie i czytelnie (imho na plus to PayPal, na minus sprzedaz tylko w granicach kraju i ten rustykalny, mnie osobiscie odstraszajacy wyglad).
Zawżdy znajdzie przyczynę, kto zdobyczy pragnie...

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 26 czerwca 2011 17:35:42
Sięgnąłem głównie do raportu KPMG na temat rynku dóbr luksusowych i napisałem conieco o szerokim rynku na którym działa również Wittchen:

www.stockwatch.pl/artykuly/pos...

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 27 czerwca 2011 12:16:47
siekoo napisał(a):

mam jednakze prosbe o pomoc w zrozumieniu zestawienia z 14 strony prezentacji - firmy Quazi nie znam (zgooglowalem i tyle tylko wiem), CCC, to jak rozumie jest 'to' CCC od obuwia. jaki ma sens porownywanie siebie do firmy co prawda z tej samej branzy, ale zupelnie innej polki? czy chcieli pokazac, ze sa jeszcze lepsi w zarabianiu niz sklep ktory z definicji ma przyciagac cena?


Marka Quazi należy do spółki NG2 do której też należy marka CCC. Jednak Quazi jest pozycjonowane jako marka premium dlatego Wittchen do niej się porównuje.


Mr Gambler
0
Dołączył: 2011-03-07
Wpisów: 110
Wysłane: 29 czerwca 2011 16:28:29
Edytowany: 29 czerwca 2011 16:32

Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 1 lipca 2011 16:34:37
KNF zatwierdził prospekt emisyjny spółki www.knf.gov.pl/o_nas/komunikat...


Kamil Gemra
0
Dołączył: 2009-12-09
Wpisów: 3 001
Wysłane: 3 lipca 2011 21:48:07
Zapraszam do zapoznania się z wywiadem z Jędrzejem Wittchenem:

www.stockwatch.pl/artykuly/pos...

Edytowany: 3 lipca 2011 22:06

19r20
0
Dołączył: 2010-12-15
Wpisów: 497
Wysłane: 4 lipca 2011 10:11:45
hm firma nieznana szeroko, rynek bardzo wąski jak mi się wydaje, tegoroczne IPO to w 95% klapy dla indywidualnych do tego lato i nieciekawa sytuacja na giełdzie...

czym oni chcą zachęcić?
Edytowany: 4 lipca 2011 10:12

morfeusz
0
Dołączył: 2008-12-12
Wpisów: 936
Wysłane: 5 lipca 2011 10:32:52
Szeroko firma nie jest znana ponieważ firm nie sprzedaje produktów FMCG. Jest liderem na polskim rynku luksusowych dodatków, głównie skórzanych w segmencie klasy wyższej i średniej.

Niestety nie znalazłem w necie badań na temat rozpoznawalności marki WITTCHEN, możliwe że spółka takie posiada i niedługo się podzieli.

Co do IPO to wcale nie jest tak jak piszesz. Oczywiście były wpadki np PBO ANIOŁA. Ale jeżeli dokładnie przejrzałeś prospekt tamtej spółki to jak na dłoni było widać że chodzi o zcaschowie projektu. Tutaj jest zupełnie inaczej, spółka potrzebuje kasy na otwarcie 6 nowych salonów swojej pierwotnej marki o aż 26 salonów marki przejętej pod koniec 2010 roku VIP Collection. Dodatkowo spółka zastanawia się nad przejęciem konkurencji, rozmawia na ten temat kilkoma przedmiotami.

Myślę że branża jest mocno perspektywiczna. Liczby nie kłamią, według szacunków KPMG w latach 2005-2010 średnioroczny wzrost liczby osób o dochodach powyżej 7,1 tys. zł brutto wyniósł 12%.

Sprzedaż ma m^2 Marki Wittchen (detal+ B2B) wynosi 11,3 tys zł podczas gdy CCC ma 7,2m^2 a Quazi 8,1m^2

Poza tym spółka chce otworzyć dwa sklepy internetowe na Ukrainie i w Rosji.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,776 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,83% +33 965,83 zł 53 965,83 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło