PARTNER SERWISU
ukuoripi
1 2 3 4
constant
7
Dołączył: 2010-08-26
Wpisów: 278
Wysłane: 16 grudnia 2019 14:59:58
A tymczasem:

www.cnbc.com/2019/11/26/facebo...

"Facebook hinted that it may acquire more video game studios in 2020, in a blog post announcing the acquisition.

“We’re exploring many ways to accelerate VR,” Verdu wrote. “This is just the beginning.”

Wydaje sie wiec ze kolega Demaskatorski moze miec racje jednak.
Od siebie dodam ze nigdy nie kupilem TV 3D (chcacy) i zakrzywionego (niechcacy),
zdajac sobie sprawe z niepraktycznosci takich rozwiazan - i mam podobne co scarry watpliwosci
co do ograniczen wlasnie w praktyce domowej grania w VR.

A jednak pamietam ze na WII, w ruchu, byla najlepsza zabawa jaka pamietam z konsol ...
Wyobrazam sobie, ogladajac video powyzej, ze mozna by tak grac w HL2 .. i ze to mogloby
byc naprawde fun :)

Jak widze w komentarzach pod tym video, nie ja jeden - i opinie sa raczej entuzjastyczne.
Kiedy zauwazymy ze owe video do tego w miesiac ma ponad 2mln wyswietlen, pozostaje
wyciagnac wniosek ze jednak jakies zainteresowanie tematem jest ;)

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 16 grudnia 2019 15:47:06
Cytat:
Facebook ...

Cytat:
Wydaje sie wiec ze kolega Demaskatorski moze miec racje jednak.

Facebook nie ma zielonego pojęcia o hardware w dużej skali, firma wręcz obsesyjnie szuka drogi ucieczki w monetyzację biznesu inną niż facebook-Ads, coraz bardziej krytykowane i niechciane. Wg mnie opieranie działań inwestycyjnych o decyzje Facebooka w zakresie jakiegokolwiek hardware jest bardzo ale to bardzo nierozważnym ruchem. Ale oczywiście - wolna wola salute

tak na marginesie przypomnę Ci ich próby "podbicia" innego rynku sprzętu komputerowego przez FB, rynku mobilnego z ich Facebook-smartfonem. Nazywało się to HTC First, miało wielkie logo FB i generalnie po ogromnych zapowiedziach, wielkich reklamach i szumie... wyszło wielkie nic.

takie przypomnienie sprzed paru lat:
Cytat:
The HTC First, also known as the Facebook phone, was unofficially declared a disaster after AT&T dropped its price from $99 to 99 cents on Wednesday.

LINK

wykresy ile to mogą tego sprzedać i jaką pozycję osiągnąć też były
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 16 grudnia 2019 15:54

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 16 grudnia 2019 16:49:41
No i uderz w stół a nożyce się odezwą:

www.parkiet.com/Technologie/31...

Narastająco po trzech kwartałach br. spółka osiągnęła ponad 1,5 mln zł przychodów netto oraz ponad 1 mln zł zysku netto. Na dzień 30 września br. posiadane przez spółkę środki pieniężne wynosiły blisko 3,3 mln zł.

Czyli dla kogoś kto nieobserwuje, w maju 2019r spółka netto pozyskała około 2,3mln , a po pół roku ma 3,3mln w kasie, a jest tuż przed premierami, czyli powinna intensywnie palić kase. Dynamika x2 obiecywana przez spółkę przebita z impetem. Czyżby jednak boom na urządzeniach ciągnie sprzedaż tytułu sprzed dwóch lat, każdy kolejny kwartał wyglada na lepszy, strach pomyśleć co będzie jak za chwile spółka puści nową, dostosowana do obecnych technologii grę.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.


Spin
14
Dołączył: 2010-07-21
Wpisów: 364
Wysłane: 16 grudnia 2019 17:47:52
Osobiście sądzę, że racja jest pomiędzy Wami Panowie. Rynek VR ciągle rośnie, na pewno można jeszcze dużo urwać z kawałka tortu dla siebie. Interesujących gier jest mało, a użytkowników przybywa. Jednak w skali całej branży nadal to będzie malutko, dużo znajomych w tym ja maksymalnie jest wstanie wytrzymać 10-20minut ciaglej rozrywki, zapalency VR 40-60minit. VR w tej postaci nigdy nie będzie rewolucja ale oczywiście będzie to spora suma do podziału, a kto pierwszy ten lepszy - tak jak z PlayLink.

Half life Alyx będzie odpowiedzią jak dużo jest chętnych na ten moment oraz ilu graczy będzie można przekonać do VR, zarówno starych jak i tych młodych. Nie zapominajmy też, że ceny sprzętu VR odstraszają graczy. Nowe konsole + tanie headsety + gry mogą przyczynić się, że część graczy jednak przekona się do VR.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 16 grudnia 2019 18:29:05
@Scarry, twierdzisz że VR jest ślepą uliczką? Zapoznaj się z trailerem:



kliknij, aby powiększyć

zapasy steamowych gogli valve index VR wyczerpały się zaledwie w ciągu kilku dni
https://pclab.pl/news82820.html

wielki renesans VR jest faktem.
Edytowany: 16 grudnia 2019 18:31

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 16 grudnia 2019 19:51:41
Przyznaję - jest to dość ciekawe zagadnienie: JAK GRAĆ

VR ma swoje oczywiste braki - bardziej o charakterze psychologicznym. To @Scarry może mieć rację.
Kiedyś oddałem się przebywaniu w VR. To jednak nie była gra, ale międzynarodowa stacja kosmiczna. Wrażenie było znakomite i bardzo rzeczywiste. Sądzę, że takie przeznaczenie VR może być bardzo korzystne i mocno rozwijające wiedzę i przeżywaną rzeczywistość.

Gra to zupełnie co innego. Wchodzimy w świat wyimagynowany i powrót do rzeczywistości może okazać się bolesnym przeżyciem. To nie ma nic wspólnego z ilością kupowanych zestawów ani powodzeniem na Steam. O sukcesie tej technologii decydować będzie to, czy gracze w dłuższym terminie będą w stanie wytrzymać psychicznie przejścia pomiędzy wyobrażeniami a rzeczywistością.

I to właśnie w tym zakresie upatruję niepowodzenie tego rodzaju rozwiązań. Uważam, że szok psychologiczny związany z dwiema rzeczywistościami będzie na dłuższą metę nie do pogodzenia. Nawet może dojść do zwichnięcia osobowości grających.

Czym innym jest wykorzystanie VR do przeżywania świata rzeczywistego (np. na międzynarodowej stacji kosmicznej). Ponieważ oba przeżywane: świata realnego i VR obrazu innego świata realnego nie wiąże się z szokiem psychologicznym.

Może w swojej opinii będę odosobniony w środowisku graczy, ale sukces VR widzę w odwzorowaniu rzeczywistości niełatwo dostępnej dla wszystkich, zaś masowe "odjazdy" w świat gier i fantazji mogą nie wytrzymać próby czasu ze względu na niszczące osobowość przejścia pomiędzy światem gry a rzeczywistością. Wielu kupi zestawy VR ale weryfikacja mojej tezy nastąpi dopiero po ocenie sukcesu gier typu VR. w średnim i dłuższym terminie.

Z kolei RPG nie wpływa tak destrukcyjnie na osobowość gracza, gdyż nawet przy wielkim zaangażowaniu w rozgrywkę pozostaje się w świecie realnym.

Oczywiście też, każdy może dać się ponieść grze i jej fabule, ale to może przypominać zatracenie się kibiców/fanów popularnych dyscyplin - ze wszystkim tego negatywnymi skutkami.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 16 grudnia 2019 20:48:29
lelo-pakero napisał(a):
Pod jakim względem ta spółka jest ciekawa? Inwestycyjnym?


Tak właśnie, inwestycyjnym - wracając do wyników finansowych

Cytat:
Narastająco po trzech kwartałach br. spółka osiągnęła ponad 1,5 mln zł przychodów netto oraz ponad 1 mln zł zysku netto. Na dzień 30 września br. posiadane przez spółkę środki pieniężne wynosiły blisko 3,3 mln zł.

www.parkiet.com/Technologie/31...

patrząc na dynamikę przychodów, i najmocniejszy 4Q, spodziewam się 1.5 mln zysku za 2019 rok.
w 2018 roku było to 340 tys. zł., co daje dynamikę 441%
strefainwestorow.pl/artykuly/d...

I to wszystko na grze która się już spłaciła i generuje czysty zysk (The Wizards).
Dodatkowo premiera DLC to tej gry (Dark Times) już zaraz bo w IQ 2020.
store.steampowered.com/app/586...
store.steampowered.com/app/110...
www.oculus.com/experiences/rif...
store.playstation.com/en-us/pr...

Jednoczeńsie w produkcji jest gra VR osadzona w świecie Warhammer:
www.fxmag.pl/artykul/carbon-st...

gra zostanie wydana we wspolpracy z: Games Workshop

Cytat:
Games Workshop® Group PLC z siedzibą w Nottigham w Zjednoczonym Królestwie, wytwarza najlepsze miniaturki fantasy na świecie. Games Workshop projektuje, tworzy, sprzedaje i dystrybuuje całą gamę gier, figurek wojowników, książek i zestawów modeli Warhammer®: Age of Sigmar® i Warhammer® 40,000® poprzez sieć ponad 517 sklepów firmowych (oznakowanych logiem Games Workshop® lub Warhammer®), sklep online http://www.games-workshop.com, oraz niezależne kanały sprzedaży w ponad 50 krajach na całym świecie.


Chyba łatwo wyobrazić sobie potencjał sprzedażowy takiej gry.
Edytowany: 16 grudnia 2019 20:56

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 16 grudnia 2019 21:21:53
Vox napisał(a):



kliknij, aby powiększyć

zapasy steamowych gogli valve index VR wyczerpały się zaledwie w ciągu kilku dni
https://pclab.pl/news82820.html

wielki renesans VR jest faktem.


Dzięki, tego nie widziałem! Czyli nie da się już kupić już oculus quest , oculus Rift S i Valve vr!Już w lipcu Zuckerberg mówił na konferencji wynikowej „Oculus Quest devices selling 'as fast as we can make them' „ Wyglada na to ze od tego czasu tylko się wydłużył czas oczekiwania.

Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 16 grudnia 2019 22:25:54
sprzedali 180k questa w 3 kwartale

qz.com/1739575/strong-oculus-q...
Cytat:
Nielsen’s SuperData Research, a market intelligence provider, estimates Oculus Quest sold 180,000 units (approximately $72 million worth) during the third quarter


z kolei valve index to gogle najdroższe i najwyższej jakości.

ogólnie widze po znajomych - VR będzie popularnym prezentem choinkowym w tym roku
Edytowany: 16 grudnia 2019 22:27

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 16 grudnia 2019 23:38:22
Vox napisał(a):
@Scarry, twierdzisz że VR jest ślepą uliczką? Zapoznaj się z trailerem:
.

nie wiem co napisać.. tak bez sensu odpowiedzi to się nie spodziewałem... ja o problemach fizycznych, psychologicznych i całkowicie niszowej roli tej technologii .. ty mi TRAILER...

Ja wiem że Samsung i Apple zrezygnowały z VR na rzecz AR, ty mi trailer gry... sorry nie zorientowałem się że jesteś tu takim samym entuzjastą jak drugi kolega. A co ma Steam robić? Przecież też jak Facebook wleźli w inwestycje w VR to ciągną temat.

Cytat:
renesans

żaden renesans, ostatnie lata przed prawdziwymi technologiami masowymi. Każda umierająca technologia sprawa wrażenie dopracowanej przy pojawianiu się jej następców. To trochę jak plastikowe "smartfony" w momencie wyjścia iPhone-a. Niby wszystko ciągle super (te niezapomniane heheszki Ballmera) a jednak okazuje się zaraz że kompletnie już out-of-date.

za mniej więcej 2 lata od teraz Apple zaprezentuje swoje okulary AR .... cóż, z rynku VR zostanie wtedy popiół.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 16 grudnia 2019 23:48


Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 16 grudnia 2019 23:49:11
@Scarry
niszowa technologia to ten twój AR własnie.
AR to popłuczyny rzędu 3% rynku VR


kliknij, aby powiększyć


https://www.idc.com/promo/arvr
Edytowany: 16 grudnia 2019 23:51

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 17 grudnia 2019 07:15:08
Scarry napisał(a):
A co ma Steam robić? Przecież też jak Facebook wleźli w VR wiec ciągną ten temat


To co piszesz to spam, paplanina słów ze sobą niespójnych, nielogicznych, połączonych z chorobliwym narcyzmem typu „ Zuckerberg nie wie, ja wiem lepiej od niego, że się myli” .

gogle Facebooka wyprzedane na całym świecie, nie da się kupić, Facebook notuje rekordowe przychody na Vr, Steam wyprzedaje swoje gogle, najwcześniejsze dostawy w lutym. Rzeczywiscie nieźle „wleźli”! thumbright Najlepsze gry VR sprzedaja się w MNL, najnowsza gra Boneworks tylko Vr na Steam sprzedaje się w poziomach hitów nieVR.
Ale ktoś podobno nie robi VR, wiec to wszystko nie jest ważne, przy sumarycznej sprzedaży 16mln szt w tym roku i prognozach na 50mln za dwa lata, nie wypali, setki mln $ przychodu FB kwartalnie z VR to fake i problem , razem Z nintendo switch, konsolami i innymi technologiami, których nie robi Apple, bo Apple decyduje co będzie!
Ale zaraz, zaraz przecież Apple robi Vr...
...to o czym to ja mowielem...

thumbright
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.
Edytowany: 17 grudnia 2019 07:20

del-20112023
5
Dołączył: 2019-11-29
Wpisów: 115
Wysłane: 17 grudnia 2019 07:30:43
Ale zajmijmy się rzeczywistością.
Spółka która robi gry VR na 2letniej grze robi wzrost wyników r/r ponad 400% , a pozycja cashowa w chwile przed nowymi premierami rośnie o 1mln pln! To jest wynik.
Skuteczność jest miarą prawdy i racji. Długoterminowa stopa zwrotu jest obiektywną miarą wiedzy, doświadczenia i zrozumienia rynku i umiejętności efektywnego ich wykorzystania dla generowania stopy zwrotu. Inwestowanie jest dziedziną umysłową z silnym elementem behawioralnym. Różnimy się tu na forum potencjałem intelektualnym, doświadczeniem, wiedza, Długoterminowa stopa zwrotu jest tego odzwierciedleniem. umiejętności retoryczne, zaawansowane analizy mało znaczą, bez obrazu jaki daje stopa zwrotu.
Dziele się swoimi przemyśleniami z pobudek egoistycznych, ale zawsze szczerze, zgodnie z przekonaniami.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 17 grudnia 2019 08:44:30
Vox napisał(a):
@Scarry
niszowa technologia to ten twój AR własnie.
AR to popłuczyny rzędu 3% rynku VR
https://www.idc.com/promo/arvr

ten rynek dopiero powstanie, po premierze AR od Apple i Samsunga. Jego teraz praktycznie nie ma. Przecież to oczywiste. Jesteśmy rok-dwa przed przełomem. VR nie wymagał takiego poziomu zaawansowania technologicznego i zaczął być promowany zaraz po tym jak pojawiły się smartfony o wysokim ppi w ekranach.

Zakładam pewien poziom ogarnięcia technologicznego rozmówcy... przepraszam jeśli to za dużo.

w naszym świecie zmiany technologiczne są niezwykle dynamiczne, zainwestowanie w złą technologię, bez przyszłości, jest bardzo proste, szczególnie przy takim hałasie marketingowo-PRowym, i jest brutalnie rozgrywane przez rynek.

(btw: nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale pokazujesz mi śmieszne tabelki udowadniające załamanie wolumenu produkcji headsetów VR)
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 17 grudnia 2019 08:53

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 17 grudnia 2019 19:47:03
@Scarry
Cytat:
btw: nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale pokazujesz mi śmieszne tabelki udowadniające załamanie wolumenu produkcji headsetów VR


kolego, nie wierzę że nie widzisz że dane są rozbite na kwartały i że jest wyraźna sezonowość - najwięcej VR sprzedaje się na święta w grudniu.

Wracając do spółki:

Spółka zas nie wyklucza działań w obszarze AR
Cytat:
Gry polskiej spółki cechują się filozofią współpracy z graczami, za co Carbon Studio otrzymało nagrody branżowe. Obecnie ma aż 85% pozytywnych recenzji na platformie Steam. Spółka chce się skupić na tworzeniu silnej marki Carbon Studio, ale również myśli o realizacji tytułów XR (AR i VR).


A debiut już jutro.
Edytowany: 17 grudnia 2019 19:50

indyan
27
Dołączył: 2011-04-11
Wpisów: 235
Wysłane: 18 grudnia 2019 05:49:20
Ewidentnie siłą spółki jest to, że konsekwentnie podąża obraną na początku ścieżką.
Nie próbuje sprzedawać gruszek na wierzbie w postaci wizji stworzenia rozrywki w technologii VR czy AR, tylko wchodzi na NC mając za sobą produkcję gier na wszystkie możliwe platformy VR. Spółka zarabia, zdobywa liczne nagrody branżowe za swoje gry, ostatnio uruchomiła pion wydawniczy czego rezultatem będzie w najbliższym czasie premiera gry Dreamo.

W pierwszej połowie 2020 roku wydadzą kolejną odsłonę swojej marki The Wizard Dark Times, gra ukaże się na wszystkich najnowszych i najważniejszych platformach VR - Oculus Quest, PlayStation VR and PC VR.
Moim zdaniem prawdziwą bombą będzie gra w świecie Warhammer, baza potencjalnych graczy w postaci fanów jest imponująca.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 18 grudnia 2019 12:52:38 przy kursie: 17,80 zł
debiut mocno umiarkowany, liczyłem na więcej.... póki co +5%.

spółka wydała na przeprowadzenie IPO 250k PLN,
z czego na promocję 30k PLN. Nie jest to dużo ... Może to zaważyło.

w pespektywie jednak premiara DLC: Wizards the Dark Times w IQ2020,
wydanie gry Dreamo (są wydawcą), oraz gra w universum Warhammer.

myślę że będzie dobrze.
Edytowany: 18 grudnia 2019 12:54

Amol
0
Dołączył: 2010-02-11
Wpisów: 252
Wysłane: 18 grudnia 2019 14:20:33 przy kursie: 17,80 zł
a po ile te akcje były sprzedawane w ofercie prywatnej?

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 18 grudnia 2019 14:36:24 przy kursie: 17,80 zł
ciężko powiedzieć - ja brałem w publicznej po 21,20
może być tak że wzrosty sa ograniczone pokusą szybkiego zysku tych z prywatnej,
jesli wzięli taniej

obrót od rana 400k czyli tyle co nic. być może musi się to "przemielić". poczekam na premiery gier, nie pali mi się
Edytowany: 18 grudnia 2019 14:39

kholat
23
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 165
Wysłane: 18 grudnia 2019 14:40:30 przy kursie: 17,80 zł
zabrakło po prostu Playwaya lub Trigona w akcjonariacie, którzy zrobiliby +50% na open i +100% na close Angel

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


1 2 3 4

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,189 sek.

vovaxwfu
tmiguvrx
ityqchmh
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
hvnaknmo
norznjqy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat