pixelg
GAMING FACTORY - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2

GAMING FACTORY

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 25 czerwca 2020 18:00:23
Atak klonów – omówienie prospektu emisyjnego Gaming Factory SA
Uwaga! Pełna treść wpisu zarezerwowana jest dla osób posiadających abonament i stanie się ogólnodostępna dnia 25-06-2021 18:0:23.

Zamiast czekać, zamów abonament, a uzyskasz natychmiastowy dostęp do wszystkich treści i narzędzi serwisu.

(Liczba znaków: 22095)


>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Edytowany: 26 czerwca 2020 12:40

Vox
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 009
Wysłane: 25 czerwca 2020 22:03:45
czyli klon Playway Whistle

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 93
Wysłane: 26 czerwca 2020 10:22:00
Nazywanie tego tworu klonem Playwaya jest poważną obrazą dla Playwaya.

Wygląda to bardzo słabo, ale to gaming... więc pewnie się sprzeda, pewnie się zarobi sporo na debiucie a potem? Kogo to obchodzi?

Nie chcę nikogo zrażać do decyzji inwestycyjnej, ale ta cała sytuacja o której pisał Anty_teresa jest po prostu bardzo niefajna. Nie robi wrażenia, że traktują inwestorów poważnie.


Vox
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 009
Wysłane: 26 czerwca 2020 12:45:54
No ja widze sporo podobieństw do Playway:

- produkcja dużej liczby gier, w dużej części symulatorów (m.in Human Farm czy Farming Simulator)
- produkcja przez studia zależne (jak Playway)
- niektore osoby w RN sa z Playway

Model biznesowy chyba ten sam. oczywiscie liczy sie wykonanie.
Zysk za 2019 to prawie 5mln zł, chyba nienajgorzej
Edytowany: 26 czerwca 2020 12:46

piwko1945
Dołączył: 2020-06-03
Wpisów: 1
Wysłane: 26 czerwca 2020 13:21:12
Jest to mój pierwszy post na forum, także witam wszystkich.

Moje 5 groszy. Z prospektu wynika, że Panowie praktycznie nie mają doświadczenia w tworzeniu gier.
Wystarczy przejrzeć ich życiorysy, zajmowali się głównie inwestowaniem w gaming. Stąd też zyski za poprzednie lata.

Oglądając wywiad z prezesem nie zauważyłem entuzjazmu kiedy omawiał produkowane przez nich gry ( w kontraście do wywiadu np z dyrektorem OML, tu widać, że człowiek żyje tworzeniem gier, jest to jego pasja).
Bardziej wyglądało to na chłodną kalkulację księgowego.
Kolejna rzecz, Pan prezes mówi, że sprzedają akcję gdyż nie pobierali przez ten czas praktycznie żadnego wynagrodzenia. Zapomniał dodać o dywidendzie w wysokości ponad 0,5 mln za 2019. Nie wiem czy to brak wiary w projekty, które spółka prowadzi obecnie?

Z projektów ciekawie zapowiadają się według mnie Castle Fliper (4Q) oraz Baker Simulator (3Q).
Wishlisty po około 40 tyś. Koszt według Pana prezesa to 10-15 tyś sprzedanych kopii.
Nie podoba mi się chęć zwrócenia uwagi na spółkę poprzez grę Human Farm.
Można liczyć, że wśród kilkudziesięciu gier, które planują wydać w 20/21 będzie ta, która okaże się hitem.

Z ciekawością będę obserwował debiut nie posiadając akcji. Czas pokaże czy wystarczy modny sektor, aby oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem.

krystian5476
Dołączył: 2018-06-22
Wpisów: 8
Wysłane: 26 czerwca 2020 14:16:32
"Panowie praktycznie nie mają doświadczenia w tworzeniu gier.
Wystarczy przejrzeć ich życiorysy, zajmowali się głównie inwestowaniem w gaming. Stąd też zyski za poprzednie lata"
Oni portują gry, a nie produkują

"wywiadu np z dyrektorem OML, tu widać, że człowiek żyje tworzeniem gier, jest to jego pasja"
Wierz mi, że to nie jest przeważający argument- patrz Farm 51, gdzie zarząd twierdzi że uwielbia grać w fpsy i stąd stworzył WW3, a jak jest każdy widzi.
Spójrz też na poprzednie gry OML- wszystko hypowane klapy. Tylko patrzeć jak zarząd będzie sypał akcjami pod kolejnego "hita".

"Nie podoba mi się chęć zwrócenia uwagi na spółkę poprzez grę Human Farm. "
A na mnie właśnie ta gra najbardziej zwróciła uwagę, pamiętam jak wiele osób jarało się misją w GTA 5, gdzie Trevor mógł torturować swoją ofiarę, jeśli ta gra będzie podobna, to przyciągnie wiele osób. Pomińmy jakich :D Kasa się musi zgadzać. I pamiętajmy że kontrowersyjne tytuły przyciągają.

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 93
Wysłane: 26 czerwca 2020 14:40:52
1. Siła Playway polega jednak na tym, że oprócz kasy Spółka zapewniała swoim firmom portfelowym i wsparcie merytoryczne, know-how i marketingowe a także pewien nadzór, wymuszała pewne standardy organizacyjne itd. Tutaj nie ma cienia takich opcji.

2.
Cytat:
A na mnie właśnie ta gra najbardziej zwróciła uwagę, pamiętam jak wiele osób jarało się misją w GTA 5, gdzie Trevor mógł torturować swoją ofiarę, jeśli ta gra będzie podobna, to przyciągnie wiele osób. Pomińmy jakich :D Kasa się musi zgadzać. I pamiętajmy że kontrowersyjne tytuły przyciągają.


Tak, jasne że przyciągają. Ilu graczy przyciągnął Wanking Simulator? Bo zapewniam, że to znacznie bliższe porównanie niż jedna z największych produkcji w historii z super historią, bardzo zróżnicowanym gameplayem, tysiącem aktywności pobocznych itd.

pivovarit
pivovarit PREMIUM
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 1
Wysłane: 26 czerwca 2020 14:44:55
Vox napisał(a):
Zysk za 2019 to prawie 5mln zł, chyba nienajgorzej


Warto zwrócić uwagę ile procent tego zysku pochodzi z działalności operacyjnej a ile ze sprzedaży udziałów .

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 134
Wysłane: 26 czerwca 2020 14:56:27
krystian5476 napisał(a):

Oni portują gry, a nie produkują

Ustalmy pewne fakty. Grę można pisać/tworzyć i to robią zespoły deweloperskie. Ale sama spółka określa się jako producenta, czyli kogoś kto wykłada pieniądze i sprawuje nadzór nad produkcją. Producent często ingeruje w proces twórczy - skoro wykłada pieniądze to ma też swoje uprawnienia. Odpowiada za odbiór prac nad poszczególnymi elementów gry i samej gry. Jak odbierze robotę źle zrobioną, nieprzetestowaną itd. to będzie to przede wszystkim jego wina. Część producentów sama wybiera tematy do gier, wymyśla mechaniki, a stricte implementację zleca na zewnątrz. Tak to działa często PlayWay. Car Mechanic to gra pomysłu prezesa tej spółki, choć wyprodukowana przez Red Dot, czyli studio spoza grupy. To samo próbuje robić teraz Gaming Factory. I nie jest problem, że sami nie piszą - żaden prezes dużej spółki nie bierze udziału w klepaniu. Problem jest to, że mogą mieć za mało kompetencji takich jak znajomość gracza, umiejętność badania rynku i sprawdzania potencjału, umiejętność kierowania zespołem, testowania itd., a te wszystkie kompetencje decydują o finalnym sukcesie.

Cytat:
A na mnie właśnie ta gra najbardziej zwróciła uwagę, pamiętam jak wiele osób jarało się misją w GTA 5, gdzie Trevor mógł torturować swoją ofiarę, jeśli ta gra będzie podobna, to przyciągnie wiele osób. Pomińmy jakich :D Kasa się musi zgadzać. I pamiętajmy że kontrowersyjne tytuły przyciągają.

Przyciągają albo wręcz przeciwnie. Jeden przykład już padł na forum, a ja dorzucę do tego Kursk.

Vox
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 009
Wysłane: 26 czerwca 2020 16:00:25
czyli ogólnie oceniacie że nie warto wchodzić w te akcje?

jak dla mnie spółka nie wygląda źle na tle innych, już notowanych. ale jeszcze bedę się wgryzać w temat
Edytowany: 26 czerwca 2020 16:01


m66_pl
m66_pl PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 73
Wysłane: 27 czerwca 2020 11:40:54
30go jest webinar z prezesem i zaczęły mi się wyświetlać reklamy ipo na fb.
Czy brać? Jak się nie skończy hype to może rosnąć, ale wg mnie nie pod fundamenty.

Vox
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 009
Wysłane: 1 lipca 2020 10:56:45
ciekawe czy bedzie redukcja?

rzezbi
rzezbi PREMIUM
Dołączył: 2010-08-27
Wpisów: 10
Wysłane: 1 lipca 2020 12:48:19
co to znaczy, że będzie redukcja i jaki to ma wpływ na kurs otwarcia?

krewa
krewa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 6 547
Wysłane: 1 lipca 2020 12:57:50
Przykład: spółka przeprowadza emisję 100 akcji. Inwestorzy zaś zadeklarowali chęć objęcia 200 akcji. W takiej sytuacji dokonuje się redukcji - inwestorzy otrzymają zredukowaną o połowę liczbę akcji. Jeżeli zapisałeś się na 10 akcji, otrzymasz 5.

Tyle teoria - w praktyce może być tak, że instytucjonalnych inwestorów obejmie mniejsza redukcja a indywidualnych większa.



Vox
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 009
Wysłane: 2 lipca 2020 19:23:32
No i tyle było narzekania a Gaming Factory poszedł po cenie maksymalnej z dużą redukcją.
strefainwestorow.pl/artykuly/d...

To wróży dobrze na debiut Boo hoo!

Tarantino
Dołączył: 2014-09-12
Wpisów: 37
Wysłane: 2 lipca 2020 19:55:44
Kiedy będzie wiadomo jak duża jest redukcja?

FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 55
Wysłane: 2 lipca 2020 23:18:00
Ma w nazwie "gaming", musiało pójść dobrze ;)

spmat
Dołączył: 2020-03-21
Wpisów: 2
Wysłane: 3 lipca 2020 12:40:27
Tarantino napisał(a):
Kiedy będzie wiadomo jak duża jest redukcja?

wg mnie info o redukcji będzie w dniu przydziału akcji, czyli w tym wypadku chyba 9 lipca

robsonikk
Dołączył: 2009-02-06
Wpisów: 10
Wysłane: 9 lipca 2020 15:19:50
Przydzielono akcje, redukcja 89%salute

Vox
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 6 009
Wysłane: 9 lipca 2020 16:53:02
www.money.pl/gielda/gaming-fac...

Cytat:
Redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła ponad 89%. Firmą inwestycyjną pośredniczącą w oferowaniu akcji był Trigon Dom Maklerski, poinformowano.


No to debiut będzie pewno też +89% jak nie lepiej :-D

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,642 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,30% +26 459,17 zł 46 459,17 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d