PARTNER SERWISU
wpoqqqev
34 35 36 37 38
Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 25 czerwca 2020 17:10:35 przy kursie: 1 080,00 zł
Steam obniżył prowizję na początku grudnia, a nie października 2018. Zakładam, że od tamtej pory mieli netto ok. 750k kopii. Dla tych 10 mln dolarów musieliby zatem mieć średnio ok 13$/50 złotych. Tyle na pewno nie było przychodu z egzemplarza (no offence Scarry). Nadal się to spina z informacją, że brakuje im ciut do przekroczenia progu.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 25 czerwca 2020 17:15:24 przy kursie: 1 080,00 zł
trudno100 napisał(a):
a wskazywanie W3 jako benchmarku dla GH to lekki odlot.
Tego rodzaju sztuczne "podkręcanie" niewątpliwego sukcesu GH nie ma po prostu sensu.

a niby dlaczego? W tym momencie wskazuję jedyną polską grę, która poradziła sobie lepiej niż GH. Chyba właśnie ona powinna być benchmarkiem dla GH.

Zauważ że wyraźnie zaznaczyłem że osiągnięcie liczb W3 jest optymistyczne i to moja własna subiektywna ocena, nikomu jej nie narzucam, ale nie zamierzam się jej wypierać, wg mnie dobicie do 2.5 mln sprzedanych sztuk brutto do końca roku jest możliwe. Nikogo tu sztucznie nie podkręcam, nie zależy mi na żadnych chwilowym skoku kursu ani jego spadku. Od wielu lat spekulacja kompletnie mi zwisa.

poza tym pokazanie tej struktury sprzedaży W3 z rozbiciem na kanały poszczególnych urządzeń, ma jeszcze jedną zaletę - daje osobom na wątku możliwość oszacowania sprzedaży tytułu na konsole. Zawsze jakiś odnośnik. Nawet jeśli GH nie sprosta liczbie rzędu 2.5 mln, to proporcje mogą zostać zachowane (sprzedaż na samo PS4 może być większa niż sprzedaż na Steam-PC)


na Steamie właśnie dostałem takie coś:
Cytat:
Hey everyone.

Stands Update is live! We would like to thank you all for your support, bug reports and feedbacks. See you in Green Hell!


hmm mamy kolejny update gry.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 17:22

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 25 czerwca 2020 17:22:43 przy kursie: 1 080,00 zł
"Steam obniżył prowizję na początku grudnia, a nie października 2018"
Kolego Rif, czy nas interesuje kiedy Steam ogłosił obniżkę czy też dla przychodów osiągniętych po jakiej dacie? Chyba się nieco mylisz?
businessinsider.com.pl/gielda/...
www.money.pl/gielda/11bit-stud...


trudno100
6
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 89
Wysłane: 25 czerwca 2020 17:43:11 przy kursie: 1 080,00 zł
Scarry napisał(a):
trudno100 napisał(a):
a wskazywanie W3 jako benchmarku dla GH to lekki odlot.
Tego rodzaju sztuczne "podkręcanie" niewątpliwego sukcesu GH nie ma po prostu sensu.

a niby dlaczego? W tym momencie wskazuję jedyną polską grę, która poradziła sobie lepiej niż GH. Chyba właśnie ona powinna być benchmarkiem dla GH.


Narodowość developera nie ma tu nic do rzeczy: jest na rynku wystarczająca liczba gier w podobnym gatunku, żeby służyć GH za punkt odniesienia. Niech GH podąży ścieżką Rafta i będzie git. Poza tym stwierdzenie, że z polskich gier jedynie W3 poradził sobie lepiej niż GH jest co najmniej wątpliwe. Chłostany wszędzie Frostpunk ma od X 2019 obniżoną prowizję, czego wciąż nie osiągnął GH. Uprzedzam komentarz: tak, też uważam, że GH ma większy potencjał (zwłaszcza na konsole), ale to jednak trochę co innego niż "poradził sobie", odnoszące się do czasu przeszłego?

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 25 czerwca 2020 17:47:23 przy kursie: 1 080,00 zł
@trudno100
Cytat:
Narodowość developera nie ma tu nic do rzeczy: jest na rynku wystarczająca liczba gier w podobnym gatunku, żeby służyć GH za punkt odniesienia. Niech GH podąży ścieżką Rafta i będzie git.

Masz rację i nie masz ;p - narodowość znaczenia nie ma, oczywiście że tak, ALE znaczenie ma czy akcje są notowane na tym samym rynku co Creepy Jar. W tym sensie szukam jako benchmarka Witchera 3. Jako że na GPW nie ma notowanych akcji firm gamingowych innych niż polskie (chyba że takich nie znam, bo robi sie ich tak dużo że może tak być), pozwalam sobie na skrót tutaj.

Cytat:
Chłostany wszędzie Frostpunk ma od X 2019 obniżoną prowizję

ok, ale wszyscy wiemy że FP sprzedawał się bardzo dobrze tylko na początku i potem przy dużych przecenach, bez przecen jest bardzo słabo. Nie uważam go za benchmark dla GH bo gra nie ma uniwersalnego potencjału na różne platformy jak GH. A to że przebijemy go w liczbach tego akurat jestem pewien.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 17:51

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 25 czerwca 2020 17:54:53 przy kursie: 1 080,00 zł
kunoj napisał(a):
"Steam obniżył prowizję na początku grudnia, a nie października 2018"
Kolego Rif, czy nas interesuje kiedy Steam ogłosił obniżkę czy też dla przychodów osiągniętych po jakiej dacie? Chyba się nieco mylisz?
businessinsider.com.pl/gielda/...
www.money.pl/gielda/11bit-stud...


Fakt, to nadal niewielkie znaczenie i moje wyliczenia właściwie pozostają bez zmian. Kalkulatory pójdą w ruch, gdy ogłoszą obniżenie prowizji i w sierpniu po raporcie.

PiotrZ9
1
Dołączył: 2018-07-25
Wpisów: 10
Wysłane: 25 czerwca 2020 18:18:18 przy kursie: 1 080,00 zł
Wrócę jeszcze do daty premiery trybu PvE. Spytałem Creepy czy mają już ustaloną datę na 5 września 2020. Odpowiedzieli, że takiej daty nie potwierdzają i nadal podtrzymują, że dodatek będzie dodany w 3 kwartale 2020 r.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 25 czerwca 2020 18:21:49 przy kursie: 1 080,00 zł
spojrzałem sobie na global bestsellers zamiast gamevizz-a... Valve nie ma litości , aż 3 produkty VR Valve są wciskane między gry jako reklama udająca pozycjonowane produkty ;p ..... a nasza gra .. kurczę, - po odliczeniu 3 reklam Valve: 12te miejsce! I to przed przecenionym podobnie Bannerlord.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 18:23

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 25 czerwca 2020 18:28:24 przy kursie: 1 080,00 zł
Dane wyjściowe są następujące: 385 tys sztuk brutto na dzień wypuszczenia coopa, minus około 90 tys sprzedanych do 1.10.2018 roku co daje 295 tys sztuk brutto. Od tego momentu mamy 1010 tys all czyli do dzisiaj 625 tys brutto w 2 kwartale. Zakładając 15% odsetek zwrotów od 295 tys sprzedanych przed coopem, mamy 250 tys netto, natomiast przyjmując 10% zwrotów po coopie dostajemy 565 tys netto w 2 kwartale. Skoro ciągle nie obniżyli prowizji to przy średnim kursie w tym okresie 4 PLN/USD mają pewnie ze 32-33 PLN przed coopem i max 36 PLN w bieżącym kwartale. Kolejne dni/tygodnie bez przekroczenia progu oznaczają, że przychód dla spółki jest jeszcze mniejszy niż te 36 złotych. No nie chce wyjść inaczej.
Sukces gry jest gigantyczny, pozycjonowanie cały czas kapitalne, perspektywy na konsolach bajeczne ale uprasza się, żeby nie rzucać bzdurnych liczb typu 72, czy nawet 45 PLN. Gimbusiarnia na bankierze tylko czeka na takie grzanie tematu, a po 13 sierpnia będzie płacz i przestrzelone konsensusy

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 25 czerwca 2020 18:52:59 przy kursie: 1 080,00 zł
kunoj: Przychody w raportach spółki/ ilość sprzedanych kopii. Czy tak nie łatwiej ? O ile Scarry myślał, że cena gry w sklepie równa sie przychodowi spółki, to ty znowu zaniżasz w dół.

Scarry napisał(a):
W tym momencie wskazuję jedyną polską grę, która poradziła sobie lepiej niż GH. Chyba właśnie ona powinna być benchmarkiem dla GH.

W3 nie jest jedyną polską grą, która poradziła sobie lepiej od GH (na chwilę obecną). Polecam serwis google.

Scarry napisał(a):
Valve nie ma litości , aż 3 produkty VR Valve są wciskane między gry jako reklama udająca pozycjonowane produkty ;p


To nie jest żadna reklama, tylko realna sprzedaż.

Scarry napisał(a):
poza tym pokazanie tej struktury sprzedaży W3 z rozbiciem na kanały poszczególnych urządzeń, ma jeszcze jedną zaletę - daje osobom na wątku możliwość oszacowania sprzedaży tytułu na konsole.


"Wspaniałe" porównanie...Do W3, które weszło od razu na konsole i one były dla gry najważniejszym rynkiem. Do tego premiera miała miejsce w 2015 roku, w zupełnie innej rzeczywistości, przy innej bazie docelowej i znacznie większym udziale pudełek.
Ależ benchmark !

1ketjoW napisał(a):

Jeden kwartał nie może decydować o wycenie firmy.

Podajcie za ile GH było sprzedawane waszym zdaniem w poprzednich kwartałach.


Czy tu wszyscy są tak leniwi, że nie chce im się pobieżnie przelecieć całego wątku CRJ plus raportów okresowych ? Ile razy można powtarzać to samo ?


Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 25 czerwca 2020 19:28:33 przy kursie: 1 080,00 zł
@aircanada
Valve - mylisz pojęcia, Valve wciska produkty hardwarowe w ranking sprzedaży gier. Jest to sztuczne pozycjonowanie reklamowe, bo mieszane są kompletnie różne kategorie rzeczy w ten sposób.

A i nie próbuj mi wciskać co myśle a czego nie bo nie ogarnąłeś o co mi chodziło.

A co do gier to znowu się mylisz - nie chodzi o produkty, które poszły w wielkich ilościach za 1 czy 10 zł tylko prawdziwe komercyjne sukcesy. Najbliższe produkty na polskiej giełdzie to Frostpunk i Witcher 3. Czasy się zmieniają i to akurat trzeba samemu uwzględnić.

Słabo.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 19:48

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 25 czerwca 2020 19:46:00 przy kursie: 1 080,00 zł
@aircanada
Oczywiście, że można prościej i myślę, że byłoby rozsądniej, bo w gruncie rzeczy nas nie interesuje ile mają z kopii, ani nawet ile sztuk sprzedają ale ile na końcu kasy wykażą w raporcie kwartalnym.
Od 1.10.2018 do 31.03.2020 zaraportowane przychody netto wyniosły ok 5 mln PLN (tak mi się przynajmniej policzyło), czyli włącznie z prowizją Steam, bo ta wartość nas interesuje to około 7,15 mln PLN. Przy średnim kursie z tego okresu 3,80 PLN/$ zrobili 1,88 mln $ z tych wymaganych 10. Pozostaje 8,12 mln $, czyli przy średnim kursie z bieżącego kwartału 4,05 daje niecałe 33 mln PLN, liczone oczywiście z prowizją Steam. Razy 0,7 i mamy 23 mln PLN, których póki co nie zarobili. Wg mnie ogłoszenie przejścia na 25% będzie równoznaczne z przychodami w wysokości właśnie tych 23 mln licząc od 1.04

pandorinium
52
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 982
Wysłane: 25 czerwca 2020 19:58:52 przy kursie: 1 080,00 zł
Tylko w 2019 przychody wyniosły 6 985 926,82

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 25 czerwca 2020 20:18:35 przy kursie: 1 080,00 zł
Scarry napisał(a):

Cytat:
Chłostany wszędzie Frostpunk ma od X 2019 obniżoną prowizję

ok, ale wszyscy wiemy że FP sprzedawał się bardzo dobrze tylko na początku i potem przy dużych przecenach, bez przecen jest bardzo słabo.

Trochę sprzeczność w tej wypowiedzi, niby sprzedawał się bardzo dobrze tylko na początku - czyli przed 1.10.2018 - a mimo to przy stosunkowo słabej późniejszej sprzedaży dość szybko i bez problemu przekroczył próg 10 mln USD. Za to na często można było na forach spotkać wypowiedzi jakoby "long seller" House Flipper w długim terminie się rzekomo sprzedawał lepiej od FP i to jeszcze przy dużo mniejszych przecenach - i co się okazuje, lata mijają, kolejne dodatki wychodzą a próg dalej nie osiągnięty.

Zanosi się że Green Hell w trybie coop sprzeda podobną ilość kopii co FP w kwartale premierowym (czyli ok. 700k). A w kolejnych już widać że będzie sprzedawał się lepiej.

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 25 czerwca 2020 20:20:26 przy kursie: 1 080,00 zł
No tak, jasne. Niestety przy braku info o przejściu na 25% to tym gorzej dla szacowanego przychodu netto od sztuki i prognozy przychodów w bieżącym kwartale. Upieram się przy tych 35-36 pln

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 25 czerwca 2020 20:21:53 przy kursie: 1 080,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Scarry: napisałeś, że firma ma z Green Hell 72 zł przychodu, czyli kompletne brednie.
.

Żeby CI to wyjasnić, bo strasznie to Cie oburzyło - używam takiej nomenklatury i zawsze w wypowiedziach piszę o przychodzie jako przychodzie brutto, jak dalej odliczamy marżę, zwroty itd to dopiszę zawsze przychód netto. Jeśli Ci taka nomenklatura przeszkadza to wrzuć mnie do ignorowanych bo jej używam i używać będę. Wypraszam sobie głupkowate uwagi.

72 zł to po prostu cena gry z rabatem x ilość sztuk sprzedawanych (też brutto). Akurat wyżej kunoj bardzo fajnie to zaznacza bo pisze wyraźnie o przychodzie zaznaczając "netto", po odliczeniach właśnie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 20:33

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 25 czerwca 2020 20:23:50 przy kursie: 1 080,00 zł
kunoj napisał(a):
Od 1.10.2018 do 31.03.2020 zaraportowane przychody netto wyniosły ok 5 mln PLN (tak mi się przynajmniej policzyło)

IV kwartał 2018 i cały 2019 to było łącznie 9 mln przychodu, I kw. 2020 to było 1,2 mln przychodu. Po szczegóły zapraszam na 23 stronę tego wątku żebyś nie musiał wertować raportów okresowych skoro już ktoś to wcześniej zrobił.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 25 czerwca 2020 20:26:27 przy kursie: 1 080,00 zł
.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 20:26

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 25 czerwca 2020 20:42:04 przy kursie: 1 080,00 zł
kunoj napisał(a):
Upieram się przy tych 35-36 pln
Jakim cudem, skoro gra jest sprzedawana w wyższej cenie niż przed rokiem, a w stosunku do 1 kwartału 2020 zmniejszył się udział Chin w sprzedaży ?


Scarry napisał(a):

Valve - mylisz pojęcia, Valve wciska produkty hardwarowe w ranking sprzedaży gier. Jest to sztuczne pozycjonowanie reklamowe

A kto ci powiedział, że ranking bestsellers dotyczy tylko gier ? Pewnie jak zwykle sam sobie założyłeś i przyjąłeś za pewnik ?

Scarry napisał(a):

A co do gier to znowu się mylisz - nie chodzi o produkty, które poszły w wielkich ilościach za 1 czy 10 zł tylko prawdziwe komercyjne sukcesy.


To, że coś napiszesz, nie spowoduje, że stanie się to prawdą. Gra AAA od Marchewki w pierwszym roku sprzedała się niewiele gorzej niż W3.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 25 czerwca 2020 20:46:27 przy kursie: 1 080,00 zł
Cytat:
A kto ci powiedział, że ranking bestsellers dotyczy tylko gier

Serio ktoś Ci to @aircanada15 musi powiedzieć albo musisz znalesc w google ?

Jak Valve zacznie sprzedawać np autonomiczne samochody i wrzuci je w listę to je będziesz rozpatrywał w rankingu gier?

Każdy rozsądny człowiek automatem odlicza reklamówki hardware-u sprzedawanego przez Valve licząc pozycje gier. Porównujesz porównywalne, interesuje nas jak sprzedaje się gra do innych gier, tylko to.

jeszcze jakieś podstawy wyjaśnić koledze ?
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 25 czerwca 2020 20:51

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE creepyjar



34 35 36 37 38

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,430 sek.

hgwmizxp
kveomgvr
yalslpxq
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
piqyuhjc
gnynnqam
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat