33 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16 Wpisów: 163
Wysłane:
22 stycznia 2021 13:29:40
przy kursie: 250,10 zł
Moze mój angielski kuleje ale gdzieś w tekście jest napisane że może dalej grać? Bo ja widzę tylko info że nie musiał póki co nic odsyłać.
Czy nei wystarczy że kod aktywacyjny zostanie dezaktywowany.? W takim wypadku nic tej osobie po płycie jeśli nie będzie mógł jej aktywować.
Ale może ktoś bardziej ogarnięty w tej kwesti się wypowie?
Zresztą jeszcze nei tak dawno ludzie byli oburzeni że gra im znika z biblioteki po tym jak zgłosili się po refundacje... W co tu wierzyć :|
|
|
7 Dołączył: 2011-09-15 Wpisów: 24
Wysłane:
22 stycznia 2021 14:31:36
przy kursie: 250,10 zł
Cytat:Czy nei wystarczy że kod aktywacyjny zostanie dezaktywowany.? W takim wypadku nic tej osobie po płycie jeśli nie będzie mógł jej aktywować. Posiadając wersję pudełkową na PS4 nie jest potrzebny żaden kod aktywacyjny żeby uruchomić grę. Tak długo jak posiadasz fizycznie płytę tak długo można grać. To jest też w pewnym sensie przewaga wersji pudełkowej na konsole w porównaniu do kupionej przez PS Store, że można grę kupić, pograć i bez problemu sprzedać dalej.
Edytowany: 22 stycznia 2021 14:33
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
22 stycznia 2021 14:46:22
przy kursie: 250,10 zł
halflife napisał(a):vladinho napisał(a):Cytat:Najwięcej, bo aż 1,9 mld dolarów przyniosło twórcom "Call of Duty: Modern Warfare". Na kolejnych miejscach znalazły się: "FIFA 20" (1,09 mld), "GTA V" (911 mln), "NBA 2K21" (889 mln), "NBA 2K20" (771 mln), "Call of Duty: Black Ops Cold War" (678 mln), "Animal Crossing: New Horizons" (654 mln), "Cyberpunk 2077"(609 mln) wynika, że taka całkowicie odtwórcza fifa, gdzie co roku sprzedawane jest praktycznie to samo a najwięcej emocji budzi zmodyfikowany plik tekstowy z charakterystyką poszczególnych piłkarzy mając 2 miesiące więcej zarabia 2 razy więcej niż tytuł wydany po 6ciu latach od ostatniego AAA tej spółki. Słabo..., to do czego to porównać ? To jest FIFA 20, a nie FIFA 21 wydana w październiku 2020. Masz rację, zwracam honor użytkownikowi @Maupa_w_niebieskim, nie będę drążył kwestii preorderów, ale zwróćcie uwagę na steam, tuż za CP2077 jest RDR2 w niewiele niższej cenie o rok starsza gra, to chyba zamyka prognozy o sprzedaży cyfrowej niwelującej brak dostępności w PS Store. Nie chcę się znęcać nad kibicami CDR przed weekendem, ale czy zakładaliście scenariusz, że powrót CP do PSStore będzie się wiązał ze zniżką na dzień dobry ? -10%, - 20% ?
Edytowany: 22 stycznia 2021 14:47
|
|
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
22 stycznia 2021 15:32:41
przy kursie: 250,10 zł
1ketjoW napisał(a):aircanada15 napisał(a):Mylisz się Maupo. Bazując na doskonałym marketingu i poziomie preorderów, od Cyberpunka oczekiwano, że w pierwszych kilku tygodniach uzyska nawet 60-70% całkowitej sprzedaży na przestrzeni roku. Mam dwa pytania: Jakiej daty premiery dotyczyły prognozy i kto je sporządził? Czy znasz na rynku gier AAA jakąś grę która spełnialaby założenia tej prognozy? Pytam z czystej chęci pogłębienia swojej wiedzy. @1ketjoW, nie bierz tego do siebie, po prostu napiszę tak, żeby każdy mógł sobie poklikać, pozaglądać posprawdzać, bo to nie jest trudne, a Stockwatch dodatkowo to ułatwia. Po kolei: 1) w serwisie Stockwatch.pl należy wyszukać spółkę cdprojekt 2) oprócz podstawowych informacji o spółce, notowań, raportów jest zakładka "REKOMENDACJE" 3) rekomendacji jest multum, ale najlepiej wybrać te, które zostały opracowane po przesunięciu terminu premiery - w ostatniej kolumnie jest link do pdfa. I odpowiadając na Twoje pierwsze pytanie, cytat z Noble z rekomendacją na 415zł Cytat:zakładamy iż Cyberpunk 2077 sprzeda się w IV kwartale 2020r. w nakładzie 18,8 mln egzemplarzy pamiętając, iż w przypadku premiery Wiedźmina 3, 90 proc. sprzedaży w kwartale premierowym przypadło na pierwsze 4 tygodnie. Prognoza sprzedaży w ciągu 12 miesięcy po premierze wynosi 27 milionów kopii. Niestety drugie pytanie jest nieoczywiste, bo nie wiem czy wątpisz w prognozującego, czy w to, że produkt jest trudny do sklasyfikowania. Mogę powiedzieć tylko tyle, że na polskim rynku nie ma gry o złożoności zbliżonej do CP, więc "nasi" analitycy mają tu dość ograniczone doświadczenie - co do jakości ich prognozowania to o kursie nie będę deliberował, ale rozkład sprzedaży prognozują coraz lepiej z każdą średnią czy dużą grą, która robi szum.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
22 stycznia 2021 15:48:17
przy kursie: 250,10 zł
Cytat:Cytat: zakładamy iż Cyberpunk 2077 sprzeda się w IV kwartale 2020r. w nakładzie 18,8 mln egzemplarzy pamiętając, iż w przypadku premiery Wiedźmina 3, 90 proc. sprzedaży w kwartale premierowym przypadło na pierwsze 4 tygodnie. Prognoza sprzedaży w ciągu 12 miesięcy po premierze wynosi 27 milionów kopii. Ja nie mam obowiązku szukać źródeł informacji jakie ktoś podaje. Szanujmy swój czas. Nie biorę więc Twoich rad do siebie. Zwyczajnie nie masz czasu sprawdzać każdej informacji jaką ktoś poda. Jak widać na dzień dzisiejszy prognoza Noble poszła do kosza. Tyle komentarza w kwestii drugiego mojego pytania.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
22 stycznia 2021 17:02:50
przy kursie: 250,10 zł
1ketjoW napisał(a):Ja nie mam obowiązku szukać źródeł informacji jakie ktoś podaje. Szanujmy swój czas. Nie biorę więc Twoich rad do siebie. Zwyczajnie nie masz czasu sprawdzać każdej informacji jaką ktoś poda.
Jak widać na dzień dzisiejszy prognoza Noble poszła do kosza. Tyle komentarza w kwestii drugiego mojego pytania. Absolutnie masz rację, dlatego pisałem, żebyś nie brał tego do siebie. Natomiast @Aircanada podał dane, które są tu ogólnie znane na forum (albo były znane kiedy postów na dzień pojawiało się znacznie mniej i dało się je czytać dość szybko nawet z kilkudniowym opóźnieniem). Natomiast co do drugiej części i wyrzucania do kosza, to zaraz po premierze tak jak i pozostali brokerzy Noble wydał update rekomendacji - nikt nie spodziewał się wycofania CP z PSstore i wina leży tu jednoznacznie po stronie spółki. w updacie spodziewane są wartości 15,5mln sztuk do końca 2020 (co już wiemy, że tym razem niedoszacowali) oraz trochę ponad 23 mln w ciągu roku. Parytet sprzedaży 2020-2021 został jednak zachowany. To co napisał Aircanada 60-70% sprzedaży w ciągu 4rech pierwszych tygodni sprawdza się dla większości dużych tytułów, stąd można to wręcz traktować jako wskaźnik tendencji graczy.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
22 stycznia 2021 17:36:38
przy kursie: 250,10 zł
Cytat:Absolutnie masz rację, dlatego pisałem, żebyś nie brał tego do siebie. Natomiast @Aircanada podał dane, które są tu ogólnie znane na forum (albo były znane kiedy postów na dzień pojawiało się znacznie mniej i dało się je czytać dość szybko nawet z kilkudniowym opóźnieniem). Natomiast co do drugiej części i wyrzucania do kosza, to zaraz po premierze tak jak i pozostali brokerzy Noble wydał update rekomendacji - nikt nie spodziewał się wycofania CP z PSstore i wina leży tu jednoznacznie po stronie spółki. w updacie spodziewane są wartości 15,5mln sztuk do końca 2020 (co już wiemy, że tym razem niedoszacowali) oraz trochę ponad 23 mln w ciągu roku.
Parytet sprzedaży 2020-2021 został jednak zachowany. To co napisał Aircanada 60-70% sprzedaży w ciągu 4rech pierwszych tygodni sprawdza się dla większości dużych tytułów, stąd można to wręcz traktować jako wskaźnik tendencji graczy. Ktoś tam się spodziewał wycofania gry ze sklepu Sony. Dane na forum. Znam update tej prognozy i też się z nią nie zgadzam. Z uwagi na ponowne dopuszczenie do PSstore i na konsole nowej generacji jakie wejdą na rynek w ilości 31 mln egz w 2021 r. o ile dobrze pamiętam. Po wtopie jaką zaliczył CDR, ta prognoza nie zakłada, żadnych nadzwyczajnych działań po stronie CDR w 2021 r. a dla mnie jest oczywiste, że one będą. Noble praktycznie tylko obniżyło ilość sprzedanych egzemplarzy gry w obydwu kategoriach o prawie ten sam % znając ilość sprzedanych egz podaną przez CDR. CP miał tylko 3 tygodnie sprzedaży w 2020 r. (w tym przerwę Świąteczną Bożego Narodzenia i okres urlopowy) Maupa w niebieskim zwróciła na to uwagę. Moim zdaniem miała rację, bo jej wpis odnosił się do sprzedaży pudełkowej, a aircanada odniósł się do sprzedaży ogółem z prognozą 60-70%. Pandemia też dorzuciła swoje w związku z ograniczenimi w handlu sprzedaż pudełkowa CP nie mogła być wysoka w okresie 10 dni do Świąt.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
22 stycznia 2021 18:26:01
przy kursie: 250,10 zł
Nie bardzo widzę sens "wałkowania" tego samego po raz kolejny. Sprzedaż pudełkowa Cyberpunka w kolejnych tygodniach drastycznie spadła (o czym świadczą raporty sprzedażowe z UK, Japonii itd.), najpewniej w większym stopniu niż typowego AAA. Poza tym, zgodnie z oczekiwaniami, udział dystrybucji fizycznej w ogólnej sprzedaży powinien maleć wraz biegiem życia produktu. Także argument o tym, że Cyberpunk był w 2020 roku "na półkach' przez zaledwie 3 tygodnie (w tym okres największych żniw) nie ma dla mnie absolutnie pokrycia w specyfice branży.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
22 stycznia 2021 18:54:07
przy kursie: 250,10 zł
1ketjoW napisał(a):Ktoś tam się spodziewał wycofania gry ze sklepu Sony. Dane na forum. W listopadzie ????? Na moment kiedy Noble podało 18mln do końca roku ? Poza tym akurat Noble podałem jako przykład po przesunięciu terminu premiery, tak samo jak po premierze tak i po przesunięciu terminu inni brokerzy update'owali rekomendacje. Cytat:CP miał tylko 3 tygodnie sprzedaży w 2020 r. (w tym przerwę Świąteczną Bożego Narodzenia i okres urlopowy) Maupa w niebieskim zwróciła na to uwagę. Moim zdaniem miała rację, bo jej wpis odnosił się do sprzedaży pudełkowej, a aircanada odniósł się do sprzedaży ogółem z prognozą 60-70%. Pandemia też dorzuciła swoje w związku z ograniczenimi w handlu sprzedaż pudełkowa CP nie mogła być wysoka w okresie 10 dni do Świąt. dobrze, przykład uwzględniający pudełka sprzed pandemii: en.wikipedia.org/wiki/Red_Dead...Cytat:The game had shipped 23 million copies by December 2018,[138] 24 million by March 2019,[139] 29 million by December 2019,[140] 31 million by March 2020,[141] 32 million by June 2020,[142] and 34 million as of September 2020.[143] I to że RDR2 miało premierę wcześniej niewiele zmienia bo: Cytat:Red Dead Redemption 2 had the largest opening weekend in the history of entertainment,[135] making over US$725 million in revenue in three days, and over 17 million copies shipped in total in two weeks czyli 2 tygodnie sprzedaży to już jest 60% tego co poszło prawie w półtora roku...
|
|
47 Dołączył: 2013-03-15 Wpisów: 276
Wysłane:
22 stycznia 2021 20:42:25
przy kursie: 250,10 zł
Teoretycznie jutro termin patcha (10 dzień). Pytanie - co w nim będzie.... Szczerze mówiąc wątpię aby to było coś większego. Czasu nie mieli dużo ... Poza tym mieli się skupić na wersjach konsolowych. Ciekawe czy dodadzą coś na PC
Edytowany: 22 stycznia 2021 20:44
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
22 stycznia 2021 21:01:29
przy kursie: 250,10 zł
aircanada15 napisał(a):Nie bardzo widzę sens "wałkowania" tego samego po raz kolejny. Sprzedaż pudełkowa Cyberpunka w kolejnych tygodniach drastycznie spadła (o czym świadczą raporty sprzedażowe z UK, Japonii itd.), najpewniej w większym stopniu niż typowego AAA. Poza tym, zgodnie z oczekiwaniami, udział dystrybucji fizycznej w ogólnej sprzedaży powinien maleć wraz biegiem życia produktu. Także argument o tym, że Cyberpunk był w 2020 roku "na półkach' przez zaledwie 3 tygodnie (w tym okres największych żniw) nie ma dla mnie absolutnie pokrycia w specyfice branży. Nie 3 tygodnie tylko niecałe dwa w okresie do Świąt. Inne gry też były w tym okresie i przed tym okresem również. Do tego odniosła się koleżanka pisząc o jabłkach i gruszkach. To dla mnie dość oczywiste. Ponadto rok 2020 r. ma swoją specyfikę i zakładam, że sprzedaż pudełkowa w sprzedaży ogółem ma mniejszy udział niż w latach poprzednich. To że sprzedaż pudełkowa maleje nie jest żadnym zaskoczeniem.
|
|
33 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16 Wpisów: 163
Wysłane:
22 stycznia 2021 21:23:16
przy kursie: 250,10 zł
Ciekawostka odnośnie estymowanej liczby sprzedanych kopii cyfrowych Link do twórców estymacjiCytat:Cyberpunk 2077 had the biggest game launch of all time based on digital revenue and digital units sold (10.2M)*.
Cyberpunk 2077 had the biggest game launch of all time based on digital revenue and digital units sold (10.2M)*. Link do PPECytat:CD Projekt RED potwierdził oficjalny wynik sprzedaży Cyberpunka 2077 do 20 grudnia, ale wciąż nie otrzymaliśmy pełnych danych, które przedstawiłyby szczegóły dotyczące sprzedaży w całym miesiącu. Studio ujawni pełne wyniki pewnie dopiero podczas przedstawiania rezultatów za pierwszy kwartał 2021 roku lub na zakończenie roku fiskalnego.
Mimo to informacje ciekawe informacje przedstawiło Nielsen's SuperData – według raportu z rynku cyfrowego, gracze kupili 10,2 mln egzemplarzy Cyberpunka 2077 w samym grudniu. Aż 80% kopii gry przypadło na komputery osobiste.
|
|
70 Dołączył: 2020-03-29 Wpisów: 317
Wysłane:
22 stycznia 2021 22:55:18
przy kursie: 250,10 zł
igen napisał(a):Teoretycznie jutro termin patcha (10 dzień). Pytanie - co w nim będzie....
Mówili, że na początek lecą bugfixy i optymalizacja, więc nowej zawartości nie należy się spodziewać.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
22 stycznia 2021 23:23:42
przy kursie: 250,10 zł
1ketjoW napisał(a): Ponadto rok 2020 r. ma swoją specyfikę i zakładam, że sprzedaż pudełkowa w sprzedaży ogółem ma mniejszy udział niż w latach poprzednich. To że sprzedaż pudełkowa maleje nie jest żadnym zaskoczeniem.
Brniesz w ślep uliczkę. 2020 ma swoją specyfikę, ale tylko pudełka Cyberpunka na tym ucierpiały ?
|
|
33 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16 Wpisów: 163
Wysłane:
22 stycznia 2021 23:27:41
przy kursie: 250,10 zł
patch już jest :) Patch notesCytat:Patch 1.1 for Cyberpunk 2077 is now available on PC, consoles and Stadia!
In this update we focused on various stability improvements, which you can find outlined in the patch notes below. We will continue this work in patch 1.2 and other upcoming updates. At the same time we will keep fixing the bugs you encounter and listening to your feedback on how to improve the overall game experience.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
22 stycznia 2021 23:43:35
przy kursie: 250,10 zł
aircanada15 napisał(a):1ketjoW napisał(a): Ponadto rok 2020 r. ma swoją specyfikę i zakładam, że sprzedaż pudełkowa w sprzedaży ogółem ma mniejszy udział niż w latach poprzednich. To że sprzedaż pudełkowa maleje nie jest żadnym zaskoczeniem.
Brniesz w ślep uliczkę. 2020 ma swoją specyfikę, ale tylko pudełka Cyberpunka na tym ucierpiały ? Wyciągasz takie wnioski jakie chcesz. Nie napisałem, że tylko pudełka i że tylko CP. To jest tylko temat tej dyskusji w moim rozumieniu. Poza tym napisałem. że zakładam. Dla mnie z logicznego punktu widzenia jeżeli mam dwie gry x i y i pierwsza x sprzedaje się 2 miesiące a druga y 1 miesiąc to oczywistym jest, że jeżeli jakość i klasa gier jest porównywalna to że gra x będzie miała wyższą sprzedaż. Odnoszenie się do prognoz sprzedaży 60-70% w ciągu kliku tygodni od premiery tego nie zmieni. Zmienić to może jedynie czas wydania gry np. w lutym w porównaniu do listopada. Nawet jeżeli moja uliczka Twoim zdaniem jest ślepa. To zawsze mogę z niej zawrócić. Generalnie w życiu nie raz wlazłem w gówno. Wiem jednak, że liczy się to jak z niego wyjdę.
|
|
3 Dołączył: 2010-10-27 Wpisów: 48
Wysłane:
23 stycznia 2021 00:19:09
przy kursie: 250,10 zł
Parę dni temu złożyłem wniosek w PSN o zwrot środków. Dziś mi grę zablokowali, póki co nie mam jeszcze zwrotu na kartę kredytową, jak zwrócą dam znać.
W grę pograłem z 25 h na ps5, ale co chwilę mi zawieszało grę. Logi na bieżąco wysyłałem do PSN.
|
|
77 Dołączył: 2010-08-04 Wpisów: 329
Wysłane:
23 stycznia 2021 09:18:31
przy kursie: 250,10 zł
Raczej negatywne niż mieszane. Poczytałem sobie i w sumie ten styczniowy duży patch (bo to jest chyba to co zapowiadali) to zwykły hotfix, kolejny. W sumie nic dziwnego, bo wiadomo było że łatanie gry potrwa długie miesiące, ale może trochę schłodzi głowy tych co widzieli dwa duże patche (styczeń, luty), po których wszystko już jest dobrze, gra wraca do psstore, a ludzie szaleją w kolejkach żeby ją mieć. Dopiero jak za parę miesięcy uporają się z bugami to zaczną (być może, oby!) myśleć nad ulepszeniem mechaniki, AI itd.
|
|
70 Dołączył: 2020-03-29 Wpisów: 317
Wysłane:
23 stycznia 2021 09:21:57
przy kursie: 250,10 zł
Przecież patch 1.1 miał być bugfixem
|
|
21 Dołączył: 2020-12-09 Wpisów: 55
Wysłane:
23 stycznia 2021 11:49:56
przy kursie: 250,10 zł
Właśnie pojawił się raport firmy Nielsen na temat grudniowej sprzedaży gier. Nie będę go omawiał, przeczytajcie sami: wccftech.com/cyberpunk-2077-is...Zastanawiał się natomiast nad kwestią zwrotów wersji pudełkowych. Rzeczywiście ludzie piszą, że otrzymali zwrot pieniędzy, ale nie musieli niczego odsyłać, a gra nadal u nich działa. Też uważam, że taka polityka firmy byłaby nie fair w stosunku do pozostałych klientów, którzy o zwrot nie wystąpili. Doszedłem do wniosku, że musi to być jednak przemyślane działanie. Jak zrozumiałem, występując o zwrot trzeba podać jakiś numer seryjny z pudełka (i udokumentować to zdjęciem). Z tych numerów CDR mogło zrobić bazę dołączaną do nowego patcha i blokować egzemplarze, za które zwrócono pieniądze. Być może sankcją dla tych osób będzie to, że w najlepszym przypadku będą mogli co najwyżej grać w wersję 1.06, przy zablokowaniu aktualizowania się. Taka polityka miałaby sens. Logistyka związana z obsługą przesyłek setek tysięcy pudełek z całego świata byłaby bardzo kosztowna. Taniej jest oddać pieniądze i zrobić blokadę cyfrową. A ludziom zostawić pudełka na pamiątkę - może to docenią :) Wersja 1.1 już jest, czekam na informacje od tych którzy dostali zwrot pieniędzy, a nadal mają pudełko i płytę.
Edytowany: 23 stycznia 2021 11:52
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.