zqjndmhb
Advertisement
PARTNER SERWISU
pkerdjqs
14 15 16 17 18
KamiLPArsenal
29
Dołączył: 2010-11-15
Wpisów: 160
Wysłane: 27 stycznia 2021 18:31:51 przy kursie: 70,54 zł
Tak eBay jest globalny, ale wydaje mi się że jak startował na naszym rynku to był alternatywą allegro - platformy głównie aukcyjnej, działającą w naszym kraju.

Amazon wchodzi na rynek jako ten wielki i wyczekiwany.

daniels
12
Dołączył: 2011-03-18
Wpisów: 113
Wysłane: 27 stycznia 2021 19:25:09 przy kursie: 70,54 zł
Dla kogo?
Bo dla konsumentów już jest od dawna, dla tych którzy tam kupują.
To jest dobra opcja dla tych sprzedawców, co chcą wyjść z ofertą poza Pl, tu jest właśnie Amz. (i Zachód i Wschód)
Karty juz dawno rozdane na tym rynku

micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 27 stycznia 2021 19:50:51 przy kursie: 70,54 zł
amazon ma wszystko od a do z, allegro w dużej mierze to tylko pośrednik...
ujeżdżam byki ===>>



cichutki
25
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 142
Wysłane: 27 stycznia 2021 20:47:28 przy kursie: 70,54 zł
przeczytałem Wasze wpisy dot. wejścia Amazona na rynek polski.
bardziej -jako Allegro- obawiałbym się Aliexpress, a jest na to "szansa'
bowiem od 1 lipca 2021 podatkiem VAT mają być obłożone popularne
wysyłki do 22 EUR, które były zwolnione z VAT do tej pory. Coś czuję,
że Ali rozbuduje w Europie (Polska?) bazę bezpośredniej sprzedaży.

daniels
12
Dołączył: 2011-03-18
Wpisów: 113
Wysłane: 27 stycznia 2021 21:41:35 przy kursie: 70,54 zł
tak trochę dla innego porówniania
- jak wchodziło Dino, to każdy się pukał w głowe, że rynek nasycony, pełno sklepów i miejsca nie ma. Jak dziś wygląda Dino każdy wie.
- jak Musk zaczynał z Teslą, to wielkie koncerny automotive nawet nie zainteresowały się. Jeszcze ponad 1,5 roku temu wieszczono mu wyjazd z rynku, a tymczasem sprawił, że wszystkie te moto korpo zaczeły gonić go w elektrykach.
Wspominam o tym, bo to pokazuje jak się niedocenia graczy, czy jak rynek zaskakuje.

Allegro ma to (ale tylko w PL), czego nie ma Amz - przyzwyczajenie konsumenta. Nie mają znaczeni tu posiadane magazyny. One sa istotne wstrategi Amz, dla którego Polska jest takim organizacyjnym hubem pomiędzy wschodem a zachodem. Produkty i ceny podobne.
Ali to moim zdanie nieco inny klient, markowe produkty na Ali, Amz czy Allegro kosztują podobnie.
Karty zostały rozdane, gracze zajęli miejsca, ale gra toczy się o coś innego. O maksymalną transformację z Off na Online. Oni wszyscy zyskają, a stracą ci co mieli sklepy w galeriach, w centrach itp. Stracą tez niektórzy, którzy mają e-sklep ale produkt masowy, taki, który jest dostępny na każdej platformie. Dlaczego? Bo i allegro i amz sami wchodzą w sprzedaż.

Bianchini
2
Dołączył: 2021-01-28
Wpisów: 17
Wysłane: 28 stycznia 2021 09:15:39 przy kursie: 71,63 zł
jasne - Allegro ma przyzwyczajenie klienta. Do tego ma dużo lepszą witrynę (wyszukiwarka o niebo lepsza - tak z 300 razy, na Amazonie to można Kindle kupić), ale Amazon ma to czego Allegro nie będzie mieć nigdy: telewizję, autorski sprzęt itp. Allegro nie ma perspektyw rozwoju - chyba nikt się nie spodziewa Allegro TV? :)

subiektywnieofinansach.pl/amaz...

Cytat:
Amazon ma też inne usługi nie związane z zakupami, których w Allegro nie znajdziemy – takie jak Drive (dysk internetowy), Music (muzyka), kindle unlimitted (ebooki i audiobooki), czy Amazon Visa (fizyczna karta kredytowa ze zwrotami za płatności – na razie dostępna tylko w Niemczech i Austrii). No i Amazon ma Kindle – najbardziej znany i pionierski czytnik ebooków, który stworzyli. Jest też Alexa, ale ona w Polsce jest mniej popularna.



Natomiast przyzwyczajenie imo jeszcze długo pozwoli im być liderem, ale trochę tortu stracą. Tylko to już pewnie było w cenach od IPO, więc emocje teraz tylko grają.

daniels
12
Dołączył: 2011-03-18
Wpisów: 113
Wysłane: 28 stycznia 2021 10:34:42 przy kursie: 71,63 zł
Wczorajszy artykuł w PB, dziś w Parkiecie. Zero jakichś danych, przemyśleń. Co się stało z dzisiejszymi mediam? Tymczasem istnieje świetny raport INQUIRY (płatny ale oni mogliby kupić) na temat tego plus kilka innych źródeł:

Takie proste wnioski
- Amz jest jedyny w Belgii, Francji, Niemcy, Anglia. Tam nie miał żadnej konkurencji, tam też nie był rozwinięty rynek e-commerce. W zasadzie to on go tworzył i edukował konsumentów. To istotne.
- 3 lata Amz temu wchodził na dojrzały, podobny do Polskiego rynek Australii. Była na początku panika, a potem ..słabo mu szło, trochę pomogła mu pandemia. Dlaczego? Bo rynek Australijski był podobny do naszego, mocno rozwinięty e-commerce, duża świadomość konsumentów (choć brak takiego dużego gracza jak Allegro, OLX)
- Polska: znajomość marki Amz 65% (duża) ale tylko 14% miało doświadczenia (czyli kupiło coś). Amz jest na 6 miejscu w rankingu po Allegro, OLX, Empik, Ali
- Amz.de od dłuższego czasu jest po polsku. Odsetek kupujących na Amz nie przekracza 3% (16 miejsce w rankingu)/ Było to badane bodajże od sierpnia '20.
- wejście Amz to największe zagrożenie dla wielu detalistów, bo Amz po prostu sam wchodzi w sprzedaż wielu kategorii czy produktów albo już w nich jest – np. sprzedaje wiele markowych szczoteczek do zębów firmy X, co oznacza, że jego algorytmy tak są ustawione, że będzie zawsze tańszy niż każdy inny sprzedawca (tak właśnie działa Amz.). Sam jest duży, więc mocno negocjuje. Wystarczy zobaczyć, jakie miał ostatnio ceny na pudełka Cyberpunka …cena nie do osiągnięcia przez żaden sklep (Amz. podobnie jak Allegro pobiera sowite prowizje od sprzedawców i ci, którzy mają z nim doświadczenie mocno się o tym wyrażają)
- Amz to szansa dla sprzedawców, by wyjść ewentualnie z produktem poza Polskę.
- Wejście Amz to bardziej operacyjne działania, stworzenie z naszego kraju tęgiego hub, który do tej pory by na zachodzie

To wszystko ma mniejsze znaczenie dziś, gdy są emocje, to normalne.
I teraz pytanie do mądrzejszych na tym forum - kiedy wejść w Allegro? Jak obserwować, by dostrzec ten moment na odbicie?

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 10 lutego 2021 13:26:12 przy kursie: 65,05 zł
Przy 70,50 miałem dużą ochotę shortować Allegro - nie zrobiłem tego - potem spadło poniżej 70 i wzrost na 73,50 a teraz poniżej 67.

daniels
12
Dołączył: 2011-03-18
Wpisów: 113
Wysłane: 10 lutego 2021 17:21:53 przy kursie: 65,05 zł
ja miałbym ochotę wejść, trochę na zasadzie, że skoro już większość zostałą zmęczona spadkiem, to może właśnie dobry moment.
w wy co sądzicie?


P.S.
przyznam, że osobiście wierzę w potencjał tej Spółki, że będzie się rozwijać i sam rynek będzie mocno (i że jest na nim tez miejsca dla Amz)

d2fan
31
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-10-02
Wpisów: 168
Wysłane: 10 lutego 2021 21:57:53 przy kursie: 65,05 zł
MrBlue2 napisał(a):
Przy 70,50 miałem dużą ochotę shortować Allegro - nie zrobiłem tego - potem spadło poniżej 70 i wzrost na 73,50 a teraz poniżej 67.


Spokojnie, z tego balona jeszcze sporo uleci. Dzisiaj po takiej imponującej czerwonej świeczce kierunek 60 został już wyznaczony.


cichutki
25
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 142
Wysłane: 10 lutego 2021 22:16:10 przy kursie: 65,05 zł
daniels napisał(a):
I teraz pytanie do mądrzejszych na tym forum - kiedy wejść w Allegro? Jak obserwować, by dostrzec ten moment na odbicie?


jak zawsze, tego nie da się ot tak przewidzieć. Ale mam zamiar postawić na Allegro. Jednak na razie nie widzę przesłanek na zwrot, bo odbicia mnie nie interesują. Dalej - i to mocno pod wodą - jest Allegro. Dla mnie rynek niedźwiedzia dalej rządzi. Odpowiedź przyjdzie wraz z formacją popartą odpowiednim wolumenem. Póki co trzymam się z boku.

RetailMVP
0
Dołączył: 2021-02-23
Wpisów: 6
Wysłane: 24 lutego 2021 07:46:09 przy kursie: 64,65 zł
Allegro doskonale zna nasz rynek i swoich klientów. Dla Amazona to terytorium nieznane i dopiero wkracza.. zobaczymy jak zareagują na to tubylcy :)

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 24 lutego 2021 15:56:52 przy kursie: 65,00 zł
Wiecie kto jeszcze znal doskonale nasz rynek i klientow? Nasza-klasa.pl.
Amazon juz tu jest i ma cala infrastrakture. Polecam przejazdzke po najblizszej austostradzie albo rzut okiem na billboardy z reklamami ofert pracy w Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Katowicach itd. Wystarczy tylko od niechcenia uruchomic portal i zrobic pare dobrych promocji na Kindle na przyklad.

I rzeczywiscie, prawdziwa konkurencja dla nich to Aliexpress. I to nie bedzie scenariusz typu, gdzie dwoch sie bije tam trzeci korzysta.

swiezaczek
11
Dołączył: 2020-12-21
Wpisów: 146
Wysłane: 24 lutego 2021 18:16:46 przy kursie: 65,00 zł
Oj nie, nasza klasa gdy wkraczal do nas facebook to byla w tyle duzo, nie pamietam nawet czy wowczas byla mozliwosc zakladania grup jak na facebooku, czy dalej mozna bylo tylko byc przynaleznym do danej klasy. Nie pamietam, w ktorym momencie zdecydowala, ze idzie w kierunku facebooka, ale pamietam, ze pozno sie na to zdecydowala. Byla mega technicznie do tylu.

A teraz porownaj allegro i amazon. Wejdz np. sobie w kategorie:
Allegro - Dom i Ogród - Wyposażenie - Zegary

Spojrz na filtry po lewej - masz mozliwosc wybrania: typu (budzik, kominkowy, stolowy....), koloru, typu zasilania, materialu dominujacego, ksztaltu, tarczy, systemu liczbowego, cech dodatkowych, szerokosci itd.

Takich filtrow na allegro nawet nie ma, a w allegro sa w kazdej kategorii. Allegro tu sie wrecz wybija i rozklada na lopatki amazon.

Wskaz choc jedna funkcjonalnosc dostepna w amazonie a niedostepna w allegro.


Wyniki juz 4. marca. :)



Edytowany: 24 lutego 2021 18:21

eMPe
7
Dołączył: 2014-09-19
Wpisów: 128
Wysłane: 24 lutego 2021 18:22:23 przy kursie: 65,00 zł
Pozwolę się nie zgodzić i wskazać eBay jako globalną platformę, która nawet nie połaskotała Allegro kiedy wchodziła do Polski.

Zapewne Amazon i Aliexpress są konkurencją, z którą należy się mocno liczyć, ale Allegro to naprawdę potężna marka na polskim rynku i nie będzie ją łatwo zdetronizować, a rynek sprzedaży internetowej będzie tylko rósł i to w 2 cyfrowym tempie przez kilka najbliższych lat.

Jak Allegro zacznie sprzedawać codzienną żywność z dostawą do ich paczkomatów to dopiero będzie boom.

swiezaczek
11
Dołączył: 2020-12-21
Wpisów: 146
Wysłane: 24 lutego 2021 18:31:01 przy kursie: 65,00 zł
I jeszcze jeden argument na korzysc allegro. Wezcie np. takie pracuj.pl - trzyma sie swietnie mimo, ze mamy przeciez swiatowe giganty, na ktorych mozna publikowac ogloszenia i szukac pracy jak: linkedin, indeed i co tam jeszcze jest. Jakos swietnie sobie radzi, tak samo bedzie z allegro. To nie czasy naszej klasy, ze przegapili moment i nie patrzyli na posuniecia konkurencji.
Edytowany: 24 lutego 2021 18:32

Deogracias
PREMIUM
12
Dołączył: 2012-10-10
Wpisów: 486
Wysłane: 25 lutego 2021 00:35:28 przy kursie: 65,00 zł
Rekordy w cieniu Amazona - omówienie sytuacji finansowej i rynkowej GK Allegro za III kw. 2020 roku kalendarzowego


Biznesu jaki prowadzi Allegro nie trzeba specjalnie czytelnikom przedstawiać - zapewne 99 proc. z nich korzysta lub korzystało z usług spółki. Wejście Allegro na GPW jak na razie jest "ofertą publiczną stulecia" a spółka z miejsca osiągnęła rekordową kapitalizację na naszej giełdzie i została spółką z największą wagą w indeksach WIG i WIG20.

W ramach analizy postaram się naświetlić, jak biznes Allegro wygląda od strony sprawozdania finansowego. Danych historycznych na razie zbyt wiele nie ma - poza danymi z prospektu emisyjnego (lata 2017, 2018, 2019 i pierwsza połowa 2020) mamy na razie pierwsze sprawozdanie kwartalne za III kwartał 2020 opublikowane po wejściu na GPW.

Analiza sprawozdania finansowego


kliknij, aby powiększyć

Przychody Allegro to w zdecydowanej większości prowizje, jakie płacą sprzedawcy wystawiający swojej produkty i handlujący na tej platformie. Allegro, w odróżnieniu od np. Amazona lub tradycyjnego sklepu internetowego, działa praktycznie w 99 proc. w modelu "marketplace", udostępniając sprzedawcom dostęp do swojej bazy klientów. Księgowym przychodem spółki nie jest cena płacona przez klienta tylko prowizja płacona przez sprzedawcę operatorowi platformy sprzedażowej. W analizie biznesu spółki kluczowa jest jednak kwota sprzedaży realizowana za pomocą platformy - określana w materiałach spółki jako GMV (Gross Market Value). Tak definiowana sprzedaż dynamicznie rośnie w rytm rozwoju pandemii koronawirusa. W III kwartale 2020 jej wzrost to 48,7 proc. w porównaniu do 2019 roku i można oczekiwać podobnego wzrostu również w ostatnim kwartale 2020.


kliknij, aby powiększyć

Przychody spółki to sprzedaż zrealizowana za pomocą platformy pomnożona przez średnią stawkę prowizji pobieraną od sprzedającego. Efektywna stawka pobieranej prowizji utrzymuje się od kilku kwartałów w okolicach 9 proc. co przy rosnącej wartości sprzedaży przekłada się na rosnące przychody. Dla porządku trzeba odnotować, że poza platformą handlową, która odpowiada za 87 proc. przychodów, w rachunku wyników mamy jeszcze przychody z porównywarki cenowej CENEO (4 proc.) oraz z wyświetlanych reklam (8,4 proc.). Poza tym w skład Allegro wchodzi jeszcze nabyta w 2019 spółka eBilet, która z oczywistych względów w 2020 na razie nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań.

Niewielką część całkowitej sprzedaży GMV na platformie stanowi handel w modelu 1P (1st party), czyli handel realizowany przez Allegro na własny rachunek. W ciągu 3 pierwszych kwartałów 2020 było to około 0,6 proc. GMV i jednocześnie 4,4 proc. całości przychodów spółki (118,2 mln zł). Patrząc na koszt sprzedanych towarów i materiałów na poziomie 120,2 mln zł, widać że ta działalność jest dla Allegro niezbyt rentowna.

Rentowność działalności podstawowej Allegro jest dość złożonym tematem. Spółka w 2020 roku poniosła wiele jednorazowych kosztów, które mocno zaciemniają obraz widoczny w sprawozdaniu finansowym. Allegro w komunikacji do inwestorów posługuje się najczęściej "skorygowaną EBITDA", czyli klasyczną miarę zyskowności po dokonaniu korekt o wybrane przez spółkę zdarzenia jednorazowe.

W kosztach poniesionych w ciągu 3 pierwszych kwartałów 2020 warto zwrócić uwagę na koszty marketingowe (wzrost o 96 proc.), w których został ujęty program Smart, który Allegro oferowało bezpłatnie klientom w czasie lockdownu w II kwartale. Sam program SMART kosztował Allegro 420 mln (koszty dostaw - wzrost o 145 proc.). Dodatkowo Allegro poniosło spore koszty związane z przygotowaniem oferty publicznej (60 mln zł), programami motywacyjnymi dla menedżmentu i pracowników (kolejne 60 mln zł) oraz refinansowaniem zadłużenia (160 mln zł).

Same koszty działania również rosną, w dodatku w tempie przekraczającym tempo wzrostu przychodów. Koszty pracownicze wzrosły o 63 proc., koszty usług IT wzrosły o 53 proc. w 2020 roku. Względnie stałe są koszty płatności (+11 proc.) ponoszone na rzecz PayU, choć tu raczej można by oczekiwać prostej zależności pd przychodów.


kliknij, aby powiększyć

W efekcie dynamika zysków wygląda dużo mniej imponująco niż dynamika przychodów - EBITDA rośnie o 13,6 proc., zysk operacyjny o 17,6 proc. a zysk netto jest wręcz niższy w ciągu 3 pierwszych kwartałów 2020 niż rok wcześniej (spadek o 41,2 proc.), co głównie wynika z jednorazowych kosztów refinansowania długu.

Patrząc na "skorygowaną EBTIDA" widać, że nawet w tym przypadku dynamika w 2020 jest wyraźnie niższa niż dynamika wzrostu przychodów czy wartości sprzedaży na platformie. Obiektywnie patrząc - zysk operacyjny na poziomie 5 proc. wartości sprzedaży to relatywnie dużo. Po uwzględnieniu całkiem sporej amortyzacji i kosztów finansowych (obsługa długu) zysk netto nie wygląda już zbyt imponująco. Po uwzględnieniu zdarzeń jednorazowych i nowych kosztów finansowania zadłużenia można oszacować wynik netto na 500-600 mln zł za ostatnie 12 miesięcy. Spółka nie powinna mieć problemu z jego powtarzalnością, ale skala jego wzrostu w kolejnych latach jest trudna do oszacowania.


kliknij, aby powiększyć

Patrząc od strony operacyjnej, działalność Allegro jest generatorem gotówki na poziomie operacyjnym. W 2020 w ciągu 3 pierwszych kwartałów spółka wypracowała 1 165 mln zł gotówki z operacji. Po stronie kosztów finansowych widzimy około 277 mln zł kosztów bieżącej obsługi zadłużenia. Wydatki inwestycyjne w 2019 i 2020 wyniosły około 170 mln zł (większość akwizycje), więc w kasie spółki zostaje całkiem sporo pieniędzy. W 2020 zostały one w sporej części przeznaczone na spłatę kredytów.

Warto wiedzieć, że Allegro.eu jest spółką relatywnie mocno zadłużoną (dług/skorygowana EBITDA na poziomie zbliżonym 4,5 na koniec 2019). Nie dotyczy to oczywiście samej spółki Allegro.pl sp. z o.o., która prowadzi podstawową działalność, ale notowanej na giełdzie zarejestrowanej w Luksemburgu Allegro.eu. Fundusze private-equity , które kupiły w 2017 Allegro.pl od południowoafrykańskiego Naspersa za ponad 12 mld zł, część ceny zakupu odzyskały pożyczając pieniądze na rynku finansowym. Zadłużenie jest więc wysokie i na 30 września 2020 wynosiło około 6 200 mln zł, z czego 5 800 mln zł to zadłużenia finansowe długoterminowe a 400 mln zł to zadłużenie krótkoterminowe. W tej sytuacji nie dziwi suma zapłaconych przez Allegro.eu odsetek - 277 mln zł w ciągu 3 pierwszych kwartałów 2020. Po refinansowaniu zadłużenia w październiku 2020 ma to być kwota, którą spółka oszacowała na 192 mln zł, co wynika z niższych stóp procentowych oraz lepszej marży kredytowej.

Podsumowanie

Nie jest oczywiście zaskoczeniem, że Allegro świetnie sobie radzi w warunkach pandemii koronawirusa. Spółka w czasie pierwszego lockdownu skokowo zwiększała sprzedaż (mierzoną GMV) nawet o 80 proc. w porównaniu do sytuacji sprzed roku. Cały czas, po częściowej adaptacji do nowych warunków, widzimy dynamikę sprzedaży GMV oraz przychodów z prowizji na poziomie 50 proc. w III kwartale 2020. Obiegowa opinia mówi, że pandemia koronawirusa przyśpieszyła rozwój firm technologicznych i branży e-commerce o kilka lat. W przypadku Allegro tak właśnie jest - sprzedaż na platformie rośnie w 2020 o połowę, co odpowiadałoby wzrostowi przez 3 lata po 15 proc. rocznie. Nie dziwi więc w tej sytuacji fakt, że właściciele chcieli wykorzystać sytuację do częściowego wyjścia z inwestycji, biorąc pod uwagę zarówno koniunkturę na rynkach jak i ryzyka wiszące nad spółką.

Wyniki finansowe Allegro są bardzo dobre, do tego spółka ma cały czas duży potencjał ich poprawy. Warto zwrócić uwagę, że od czasu wejścia funduszy private-equity (2017), Allegro poprawiało nie tylko samą sprzedaż, ale również jej rentowność, bardzo mocno zwiększając marże płacone przez sprzedawców. W efekcie są już kategorie, w których przekraczają one 15 proc. wartości sprzedaży a średnia stawka prowizji pobieranej od sprzedawców przekracza 9% wartości sprzedaży.

Patrząc na liczbę klientów dynamika wygląda oczywiście gorzej. Liczba aktywnych klientów wynosi 12,6 mln (wzrost o 12,9 proc. w porównaniu do stanu sprzed roku) i można zaryzykować twierdzenie, że trudno będzie ją dalej zwiększać. Rośnie za to wartość zakupów na jednego klienta. Co ciekawe, widać wyraźną zależność od stażu klienta w Allegro i rosnącej wartości dokonywanych rocznie zakupów.


kliknij, aby powiększyć

Głównym "aktywem" Allegro jest dominująca pozycja na dużym (38 milionów konsumentów) i dynamicznie rozwijającym się polskim rynku e-commerce. Pandemia koronawirusa dodatkowo przyśpieszyła ten proces. Spółka pokazuje inwestorom, że polski rynek ecommerce jest cały czas słabo rozwinięty i dalej ma duży potencjał wzrostu. Entuzjastyczne przyjęcie oferty publicznej pokazuje, że ta narracja znalazła na rynku zrozumienie.

Niestety trudno liczyć na ekspansję zagraniczną Allegro.pl (choć spółka to zapowiada), podobnie jak na tworzenie nowych produktów/projektów biznesowych. Grupa Allegro pod rządami poprzedniego właściciela (koncern Naspers z RPA) bardzo intensywnie próbowała rozwijać wiele różnych biznesów w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej. Część z tych projektów działa do dziś poza strukturami grupy Allegro (np. PayU, OLX, Otomoto), ale większość tych prób nie zakończyła się sukcesem (np. Citeam albo platformy aukcyjne na rynek czeski czy ukraiński).

W połowie stycznia w końcu zmaterializowało się największe ryzyko, jakie było wskazywane podczas oferty publicznej, czyli oficjalne wejście na polski rynek Amazona - największego światowego giganta handlu elektronicznego.

Amazon działa w nieco innym modelu niż Allegro, prowadząc sporą część sprzedaży na własny rachunek (model 1P - first party). Na dłuższą metę taki model nie jest zbyt korzystny dla sprzedawców działających w modelu 3P, którzy jednak są potrzebni Amazonowi aby zdobyć pozycję rynkową zbliżoną do Allegro. Amazon z kolei daje polskim sprzedawcom szansę na sprzedaż na rynkach zagranicznych. Jak na razie Allegro jest bezdyskusyjnym liderem na polskim rynku (numer 2 na polskim rynku e-commerce miał sprzedaż 12-krotnie mniejszą). Można się spodziewać, że wejście Amazona na polski rynek będzie procesem długotrwałym, w którym nie zobaczymy szybkiego rozstrzygnięcia.

Siłą Allegro jest bardzo mocna marka, przyzwyczajenie klientów oraz baza ponad 100 tys. sprzedawców, którzy wystawiają na platformie swoje towary. Allegro w praktyce ma pozycję zbliżoną do monopolistycznej, choć oczywiście nie ma formalnych barier wejścia na polski rynek e-commerce. Nawet dla firmy z praktycznie niewyczerpanymi zasobami, jak Amazon. zdobycie porównywalnej pozycji może się okazać bardzo trudne i kosztowne.

Allegro wykorzystało czas przed wejściem Amazona na zbudowanie zbliżonej jakości obsługi (program Smart, zakupy na jeden klik). Rusza również program Allegro Fulfillment, czyli budowa oferującego całościową obsługę logistyczną magazynu dla sprzedawców. Nakłady inwestycyjne na taki projekt mogą okazać się relatywnie wysokie w porównaniu do nakładów na rozwój platformy sprzedażowej (budowa, kupno lub wynajem nieruchomości magazynowych).

Kilka słów warto poświęcić również firmom, z którym Allegro żyje w swego rodzaju symbiozie. Najważniejszą z takich firm jest InPost. Pamiętamy oczywiście źle zakończoną przygodę z GPW tej spółki, ale po opuszczeniu warszawskiego parkietu operator Paczkomatów dalej rozwijał biznes i w 2021 wrócił na giełdę - tym razem w Amsterdamie. Jednym z elementów sukcesu tej spółki było strategiczne partnerstwo z Allegro, które nawet miało prawo pierwokupu In Postu, ale wycena na poziomie 10 mld EUR była zdecydowanie poza zasięgiem Allegro.

Inną spółką, która jest dla Allegro kluczowym partnerem biznesowym i operacyjnym, jest PayU. Ta firma została założona przez Allegro, ale w 2017 roku, przy sprzedaży Allegro funduszom private-equity, pozostała w grupie kapitałowej Naspersa. Do 2022 obie spółki wiąże umowa o partnerstwie.

Obydwa te procesy operacyjne (płatności i paczkomaty) dają Allegro potencjalne możliwości do integracji pionowej swojego biznesu i przejęcia części biznesu swoich partnerów. Intensywne prace nad usługa Allegro Finanse zwiastują próbę ponownego wejścia do branży płatności oraz ekspozycję na projekty z sektora „fintech”. Podobnie jest z paczkomatami - Allegro ogłosiło plany budowy własnej sieci tego typu urządzeń.

Wskaźnik cena/zysk dla Allegro jest na poziomie 235, co jest oczywiście poziomem bardzo wysokim biorąc pod uwagę jednorazowe koszty poniesione w 2020 roku (oferta pierwotna, programy motywacyjne, refinansowanie długu) można oszacować zysk znormalizowany na poziomie 600 mln zł rocznie, co w dalszym ciągu dawałoby wskaźnik cena/zysk na poziomie przekraczającym 100. Również nie jest to mało i rynek w oczywisty sposób dyskontuje dalszy wzrost biznesu.

W długim terminie dla cen akcji Allegro kluczowe jest nie tyle tempo zwiększania przychodów (z pewnością będą rosły), jak zarządzanie przez spółkę oczekiwaniami inwestorów. Informacja o wejściu Amazona sprowadziła cenę akcji poniżej poziomu z debiutu na GPW, ale wycena cały czas dyskontuje gigantyczny wzrost biznesu spółki. Na razie spółce pomaga globalna koniunktura i moda (uzasadniona w warunkach pandemii) na spółki technologiczne, ale poziom oczekiwań wobec Allegro cały czas jest bardzo wysoki i łatwiej może być o niespodzianki negatywne niż pozytywne.

>> Wyceny, wskaźniki oraz inne informacje dotyczące spółki - tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych - tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Nowy wpis >>> Top 10 wpisów z 2020 roku
Zapraszam na bloga - https://dariuszgrupa.pl
https://twitter.com/DarekGrupa

Poproś analityków Stockwatch o analizę fundamentalną wybranej spółki >>> Przycisk w profilu spółki
Edytowany: 25 lutego 2021 11:13

NeVeS
41
Dołączył: 2020-11-21
Wpisów: 197
Wysłane: 25 lutego 2021 08:46:43 przy kursie: 65,00 zł
Pracuj.pl i Linkedin to jednak trochę inne segmenty rynku, nie pokrywają się tak bardzo jak Allegro i Amazon. NaszaKlasa była tanią kopią facebooka ze słabym UX i słabą infrastrukturą. Nowe Allegro które jest już od kilku lat ma niesamowite UX które bije Amazona, nie wsominając o Alim które UX ma na poziomie naszej klasy. Co nie zmienia faktu, że do tej pory Allegro nie miało konkurencji, a teraz będzie się musiało podzielić naszym rynkiem z Amazonem ....

Fidiasz
5
Dołączył: 2009-04-23
Wpisów: 154
Wysłane: 25 lutego 2021 09:38:52 przy kursie: 64,45 zł
Cytat:
Co nie zmienia faktu, że do tej pory Allegro nie miało konkurencji, a teraz będzie się musiało podzielić naszym rynkiem z Amazonem ....

I to zdanie jest sednem całej sprawy. Nie ważne kto jest lepszy, a kto gorszy, nie ważne kto wygra czy przegra ten wyścig. Ważne jest to, że teraz w tym wyścigu będzie dwóch równorzędnych konkurentów. Allegro nie będzie już miało monopolu (rozumianego jako przytłaczająca przewaga kapitałowa nad dotychczasowymi konkurentami). Warunki gry właśnie ulegają zmianie i Allegro będzie musiało się dostosować, a to musi kosztować. I to można wycenia w kursie.

swiezaczek
11
Dołączył: 2020-12-21
Wpisów: 146
Wysłane: 25 lutego 2021 15:15:24 przy kursie: 64,45 zł
Wy chyba nie zdajecie sobie sprawy jak dynamicznie rozwija sie allegro. Moj znajomy tam pracuje - nie, nie na magazynie. Oni wrecz przejmuja inne spolki, to dzieki przejeciu jednej z firm swiadcza teraz uslugi pozyczkowe.
Edytowany: 25 lutego 2021 15:19

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE ALLEGRO
  • Rynek czeka na ważne dane z amerykańskiego rynku pracy, w grze Allegro, Bumech i Bloober
    Rynek czeka na ważne dane z amerykańskiego rynku pracy, w grze Allegro, Bumech i Bloober

    Giełda w Warszawie rozpoczęła piątkową sesję od wzrostów. Rano w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Allegro, Asseco Poland, Bumech, Bloober Team i Spyrosoft. To jednak tylko przygrywka do prawdziwych giełdowych emocji jakie czekają na inwestorów po południu. O losach dzisiejszej sesji rozstrzygną dane z amerykańskiego rynku pracy.

  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.




14 15 16 17 18

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,456 sek.

drkqzvjg
swolqysl
lykkzyyb
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lacamtkd
wbyydlyi
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat