Będzie sukces .... to pokażą komentarze graczy. Ale już samo przebywannie na TOP1 przez kilka dni daje spółce niezła zapowiedź.
Za wcześnie osądzać jakość gry. Poczekajcie.
Jeden z DM wycenił koszty gry na ok 300mln - wydaje mi się nieco za wysoko - ale nie mamy żadnych innych szacunków.
Jeśli grę robiła ekipa z PCF w liczbie nie większej niż 200 osób to nawet robiąc ją 3 lata to koszty są za wysokie. Bawet biorąc 150mln na marketing to same koszty produkcji są wzięte chyba z czapy.
Licząc przy zatrudnieniu 219 osób (2019 rok) nawet 200 osób robiących grę - a to zawyżony szacunek - przy średniej pensji 100 tyś rocznie daje ok 60mln kosztów przez 3 lata. Nie żebym się czepiał. Nawet podnosząc koszty zatrudnienia o 50% to pokazuje, że za mocno pojechali z kosztami.
Nie sądzę aby grę robiono dłużej - przy takim scenariuszu prace kontynuowałby ktoś inny.
Biorąc scenariusz produkcji 5 lat to i tak koszty wyniosły by tylko 100mln zł.
Sprzedaż wymagana do pokrycia kosztów ponad 2 mln szt przy cenie gry powiedzmy 250zł i kosztach Steam przyjmując bez zniżek dla łatwiejszego liczenia. Przy 2 mln daje 500mln - 30% 350mln zł. Biorąc pod uwagę jakieś promocje przyjmijmy 300mln. Jednak szybko spadnie prowizja Steam.
Te ponad 2 mln to ktoś moim zdaniem wziął z czapy. Bliższe prawdy były szacunki Krewy lub Teresy. To moje zdanie. Może poznamy za jakiś czas przybliżone rzeczywiste koszty.
Co do sukcesy to wszystko będzie jasne jutro wieczorem a wielkość sukcesu da się oszacować po weekendzie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)