PARTNER SERWISU
mbfwigmj
139 140 141 142 143
krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 1 października 2020 09:25:53 przy kursie: 1,47 zł
CIGAMES - analiza techniczna na życzenie [aktualizacja]


Kupującym udało się wybronić wrześniowe minima i powrócić w obszar strefy wcześniejszej konsolidacji. O konfrontacji z tegorocznym szczytem można będzie pomarzyć dopiero po wybiciu oporu w okolicy 1,70 zł. Warto mieć na uwadze, że tegoroczne maksima kreślono pod akompaniament sporego wolumenu, a to w sposób naturalny przekłada się na powstawanie pokładów podaży.
Najbliższe wsparcie w niebieskiej strefie. Ze wskaźników technicznych jedynie MACD wspiera kupujących świeżym sygnałem kupna.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 23 listopada 2020 14:25:33 przy kursie: 1,306 zł
CIGAMES - analiza techniczna na życzenie


Wykres w interwale dziennym. Z takiej perspektywy kurs akcji spółki nie ma określonego trendu, co widać po przebiegu średnich i linii ADX. Korekta zniosła akurat tyle, ile podręcznikowo powinna znieść, czyli 61,8%. Przecenie towarzyszyły malejące słupki wolumenu. Teraz pora na określenie się co do dalszego kierunku poruszania się cen, przy czym z racji układu średnich należy rozpatrywać próbę kontynuacji wzrostów jako scenariusz podstawowy. Na chwilę obecną kurs jest zakładnikiem dwóch średnich - SMA50 i SMA200 i to właśnie wybicie jednej z nich wskaże perspektywy dla notowań w średnim terminie czasowym.

kliknij, aby powiększyć




Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 26 grudnia 2020 22:32:29 przy kursie: 1,22 zł
Dzień Świstaka - omówienie sprawozdania finansowego CI Games po III kw. 2020 r.


Przychody CI Games (dalej CIG) wyniosły w III kw. 7,7 mln zł i w porównaniu do 14,7 mln zł kwartał wcześniej i 4,4 mln zł w III kw. 2019 r. Spadek sprzedaży w ujęciu kw/kw nie jest niczym dziwnym, wszak III kw. jest okresem wakacyjnym, w którym aktywność zakupowa graczy jest bardzo ograniczona. Oczywiście pewien zawód mogą odczuwać osoby, które pokładały wysokie nadzieje w działalności wydawniczej spółki, gdyż United Label wydała 23 lipca swoją pierwszą grę ROKI. Tytuł ten jednak w kwartale premiery przyniósł zaledwie 230 tys. przychodów.

CI Games podała także szacunek przychodów za IV kw. br. – 11 mln zł. To raczej dość mizerny efekt, biorąc pod uwagę dwa zdarzenia – premierę ROKI na Switch (15 października, do 5 listopada wersja na japońską konsolę wygenerowała sprzedaż na poziomie ok. 230 tys. zł), oraz sezonowość i najlepszą sprzedaż gier w IV kw. roku. Liczba komentarzy Steam w IV kw. roku jest na obecną chwilę o 10 proc. większa niż w II kw. br., jednocześnie obniżka ceny wyniosła 50 proc. w porównaniu do 40 proc. podczas Steam Summer Sale, a zatem przychody z dystrybucji cyfrowej PC powinny być mniej więcej takie same w II i IV kw. To oznacza, że spółka rozpoznała mniejsze wpływy z pudełek oraz wersji konsolowych. Trzeba jednak zauważyć, że mocno zmienił się w porównywalnych okresach kurs walutowy – w II kw. wynosił ok. 4,07, natomiast obecnie 3,80.


kliknij, aby powiększyć


Pewne zdziwienie budzi komunikacja w zakresie kosztów i budżetu gry. W kwietniu spółka informowała, że na produkcję i marketing wydała ok. 35 mln zł. W lipcu dowiedzieliśmy się, że łączne wydatki na grę wyniosły 48 mln zł. Co prawda wyższa kwota uwzględnia także opłaty licencyjne za silnik, ale to powinna być kwota w okolicy 1,5 mln zł. W tym miejscu warto przypomnieć, że SGWC miało być grą zdecydowanie tańszą od SGW3, co ciężko pogodzić z kwotą ok. 50 mln zł. W przypadku SGW3 spółka komunikowała, że jej budżet produkcyjny ma wynieść ok. 40 mln zł, więc ujawnione liczby słabo się spinają z komunikacją.

Koszt własny sprzedaży wyniósł w III kw. 4,5 mln zł w porównaniu do 8,2 mln zł kwartał wcześniej i 7 mln zł w I kw. br. W związku z premierą ROKI niektórych może dziwić spadek kosztów własnych, ale spółka rozlicza koszty gier proporcjonalnie do oczekiwanej sprzedaży. Jeśli wolumeny sprzedaży są niższe, niższa jest także amortyzacja zakończonych prac rozwojowych. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 3,2 mln zł (marża 41 proc.) w porównaniu do 6,4 mln zł kwartał wcześniej ( marża 44 proc.) i 5,3 mln zł w I kw. (marża 43 proc.).


kliknij, aby powiększyć


Okres wakacji sprzyja także oszczędnościom w zakresie marketingu – koszty wyniosły 1 mln zł w porównaniu do 1,1 mln zł kwartał wcześniej i 1,9 mln zł przed rokiem. Jak na okres kiedy spółka powinna wspierać marketingowo premierę ROKI i kiedy ukazał się zwiastun promocyjny dla SGWC2 koszty są naprawdę niskie.

Oszczędności widać także na kosztach ogólnego zarządu które wyniosły 1,2 mln zł w porównaniu do 1,3 mln zł kwartał wcześniej i 1,4 mln zł w III kw. 2019 r. I tutaj także mamy pewne zaskoczenia in plus. We wrześniu spółka uruchomiła studio Hexworks, które zlokalizowane jest w Barcelonie i Bukareszcie i działa w ramach dwóch spółek. O ile same spółki nie są konsolidowane ze względu na istotność to rejestracja i powołanie mogło generować koszty po stronie CIG. W tym miejscu wypada wspomnieć, że CIG nie posiada 100 proc. udziałów w tych podmiotach. W przypadku podmiotu hiszpańskiego spółka posiada 75 proc. udziałów, a rumuńskiego 95 proc. udziałów. Podmioty te pracują nad LOTF2 i w tym kontekście brak pełnego zaangażowania ze strony CIG w ich kapitale rodzi pytania o podział zysków z LOTF2.

Wróćmy jednak do wyników - spółka finalnie pokazała prawie 1 mln zł zysku.


kliknij, aby powiększyć


Skoro Hexworks nie jest jeszcze konsolidowane to nie dziwi w miarę stały poziom wydatków na pisanie gier, czyli dokładnie rzecz ujmując kolejnej odsłony Snipera. Ze sprawozdania przepływów pieniężnych wynika, że CIG wydatkował w tym kwartale na ten cel 4,6 mln zł przy czym rozliczył przez wynik ok. 3 mln zł kosztów amortyzacji. Jak widać poniżej w ciągu ostatnich lat poziom skapitalizowanych prac oscyluje wokół kwoty 55 mln zł. Niestety podobnie jak w poprzednich latach nie wiemy jaki procent tej kwoty to koszty pisania jeszcze niewydanych gier, a jaki nierozliczone koszty gier wydanych.


kliknij, aby powiększyć


Dzięki SGWC spółka odżyła nieco pod względem gotówki. W ciągu ostatnich 4 kwartałów do spółki wpłynęło 35,2 mln zł, a jednocześnie w tym okresie wydała na prace rozwojowe 19,5 mln zł. Biorąc pod uwagę fakt, że w I kw. ma się ukazać kolejna odsłona Snipera wydawałoby się, że spółka ma wystarczające zasoby kapitałowe na dokończenie produkcji i spłatę kredytu odnawialnego w dniu 31 marca 2021 r.


kliknij, aby powiększyć


Nic bardziej mylnego. W sierpniu zdecydowano o emisji 21 mln akcji w cenie 1,2 zł przy rynkowej wartości na poziomie 1,4 zł, oczywiście bez prawa poboru z minimalnym zapisem uniemożliwiającym wzięcie udziału drobnym inwestorom. Z pozyskanych środków spłacono kredyt odnawialny i zwolniono zastaw rejestrowy na akcjach prezesa, który objął 0,42 mln akcji nowej emisji.

Na koniec września spółka nie posiadała zobowiązań kredytowych, a w kasie leżało 28 mln zł.

Po klapie trzeciej odsłony Snipera CIG miał pójść tam, gdzie ma kompetencje – w znacznie tańsze gry segmentu AA. Spółka dokonała radykalnych zwolnień i obiecywała dowiezienie projektów bez emisji. Teraz już wiemy, że emisje jednak się pojawiły i to nawet dwie. Mamy też informacje o znacznym wzroście liczby pracowników i nowych studiach – deja vu.

W 2019 r. spółka była wyceniana na 100-200 mln zł. W tym roku kapitalizacja chwilami przekraczała 300 mln zł, a od paru tygodni waha się w przedziale 220 – 250 mln zł, co oznacza dla mnie oczekiwanie ok. 15 mln zł powtarzalnego, corocznego zysku netto. Tak się składa, że dokładnie tyle spółka wygenerowała w ciągu ostatnich 4 kwartałów, a kolejna odsłona Snipera za pasem. Wydaje się, że można powiedzieć, iż rynek w tej chwili zakłada jedynie powtarzalność wynikającą ze Snipera, a w spółce drzemią jeszcze dwa potencjalne motory napędowe wyników.

Pierwszym jest oczywiście LOTF2. Pierwsza część w tej chwili posiada prawie 10 tys. komentarzy na Steam, czyli tyle ile wydana rok wcześniej druga część Snipera. A zatem mamy potencjalnie grę, która powinna sprzedać się podobnie do SGWC, a będzie to raczej dość konserwatywne oczekiwanie, bo LOTF sprzedał się do tej pory w paru milionach egzemplarzy. Zgodnie z informacją przekazaną we wrześniu studio Hexworks pracuje nad tytułem już od ok. pół roku, co mniej więcej zgadza się z czasem powołania spółki w Hiszpanii. Niestety pewną zagadką pozostaje budżet. Trzeba przypomnieć, że wcześniej od połowy 2018 r. nad projektem pracowało studio Defiant, ale w maju 2019 r. umowa została zerwana w związku z “nienależytym wykonaniem Vertical Slice”. Na projekcie nie dokonano żadnych odpisów, a widać było w okresie współpracy z Amerykanami zwiększone wydatki inwestycyjne, więc można sądzić, że wcześniej wykonane prace wejdą w budżet gry. Dodatkowo w lipcu spółka informowała, że prowadzi rozmowy na temat zaangażowania się partnera z kwotą minimum 50 mln zł, co każe spodziewać się dużych ambicji i potencjalnych z tym problemów.

Drugim projektem jest Eldest Souls z nogi wydawniczej, który znajduje się na 75 pozycji Steam Global Wishlist i posiada wishlistę przekraczającą 80 tys. osób. Niżej w rankingu znajdują się choćby takie pozycje jak Rustler od Games Operators, Dinosaur Fosil Hunter od Pyramid Games, czy Farm&Fix od Simfabric. Zgodnie z informacjami z Dokumentu Informacyjnego spółka posiadać będzie większościowy udział w zyskach z gry.

Biorąc pod uwagę powyższe można by powiedzieć, że spółka jest tania, ale w tym rozumowaniu jest mały haczyk - powtarzalność zysków ze Snipera. Wydanie kolejnej części gry, gdy poprzednia odsłona całkiem przyzwoicie się sprzedaje jest marnowaniem potencjału. Potrafię sobie wyobrazić sytuację, że gracze nie będą chcieli nabyć kolejnej części, gdyż pozostaje pytanie o postęp technologiczny. To nie jest Fifa, gdzie już dla samej aktualizacji składu drużyn znajdzie się rzesza nowych nabywców. Spółka jako nowość zapowiedziała strzały z dużej odległości, ale mnie wydaje się to dość ograniczoną zachętą do nabywania nowej gry – taka funkcjonalność bardziej pasowałaby raczej jako DLC, a nie pełnoprawna nowa odsłona, choć oczywiście na razie mamy wciąż mało informacji. W razie powtórzenia sukcesu SGWC kurs powinien zareagować wzrostem.


>> Wyceny automatyczne są tutaj

>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj
Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 28 grudnia 2020 11:56


Lexsander
5
Dołączył: 2012-12-19
Wpisów: 48
Wysłane: 18 marca 2021 15:50:00 przy kursie: 1,402 zł
Coś cicho na tym forum ostatnio, a mamy przecież wysyp ciekawych rzeczy:
Roki się zwróciło:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/g...
(CI games ma w United label 80% udziału).
SGWC 2 ma nowy gameplay trailer który się podoba:
www.youtube.com/watch?v=36mfp4...
251k wyświetleń i 6,4k polubień, w porównaniu do pierwszej części 313k wyświetleń i 2,4k polubień (a jest na youtubie od 2019r). Pierwsza część sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy.
Czy prezes znów zrobi emisję akcji, bo "zabraknie na marketing"? Czerwiec zazwyczaj nie jest zbyt dobrym miesiącem na sprzedaż gier, czy premiera będzie opóźniona? Co z pandemią?
Znowu ucichło o drugiej części LOTF. Czy zobaczymy w końcu jakieś postępy z tym projektem?

FilipBonn
19
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 162
Wysłane: 18 marca 2021 20:21:16 przy kursie: 1,402 zł
Czy przypadkiem w zeszłym roku na jesieni nie wchodził jakiś fundusz do akcjonariatu a prezes zobowiązał się nie sprzedawać akcji przez pół roku?
Poprawcie mnie jeśli się mylę bo akurat jakoś tak by się niedługo kończył ten "lockup" i może znów byśmy się dowiedzieli na miesiąc przed premierą że prezes sypie akcjami za 9mln..

Lexsander
5
Dołączył: 2012-12-19
Wpisów: 48
Wysłane: 19 marca 2021 18:24:56 przy kursie: 1,382 zł
Tak było. Ten fundusz to Rockbridge. "Marek Tymiński zadeklarował objęcie pakietu akcji za kwotę 0,5 mln zł oraz objęcie wszystkich posiadanych przez siebie akcji lock-upem na okres 6 miesięcy." www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...
jest to istotny czynnik ryzyka.

montanes2
20
Dołączył: 2016-08-03
Wpisów: 288
Wysłane: 7 maja 2021 17:47:49 przy kursie: 1,36 zł
CI Games przesunął datę premiery SGWC2 na PS5 zaznaczyli, że będzie miała miejsce w 2021 roku.

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 9 maja 2021 08:27:26 przy kursie: 1,36 zł
Cały czas obserwuję Cigames ...i chyba na obserwacji się skończy.

Z jednej strony mamy program motywacyjny do 7,5% nowych akcji.

i kłopoty techniczne z dopracowaniem gry na PS.

Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 12 maja 2021 09:45:37 przy kursie: 1,325 zł
Dokładnie PS5, nie PS ogólnie.

To jednak spora różnica ;-) Na pewno lepsza sytuacja niż w przypadku C2077. Oczywiście szkoda, że dedykowana wersja na PS5 pojawi się później, bo pewnie jest grupa graczy, która czeka na tytuły wykorzystująca możliwości nextgena, ale może jej pojawienie się to też możliwość na jakieś promo.

FilipBonn
19
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 162
Wysłane: 12 maja 2021 11:02:43 przy kursie: 1,325 zł
Imho, dobra wiadomość. Lepiej tak niż powtarzać case CP2077. Ponadto posiadacze ps5 to chyba marginalna ilość w porównaniu do calego rynku konsol?


krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 28 maja 2021 21:01:29 przy kursie: 1,60 zł
CIGAMES - analiza techniczna na życzenie


W ubiegłorocznej analizie technicznej z listopada sygnalizowałem, że ówczesne spadki miały charakter korekcyjny. Przez kolejne pół roku walor tkwił na dwóch konsolidacyjnych szczeblach, tworząc podstawę do kontynuacji wzrostów zapoczątkowanych przeszło rok temu. W bieżącym tygodniu kurs akcji wybił ze strefy konsolidacji na skokowo rosnącym wolumenie, sygnalizując tym samym gotowość konfrontacji z ubiegłorocznym szczytem. Wskaźniki techniczne sprzyjają rozwinięciu zwyżki. W okolicy ekstrapolacji linii łączącej szczyty z ostatnich lat może pojawić się podaż, lecz w przypadku jej wybicia opór na poziomie 2,14 zł będzie jedynie przystankiem w drodze do poziomu 3 zł.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

Lexsander
5
Dołączył: 2012-12-19
Wpisów: 48
Wysłane: 3 czerwca 2021 19:05:57 przy kursie: 1,582 zł
Liczba preorderów SGWC2, większa niż przy części pierwszej. A to wszystko przy wyższej cenie detalicznej. Twarda baza klientów i nisza, w którą "wstrzela" się snajper robi swoje.

bbartt
7
Dołączył: 2010-11-25
Wpisów: 106
Wysłane: 4 czerwca 2021 17:13:15 przy kursie: 1,589 zł
Gra idzie po 1 miejsce na Steam.

Nie wydaje się wam, że strasznie cicho jest nt. premiery, nawet banera nie ma na głównej stronie steama.

pik graczy rośnie

steamdb.info/app/1338770/graph...
Edytowany: 4 czerwca 2021 17:13

Kukunio
0
Dołączył: 2020-05-13
Wpisów: 3
Wysłane: 4 czerwca 2021 17:30:11 przy kursie: 1,589 zł
Eurogamer w opisie streama z gry nazwał ją "the clunkiest game of 2021", więc nie oczekiwałbym raczej zbyt wiele.

Lexsander
5
Dołączył: 2012-12-19
Wpisów: 48
Wysłane: 5 czerwca 2021 18:24:07 przy kursie: 1,589 zł
83% pozytywnych recenzji na steamie (cyberbug 76% po niezliczonych łatkach), szczyt graczy o 1/3 większy niż pierwszej części. Obecnie 5 miejsce na liście steam global bestsellers.
Czy naprawdę ktoś oczekiwał więcej?

spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 5 czerwca 2021 21:23:31 przy kursie: 1,589 zł
Ja jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Peak przyzwoity, ale oceny to już moje najśmielsze oczekiwania przebiły. Aktualnie 84%, dotychczas najlepiej ocenianą ich grą własną był Contracts 1 z 74%, widać duży progres. Trochę zaskakuje cisza w mediach, żadnych recenzji, artykułów itp. Liczę, że dopiero się pojawią i dzięki temu będziemy mieli codziennie wysoki peak, a nie nagły spadek jak to zazwyczaj ma miejsce.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 7 czerwca 2021 11:22:15 przy kursie: 1,789 zł
przyznam szczerze, a byłem wielkim krytykiem spółki przez parę lat, pierwsze prawdziwie pozytywne zaskoczenie, tak to firma stawiająca na ilość ponad jakością w gamedevie, na naszych oczach przeobraża sie i zaczyna wypuszczać dopracowane dobrej jakości produkty.

kudos dla CIGames. W tej chwili produkt ma 81% pozytywnych ocen, i to jest bardzo dobry prognostyk na przyszłość. Szkoda że firma oszczędziła tym razem na głośniejszym marketingu, choćby społecznościowym, wcześniej robiła nieproporcjonalnie duży hałas do jakości gier, teraz wyszło odwrotnie, jest on zaskakująco mały do niezłej jakości produktu.

ps nie mam akcji CIG i jeszcze mieć nie zamierzam, ale bardzo doceniam zmianę jaka tu zaszła.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 7 czerwca 2021 11:30

Kukunio
0
Dołączył: 2020-05-13
Wpisów: 3
Wysłane: 7 czerwca 2021 18:14:09 przy kursie: 1,789 zł
Faktycznie pierwsze recenzje są niezłe. Marketing może niekoniecznie jest cichszy, ale jest inny - z tego co widzę spółka postawiła mocno na promocję pośród streamerów, wobec czego trafia po prosu do trochę innego odbiorcy.

Ogólnie tą grą spółka pokazała, że seria Sniperów może być taśmowym longsellerem na wzór choćby Assassinów (oczywiście zachowując proporcje).

Póki co największym sprawdzianem będzie premiera LoF2.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 czerwca 2021 18:56:58 przy kursie: 1,789 zł

Kukunio
0
Dołączył: 2020-05-13
Wpisów: 3
Wysłane: 7 czerwca 2021 20:29:08 przy kursie: 1,789 zł
Jasne, miałem na myśli udanego tasiemca.

Po SGW3 wydawało się że seria umrze śmiercią naturalną, pierwsze Contracts zresztą dobitnie pokazały że zainteresowanie serią mocno zmalało. Dwójka odwróciła ten trend notując znacznie lepszy peak graczy i oby ten trend został utrzymany w kolejnych odsłonach.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cigames



139 140 141 142 143

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,236 sek.

lhugeugk
rwqfctpl
wlqnhdry
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
vnwlgzom
reqwltdy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat