PARTNER SERWISU
zahpspid
38 39 40 41 42
anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 20 października 2021 01:33:11 przy kursie: 94,00 zł
Zauważmy proszę, że WL to jeden z elementów oceny p-stwa sprzedaży. Bardzo ważny, ale... dużo zależy w tej materii od przyjętego przez wydawcę sposobu promowania i budowania zainteresowania graczy. Wishlisty są super, ale podobnie jak EA nie są rozwiązaniem dla wszystkich gatunków, a co więcej mogą iść "okoniem" do celów jakie zamierza osiągnąć wydawca. Z pewnością są bardzo OK do oceny symulatorów gdzie w zasadzie wszystko wiadomo po tytule, a w zapowiedzi jest jakiś trailer pokazujący część mechanik, czy nawet demo. Pewnie równie dobrze jest ze strategiami.

Jak powiedział kiedyś K.Kostowski "Nikt nie wymyślił na razie niczego lepszego" - z tym stwierdzeniem zgadzam się w 100 proc., ale czasem trzeba wejść na większy poziom niepewności. takich gatunkach jak gry fabularne czy horrory screeny czy demo mogą palić potencjał, jeśli za wcześnie się je pokaże. Jak się ogląda teaser filmu Vegi to już nie trzeba iść do kina, bo wszystkie najlepsze teksty już tam są :) Warto się zastanowić, czy ktoś sprawdzał wishlisty albo grupę Steam dla blooberowego observera? O ile dobrze pamiętam, to jednak observer sprzedał się lepiej niż Agony czy Lust from Beyond, choć te miały wysokie wishlisty.

Czy ktoś zastanawiał się jaka jest WL dla Panzer Dragona od Forevera, albo dla Blair Witch? Nie, bo te spółki przyjęły inny model promowania produktu - produkty nawet nie były zapowiedziane. Ot, pojawiły się na targach chwilę przed premierą i wywołały tym samym sporo szumu. O BlairWitch pisały niemal wszystkie media, bo to było zaskoczenie.

Jak się buduje (a właściwie może budować) WL dla małego nieznanego studia pokazuje case Ghostrunnera. Na rok przed premierą gra była zapowiedziana, miała kartę Steam, było o nie głośno po Gamescom, ale grupa liczyła ok. 3 tys. osób.3 tys. choć niektórzy już wtedy widzieli w niej hit:

Grupa Steam zaczęła się budować dopiero później. Pierwszy peak był po Demie na Steam. Drugi po ogłoszeniu wydawcy. A szał się zaczął dopiero po oficjalnym gameplay trailer


kliknij, aby powiększyć


Po teaserze grupa Steam dla The Invincible to ok. 5 tys. To nie dużo względem gier PlayWaya, ale więcej niż dla Ghostrunnera w analogicznym momencie czasu. Nie należy wyciągać z tego jeszcze daleko idących wniosków, bo to prawdopodobnie zupełnie nic jeszcze nie oznacza -marketing dopiero startuje. Martwić będzie się można jak się nic nie zmieni bliżej premiery, po wystawieniu gry na targach, czy publikacji gameplaya.

Oczywiście wysoka WL daje pewien komfort i poczucie pewnego bezpieczeństwa, ale nie zawsze jest dobra dla marketingu i tego co najważniejsze - widoczności. PlayWay nie ma wydawcy, bazuje na ogromnej liczbie tytułów, która dociera do graczy. Tym sobie zapewnia ową widoczność. Ale przy klasycznym podejściu, gdzie marketing jest ważny i pełni rolę sprzedażową nie można pokazać od razu zbyt wiele, bo się to rozmywa w czasie. W tym miejscu przypomnę, że WL dla This War of mine NA DZIEŃ Premiery wynosiła 27 tys., więc grupa Steam to było góra parę tysięcy:


kliknij, aby powiększyć





Za to wishlista Green Hell na miesiąc przed premierą EA wynosiła 20 tys. Jak widać poniżej, było to już po gameplay'u i sporej liczbie odsłon na YT.


kliknij, aby powiększyć


Na dzisiejsze standardy WL na poziomie 20 tys. byłaby "słaba"

Starward jest spółką dość szczególną w polskim gamedevie, a jedyną podobną był właśnie Creepy Jar. Większość podmiotów zaczyna od małych produkcji i idzie w większe wraz z rozwojem kompetencji. Nawet 11bit zaczynało od Anomaly nie wspominając tutaj o CIG czy Blooberze. SI uderza od razu wysoko - spory budżet, oczekiwania sprzedażowe liczone w grubych setkach tysięcy. Rynek więc i te oczekiwania wycenił. Jak się nie uda, to spadek kursu będzie oczywiście bolesny. Ale to się wciąż może się udać, tak samo jak mogło się udać rok temu, czy dwa lata temu - niewiele się jak do tej pory zmieniło.
Edytowany: 20 października 2021 02:03

KamiLPArsenal
29
Dołączył: 2010-11-15
Wpisów: 160
Wysłane: 20 października 2021 08:48:48 przy kursie: 94,00 zł
Zgadzam się z tym co napisał Anty_Teresa, Co do przypadku Blair Witch, to tutaj zainteresowania olbrzymiego można się było spodziewać. Kultowa marka wskrzeszona po 20 latach.

Odchodząc od liczb i samej produkcji, to istotny będzie również moment premiery The Invincible. Tutaj na korzyść może okazać się debiut gry na miesiąc-dwa przed jedną z najbardziej wyczekiwanych gier 2022 - Starfield. Odnoszę wrażenie, że Ghostrunner osiągnął większy sukces przez olbrzymi hype na CP2077 i oczekiwaniu na grę (formuła gry inna, ale klimat cyberpunkowy).
Taka moja obserwacja, ale może ktoś posiada więcej wiedzy by tą tezę poprzeć albo obalić.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 20 października 2021 09:10:22 przy kursie: 94,60 zł
anty_teresa podaje porównania gier, które mówiąc krótko "zażarły" i są odstępstwami od reguły, bo ile gier z tych 300 poprzedzających "Niezniszczalnego" odniesie sukces? Najbliżej temu będzie pierwsza 25-50, ale pozycje powyżej 200 mają niewielką szansę przebicia się.
Wszystko zależy oczywiście od jakości produkcji, a to co zaprezentowano dotąd jest dość umowne.
Oby dalej mieli jakiegoś asa w rękawie, coś nietypowego jak np. wspomniane TWOM czy Ghostunner.
Tylko co by to miało być? Lem nie, symulator chodzenia ograna płyta, ilość zakończeń podobnie.


Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 20 października 2021 09:33:24 przy kursie: 94,60 zł
@anty_teresa

Porównanie do Bloober Team na ich etapie rozwoju z 2019 i 2020 roku nietrafione. Starward dopiero zaczyna więc nie rozumiem skąd odniesienie do marki Bloober z 2020 roku, która została wypracowana po wielu latach działalności. Satward ma mieć to na starcie. Nie rozumiem.

Marketing Observera to wynik dobrej i długoletniej współpracy z Microsoft, a była to gra robiona z myślą głównie o konsolach. W pakietach na Xbox można kupić Observer + Medium + Darq. Bloober ma szeroką ofertę. Poza tym, tam był czynnik premiery nowych konsol, a Observer wpasował się w okienko idealnie bo wychodził razem z konsolą Xbox na której, początkowo, było niewiele gier. Żaden z tych czynników nie występuje po stronie Starward.

Bloober z reguły zaczyna marketing bardzo późno, ale jest on intensywny, a reklama w ich przypadku wynika również z marki firmy. Marka Starward nadal jest globalnie nieznana. Akurat lista życzeń Steam dla tej firmy jak najbardziej ma znaczenie bo o ile potencjału sprzedażowego gier Bloobera nie da się wymierzyć wyłącznie poprzez Steam o tyle Starward nie ma takiego wachlarza wyboru jak wyżej bo dopiero wchodzi na rynek.

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 20 października 2021 09:33:49 przy kursie: 94,60 zł
anty_teresa napisał(a):

Starward jest spółką dość szczególną w polskim gamedevie, a jedyną podobną był właśnie Creepy Jar. Większość podmiotów zaczyna od małych produkcji i idzie w większe wraz z rozwojem kompetencji. Nawet 11bit zaczynało od Anomaly nie wspominając tutaj o CIG czy Blooberze. SI uderza od razu wysoko - spory budżet, oczekiwania sprzedażowe liczone w grubych setkach tysięcy. Rynek więc i te oczekiwania wycenił. Jak się nie uda, to spadek kursu będzie oczywiście bolesny. Ale to się wciąż może się udać, tak samo jak mogło się udać rok temu, czy dwa lata temu - niewiele się jak do tej pory zmieniło.


Tutaj wszystko zależy od jednej gry, która jest dla mnie wielką niewiadomą.
Czy będzie ona tak dobra jak Green Hell?
Kapitalizacja Starward 176 mln - CreepyJar 464 mln
Sprzedaż Green Hell ponad 2,5 mln kopii

Ceny emisyjne akcji Starward w emisjach prywatnych
3,95 zł 8,91 zł 20 zł 23,50 zł
subskrypcja publiczna 41 zł
Ci inwestorzy mają spory margines bezpieczeństwa jak coś poszłoby nie tak.

Wyznacznikiem kursu może być cena 97 zł po której akcje obejmował fundusz.

Czy nie przesuną premiery na 2023?
Czy starczy im kasy na dokończenie gry? - potencjalna dodatkowa emisja.
Czy wezmą wydawcę? co obniżyłoby zyski z gry i zwiększyłoby oczekiwania sprzedażowe.

Sporo niewiadomych.

ps. Czytam książkę.
ps2. Jeśli zdecyduję się na zakup akcji Starwarda to będzie to max 2% portfela i to nie wcześniej niż w drugiej połowie 2022 r.


Edytowany: 20 października 2021 09:37

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 20 października 2021 09:44:41 przy kursie: 94,60 zł
No obecnym etapie rozwoju zastanawianie się, czy gra odniesie sukces jest przedwczesne.

Dziś wiadomo tylko jedno. Po publikacji Teaser Trailer zainteresowanie grą wzrosło. WL rośnie o 82 pozycje w ciągu 7 dni.

Każda następna akcja marketingowa będzie miała pozytywny wpływ na WL. Czy to gwarantuje sukces gry? Nie, i obecnie zupełnie mnie to nie interesuje. Nie na tym etapie rozwoju gry.
Edytowany: 20 października 2021 09:45

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 20 października 2021 10:16:02 przy kursie: 94,60 zł
Rif napisał(a):
anty_teresa podaje porównania gier, które mówiąc krótko "zażarły" i są odstępstwami od reguły, bo ile gier z tych 300 poprzedzających "Niezniszczalnego" odniesie sukces? Najbliżej temu będzie pierwsza 25-50, ale pozycje powyżej 200 mają niewielką szansę przebicia się.
Wszystko zależy oczywiście od jakości produkcji, a to co zaprezentowano dotąd jest dość umowne.
Oby dalej mieli jakiegoś asa w rękawie, coś nietypowego jak np. wspomniane TWOM czy Ghostunner.
Tylko co by to miało być? Lem nie, symulator chodzenia ograna płyta, ilość zakończeń podobnie.


Zastanów się kiedy dodajesz grę do wishlisty. Na przykładzie Ghostrunnera pokazałem jak ta wishlista się prawdopodobnie budowała (zakładam korelację z grupą Steam). Samo ogłoszenie gry nie dało nic. Nawet pokazy Nvidii przed Gamescom i dobre relacje z tegoż. Dopiero demo, znany wydawca i przede wszystkim gamplay ruszyły intensywną wspinaczkę. Jest zupełnie normalnym, że małe nieznane graczom studio, ogłaszając projekt nie wzbudzi w graczach żądzy zakupu. Dopiero marketing to może zmienić, ale do tego marketingu potrzebne jest mięcho, a mięcho pojawi się bliżej premiery. No i wiesz... Pomiędzy 11bit, Crepe Jarem i Starwardem jednak są pewne cechy wspólne, które pozwalają oczekiwać jaki to będzie projekt.

Bergman napisał(a):
@anty_teresa
Porównanie do Bloober Team na ich etapie rozwoju z 2019 i 2020 roku nietrafione. Starward dopiero zaczyna więc nie rozumiem skąd odniesienie do marki Bloober z 2020 roku, która została wypracowana po wielu latach działalności. Satward ma mieć to na starcie. Nie rozumiem.

Ja akurat nie pisałem o wersji Redoux, tylko normalnym >observer, który został wydany w 2017 r. i był drugą poważną grą Bloobera po Layers of Fear.

@MrBlue2
Zgadzam się. Nadal jest, a co więcej wciąż będzie jeszcze długo bardzo dużo niewiadomych, a przez brak dywersyfikacji mamy duże ryzyko. Z tym chyba nikt nie dyskutuje. Ale to też było wiadome od samego początku, że tak właśnie będzie. I pomimo tego, że część lockupów odpadła, że ludzie z emisji publicznej są już mocno zarobieni to jednak jakiejś dużej podaży nie widać. Te akcje prawdopodobnie inwestorzy kupili świadomie, choć tutaj mocno spekuluję. Może być tak, że jak coś się opóźni, a przecież nigdy nie można tego wykluczyć, to ktoś straci cierpliwość.

@All
Ja nie chcę dyskutować, czy kupno akcji SI teraz to dobra czy zła inwestycja, albo sprzedaż to dobra lub zła decyzja. Informuję tylko i wyłącznie, że poziom wishlisty na wiele miesięcy przed premierą i na starcie działań marketingowych jest bez znaczenia. Ta wishlista nie ma być dziś - ona ma być na dzień premiery.
Jasne, że byłoby lepiej jakby już dziś był 200 tys. osób, które mają grę na WL, a gra znajdowała się na globalu w pierwszej 50. Tylko jak to miałoby się stać? Takie oczekiwanie jest nierealne w tym gatunku, z taką rozpoznawalnością studia i na takim etapie działań marketingowych.

KamiLPArsenal
29
Dołączył: 2010-11-15
Wpisów: 160
Wysłane: 20 października 2021 11:10:24 przy kursie: 94,60 zł
Dodam jeszcze, że Spółka sama dobrze wie jaką mają strategię marketingową i jakich poziomów wishlisty oczekuje i kiedy. Po to zostali zatrudnieni ludzie od marketingu, aby cele te zostały zrealizowane w swoim czasie.
Ostatnio wystartowała strona www gry oraz pojawił się teaser - dało to jakiś efekt, a SI będzie za kilka tygodni mądrzejsze czy zamierzony cel został osiągnięty, czy trzeba mocniej się przyłożyć do promocji.

kholat
23
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 165
Wysłane: 24 października 2021 17:00:53 przy kursie: 91,00 zł
@Antyteresa

"Ja nie chcę dyskutować, czy kupno akcji SI teraz to dobra czy zła inwestycja, albo sprzedaż to dobra lub zła decyzja."

Jakoś w odniesieniu do innych spółek takich dylematów nie masz... Anxious Sick

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 24 października 2021 22:38:27 przy kursie: 91,00 zł
teaser 306 k wyświetleń na chwilę obecna.


GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 25 października 2021 01:12:15 przy kursie: 91,00 zł
kholat napisał(a):
@Antyteresa

"Ja nie chcę dyskutować, czy kupno akcji SI teraz to dobra czy zła inwestycja, albo sprzedaż to dobra lub zła decyzja."

Jakoś w odniesieniu do innych spółek takich dylematów nie masz... Anxious Sick

bo w przypadku innych spółek jest dużo łatwiej ocenić potencjał, a szczególnie w innych branżach

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 25 października 2021 11:31:06 przy kursie: 90,00 zł
kholat napisał(a):
@Antyteresa

"Ja nie chcę dyskutować, czy kupno akcji SI teraz to dobra czy zła inwestycja, albo sprzedaż to dobra lub zła decyzja."

Jakoś w odniesieniu do innych spółek takich dylematów nie masz... Anxious Sick


Mam. Żadko kiedy wypowiadam się wprost jeśli chodzi o wycenę. Tak naprawdę w SI już się wypowiedziałem.

Przy ofercie uważałem cenę za wysoką, ale w miarę uczciwą: W 2019 r.:

anty_teresa napisał(a):
Creepy Jar miał ofertę w cenie 65 zł, a to dawało wycenę na poziomie 44 mln zł. Na debiucie kapitalizacja wyniosła już 67 mln zł. Przy niższej wartości z przedziału kapitalizacja Starwarda wyniesie 80 mln zł, a to w sumie trochę podobne spółki. Obydwie mają w składzie uznane osoby z rynku.

Owszem wycena przed upublicznieniem jest w przypadku Starwarda wyższa o 78 proc. Ale spółka będzie to w stanie wytłumaczyć. Ja widzę co najmniej parę argumentów:

1. Premia na debiucie - w CRJ było 55 proc., a to więcej niż te uznawane za rynkowe 20 proc. Inaczej mówiąc CRJ wyemitował akcje za tanio. Nie może dziwić, że zarząd chciałby to dyskonto zmniejszyć.

2. Oczekiwania sprzedażowe. Tych nie widzę wprost w Sterwardzie, ale można je sobie wyobrazić patrząc choćby na budżety. Green Hell miał budżet na poziomie 3,4 mln zł, natomiast gra od Starwarda circa 2 razy większy. Można się spodziewać dwa razy większej sprzedaży? Matematyka mówi, że tak.

3. Takie spółki jak Cherrypick Games wyceniały się w ostatniej rundzie finansowania na 75 mln zł, a debiut pokazał wycenę 103 mln zł. Creative Forge był wyceniony na debiucie na 85 mln zł., a to też spółka, której produkt miał wysoki budżet - ponad 7 mln zł, a gra od Starwarda ma potencjalnie znacznie szersze grono odbiorców, przede wszystkim konsolowych.

4. W Creepy i w Starwardzie są uznane osoby, z doświadczeniem i sukcesami, ale takich osób jak patrzę na prezentację tych spółek jest w Starwardzie więcej, a i projekty przy których pracowano miały większe sukcesy.

5. Wycena 80 mln zł uwzględnia niewyemitowane jeszcze akcje z programu motywacyjnego. Programu dla nowych pracowników. Bez tego jest 70 mln zł.

Oczywiście rozumiem, że niektórzy mogą źle patrzeć na fakt, że w ciągu roku wycena akcji wzrosła o 100 proc. Spółka wycenia się też wyżej niż większość gamingu wchodzącego na rynek, ale patrząc na to jak rynek wycenia obecnie ten gaming nie można mówić tutaj o "kosmosie"


A potem przy debiucie:

anty_teresa napisał(a):
Pokazywanie, że coś było warte 10 lat temu, albo i 16 lat temu x, a dzisiaj jest 100x jest bez sensu. To wcale nie oznacza, że taka jest naturalna kolej rzeczy. Te spółki nie wzrosły przede wszystkim dlatego, że zmienił się rynek, tylko dlatego, że zmieniły się one same. 11bit był wyceniany na kilkadziesiąt milionów bo tyle był warty, a nie dlatego, że był niedowartościowany. Zmieniła się spółka, zmienił know-how, zmienił produkt i zmieniła się też wycena. Tak samo było z Facebookiem.

Jeśli Starward zadebiutuje z kapitalizacją na poziomie 300 mln czy więcej to będzie bardzo mocno przewartościowany. Nie oznacza to oczywiście, że nie może urosnąć. Może. Ba, po premierze może być wyceniany na 600 czy 800 mln zł i być wtedy tani. Na wszystko jest miejsce i czas. W tej chwili uwzględniając ryzyko kapitalizacja wyższa niż 300 mln zł nie ma żadnego uzasadnienia fundamentalnego przynajmniej w świetle publicznie dostępnych informacji.

Jak oczekiwania zaczną się potwierdzać w oglądalności trailerów, czy jakości produkcji ryzyko będzie spadać wtedy byłby czas na wzrosty, ale nie z poziomów obecnego TKO.


Od tamtej pory zmieniło się tyle, że:
- wszedł inwestor po wyższej cenie niż cena z emisji
- zrobiono emisję dla tego inwestora
- spółka przełożyła premierę - zwiększył się budżet
- a teraz mamy teaser

Cena 90 zł za akcję została jak widać uznana za atrakcyjną. A czy oglądalność pierwszego trasera pozwala szacować sprzedaż na 500k-800k kopi w ciągu roku każdy musi ocenić sam. Wydaje mi się, że źle nie jest. Dla porównania teaser Frostpunka ma dziś podobną liczbę odsłon jak Niezwyciężony:
336 tys. www.youtube.com/watch?v=dHxTtS...
Dla Ghostrunnera 225 tys. www.youtube.com/watch?v=bdwr3o...
Green Hell 190 tys. www.youtube.com/watch?v=EOCzDV...

Oczywiście odsłony nie gwarantują jeszcze sprzedaży, bo grę można położyć nawet na ostatniej prostej. Tym niemniej wydaje się, że ryzyko nieco spadło, choć wciąż moim zdaniem jest wciąż wysokie. Drivery dla wyceny pozostają takie same - oczekiwania sprzedażowe zarządu.

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 25 października 2021 12:46:26 przy kursie: 90,00 zł
@Antyteresa

A ja bym jednak prosił by deklarować się czy ktoś ma akcje w tej spółce czy nie. Ja nie mam i nie zamierzam bo dla mnie ta cena jest kosmicznie absurdalna.

Ad rem.

Cytat:
Od tamtej pory zmieniło się tyle, że:
- wszedł inwestor po wyższej cenie niż cena z emisji


W Bloobera wszedł Tencent, o wiele bardziej poważniejszy podmiot od tego malucha który zainwestował w Starward, ale uznałeś, że to jednak powód raczej do spadku kursu BLO. Tutaj uznałeś, że "cena 90 zł za akcję została jak widać uznana za atrakcyjną". Czyli pojawia się bardzo wyważona i ostrożnie pro wzrostowa narracja, a nie typowy hejt jaki na tym forum wylewany jest na Bloober czy inne spółki.

Idźmy dalej.

Cytat:
spółka przełożyła premierę - zwiększył się budżet


No i jest to budżet zbliżony do tego jaki miał Chernobylite przed wyjściem z early access. Gra szału sprzedażowego nie zrobiła - a już na pewno nie ma tam mowy o ilościach typu 700 tys. egzemplarzy w ciągu roku od premiery ani tym bardziej zarząd F51 nie zapewniał o takich cudach. Ja nie wiem na czym opierasz te wyliczenia sprzedażowe The Invincible, ale na pewno nie na płaszczyźnie porównania do innych gier. Przy galopującej inflacji i problemach pracowniczych nie jest to budżet zatem większy od Chernibylite bo jak rozumiem premiera jest planowana za rok. Ceny choćby wydawnictwa czy marketingu nie będą wyższe ? Starward będzie wydawcą, producentem i zamknie się w tym budżecie, tak ?

Cytat:
a teraz mamy teaser


No i przełożenie tego teasera na zainteresowanie grą na Steam jest nadal marne. Ultimate Fishing Simulator 2 na liście życzeń Steam jest wyżej od tej rzekomo bardzo obiecującej produkcji, a wyświetlenia Ultimate na youtube idą w ledwie parę tysięcy. Co więcej, The Medium miało tych wyświetleń po kilka milionów, jednostkowo, a mimo to pisałeś o tym produkcie jak najgorszej przed premierą i nadal masz problem z tą grą i tą spółką.


Cytat:
Wydaje mi się, że źle nie jest. Dla porównania teaser Frostpunka ma dziś podobną liczbę odsłon jak Niezwyciężony


No to bardzo przepraszam, ale ja uważam, że robisz ze mnie jako czytelnika i subskrybenta Stockwatcha, barana. Nie, The Invincible nie da się porównać do Frostpunka w ŻADNEJ kategorii. Również bardzo daleko tutaj do Green Hell czy nawet Ghostrunnera. Dlaczego ? Bo gra od Starward to symulator chodzenia, a nie gra akcji czy strategia. W ogóle inna para kaloszy. Tej grze bliżej do wcześniejszych produkcji Bloobera, które hejtujesz z całą mocą. Mercedenz Benz jest samochodem, ale Fiat 125p również.


Cytat:
Tym niemniej wydaje się, że ryzyko nieco spadło, choć wciąż moim zdaniem jest wciąż wysokie. Drivery dla wyceny pozostają takie same - oczekiwania sprzedażowe zarządu.


Ryzyko inwestycyjne spadło dla kogo - dla tego co obejmował akcje w IPO czy przed IPO czy dla tego co miałby kupić akcje dzisiaj lub jutro ? Dla kogo to ryzyko spadło, wyjaśnij mi to proszę bardzo.

dziękuję

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 25 października 2021 12:50:51 przy kursie: 90,00 zł
Bergman napisał(a):
Bo gra od Starward to symulator chodzenia, a nie gra akcji czy strategia


A powiedz proszę czy Green Hell to też symulator chodzenia? Whistle
Bo na serio się zastanawiam co to za gatunek i co do niego należy
Edytowany: 25 października 2021 12:51

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 25 października 2021 13:14:18 przy kursie: 90,00 zł
Cytat:
Ryzyko inwestycyjne spadło dla kogo - dla tego co obejmował akcje w IPO czy przed IPO czy dla tego co miałby kupić akcje dzisiaj lub jutro ? Dla kogo to ryzyko spadło, wyjaśnij mi to proszę bardzo.


Ryzyko inwestycyjne spadło ponieważ WL rośnie, a jesteśmy na początku kampanii marketingowej.

Poza tym Anty_Teresa już informował na wątku, że ma akcje tej spółki.

Oczywiście zdarzenia (nawet podobne) można w różnych spółkach interpretować w różny sposób. Pytanie jest tylko o uzasadnienie tych ocen, to pozwala określić, czy ocena jest obiektywna czy nie.




Edytowany: 25 października 2021 13:28

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 25 października 2021 13:17:59 przy kursie: 90,00 zł
@1ketjoW napisał(a):
Poza tym Anty_Teresa już informował na wątku, że ma akcje tej spółki.


O, dziękuję za informację bo jej nie znałem. Już wszystko wiem i więcej głosu nie zabieram.

dziękuję za uwagę
Edytowany: 25 października 2021 13:33

FilipBonn
19
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 162
Wysłane: 25 października 2021 13:30:53 przy kursie: 90,00 zł
Ale fakt faktem że przekładnie premier i wzrost budżetu w analizach przedstawiane są jako impulsy do spadków.
Edytowany: 25 października 2021 13:35

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 25 października 2021 15:23:58 przy kursie: 90,00 zł
tyle że spadki już były... spadło do 70, a teraz wracamy do wzrostów

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 25 października 2021 16:44:02 przy kursie: 90,00 zł
Bergman napisał(a):
@Antyteresa

A ja bym jednak prosił by deklarować się czy ktoś ma akcje w tej spółce czy nie. Ja nie mam i nie zamierzam bo dla mnie ta cena jest kosmicznie absurdalna.



Ad rem.

Cytat:
Od tamtej pory zmieniło się tyle, że:
- wszedł inwestor po wyższej cenie niż cena z emisji


W Bloobera wszedł Tencent, o wiele bardziej poważniejszy podmiot od tego malucha który zainwestował w Starward, ale uznałeś, że to jednak powód raczej do spadku kursu BLO. Tutaj uznałeś, że "cena 90 zł za akcję została jak widać uznana za atrakcyjną". Czyli pojawia się bardzo wyważona i ostrożnie pro wzrostowa narracja, a nie typowy hejt jaki na tym forum wylewany jest na Bloober czy inne spółki.

Idźmy dalej.



Cytat:
spółka przełożyła premierę - zwiększył się budżet


No i jest to budżet zbliżony do tego jaki miał Chernobylite przed wyjściem z early access. Gra szału sprzedażowego nie zrobiła - a już na pewno nie ma tam mowy o ilościach typu 700 tys. egzemplarzy w ciągu roku od premiery ani tym bardziej zarząd F51 nie zapewniał o takich cudach. Ja nie wiem na czym opierasz te wyliczenia sprzedażowe The Invincible, ale na pewno nie na płaszczyźnie porównania do innych gier. Przy galopującej inflacji i problemach pracowniczych nie jest to budżet zatem większy od Chernibylite bo jak rozumiem premiera jest planowana za rok. Ceny choćby wydawnictwa czy marketingu nie będą wyższe ? Starward będzie wydawcą, producentem i zamknie się w tym budżecie, tak ?

Cytat:
a teraz mamy teaser


No i przełożenie tego teasera na zainteresowanie grą na Steam jest nadal marne. Ultimate Fishing Simulator 2 na liście życzeń Steam jest wyżej od tej rzekomo bardzo obiecującej produkcji, a wyświetlenia Ultimate na youtube idą w ledwie parę tysięcy. Co więcej, The Medium miało tych wyświetleń po kilka milionów, jednostkowo, a mimo to pisałeś o tym produkcie jak najgorszej przed premierą i nadal masz problem z tą grą i tą spółką.


Cytat:
Wydaje mi się, że źle nie jest. Dla porównania teaser Frostpunka ma dziś podobną liczbę odsłon jak Niezwyciężony


No to bardzo przepraszam, ale ja uważam, że robisz ze mnie jako czytelnika i subskrybenta Stockwatcha, barana. Nie, The Invincible nie da się porównać do Frostpunka w ŻADNEJ kategorii. Również bardzo daleko tutaj do Green Hell czy nawet Ghostrunnera. Dlaczego ? Bo gra od Starward to symulator chodzenia, a nie gra akcji czy strategia. W ogóle inna para kaloszy. Tej grze bliżej do wcześniejszych produkcji Bloobera, które hejtujesz z całą mocą. Mercedenz Benz jest samochodem, ale Fiat 125p również.


Cytat:
Tym niemniej wydaje się, że ryzyko nieco spadło, choć wciąż moim zdaniem jest wciąż wysokie. Drivery dla wyceny pozostają takie same - oczekiwania sprzedażowe zarządu.


Ryzyko inwestycyjne spadło dla kogo - dla tego co obejmował akcje w IPO czy przed IPO czy dla tego co miałby kupić akcje dzisiaj lub jutro ? Dla kogo to ryzyko spadło, wyjaśnij mi to proszę bardzo.

dziękuję

1. Ja ani osoby mi bliskie nie posiadamy akcji spółki.
2. W transakcji z Tencentem ktoś te akcje sprzedał, ktoś kto uznał że warto. Tutaj była emisja.
3. Źle zrozumiałeś. zwiększenie budżetu to negatyw. Jak mniemam wszyscy zakładali od razu, że to co ma być wykonane z nowych środków i tak byłoby wykonane. To nie są moje założenia sprzedażowe tylko artykułowane przez spółkę. Takowe też artykułował zarząd Creepy Jar. Liczba zamiast opowiastek.
4. Napisałem przecież, że wyświetlenia nic nie gwarantują. Medium to był kolejny projekt ze znanego już było nie było studia. Jest chyba jasne, że jak ktoś pojawia się na głównej scenie Microsoftu ma inny zasięg niż no-name. Tak zainteresowanie ze strony graczy nie jest na razie duże. Ale ja się dużego na ten moment nie spodziewałem co uargumentowałem w poprzednim wpisie.
5. To, że gry są z różnych gatunków nie wyklucza chyba możliwości ich porównania. Ponadto nie przywiązuje do tego dużej wagi. To tylko pewna wskazówka.
6. Ryzyko projektu spadło. Jest inne w fazie koncepcyjnej, jest inne po vertical slice inne w końcu po pierwszej rundzie weryfikacji zainteresowania rynkowego. Czym innym jest stosunek tego ryzyka do spodziewanych zysków, które liczysz od wartości zakupu.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 25 października 2021 16:47:12 przy kursie: 90,00 zł
1ketjoW napisał(a):

Poza tym Anty_Teresa już informował na wątku, że ma akcje tej spółki.

Niecałe 2 tygodnie temu nastąpiła częściowa likwidacja IKE (zostały tylko papiery niesprzedawalne - niewykupione obligacje) i w jej ramach także akcje SI. Żeby była jasność - transakcja miała miejsce przed wpisem na tamat WL. Zakup o którym tu informowałem oraz sprzedaż to jedyne transakcje na tych papierach jakie miały miejsce. Nie brałem udziału w emisjach prywatnych.
Edytowany: 25 października 2021 16:50

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE starward



38 39 40 41 42

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,250 sek.

fymzgqhw
tztnttmq
raraceik
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
fqfsyxrs
hfkyionx
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat