orzech napisał(a):Czy popisuje tutaj jeszcze czasami kolega Elemis?
edit, sprawdziłem sobie i ostatni wpis kolegi elemis w tym wątku to lipiec 2021 więc z tą odpowiedzią może być kiepsko..
11Bardzo długich miesięcy? No tak. Od ostatniego posta trochę czasu minęło. Pozostaję jednak stałym czytelnikiem forum. Jestem też wciąż w kontakcie z Akcjonariuszami i kto chce się ze mną skontaktować - robi to bezproblemowo
Wywołany niejako do tablicy pozwolę sobie napisać post podsumowujący ostatni tydzień. Zaznaczam, że stanowi on
moje osobiste zdanie, a nie jest statementem Spółki jako takiej.
1. To, na co absolutnie w pierwszym rzędzie zwróciłbym uwagę, a co zdaje się jednak (jeszcze) większości umykać - to reakcja community na wypuszczony niedawno fragment Game Playa. Od momentu jego publikacji ( 21 :42 czasu polskiego w niedziele 12 lipca ) aż do teraz nasza grupa Steam zwiększyła się z 8989 uczestników do wartości ( na godzinę 8:32 ) 14 660. Niemal sześcio tysięczny przyrost grupy przekłada się także na wzrost miejsca na global wishlist o 80 miejsc. Aktualne miejce ( 103 ) jest już niemal o włos od pierwszej setki.I zupełnie o włos od bardzo ciepło przyjętego tytułu
GordOd momentu startu 11B Publisher Sale znajdujemy się w pierwszej 5tce najszybciej rosnących gier ( pod kątem przyrostu grupy ) na całym Steam. Wyprzedzając takie tytuły jak
Starfield lub
Stray A nawet
Frostpunk 2 i
The Alters Był interwał 24 godzinny, w którym wyprzedzał nas jedynie
Cult of The LambSpółka nie zdecydowała się jak dotąd podać wielkości swojej Wish Listy. W ramach ciekawostki jednak napiszę, że cytowana tu przez kogoś gra
Forever Skies studia Far From Home robiąca niemałą furorę na Steam ogłaszała przekroczenie 100 tysięcy osób na swojej w dniu 25 kwietnia. Od tego czasu rosła ona dynamicznie, między innymi publikując kolejny minutowy materiał filmowy.
The Invincible przeskoczył na Globalach ten tytuł w piątek rano. De facto przy początku Publisher Sale.
Daje to pewne dane do dokladniejszej estymacji naszej WL. Mamy też podstawy sądzić, że jej dynamiczny wzrost jeszcze potrwa.
2. Deal z 11bit Studios, jest kolejną rzeczą, o której chciałbym napisać. Choć spółka nie zdecydowała się podać wszystkich jego parametrów, ( co przecież jest
standardem w branży ) rynek zna wiele interesujących informacji.
Z komunikatu ESPI wiemy, że wartość
powyżej 50% zysków z gry ( po zwrocie kosztów wydawcy )pozostanie dla Starwarda Industries. Że deal zabezpiecza zmodyfikowany budżet gry.
Z konferencji Inwestorskiej 11b wiemy, że ma się
1/260 szans być wydawanym przez naszego partnera
Z doświadczenia rynkowego, że znacznie mniejsze i tańsze gry 11b potrafi monetyzować w wielkościach 1 i 2 milionów sztuk.
3. To co jest zdecydowanie mniej przyjemne, a o czym powinienem także napisać. Przełożenie premiery na rok 2023. Nie jest to nic, co chcielibyśmy czytać. Rozumiem także w pełni rozgoryczenie Akcjonariuszy. Sam nim jestem. Nie mniej jednak każdy projekt Game Dev ma zawsze 2 ryzyka. Jednym z nich jest opóźnienie premiery. Jest to ryzyko duże i w ogromnej większości przypadków materializujące się. Drugie - jeszcze większe w moim rozumieniu ryzyko - to premiera przedwczesna. Nie w pełni umożliwiająca wykorzystanie wszystkich możliwości monetyzacji tytułu. Dopuszczająca kompromisy w jakości wszelkiego rodzaju. Czy z perspektywy czasu akcjonariusze największej polskiej spółki game dev nie woleliby po raz kolejny czytać raportu o przełożeniu premiery gry w grudniu 2020?
Odpowiadając na pytania i wątpliwości kolegów @GRAF78 i @1Ketjow
Program Motywacyjny tej właśnie wielkości został już uchwalony na ZWZA w dniu 16 czerwca 2021. Został uchwalony bez głosu sprzeciwu przez obecnych. Jeśli byłeś na nim także Ty - nie wyraziłeś w stosunku do niego żadnych wątpliwości.
Nie obserwuję żadnego masowego odchodzenia pracowników ze spółki. Team z biegiem czasu raczej zwiększa swoją objętość i pozostaje pod kątem objętości CV jego członków bardzo mocną stroną Starwarda. Odnosząc się do niektórych ostatnich wypowiedzi na forum - osobiście uważam, że najważniejszym elementem wyceny spółki z branży są właśnie ludzie i pisanie o braku różnicy w tym kto tworzy daną gre - uważam za mylne