PARTNER SERWISU
whefiphw
46 47 48 49 50
GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 15 czerwca 2022 00:07:22 przy kursie: 50,80 zł
kholat napisał(a):
... ta spółka jeszcze nic nie wydała, a dalej ma kapitalizację ponad 100 mln zł...

a bitcoin jest nic niewart a kosztuje dalej 21tys USD i co z tego wynika?

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 15 czerwca 2022 00:43:34 przy kursie: 50,80 zł
Póki co wynika z tego że grubas który się rzekomo zna i kupił akcje za ponad 100 zł/szt jest już 50% w plecy. Po chwilowej euforii z 11Bit nastąpiła dalsza przecena. W tej wycenie jest wysoka premia za duży sukces, realnie takie startupy wyceniane są na 20 mln, 30mln?
Edytowany: 15 czerwca 2022 00:44

kholat
23
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 165
Wysłane: 15 czerwca 2022 07:40:18 przy kursie: 50,80 zł
30 mln?... spółki, które już coś wydały i to z całkiem niezłym efektem i mają w planach po kilka tytułów, jak np. LMG czy BKD są wyceniane na ok. 15 mln zł... zatem taki startup jak Starward z jedną zapowiedzią spekulacyjnie powinien być wyceniany na maks. 5-10 mln i kosztować maks. 3-5 zł za akcję...


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 czerwca 2022 09:57:26 przy kursie: 47,00 zł
Wilk z T29 napisał(a):
Póki co wynika z tego że grubas który się rzekomo zna i kupił akcje za ponad 100 zł/szt jest już 50% w plecy. Po chwilowej euforii z 11Bit nastąpiła dalsza przecena. W tej wycenie jest wysoka premia za duży sukces, realnie takie startupy wyceniane są na 20 mln, 30mln?

Pytanie co to znaczy "takie startupy"? Bo faktycznie średnia pewnie gdzieś tyle wyjdzie dla spółek z krótkim albo żadnym track record. W tej branży najważniejsi są jednak ludzie, a nie średnie. Komputery może kupić każdy, sprzęt do mocap może kupić każdy, ale nie każdy ma talent. Osobiście widzę tylko jeden zespół który jest, a w zasadzie był "takim startupem". Takim, czyli stworzonym przez doświadczonych ludzi z ambitnym projektem - Creepy Jar. To studio przed wydaniem Green Hella było warte na rynku 70 mln zł, ale ten projekt mierzył w 300 tys. sprzedanych kopii. To było wprost komunikowane. Kolejny podobny to Far from Home, ale jest jak na razie jeszcze niepubliczny. Tym niemniej z KRS wynika, że:
17.09.2021 dokonano zmian w rejestrsze między innymi rejestrując ok. 52 tys. akcji, a wiadomo, że spółka pozyskała z emisji 3 mln zł. Z tego można wnioskować, że w połowie zeszłego roku inwestorzy jacy weszli do spółki wchodzi przy wycenie ok. 52 mln zł. Jeśli do tego dodać zwyczajową premię 25 proc. za rynek publiczny to wychodzi wartość porównywalna na poziomie ca 65 mln zł.
W tym kontekście kapitalizacja STA wciąż może wydawać się wysoka, ale tutaj cele sprzedażowe są znacznie wyższe niż w Creepy Jar i wszystko wskazuje na to, że nie są to cele stawiane z powietrza o czym świadczą emisje dla Action Partners i przede wszystkim 11bit.
Przywoływanie symulatorowych spółek, które robione są przez ludzi pozyskiwanych w game jamach jest po prostu błędem. LMG czy Baked to spółki robiące symulatory, które się już NEGATYWNIE zweryfikowały. Być może kapitalizacja STA też kiedyś spadnie do tego poziomu po potencjalnie negatywnej weryfikacji - na PC i konsolach sprzeda się np 20 tys. egzemplarzy w ciągu 3 pierwszych dni i 80 tys. w ciągu roku. Tego nigdy nie można wykluczyć bo to gamedev. Ale na razie wiadomo tyle, że referencyjny Firewatch sprzedał się w liczbie ponad 1 mln kopii w ciągu roku, a Frostpunk w liczbie 1,4 mln kopii w ciągu roku, natomiast Moonlighter 1 mln kopii w ciągu 2 lat. W takie projekty inwestuje 11bit. Czy można zakładać, że The Invincible sprzeda 1 mln kopii? Moim zdaniem można znaleźć powody do takich tez, choć oczywiście jest tutaj ryzyko. Oczywiście pytaniem pozostaje jak bardzo atrakcyjna jest wycena spółki i ile dyskontuje. Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam, choć STA nie ujawniając parametrów umowy nie ułatwia zadania.

vilnouve
17
Dołączył: 2011-11-16
Wpisów: 69
Wysłane: 15 czerwca 2022 10:12:59 przy kursie: 47,00 zł
nazwiska nazwiskami , talent talentem ale :
1) miało nie być emisji a już dwukrotnie rozwodnili kapitał mimo zapewnień, że budżet się spina
2) parokrotnie nie dowieźli już terminów i sukcesem będzie jak zmieszczą się z wydaniem przed utratą praw do Lema

Złote szaty cesarza chyba już tak nie błyszczą i oby sam cesarz nie okazał się goły ...

kholat
23
Dołączył: 2017-04-29
Wpisów: 165
Wysłane: 15 czerwca 2022 10:28:38 przy kursie: 47,00 zł
W okolicach debiutu Starward, czyli w okolicach szczytu hossy gamedev, gdy też tak jak teraz były tylko zapowiedzi i screen z hełmem, akcje chodziły nawet po 160 zł... czyli kapitalizacja wynosiła nawet ok. 300 mln zł... salute Think pięknie ktoś wykorzystał sytuację na rozgrzanym rynku gamedev... pikanterii dodaje fakt, że to spółka powiązana z osobami z tego portalu/forum...

vilnouve
17
Dołączył: 2011-11-16
Wpisów: 69
Wysłane: 15 czerwca 2022 11:02:11 przy kursie: 47,00 zł
to, że spółka debiutowała na rozgrzanym ryku trudno jej zarzucić, ostatnia emisja przed debiutem giełdowym była sprzedana bodajże po 43 zł i zbliżamy się do tych poziomów, ci którzy skorzystali z górki gamedvovej i sprzedali cesarza mogą teraz po stronie popytowej pokazać jak silna jest ich wiara w sukces ponad milionowej (licząc w sztukach) sprzedaży Invincible

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 15 czerwca 2022 11:10:06 przy kursie: 47,00 zł
spółka nie dowiozła, to kurs spada.
kolejne przełożenie premiery, rynek kara już prawie -50% (bylo 70zl w tym tygodniu)

gra miała być na urodziny Lema, rok temu. potem w tym roku, a teraz za rok.
takie są twarde fakty. 2 lata opóźnienia (2021-->2023)

nie przesadza to o sukcesie projektu, ale nie wszyscy inwestorzy maja długi horyzont czasowy.
po prostu maja dość i sprzedają.
normalna rzecz.

emisja była jakos po 43 zl publiczna, plus inflacja za te 4 lata. dzis kurs 47. kto bral wtedy jest juz na zero. a nawet pod kreska (15% inflacji w samym 2022)?
Jednym słowem można było 4 lata inwestować w coś innego i dziś kupić akcje :-)...
ciekawie się to potoczyło.
Edytowany: 15 czerwca 2022 11:15

faraquet
19
Dołączył: 2010-09-14
Wpisów: 130
Wysłane: 15 czerwca 2022 11:16:22 przy kursie: 47,00 zł
kholat napisał(a):
pikanterii dodaje fakt, że to spółka powiązana z osobami z tego portalu/forum...


Hmm nie widzę tutaj żadnej pikanterii z kim powiązany jest akcjonariat spółki. W tym wypadku jest się akcjonariuszem bo widzi się potencjał i widocznie, jak to nazwałeś, osoby powiązane z portalem taki potencjał widzą. ale na każdym kroku, jeśli przyjrzysz się ich wpisom podkreślane jest ryzyko niespełnienia tego potencjału. Każdy ma prawo ocenić sam i zdecydować, czy to dobra cena, żeby takie ryzyko podjąć, czy też nie. Nie ma tutaj żadnego "naganiania"

Z resztą jak przejrzysz historyczne wpisy największego akcjonariusza powiązanego z portalem, to znajdziesz taką wypowiedź z 2020 roku:
Cytat:
A dla mnie pierwsza gra to dopiero rozgrzewka. Może się nie udać, nie sprzedać, albo w ogóle nie ukazać, kończąc tym samym temat, i o tym ryzyku warto pamiętać.


Myślę, że ryzyko nieukazania się jest już mocno naciągane, ale sprzedaż poniżej oczekiwań ciągle takim ryzykiem jest..

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 15 czerwca 2022 11:45:39 przy kursie: 47,00 zł
1ketjoW napisał(a):
Czy ktoś wie jak od strony technicznej przebiega portowanie gry w produkcji? Chodzi mi o informację, czym się różni taki proces od portowanie gotowej gry z PC na konsole.



Chciałbym się skromnie przypomnieć w powyższej sprawie. Jeżeli istnieje ryzyko, że nie będzie równoczesnej premiery na PC i konsole i że może wystąpić spory poślizg między premierami, to ma to również wpływ na wycenę. Na dziś nie wiadomo na jakim etapie są porty gry.



orzech
98
Dołączył: 2009-11-11
Wpisów: 915
Wysłane: 15 czerwca 2022 13:54:27 przy kursie: 47,00 zł
Zdaje się kurs dotarł do dolnej bandy...
Z jednej strony delikatnie kusi, z drugiej zastanawia trochę ta kilkudniowa przecenaThink
Nie wiem, dla mnie wejście bitów jest tutaj pozytywnym sygnałem choć pytań bez odpowiedzi wciąż sporo...

krewa napisał(a):
Różowo nie jest, ale ewentualne opuszczenie rozrysowanego kanału dołem może zaowocować nawet 2 z przodu


kliknij, aby powiększyć

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 15 czerwca 2022 14:37:18 przy kursie: 47,00 zł
ludzie grali pod rychla premiere jak to w gamedev. premiery brak wiec wywalaja PKC.
Zgodnie z opowiesciami prezesa, mielismy byc w polowie planu marketingowego, no i ludzie sobie wyliczyli debiut gry na wrzesien tego roku.

Gracze gieldowi wroca za rok, o ile premiera bedzie. kupia na tydzien przed, po co maja kisic pieniadze przez rok, jak przez rok tutaj nic sie nie wydarzy?

Tak dziala polski gamedev na gieldzie.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 czerwca 2022 15:01:53 przy kursie: 47,00 zł
To ja tej pikanterii coś dorzucę. blackeye
1. Marcin (Watchdog) od dość długiego czasu nie jest już właścicielem portalu - w SW był wykup menadżerski. WD spełnił się jako fundator i edukator i poszedł robić większe pieniądze.
2. Elemis, który wypowiada się na forum SW nie jest w żaden sposób związany z SW.
3. Ja posiadam akcje STA, ale jest to pakiet wartości parę razy mniejszej niż limit wpłat na IKE. Ani ja, ani nikt ze mną związany nie brał udziału w emisjach prywatnych.

Cytat:
Czy ktoś wie jak od strony technicznej przebiega portowanie gry w produkcji? Chodzi mi o informację, czym się różni taki proces od portowanie gotowej gry z PC na konsole.

Nie jestem ekspertem, ale według mnie jest tak:
Nie ma czegoś takiego jak "portowanie gry w produkcji". Można jedynie grę pisać w ten sposób, żeby dała się łatwo sportować na konsole. Jeśli proces jest od początku zbudowany to trzeba wybrać odpowiedni silnik i do niego dobudować odpowiednie dla danego projektu toolsy. Potem jak wszystko dobrze idzie jest to chwila, oczywiście jak juz na etapie koncepcyjnym zostały dobrze przemyślane kwestie UI.

vilnouve
17
Dołączył: 2011-11-16
Wpisów: 69
Wysłane: 15 czerwca 2022 15:33:50 przy kursie: 47,00 zł
polski gamedeve działa w myśl zasady :

"Wierzymy w zdrowe i szczęśliwe życie. Dlatego nie praktykujemy crunchu. Pracujemy we własnym tempie i angażujemy się w sposób, który pobudza kreatywność i pozytywne podejście do wyzwań".

Czyli : Nie mamy jeszcze Państwa gry i co nam Państwo zrobicie ?




1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 15 czerwca 2022 15:39:45 przy kursie: 47,00 zł
Cytat:
Nie jestem ekspertem, ale według mnie jest tak:
Nie ma czegoś takiego jak "portowanie gry w produkcji". Można jedynie grę pisać w ten sposób, żeby dała się łatwo sportować na konsole. Jeśli proces jest od początku zbudowany to trzeba wybrać odpowiedni silnik i do niego dobudować odpowiednie dla danego projektu toolsy. Potem jak wszystko dobrze idzie jest to chwila, oczywiście jak juz na etapie koncepcyjnym zostały dobrze przemyślane kwestie UI.


No to mamy potencjalny problem. Nie sądzę, aby przy wysokiej jakości gry port przebiegał łatwo.
Dla mnie to oznacza, że jednoczesna premiera z dużym prawdopodobieństwem nie będzie możliwa. Patrzę na czas pisania gry na PC. Portowanie zapewne będzie trwało krócej, ale swoje trzeba będzie odstać.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 czerwca 2022 16:11:48 przy kursie: 47,00 zł
Może tak, może nie. Nie bez przyczyny został wybrany UE4, a nie Unity. Markuszewski i spółka działali już na projekcie wieloplatformowym i nie jest to nowość. To doświadczenie z Wieśka powinno teraz procentować. W rzeczywistości jest tak, że jak chcesz wydać równocześnie to trzeba naprawdę dobrze dopoliszować grę. Bo za każdego builda, każdego patcha Sony i MS pobierają kasę.

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 15 czerwca 2022 16:26:17 przy kursie: 47,00 zł
Mi chodzi też o to, że nie można zacząć portowania gry jeżeli nie masz ukończonej wersji PC. Tak zrozumiałem Twój wpis. To znaczy, że prace nad portem rozpoczną się najwcześniej w 2023 r. i zakładam, że nie ukończą ich w 2023 r. jeżeli będą chcieli dowieść jakość. Będą chcieli raczej wydać grę na PC w pierwszej kolejności, bo po co mieliby czekać z gotową grą na port i palić kasę.
Edytowany: 15 czerwca 2022 16:27

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 15 czerwca 2022 16:55:34 przy kursie: 47,00 zł
To nie tak - możesz zawsze kawałek kodu (builda) skompilować do konsoli, sprawdzić jak będzie się zachowywał itd. Tak jak napisałem - można produkcję od razu prowadzić w taki sposób, aby nie było postoju na końcu wersji PC.

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 16 czerwca 2022 15:28:57 przy kursie: 47,00 zł
anty_teresa napisał(a):

Osobiście widzę tylko jeden zespół który jest, a w zasadzie był "takim startupem". Takim, czyli stworzonym przez doświadczonych ludzi z ambitnym projektem - Creepy Jar. To studio przed wydaniem Green Hella było warte na rynku 70 mln zł, ale ten projekt mierzył w 300 tys. sprzedanych kopii. To było wprost komunikowane.
...
Przywoływanie symulatorowych spółek, które robione są przez ludzi pozyskiwanych w game jamach jest po prostu błędem. LMG czy Baked to spółki robiące symulatory, które się już NEGATYWNIE zweryfikowały. Być może kapitalizacja STA też kiedyś spadnie do tego poziomu po potencjalnie negatywnej weryfikacji - na PC i konsolach sprzeda się np 20 tys. egzemplarzy w ciągu 3 pierwszych dni i 80 tys. w ciągu roku. Tego nigdy nie można wykluczyć bo to gamedev. Ale na razie wiadomo tyle, że referencyjny Firewatch sprzedał się w liczbie ponad 1 mln kopii w ciągu roku, a Frostpunk w liczbie 1,4 mln kopii w ciągu roku, natomiast Moonlighter 1 mln kopii w ciągu 2 lat. W takie projekty inwestuje 11bit. Czy można zakładać, że The Invincible sprzeda 1 mln kopii? Moim zdaniem można znaleźć powody do takich tez, choć oczywiście jest tutaj ryzyko. Oczywiście pytaniem pozostaje jak bardzo atrakcyjna jest wycena spółki i ile dyskontuje. Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam, choć STA nie ujawniając parametrów umowy nie ułatwia zadania.

Ja celuję w grę u boku Mbappe, mimo że mam 40 lat i gram na orliku raz w tygodniu to głęboko w to wierzę blackeye Jak widać cele można mieć różne, te dotychczas stawiane przez spółkę nie zostały zrealizowane. W między czasie mamy kolejny dodruk akcji, co sygnalizuje że kasa jest przepalana szybciej niż zakładano.
Przyjmując wariant sprzedaży 1 mln sztuk w pierwszym roku, jakiego zysku w takim wypadku oczekujesz? Patrząc na metodologie liczenia przez Ciebie przyszłych przepływów jestem bardzo zdziwiony tym, że zaangażowałeś się kapitałowo w STA.
LMG jest w trakcie produkcji Chernobyl Liquidators Simulator, tę grę można również nazwać bez tej playwayowskiej końcówki, póki co miejsce 123 na WL, kapitalizacja....16,5mln po ostrej weryfikacji Builder Simulator, który mimo wszystko daje poduszkę finansową.
CRJ jest teraz warte niewiele więcej niż STA gdy rzekomo było tanio i wchodził fundusz kupując akcje po ok 100 zł/szt. Rożnica jest taka, że oni już płacą dywidendę, finansowo są zabezpieczeni, GH wchodzi na nowe platformy. Cały czas tworzą Chimerę, perspektywa sprawdzonego GH i jego drugiej odsłony, co ważne, zespół już potwierdził swoją wartość pracując na własny rachunek.
W STA mamy ponadprzeciętny zespół...zobaczymy. Nie twierdzę, że nie zrobią dobrej gry. Nawet jak dowiozą super projekt to pozostaje ryzyko słabej sprzedaży. W mojej ocenie po prostu jest drogo, różnica między zwykłym sturtupem (20mln), a tym niezwykłym to 70 mln. Czy te kilkanaście osób daje taką wartość dodaną? Przy STA za 200 mln też niby był tanio.
Edytowany: 16 czerwca 2022 15:30

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 17 czerwca 2022 21:00:29 przy kursie: 48,50 zł
A co forumowicze myślą o wielkości programu motywacyjnego? Bo o tym cicho. 10% rozwodnienie poprzez emisje 200.000 warrantów subskrypcyjnych zamiennych na akcje do końca 2024 roku?
www.bankier.pl/static/att/emit...

Czy ta ilość to nie za dużo? Po dzisiejszym kursie wartość programu to ok 10mln PLN (średnio na 1 pracownika 285tys PLN)
Sukcesu jeszcze nie ma ale program olbrzymi obawiam się jak duży będzie następny?

ps: Z tego co czytałem to 11Bit Studios chce mieć udział ponad 5% po realizacji PM ich udział spadnie poniżej progu i będą musieli zbierać z rynku?
Edytowany: 17 czerwca 2022 21:04

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE STARWARD



46 47 48 49 50

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,082 sek.

unulpqgv
wrtykegr
dicvfiwp
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kioxwjee
pjybazet
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat