PARTNER SERWISU
wdquzcza
26 27 28
1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 27 maja 2023 00:44:33 przy kursie: 23,40 zł
Przychody z kickstartera wykazali w rzis w 1q23, a więc przed premierą. Patrząc na wyniki 1q23 wygląda to tak jakby ta sprzedaż nie była powiązana z kosztami tj. możliwe że wykazali sam przychód w rzis.

Dziwią mnie koszty gry OM - 2,6 mln zł. Trochę mało jak na tak długo okres produkcji. Nawet jeżeli dodamy 300 tys. zł o jakich mowa w komunikacie.

Nie tylko zawyżyli przychody ale i zaniżyli koszty nie wliczając kosztów kwietnia i maja 23 r. Te 2.6 mln zł to koszt produkcji do 31.03.23 r.

Nie ma też mowy o kosztach marketingu.

Jest "sukces". Sytuacja musi być zła jeżeli ktoś decyduje się na takie posunięcie.

Udział inwestora jest liczony od pierwszej sprzedanej kopii gry. Nie wiem tylko czy sprzedaż przez Kickstartera jest w ten sposób uregulowana.

Edytowany: 27 maja 2023 00:52

vilnouve
17
Dołączył: 2011-11-16
Wpisów: 69
Wysłane: 27 maja 2023 07:40:26 przy kursie: 23,40 zł
Prezes strzela sobie w kolano taką manipulacyjną informacją. Czy ktoś wejdzie do spółki wiedząc z kim tańczy ?

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 27 maja 2023 08:50:08 przy kursie: 23,40 zł
Im częściej czytam ten komunikat tym bardziej go nie rozumiem. Jeżeli przychody netto ze sprzedaży to sprzedaż z platform oraz zbiórki, a płatność od inwestora także została potraktowana jako przychód ((także jako przychód ze sprzedaży (?) - w komunikacie wszystko wrzucili do jednego wora)) to w takim razie w pewnym momencie zapasy powinny się zmniejszyć. Zapasy z 2021 roku względem 2022 roku urosły z 3,7 mln do 5,8 mln, a w I kwartale 2023 urosły do kwoty 6,4 mln. To jest jakieś dziwne raportowanie, że na te przypadające przychody nie ma jednoczesnego minusa na zapasach. No jeżeli wpływy z kickstartera oraz od inwestora pokryły częściowo te koszty, a miało to miejsce do czasu publikacji raportu za I kwartał 2023 to jednak te zapasy powinny się zmniejszyć ? Chyba że oni tak tam zasuwają z produkcją innych gier, że mimo częściowego zwrotu na zapasach nadal więcej produkują aniżeli sprzedają ? Czy w kosztach produkcji gry jest uwzględniony koszt marketingu ?

Reasumując, jest to ESPI o tym, że koszty się zwrócą, a nie że się zwróciły, ale nadal nie wiadomo jak te koszty są liczone i co obejmują.


1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 27 maja 2023 15:14:58 przy kursie: 23,40 zł
Ksiegowo to wygląda tak.. Zaliczki od inwestora są wykazywane jako środki pieniężne i przychody przyszłych okresów w momencie wpłaty. W trakcie produkcji gry gotówka zamienia się na produkcję w toku. W dniu premiery produkcja w toku jest księgowana na wyroby gotowe. Wyroby gotowe są księgowane w koszty w związku ze sprzedażą. Do tego kwota z przychodów przyszłych okresów powinna pomniejszać koszty wytworzenia. Tak więc to nie jest przychód.

To co podał Wyszyński nie ma nic wspólnego z rachunkowością. To raczej jakaś kalkulacja z excela po ichniemu rachunkowość zarządcza.

Dodam tylko, że dla mnie dziwnie wygląda rozliczenie ich wcześniejszej gry DFH. Koszty niby zostały pokryte ( to komunikowali) ale na zapasach - wyroby gotowe wynoszą 1.171 tys zł na dzień 31.03.2023 r. (kwotę podaje z pamięci). Budżet tej gry miał wynieść 1 mln zł. Do tego są jeszcze jakieś nierozliczone kwoty na przychodach przyszłych okresów na dzień 31.12.2022 r. bodajże 435 tys zł dotyczące tej gry.

Jak oni księgują sprzedaż DFH nie rozumiem. To samo będzie na OM.

Generalnie w tej spółce trzeba patrzeć na kasę, zapasy, zmianę stanu produktów i na koszty operacyjne kwartalne. To miarodajne pozycje.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 27 maja 2023 19:06:15 przy kursie: 23,40 zł
koszt gry dużo dużo niższy niż wychodziło z moich obliczeń.
na zapasach 6 mln ++, a gra kosztowała tylko 2 mln, pomimo tego ze robili ja tyle lat.
nie wiem jak to możliwe.
2 mln na 6 lat produkcji... to 333 tysiące złotych rocznie. Grę robiło 2 programistów?

ESPI raczej da pożywkę do dużej podbitki w poniedziałek. I może o to tutaj chodziło?
Edytowany: 27 maja 2023 19:09

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 28 maja 2023 12:21:28 przy kursie: 23,40 zł
Przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy a propos kosztów gry. Może być tak, że Wyszyński w swoim komunikacie koszty developmentu OM pomniejszył o ca. 510 tys zł. Taka kwota była na przychodach przyszłych okresów na dzień 31.12.2022 r. związana z OM. Potem napisał że to przychód ale myślę że dla niego nie ma różnicy czy pomniejsza koszty czy wykazuje przychody w kalkulacji excel.

Edytowany: 28 maja 2023 12:22

jqn
jqn
64
Dołączył: 2010-10-16
Wpisów: 374
Wysłane: 29 maja 2023 09:57:48 przy kursie: 26,50 zł
Odnośnie kosztów, na czacie Stockwatch z kwietnia 2022 r., LINK:

Cytat:
jqn: Ile wynoszą poniesione nakłady na produkcję: 1) Occupy Mars, 2) Dinosaur Fossil Hunter?


Cytat:
Jacek Wyszyński: Nad Dinosaur Fossil Hunter pracujemy od końca 2018 roku, a nad Occupy Mars od końca 2017 roku. Są to 2 nasze największe dotąd produkcje, przy których pracowały 2 niezależne zespoły. Przez te lata koszty pracy wynosiły średnio około 200-300 tys. zł rocznie na projekt, to pozwala ocenić ich orientacyjne budżety.
To be a rock and not to roll

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 29 maja 2023 11:38:45 przy kursie: 26,50 zł
i euforia na kursie, zgodnie z przewidywaniami

jqn napisał(a):
koszty pracy wynosiły średnio około 200-300 tys. zł rocznie na projekt, to pozwala ocenić ich orientacyjne budżety.


jednak sa spolki ktore potrafia robic gry tanio.
Edytowany: 29 maja 2023 11:40

Izabelin
10
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-21
Wpisów: 18
Wysłane: 29 maja 2023 12:29:35 przy kursie: 26,50 zł
Vox napisał(a):
koszt gry dużo dużo niższy niż wychodziło z moich obliczeń.
na zapasach 6 mln ++, a gra kosztowała tylko 2 mln, pomimo tego ze robili ja tyle lat.
nie wiem jak to możliwe.
2 mln na 6 lat produkcji... to 333 tysiące złotych rocznie. Grę robiło 2 programistów?

ESPI raczej da pożywkę do dużej podbitki w poniedziałek. I może o to tutaj chodziło?


Prędzej kilku, ale np. na 1/8, 1/4, 1/2 etatu i nie byli to ci sami ludzie przez cały okres produkcji. Alternatywnie prace nad grą przypominały sztafetę, gdzie projekt trafiał po kolei do specjalistów od określonej sfery gry np. najpierw ktoś projektował same założenia rozgrywki i "metę" gry, potem ktoś zrobił jakieś grafiki tudzież wizualizację przedstawiające planowany wygląd gry, potem ktoś przeniósł mechanikę na jakieś grywalne demo ze szczątkową grafiką, potem ktoś dopracował grafikę, potem ktoś inny dograł dźwięki itd. Przez cały ten okres ktoś to wszystko nadzorował. Pewnie efektywnie wychodził z tego 1, maks 1,5 etatu.
Edytowany: 29 maja 2023 12:30

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 29 maja 2023 12:48:22 przy kursie: 26,50 zł
no ok, ale ile ludzi zatrudnia Pyramid?
skoro to byl glowny projekt, to czemu robiono go na 1-1.5 etatu?


Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 31 maja 2023 13:22:10 przy kursie: 23,60 zł
Cytat:
no i będzie dodruk bez PP

Zarząd Spółki jest upoważniony do dokonania jednego lub kilku podwyższeń kapitału zakładowego Spółki, o kwotę nie większą niż 46.000 zł (czterdzieści sześć tysięcy złotych), poprzez emisję nie więcej niż 460.000 (czterysta sześćdziesiąt tysięcy) akcji zwykłych na okaziciela, o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda akcja („Kapitał Docelowy”), na następujących zasadach:


www.bankier.pl/static/att/emit...

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 12 listopada 2023 07:50:45 przy kursie: 23,50 zł
Occupy Mars

Sprzedaż od 10.05.2023 do 10.11.2023

Steam 57.350 sztuk
Sprzedaż total 63.150 sztuk

Liczba komentarzy steam na 12.11.2023 -1.575 pozytywne 73%

źródło raport za III kw str 9

file:///C:/Users/MSI/Downloads/46862249_PDG_raport_kwartalny_Q3_2023-0-1.pdf

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


26 27 28

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,945 sek.

cpqklpec
pieozcuo
zgunkqow
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
pqbdjyuh
pehsbvxf
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat