el_ah napisał(a):
Pierwszy zwiastun wyszedł w 2013 r. Dla mnie to jest znak, że coś się przy danej grze dłubie.
Prawdą jest, że wtedy był pierwszy zwiastun. Natomiast każdy projekt może zmienić priorytet, np. może zostać wstrzymany. Tak też było w tym przypadku.
Wystarczy zerknąć do sprawozdania za 1H2016 - czyli bezpośrednio po wypuszczeniu drugiego i ostatniego dodatku do Wiedźmina 3. Konkretnie do noty nr 3 na str. 28 do pozycji
nakłady na prace rozwojowe w toku - jest tam kwota 33,5 mln PLN. Ok, wtedy może wydawało się, że jest to dużo, lecz jeśli uwzględni się, że były też nakłady np. na Gwinta (także po stronie GOG) i inne drobne rzeczy to sprawa jest już dosyć jasna.
Dodatkowo można też zerknąć na sprawozdanie za 1H2015, czyli bezpośrednio po premierze W3 i blisko premiery pierwszego dodatku. Tyle że tym razem do noty dotyczącej zapasów, bo tak wtedy były księgowane nakłady na gry - strona nr 36. Tam jest pozycja
półprodukty i produkty w toku z zaksięgowaną kwotą 16,7mln PLN.
Trudno uznać by te liczby potwierdzały jakiś zaawansowany etap produkcji. Zresztą, można jeszcze odszukać sobie artykuły, które opisywały co się działo w spółce w tamtym czasie. Było tak, że faktycznie próbowano robić dwie gry jednocześnie, lecz ten zamiar szybko upadł. Skończyło się na tym trailerze i chyba tylko bardzo wstępnych pracach.
@aircanada15
Thx :) Wrzuciłeś post w momencie, w którym pisałem swój. Btw. wtedy nikt nie kwestionował omawianej sprawy ;)
Ten mit ogólnie powstał gdzieś po drodze, bo chyba jakiś dziennikarz, co ciekawe chyba z branży gier, na podstawie daty puszczenia tego trailera wydedukował, że wtedy rozpoczęto produkcję. Potem to już poszło...