PARTNER SERWISU
ekjaetoi
852 853 854 855 856
sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 23 września 2024 16:28:56 przy kursie: 335,00 zł
MrMac napisał(a):
sledzik007 napisał(a):
Mamy sytuacje jaką mamy , Nikt nie będzie czarował że jest cudownie choć już widać że idzie wszystko w drugą stronę pt. spalić spółke na stosie bo nie dowiozła.

Patrząc merytorycznie

Sprzedali 350 tyś egzemplarzy gry . Licząc że z jednej kopii mają 100 zł(po odjęciu podatków i prowizji steam, wiadomo że cena zależy od rynku na którym jest kupowana gra bo inna jest na Chiny czy USA) mamy już ok 35 mln przychodów licząc podstawową cene gry.

Licząc że 80 % to sprzedaż z DLC a 20 % normalnej wersji :
280 tyś wersji delux z której mogą mieć po 160 zł z egzemplarza daje 44 mln 800 tyś
70 tyś normalnej razy 100 zł daje 7 mln zł
Razem mamy ok 51,8 mln

Podajcie swoje wyliczenia :)



Pobożne życzenia ;) Licząc /- i nie wchodząc w drobne:

1. Nie wiem skąd wzięło Ci się 100 zł netto za sztukę gry, jeżeli 40% wolumenu to Chiny i Rosja, gdzie jest ona sprzedawana za 1/2 ceny.
2. W pozostałych krajach również przelicznik jest różny i nie tak wysoki jak w USD czy Euro więc na poczet tego odejmę 5$ od ceny US
3. Te 80% deluxe to w przedsprzedaży a tam było chyba 180-200k sztuk
4. Po premierze proporcje raczej się odwróciły, ale przyjmijmy że jest to 50/50

Uwzględniając powyższe, wychodzi:
- przedsprzedaż 180k sztuk - 9,22 mln USD - steam 30% - podatek załóżmy 10% = 5,8 mln USD
- po premierze 70k sztuk - 3,08 mln USD - steam 30% - podatek jw = 1,94 mln USD

razem - 7,74 mln USD

W tej kwocie są już uwzględnione kwoty, które zostaną doliczone do wyniku finansowego DOPIERO po wydaniu DLC, czyli 2025/26 rok - wg powyższych założeń jest to 2,71 mln USD - tej kwoty nie będzie w wyniku finansowym za 2024 rok!

Z tego co czytałem, to przychód z tytułu GamePass, który również został uwzględniony w komunikacie, również będzie rozliczony w przyszłości - tutaj żadne kwoty nie padają więc nie wiem.

Niemniej, licząc 7,74 mln z tytułu sprzedaży oraz np. 10 mln USD za gamepass'a, dawałoby to ponad 65 mln zł, czyli zwrot kosztów produkcji.


Były to szybkie przeliczenia na podstawie polskiej ceny z załozeniem ok 30 % prowizji i 20 % podatku pi raz drzwi.

Nie wzięłam pod uwagę że cena w Rosji i Chinach to ok 75 zł

Dzięki za wyliczenia .Jedna mi rzecz nie pasuje w wyliczeniach.Gra sprzedała się w350 tys a według twojego wpisu jest 250 tys.Wiec brakuje 100 tyś

.

Bartas_Gda
67
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 308
Wysłane: 23 września 2024 16:36:26 przy kursie: 335,00 zł
MrMac napisał(a):

Niemniej, licząc 7,74 mln z tytułu sprzedaży oraz np. 10 mln USD za gamepass'a, dawałoby to ponad 65 mln zł, czyli zwrot kosztów produkcji.


DM BDM zakładał 5 mln USD w GP

randomdziad
27
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 108
Wysłane: 23 września 2024 17:05:12 przy kursie: 335,00 zł
micmak napisał(a):
Jak ma być analogia zakresu spadków i czas ich trwania do CD projekt to kurs powinien być dużo niżej.
Na teraz to abstrakcja. Trudno coś tutaj prognozować. Jednak techniczne wykres jest bardzo podażowy. Odwrócone U? W 2014 była mocna luka popytowa. Czy uda się i w końcu ją zamknąć? Czas pokaże.


Żadna abstrakcja, cdr leciał z poziomu bodajże 450 na 250 w szybkim tempie, tutaj masz spadek z 650 na 350.
Po spadku ma 250 zejście na poziomy poniżej 100 wydawało się totalnym Matrixem a wiadomo jak to się później potoczyło chociaż nie od razu. Jeżeli kolejna premiera będzie wtopa to obecny poziom cenowy pozostanie odległym marzeniem.
Ale żeby nie być zbyt pesymistycznym nawet na CDR w końcu przyszedł czas odbicia chociaż trochę to czasu zajęło.


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 23 września 2024 17:24:09 przy kursie: 335,00 zł
Ze spadkami na CDR w 2020 roku to było zaskoczenie. W przypadku 11BIT do czynienia mamy już z dokładnie opracowanym i wielokrotnie przetestowanym przez inwestorów mechanizmem okołopremierowym. Ciekawym zdarzeniem był tylko zeszłoroczny spadek na CDR związany z bardzo udaną premierą Phantom Liberty.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 23 września 2024 17:25:13 przy kursie: 335,00 zł
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale w czasie FP1 nie było możliwości brania kontraktów na spadki 11bit?
Abstrakcyjne, gdy kurs leci poniżej wartości po premierze FP, gdy spółka wyciąga większą kasę z kolei ej gry. Myślę, że przez shorty już zawsze tak będą wyglądać premiery gier. Zresztą wyskok dziwnych nicków, a przede wszystkim ich posty, pokazują, że ostre naganianie na spadki się odbyło.
Szkoda, bo normalne inwestowanie na gamedev nie ma już sensu poza zabawą w spekulantów.

piotrek6660
2
Dołączył: 2022-10-20
Wpisów: 8
Wysłane: 23 września 2024 17:27:30 przy kursie: 335,00 zł
Dla mnie najgorsza sprawa w przypadku 11bit to przyszłość. Cdprojekt ma chociaż perspektywy w postaci mocnych IP. Dlaczego mam odkupić akcje 11bit w tym momencie nawet za 200 zł? Dywidendy brak. Sytuacje może trochę odmienić wyjątkowo udana premiera The Alters (chociaż słyszę głosy o słabej części gameplay związanego z TPP) oraz nadzieje z produkcją remake TWoM (spekulacje pod ogłoszoną produkcję).
Edytowany: 23 września 2024 17:28

MrMac
2
Dołączył: 2024-09-23
Wpisów: 10
Wysłane: 23 września 2024 17:35:25 przy kursie: 335,00 zł
sledzik007 napisał(a):

Były to szybkie przeliczenia na podstawie polskiej ceny z załozeniem ok 30 % prowizji i 20 % podatku pi raz drzwi.

Nie wzięłam pod uwagę że cena w Rosji i Chinach to ok 75 zł

Dzięki za wyliczenia .Jedna mi rzecz nie pasuje w wyliczeniach.Gra sprzedała się w350 tys a według twojego wpisu jest 250 tys.Wiec brakuje 100 tyś

.



Zgadza się, odłożyło mi się w głowie jakieś 250k sztuk i dla takiego wolumenu policzyłem.

Żeby nie edytować poprzedniego wpisu poniżej update:

- przedsprzedaż 200k sztuk - 10,24 mln USD - steam 30% - podatek załóżmy 10% = 6,45 mln USD
- po premierze 150k sztuk - 6,60 mln USD - steam 30% - podatek jw = 4,16 mln USD

razem - 10,61 mln USD

W tej kwocie są już uwzględnione kwoty, które zostaną doliczone do wyniku finansowego DOPIERO po wydaniu DLC, czyli 2025/26 rok - wg powyższych założeń jest to 3,55 mln USD - tej kwoty nie będzie w wyniku finansowym za 2024 rok!

Kolega powyżej przytoczył opinię DM BDM o 5 mln z tytułu gamepass - sprawdziłem i rzeczywiście padła taka kwota, z zaznaczeniem, że dotyczy ona wersji na PC.

Licząc razem - 10,61 mln USD z tytułu sprzedaży oraz 5 mln USD za gamepass'a, daje to 15,61 mln USD, czyli po średnim kursie praktycznie dokładnie 60 mln PLN, z tym zastrzeżeniem, że z tego 3,55 mln USD (13,63 mln PLN) zostanie pokazane dopiero w wynikach za przyszły rok).


Abstrahując od premiery FP2 - w październiku podobno premiera The Alters - obejrzałem zapowiedź i mam spore obawy co do sukcesu tej produkcji. Jestem graczem od ponad 30 lat i nie wygląda mi to na potencjalny hit - śmierdzi mi to powtórką z The Invencible. Nowa marka więc raczej nie ma tutaj dużej grupy oczekujących odbiorców - potwierdza to zresztą krótka wishlista na steam (43,5k). Frostpunk 2 miał podobno wishlistę na poziomie 2 mln z czego na ten moment sprzedało się (na steam) pewnie 250-300k, czyli 12-15%. Przyjmując ten przelicznik potencjał na premierę wynosiłby około 6k kopii dodatkowe 30% poza steam ~8k kopii. To dałoby peak na poziomie 1,5 - max 2k osób.

Niech każdy sam oceni, czy taka premiera zadowoli akcjonariat i jakiego otwarcia można się spodziewać w pierwszym dniu notowań...


Żeby było jasne bo się nie określiłem - nie posiadam akcji 11bit, a sytuację obserwuję ze względu na to że mam akcje CDR i interesuje mnie ta branża :)
Edytowany: 23 września 2024 19:07

MrMac
2
Dołączył: 2024-09-23
Wpisów: 10
Wysłane: 23 września 2024 17:45:29 przy kursie: 335,00 zł
tgolik napisał(a):
Ze spadkami na CDR w 2020 roku to było zaskoczenie. W przypadku 11BIT do czynienia mamy już z dokładnie opracowanym i wielokrotnie przetestowanym przez inwestorów mechanizmem okołopremierowym. Ciekawym zdarzeniem był tylko zeszłoroczny spadek na CDR związany z bardzo udaną premierą Phantom Liberty.


Zaskoczeniem było to, w jak gigantyczny sposób CDR wszystkich okłamał odnośnie technicznej strony gry. Testowałem na premierę i to była żenada, pół świata było w szoku że gra jest w tak tragicznym stanie. Bezlitośnie ich wówczas krytykowałem i uważam, że w 100% zapracowali sobie na spadek kursu.

Oczywiście to wszystko to już przeszłość bo CDR dopracował i wyszlifował CP2077 i jest on w mojej opinii w top3 najlepszych gier ever.

Paradoksalnie CDR miał o tyle prościej, że szkielet CP2077 od początku był dobry, a nawalili w kwestiach technicznych i niuansach rozgrywki. Jak widać, to wszystko dali radę naprawić. Z FP2 jest taki problem, że ludzie spodziewali się czegoś innego i 11bit zbyt mocno odbiegł od tego, co przyciągnęło ludzi do pierwszej części.

Pytanie, czy ludzie ostatecznie przekonają się do tego co przygotował 11bit. Jeżeli tak, to oceny pójdą w górę, sprzedaż ruszy do przodu i będzie sukces. Mam Gamepassa więc ograłem sobie epilog i planuję wrócić do gry, żeby sprawdzić o co chodzi z tą polityką i dlaczego jest ona podnoszona przez większość jako główna wada FP2.

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 23 września 2024 18:02:53 przy kursie: 335,00 zł
Niestety może być i taki scenariusz.Gdybsmy zostali na poziomie powiedzmy zysku w tym roku 65 mln( tak wiem nie można tego tak liczyć bo z jednej strony płatności z gamepass w częściach ,z drugiej część kwot z dlc) i mieli cenę do zysku 1/10 to mamy 650 mln 1/20 1.300 mld . W chwili obecnej kapitalizacja to 800 mln. Niestety pokazuje to też że możemy zobaczyć poziomy 200-250 zł.

jakubek
8
Dołączył: 2011-02-11
Wpisów: 35
Wysłane: 23 września 2024 18:48:13 przy kursie: 335,00 zł
Ja nie wiem czy to tak celowo, czy pesymistycznie zakładamy najczarniejszy scenariusz, ale jak można na podstawie przelicznika wishlisty popremierowego liczyć na x tygodni przed premierą potencjał kolejnej gry, której kampania marketingowa jeszcze się nie rozpoczęła i siłą rzeczy jako nowe IP nie miała jeszcze okazji zgromadzić grona "fanów". Osobiście The alters mi się nie podoba, a po średniej premierze Frostpunka 2 mało kto da 11bit kredyt zaufania, ale zachowajmy minimum zdrowego rozsądku... Wzięcie przewidywań BDM co do kwoty z tytułu równoległej premiery na gamepassie też daje do myślenia ^^
Edytowany: 23 września 2024 19:01


007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 23 września 2024 19:42:53 przy kursie: 335,00 zł
MrMac napisał(a):

Abstrahując od premiery FP2 - w październiku podobno premiera The Alters - obejrzałem zapowiedź i mam spore obawy co do sukcesu tej produkcji. Jestem graczem od ponad 30 lat i nie wygląda mi to na potencjalny hit - śmierdzi mi to powtórką z The Invencible. Nowa marka więc raczej nie ma tutaj dużej grupy oczekujących odbiorców - potwierdza to zresztą krótka wishlista na steam (43,5k). Frostpunk 2 miał podobno wishlistę na poziomie 2 mln z czego na ten moment sprzedało się (na steam) pewnie 250-300k, czyli 12-15%. Przyjmując ten przelicznik potencjał na premierę wynosiłby około 6k kopii dodatkowe 30% poza steam ~8k kopii. To dałoby peak na poziomie 1,5 - max 2k osób.

Niech każdy sam oceni, czy taka premiera zadowoli akcjonariat i jakiego otwarcia można się spodziewać w pierwszym dniu notowań...


Czemu mają służyć takie wyliczenia pozbawione sensu? Równie dobrze można by zapytać jaka będzie reakcja na kursie CDP jak peak W4 będzie 5 tyś?

MrMac
2
Dołączył: 2024-09-23
Wpisów: 10
Wysłane: 23 września 2024 20:28:24 przy kursie: 335,00 zł
jakubek napisał(a):
Ja nie wiem czy to tak celowo, czy pesymistycznie zakładamy najczarniejszy scenariusz, ale jak można na podstawie przelicznika wishlisty popremierowego liczyć na x tygodni przed premierą potencjał kolejnej gry, której kampania marketingowa jeszcze się nie rozpoczęła i siłą rzeczy jako nowe IP nie miała jeszcze okazji zgromadzić grona "fanów". Osobiście The alters mi się nie podoba, a po średniej premierze Frostpunka 2 mało kto da 11bit kredyt zaufania, ale zachowajmy minimum zdrowego rozsądku... Wzięcie przewidywań BDM co do kwoty z tytułu równoległej premiery na gamepassie też daje do myślenia ^^


A na jakiej podstawie DM i sami producenci gier przewidują sprzedaż? Wishlisty, wyświetlenia i różnego rodzaju statystyki.

Do premiery The Alters pozostały "pojedyncze tygodnie" więc nie więcej jak 2 miesiące, być może krócej. Kiedy ta whishlista ma się zacząć zapełniać? Poza tym to co napisałeś tym bardziej jest przeciwko The Alters, ponieważ nie dosyć, że jest to nowe IP i nie ma historycznych miłośników (gdzie FP2 tą bazę już miał), to niestety statystyki są przeciwko niemu.

Ja jedynie pokazałem, że na TEN MOMENT nie widzę dużo pozytywów jeżeli chodzi o najbliższą przyszłość i sytuacja może się dynamicznie zmienić - wystartuje kampania marketingowa, whishlista napuchnie, pojawią się pozytywne recenzje i opinie i sentyment się zmieni. BYĆ MOŻE.
Niestety na ten moment nic takiego nie widzę.

007 napisał(a):
MrMac napisał(a):

Abstrahując od premiery FP2 - w październiku podobno premiera The Alters - obejrzałem zapowiedź i mam spore obawy co do sukcesu tej produkcji. Jestem graczem od ponad 30 lat i nie wygląda mi to na potencjalny hit - śmierdzi mi to powtórką z The Invencible. Nowa marka więc raczej nie ma tutaj dużej grupy oczekujących odbiorców - potwierdza to zresztą krótka wishlista na steam (43,5k). Frostpunk 2 miał podobno wishlistę na poziomie 2 mln z czego na ten moment sprzedało się (na steam) pewnie 250-300k, czyli 12-15%. Przyjmując ten przelicznik potencjał na premierę wynosiłby około 6k kopii dodatkowe 30% poza steam ~8k kopii. To dałoby peak na poziomie 1,5 - max 2k osób.

Niech każdy sam oceni, czy taka premiera zadowoli akcjonariat i jakiego otwarcia można się spodziewać w pierwszym dniu notowań...


Czemu mają służyć takie wyliczenia pozbawione sensu? Równie dobrze można by zapytać jaka będzie reakcja na kursie CDP jak peak W4 będzie 5 tyś?



1. Nie porównuj nowej niewiadomej (The Alters), do W4, który będzie duchowym spadkobiercą świetnego W3, który sprzedał się w ponad 50 mln sztuk :)
Pomyśl jaka tam będzie whishlista...
2. Spójrz na peak Cyberpunka - o peak W4 jestem spokojny i obstawiam, że każdy wynik poniżej tego z CP będzie zawodem ;)
3. Marketing CDR przed premierą - tam wszystko zagrało, co przekształciło się na wynik z pkt 2 i późniejszą sprzedaż w ponad 25 mln sztuk

To wszystko przełoży się na OLBRZYMIE oczekiwania przed premierą i presję na wynik, a nie dowiezienie w którymkolwiek z obszarów spowoduje podobną zwałę jaką dzisiaj zaliczył 11bit.


Nie mam 11bit i serio życzę, żeby wszystko się poukładało. Niemniej jak widzę optymizm z powodu nadchodzącej premiery The Alters to jestem trochę zaskoczony i próbuję trochę stonować nastroje :)

KapitanM
12
Dołączył: 2011-01-17
Wpisów: 36
Wysłane: 23 września 2024 20:29:08 przy kursie: 335,00 zł
007 napisał(a):
MrMac napisał(a):

Abstrahując od premiery FP2 - w październiku podobno premiera The Alters - obejrzałem zapowiedź i mam spore obawy co do sukcesu tej produkcji. Jestem graczem od ponad 30 lat i nie wygląda mi to na potencjalny hit - śmierdzi mi to powtórką z The Invencible. Nowa marka więc raczej nie ma tutaj dużej grupy oczekujących odbiorców - potwierdza to zresztą krótka wishlista na steam (43,5k). Frostpunk 2 miał podobno wishlistę na poziomie 2 mln z czego na ten moment sprzedało się (na steam) pewnie 250-300k, czyli 12-15%. Przyjmując ten przelicznik potencjał na premierę wynosiłby około 6k kopii dodatkowe 30% poza steam ~8k kopii. To dałoby peak na poziomie 1,5 - max 2k osób.

Niech każdy sam oceni, czy taka premiera zadowoli akcjonariat i jakiego otwarcia można się spodziewać w pierwszym dniu notowań...


Czemu mają służyć takie wyliczenia pozbawione sensu? Równie dobrze można by zapytać jaka będzie reakcja na kursie CDP jak peak W4 będzie 5 tyś?


Temu samemu, co analizy biur maklerskich zakładające 1.5 mln sprzedanych sztuk the alters albo 2 mln p8. Takie przyjął założenia do modelu i tyle Ci do tego. Rekomendacja sprzedaj XD

007
007
PREMIUM
131
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 578
Wysłane: 23 września 2024 20:48:54 przy kursie: 335,00 zł
Jak już się kleci takie analizy, to wypadałoby jednak zachować choć odrobiną staranności. Zgodnie z Gamalytic wishlista the Alters jest jakieś 15 razy większa.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 23 września 2024 21:31:52 przy kursie: 335,00 zł
MrMac - to mówisz, że optymizm tu dziś gdzieś widzisz?blackeye
Dla mnie jak już się obecnie zaczyna pisanie o zamykaniu luki z 2014 r. to się robi lekko histerycznie...ale wojny mamy dookoła - więc cholera wie...Anxious

Co do FP2 - to szczerze przyznam, że nadal nie rozumiem skali zawodu tą premierą i co za tym idzie - skali tej przeceny.
Ale też nie upieram się, że muszę zrozumieć - więc się z ciekawością przyglądam.
FP2 trzy dni od premiery ma sprzedanych sporo więcej kopii niż fp1 (oczywiście wliczając preordery) i za znacznie większą kwotę (nawet uwzgldędniwszy rozkład geograficzny sprzedaży, wyższa cena plus spora ilość wersji deluxe jaka poszła w preorderze - da większą kwotę).

Oceny są sporo niższe niż fp1 - to fakt. Ale...póki co ciężko stwierdzić by wyhamowały one jakoś sprzedaż. Być może, ale to domysły. Obecnie FP2 nadal w pierwszej 8-ce globala na steam.
Pytanie czy te oceny wyhamują sprzedaż w przyszłości? I jeśli tak to jak bardzo. Tego obecnie nie sposób przewidzieć ale zwraca uwagę, że gro tych ocen jest za...odmienność od FP1. I niemal tylko za to.
Póki co wystawiają je głównie najwierniejsi fani fp1. Ciekawe czy ten trend utrzyma sie długo. Wypalenie się świętego oburzenia fanów fp1 oraz ciągły napływ nowych graczy do fp2, a także prosty fakt, że gracze będą mieli do wyboru dwie gry i ciężko będzie im już pomstować, że jedna nie jest drugą, poprawią moim zdaniem w średnim terminie oceny. Do tego spółka poprosiła fanów o wystawianie opinii o FP2 - licząc na przypływ pozytywów.

Moim zdaniem FP2 będzie takim samym lonsellerem jak FP1. Spółka jeszcze długo będzie zarabiać na obu produktach - niejako wzajemnie się uzupełniających.

Dzisiejsze hiseryczne czarnowidztwo oparte wydaje się być w jakiejś też części o to, że spora grupa inwestorów uważała od początku FP2 za coś czym nie miało prawa być - za grę która popularnością dorówna co najmniej Dying Light, CP77 czy Wieśkowi (to porównywanie peaków do CP77d'oh! ). To, że tak sie nie stanie dla w miarę znających realia tej branży było oczywiste. Niestety wydaje się, że dla sporej części - nie. Stąd potężne rozczarowanie.

W każdym razie FP2 to nie jest jedyna gra spółki na lata jak to było w przypadku FP1. Przychody z niej - nawet jak nie będą większe od spodziewanych (tylko znów przez kogo..?) - to nie będą jedynymi przychodami 11bit. Przed nami kolejne premiery. Jak w ich przypadku będzie - zobaczymy. Ale odpowiedź jaka jest sytuacja spółki - dadzą tylko łączne przychody i to pewnie w troszkę dłuższym niż parę dni terminie.

Dziś ogromy obrót na akcjach Bitów. Wielu pożegnało się ze spółką. Wielu się z nią przywitało albo powiększyło pozycje.
Dzień na giełdzie nie zawsze musi być piękny....ale czasem bywa ciekawy wave

To napisze mi ktoś na czym dramat premiery FP2 polega (abstrahując od nierealnych oczekiwań i spadku kursu akcji)? wave



aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 23 września 2024 21:56:06 przy kursie: 335,00 zł
Frey, napiszę Ci zwięźle. Rynek od kilku lat wyceniał 11Bit z dużą premią. Kurs nie odzwierciedlał bieżących wyników spółki, ale ich przyszły skokowy wzrost przy okazji premier własnych oraz tych z wydawnictwa. Frostpunk 2 jako sequel wydany po 6 latach wypada dość blado. Biorąc pod uwagę bazę graczy jedynki, dużo większą liczbę klientów Steam niż przed laty, czy koszty produkcji, rynek słusznie odbiera tą premierę negatywnie. Dodając nietrafione gry z wydawnictwa, niedorastające do pięt taniutkim Moonlighter i Children of Morta, rzeczywistość po prostu skrzeczy. Brak póki co danych pozwalających na optymistyczne podejście co do sprzedaży The Alters i P8 (jedna wielka niewiadoma).

MrMac
2
Dołączył: 2024-09-23
Wpisów: 10
Wysłane: 23 września 2024 21:58:03 przy kursie: 335,00 zł
@007

Nie widzę wishlisty na gamalytic - pisałem o wishliście na steam. W związku z tym, uwzględniając nawet Twoją wartość, daje to <100k sprzedanych kopii dla konwersji analogicznej do FP2 (15%). Pytanie jaka będzie konwersja wishlisty dla nowego i nieznanego IP - to już będzie zależało od recenzji, marketingu, itd.
Nie ma się co jednak oszukiwać, że obecna sytuacja FP2 raczej sprzedaży The Alters nie pomoże.

@Frey
Czy ja widzę optymizm? Na ten moment nie. W mojej ocenie mrzonki o 900 zł można odłożyć na półkę. Prędzej wpadnie 2 z przodu i ostre wahania kursu niż powrót do 600 . Oczywiście, wszystko jest możliwe i jeżeli oceny się poprawią, sprzedaż ruszy z kopyta, a do tego The Alters zaliczy udaną premierę, to kurs może pójdzie do góry.

Niemniej ja na to nie postawię - za 2-3 miesiące możemy się cofnąć do tej rozmowy i sprawdzić kto lepiej wyczuł temat :)


EDIT:
Na Twoje pytanie dobrze odpowiedział @aircanada15 - wyniki sprzedaży są niewystarczające w perspektywie oczekiwań, wyniku poprzednika, czasu jaki Spółka potrzebowała na wyprodukowanie tego tytułu oraz jej wyceny. To jest po prostu słaby wynik :(
Edytowany: 23 września 2024 22:02

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 23 września 2024 22:04:53 przy kursie: 335,00 zł
Frey jak już wspomniałeś nierealne załozenia analityków głównym powodem jest ocena graczy która z 90 % pozytywów spadła na 70% .Ogólnie to narzekanie że nie jest to frostpunk 1 i nie czuć tego klimatu i że stracił duszę.Narzekania są też na zbyt krótka rozgrywkę jeżeli chodzi o scenariusz ok 7 h ale jak to wiele recenzji mówi jest to wstęp albo ,, samouczek ,, do normalnej gry.Gracze narzekają na politykę w grze a niektórzy się zachwycają.Jak zobaczysz opinie na steam to większość nie przeszło scenariusza i ma ponieżej 7 h gry nie wspominając że są tacy co mają 10 min czy 20 min. Część graczy chciało lepszego Fp2 a nie innego. Na to wszystko była dziś reakcja obawiając się dalszej złej sprzedaży a resztę to chyba znasz

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 23 września 2024 22:12:52 przy kursie: 335,00 zł
Cytat:
- Nie będziemy eksperymentować z gatunkiem, ani zmieniać zasad świata gry – oprzemy się na fantazji realistycznego survivalu z pierwszej części, gdzie jest mały człowiek i wielka, zagrażająca życiu dżungla – za to gracze pokochali ten tytuł i nie chcielibyśmy ich zaskoczyć czymś dziwnym. Zdarzają się przypadki, gdzie kontynuacje były eksperymentem i kończyły się zawodem graczy – mówi Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar.

Wywiad w pb.pl opublikowany w piątek o 13...to był znak...

jakubek
8
Dołączył: 2011-02-11
Wpisów: 35
Wysłane: 23 września 2024 22:35:58 przy kursie: 335,00 zł
MrMac napisał(a):
jakubek napisał(a):
Ja nie wiem czy to tak celowo, czy pesymistycznie zakładamy najczarniejszy scenariusz, ale jak można na podstawie przelicznika wishlisty popremierowego liczyć na x tygodni przed premierą potencjał kolejnej gry, której kampania marketingowa jeszcze się nie rozpoczęła i siłą rzeczy jako nowe IP nie miała jeszcze okazji zgromadzić grona "fanów". Osobiście The alters mi się nie podoba, a po średniej premierze Frostpunka 2 mało kto da 11bit kredyt zaufania, ale zachowajmy minimum zdrowego rozsądku... Wzięcie przewidywań BDM co do kwoty z tytułu równoległej premiery na gamepassie też daje do myślenia ^^


A na jakiej podstawie DM i sami producenci gier przewidują sprzedaż? Wishlisty, wyświetlenia i różnego rodzaju statystyki.

Do premiery The Alters pozostały "pojedyncze tygodnie" więc nie więcej jak 2 miesiące, być może krócej. Kiedy ta whishlista ma się zacząć zapełniać? Poza tym to co napisałeś tym bardziej jest przeciwko The Alters, ponieważ nie dosyć, że jest to nowe IP i nie ma historycznych miłośników (gdzie FP2 tą bazę już miał), to niestety statystyki są przeciwko niemu.

Ja jedynie pokazałem, że na TEN MOMENT nie widzę dużo pozytywów jeżeli chodzi o najbliższą przyszłość i sytuacja może się dynamicznie zmienić - wystartuje kampania marketingowa, whishlista napuchnie, pojawią się pozytywne recenzje i opinie i sentyment się zmieni. BYĆ MOŻE.
Niestety na ten moment nic takiego nie widzę.



ehh, gorzej tu niż na bankierze się robi, z takim sposobem wyliczeń to nawet na staż w DM ciężko by się było dostać, chociaż może tego typu metody stosują i dlatego te ich prognozy tak często odbiegają od rzeczywistości ^^ ale żeby post był jakkolwiek merytoryczny to tak, o wishlisty można się opierać, ale trzeba robić to z głową, stosujesz przelicznik dla wishlisty z dnia premiery do ilości osób na wishliście gry, która jeszcze nawet nie ma ogłoszonej konkretnej daty premiery, a co za tym idzie do tego czasu urośnie to raz, a dwa to że gra jest póki co nieznana szerszej grupie odbiorców oznacza, że sporo osób usłyszy o niej po raz pierwszy w czasie kampanii marketingowej i doda ją wówczas do wishlisty, z kolei gdyby gra taka była już znana większej liczbie odbiorców i na tym etapie miałą słabą wishlistę to raczej nie byłoby prawdopodobne, że ta istotnie się zwiększy, bo ciężko byłoby dotrzeć do potencjalnych nowych odbiorców. Jak się trzeźwo ocenia sytuację i ruszy trochę głową to naprawdę nie jest takie trudne do zrozumienia...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



852 853 854 855 856

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,183 sek.

uyebicbp
qbmzxvnp
puceafdk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
uxczcitb
tubcjgrl
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat