sdqkbrlt
Advertisement
PARTNER SERWISU
enxtujbw
864 865 866 867 868
Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 4 października 2024 20:35:21 przy kursie: 290,00 zł
piotrek6660 napisał(a):


Z kręgu branżowego- zobaczcie co "plotka" zrobiła dziś z kursem zdołowanego Ubisoftu(podobno blisko przejęcia przez chiński Tencent).


Tencent od lat był zainteresowany kupnem Ubisosftu. Mówiło się o brudnym przejęciu akcji z rynku. Kto jak nie oni był zainteresowany, aby uwalić kurs? Przez kilka lat nasilał się hejt na tą firmę. Ruskie farmy trolli działają, to jaki problem by mieli Chińczycy, żeby coś takiego zorganizować.
Przypomnę, że jak akcje CD Projektu spadały, to też się mówiło o brudnym przejęciu. Duży kapitał może wiele, w internecie jesteśmy zasadniczo anonimowi i nie znamy intencji. Mało to po bankierach naganiaczy?

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 4 października 2024 21:42:17 przy kursie: 290,00 zł
Rif: pomieszałeś fakty. To nie Tencent chciał przeprowadzić wrogie przejęcie francuskiej firmy.
Akurat Chińczycy wchodzili do akcjonariatu w porozumieniu z zarządzającymi Ubisoftem.
Z CDR podobnie, główni akcjonariusze w pełni zabezpieczyli się przed wrogim przejęciem.

MarekPtrl
24
Dołączył: 2016-11-09
Wpisów: 68
Wysłane: 4 października 2024 22:27:09 przy kursie: 290,00 zł
Rif napisał(a):
Przez kilka lat nasilał się hejt na tą firmę. Ruskie farmy trolli działają, to jaki problem by mieli Chińczycy, żeby coś takiego zorganizować.


Najprościej zwalić winę na toksyczny fandom, wyimaginowanych ruskich troli i hejt.

Najtrudniej przełknąć własną porażkę :)



sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 4 października 2024 22:29:22 przy kursie: 290,00 zł
baks napisał(a):
sledzik007 napisał(a):
Dopytywałem się na forum inwestorskim o road map to powiedzieli że do FP2 takiej nie bedzie

Na stworzenie tego potrzebują dojść do siebie po szoku i jakiś miesiąc-dwa na strategię. Może za 2-3 miesiące coś wyklikają.
Brak tego będzie słabo rzutował na strategię. Na tą chwilę na pewno nie są gotowi na to. Po FP1 także dość długo im to zajęło.


Oni muszą podejmować kroki dość szybko.Patrzac jak oni myślą mogą przyspieszyć jakiś dodatek. Co do słów prezesa to jego słowa nic nam nie dają i to że się zarzekał że nie będzie contentu dla graczy fp1 to nie znaczy że nie będzie.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 4 października 2024 22:29:31 przy kursie: 290,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Rif: pomieszałeś fakty. To nie Tencent chciał przeprowadzić wrogie przejęcie francuskiej firmy.
Akurat Chińczycy wchodzili do akcjonariatu w porozumieniu z zarządzającymi Ubisoftem.
Z CDR podobnie, główni akcjonariusze w pełni zabezpieczyli się przed wrogim przejęciem.


Fakt, pomerdalo mi się, to było Vivendi. Niemniej tanie akcje i jazda po Ubisoft idealnie pasuje braciom Guillemotom i Tencentowi, by wykupic spółkę i zejść z giełdy. To pasuje do tego, co pisałem, że 11bit też powinien wyjść. Jeśli Ubisoft przestanie być spółką notowaną, skończy się nagonka. Idę o zakład.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 4 października 2024 23:19:19 przy kursie: 290,00 zł
sledzik007 napisał(a):
Baks teraz kluczowe jest jak się wywiną z tego bałaganu z Fp2.Drogi są dwie ,albo udają że tematu nie ma i wydają dlc i poprawiają błędy techniczne, albo wydają darmowe dlc w którym zmienia się rozgrywka dla fanów fp1.


@śledzik007
Niczego nie będa poprawiać, ponieważ są zadowoleni z premiery - jest ona zgodna z planem:

Cytat:
Sprzedaż najnowszej gry i kalkulacje odnośnie Game Passa ocenia jako zgodne z założeniami.

www.pb.pl/11-bit-studios-liczy...

Rif napisał(a):

Fakt, pomerdalo mi się, to było Vivendi. Niemniej tanie akcje i jazda po Ubisoft idealnie pasuje braciom Guillemotom i Tencentowi, by wykupic spółkę i zejść z giełdy. To pasuje do tego, co pisałem, że 11bit też powinien wyjść. Jeśli Ubisoft przestanie być spółką notowaną, skończy się nagonka. Idę o zakład.


Warto nadmienić że C/Z Ubisoft = 8.
ycharts.com/companies/UBSFY/pe...
A w portfolio mnogo marek i tytułów: Assasin Creed, Far Cry...
Nasz polski gamedev jest droższy od zachodniego. Chętni do przejęcia 11b się pojawią w okolicach tej wartości wskaźnika

Przy średniorocznym zysku 50 mln netto, jest to dokładnie 166.66 PLN za akcję. Będzie tyle zysku? Na globalu mamy miejsce #63 w 2 tygodnie od premiery.
Edytowany: 4 października 2024 23:27

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 5 października 2024 00:57:39 przy kursie: 290,00 zł
Od czapy to c/z UBI.
Może i będzie 8 w tym sezonie, jednak w roku fiskalnym 2023 ponieśli 490 mln EUR straty. Za ostatnie 5 lat narastająco też są pod kreską.
Finanse UBI: tutaj
Edytowany: 5 października 2024 01:01

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 5 października 2024 05:25:02 przy kursie: 290,00 zł
Vox napisał(a):


@śledzik007
Niczego nie będa poprawiać, ponieważ są zadowoleni z premiery - jest ona zgodna z planem:


Teoretycznie powinno być.poniewaz koszty gry to ok 60-65 mln zł a gra się zwróciła.Wiemy o sprzedaży na pewno 350 tys kopii i o okrągłej sumie co może świadczyć o 400 tys.Gra wiadomo dalej się sprzedaje.Zagadką są koszty które mogły wzrosnąc przy premierze ale też nie powiedziane bo w marketing jakoś kasy nie było widać żeby wkładali.Patrzac że dotychczas wychodzili w okolicach zera to przychody z Fp2 mogą być zyskiem Jedyne co martwi to niejasna struktura zyski gamepass.Wiedzac że mamy ok 350 tys sprzedanyxh kopii możemy oscylować że z sprzedaży samej gry za ten okres firma ma od 20 mln do 35 mln(pytanie gdzie było najwięcej sprzedawanych kopii.
30 mln zł to suma nie zadowalająca ale trzeba pamiętać że mamy jeszcze wyprzedaże gdzie generuje się główne przychody.
Pytanie ile sprzedadzą kopi do końca roku?Może być to 50 a może i 200 tys.liczac za kopie ok 70 zł to mamy 3.5 do 14 mln zł
Patrząc na to wszystko zysk można wyliczyć na dwa sposoby:
Licząc liczbę kopii 400 tys razy 50 zł z gry.Gra w najniższych cenach sprzedaje się ok 80 zł .Liczą że steam zabiera 30% i mamy ok 20 % podatku.Daje nam to kwotę 50 zł z gry dla firmy.To taki wariant pesymistyczny bo sprzedaje się też za 45 euro czyli ok 190 zł za grę.Co daje 130 zł dla spółki
Licząc że sprzedaż jest 50/50 drogi rynek i tani rynek to 130 60= 190/2=85 z jednej kopii
85 zł -20% bo tyle myśle że będzie wynosiła obniżka w tym roku daje 68 zł za kopie
Więc
400 tyś* 50 zł =20 ml zł
400 tys *68 zł= 27.2 mln
Zakładamy że sprzeda się jeszcze 50 lub 200 tys
50tys *50=2.5 mln
50 tyś *68=3.4 mln
200 tyś *50 zł=10 mln
200 tyś *68zł=13 600
To tak 450 tys po 50 zł daje teoretyczny zysk 22.5 mln gamepass
600 tys to 30 mln
450* 68 zł 30.5 mln
600 tys to 40.8 mln
Do tego dochodzi gamepass
Zakładając pesymistyczna wersje mamy 22.5 mln zł na 700 mln kapitalizację co daje cenę do zysku ponad 1/30
Ja obstawiam że z gamepass może być ok 20 mln zł co może dać łącznie 42.5 mln co robi c/z 1/17 co jest realne
Może być też 70 mln i mamy 1/10
Kluczowe jest to czy wywiną się z złej prasy czy będą udawać głupa
Edytowany: 5 października 2024 10:12

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 5 października 2024 12:28:13 przy kursie: 290,00 zł
sledzik007 napisał(a):

Ja obstawiam że z gamepass może być ok 20 mln zł co może dać łącznie 42.5 mln co robi c/z 1/17 co jest realne


C/Z=17 w roku premiery głównej gry spółki, robionej wiele lat, to drogo.
Alters ma mniej wiecej miejsce Invincible na WL. Invincible sprzedał ok 120k kopii w rok.
P8 nie ma nawet strony na steam.

CrepyJar, spółka która wydała porównywalną grę:
- Green Hell: 6 mln egzemplarzy
- Frostpunk 1: 6 mln egzemplarzy

ma na dziś kapitalizję: 269 mln 11bit zaś 701 mln Dlaczego niby 11bit miałby być więcej wart od CRJ?
Edytowany: 5 października 2024 12:34

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 5 października 2024 13:07:04 przy kursie: 290,00 zł
Vox napisał(a):

C/Z=17 w roku premiery głównej gry spółki, robionej wiele lat, to drogo.
Alters ma mniej wiecej miejsce Invincible na WL. Invincible sprzedał ok 120k kopii w rok.
P8 nie ma nawet strony na steam.

CrepyJar, spółka która wydała porównywalną grę:
- Green Hell: 6 mln egzemplarzy
- Frostpunk 1: 6 mln egzemplarzy

ma na dziś kapitalizję: 269 mln 11bit zaś 701 mln Dlaczego niby 11bit miałby być więcej wart od CRJ?

O to to...
I pomimo tych gier, CreepyJar ma obecnie nic nieznaczące zyski netto w kwartałach, więc te wyceny się ustabilizują.
Uważam, że 11BIT w wycenie nawet te 300-350 mln zł byłby wyceniony 'godziwie', czyli -50% od obecnego kursu wiec okolice 130 - 150 zł.

Muszą być czynniki, które będą sprzyjać wzrostom. Alters to może być to, ale jak piszesz - jest wysokie ryzyko, że będzie to powtórka z Invincible od Starward Industries. Wszyscy wiemy co to oznacza.

Więc ciężko tutaj wpłynąć na zmianę sentymentu - musieliby rynek czymś zaskoczyć, a na razie wszystko jest wyłożone na stół.
Edytowany: 5 października 2024 13:07


Oldpara
PREMIUM
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 57
Wysłane: 5 października 2024 15:00:56 przy kursie: 290,00 zł
sledzik007 napisał(a):

(....)
Do tego dochodzi gamepass
Zakładając pesymistyczna wersje mamy 22.5 mln zł na 700 mln kapitalizację co daje cenę do zysku ponad 1/30
Ja obstawiam że z gamepass może być ok 20 mln zł co może dać łącznie 42.5 mln co robi c/z 1/17 co jest realne
Może być też 70 mln i mamy 1/10
Kluczowe jest to czy wywiną się z złej prasy czy będą udawać głupa


Ja lubię 11B i im kibicuje. Uważam że się będą rozwijać i że to porządna firma.

Ale - nie wchodząc w szczegóły - jeśli twoje analizy są ok - to tutaj dalej jest drogo nawet w najlepszym scenariuszu (bo C/Z 10 to jest fajne dla stabilnej spółki która płaci dywidendy a nie dla takiej co zaraz jej się zyski złamią przez pół).

Jedynym uzasadnieniem takiej wyceny może być wiara że Alters się sprzeda tak jak FP2. A sprzeda się?

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 5 października 2024 15:26:09 przy kursie: 290,00 zł
Co do Creepyjar to 6 mln zł zysku za 0.5 roku to nie cudo.Nie znam co oni tam szykują więc się nie wypowiadam.

Wszyscy cudów oczekują od Alters a ja liczę na wyciśniecie cytryny z Fp2 .Pamiętać jak po Fp1 były opinie że przez brak premier wyniki poleca na łeb na szyję.A się okazało co innego .Info wypuścili hotfixa 1.05 .
Co do sprzedaży to gdyby średnio sprzedawali 1000 egzemplarzy dziennie to do końca roku mamy ok 90 tys.Jak 500 to 45 tys.Daj nam to wyobrażenie że do końca roku mogą sprzedac ok 450-500 tys egzemplarzy na spokojnie ponieważ kiedy prezes robił wywiad to było około 400 a wtedy lepiej się przestawała więc bym strzelał w 500.Oczywiscue wynik ten na plus mogą zaburzyć wyprzedaze

sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 5 października 2024 20:54:50 przy kursie: 290,00 zł
Oldpara napisał(a):
sledzik007 napisał(a):

(....)
Do tego dochodzi gamepass
Zakładając pesymistyczna wersje mamy 22.5 mln zł na 700 mln kapitalizację co daje cenę do zysku ponad 1/30
Ja obstawiam że z gamepass może być ok 20 mln zł co może dać łącznie 42.5 mln co robi c/z 1/17 co jest realne
Może być też 70 mln i mamy 1/10
Kluczowe jest to czy wywiną się z złej prasy czy będą udawać głupa


Ja lubię 11B i im kibicuje. Uważam że się będą rozwijać i że to porządna firma.

Ale - nie wchodząc w szczegóły - jeśli twoje analizy są ok - to tutaj dalej jest drogo nawet w najlepszym scenariuszu (bo C/Z 10 to jest fajne dla stabilnej spółki która płaci dywidendy a nie dla takiej co zaraz jej się zyski złamią przez pół).

Jedynym uzasadnieniem takiej wyceny może być wiara że Alters się sprzeda tak jak FP2. A sprzeda się?


To przepraszam to ile tu ma być c/z 1? Bo jeżeli 1/10 nawet 1/8 to jest zła cena to jaka jest dobra. Nie każda spółka jest spółką dywidendową przypominam. Czekam na komentarze
Edytowany: 5 października 2024 20:57

Stockinger
7
Dołączył: 2008-07-26
Wpisów: 40
Wysłane: 7 października 2024 09:03:59 przy kursie: 290,00 zł
Marka FrostPunk jest do zaorania. Ten podobno sequel:
>> ledwo dobija do 10 tys komentarzy na Steam aktualnie
>> grających między 3 tys a 8 tys na dobę
>> zignorował fanów "jedynki"
>> nowych nie zdobył przez słaby marketing

Dodam co do gameplayu: ten numer udał się tylko raz. Przypadek GORDa - identyczna główna mechanika zcentralizowanego źródła energii, rozpraszającej się promieniście z gasnącą siłą - mówi wydatnie że ten pomysł nie jest fajny, nie podoba się, nie nadaje się.

Studio samo nie wie, czym ta gra ma być, jak przez tyle lat zrobili zaledwie kilka godzin gry. Analogicznie jak "zaorali" This War Of Mine, jeszcze szybciej powinni zrobić z FrostPunk. Zgodzę się: "jedynka" dzięki wieloletniej pracy została wyciśnięta dobrze. Ale "dwójka" nie ma tej samej przewagi tj. świeżości. Powiem że wręcz przeciwnie: pójście w model Strange City Builder jest jeszcze większą grafomanią. Dało się wybaczyć "symulator zamrożonego Robinsona Cruzoe" dlatego że skupiał się na osobowościach, jednostkach. Postawmy sobie pytanie co wnosi "symulator dziwnego megalopolis"? A swoją drogą, dlaczego uchodźcy z Wiktoriańskiego Londynu, zamiast zreplikować rozwiązania demokracji ugruntowane przez duże kilkaset jak nie ponad tysiąc lat u siebie, poszli na Spitzbergen odkrywać koło na nowo?

To Spółka powinna się odkryć na nowo. Albo nawet zamknąć, jak tu jeden Kolega pisał.
Edytowany: 7 października 2024 09:05

7ukasz
1
Dołączył: 2024-09-26
Wpisów: 13
Wysłane: 7 października 2024 09:57:14 przy kursie: 290,00 zł
Stockinger napisał(a):

>> ledwo dobija do 10 tys komentarzy na Steam aktualnie


Komentarzy jest ~12.5k (żródło SteamDB)

Stockinger napisał(a):

>> grających między 3 tys a 8 tys na dobę


Peak na dobę jeszcze nigdy nie spadł poniżej 6k. (żródło SteamDB)

Stockinger napisał(a):

>> zignorował fanów "jedynki"


Podobno "tylko" ~400 komentarzy mówi o ignorowaniu, zawodzie oczekiwań (żródło wywiad na parkiecie, FP1 vs. FP2)

Stockinger napisał(a):

>> nowych nie zdobył przez słaby marketing


Źródło?

Stockinger napisał(a):

To Spółka powinna się odkryć na nowo. Albo nawet zamknąć, jak tu jeden Kolega pisał.


Aha.

Bardziej niż subjektywne uczucia interesowało by mnie:

sledzik007 napisał(a):

To przepraszam to ile tu ma być c/z 1? Bo jeżeli 1/10 nawet 1/8 to jest zła cena to jaka jest dobra. Nie każda spółka jest spółką dywidendową przypominam. Czekam na komentarze



Edytowany: 7 października 2024 10:15

MrMac
2
Dołączył: 2024-09-23
Wpisów: 10
Wysłane: 7 października 2024 11:00:25 przy kursie: 290,00 zł
7ukasz napisał(a):
Stockinger napisał(a):

>> grających między 3 tys a 8 tys na dobę


Peak na dobę jeszcze nigdy nie spadł poniżej 6k. (żródło SteamDB)


Jak się domyślam, kolega miał na myśli dokładnie to co napisał, czyli liczbę jednocześnie grających, a nie peak i w takim przypadku miał rację, bo wynosi ona pomiędzy 3 a 8 tys osób.

Podtrzymuję swoje wcześniejsze zdanie, że premiera pod tym względem jest wielkim zawodem. Widać, że gra nie trafiła w gusta graczy i wyraźnie widać to na liczbie grających, chociażby w porównaniu do części 1.


W ostatnich 7 dniach różnica w peak wynosi od 15 do 28% mniej graczy niż osób grających na tym samym etapie w FP1. Biorąc pod uwagę, że jest to już znane i cieszące się uznaniem IP oraz oczekiwania jakie były w stosunku do niej, to jest to bardzo słaby wynik.


kliknij, aby powiększyć

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 7 października 2024 11:10:56 przy kursie: 290,00 zł
Liczba komentarzy wystawionych przez osoby, które dokonały zakupu gry na Steam wynosi 9931, czyli <10.000

7ukasz
1
Dołączył: 2024-09-26
Wpisów: 13
Wysłane: 7 października 2024 11:19:00 przy kursie: 290,00 zł
MrMac napisał(a):

Jak się domyślam, kolega miał na myśli dokładnie to co napisał, czyli liczbę jednocześnie grających, a nie peak i w takim przypadku miał rację, bo wynosi ona pomiędzy 3 a 8 tys osób.

Nigdzie nie napisałem że kolega napisał coś co się nie zgadza. Chodziło mi bardziej o sentyment wpisu: Ledwo, 3k, zignorował, słaby, etc.

MrMac napisał(a):

W ostatnich 7 dniach różnica w peak wynosi od 15 do 28% mniej graczy niż osób grających na tym samym etapie w FP1.

Są tu wliczeni gracze z Game Passa? Jak to liczyć?

MrMac napisał(a):

Biorąc pod uwagę, że jest to już znane i cieszące się uznaniem IP oraz oczekiwania jakie były w stosunku do niej, to jest to bardzo słaby wynik.

Oczekiwania były różne. Także tutaj na forum. Czy bardzo słaby wynik? Możliwe, myślę że przyszłość pokaże. Ale co z tym C/Z?


sledzik007
54
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-07-11
Wpisów: 442
Wysłane: 7 października 2024 12:38:06 przy kursie: 290,00 zł
Po pierwsze co do recenzji i miejsc na liście global bestseller to one są inne niż w rzeczywistości.Fp 2 na GB jest gdzieś ok 48 miejsca ,według steamdb 71.Ilosc komentarzy jest też inna


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 7 października 2024 13:02:08 przy kursie: 290,00 zł
Jak usuniesz na STEAM wszystkie filtry (szczególnie Twoje Języki i źródło zakupu), to ilość recenzji okazuje się taka sama jak na steamdb.
Nie wiem natomiast, jak znaleźć listę bestsellerów na Steamdb ale zakładam, że też problem leży w filtrach lub drobnym opóźnieniu czasowym.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



864 865 866 867 868

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,264 sek.

mnuxypeb
niucbwgy
tebxpvni
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dnmmnaqv
xopmqcic
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat