119 Dołączył: 2021-01-14 Wpisów: 512
Wysłane:
16 grudnia 2024 11:13:02
przy kursie: 189,30 zł
A tak z innej beczki, patrzac jak mocno aktywowali sie z wywiadami i cala reszta, zestawiajac to z ich wlasnymi slowami o marketingu z poprzednich konferencji, jestem pewien, ze docelowo celuja w grudzien 2025.
Ciekawe czy uda im sie dowiezc czy jednak przesuna.
|
|
PREMIUM
27 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-29 Wpisów: 95
Wysłane:
16 grudnia 2024 11:19:12
przy kursie: 189,30 zł
Dopiero zaczeli etap produkcji duzej gry AAA na nowym silniku a ty chcesz w rok zakończenie produkcji i testy? Nierealne. 2027 realniejszy.
|
|
42 Dołączył: 2020-11-18 Wpisów: 123
Wysłane:
16 grudnia 2024 13:01:08
przy kursie: 189,30 zł
Rufusinski napisał(a):A tak z innej beczki, patrzac jak mocno aktywowali sie z wywiadami i cala reszta, zestawiajac to z ich wlasnymi slowami o marketingu z poprzednich konferencji, jestem pewien, ze docelowo celuja w grudzien 2025. Kolega ma "rację". CD Projekt nauczony doświadczeniami z premierą CP2077 zapewne będzie chciał wypuścić grę jak najszybciej ;) W konsekwencji tamtych wydarzeń kurs spadł tylko o 83% z poziomu 464 zł na 76,81 zł. Zapewne dla właścicieli to nic nie znaczyło i zrobią co w ich mocy, żeby historia się powtórzyła. To oczywiście żart. Przypomnę, że CP2077 ujrzał światło dziennie po 2,5 roku od pierwszego trailera. A to i tak było znacznie za szybko. hal80 napisał(a):Dopiero zaczeli etap produkcji duzej gry AAA na nowym silniku a ty chcesz w rok zakończenie produkcji i testy? Nierealne. 2027 realniejszy. Również tak to widzę. I to zdecydowanie późne 2027.
Edytowany: 16 grudnia 2024 13:02
|
|
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
16 grudnia 2024 13:39:39
przy kursie: 189,30 zł
Ja niezmienne zakładam premierę na koniec 2026 r. początek 2027 r. Uważam też, że w 2028 r. będzie kolejna premiera (Sirius lub Canis Majoris). Uważam także, że w 2025-26 coś podkręci przychody. Soundtrack z trailera :) www.youtube.com/watch?v=ipPh_0...
Edytowany: 16 grudnia 2024 13:40
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
16 grudnia 2024 13:46:28
przy kursie: 189,30 zł
Przychody z Wiedźmina 3 obecnie skutecznie podkręca szum wkoło W4. O 60% więcej grających w Wieśka na STEAMie i od kilku dni pierwsza 30-tka w Global Top Sellers. Co jeszcze nas czeka z działań animujących backlog, któż to wie? Tak w ogóle na GLOBAL STEAM Top Sellers w pierwszej 30-tce mamy wszystkie 6 tytułów CD Projektu. I jak tu ich nie uwielbiać?
Edytowany: 16 grudnia 2024 13:47
|
|
27 Dołączył: 2024-08-14 Wpisów: 69
Wysłane:
16 grudnia 2024 14:03:36
przy kursie: 189,30 zł
animaes napisał(a): Przypomnę, że CP2077 ujrzał światło dziennie po 2,5 roku od pierwszego trailera. A to i tak było znacznie za szybko.
Problemy CP2077 wynikały z problemów z silnikiem z którymi walczyli przez rok przed premierą. Gdyby nie to gra wyszłaby wcześniej i w lepszym stanie technicznym. Fabularnie i pod kątem mechanik gra była już wtedy bardzo dobra. Obecnie mają inne podejście bo obecnie gra musi cały czas działać na wszystkim. Nie zostawiają optymalizacji na koniec, robią ją na bieżąco więc nawet teraz gdy odpalają build gry na PC/PS5/XSX/XSS to on działa tak jak ma działać po wydaniu. UE5 jest tez zupełnie innym silnikiem niż RE3. Poprzedni silnik miał problemy z obsłużeniem ilości danych jakie były potrzebne grze w przypadku CP. Projekt CP2077 był zbyt ambitny na tamte czasy i zabrakło decyzji biznesowej o porzuceniu starych konsol (PS4 i XO), ale to by również spowodowało piekło. Przekładać premiery też nie mogli w nieskończoność więc puścili grę i zamknęli oczy... Obecnie mają zrobioną dobrze preprodukcję (wnioskuję po komunikacie wydanym wraz z informacją o zmianie fazy projektu) więc nie powinno być powtórki z W3 gdzie masa rzeczy została wywrócona do góry nogami podczas produkcji co znów wydłużyło czas produkcji. I po kolejnych zmianach znów musieli modyfikować silnik i sprawdzać wszystko jak działa. Sami przyznali, że wersja UE5 na której pracują jest bardzo niestandardowa i że znacznie szybciej im się pracuje na UE5 niż na RE3. W q1 pracowało już ponad 400 deweloperów nad projektem który był oficjalnie w preprodukcji (obecnie gra jest produkcji i stan devów jest podobny), czy myślisz, że te osoby siedziały i oglądały memy? :) Nie, ci ludzi już mogli robić działa stricte produkcyjne. Granica pomiędzy etapami jest umowna. W wywiadzie dla Eurogamera powiedzieli, że dopóki nie mają wszystkiego gotowego nie zmienią statusu projektu. Ale to nie znaczy, że level designer siedzi przez 3 miesiące i nic nie robi bo projekt jest w preprodukcji więc on nie może nic działać...Chyba Pan Nowakowski w telco z analitykami powiedział, że mają całkiem spory fragment gry zrobiony. W komunikacie odnośnie wejścia W4 w produkcję jest też informacja, że gra weszła w ten etap kilka tygodni wcześniej, a nie w dniu komunikatu więc równie dobrze gra może być w produkcji od września/października. Trailer bazuje na quescie z gry - na modelach oraz asetach zrobionych dla W4, a nie dla tego zwiastuna. Nie bronię ich, nie jestem też jestem fanatykiem mimo, że czekam na W4 i zysk z inwestycji. Firma ma zarabiać, a nie zrobi tego bez swoich sztandarowych produktów, czyli gier. Ile można mieć zysku z merchu, kart do gwinta, czy licencji na jakieś małe produkty. Za q3 zysk był wysoki bo dostali jednorazowo pieniądze od Sony za udostępnienie CP w PS Plus, a tego już kolejny raz nie będzie. Wydatki będą rosnąć: waloryzacja pensji istniejących pracowników, zatrudnianie nowych w USA, projekt filmowy, marketing nowych gier które mają dopiero wyjść. Jest też program motywacyjny który chcieliby zrobić... Ja się będę trzymał swojej wersji, że W4 wyjdzie w q4 2026 i chyba nie tylko ja jestem za taką datą.
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
16 grudnia 2024 15:49:40
przy kursie: 189,30 zł
Pewną podpowiedzią kiedy może być premiera, jest kwestia kiedy wyjdzie nowa generacja konsol. Bo nawet zakładając, że w trailerze do materiału wygenerowanego na silniku gry dodano jakieś upiększacze i postprocessing to mam bardzo duże obawy, czy obecna generacja konsol będzie w stanie to uciągnąć sprzętowo. Nie sądzę aby konsolowcom zafundowali powtórkę z premiery CP2077. A jeżeli gra faktycznie robiona jest pod PS6 to niestety najwcześniej pierwsza połowa 2027.
Oczywiście to wszystko takie gdybanie - więcej będzie można powiedzieć jak pokażą fragment rozgrywki na żywo. Są też inne scenariusze takie jak przesuniecie premiery konsolowej w stosunku do premiery PC.
Edytowany: 16 grudnia 2024 15:56
|
|
27 Dołączył: 2024-08-14 Wpisów: 69
Wysłane:
16 grudnia 2024 16:03:30
przy kursie: 189,30 zł
szarlej81 napisał(a):Pewną podpowiedzią kiedy może być premiera, jest kwestia kiedy wyjdzie nowa generacja konsol. Bo nawet zakładając, że w trailerze do materiału wygenerowanego na silniku gry dodano jakieś upiększacze i postprocessing to mam bardzo duże obawy, czy obecna generacja konsol będzie w stanie to uciągnąć sprzętowo. Nie sądzę aby konsolowcom zafundowali powtórkę z premiery CP2077. A jeżeli gra faktycznie robiona jest pod PS6 to niestety najwcześniej pierwsza połowa 2027.
Oczywiście to wszystko takie gdybanie - więcej będzie można powiedzieć jak pokażą fragment rozgrywki na żywo. Trailer został wyrenderowany na RTX5090 który dopiero zostanie ujawniony najprawdopodobniej w styczniu podczas targów CES. UE5 ma bardzo duże możliwości optymalizacji (tylko developer musi wiedzieć co i jak zrobić, a CDPR ma wsparcie Epica), ale oczywiście nie ma co oczekiwać takiej jakości nawet na PS5 PRO. W chwili obecnej ani XBOX, ani PS nie mają architektury dla nowej generacji. ZEN6 na której ma bazować nowa generacja zostanie ujawniona w 2025. Więc do czasów powstania devkitów minie trochę czasu.
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
16 grudnia 2024 16:52:16
przy kursie: 189,30 zł
szarlej81 napisał(a): A jeżeli gra faktycznie robiona jest pod PS6 to niestety najwcześniej pierwsza połowa 2027. Ja wydanie gry tylko na PS6 uznałbym za sabotaż. Zrobić premierę na 5 mln szt. PS6, mając do dyspozycji bazę 170 mln konsol (PS5 XSX)? - takie rzeczy tylko dla wewnętrznych studiów dofinansowanych z budżetu marketingowego Sony.
Edytowany: 16 grudnia 2024 16:52
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
16 grudnia 2024 16:53:59
przy kursie: 189,30 zł
Dokładnie. Wydawanie gry na malutki rynek nowych konsol nie jest opłacalne biznesowe dla takich produkcji jak Wiedźmin.
|
|
|
|
42 Dołączył: 2020-11-18 Wpisów: 123
Wysłane:
16 grudnia 2024 21:06:03
przy kursie: 189,30 zł
tomhead napisał(a):animaes napisał(a): Przypomnę, że CP2077 ujrzał światło dziennie po 2,5 roku od pierwszego trailera. A to i tak było znacznie za szybko. Za q3 zysk był wysoki bo dostali jednorazowo pieniądze od Sony za udostępnienie CP w PS Plus, a tego już kolejny raz nie będzie. Wydatki będą rosnąć: waloryzacja pensji istniejących pracowników, zatrudnianie nowych w USA, projekt filmowy, marketing nowych gier które mają dopiero wyjść. Właśnie dlatego uważam, że przyszły rok przyniesie niższe poziomy cenowe niż obecnie, a tym samym okazje zakupowe. Kolejne kwartalne raporty będą kiepskie, co powinno prowokować podaż. Perspektywa premiery jest słodka, ale jeszcze odległa. Nie każdy wytrwa tu 2-3 lata przy wielu innych alternatywnych inwestycjach. Przy korekcie część osób sprzeda z myślą "odkupię później".
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
16 grudnia 2024 21:30:53
przy kursie: 189,30 zł
Jestem przekonany, że poziomy dla korekt będą coraz wyższe. Mimo wszystko z każdym kwartałem będzie bliżej do premiery i forward c/z będzie coraz niższy. W przyszłym roku będzie miała światową premierę książka Sapkowskiego i kopa sprzedaży Wiedźmina 3 da kolejny sezon serialu na Netflixie. Dodatkowo jest możliwa premiera anime Cyberpunkowej pod koniec przyszłego roku, Edgerunners przyniósł CD Projektowi ok. 100 mln zł zysku netto w dodatkowej sprzedaży CP2077. Najdalej na koniec przyszłego roku spodziewam się startu sprzedaży preorderów Wiedźmina 4 Jeśli ludzie chętnie będą płacić, liczę na wyższą dywidendę w 2026 roku (2-3 zł).
Edytowany: 16 grudnia 2024 21:31
|
|
27 Dołączył: 2024-08-14 Wpisów: 69
Wysłane:
17 grudnia 2024 08:18:25
przy kursie: 189,30 zł
tgolik napisał(a):Najdalej na koniec przyszłego roku spodziewam się startu sprzedaży preorderów Wiedźmina 4 Jeśli ludzie chętnie będą płacić, liczę na wyższą dywidendę w 2026 roku (2-3 zł). Zakładamy 2 letni cykl pełnej produkcji dla W4. Nie ma co oczekiwać startu preorderów rok wcześniej... Jeśli premiera miałaby się odbyć w q4 2026 to podczas czerwcowych (2026) targów zostanie ujawniony gameplay/zwiastun z datą premiery i startem przedsprzedaży. Pół roku ma bombardowanie klientów będzie wystarczające. Jedyne co mogą rok wcześniej podać to informacja, że gra wyjdzie w 2026 tak jak zrobili z Widmem Wolności - podczas TGA zwiastun i rok premiery, a w czerwcu podana data premiery i start przedsprzedaży. Nie podadzą rok przed premierą dokładnej daty kiedy gra zostanie wydanie bo to by było samobójstwo dla nich, a niewielu będzie chętnych na zakup preorderu w ciemno. A co do trailera - oficjalnie poinformowano, że jest to grafika z gry i do takiej jakości będą dążyć: www.gry-online.pl/newsroom/zwi...
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
17 grudnia 2024 09:15:03
przy kursie: 189,45 zł
Redzi wyraźnie powiedzieli, że wystartują z marketingiem rok przed premierą. Początkiem marketingu określili podanie daty premiery i start preorderów. Redzi powiedzieli, że start marketingu gry dużej (czyli większej od Widma Wolności) musi trwać dłużej.
Co do jakości technicznej gry. W dniu premiery Wiedźmina 4 rynek będzie szykował się na premierę kart RTX 60xx. Wygląd gry zbliżony do trailera jak najbardziej będzie możliwy na PC. Niestety na PS5/PS5pro otrzymamy jakość dramatycznie odbiegającą od tej dostępnej na nawet średnim PC (czyli RTX5060 ti). Jednak nie należy spodziewać się takich problemów jak w Cyberpunku 2077, gdzie problemem nie była czysta moc PS4 tylko zbyt wolny transfer danych z twardego dysku - PS5 nie ma tego problemu ze względu na seryjnie instalowane szybkie dyski M.2 MVMe.
Edytowany: 17 grudnia 2024 09:26
|
|
27 Dołączył: 2024-08-14 Wpisów: 69
Wysłane:
17 grudnia 2024 10:39:00
przy kursie: 189,45 zł
tgolik napisał(a):Redzi wyraźnie powiedzieli, że wystartują z marketingiem rok przed premierą. Początkiem marketingu określili podanie daty premiery i start preorderów. Redzi powiedzieli, że start marketingu gry dużej (czyli większej od Widma Wolności) musi trwać dłużej.
Co do jakości technicznej gry. W dniu premiery Wiedźmina 4 rynek będzie szykował się na premierę kart RTX 60xx. Wygląd gry zbliżony do trailera jak najbardziej będzie możliwy na PC. Niestety na PS5/PS5pro otrzymamy jakość dramatycznie odbiegającą od tej dostępnej na nawet średnim PC (czyli RTX5060 ti). Jednak nie należy spodziewać się takich problemów jak w Cyberpunku 2077, gdzie problemem nie była czysta moc PS4 tylko zbyt wolny transfer danych z twardego dysku - PS5 nie ma tego problemu ze względu na seryjnie instalowane szybkie dyski M.2 MVMe. Ok, co do marketingu tak powiedzieli, faktycznie. A co do problemów CP2077 na starej generacji to nie był tylko problem z dyskiem, ale również z pamięcią podręczną CPU i GPU. Niepoprawnie były zwalniane i ładowane dane do pamięci podręcznej. I oczywiście sama wydajność CPU i GPU. Obecna generacja konsol już w chwili wyjścia była lekko przestarzała. W 2020 roku powinniśmy dostać sprzęty wydajnościowo porównywalne do PS5PRO. Jeśli chodzi o wygląd na obecnej generacji, to gra nie będzie wyglądała gorzej niż STALKER2, SilentHill2R czy BlackMythWukong. Tamte gry powstawały na UE5.1 który borykał się z wieloma bolączkami optymalizacyjnymi które zostały poprawione lub wyeliminowane w kolejnych wersjach silnika. Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że Panowie z CDPR i Epic poradzili sobie z stutteringiem i znacząco obniżyli koszt generowania klatek, jako przykład podane było zmniejszenie z 60ms na 40ms na tym samym materiale. youtu.be/JaCf2Qmvy18?si=fARAO5...
|
|
PREMIUM
248 Dołączył: 2009-06-08 Wpisów: 1 258
Wysłane:
17 grudnia 2024 10:47:31
przy kursie: 189,45 zł
@tomhead
Ciekawe rzeczy piszesz.
Tak czy siak za 2-3 lata różnica między komputerem z kartą RTX5060ti a PS5 będzie już kolosalna. Największe różnice będą w liczbie wyświetlanych klatek oraz efektach związanych z RT/PT.
Twórcy chwalą się, że UE5 pozwala skalować gry na urządzenia różnej mocy. Jeśli Redzi poradzą sobie ze stutterem w UE5.5, to będzie to osiągnięcie, które może zmienić postrzeganie Unreal Engine wśród graczy. Z moich obserwacji wynika, że stutter w grach zna UE5 nie jest związany z kosztem generowania klatek lecz z doczytywaniem danych na granicach bloków obszarów.
Edytowany: 17 grudnia 2024 10:59
|
|
27 Dołączył: 2024-08-14 Wpisów: 69
Wysłane:
17 grudnia 2024 11:45:09
przy kursie: 189,45 zł
tgolik napisał(a):@tomhead Twórcy chwalą się, że UE5 pozwala skalować gry na urządzenia różnej mocy. Jeśli Redzi poradzą sobie ze stutterem w UE5.5, to będzie to osiągnięcie, które może zmienić postrzeganie Unreal Engine wśród graczy. Z moich obserwacji wynika, że stutter w grach zna UE5 nie jest związany z kosztem generowania klatek lecz z doczytywaniem danych na granicach bloków obszarów. Temat stutteringu został wstępnie zaopiekowany w wersji 5.4 youtu.be/29ZZTlJt9K8?si=DoujXy... Zastanawiam się czy etap preprodukcji nie był również z tego powodu przeciągnięty - czekano na całkowite uporanie się z tym problemem. Bo jakby nie patrzeć aby wejść w etap produkcji powinni mieć gotowe wszelkie narzędzia. UE 5.5 wyszło 12 listopada, Redzi korzystają customowej wersji UE więc u nich to mogło być poprawione dobry czas wcześniej. Epic po prostu później zaimplementował to do wersji dostępnej dla wszystkich. Przy początkowym etapie prac update z 5.4 na 5.5 nie powinien dodać zbyt wiele dodatkowej pracy deweloperom. Tutaj ktoś stworzył fajny concept dla Wiedźmina 4 na EU 5.5.1 youtu.be/kq6JvtSoBAw?si=Jk6Ks0...jest to wersja silnika dostępna dla wszystkich. Zostało to wygenerowane w natywnym 3K, ustawienia High na RTX4090.
|
|
178 Dołączył: 2020-08-12 Wpisów: 1 398
Wysłane:
17 grudnia 2024 14:09:28
przy kursie: 189,45 zł
aircanada15 napisał(a):Dokładnie. Wydawanie gry na malutki rynek nowych konsol nie jest opłacalne biznesowe dla takich produkcji jak Wiedźmin. Podobną sytuację mieliśmy przy premierze CP 2077. Raczkujący rynek PS5 i miliony konsol starszej generacji. I jak bardzo opłaciło się biznesowo CDR wypuścić grę na stare konsole? Oczywiście, zaznaczam że na ten moment nie wiem, czy ta generacja tego nie uciągnie. Ale w wypowiedziach medialnych przedstawicieli firmy dało się usłyszeć, że będą celować aby gra wyglądała podobnie do trailera. I ja tu mam poważne obawy, czy obecna generacja temu sprosta. Moim zdaniem jest to ryzyko, którego nie można zignorować oczekując na premierę przed 2027.
Edytowany: 17 grudnia 2024 14:13
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
17 grudnia 2024 20:43:57
przy kursie: 189,45 zł
Sytuacja przez te kilka lat sporo się zmieniła. W 2020 myśleli, że gracze wiele im wybaczą, co okazało się bardzo błędnym założeniem. Obaj szefowie prawdopodobnie nie wytrzymali ciężaru nagonki i stopniowo wycofali się z zarządzania CDR. Obecnie wiedzą, co muszą zrobić. Czekanie na nowe konsole oznaczałoby wywieszenie białej flagi w kierunku konkurentów, którzy wypuścili największe hity obecnej generacji.
|
|
27 Dołączył: 2024-08-14 Wpisów: 69
Wysłane:
18 grudnia 2024 15:56:34
przy kursie: 191,90 zł
aircanada15 napisał(a):Sytuacja przez te kilka lat sporo się zmieniła. W 2020 myśleli, że gracze wiele im wybaczą, co okazało się bardzo błędnym założeniem. Obaj szefowie prawdopodobnie nie wytrzymali ciężaru nagonki i stopniowo wycofali się z zarządzania CDR. Obecnie wiedzą, co muszą zrobić. Czekanie na nowe konsole oznaczałoby wywieszenie białej flagi w kierunku konkurentów, którzy wypuścili największe hity obecnej generacji. Ludzie w zdecydowanej większości wybaczyli, bo jednak CP2077 został doprowadzony do ładu, ale nie zmienia to faktu że pamiętają. Kolejnej wtopy mogą jednak nie wybaczyć. O warstwę techniczną naprawdę nie martwiłbym się, Widmo Wolności na premierę miało bardzo mało bugów, więc czegoś się nauczyli. Jakościowo W4 nie będzie wyglądał gorzej niż STALKER czy BlackMythWukong które powstawały na starszych wersjach silnika. Obawiam się hype'u jaki się wytworzył obecnie wokół W4. Jestem dosyć optymistycznie nastawiony, ale nawet w moim mniemaniu chyba trochę ten pociąg za bardzo przyśpieszył jak na etap projektu. Mam wrażenie, że jesteśmy kilka miesięcy od premiery, a nie wg mnie 2 lata. Fajnie, że dużo się o tym mówi, przekazuje się społeczności nowe informacje, ale czy nie za dużo na raz... Boję się, że rynek będzie miał zbyt duże oczekiwania wobec gry i choćby była świetna to i tak minie się z oczekiwaniami co wpłynie na spółkę.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.