PARTNER SERWISU
vhcpnyez
18 19 20 21 22
bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 25 lutego 2025 15:00:39 przy kursie: 19,00 zł
Poczytaj o postępowaniu sanacyjnym Action.
Pamiętam bardzo dobrze tą sprawę.

Redukcji podlegały praktycznie wszystkie zobowiązania, stąd Naczelnik US składał zażalenie na decyzję sądu dot. zatwierdzenia układu.


felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 25 lutego 2025 15:07:38 przy kursie: 19,00 zł
nic...pożyjemy, zobaczymy ;)
wszystkie karty będą na stole w ciągu kilku dni ;)

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 25 lutego 2025 15:28:16 przy kursie: 19,00 zł
Plan restrukturyzacyjny powinien rozjaśnić wiele aspektów.
Jeśli spółce uda się powrócić po restrukturyzacji do zysków i to znacznych - powyżej 200-300 mln zł rocznie netto, to obecna wycena faktycznie bardzo atrakcyjna.

Wówczas PKP Cargo mogłoby liczyć na wycenę rzędu 3-4 mld zł, co daje ponad 60 zł na akcje.


felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 25 lutego 2025 17:36:00 przy kursie: 19,00 zł
W tym roku cel to wyjście na zero...oby to im wyszło ;)

Wiele czynników nie sprzyja (ceny energii, spadek przewozów), ale wg mnie istnieje olbrzymi potencjał cięcia kosztów i restrukturyzacji niepotrzebnego majątku (zwłaszcza nieruchomości).

rosso
PREMIUM
7
Dołączył: 2024-01-14
Wpisów: 32
Wysłane: 25 lutego 2025 20:22:19 przy kursie: 19,00 zł
grum napisał(a):
rosso napisał(a):
Pisząc poprzedni post właśnie o tym myślałem, o utrzymaniu obecnych możliwości (potencjału) realizowania transportów. Może się okazać, że z tej kwoty większość pójdzie na remonty obecnego taboru, a jedynie część na zakup nowego. Na razie poznaliśmy tylko zapowiedź i suchą kwotę bez konkretów.


Wątpię abyś o tym myślał. Według mnie armia przygotuje sobie potencjał pod ewentualne transporty. Spółka będzie miała drobne profity za utrzymanie tego potencjału w dobrym stanie. Nie będzie miało to wspólnego nic z remontami obecnego taboru, zakupami nowego przez Spółkę, po ten "potencjał" nie będzie własnością Spółki. Te "konkrety" o których piszesz nie będą game changer dla Spółki.


Akurat tego ani nie pomyślałem, ani nie napisałem.

rosso napisał(a):
PKPC cały czas realizuje przewozy dla wojska, więc nowy sprzęt raczej nie poprawi sytuacji "znacząco" ani nie spowoduje, że tych transportów będzie znacznie więcej. Powiedziałbym raczej, że ewentualny nowy sprzęt uzupełni braki i częściowo zastąpi najbardziej zużytą część taboru, którą pkpc dysponuje obecnie.



Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 26 lutego 2025 11:37:50 przy kursie: 19,20 zł
Skupiliście się w swoich wywodach nt. dofinansowaniu przez MON PKP Cargo, natomiast najważniejsza sprawa to restrukturyzacja i doprowadzenie firmy do trwałej rentowności, czyli przynoszeniu już zysków netto każdego kwartału.

Podpisane obecnie umowy redukcja kilku tysięcy pracowników tutaj jest głównym złotym środkiem. Nie ma innego sposobu.

Więc te oszczędności w skali 400-500 mln zł rocznie będą niedługo zauważalne. Za czasów p. Seligi spółka potrafiła kwartalnie wykręcać 100 mln zł zysku netto, bez restrukturyzacji.

Zobaczymy jak to będzie za p. Wojewódki - natomiast do pełnej oceny potrzeba jeszcze czasu.

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 27 lutego 2025 08:21:04 przy kursie: 19,20 zł
Skupili się na tym co jest teraz grzane jako kolejny powód do pompy, bo o restrukturyzacji wiadomo od roku, ileż można cisnąć ten sam temat póki nie widać efektów?

Poza tym umknęło ci, że Wojowodka już nie rządzi w spółce, a planu jednak nie zdołali zrobić, także rakieta odwołana.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 27 lutego 2025 09:07:49 przy kursie: 18,04 zł
hukers napisał(a):
Skupili się na tym co jest teraz grzane jako kolejny powód do pompy, bo o restrukturyzacji wiadomo od roku, ileż można cisnąć ten sam temat póki nie widać efektów?

Poza tym umknęło ci, że Wojowodka już nie rządzi w spółce, a planu jednak nie zdołali zrobić, także rakieta odwołana.

To Wojewódka tak naprawdę uzdrowił tą spółkę. I nadal jest związany mocno z PKP Cargo. Teraz jest w Radzie Nadzorczej, więc największą robotę jako p.o. prezesa wykonał.

Pompa? Ja preferuję stabilne dojście do celów. Ta pompa, o której piszesz dopiero przyjdzie, bo tak jak pisałem - wycena PKP Cargo jest nieadekwatna do jej potencjału. Największy kolejowy przewoźnik w Polsce, drugi w Europie i wycena poniżej 850 mln zł. To faktycznie dramat.
Spółka jest notowana poniżej swojej wartości godziwej, zwłaszcza, że pierwsze dobre informacje są dopiero przed nami - jeśli chodzi o sprawozdania finansowe, już z zyskiem netto.

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 27 lutego 2025 18:04:07 przy kursie: 18,04 zł
Po sesji informacja, że Doradca Restrukturyzacyjny Paweł Miłek, nr licencji. 126, Wrocław kupuje akcje PKP Cargo. Jest to również członek zarządu.

Przesunęli termin oddania planu restrukturyzacyjnego. Tutaj viceprzewodniczący RN kupuje w trakcie sesji. Później członek zarządu.

Moim zdaniem jest coś na rzeczy.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 27 lutego 2025 21:17:46 przy kursie: 18,04 zł
A co Twoim zdaniem jest na rzeczy?

Bo moim skromnym zdaniem takie nachalne i częste zakupy przez najemny zarząd i radę nadzorczą mogą mieć drugie dno.
Zależy im na cenie akcji, bo....może szykuje się emisja w ramach planu restrukturyzacji?

Pamiętajmy, że tam jest potężna wyrwa cashowa, którą w obecnej sytuacji ciężko będzie wypełnić długiem (kto sfinansuje spółkę w sanacji?!).
Wojewódka pytany o finansowanie nie wykluczył kategorycznie żadnej z opcji.


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 27 lutego 2025 22:36:58 przy kursie: 18,04 zł
felixjeager napisał(a):
A co Twoim zdaniem jest na rzeczy?

Bo moim skromnym zdaniem takie nachalne i częste zakupy przez najemny zarząd i radę nadzorczą mogą mieć drugie dno.
Zależy im na cenie akcji, bo....może szykuje się emisja w ramach planu restrukturyzacji?

Pamiętajmy, że tam jest potężna wyrwa cashowa, którą w obecnej sytuacji ciężko będzie wypełnić długiem (kto sfinansuje spółkę w sanacji?!).
Wojewódka pytany o finansowanie nie wykluczył kategorycznie żadnej z opcji.

Ciężko tutaj przewidywać. Zadłużenie jest jakie jest. Z drugiej strony spółka ma pokaźne aktywa, nawet przerastające jej potrzeby organizacyjne.

Bez emisji akcji spółka również poradzi sobie i wyjdzie na prostą. W końcu na samych pracownikach udało im się zejść rocznie ok. 400 mln zł. Druga sprawa, to nowe kontrakty, które rozpoczna sie w 2025 r. No i kwestia tego wojska o którym trąbicie od kilku dni.

Odnośnie p. Wojewódki i p. Miłka, którzy dokupują akcje - oni nie robią tego w interesie spółki, tyko w swoim własnym. Wątpię, żeby inwestowali swoje ciężko zarobione pieniądze i ze swoich wynagrodzeń praktycznie regularnie co miesiąc dokupowali akcje z myślą, że stracą. Dlatego pisząc, że jest coś na rzeczy rozumiem, że - mają informacje dot. planu restrukturyzacyjnego i tego w jakiej jest on na dzień dzisiejszy formie. Równie dobrze plan restrukturyzacyjny może być w 90% skończony i pojawi się w maju lub na początku czerwca. Dając sobie 3 pełne miesiące pewnie chcieli się zabezpieczyć, aby nie przesuwać kolejny raz planu tylko go wreszcie opublikować.

Chociaż - im się nie spieszy, bo oni kupują akcje, a przy okazji mają czas na podpisywanie nowych kontraktów i porządkowanie firmy.
Edytowany: 27 lutego 2025 22:36

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 28 lutego 2025 08:43:35 przy kursie: 18,04 zł
Piękne są te zgadywanki, oby się spełniły i ze spółki tryskało złoto.

A z faktów to oprócz wczorajszego niedowiezienia planu restrukturyzacji mamy dziś info z UTK, że styczen 2025 był najgorszym styczniem od 2021 roku. Nawet w warunkach spadającego rynku PKP i tak traci w nim udziały. (28.49% vs 29.78% w styczniu 2024)

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 28 lutego 2025 09:59:48 przy kursie: 18,52 zł
Hukers, uważam, że strasznie powierzchownie analizujesz dane odnośnie spółki.
Poświęciłem sporo czasu na analizę PKP Cargo i postrzegam zmiany w spółce, otoczenie i perspektywy inaczej niż Ty.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 28 lutego 2025 10:32:46 przy kursie: 18,52 zł
Dix22 napisał(a):
felixjeager napisał(a):
A co Twoim zdaniem jest na rzeczy?

Bo moim skromnym zdaniem takie nachalne i częste zakupy przez najemny zarząd i radę nadzorczą mogą mieć drugie dno.
Zależy im na cenie akcji, bo....może szykuje się emisja w ramach planu restrukturyzacji?

Pamiętajmy, że tam jest potężna wyrwa cashowa, którą w obecnej sytuacji ciężko będzie wypełnić długiem (kto sfinansuje spółkę w sanacji?!).
Wojewódka pytany o finansowanie nie wykluczył kategorycznie żadnej z opcji.

Ciężko tutaj przewidywać. Zadłużenie jest jakie jest. Z drugiej strony spółka ma pokaźne aktywa, nawet przerastające jej potrzeby organizacyjne.

Bez emisji akcji spółka również poradzi sobie i wyjdzie na prostą. W końcu na samych pracownikach udało im się zejść rocznie ok. 400 mln zł. Druga sprawa, to nowe kontrakty, które rozpoczna sie w 2025 r. No i kwestia tego wojska o którym trąbicie od kilku dni.

Odnośnie p. Wojewódki i p. Miłka, którzy dokupują akcje - oni nie robią tego w interesie spółki, tyko w swoim własnym. Wątpię, żeby inwestowali swoje ciężko zarobione pieniądze i ze swoich wynagrodzeń praktycznie regularnie co miesiąc dokupowali akcje z myślą, że stracą. Dlatego pisząc, że jest coś na rzeczy rozumiem, że - mają informacje dot. planu restrukturyzacyjnego i tego w jakiej jest on na dzień dzisiejszy formie. Równie dobrze plan restrukturyzacyjny może być w 90% skończony i pojawi się w maju lub na początku czerwca. Dając sobie 3 pełne miesiące pewnie chcieli się zabezpieczyć, aby nie przesuwać kolejny raz planu tylko go wreszcie opublikować.

Chociaż - im się nie spieszy, bo oni kupują akcje, a przy okazji mają czas na podpisywanie nowych kontraktów i porządkowanie firmy.


Nie twierdzę, że emisja jest potrzebna tylko to bardzo logiczny ruch dla wzmocnienia kapitału i to nie za swoje pieniądze...SP nie ma bezpośrednich udziałów, PKP ma tylko 33,01%, reszta to instytucjonalni i FF.
PKPC ma duży majątek, ale potrzeba czasu, żeby coś z nim zrobić, a kasa jest potrzebna tu i teraz.

Zakupy najemnych insiderów to oczywiście miły akcent, ale paradoksalnie wg mnie żółta lampka, a nie powód do nadmiernego entuzjazmu.

Żeby nie było - ja wierzę w restrukturyzację, pod to kupiłem akcje, ale to bardzo wyboista i długa droga...zalecam chłodną głowę i spojrzenie również na stronę ryzyk (np. emisji akcji, dalszy spadek udziału w rynku, makro i wiele, wiele innych)
Edytowany: 28 lutego 2025 10:33

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 28 lutego 2025 14:20:39 przy kursie: 18,52 zł
Przed chwilą pojawiło się ESPI. Sędzia-Komisarz wydał zgodę na przedłużenie sporządzenia planu restrukturyzacyjnego do końca czerwca br.

To dobra jaskółka, bo utrzymuje sanacje w mocy a zarządowi i zarządcy daje więcej czasu na działanie. Więc status quo utrzymany.

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 2 marca 2025 15:28:28 przy kursie: 18,52 zł
hukers napisał(a):
Piękne są te zgadywanki, oby się spełniły i ze spółki tryskało złoto.

A z faktów to oprócz wczorajszego niedowiezienia planu restrukturyzacji mamy dziś info z UTK, że styczen 2025 był najgorszym styczniem od 2021 roku. Nawet w warunkach spadającego rynku PKP i tak traci w nim udziały. (28.49% vs 29.78% w styczniu 2024)



Hmmm, a ja widze PKP zyskuje udzialy juz 5 ty miesiac. Warto czytac glebiej i rozumiec.


Co do planu restrukturyzacji, przelknalem ta zabe i patrze co dalej. 4 miesiace to nie jest tak dlugo. Oczywiscie dysonans pomiedzy poprzednim ESPI z zarzadu a tym od zarzadcy pozostaje ale mam nadzieje, ze zarzad sie czegos nauczyl. Zobaczymy.
Moderator:
...
Edytowany: 2 marca 2025 15:51

Realista7201
16
Dołączył: 2017-05-17
Wpisów: 172
Wysłane: 2 marca 2025 20:14:53 przy kursie: 18,52 zł
Tu ktos sugerowal, rozwodnienie. A po co jesli spolka generuje coraz wiecej cashu?


Płynność gotówkowa: wzrost o 74.92% r/r
Płynność podwyższona: wzrost o 74.92% r/r

Do tego mamy przed soba kilka eventow gotowkowych, wiec moim zdaniem to byloby tylko dzialanie wbrew interesowi spolki.

1. Sprzedaz cargotor
2. Sprzedaz biur (mamy nawet umowe przedwstepna)
3. Umowa z wojskiem
4. Sprzedaz starego sprzetu (ktory zostal juz zamortyzowany, jest widoczny w raportach w tabelach 5.10)


Tak wiec przepraszam, ale to wyglada mi bardziej na F.U.D. PLAY niz realna ocene

Jakis argument dlaczego tak sadzisz?


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 3 marca 2025 12:43:48 przy kursie: 18,00 zł
Realista7201 napisał(a):
Tu ktos sugerowal, rozwodnienie. A po co jesli spolka generuje coraz wiecej cashu?

Nie ma takich podstaw do emisji akcji. Sama restrukturyzacja przyniesie spółce oczyszczenie. Zresztą, patrząc na ich sytuację płynnościową - ona jest na chwilę obecną jedną z najlepszych w ostatnich latach.

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 3 marca 2025 13:11:43 przy kursie: 18,00 zł
szanuję Wasze zdanie, ja ryzko emisji natomiast niestety widzę...

nie dzieląc na drobne i patrząc na grubych liczbach, polecam spojrzeć na slajd nr 12 z prezentacji wynikowej za 3Q2024...dostępne źródła finansowania versus zobowiązania krótko i długoterminowe ;)
dostępne źródła finansowania = ok. 520 mln PLN ( 583 mln należności handlowych)
zobowiązania krótko i długoterminowe = 5.8 MLD PLN (zobowiązania finansowe i handlowe = 4.2 MLD PLN)

struktura zobowiązań finansowych dostępna w pkt. 6.1 sprawozdania finansowego (str. 34)

Link do SF i prezentacji:
www.pkpcargo.com/raporty_okres...

zaiste wyśmienita sytuacja płynnościowa Dancing

PS.
w wolnej chwili odszukam jeszcze co mówił p. Wojewódka na temat finansowania zaraz po ogłoszeniu sanacji (nie wykluczał żadnej opcji)

bginvest
161
Dołączył: 2012-03-18
Wpisów: 380
Wysłane: 3 marca 2025 15:05:01 przy kursie: 18,00 zł
Emisja, w tym przypadku konwersja części długu na akcje jest możliwa, ale są dwa istotne czynniki które ograniczają jej prawdopodobieństwo.

1) Cena nominalna 50 zł/akcja - Pytanie czy spółki SP zgodzą się na konwersję części długu po cenie nominalnej. Jak będzie przykaz to tak.
2) Konwersja długu na akcje, spowoduje teoretycznie utratę bezpośredniej kontroli nad PKP Cargo przez SP.

O losach PKP Cargo zadecydują polskie banki, PKP PLK i PKP Energetyka to jest w zasadzie 80 % wierzytelności.
Edytowany: 3 marca 2025 15:05

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PKPCARGO



18 19 20 21 22

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,142 sek.

ooglxqkv
tfxaybet
mgbtrimi
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
plfrybze
woevazgl
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat