16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
1 kwietnia 2025 16:25:03
przy kursie: 16,16 zł
Realista7201 napisał(a):Moderator:Handel akcjami spółki odbywają się codziennie, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni bez sesji. Ktoś kupuje, ktoś sprzedaje. Nie ma powodu, by odnotowywać każdą zmianę zaangażowania, szczególnie, gdy dotyczy ona ułamka % kapitału akcyjnego spółki
Pan tu rzadzi, 360,000 akcji to spora liczba jak dla mnie. Na prawde nie ma dla mnie znaczenia ile moich postow Pan usunie. Kto chcial zobaczyc zdazyl, a kto nie zdazyl moze sobie znalezc.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
1 kwietnia 2025 16:46:52
przy kursie: 16,16 zł
przepraszam 236,000 sztuk nie 360,000. Robie za duzo rzeczy na raz. :)
|
|
80 Dołączył: 2014-02-12 Wpisów: 211
Wysłane:
1 kwietnia 2025 17:10:20
przy kursie: 16,16 zł
Dla mnie to też spora liczba, ale względem ogólnej liczby akcji to jedynie 0,52%, w obecnych warunkach tyle akcji zmienia właściciela w ciągu 2,5 sesji. Poza tym, nie tak dawno informowałeś już o tym.
p.s. Na portalu obowiązuje netykieta, zwracamy się do siebie na "Ty" ;)
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
1 kwietnia 2025 18:36:34
przy kursie: 16,16 zł
Aktualizacja danych o udziale w rynku. Niestety spadek. Cytat: Udział PKP Cargo w rynku przewiezionych towarów według masy spadł po lutym do 27,29 proc. całego rynku wobec 28,79 proc. w lutym 2024 roku - podał Urząd Transportu Kolejowego.
Po styczniu udział wynosił 28,43 proc.
www.bankier.pl/wiadomosc/Udzia...Dodatkowo pani prezes w wywiadzie uściśliła, że wzrost udziałów w rynku do 35% z 28% ma nastąpić w ciągu 3 lat. Rocznie 2,33%. Zwracam uwagę na słowo "powinien". Cytat: W ciągu trzech lat nasz udział w rynku powinien wzrosnąć do 35 proc.
www.gazetaprawna.pl/wiadomosci...
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
2 kwietnia 2025 08:29:22
przy kursie: 16,16 zł
chyba o 2,33 punktow procentowych, nie procent? W procentach wzrost z 28% o 2,33 punktow procentowych co roku to zupelnie inna bajka. To jest duzy wzrost. Tak zeby pisac o faktach.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
2 kwietnia 2025 10:20:12
przy kursie: 15,94 zł
Wzrost udziału w rynku powinien wynieść 7% na przestrzeni 3 lat. Rocznie zanalizowany wzrost udziału w rynku wyniesie więc 2,33 punktu procentowego. Dzięki za zwrócenie uwagi. Czy to dużo? Możemy policzyć w uproszczeniu. Na koniec 2024 roku udział PKP Cargo w rynku przewozów towarowych w Polsce wyniósł 27,92% pod względem masy przewiezionych towarów. Skoro udział PKP Cargo w rynku wynosił 27,92% za 2024 r., można oszacować całkowity roczny przychód rynku przewozów towarowych w Polsce. Zakładam, że przychody PKP Cargo za dziewięć miesięcy stanowią 75% ich rocznych przychodów. Przychody za 3q2024 r. z usług przewozowych i spedycyjnych wyniosły 2 733,2 mln zł. Estymacja rocznych przychodów za 2024 r. 2 733,2 mln zł ÷ 0,75= 3 644,3 mln zł. Całkowity roczny przychód rynku wynosi 3 644,3 mln zł ÷ 0,2792= 13 055,5 mln zł. Teraz możemy policzyć wzrost przychodów wynikający ze wzrostu udziałów w rynku do 34,92% w ciągu 3 lat. 13 055,5 mln zł × 0,3492 = 4 560,8 mln zł. Nominalny wzrost przychodów wyniesie 4 560,8 mln zł−3 644,3 mln zł = 916,5 mln zł w ciągu 3 lat. Rocznie przychody ze sprzedaży z usług przewozowych i spedycyjnych 916,5 mln zł / 3 = 305,5 mln zł. To oczywiście uproszczone wyliczenia, ponieważ wzrost udziałów w rynku nie będzie liniowy, ale pokazuje o jakiej skali wzrostu przychodów rocznie mówimy. Zapewne w br. wzrost ten będzie mniejszy. Zresztą myślę, że z uwagi na aurę udziały w rynku będą maleć, ponieważ PKP Cargo będzie wozić mniej węgla. Druga uwaga jest taka, że transport węgla będzie malał, a to znaczy, że rynek usług przewozowych i spedycyjnych będzie się kurczył. Jeżeli PKP Cargo chce faktycznie zwiększyć udziały w rynku do 35% w ciągu trzech lat to znaczy przy zmniejszającym się rynku transportu węgla, że musi mocniej zaistnieć w innych obszarach kolejowych usług przewozowych i spedycyjnych, a więc wejść na konkurencyjny rynek. Poniżej małe ćwiczenie dotyczące spadku rynku usług przewozowych i spedycyjnych np.o 5% rocznie. Obecny roczny przychód rynku: 13 055,5 mln zł. 13 055,5 × 0,95 (do trzeciej potęgi) =11 140,7 mln zł. Rynek spadnie do 11 140,7 mln zł po 3 latach. Przychody ze sprzedaży w 3 roku 11 140,7 × 0,3492=3 887,2 mln zł. Nominalny wzrost przychodów PKP Cargo w stosunku do obecnej wartości wyniesie 3 887,2−3 644,3= 242,9 mln zł w ciągu 3 lat. Rocznie 80,97 mln zł.Jak widać z powyższej przykładowej wyliczanki kierowanie się samym wzrostem udziału w rynku może prowadzić do błędnych wniosków.Dane dotyczące transportu towarów koleją: Cytat:Kolejowe przewozy towarowe w Polsce spadły o 3,5% r/r do 223,5 mln ton w 2024 r. Cytat: Największy udział w przewiezionej w 2024 r. masie towarów przypadł na PKP Cargo – ponad 27,9%, przy czym wolumen wykazany przez tego przewoźnika w 2024 r. (62,39 mln ton) to o 10,2 mln ton mniej (-14,1%) niż rok wcześniej. Drugi pod względem wielkości wolumen masy obsłużyło DB Cargo Polska – 31,26 mln ton w 2024 r. to wartość niższa o 3,4 mln ton (-9,9%) wobec masy przewiezionej rok wcześniej (14% udziału w 2024 r.). Prawie 7,6% udziału przypadło na przewoźnika Orlen Kolej (dawniej Lotos Kolej) – prawie 17 mln ładunków obsłużonych w 2024 r., ponad 1 mln ton więcej ( 6,3%) niż w 2023 r.
www.gospodarka.sos.pl/kolejowe...
Edytowany: 3 kwietnia 2025 10:20
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
2 kwietnia 2025 11:24:00
przy kursie: 15,94 zł
Pogubilem sie w tych wywodach, dzieki za zrozumienie roznicy pomiedzy pp a %. W sprawach technicznych na D1 wlasnie znowu sie odbilismy od dolnej krawedzi wstegii Bollingera. RSI najnizej od listopada, mamy nowe wsparcie na 15.86/ MACD 0 Lag najnizej od pazdziernika zeszlego roku. To sugeruje wyprzedanie. Jak bedzie tradycyjnie zobaczymy. Tu wykres https://imgur.com/WoNsC8b
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
2 kwietnia 2025 11:40:43
przy kursie: 15,94 zł
Wywody są proste. Wzrost udziałów w rynku przy malejącym rynku, nie musi przekładać się na istotny wzrost przychodów w PKP Cargo.
Jeżeli chodzi o pp to byłem nieprecyzyjny (pośpiech jak widać nie jest wskazany), a to nie oznacza braku zrozumienia, jak sugerujesz. Rozumiem, że wyliczenia nie pasują to Twojej oceny przyszłej sytuacji. Tak czasem bywa. Powodzenia w inwestycjach.
Edytowany: 2 kwietnia 2025 11:47
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
2 kwietnia 2025 12:02:45
przy kursie: 15,94 zł
Przychody nie są problemem PKP Cargo.
Wieloletni problem to nieracjonalne koszty i CAPEX
Jeśli efektem restrukturyzacyjnym będzie optymalizacja kosztów i CAPEX-u, stagnacja w przychodach nie będzie wielkim problemem, a w kontekście obecnej wyceny żadnym.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
2 kwietnia 2025 12:43:20
przy kursie: 15,94 zł
Proponuję założyć 5% spadek przychodów rocznie przez następne 3 lata i policzyć, czy wtedy również brak przychodów nie będzie problemem. Popatrz ile elektrowni i elektrociepłowni się zamknie w ciągu najbliższych 3 lat. Spadek transportu koleją węgla wyniesie lekko licząc około 20% dla tego okresu.
Ja mam obawy, czy spółka jest w stanie utrzymać swój udział w rynku. Jeżeli planują wejść na nowe rynki, które są konkurencyjne, to czym będą konkurować jak nie niską ceną? A to będzie rzutować na rentowność. Owszem redukcja kosztów wynagrodzeń pomoże krótkoterminowo, ale na ten rok plan jest wyjść na zero, a przecież w tym roku nie będą przez 6 miesięcy płacić odsetek od kredytów. Czyli w tym roku mamy oszczędności na wynagrodzeniach oraz na kosztach finansowych i wychodzimy na zero wynikowo jak twierdzi zarząd. W 2026 r. mamy niższe koszty wynagrodzeń, wyższe koszty finansowe względem 2025 r. i ma być wysoki zysk przy stabilnych przychodach. Czy możesz uzasadnić swoje założenia?
Edytowany: 2 kwietnia 2025 12:44
|
|
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
2 kwietnia 2025 12:54:07
przy kursie: 15,94 zł
1ketjow, wystarczy, że zrobią jeden odpis na majątku, a ten wchłonie każdy wypracowany zysk i będzie zero.
Uparłeś się tego wyniku na zero w tym roku, ja będę zdecydowanie bardziej zwracał uwagę na EBITDA i CF operacyjny.
Sanacja to jest gierka dłużnik---> wierzyciel.
Edytowany: 2 kwietnia 2025 12:55
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
2 kwietnia 2025 13:57:45
przy kursie: 15,94 zł
Nie ma to nic wspólnego z uporem - nie wiem z jakiego kapelusza to twierdzenie. Bazuje na informacjach od zarządu. Sugerujesz, że Zarząd wie obecnie, że na dzień 31.12.2024 r. wykaże zawyżoną wartość ŚT (co z rzetelnością SF) i dlatego odpis będzie miał miejsce w 2025 r. ? Ciekawe. Jak spadną im przychody to EBITDA również spadnie, a na to się zanosi, co uparcie ignorujesz (lub upierasz się - do wyboru)  . Dla mnie ta firma to przykład podobny do JSW. Akcjonariusze żadnych pieniędzy tu nie zobaczą. Owszem może spółka będzie miała EBITDA dodatnie. Jaka będzie z tego korzyść dla akcjonariuszy? Według mnie niewielka, jeżeli jakakolwiek i kiedykolwiek.
Edytowany: 2 kwietnia 2025 14:11
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
2 kwietnia 2025 15:11:38
przy kursie: 15,94 zł
Odpisy na to zabiegi księgowe. Moim zdaniem obecnie powinni wyczyścić wszystkie księgi, bo jest na to czas - z tym będą się wiązać odpisy. Taka procedura to chleb powszedni podczas restrukturyzacji.
Dla sytuacji inwestora w PKP Cargo najważniejszy jest kurs akcji, który ma być jak najwyższy i dywidenda w przyszłości z generowanych zysków.
I przypomnę niektórym, że sanacja nie ma na celu spłacić długi w pierwszym roku... Sanacja ma umożliwić spółce ochronę przed wierzycielami na czas przeprowadzenia restrukturyzacji oraz dogadanie się co do finansowania spółek w GK. Przy obecnym majątku, uwzględniając ich zadłużenie i regulowanie odsetek a także sytuację ze stroną społeczną (pracowników jest poniżej 10K obecnie) to mocno są odchudzeni kosztowo. Daję im rok-dwa na popracowanie nad stroną przychodową i rentowność wróci, z nawiązką.
Dla Cargo dużo efekt robi skala działalności. Przy relatywnie stałych kosztach, wzrost przychodów bezpośrednio wpłynie na generowany zysk. Nadal pragnę zauważyć, że obecne oszczędności to ok. 400 mln zł rocznie. Brak tych pracowników w ciągu następnych latach to są zaoszczędzone miliardy złotych. Zwłaszcza, że Ci pracownicy z tego co nam wiadomo - nie pracowali czynnie, byli niepotrzebnie zatrudnieni w Cargo.
Nadal zresztą nie wiemy jak będzie wyglądała kwestia mocniejszej współpracy z wojskiem, o czym była informacja niecałe 2 miesiące temu. Za dużo niewiadomych, natomiast kierunek jest dobry.
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
2 kwietnia 2025 16:52:31
przy kursie: 15,94 zł
1ketjow
"Sugerujesz, że Zarząd wie obecnie, że na dzień 31.12.2024 r. wykaże zawyżoną wartość ŚT (co z rzetelnością SF) i dlatego odpis będzie miał miejsce w 2025 r. ? Ciekawe."
Dla Ciebie to jest coś nowego na naszym rynku. Z każdej litery alfabetu wymienię spółkę, w której Zarząd kombinował z zawyżaniem/zaniżaniem wartości aktywów trwałych wedle własnych intencji. Wystarczy tu, że biegły oceni, że z nieruchomości planowanych do sprzedaży, a tego Cargo ma pełno, spółka nie otrzyma wycen z ksiąg i mamy odpis na 100 baniek.
EBITDA zauważ, że przy totalnym już chaosie w II kw. 2024 wyniosła ponad 100 mln pln na plusie.
Zgadzam się, że za czasów Seligi PKP to była wypisz/wymaluj JSW. Aktualnie uważam, że sytuacja jest diametralnie inna.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
2 kwietnia 2025 18:07:43
przy kursie: 15,94 zł
Litera Ż. :)
W sprawie wyceny ja piszę o czymś innym. Gdyby teraz Zarząd wiedział, że na dzień 31.12.2024 r. ma w SF zawyżoną wartość nieruchomości i tego nie ujawnił, to dokonałby fałszowania sprawozdań finansowych. Za to jest odpowiedzialność karna.W tyn wypadku ukrywasz zdarzenie korygujące. Jeżeli przesłana do obniżenia wartości nieruchomości powstałaby po dniu bilansowym, nic musisz korygować.
Poza tym czym innym jest dokonywanie wycen nieruchomości według wartości godziwej przy różnych założeniach, a czym innym ukrywanie faktu, że sprzeda się nieruchomość poniżej wartości wykazanej w SF.
EBIDTA wynosiła ponad 100 mln zł i w 1q24 i w 2q24 r. Czy spółka miała dodatni cash flow?
Tu długie lata nie będzie wypłaty dywidendy, ale spekulować każdemu wolno. Poza tym nie znasz warunków planu restrukturyzacji, co tylko pogłębia spekulacyjny charakter inwestycji. Rozumiem, że masz swoje założenia i uważasz je za słuszne, ale jak będzie zakładam, że nie wiesz.
Edytowany: 3 kwietnia 2025 10:21
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
2 kwietnia 2025 20:14:52
przy kursie: 15,94 zł
Piszecie o rzeczach mniej ważnych. Najważniejsze tutaj już się stało: zwolnienia pracowników. Mniejsza grupa będzie bardziej wydajna. Druga sprawa to zmniejszenie zadłużenia przez sprzedaż majątku, który nie pracuje (nieużywany tabor i nieruchomości). Cała reszta to tylko kurz, zupełnie nieistotny na chwilę obecną do rozmowy. Nawet jeśli dywidendy nie będzie, to nikt raczej na nią nie czeka, to po pierwsze. Tutaj grupa kosztuje na giełdzie ok. 700-800 mln zł, czyli grosze biorąc pod uwagę skalę działalności.
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
Wysłane:
2 kwietnia 2025 20:39:04
przy kursie: 15,94 zł
Jedyne namacalne to zakupy Wojewódki i in. Wychłodzenie jest faktem. Pozostaje czekać i spróbować wejść pod koniec miesiąca...oby bez kombinacji w zeszłym (mam nadzieję) stylu SSP
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
2 kwietnia 2025 21:32:40
przy kursie: 15,94 zł
ja bym sie tu nie zgodzil w kwestii namacalnych zakupow, postowalem tu ostatnio, przypomne NN weszlo na 12%, Acadian i inni. Razem 3M akcji wziete z rynku. Takze zakupy P. Wojewodki nie sa tu wiodace. Przypomnialbym post, ale moderator by wykasowal, wiec warto nie zapominac.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
2 kwietnia 2025 22:42:40
przy kursie: 15,94 zł
Dix22 napisał(a):Piszecie o rzeczach mniej ważnych. Najważniejsze tutaj już się stało: zwolnienia pracowników. Mniejsza grupa będzie bardziej wydajna. Druga sprawa to zmniejszenie zadłużenia przez sprzedaż majątku, który nie pracuje (nieużywany tabor i nieruchomości). Cała reszta to tylko kurz, zupełnie nieistotny na chwilę obecną do rozmowy. Nawet jeśli dywidendy nie będzie, to nikt raczej na nią nie czeka, to po pierwsze. Tutaj grupa kosztuje na giełdzie ok. 700-800 mln zł, czyli grosze biorąc pod uwagę skalę działalności. Po pierwsze spółka ma kłopoty i czekają ja znaczne wydatki na spłatę zobowiązań i zapewne wydatki inwestycyjne związane ze spadkiem transportu węgla i planami zwiększenia transportu intermodalnego. To implikuje że EBIDTA będzie czysto papierowa. Po drugie. DB również planuje sprzedaż zbędnego taboru. Sporo chętnych do sprzedaży, a to zwiastuje spadek cen. Po trzecie. Rynek się kurczy, a jest konkurencyjny. To zwiastuje spadek marż. Urząd Transportu Kolejowego podał że np. pociągi towarowe w Polsce przewiozły 54,2 mln ton ładunków w 1q2024 r. podczas gdy w 1q2023 r. było to 60,5 mln ton ładunków. Spadek wyniósł więc 10,4%. Ilość węgla kamiennego przewożona w tym okresie zmniejszyła się o ponad 6 mln ton rdr. Spadek o około 27% rdr. Po czwarte. Plan restrukturyzacji jest skomplikowany a to znaczy, że jego implementacja jest obarczona wieloma ryzykami. Rozumiem, że większość inwestorów bazuje na niższych kosztach zatrudnienia. Jeżeli przychody będą dalej spadać, to wcale nie jest powiedziane, że nie będzie następnych redukcji zatrudnienia.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
3 kwietnia 2025 08:28:53
przy kursie: 15,94 zł
1ketjoW napisał(a):[quote=Dix22]Piszecie o rzeczach mniej ważnych. Najważniejsze tutaj już się stało: zwolnienia pracowników. Mniejsza grupa będzie bardziej wydajna. Druga sprawa to zmniejszenie zadłużenia przez sprzedaż majątku, który nie pracuje (nieużywany tabor i nieruchomości). Cała reszta to tylko kurz, zupełnie nieistotny na chwilę obecną do rozmowy. Nawet jeśli dywidendy nie będzie, to nikt raczej na nią nie czeka, to po pierwsze. Tutaj grupa kosztuje na giełdzie ok. 700-800 mln zł, czyli grosze biorąc pod uwagę skalę działalności. Po pierwsze spółka ma kłopoty i czekają ja znaczne wydatki na spłatę zobowiązań i zapewne wydatki inwestycyjne związane ze spadkiem transportu węgla i planami zwiększenia transportu intermodalnego. To implikuje że EBIDTA będzie czysto papierowa. Ja raczej wzialbym pod uwage redukcje zadluzenia w ukladzie. Po drugie redukcja personelu sama w sobie nie jest zla, poniewaz ciagle mozemy mowic ze maja wyzsze zatrudnienie niz konkurencja. Co do wartosci majatku, juz pisalem ze mamy duza czesc majatku juz zamortyzowana. Tak wiec na wszystko mozna patrzec z dwoch stron. Dzisiaj moze trzasc :) ze wzgledu na USA, ale niedlugo kurz opadnie i moze sie okazac ze mamy jeszcze mniejszy freefloat.
|
|