PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
19 lutego 2025 13:20:45
przy kursie: 1,415 zł
Spadek produkcji w 4q24 r. wydaj się być sprawą przejściową w związku z poniższą informacją: Cytat:Mimo wszystko spółka inwestuje w rozwój hali produkcyjnej.
Jak by Państwo skomentowali dalszy potencjał produkcji?
Tak dla upewnienia się: czy „realokacja dotychczas używanego parku maszynowego” oznacza, że łączne moce produkcyjne ulegną trwałemu zwiększeniu?
Wskazali Państwo, że „skupiacie się na bardziej marżowych projektach” – jak rozumiem, chodzi o produkty, bo to one rosną. Kiedy ruszy produkcja z wykorzystaniem prasy i lasera, które mają być zamontowane w lutym/marcu 2025 r.?
Spółka nie inwestuje mimo wszystko, a świadomie w produkcję.
Stan bieżący: Spółka jest na etapie rozwoju działalności produkcyjnej. Dotychczasowe rezultaty w tym segmencie prosimy traktować jako etap od realizacji zleceń na zamówienie do celu jakim jest osiągnięcie stanu produkcji ciągłej. Ubiegłoroczne dane o wolumenie wartościowym produkcji r/r potwierdzają obraną strategię działania i potencjał tego segmentu. Zarówno przebudowa jak i ponoszone nakłady inwestycyjne (infrastruktura, urządzenia) wymagają przede wszystkim czasu. Niemniej już w marcu zgodnie z harmonogramem dostawcy oczekujemy instalacji drugiego lasera i w pełni uruchomienia ciągu produkcyjnego. Docelowo dalsza rozbudowa polegać będzie na zwiększeniu automatyzacji procesów. Również na przełomie marca i kwietnia Spółka zamierza zorganizować spotkania Gdańsku z naszymi największymi kontrahentami, w celu przedstawienia potencjału wytwórczego i określenia możliwości produkcji poszczególnych akcesoriów do regałów. Pracujemy także nad zapewnieniem finansowania zakupu towarów do produkcji, ponieważ są to coraz większe wolumeny.
Jeśli chodzi o marżowość to mamy na myśli również zlecenia usług i handel. https://espiebi.pap.pl/node/681911
Edytowany: 19 lutego 2025 13:20
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
6 marca 2025 19:14:53
przy kursie: 1,335 zł
Uwalniamy gotówkę na działalność operacyjną i zmniejszamy zadłużenie kredytowe, a więc koszty finansowe. Ciekawe czy to się uda. Jeżeli spółka podpisze długoterminową umowę najmu może zrobi sale and leaseback. Cytat: Wartość bilansowa środka trwałego na dzień 31.12.2024 r. wynosi 11,4 mln zł, aktualne zadłużenie z tytułu kredytu inwestycyjnego 8 mln zł. W przypadku uzyskania satysfakcjonującej ceny sprzedaży i sfinalizowania transakcji, nadwyżki środków pieniężnych Spółka zamierza przeznaczyć na rozwój działalności operacyjnej i inwestycje w obszarze logistyki i nieruchomości magazynowych, w celu maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy. Niniejsza uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
www.stockwatch.pl/komunikaty-s...
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
14 maja 2025 15:54:37
przy kursie: 0,26 zł
Bardzo zła wiadomość: Cytat:Zarząd Robs Group Logistic S.A. z siedzibą w Gdańsku informuje, o pogorszeniu sytuacji w zakresie bieżącej płynności Spółki, w tym możliwości bieżącego regulowania zobowiązań. W kwietniu br. Spółka zanotowała niższy od średniej poziom fakturowania przychodów ze sprzedaży, tj. około 1,6 mln zł (średnia miesięczna przychodów ze sprzedaży w 2024 roku to 2,4 mln zł), co przełożyło się na powstanie opóźnień w spłacie zobowiązań, głównie z tytułu posiadanych leasingów oraz regulowania faktur kontrahentów dotyczących zakupu materiałów do produkcji. Bezpośrednią przyczyną tego stanu i zachwiania bieżącej płynności jest w opinii Zarządu obecny brak możliwości otrzymywania i fakturowania nowych projektów i zleceń Zarząd Spółki. Zarząd obecnie otrzymuje informacje o utracie zaufania do Spółki ze strony dotychczasowych zleceniodawców, co z kolei jest konsekwencją poważnego błędu pracowników i sytuacji w której po montażu hamulców paletowych monterzy Spółki źle wykonali swoje obowiązki i doprowadzili do zanieczyszczenia produktów żywnościowych przez wiórki metalowe u jednego z Klientów. W związku z poważnym naruszeniem obowiązków pracowniczych przez osoby realizujące w imieniu przedsiębiorstwa usługę montażu regałów prowadzone są wraz z zewnętrzną Kancelarią Prawną działania w celu ustalenia odpowiedzialności tych pracowników i podjęcia działań przewidzianych Kodeksem Pracy. Zarząd Spółki na bieżąco prowadził i prowadzi monitoring sytuacji płatniczej oraz wiekowania zobowiązań, jednak obecnie z uwagi na utratę zleceń i piętrzące się zatory płatnicze zobowiązany jest podjąć działania w celu rzetelnego przedstawienia sytuacji finansowej Spółki, a także podjęcia czynności wynikających ze stosownych przepisów prawa. www.stockwatch.pl/komunikaty-s...
|
|
|
|
5 Dołączył: 2015-10-02 Wpisów: 89
Wysłane:
14 maja 2025 16:16:56
przy kursie: 0,26 zł
Czyli jutrzejszy raport za 1q powinien być niezły, akcja miała miejsce w 2q.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
14 maja 2025 17:08:11
przy kursie: 0,26 zł
MX5 napisał(a):Czyli jutrzejszy raport za 1q powinien być niezły, akcja miała miejsce w 2q. Jutrzejszy raport nie ma znaczenia w kontekście komunikatu. Spółka traci klientów, ma problemy z płynnością, nie reguluje zobowiązań leasingowych. To znaczy, że może zaraz stracić maszyny itd. W najgorszym scenariuszu Zarząd powinien złożyć wniosek o upadłość. Poza tym sama treść komunikatu o kontakcie z kancelarią prawną itd. Jest bardzo pesymistyczna. Prawdę powiedziawszy ten problem z jednym kontrahentem wydaje się błędem systemowym tj. takim jaki może występować również u innych klientów i stąd taka ich reakcja. Trudno w to uwierzyć.
|
|
190 Dołączył: 2009-01-06 Wpisów: 3 286
Wysłane:
14 maja 2025 18:20:29
przy kursie: 0,26 zł
Zerkam na wykres, na obroty, nie ma tu wątpliwości, że podaż wiedziała co się szykuje.
Zarząd przed publikacją takiego raportu powinien złożyć wniosek o upadłość. Teraz każdy wie.
Może coś dla wojska niech robią? to teraz modne.
Zresztą sam fakt publikowania raportu na rynek o uchwale zarządu o sprzedaży hali. Po co? Od kiedy to spółki publikują raporty o uchwałach zarządu? Ani tu nie ma transakcji ani listu intencyjnego, jest tylko uchwała zarządu. po co? Chyba po to aby rynek uwierzył, że będzie płynność, zresztą jaka, skoro zostałoby spółce ok 3 mln o ile sprzedaż po księgowej cenie byłaby możliwa. Dla mnie lewe działanie. Ale na przyszłość nie będzie uczciwiej skoro mają taką historię.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
14 maja 2025 19:20:41
przy kursie: 0,26 zł
Prezes jest głównym akcjonariuszem. Twierdzisz, że skorzystał finansowo na tym komunikacie. Wątpię.
Ja widziałem spadki kursu od kilku dni, ale niewielkie, co mnie dziwiło przed raportem za 1q25, ponieważ spodziewałem się dobrych wyników.
Zresztą Prezes pisał komunikat w nerwach, bo są w nim błędy i jest chaotyczny. Przykład: "„...i fakturowania nowych projektów i zleceń Zarząd Spółki.”
Dywersyfikacja się opłaciła tym razem.
|
|
190 Dołączył: 2009-01-06 Wpisów: 3 286
Wysłane:
14 maja 2025 20:48:32
przy kursie: 0,26 zł
Prezes nie, ma akcje uprzywilejowane jak widzę. Jednak pewnie sam widziałeś spora podaż. Szczególnie, że na szerokim rynku okres mocno wzrostowy.
|
|
91 Dołączył: 2019-11-24 Wpisów: 830
Wysłane:
15 maja 2025 00:45:52
przy kursie: 0,26 zł
Ostrzeżeniem był komunikat z 6 marca o sprzedaży siedziby spółki.
Która normalna firma sprzedaje swoją siedzibę? aby przejść na wynajem
Było też sporo pytań akcjonariuszy do spółki. Ktoś miał pewne wątpliwości?
Piotrowski 9 ??? aż trudno mi w to uwierzyć. ROE za IV kw 2024 24,53% ???
wskaźnik zadłużenia po IV kw 2024 - 0,69 wysoki ale nie tragiczny płynność bieżąca po IV kw 2024 - 1,25 - normalna
jedynym realnym ostrzeżeniem wydaje się ten komunikat o sprzedaży siedziby spółki, bo ktoś mógł zignorować sygnały z krótkoterminowej analizy technicznej ... poziom 1 zł wydawał się solidnym wsparciem.
Jaki morał z tej historii. (zakładam że dzisiejszy komunikat, ze spółki jest prawdziwy, a może nie jest?) Sprawdzać i monitorować bardziej spółki i dywersyfikacja i jeszcze raz dywersyfikacja portfela.
|
|
5 Dołączył: 2015-10-02 Wpisów: 89
Wysłane:
15 maja 2025 08:23:42
przy kursie: 0,26 zł
https://espiebi.pap.pl/node/688819 jest już raport, ten "bez znaczenia" Moim zdaniem niezły, wręcz dobry. Słowa tam nie ma o 'wiórkach" czy innych akcjach.
|
|
|
|
PREMIUM
78 Dołączył: 2009-12-10 Wpisów: 1 835
Wysłane:
15 maja 2025 09:14:21
przy kursie: 0,417 zł
Spółka dobra do przejęcia przez kogoś bardziej ogarniętego niż ten prezes. Teraz wartość rynkowa 5-6 mln. Duży FF sprzyja.
|
|
5 Dołączył: 2015-10-02 Wpisów: 89
Wysłane:
15 maja 2025 10:10:54
przy kursie: 0,417 zł
Wygląda że jest aż za bardzo ogarnięty. A KNF kolejny raz ślepy.
|
|
PREMIUM
78 Dołączył: 2009-12-10 Wpisów: 1 835
Wysłane:
15 maja 2025 11:18:09
przy kursie: 0,417 zł
sugerujesz ze komunikat był manipulacją?
|
|
5 Dołączył: 2015-10-02 Wpisów: 89
Wysłane:
15 maja 2025 11:31:14
przy kursie: 0,417 zł
Tak i ktoś dobrze wiedział wcześniej kiedy i jaki będzie.
|
|
190 Dołączył: 2009-01-06 Wpisów: 3 286
Wysłane:
15 maja 2025 11:32:52
przy kursie: 0,417 zł
ten o uchwale zarządu o decyzji sprzedaży dla mnie tak. Biznes do przejęcia? chyba za szybko na takie deklaracje. Za chwilę może się okazać, że przy spadku lawinowym sprzedaży dług im wystrzeli.
Edytowany: 15 maja 2025 11:42
|
|
190 Dołączył: 2009-01-06 Wpisów: 3 286
Wysłane:
15 maja 2025 11:55:20
przy kursie: 0,417 zł
obrót na teraz 6 mln akcji gdzie z 20 mln 6.6mln to akcje uprzywilejowane więc dzisiaj na teraz obróciła się(pewnie niektóre wielokrotnie) blisko połowa pozostałych akcji dopuszczonych do obrotu, na godz: 12! dokładając tego drugiego akcjonariusz z 1.4 mln(zakładając, że nie sprzedawał) to FF jeszcze mniejszy i procent obrotu przez to wyższy. Ktoś obserwuje, akcje wracają z prawej do arkusza?
Jak każdy jestem ciekaw jak to się skończy :) gdańsk- okno na świat.
Edytowany: 15 maja 2025 12:02
|
|
PREMIUM
78 Dołączył: 2009-12-10 Wpisów: 1 835
Wysłane:
15 maja 2025 12:04:57
przy kursie: 0,417 zł
addison napisał(a):ten o uchwale zarządu o decyzji sprzedaży dla mnie tak. ten z 6 marca tak, napisali tak, żeby był pozytywny wydźwięk a w efekcie to był desperacki krok, już wtedy wiedzili, ze jest źle. Kurs zaczął się powoli osuwać właśnie po tym info. MX chyba sugeruje, że wczorajsze ESPI było manipulacją. Ja myślę, że sprawa jest jednak poważna, a info wyszło wczoraj, bo w dzisiejszym raporcie kwartalnym musieliby już o tym napisać jako o istotnym zdarzeniu. Dużo sie tu może jeszcze dziać, łącznie z wnioskiem o restrukturyzację. Może ktoś wysłał maila do prezesa z prośbą o więcej szczegółów, już 2 razy dawał Espi z odpowiedziami na takie pytania po raportach. Obroty kosmiczne, dziś już przemielili około połowę akcji które są w obrocie.
|
|
190 Dołączył: 2009-01-06 Wpisów: 3 286
Wysłane:
15 maja 2025 12:24:52
przy kursie: 0,417 zł
Ba, 2-3 dni temu napisali do kolegi który zaniepokojonym tą podażą napisał do nich czy szykuje się jakieś złe espi . odpisali, że raportują wszystko co wymagane i nic więcej.
Obserwuję arkusz i co bije po oczach, że po takim obrocie prawa strona arkusza jest pusta!
Edytowany: 15 maja 2025 12:31
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
15 maja 2025 13:18:30
przy kursie: 0,417 zł
Przecież wszystko jest w komunikacje: Cytat:Zarząd Robs Group Logistic S.A. z siedzibą w Gdańsku informuje, o pogorszeniu sytuacji w zakresie bieżącej płynności Spółki, w tym możliwości bieżącego regulowania zobowiązań. W kwietniu br. Spółka zanotowała niższy od średniej poziom fakturowania przychodów ze sprzedaży, tj. około 1,6 mln zł (średnia miesięczna przychodów ze sprzedaży w 2024 roku to 2,4 mln zł), co przełożyło się na powstanie opóźnień w spłacie zobowiązań, głównie z tytułu posiadanych leasingów oraz regulowania faktur kontrahentów dotyczących zakupu materiałów do produkcji. Bezpośrednią przyczyną tego stanu i zachwiania bieżącej płynności jest w opinii Zarządu obecny brak możliwości otrzymywania i fakturowania nowych projektów i zleceń Zarząd Spółki. Zarząd obecnie otrzymuje informacje o utracie zaufania do Spółki ze strony dotychczasowych zleceniodawców, co z kolei jest konsekwencją poważnego błędu pracowników i sytuacji w której po montażu hamulców paletowych monterzy Spółki źle wykonali swoje obowiązki i doprowadzili do zanieczyszczenia produktów żywnościowych przez wiórki metalowe u jednego z Klientów. W związku z poważnym naruszeniem obowiązków pracowniczych przez osoby realizujące w imieniu przedsiębiorstwa usługę montażu regałów prowadzone są wraz z zewnętrzną Kancelarią Prawną działania w celu ustalenia odpowiedzialności tych pracowników i podjęcia działań przewidzianych Kodeksem Pracy. Zarząd Spółki na bieżąco prowadził i prowadzi monitoring sytuacji płatniczej oraz wiekowania zobowiązań, jednak obecnie z uwagi na utratę zleceń i piętrzące się zatory płatnicze zobowiązany jest podjąć działania w celu rzetelnego przedstawienia sytuacji finansowej Spółki, a także podjęcia czynności wynikających ze stosownych przepisów prawa. Naruszenie obowiązków pracowniczych to dla mnie wskazania na poważny charakter tego co się dzieje. Dodatkowo myślę, że skoro klienci odchodzą to zapewne sami ich poinformowali o problemie i jest to problem systemowy, a nie dotyczący jednego klienta. Ta firma jaka zidentyfikowała opiłki żelaza w jedzeniu. Spekuluje, ale jeżeli wystąpi o odszkodowanie, to będą to znaczne kwoty, bo sama może być pozwana przez swoich kontrahentów. Zarząd odcina się od winy, a to w organizacji rodzi kwasy. Ja widzę duże zdenerwowanie (jakby komunikat był pisany w pośpiechu) i przerzucenie winny na pracowników. Komunikat był pisany pod presją i zgadzam się, że gdyby nie dzisiejsza publikacja raportu za 1q25 r. pewno komunikatu by nie było. Raport za 1q25 r. bardzo dobry ale komunikat zawiera informacje dotyczące kwietnia 25 r., a więc miesiąca jakiego raport nie obejmuje.
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
15 maja 2025 13:34:57
przy kursie: 0,417 zł
1ketjoW napisał(a):Przecież wszystko jest w komunikacje:
[quote]Zarząd Robs Group Logistic S.A. z siedzibą w Gdańsku informuje, o pogorszeniu sytuacji w zakresie bieżącej płynności Spółki, w tym możliwości bieżącego regulowania zobowiązań. [...] W związku z poważnym naruszeniem obowiązków pracowniczych przez osoby realizujące w imieniu przedsiębiorstwa usługę montażu regałów prowadzone są wraz z zewnętrzną Kancelarią Prawną działania w celu ustalenia odpowiedzialności tych pracowników i podjęcia działań przewidzianych Kodeksem Pracy. [...]. Odszkodowanie ustala się w wysokości wyrządzonej szkody, jednak nie może ono przewyższać kwoty trzymiesięcznego wynagrodzenia przysługującego pracownikowi w dniu jej wyrządzenia. W tym komunikacje aż roi się od nieistotnych informacji, tak jakby chcieli pokazać że ... działają
Edytowany: 15 maja 2025 13:37
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.