boyuaakr
Advertisement
PARTNER SERWISU
jgybepxo
1 2 3 4
tomcio46
51
Dołączył: 2016-11-04
Wpisów: 607
Wysłane: 9 maja 2021 16:14:20
Co do pkt 2 to o Captorze też pisano ze drogo i nie warto brać i tak dokładnie było to żaden argument.

Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 9 maja 2021 17:19:40
Jednak czasami mam wrażenie,ze duża część naszych funduszy to grupa dyletantów . Mogą więc bezrefleksyjnie kupić akcje spółki dość znanej medialnie choć z niejasną przeszłością jak Pepco. W końcu nie inwestuja swoich pieniędzy wiec co im szkodzi.
Podobnie było z Allegro a ostatnio z Captorem. W przypadku tego drugiego łykneli absurdalną cenę a teraz czekaja na ... epokowe odkrycie tej spółki aby akcje mogły poszybować. Tylko nie przypominam sobie aby kiedykolwiek jakaś nasza spółka biotech coś odkryła na skale światową. Taki np. Biomed Lublin miał podobno odkryć lek na covida i co ??? Taki Turkmenistan ( była republika radziecka) wynalazła swoją szczepionke a nasi...WIELKIE ZERO.
Dlatego ciekaw jestem przecieków z bookbuildingu o ile takowe będą.

kokospl
46
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 795
Wysłane: 9 maja 2021 17:28:27
Tylko, że IPO ALLEGRO zakończyło się sukcesem i tu może być podobnie


Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 9 maja 2021 18:39:15
Może ale nie musi. W przypadku Allegro były przecieki,że księga popytu jest pokryta 10-krotnie bo dopisal kapitał zagraniczny. Tu może być inaczej bo główny akcjonariusz cieszy się niestety zła sławą zagranicą więc zagraniczne fundusze mogą b.ostrożnie podchodzić do tej inwestycji. Gdyby Pepco miało widoki na udany debiut w Londynie czy Amsterdamie to zapewne tam by ulokowali swoje akcje. Z nieznanych mi przyczyn zdecydowali się na Polskę i nie przemawia do mnie fakt,że tutaj maja najwięcej swoich sklepów.
Zawsze giełda londyńska czy nawet niderlandzka to wiekszy prestiż niż ipo nad Wisłą gdzie giełda nadal traktowana jest jako... prowincjonalna.

mboro55
29
Dołączył: 2008-11-20
Wpisów: 142
Wysłane: 9 maja 2021 19:25:12
...bo w Polsce najbezpieczniej ogolić akcjonariuszy z kasy. Przeważnie dopiero w ostateczności jedyne, co się robi, to zawiesza notowania spółki, a dzieje się to przeważnie wtedy, jak już grubasy, ci lepiej poinformowani pozbędą się akcji na rzecz drobnych lub polskich instytucji, które de facto też zarządzają tylko kasą drobnych.

kokospl
46
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 795
Wysłane: 10 maja 2021 00:11:06
A dlaczego allegro tu zadebiutowało?

Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 10 maja 2021 07:45:39
A Allegro to wg Ciebie zagraniczna czy polska spółka??? Allegro przeprowadzało IPO na podstawie prospektu emisyjnego zatwierdzonego przez KNF. Pepco zaś na podstawie prospektu zatwierdzonego przez instytucję niderlandzka czyli na podstawie tzw paszportu europejskiego.

indyan
27
Dołączył: 2011-04-11
Wpisów: 235
Wysłane: 10 maja 2021 15:38:00
Po pierwsze Allegro nie przeprowadzało IPO na podstawie prospektu zatwierdzonego przez KNF. Po drugie czy Allegro jest polską firmą, też mógłbym się spierać...

Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 10 maja 2021 16:28:10
Nie bede teraz spierał się z toba o Allegro bo jaki jest koń każdy widzi. Allegro jest w zdecydowanym odwrocie. Podobnie mizernie prezentuje się inny debiutant e-commerce czyli answear.pl. Tak więc można zauważyć urealnianie się wycen społek ecommerce. Powiem więcej.Powoli zaczyna mijać "zachwyt"nad spółkami e-commerce jak i spółkami gamingowymi. Dobry debiut Vercom o niczym nie świadczy bo Huuuge i Captor mocno zawiodły. Jak będzie z Pepco? Trudno powiedzieć ale jest tu wiecej wątpliwości niz ...pewności. W kazdym razie redukcja może być niższa niz na Allegro czyli tak 70-80% bo i niektóre znane biura maklerskie ( ING, Alior, Pekao) zrezygnowały z róznych powodów z udziału w konsorcjum sprzedajacym akcje. No i przede wszystkim główny akcjonariusz nie wzbudza zaufania inwestorów z wiadomych powodów.
Życze jednak tym co się zapiszą powodzenia na debiucie.

Biological Manifold
1
Dołączył: 2020-12-15
Wpisów: 22
Wysłane: 10 maja 2021 16:49:21
Kris59 napisał(a):

Podobnie było z Allegro a ostatnio z Captorem. W przypadku tego drugiego łykneli absurdalną cenę a teraz czekaja na ... epokowe odkrycie tej spółki aby akcje mogły poszybować. Tylko nie przypominam sobie aby kiedykolwiek jakaś nasza spółka biotech coś odkryła na skale światową. Taki np. Biomed Lublin miał podobno odkryć lek na covida i co ??? Taki Turkmenistan ( była republika radziecka) wynalazła swoją szczepionke a nasi...WIELKIE ZERO.

Akurat to, że inwestują na długi termin w przyszłościową branżę jaką jest bitech to chyba dobrze? Jeżeli tam nie będzie inwestycji to kto miałby te wynalazki niby robić? Nie twierdzę że captor był tutaj najlepszym wyborem, osobiście dla mnie jest zdecydowanie za drogi, ale branży będę bronić, bo mamy już pierdyliard spółek gamingowych na gpw, a tylko garstkę dobrych biotechów.


Deogracias
PREMIUM
12
Dołączył: 2012-10-10
Wpisów: 486
Wysłane: 11 maja 2021 02:48:19
Plusy dodatnie i plusy ujemne – omówienie prospektu emisyjnego PEPCO GROUP


Oferta publiczna PEPCO GROUP wpisuje się w dobrą koniunkturę na rynku pierwotnym w Polsce. Zarejestrowana w Londynie spółka, znana Polakom z sieci sklepów działających pod marką PEPCO, chce ulokować na rynku akcje za kwotę 4-5 mld. Nie jest to debiut dekady (tym było ALLEGRO), ale patrząc na wynikającą z widełek cenowych widać, że z takimi ambicjami spółka ma potencjał dołączenia do indeksu WIG20.

Kto i dlaczego sprzedaje akcje PEPCO?

W ramach oferty publicznej jest oferowanych 102,7 mln akcji PEPCO (17,8% kapitału zakładowego), z możliwością zwiększenia tej puli do 133,9 mln akcji. Widełki cenowe to 38-46 zł za akcję co daje wielkość oferty publicznej na poziomie 4,72 mld zł przy założeniu ceny z górnej granicy widełek cenowych (6,16 mld złw przypadku zwiększenia liczby oferowanych akcji. 5% oferowanych akcji jest kierowanych do inwestorów indywidualnych.

Akcjonariuszem oferującym jest Steinhoff International, południowoafrykański koncern działający w wielu krajach w branży meblarskiej i wyposażenia wnętrz. Steinhoff, poprzez spółkę zależną PEPKOR, od wielu lat z sukcesem budował sieć sklepów PEPCO. Początkowo w Polsce, ale aktualnie już połowa sklepów sieci działa w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej.

W tym momencie pojawiają się 2 zgrzyty związane z podmiotem kontrolującym PEPCO. Steinhoff był bohaterem skandalu związanego z fałszowaniem danych finansowych swoich spółek zależnych. Skala nieprawidłowości została oszacowana na ponad 7 mld EUR, spółka straciła ponad 95% swojej rynkowej wartości i w ramach pokrycia szkód musi zapłacić ponad 1 mld EUR. W jakimś stopniu rzutuje to na wiarygodność oferty PEPCO.

Bezpośredni celem oferty jest pozyskanie środków pieniężnych na uregulowanie zobowiązań Steinhoff, więc w dużym stopniu oferta publiczna PEPCO jest wymuszona trudną sytuacją finansową właściciela. Celem oferty nie jest doinwestowanie szybko rozwijającej się spółki - całość wpływów trafia do grupy Steinhoff, która mając ponad 80% akcji w dalszym stopniu zachowa kontrolę nad PEPCO GROUP.
Steinhoff zadeklarował lockup na 180 dni, ale niedawne doświadczenia nauczyły nas, że takie deklaracje mają dość miękki charakter.

Warto też zwrócić uwagę na zmianę nazwy spółki, do niedawna nosiła ona mało chwytliwą nazwę "Albion Newco B.V.". Została ona zmieniona na PEPCO GROUP, niewątpliwie w celu przyciągnięcia uwagi inwestorów i zbudowania odpowiednich skojarzeń marką znaną na naszym rynku.

PEPCO GROUP – pozycja strategiczna spółki


kliknij, aby powiększyć

Model biznesowy PEPCO GROUP nie jest skomplikowany - polega on na oferowaniu produktów niezbyt wysokiej jakości we własnej sieci sklepów. Ekonomika skali pozwala na hurtowe zakupy takich towarów w atrakcyjnych cenach, odpowiednio szybką rotację produktów na półkach sklepów i osiąganie w ten sposób atrakcyjnych marż. Taki model działania spółka przyjęła zarówno na rynkach dojrzałych (marki Poundland/Dealz, kupiony przez Steinhoff w 2016) jak i na rynkach o niższym poziomie rozwoju (brand PEPCO - Polska i inne kraje Europy Centralnej).


kliknij, aby powiększyć

Klientem docelowym są konsumenci o niższym poziomie dochodu - spółka określa to wręcz jako "mum on the budget". W związku z tym rynek, na którym działa spółka, nie ma dużego tempa wzrostu - można przyjąć, że rośnie w tempie wzrostu PKB.


kliknij, aby powiększyć

Biznes PEPCO można podzielić na 2 odnogi (tak też, to robi też spółka w rachunku segmentowym):
- sieć sklepów PEPCO - działające w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej, oferujące odzież, produkty sezonowe, artykuły wyposażenia wnętrz. Sklepy PEPCO nie oferują żywności i produktów FMCG, będących głównymi produktami klasycznych dyskontów.
- sieć sklepów Poundland/Dealz - sieć sklepów z ofertą "produktów za 1 funt", działająca na rynkach Europy Zachodniej. W sklepach tych sieci, poza asortymentem podobnym do PEPCO, można nabyć również produkty żywnościowe oraz FMCG.


kliknij, aby powiększyć

Łącznie PEPCO GROUP ma ponad 3000 sklepów w kilkunastu krajach i planuje dalszy dynamiczny wzrost, określając swój potencjał rozwoju na ponad 8000 sklepów. W 2021 planowane jest otwarcie około 400 nowych placówek. Według informacji z prospektu, nowe sklepy PEPCO zwracają się w ciągu kilkunastu miesięcy od otwarcia.

Marka PEPCO rozwija się dużo bardziej dynamicznie niż Poundland/Dealz i stanowi już ponad połowę przychodów grupy. Warto odnotować plan wprowadzenia jej na rynek włoski - wprawdzie jest on wyraźnie bogatszy niż Europa Wschodnia, ale gospodarczo znajduje się w sporych tarapatach i są spore szanse, że budżetowa oferta PEPCO tam zaskoczy. W kwietniu 2021 został otwarty pierwszy sklep PEPCO w Hiszpanii - ocena tego ruchu jest podobna jak perspektyw rozwoju na rynku włoskim. Udane zaszczepienie konceptu PEPCO nawet na jednym z tych rynków byłoby dużym sukcesem.
Marka Dealz z kolei ma być rozwijana w Hiszpanii i Polsce - tu może być trudniej o sukces, bo rynek klasycznych dyskontów jest dużo bardziej konkurencyjny (zwłaszcza w Polsce) niż nisza, w której działają sklepy PEPCO.

Trudno właściwie określić, do jakiej kategorii przyporządkować sklepy PEPCO/Poundland/Dealz. 57% przychodów grupy daje odzież a 43% to pozostała część oferty, w czym mieszczą się głównie artykuły wyposażenia wnętrz, artykuły sezonowe oraz inne kategorie, które można by podsumować popularnym powiedzeniem "mydło i powidło". Wszystko to powoduje, że oferta sklepów wymyka się prostym klasyfikacjom - nie można spółki określić jako działającej w klasycznej branży odzieżowej czy wyposażenia wnętrz. PEPCO w Polsce i Europie Środkowej właściwie stworzyło dla siebie osobną kategorię, w której jest absolutnym liderem.


kliknij, aby powiększyć

Na rynkach Europy Środkowej PEPCO ma bardzo mocną pozycję konkurencyjną i często ponad połowę sklepów w swojej kategorii. Na rynkach Europy Zachodniej wygląda to już wyraźnie gorzej, z wyjątkiem wysp brytyjskich, gdzie pod marką Poundland działa ponad 800 sklepów .

Warto zwrócić uwagę, na różne dynamiki rynkowe tych brandów. W przypadku Poundland/Dealz widać wyraźną stagnację przychodów. Do momentu wybuchu pandemii koronawirusa (dane za 12 miesięcy do 29 lutego 2020) PEPCO GROUP osiągało dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów. Warto zwrócić uwagę, że za cały ten wzrost była odpowiedzialna sieć sklepów PEPCO, a Poundland/Dealz od 2017 tkwią w stagnacji i jednocześnie operują na wyraźnie niższych marżach.

PEPCO GROUP praktycznie nie rozwija sprzedaży internetowej. PEPCO w ogóle nie posiada sklepu on-line, Poundland takowy posiada, ale nie ma on większego znaczenia sprzedażowego. Klientom to zasadniczo nie przeszkadza - mają oni dość tradcyjne podejście i w segmencie dyskontów e-commerce nie jest zbyt popularny (np. 58% klientów PEPCO płaci gotówką). Może to być jednak problemem dla inwestorów, bo mają oni duży sentyment do segmentu e-commerce. Casus CCC/E-Obuwie pokazuje, że nawet w segmencie budżetowym dobra strategia na rynku e-commerce może wykreować sporo wartości.

Analiza sprawozdania finansowego

Dane finansowe PEPCO GROUP udostępnione w prospekcie nie są zbyt obszerne. Obejmują one 3 ostatnie pełne lata finansowe (rok księgowy zaczyna się 1 października i kończy się 30 września), dodatkowo dane za 4 kwartał 2020 i porównawczo za 4 kwartał 2019.

Spółka jest zarejestrowana w Amsterdamie i sprawozdanie finansowe jest sporządzone w EUR (choć główne biuro znajduje się w Londynie). Prawie 50% przychodów jest w funtach (Poundland), około 25% w PLN a pozostała część w EUR (Irlandia i część krajów Europy Środkowej) oraz lokalnych walutach krajów Europy Środkowej. Zakup towarów w większości odbywa się na rynku chińskim, gdzie dominującą walutą caly czas jest dolar. Patrząc na to wszystko łącznie PEPCO GROUP ponosi spore ryzyko walutowe.


kliknij, aby powiększyć

W powyższej tabelce jest podsumowanie najważniejszych informacji finansowych. Jak widać, 4 kwartał roku kalendarzowego to okres żniw dla spółki - sprzedaż w tym okresie to 33% rocznej sprzedaży oraz przeważająca część zysków. PEPCO utrzymuje stabilną rentowność sprzedaży na poziomie rentowności brutto i w każdym z pokazywanych okresów wykazywało zyski na poziomie operacyjnym.

Problemy zaczynają się na poziomie kosztów finansowych, które mocno ciągną wynik przed opodatkowaniem w dół. Na podstawie udostępnionych danych właściwie trudno oszacować powtarzalny wynik finansowy - w 2018 spółka odpisała wartość firmy na kwotę 112 mln EUR, w 2019 rozpoznała tajemnicze 67 mln EUR przychodów finansowych wynikające z wyceny pożyczek z podmiotami powiązanymi. Z kolei w 2020 w wyniki uderzyła pandemia COVID. Można założyć, że zyski wynikające wprost z działalności bieżącej zamykały się w przedziale 100-200 mln EUR rocznie, z czego zdecydowana część jest generowana w ostatnim kwartale roku kalendarzowego.


kliknij, aby powiększyć

Na podstawie powyższych danych z prospektu można wyliczyć wynik za cły kalendarzowy rok 2020. Widać, że spółka poniosła straty w ciągu 3 pierwszych kwartałów, ale 4 kwartał 2020 wygląda na całkiem udany i pozwolił na odrobienie zdecydowanej części strat. Tym niemniej za ostatnie raportowane 12 miesięcy mamy minimalną stratę, co zapewne tłumaczy czemu w prospekcie nie znajdziemy wyliczeń podobnych do powyższych.

EBITDA, bliska sercom inwestorów instytucjonalnych, w 2020 wyniosła 440 mln EUR, co jednak w dużej mierze wynika z wprowadzenia MSSF 16, który nakazuje uwzględniać aktywa użytkowane na podstawie umowy najmu jako aktywa i je amortyzować.

PEPCO nie ma problemu z generowaniem gotówki z działalności operacyjnej - nawet w trudnych warunkach w ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka wygenerowała ponad 500 mln EUR gotówki, z czego istotna część idzie na sfinansowanie rozwoju,


kliknij, aby powiększyć

Skutki wprowadzenie MSSF 16 widać oczywiście w bilansie - rozpoznanie ich w bilansie na 30 września 2020 zwiększyło sumę bilansową o ponad 800 mln EUR. Najważniejsze kwestie, które można wskazać po analizie bilansu to:
- gotówka w kasie na koniec 2020 to 400 mln EUR
- kapitał obrotowy jest wprawdzie dodatni, ale ze względu na specyfikę działania dość niski, choć nieujemny jak to się czasem zdarza w branży detalicznej (około 190 mln EUR na koniec września 2020)
- okres rotacji towarów jest zaskakująco wysoki - około 90-100 dni na koniec 2020 roku, co może mieć związek z lockdownami, jak też z długością łańcucha dostaw
- zadłużenie odsetkowe to 710 mln EUR, więc wskaźnik EBITDA/dług nie przekracza 2, co jest wartością bezpieczną
- warto zwrócić uwagę na widoczną w bilansie umowę pożyczki od dominującego akcjonariusza na kwotę 242 mln EUR, oprocentowaną na LIBOR+7,50%, co jest stawką zdecydowanie przekraczającą warunki rynkowe i zapewne służyło korzystnemu podatkowo transferowi zysków. PEPCO ma w planach zrefinansowanie tej części zadłużenia po przeprowadzeniu oferty publicznej.

Plusy i minusy oferty publicznej PEPCO

Plusy oferty publicznej oraz akcji PEPCO GROUP
- rozpoznawalna na polski rynku marka
- oferta publiczna jest bardzo duża - co w zasadzie gwarantuje popyt ze strony instytucji, choć mogą one - - naciskać na obniżenie ceny
- potencjał do wejścia do WIG20
- szybkie tempo rozwoju sieci PEPCO w ostatnich latach
- sprawdzony format PEPCO - rentowny i rokujący szanse na nowych rynkach
- solidny cashflow operacyjny

Minusy oferty publicznej i akcji PEPCO GROUP
- środki z IPO nie trafiają do spółki
- brak obecności w e-commerce
- zła opinia właściciela
- możliwa dalsza sprzedaż przez Steinhof kolejnych akcji po IPO (chociaż formalnie rzecz biorąc jest lock-up)
- wskaźnikowo PEPCO GROUP wygląda drogo
- segment Poundland/Dealz (połowa przychodów) co najmniej od 2017 się nie rozwija i jest w stagnacji
- brak polityki dywidendowej

Wycena

PEPCO wycenia się w przedziale 21,85-26,45 mld zł co pod względem kapitalizacji stawiałoby spółkę w okolicach DINO i czyniłoby ją naturalnym kandydatem o wejścia do indeksu WIG-20. Pytanie czy taka wycena to nie droga na skróty - DINO pracowało na taką wycenę przez kilka lat obecności na GPW i systematycznego rozwoju sieci handlowej.

PEPCO w wyniku pandemii koronawirusa zakończyło 2020 rok stratą na poziomie księgowym więc technicznie nie da się określić wskaźnika cena/zysk. Przyjmując 150 mln EUR zysku jako roczny powtarzalny zysk, otrzymujemy wskaźnik cena/zysk zbliżony do 40, co zakładałoby sporą poprawę wyników w kolejnych latach. Obiektywnie patrząc może to być trudne, skoro jeden z dwóch segmentów spółki nie zwiększa przychodów od kilku lat. Wskaźnik EV/EBITDA kształtuje się na poziomie 14-15, co również nie jest niską wartością.

Zapewne inwestorzy indywidualni przyjmą ofertę PEPCO GROUP z entuzjazmem, ale o jej sukcesie zadecydują inwestorzy instytucjonalni. Wprawdzie spółce daleko do branży nowych technologii, ale dynamicznie się rozwija i jest zdecydowanym liderem w niszy, którą sama stworzyła, co inwestorzy z kolei lubią i sa gotowi za to płacić. Problemem dla inwestorów instytucjonalnych może być jednak wycena.

>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych - tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Nowy wpis >>> Top 10 wpisów z 2020 roku
Zapraszam na bloga - https://dariuszgrupa.pl
https://twitter.com/DarekGrupa

Poproś analityków Stockwatch o analizę fundamentalną wybranej spółki >>> Przycisk w profilu spółki
Edytowany: 11 maja 2021 02:52

Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 12 maja 2021 10:52:57
Podobno zainteresowanie oferta Pepco jest delikatnie mówiąc niespecjalne. Czy ktoś ma może przecieki z bookbuldingu?

krishic
26
Dołączył: 2009-10-05
Wpisów: 582
Wysłane: 12 maja 2021 13:25:40
Nieoficjalnie, fundy zbily cene, bedzie 40 pln.

Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 12 maja 2021 13:37:25
40 zł to krok w dobrym kierunku choć szczerze mówiąc liczyłem nawet na jeszcze niżej. Ciekawe czy jest pokryta calkowicie księga popytu.

mrk
mrk
26
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 968
Wysłane: 12 maja 2021 14:58:15
jeżeli cena jest wyższa niż minimum założone w BB (a minimum to 38) to wskazuje, że książka jest pokryta

Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 12 maja 2021 16:36:41
mrk
Z pokrycia księgi BB przy cenie 40 zl wynika,że wielkiego popytu na akcje Pepco wśrod instytucji nie było i musieli je "upychać" obniżając cenę. Problem moze być na debiucie bo jeśli nie pojawic się popyt to debiut może być wpadka.


Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 12 maja 2021 17:00:09
Tak jak przypuszczałem. Akcje się słabo sprzedaja. Jak podaje reuters Pepco ograniczy się do sprzedaży "tylko" ca 92,4 mln szt akcji przy cenie 40 zł/akcja i uzyska 3,7 mld zł.
Z tej lakonicznej info wynika ,że powyżej 40 zł/akcję nie było juz wiekszego popytu dlatego oferta jest mocno ograniczona. Wiekszy popyt zapewne by się pojawił przy cenie niższej niż 38 zł ale widać główny akcjonariusz nie chciał sprzedawać taniej.
Wskazówka dla indywidulanych jest aż nadto jasna.

pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 12 maja 2021 17:10:48
Wskazówka czy nie to się okaże. Podobna sytuacja była ostatnio podczas debiutu Answear. Całe forum panikowało, że nie będzie redukcji, bo nie poszło po cenie maksymalnej Boo hoo!

felixjeager
5
Dołączył: 2009-02-02
Wpisów: 52
Wysłane: 12 maja 2021 18:00:08
Na dwoje babka wróżyła...
Albo rzeczywiście instytucjonalni uznali, że IPO nie jest za fajne albo mamy do czynienia z próbą wykorzystania smrodku związanego z właścicielem i zbicia ceny


PS.
Sebastian Buczek z Quercusa wyraził się o tym IPO tak:

"W dolnej granicy widełek cenowych, czyli przy cenie 38 zł za akcję, oferta powinna się cieszyć dużym zainteresowaniem inwestorów. Wycena przy tym poziomie jest racjonalna. To daje 10xEBITDA na 2022 rok, czyli z pewnym, niedużym dyskontem w stosunku do LPP czy CCC" - powiedział PAP Biznes Sebastian Buczek.

strefainwestorow.pl/wiadomosci...

Kris59
19
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 242
Wysłane: 12 maja 2021 18:49:43
Nie ma co cytować Buczka a lepiej wejść w wersje angielska na reutersie. Tam jest info o ograniczeniu liczby sprzedawanych akcji do ca 92,4 mln szt przy cenie 40 zł/akcja. Z tego wynika,ze więcej chętnych wśród instytucji na akcje po cenie 40 zł i wyższej nie było.
A czy się powtórzy sytuacja z answear.pl? Zobaczymy na debiucie. Raczej to mało prawdopodobne bo answear.pl to była mała prowincjonalne spółka, którą polskie fundusze rozgrywały na złość głównemu akcjonariuszowi. Przypadek Pepco jest inny bo to spółka międzynarodowa i oferta tez była adresowana do instytucji zagranicznych. Mogły fundusze w jakis sposób grać na obniżke ceny wiedząc jak bardzo wierzycielom jest potrzebna kasa ale bez przesady.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PEPCO



1 2 3 4

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,136 sek.

dajrkdeg
tzjzgdqo
qraistlw
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
irpoinzw
dgvhpbag
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat