Sorki, chyba nie zrozumiałem wcześniejszej wypowiedzi...
No więc tak...
CRM należałoby faktycznie wyjąć z aktywów, bo jeśli zastanowić się czym one są, to ma to sens. Ubezpieczenie samochody ciężko jest spieniężyć :). W Orlenie też są. Zerknij do raportu rocznego gdzie są wszystkie noty. Rozliczenia międzyokresowe czynne tkwią w pozostałych należnościach. nota 15
Jeśli zaś chodzi o drugą część to chyba autor miał na myśli koszty ogólnego zarządu, bo to tam są koszty zarządu i utrzymania siedziby. Dla uporządkowania:
RZIS wygląda mniej więcej tak w układzie kalkulacyjnym:
1. Przychody
2. Koszty własne sprzedaży, czyli sprzedanych materiałów i wytworzonych produktów, czy usług
3. Zysk brutto na sprzedaży= 1-2
4. Koszty ogólnego zarządu
5. Koszty sprzedaży
6. Zysk na sprzedaży = 3-4-5
7. Pozostałe przychody operacyjne
8. Pozostałe koszty operacyjne
9. Zysk operacyjny = 6+7-8
10. Przychody finansowe
11. Koszty finansowe
12. Zysk z działalności gospodarczej = 9+10-11
13. Zdarzenia nadzwyczajne
14. Zysk brutto = 12-13
15. Podatek
16. Zysk netto = 14-15
Teraz chcemy aby nasz wynik był jak największy i miał jak najniższy próg rentowności. Pierwsze wymusza jak najniższe wszystkie koszty. Drugie jak najniższe koszty stałe.
Teraz gdzie są koszty stałe?
Ano troszkę jest ich w kosztach własnych sprzedaży - amortyzacja produkcyjnych środków trwałych, kosztach ogólnego zarządu - amortyzacja nieprodukcyjnych środków trwałych, koszty księgowe, obsługi informatycznej, wynajmu, wynagrodzenia pracowników nieprodukcyjnych w tym zarządu. Koszty sprzedaży powinny być ogólnie zmienne zależne od sprzedaży.
POZOSTAŁE KOSZTY OPERACYJNE SĄ TO wszelkie odpisy na przeterminowane należności, zapasy, aktualizacje wartości środków trwałych i wnipów, zwiększenia rezerw, zapłacone odszkodowania. Czasem pojawiają się tutaj także straty na derywatach. Te koszty w związku ze swoim charakterem są zmienne.