topfacet napisał(a):Nikt chyba nie jest w stanie tego policzyc, do tego nie wejdzie to do przychodow w tym roku.
Można to oszacować. Jeśli przyjmiemy domyślny podział zysków to developerzy dostają 65% , 25% na cele dobroczynne, 15% dla HB. Zakładam, że każdy deweloper dostaje równą cześć z ich puli.
822tys * 65% = 534tys / 9 czyli około 60 tys $. Nie jest to jakaś oszałamiająca kwota, ale obecność w bundlu należy ją bardziej traktować również jako forme reklamy. Niestety pozostałe gry w paczce były przeciętne a termin bardzo niekorzystny - wiele osób wybrało promocje na steam, amazon czy w samym humble storze. Dodatkowo A2 nie uczestniczyło w promocjach w humble storze.
Chciałbym również podsumować poprzedni rok - a zwłaszcza A2, nad którym ciąży jakieś fatum. Zaczynając od samego początku. Mieliśmy preordera sekretnej gry oraz zamkniętą betę, które okazały się marketingową klapą (wg. mnie przyniosło to więcej szkody niż pożytku). Dlaczego nie wybrano modelu 'Early Access' - proszę zobaczyć jak świetnie się sprzedają takie gry. Potem premiera, niezbyt udana, brak ekspozycji w czasie promocji steam. Wersja iOS (mobilne), która miała (i jest) grą przełomową ze względu na grafikę została zalana lawiną negatywnych komentarzy na temat stabilności i polityki prywatności (średnia ocen 3 w USA) co później skutkowało słabszą sprzedaża oraz brakiem A2 w różnych konkursach i rankingach pod koniec roku. O dziwo wersja A2 na Androida zaskakuje wyskokimi ocenami. Wrzucenie A2 na androida do HB kilka tygodni po premierze to również nie jest najszczęśliwsze posunięcie. Szkoda, że A2 nie pojawiło się we wcześniejszym "Humble Jumbo Bunlde" które zebrało 3mln $ i było bez wersji na Androida.
Dobrze, że rok 2013 mamy za sobą, który w moim odczuciu mógłby być dużo lepszy. Mam nadzieje, że spółka pracowała cieżko nad innymi projektami, które powinny ucieszyć bardziej akcjonariuszy w 2014 roku. Liczę również że limit pecha i niefortunnych decyzji również się wyczerpał. Spółce i jej akcjonariuszom życzę owocnego roku.