0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
24 sierpnia 2017 09:56:58
przy kursie: 187,65 zł
To że marketing leży nie każdy głupi może napisać ale każdy głupi może zobaczyć. Coś się tak uparł żeby porównywać FP do Twom, to bylo ponad trzy lata temu, inna rzeczywistość, inne oczekiwania, inna wycena a przede wszystkim inna kasa na koncie. Jak będą mieli 150mln to też będą się zachowywać jak dziwice w tej branży? Wymagasz żebym napisał co mi w tym marketingu nie pasuje? Odpowiedź brzmi NIC. A może napiszesz co powinienem w nim dostrzec pozytywnego???
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
24 sierpnia 2017 10:08:32
przy kursie: 187,65 zł
Mialo byc oczywiście WSZYSTKO ale nie mogę edytować
|
|
1 Dołączył: 2009-09-20 Wpisów: 24
Wysłane:
24 sierpnia 2017 10:13:58
przy kursie: 187,65 zł
Troche przystopujcie z tym marketingiem. Bylo powiedziane wielokrotnie, ze poczatek targow to nie jest dobry moment na kampanie (ciezko wtedy sie przebic).
Slychac z przeciekow, ze ma byc trailer i pracuja jeszcze nad filmikiem z gameplay'a. Takze spokojnie.
|
|
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
24 sierpnia 2017 10:20:44
przy kursie: 187,65 zł
Nie prosiłem w żadnym miejscu, byś wskazał co nie pasuje, bo napisałeś już wcześniej, że marketing leży. Prosiłem byś wskazał jakie masz propozycje, jak powinien wyglądać. Czy to ma być rozkładówka w Playboyu, by przestali być dziewicami w tej branży? Zwiastun na razie mają fajny, ale to tylko CGI. Udział w targach jak najbardziej, zwłaszcza E3 był pozytywnym elementem. Niemniej to początek. Zobaczymy jakie będą rezultaty trwającego GC. Co dalej będzie, zobaczymy. Rezultatami i oceną przyjdzie pora zająć się w momencie finału, czyli przyjęcia gry przez rynek po premierze. W tym momencie bicie piany jest niepoważne.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
24 sierpnia 2017 11:01:01
przy kursie: 187,65 zł
Rekinek napisał(a):To że marketing leży nie każdy głupi może napisać ale każdy głupi może zobaczyć. Coś się tak uparł żeby porównywać FP do Twom, to bylo ponad trzy lata temu, inna rzeczywistość, inne oczekiwania, inna wycena a przede wszystkim inna kasa na koncie. Jak będą mieli 150mln to też będą się zachowywać jak dziwice w tej branży? Wymagasz żebym napisał co mi w tym marketingu nie pasuje? Odpowiedź brzmi NIC. A może napiszesz co powinienem w nim dostrzec pozytywnego??? To co pisze spółka leży nieco w sprzeczności z tym co mówisz. Mając na marketing 2 mln nie można szaleć we wszystkich mediach. Bardziej obeznani w temacie wiedzą ile to kosztuje. Każdy artykuł sponsorowany w prasie kosztuje od kilkudziesięciu tyś w górę. Spot reklamowy w TV kosztuje od kilkudziesięciu tyś za 30 sekund w górę zależy od pory. W prasie specjalistycznej ceny są wyższe. Nasze podwórko jest marginalnym odbiorcą gier a w prasie światowej stawki za reklamy są dużo wyższe. Jak wyobrażasz sobie publikację serii artykułów za kwotę jaką trzeba by wydać na 1-2 artykuły sponsorowane ... i to w jednej gazecie ? Spółka wydaje oszczędnie na marketing za to skupia się na jakości produktów. Zakładają, że świetny produkt sam się zareklamuje i sprzeda. Wystarczy mu tylko trochę pomóc. Spółka w ciągu najbliższych 10 lat nie będzie wydawać 50 czy 100mln na reklamę jednej gry. Musisz się z tym pogodzić bo to rozsądne. Myślę, że ta wypowiedź spółki na forum 11bit wiele wyjaśnia w tym temacie. I pokazuje sposób marketingu i przybliżony termin premiery. Dzień dobry Plan działań marketingowych "Frostpunka" zakłada, że przed premierą gry pokażemy jeszcze co najmniej dwa trailery. Pierwszy, zawierający gameplay, stworzony własnymi siłami, ujrzy światło dzienne w niedalekiej przyszłości. Drugi trailer, stworzony przez Platige Image, pokażemy bliżej premiery, która zbliża się szybkimi krokami :) . Pozdrawiamy. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
24 sierpnia 2017 11:07:19
przy kursie: 187,65 zł
Rekinek napisał(a):Co do marketingu to dwa mln kosztowaly same filmiki i widzę że to był szczyt ich kreatywnosci. Lepiej stracić 3mln zl na spekulowaniu dolarem niż wydać na promocję. Mają na koncie 30mln i wiecznie się boją że zabraknie na chleb do pierwszego. No prawda nie idą drogą CDP i oczywiście to też dobra decyzja wg ciebie Kod:mod:usunięto treści niezgodne z regulaminem Szkoda, że manipulujesz faktami. Nie jest prawdą, że na filmiki wydali 2 mln. Trzymaj się faktów nie tak trudno znaleźć te informacje. Jak nie pamiętasz to powiedz pomożemy Ci znaleźć..... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
24 sierpnia 2017 11:14:06
przy kursie: 187,65 zł
@Rif Jeśli faktycznie debiut FP (jak się zarzekają ludzie z 11b)ma być jeszcze w tym roku( w co ja osobiście wątpię), to wiesz jak powinien wyglądać marketing?? Tak jak to było przy TWoM. TO było opisywane w raportach Kwartalnych 11 bit w 2014 roku www.bankier.pl/static/att/ebi/...Przede wszystkim dostępność gry , pokazanie jej światu na wiele wiele miesięcy przed debiutem, po to żeby mieć czas na rozpuszczenie wici na zainteresowanie się nią wielu ludzi pismaków, którzy sami potem nakręcali HYPE dla TWoMa. Poczytaj artykuł z czerwca 2014 juz kilka miesięcy wcześniej( marzec 2014) koleś miał dostęp do wczesnej wersji TWoM. www.gamespot.com/articles/e3-2...www.gamespot.com/articles/tack...Właśnie takie działania zaowocowały taką sprzedażą TWoM, piszę na paru spółkach gamedevowych ludzie mówią że nie można było przewidzieć ( ale oni się po części mylą), że TWoM stanie się HITEm, ale można było przewidzieć że gra ma duże szanse się co najmniej dobrze sprzedać, wystarczyło poczytać raporty i zawarte w nich informacje ,że TWoM był na tapecie i w zainteresowaniu na długo przed premierą.  kliknij, aby powiększyćFP co jest naturalne ze względu na to ze 11 b stworzył wcześniej TWoM tez jest w zainteresowaniu mediów, ale jest jednak różnica miedzy obecnym HYPEE na FP a wcześniej na TWoM. FP jedzie w dużej mierze na Famie TWOM i jej twórców czyli 11bit, czy to wystarczy żeby gra na tyle dobrze się sprzedała aby uzasadnić obecną kapitalizację spółki, już nie mówiąc nadziejach na wzrosty? Czas pokaże, bo jednak 2014 a 2017/2018 w tej branży robi sporą różnicę.  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 24 sierpnia 2017 11:15
|
|
1 Dołączył: 2014-12-31 Wpisów: 187
Wysłane:
24 sierpnia 2017 11:15:58
przy kursie: 187,65 zł
krewa napisał(a):Daro, jesteś na targach czy po prostu kpisz sobie ze zdjęcia z Szanghaju? kpię sobie ze zdjęcia; a w kwestii marketingu-przedstawiciele społki przedstawili argumenty za tym że marketing w przypadku ich gier powiniem być intensywny i krótki(kilka miesiecy) ja bym dopowiedział,że najważniejsze będą ostatnie 3 dni przed premierą ba prawdę mówiąc trzy godziny przed premierą-albo gra "zaskoczy"i bedzie sukces albo klops(świetnie widać to na przykłądzie zainteresownia ich filmikami-gdy się o nich mówi-ogląda to kilkadziesiąt tysiecy ludzi dziennie ,wystarczy dzień przerwy i zainteresowanie zanika zupełnie)
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
24 sierpnia 2017 11:30:21
przy kursie: 187,65 zł
jurror napisał(a):@Rif
Jeśli faktycznie debiut FP (jak się zarzekają ludzie z 11b)ma być jeszcze w tym roku( w co ja osobiście wątpię), to wiesz jak powinien wyglądać marketing?? Tak jak to było przy TWoM. TO było opisywane w raportach Kwartalnych 11 bit w 2014 roku
FP co jest naturalne ze względu na to ze 11 b stworzył wcześniej TWoM tez jest w zainteresowaniu mediów, ale jest jednak różnica miedzy obecnym HYPEE na FP a wcześniej na TWoM. FP jedzie w dużej mierze na Famie TWOM i jej twórców czyli 11bit, czy to wystarczy żeby gra na tyle dobrze się sprzedała aby uzasadnić obecną kapitalizację spółki, już nie mówiąc nadziejach na wzrosty? Czas pokaże, bo jednak 2014 a 2017/2018 w tej branży robi sporą różnicę.
Masz trochę racji 2017 to nie 2014. Ale i nie zawsze wydanie dużych pieniędzy przekłada się na bardzo dobry produkt. W takim CIG miał być hit i marketing większy .... ale produkt okazał się miałki. To samo było z GetEven. Obserwer też słabo, CMS też słabo pomimo tego, że na samochodach znają lub chcą się znać wszyscy... Dla tak małych spółek kluczowey jest ostatni miesiąc. Wszyscy zainteresowani FP już o nim wiedzą. Teraz trzeba zaistnieć dość mocno w ostatnim miesiącu a najbardziej ostatni tydzień przed premierą. Stąd zakładając premierę zaraz po Halloween można spodziewać się ostatniego trailera 2-3 dekada września a film z PI 2-3 tygodnie później. I to by miało sens w temacie intensyfikacji. Gdyby tą kasę na marketing wydano latem to niewielu by to zauważyło a pozostali by zdążyli zapomnieć. Jak może wiadomo FP to nie Witcher 3 który czaił się na plakatach w każdym centrum handlowym i nie tylko. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 24 sierpnia 2017 11:31
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
24 sierpnia 2017 11:33:02
przy kursie: 187,65 zł
W działaniach 11 bit widać od dłuższego czasu niekonsekwencję, to dotyczy wielu czynników. Sami byli sygnatariuszami utworzenia GAMEINN, żeby potem przekonywać ,że ten program ICH NIE INTERESUJE. Rozwój wydawnictwa też miał zupełnie inaczej wyglądać nie wspomnę o GR. FP tez miał wyglądać inaczej kalendarz wydawniczy.
Dochodzimy do marketingu. Miało być jak na TWoM , który zakończył się sukcesem, miał być ale nie jest. Po pierwsze 1 trailera wypuścili w tamtym roku potem długo długo nic ( sami to nazywają spaleniem tematu), teraz przekonują, iż grę wypuszczą w tym roku na bank mając na kilka tygodni przed zarzekanym debiutem tylko jakieś "demo". TO kolejna rzecz która mocno odbiega od prowadzenia kapmapnii a'la TWoM. Bardzo wiele jest niekonsekwencji i nieuzasadnienia w ich działaniach, trudno wyczuć z czego to wynika, być może z ignorancji i olewczego stosunku po zachłyśnięciu się sukcesem TWoM, mi to wygląda na stare powiedzonko, " co by tu jeszcze spieprzyć panowie, co by tu jeszcze...."
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
24 sierpnia 2017 11:52:20
przy kursie: 187,65 zł
baks, nie zarzucaj mi manipulowania  Oficjalnie podawali że koszt filmików to 2mln zl, nie będę szukał bo szkoda mi na to czasu. Podpisuję się pod tym że FP w tym roku nie wyjdzie. Przecież ostatni termin to listopad a Oni się zachowują jakby do premiery był rok. Po jaką cholerę było juz w tamtym roku płacić za stoiska 100m2 w USA i nie mieć nic do pokozania?
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
24 sierpnia 2017 11:56:14
przy kursie: 187,65 zł
anty_teresa napisał(a):rubik napisał(a):Obecna kapitalizacja 11bit to 420kk. Anty-teresa jakie Twoim zadaniem powinny być przychody z FP w ciągu 12 miesięcy od premiery aby taką wycenę uzasadnić? Z reko BOŚ można szacować, że FP w ciągu 12 miesięcy od premiery sprzeda się w nakładzie 1,05 mln sztuk (wszystkie platformy i DLC). To daje po założeniu 10 proc. stawki podatku i o 10 proc. niższej ceny efektywnej (promocje) ok. 66 mln zł przychodów przy cenie USD/PLN 3,8. DCF w tej prognozie wychodzi na 206 zł, więc aby uzyskać dzisiejszą kapitalizację trzeba ściąć przychody o 10 proc. we wszystkich latach. Trochę mniej, bo kapitał obrotowy część zabiera, ale myślę, że ok. 60 mln przychodów powinno być by uzasadnić dzisiejszą kapitalizację. W pełni się zgadzam z @anty_teresa - 11bit musi uzyskać ok. 60kk przychodów ze sprzedaży. By uzyskać takie przychody FP musi być w TOP3 steam przez długie tygodnie. Urealnienie wycen spółek gamedev będzie następować wraz z raportami kwartalnymi które będą prezentowane po kluczowych premierach - śledzący rankingi i analizujący dane reagują szybciej. Każda z tych spółek musi pokazać że potrafi zarabiać pieniądze adekwatne do kapitalizacji (w kk pln): QUBICGMS___ NC 19,15 IFUN4ALL NC 24,26 FOREVEREN__ NC 47,33 JUJUBEE____ NC 50,95 FARM51_____ NC 54,48 BLOOBER____ NC 132,55 TBULL______ NC 182,93 VIVID______ 87,63 ARTIFEX____ 141,75 CIGAMES____ 178,00 PLAYWAY____ 392,70 11BIT______ 429,99 CDPROJEKT__ 8 142,33 Premiery 2017 roku pokazały, że o sukces sprzedaży jest bardo bardzo trudno.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
24 sierpnia 2017 12:09:18
przy kursie: 187,65 zł
Gameinn spalił, bo raczej odbiegał od założeń, które mu przyświecały. Zresztą widać to po nazwach projektów objętych dofinansowaniem. Jakiś żart. O negatywnej stronie tego typu dofinansowań można było poczytać w kilku źródłach. Z innych dofinansowań spółka korzysta jak wiemy, a idą one wprost na produkcję poszczególnych gier bądź marketing. GR padł i nie ma co rozdzierać szat.
Marketing FP zaliczył falstart, ale żeby od razu tak negatywnie się nastawiać? Od E3 nie spotkałem się z żadną niekonsekwencją ze strony spółki. Wszystko rozgrywa się w swoim czasie, a co do premiery gry nie wiem skąd masz takie obawy (nie wspomnę o Rekinku). Już w trakcie E3 wspomniano, że gra w zasadzie jest na ostatniej prostej. Gdyby istniały obawy, to by przy każdej okazji nie wspominali o premierze w tym roku tak dosadnie:
Plan działań marketingowych "Frostpunka" zakłada, że przed premierą gry pokażemy jeszcze co najmniej dwa trailery. Pierwszy, zawierający gameplay, stworzony własnymi siłami, ujrzy światło dzienne w niedalekiej przyszłości. Drugi trailer, stworzony przez Platige Image, pokażemy bliżej premiery, która zbliża się szybkimi krokami :).
Założyli krótki czas marketingowej rozgrywki i go realizują. Gamescom zaś będzie obfitował w wiele relacji jak ta (tłumaczenie na angielski z 4players.de
In their game, the developers pose specific existential questions and stimulate reflection on why people are capable of pushing their limits - a really exciting starting point! Since I could only try out the first ten days and the demo ended, I can not imagine how much depth ultimately the settlement construction and management offer, how diverse the decisions are and whether the crater in which the generator is, Is ever abandoned or not. Despite these unanswered questions, I am really looking forward to Frostpunk - and the unique blend.
Kolejny facet z CDP komentuje: Marcin Pieprzowski @GingerNaTT You gotta check @frostpunkgame by @11bitstudios at @GamesCon magnificent and addicting strategy managment game : ) love it! #gamescom2017
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
24 sierpnia 2017 12:44:52
przy kursie: 187,65 zł
jurror napisał(a):W działaniach 11 bit widać od dłuższego czasu niekonsekwencję, to dotyczy wielu czynników. Sami byli sygnatariuszami utworzenia GAMEINN, żeby potem przekonywać ,że ten program ICH NIE INTERESUJE. Rozwój wydawnictwa też miał zupełnie inaczej wyglądać nie wspomnę o GR. FP tez miał wyglądać inaczej kalendarz wydawniczy.
Dochodzimy do marketingu. Miało być jak na TWoM , który zakończył się sukcesem, miał być ale nie jest. Po pierwsze 1 trailera wypuścili w tamtym roku potem długo długo nic ( sami to nazywają spaleniem tematu), teraz przekonują, iż grę wypuszczą w tym roku na bank mając na kilka tygodni przed zarzekanym debiutem tylko jakieś "demo". TO kolejna rzecz która mocno odbiega od prowadzenia kapmapnii a'la TWoM.
Mi tu się ciśnie klasyk "ten Pan ma rację" ;). Chociaż sam chciałbym z oceną sytuacji poczekać na zakończenie targów, to przy takich nakładach marketingowych jakie planowali dziwię się trochę, że FP nie jest choćby jednym z 20tu najważniejszych wydarzeń targów (Gwint jest). Mam nadzieję, że po targach okaże się cichym pozytywnym zaskoczeniem. Pamiętać jednak należy, że z punktu widzenia 11Bit to Oni patrzą na te kwestie trochę inaczej, tworzą gry dla graczy, nie dla inwestorów, stąd też pojawiają się na większości istotnych targów promując Beat Copa (tak było w zeszłym roku). Ewentualny brak sukcesu FP (np. sprzedaż porównywalna na poziomie CMS) podejrzewam, że nie będzie miał żadnych konsekwencji po stronie 11bit, ewentualnie zrezygnują z teaserów przygotowywanych przez PLI. Apropos Beat Copa, pamiętam jak prezes w wywiadzie mówił, że ocenią przyczyny słabej sprzedaży Beat Copa, tylko trzeba większego odcinka czasowego na ocenę (2 tygodnie/miesiąc), niestety nic w tym temacie nie znalazłem - ktoś może natknął się ? Rozumiem, że BC ma mały wpływ na wycenę, ale spółka popełniła błąd - czy potrafi go znaleźć i wyeliminować ?
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
24 sierpnia 2017 12:59:06
przy kursie: 187,65 zł
Ikona branży: Sos Sosowski Just played Frostpunk by @11bitstudios and it's amazing! Together with @DestCreat_Team's Ancestors they'll bring RTS genre back to its glory
Na razie wszyscy są zachwyceni grą. Tylko jeden z forumowiczów dokonał połączenia faktu wczorajszej korekty ze złym przyjęciem gry na targach, mimo, że nie spotkał się żadną negatywną opinią.
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
24 sierpnia 2017 13:15:07
przy kursie: 187,65 zł
Rif napisał(a): Ikona branży: Sos Sosowski
Ta, ikona...  kliknij, aby powiększyćChyba kolega z klubu pikselowych fetyszystów?
Edytowany: 24 sierpnia 2017 13:22
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
24 sierpnia 2017 14:21:06
przy kursie: 187,65 zł
Jedno trzeba przyznać tej ikonie, że raczej szczerze mówi to co ma do powiedzenia.  kliknij, aby powiększyć FP dla niego jest faktycznie AMAZING, życzę 11 bit żeby dla innych wielu milionów graczy , on też taki był.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
24 sierpnia 2017 15:14:36
przy kursie: 187,65 zł
A obserwując Playway i premierę CMS'18, jakie można odnieść wrażenia? Niemal miesiąc od premiery i ok 150k sprzedanych. Kurs jakieś 3-4% niżej i kapitalizacja na poziomie 390kk.
Na pewno z ostatnich premier można oszacować stopień sprzedaży z przełożeniem na kurs.
CIG przerżnął ogromnymi nakładami na S3, z których nie wyniknęła jakość. PW z CMS'18 nie ma znacząco wyższych przychodów, niemniej koszty były dużo, dużo niższe. 11bit też nie ma kosmicznych kosztów produkcji swych gier.
O jakość FP zaczynam być coraz spokojniejszy. Z jakości z kolei można wnioskować, że wejście na rynek powinni mieć dobre. Pytanie jak dobre pozostanie w zasadzie bez odpowiedzi do pierwszego weekendu sprzedaży :)
Co ciekawe dużo medialnego odzewu ma najnowszy projekt wydawnictwa, czyli "Children of Morta". Nie przekreślajcie tych "mini-gierek", bo któraś z nich może okazać się sporą niespodzianką w przyszłości.
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
24 sierpnia 2017 15:41:22
przy kursie: 187,65 zł
Playway nie ma premiery raz na trzy lata.
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
24 sierpnia 2017 16:00:17
przy kursie: 187,65 zł
Raport za Q3 zweryfikuje kapitalizację Playway.
Kapitalizację można zbudować "pod przyszłe zyski" jednak do jej utrzymania konieczne jest pokazanie zysków adekwatnych do kapitalizacji po kluczowej dla spółki premierze.
Do dalszych wzrostów potrzeby jest nadspodziewanie duży sukces. Dla 11bit granicą pomiędzy spadkiem a wzrostem jest ok. 50kk przychodów z FP w ciągu roku po premierze.
|
|