PARTNER SERWISU
fnzzdcgz
713 714 715 716 717
chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 15 maja 2020 13:19:21 przy kursie: 459,50 zł
Zmiana Zarządu = dramat pozostałych akcjonariuszy.........
Everything you know is wrong.........

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 15 maja 2020 13:20:17 przy kursie: 459,50 zł
Nikt nie mówi o zmianie Zarządu a o zmianie PM :)

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 15 maja 2020 13:22:52 przy kursie: 459,50 zł
At resor / TOPFacet

"to co zarząd umiescilw pm jest pochodna ich wizji na kolejne lata, jak pm nie zostanie klepnięty to co tak naprawdę to oznacza dla 11b? zmiana myslenia zarządu czy zmiana zarządu?"
Everything you know is wrong.........


andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 15 maja 2020 13:33:10 przy kursie: 459,50 zł
Wywiad z Konradem Adamczewskim z 11Bit. Trochę o konsolowym i mobilnym FP, debiucie na rynku japońskim, koronawirusie i planach na przyszłość.

Cytat:
Frostpunk w lutym został wydany w Japonii. Otrzymał ocenę 33/40 w legendarnym magazynie Famitsu i 9/10 od japońskiego IGN. Gdyby nie premiera na konsolach, na których przede wszystkim grają Japończycy, zaistnienie na takim rynku nie byłoby możliwe. A na pewno – nie na taką skalę. Dlatego dalecy jesteśmy od tego, by uważać konsolowe wersje gry za takie, które nie odniosły sukcesu.

Cytat:
Kierunek, w jakim obecnie podąża 11 bit studios, obraliśmy na długo przed obecną sytuacją. Koronawirus nie zmienia w zasadzie nic. Mimo iż cała firma pracuje zdalnie, to tempo prac nad powstającymi tytułami na tym nie ucierpiało. Podobnie jest z wynikami sprzedaży, które wręcz urosły w ostatnim okresie, gdyż ludzie powinni przede wszystkim spędzać czas w domu i szukają stacjonarnych form rozrywki.
Jestem na Twitterze

resor
25
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 402
Wysłane: 15 maja 2020 13:40:27 przy kursie: 459,50 zł
moze nie mma racji co do konsol, procentowo ile kasy jest z pc a ile z konsol?

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 15 maja 2020 16:46:24 przy kursie: 459,50 zł
Po pokonaniu 460 PLN, szansa na 5 z przodu:

https://stooq.pl/mol/?id=11794

kunoj
19
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 191
Wysłane: 16 maja 2020 09:39:23 przy kursie: 459,50 zł
Kiedyś Miechowski wygrał zdaje się jakiś konkurs na prezesa z GPW, który najbardziej utożsamiany jest z własną firmą i ma największą wartość dodaną na zasadzie Firma to Ja. Mimo tego chyba panowie z funduszy delikatnie wytłumaczyli panu prezesowi, że nie można zjeść ciastko i mieć ciastko. Nie można wyprztykać się do 7% w akcjonariacie i dalej nie liczyć się z nikim i niczym. W końcu ktoś te pakietówki na górkach na objęcie ćwierć darmowych nowych, musi od pana prezesa odbierać. I ktoś te mało ambitne programy motywacyjne musi mu zatwierdzać. W nagrodę sypnęli trochę kasą na ostatnich dwóch sesjach, może i te konsensusy, jak zwykle z d wzięte, tym razem oszacowali zaniżone.

resor
25
Dołączył: 2009-03-18
Wpisów: 402
Wysłane: 16 maja 2020 11:03:26 przy kursie: 459,50 zł
ogólnie dramatu nie ma, w takim klimacie mógłbym nawet uwierzyć w wycene 2mld w ciagu roku dwóch at. gdzies mi kiełkuje jednak mysl ze nasdaq moze zaliczyć solidna korekte i moze to miec istotny wplyw na gamedev chociażby. sa pewne analogie do roku 2000

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 16 maja 2020 11:42:44 przy kursie: 459,50 zł
Korekta na Wallstreet miała być już parę lata temu i kiedyś będzie tak jak ostatnio już bywały.
Tyle, że ja nie martwiłbym się o USA tam giełda pokazuje stan gospodarki u nas niekoniecznie.
PKB w 10 lat wzrosło od 2008 o jakieś 60-70% a indeks WIG20 jest o 60% niżej ...
USA wpompuje około 2 biliony USD i w 2 lata większość bezrobotnych będzie pracować.
Tam są realne pieniądze na pomoc.
Bardziej bym się martwił o nasze podwórko - bo tutaj większość pomocy jest tylko wirtualna.
Gamedev akurat symbolicznie sprzedaje u nas a można przyjąć, że ostatnie zamieszanie jest tak jakby dużą korektą. Nie sądzę aby Amerykanie pozwolili na recesję. Walka z nią to tylko kwestia ilości wydrukowanych $.
Sądzę, że drukarki wyłączą gdy gospodarka osiągnie poziom rozwoju sprzed stycznia.
Gry sprzedawały się i będą a pojawiły się ostatnio analizy wzrostu rynku gier średniorocznie około 10%. Jest o co walczyć.
Tylko trzeba dynamiczniej walczyć niż to co w PM.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 maja 2020 12:12:55 przy kursie: 459,50 zł
Zyski w kieszeni z ostatniej jesieni – omówienie sprawozdania finansowego 11 bit studios po I kw. 2020 r.

Przychody 11bit studios pomimo braku premier nowych gier wyniosły w I kw. 30,5 mln zł i były co do wysokości na drugim miejscu w historii. Wzrost w stosunku do poprzedniego kwartału wyniósł 40 proc., a w relacji do analogicznego okresu 2019 r. 115 proc. W pierwszym kwartale br. spółka wydała drugie DLC w ramach season pass do Frostpunka (The Last Autumn), wersję konsolową w Japonii, a także pokazała przychody z udostępnienia Frostpunka i Children of Morta w XBOX Game PASS.


kliknij, aby powiększyć


Geograficzny rozkład przychodów względem siedziby klienta pokazuje nam, że wzrost przychodów został wygenerowany przez platformy/klientów zlokalizowanych w USA (14 mln zł r/r, 9 mln zł kw/kw) i w o rząd wielkości mniejszym stopniu w Japonii (1,6 mln zł r/r i 1,4 mln zł kw/kw). Z poniższego wykresu wynika, że poprawa nie wynikała w największym stopniu z premiery Frostpunka w Kraju Kwitnącej Wiśni – tytuł wydany przez lokalnego partnera.


kliknij, aby powiększyć


Spółka ujawniła wprost, że w I kw. zaraportowała 5,2 mln zł tantiem dla studiów zewnętrznych co mniej więcej zgadza się z moimi szacunkami (5 mln zł). Na podstawie owych szacunków w poprzednich kwartałach można szacować przychody spółki i przynależne spółce z tytułu wydania gier zewnętrznych deweloperów. W takim układzie sprzedaż 11 bit wzrosła o 11,1 mln zł r/r (92 proc.) i 5,6 mln zł (32 proc.) kw/kw.


kliknij, aby powiększyć


Jak wspomniałem wcześniej spółka w tym kwartale pokazała przychody z Frostpunka i COM w XBOX PASS. W tym kontekście należy zerknąć na zobowiązania z tytułu umów z klientami i stosowną notę:

Cytat:
Na kwotę zobowiązań z tytułu umów z klientami na dzień 31 marca 2020 roku składały się
zaliczki otrzymane przez Spółkę od partnerów biznesowych na poczet przyszłej sprzedaży produktów (gier) Spółki


Gdy zerknąć na zmianę tej pozycji w pasywach widać, że kwota spadła o 7,6 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Znacząca część tej kwoty musi wynikać z udostępnienia gier przez Microsoft w programie XBOX PASS i prawdopodobnie także z wydania gry na konsolach w Japonii. Na bazie przychodów z rynku japońskiego można szacować, że kwota od japońskiego wydawcy raczej nie była wyższa niż 2 mln zł. Zakładając dodatkowo 0,5 mln zł na inne projekty można oszacować, że kwota przypadająca na XPASSa wynosiła ok. 5 mln zł. Dodatkowo w rozmowie z przedstawicielem spółki udało mi się potwierdzić spodziewany orientacyjny podział kwoty pomiędzy te dwa projekty na 1/3 i 2/3, z większym udziałem Frostpunka. Na podstawie wysokości tantiem dla obcych gier i powyższych informacji możemy z grubsza oszacować sprzedaż Frostpunka i DLC na poziomie ok. 14,8 mln zł co stanowi wzrost o 66 proc. (5,9 mln zł) r/r i 11 proc. (1,5 mln zł) kw/kw. Oczywiście w kwocie tej znajdują się przychody ze sprzedaży podstawowej gry, DLC, season pass, ale także wersji konsolowej.


kliknij, aby powiększyć


W związku z premierą DLC i amortyzacją w pełnym kwartale wersji konsolowej obserwujemy wzrost amortyzacji gier z 1,8 mln zł w poprzednim kwartale do 2,4 mln zł (+29 proc. kw/kw) obecnie. Łączne koszty operacyjne wzrosły w porównaniu z poprzednim kwartałem o 2 mln zł (18 proc.). Za ten wzrost odpowiada wzrost tantiem o prawie 1 mln zł, pozostałych usług obcych o 0,8 mln zł, wspomnianej amortyzacji i kosztów wynagrodzeń o 0,5 mln zł. Z drugiej strony mamy spadek pozostałych kosztów operacyjnych o 0,6 mln zł. Tradycyjnie rozpoznano koszty programu operacyjnego, które część użytkowników wyłącza do szacowania powtarzalnego wyniku. Moim zdaniem to błąd, ale moje zdanie nie jest odosobnione:
Warren Buffet napisał(a):
When a company gives something of value to its employees in return for their services, it is clearly a compensation expense. And if expenses don't belong in the earnings statement, where in the world do they belong?

Choć dyskusja nad umieszczaniem kosztów programów motywacyjnych przy płatności akcjami w raportach finansowych toczy się od lat, to pogląd o konieczności odwzorowania tego kosztu jest dominujący i został przyjęty przez IRFS.


kliknij, aby powiększyć


11 bit zakończył I kw. z wynikiem operacyjnym na poziomie 17,2 mln zł, czyli o 6,6 mln zł wyższym kw/kw i 11,5 mln zł wyższym r/r. W związku z osłabieniem złotego spółka wykazała 0,7 mln zł zysku na różnicach kursowych, który to zysk jest niepowtarzalny, bo ciężko przecież oczekiwać, że złoty będzie się osłabiał w takim tempie do końca świata. Podobnie za niepowtarzalne można uznać koszty wyceny IRS w kwocie 0,4 mln zł, w związku z tym linia finansowa posiada ok. 0,3 mln zł zysku do wyłączenia. Zysk netto wyniósł 14,5 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Na koniec kwartału spółka posiadała 13,1 mln zł nierozliczonych kosztów gier w sprzedaży i 14,3 mln zł skapitalizowanych wydatków na tworzenie gier.


kliknij, aby powiększyć


Wygląda na to, że ostatnie DLC do Frostpunka było dość drogie. Z odpowiedniej noty wynika, że aktywowano koszty zakończonych prac na kwotę 3,2 mln zł, czyli ok. 1/3 kosztów produkcji podstawowej wersji. Jednocześnie nakłady na pisanie nowych gier wyniosły 4,9 mln zł w porównaniu do 5,7 mln zł kwartał wcześniej i 2,5 mln zł przed rokiem. Widać w końcu obiecywane przyspieszenie w produkcji, a w zasadzie pracę nad więcej niż 2 projektami jednocześnie.


kliknij, aby powiększyć

Z reguły największym aktywem spółek w branży gier są skapitalizowane koszty wydawanych gier, ale tak nie jest w przypadku 11 bit studios. W tym przypadku największą wartość bilansową mają aktywa finansowe i gotówka – 95 mln zł łącznie. Drugim co do wielkości aktywem są rzeczowe aktywa trwałe, czyli głównie budynek.


kliknij, aby powiększyć


Fakt posiadania takiej gotówki teoretycznie powinien cieszyć, bo powinno oznaczać to wypłatę dywidendy. Niestety wiadomo, że zarząd spółki nie jest chętny do dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. Naprawdę ciężko zrozumieć do czego spółce tak wysokie rezerwy keszowe. Negatywnie należy też ocenić program motywacyjny, który jest mało ambitny i w zasadzie oznacza po prostu emisję akcji dla zarządu na preferencyjnych warunkach. Z jednej strony mamy zapowiedź, że do 2024 r. spółka chce wydać 10 gier w tym 3 własne, z drugiej plan motywacyjny który można zrobić jedną własną premierą i to niekoniecznie znacznie większego rozmiaru niż Frostpunk. Te obawy już zaczynają wpływać na rekomendacje BM. Wyceny w rekomendacjach nadal opierają się o oczekiwane zyski na poziomie 100 mln zł, ale analitycy już nie są pewni tych liczb, czemu nie ma się co dziwić w kontekście zysków zaprezentowanych w programie motywacyjnym.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 18 maja 2020 11:06


Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 17 maja 2020 15:00:57 przy kursie: 459,50 zł
anty_teresa napisał(a):
. Tradycyjnie rozpoznano koszty programu operacyjnego, które część użytkowników wyłącza do szacowania powtarzalnego wyniku. Moim zdaniem to błąd, ale moje zdanie nie jest odosobnione:

Te pieniądze mają szanse trafić w jakiejkolwiek formie do akcjonariuszy?

Amadeusz Arkadius
0
Dołączył: 2020-02-22
Wpisów: 8
Wysłane: 17 maja 2020 16:27:54 przy kursie: 459,50 zł

kliknij, aby powiększyć


W piątek Byki ponownie stanęły pod oporem. Wybity poziom 430 zł staje się teraz wsparciem. Jeżeli Niedźwiedzie sprowadzą wykres do 440 zł, to należy bacznie przyglądać się reakcji strony popytowej, czy przypadkiem nie grozi nam połamanie głównego wsparcia na 430 zł.
Wybicie poziomu 460 zł otworzy drogę w kierunku 500 zł.


Problemy strony popytowej widać lepiej na wykresie H4.

kliknij, aby powiększyć


" Największym ograniczeniem w drodze do bogactwa jest sposób myślenia. "
Moje portfele na MyFund: Amadeusz 2018 &Covid-19

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 17 maja 2020 18:37:25 przy kursie: 459,50 zł
mackopl napisał(a):
anty_teresa napisał(a):
. Tradycyjnie rozpoznano koszty programu operacyjnego, które część użytkowników wyłącza do szacowania powtarzalnego wyniku. Moim zdaniem to błąd, ale moje zdanie nie jest odosobnione:

Te pieniądze mają szanse trafić w jakiejkolwiek formie do akcjonariuszy?

Nie bardzo rozumie pytanie. Które pieniądze? Te co spółka posiada? Zarząd nie planuje dywidendy, planuje skup akcji w ramach programu motywacyjnego, ale nie całości akcji tylko części. Jeśli to rozumiemy przez wracanie do akcjonariuszy to część wróci. Tylko o jakim powrocie mowa, skoro i tak tych akcji bedzie więcej?

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 17 maja 2020 20:20:10 przy kursie: 459,50 zł
No właśnie, więc dla mnie takie koszta obniżają wartość dla akcjonariuszy.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 21 maja 2020 18:35:09 przy kursie: 486,00 zł
11 bit studios - analiza techniczna na życzenie


Krótkoterminowy trend wzrostowy jest słabym pocieszeniem, jeżeli spojrzymy na wykres w szerszym ujęciu. Tutaj trendu brak, długoterminowa średnia wypłaszczona. Notowania znalazły się w strefie oporu wywodzącej się z lokalnego szczytu nakreślonego w lutym. O ile jego kształtowaniu nie towarzyszyły wyróżniające się słupki wolumenu, tak kolejna strefa oporu 529-548 zł obfituje w pokłady podaży. Zanika zmienność, co w tej sytuacji należy potraktować jako zaletę - ułatwi ona bowiem ocenę jakości ewentualnego wybicia oporu. Kształt świecy z 20 maja sugeruje, że gracze tracą wyczucie kierunku, w związku z czym scenariusz zakładający atak na strefę oporu i podejście pod historyczny szczyt raczej nie jest brany pod uwagę w tej chwili.

Najbliższe wsparcia zaznaczone są na osi wartości.

kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 27 maja 2020 12:48:49 przy kursie: 457,50 zł
Info z forum inwestorskiego - NWZA w sprawie nowego PM, prawdopodobnie po wakacjach. Konferencja inwestorska przed 29 czerwca.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 27 maja 2020 13:08:24 przy kursie: 457,50 zł
Najpewniej coś zostanie zapowiedziane podczas eventu IGN Summer of Gaming, bo by raczej nie przyłączali się, aby opowiadać o sucharach. Ciekawe czy będzie to coś z porfolio wydawniczego czy już P8.

Cytat:
Zdradzając na Forum Inwestorskim nasz program, który przygotowujemy na event, o który Pan pyta, stracilibyśmy cały element zaskoczenia, czyli cała praca działu marketingu poszłaby na marne. Zapraszam do śledzenia informacji z IGN Summer of Gaming.
Przypominam też, że z racji tego, że 11 bit studios S.A. jest spółką publiczną, informacje grubego kalibru (cenotwórcze) muszą być równocześnie przekazywanego "rynkowi" za pośrednictwem ESPI.

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 1 czerwca 2020 10:45:58 przy kursie: 467,50 zł
NN Investment Partners TFI ma poniżej 5 proc. akcji 11 bit studios

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 1 czerwca 2020 19:21:52 przy kursie: 467,50 zł
Ruszyła Publisher Sale na Steam. Czas nabić trochę przychodów, choć nie spodziewam się jakichś super pozycji.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 1 czerwca 2020 23:25:37 przy kursie: 467,50 zł
Oj, nie doceniłem siły bannera.
Frostpunk GOTY 5 miejsce, Children of Morta 8, Frostpunk 10, Moonlighter Complete 20, nawet emeryt TWOM 25.
Season Pass Frostpunka 39, 11Bit bundle 61.

Szkoda, że to tylko od święta :]

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



713 714 715 716 717

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,284 sek.

lqpjnkyr
vbgaqmfc
mulqwzip
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
mxrbgvqb
ibkpkwcs
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat