kojo napisał(a):Cytat:Naet przy 600 osobach koszty mogą nie sięgnąć 60mln. Zobacz jak to wygląda w CDP ... a może tamten raport czytałeś ... Angel
Baks kłania się brak podstawowej wiedzy z zakresu rachunkowości.
Poziom kosztów wynagrodzeń w spółkach w których mamy do czynienia z wysokim udziałem kapitalizacji prac rozwojowych zależny jest od etapu na którym dane prace się znajdują, tj. prace badawcze, rozwojowe, ulepszenia itp. (innymi słowy liczba zatrudnionych nie jest jedynym wyznacznikiem poziomu kosztów wynagrodzeń).
Gratuluję samopoczucia .... ale spółkę znam nieco dłużej (od 2010).
Oczywiście masz po części rację ale najwyraźniej nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi nie porównywałem wprost spółek tylko podważałem poziom kosztów. Nie znamy w jaki dokładnie sposób są opłacani pracownicy. Tu mogą się wypowiedzieć dokładni badacze raportów. Bez wątpienia przy sugerowanych 60mln i 300 osobach wyszłoby ok 20tyś na etat. Rozumiem, że to był argument na zasadzie nie znam się a wypowiem się.
Aż tak dobrze w branży jeszcze nie ma i prędko nie będzie aby średnia wyraźnie przekraczała 10 tyś. Oczywiście są koszty na pracownika i pozostałe koszty pracodawcy. Jednak takich kosztów spółki typu 11bit nie sfinansowaliby przy produkcji dość niszowych gier.
Niestety koszty pracy dość szybko rosną i chociażby z tego powodu spółka musi nieco zmienić typy produkcji. Samo powielanie zespołów zwielokrotni przychody jednak nie zapewni solidnego wzrostu zysków.
Wszystko pokazuje na to, że spółka rozwija swoje zdolności w bardziej różnorodnych produkcjach co powinno dać większe produkcje. Pytanie czy spółka w końcu zrozumie, że grami typu FP nie przebije sufitu.
Rynek nasyca się pracownikami w branży. Raczej nie ma możliwości aby większość spółek przetrwała z braku finansowania.