
Fot. spółka
Niższe zapasy mają poprawić cash-flow
Spółka pracuje nad zmniejszeniem poziomu zapasów, co ma poprawić przepływy pieniężne i obniżyć koszty logistyki. Obecnie wartość stocku wynosi ok. 141 mln zł, a celem jest redukcja do 100–110 mln zł.
– Pracujemy nad tym, aby zmniejszyć poziom zapasów, co wpłynie na poprawę cash-flow, zmniejszy koszt logistyki i pozwoli, aby poziom zapasów docelowo był niższy niż obecne ok. 141 mln zł. Myślę, że stock będzie w okolicach 100-110 mln zł. Sprzedaż stocku musi nastąpić w sposób racjonalny. Uważamy, że okres IV kw. jest bardzo dobrym momentem na wyprzedaż, ale jeśli się nie uda, to drugą część [wyprzedaży] chcemy wykonać w I kw. 2026 r. – powiedział Szyguła podczas wideokonferencji.
Wittchen analizuje również wpływ wyprzedaży zapasów na poziom marż.
– Jeśli chodzi o marże, to będziemy chcieli utrzymać je na podobnym poziomie, choć sprzedaż stocku może mieć jakiś wpływ na obniżenie marży i cały czas to analizujemy – dodał.
Nowa hala magazynowa w Palmirach
W 2026 r. Wittchen rozpocznie inwestycję w rozbudowę centrum magazynowego w Palmirach. Budowa trzeciej hali zakończy się w 2027 r., a koszt projektu wyniesie ponad 30 mln zł. Spółka spodziewa się zwrotu z inwestycji w ciągu 6–7 lat i nie planuje emisji akcji – finansowanie zapewnią kredyty bankowe.
– W 2026 r. w zakresie inwestycji pojawi się temat związany z rozbudową hali magazynowej, a zakończenie planowane jest w 2027 r. Pierwsza łopata będzie wbita w 2026 r. Koszt inwestycji to trzydzieści parę milionów złotych, a zwrot z inwestycji będzie za ok. 6–7 lat. Jeśli magazyn powstanie i budowa zakończy się w 2027 r., to pierwsze znaczne efekty będą widoczne od 2028 r. lub może od końca 2027 r. – zapowiedział dyrektor finansowy.
Nowy obiekt obejmie trzecią halę, automatyzację obsługi przesyłek i modernizację istniejących obiektów. Dzięki temu centrum logistyczne zyska większą wydajność, a spółka ograniczy koszty magazynowania i usług zlecanych podmiotom zewnętrznym.
Wzrost sprzedaży w trzecim kwartale
Zgodnie ze wstępnymi danymi, Wittchen osiągnął w III kw. 2025 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 119,7 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. r/r. W okresie dziewięciu miesięcy 2025 r. sprzedaż wyniosła 325,6 mln zł, o 1 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na koniec czerwca 2025 r. grupa prowadziła sprzedaż poprzez osiem własnych e-sklepów, 34 platformy marketplace w 23 krajach oraz ponad 100 salonów stacjonarnych pod markami Wittchen i Wittchen Travel.
Wittchen jest producentem i sprzedawcą galanterii skórzanej, obuwia i odzieży, a także akcesoriów podróżnych. Spółka notowana jest na GPW od 2015 r. i wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 454 mln zł.