PARTNER SERWISU
qqrbxejs
12 13 14 15 16
Daimyo
2
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 95
Wysłane: 7 lutego 2018 22:12:43 przy kursie: 84,00 zł
Bardzo ciekawy wywiad, prezes odpowiada na wiele pytań, sam prezes półżartem półserio mówi o gonieniu CDP.


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 8 lutego 2018 00:17:40 przy kursie: 84,00 zł
jurror napisał(a):

Siła tej spółki może być to iż stworzyli bazę ludzi obserwujących ich profil i być może nadal będą ją poszerzać, może dzięki temu tak pięknie się sprzedając jednak niszowe gry. Ich profil na FB śledzi prawie tylu userów ilu śledzi profil CDR Anxious , podczas gdy np 11bit ma 10 krotnie mniejsza ilość użytkowników śledzących ich profil.

P.S Jak wspomniałem konsolowy Sniper 1 tez nie był blockbusterem a znalazł swoja pokaźna liczbę fanów . Czasami najważniejsze jest wypełnić jakąś nisze i lukę rynkową, na której można sprzedać poważne ilości kopii gry.


Czyżbyś był bliski stwierdzenia, że Agony sprzeda się 10 razy więcej niż FP ?
Takiego scenariusza nie można wykluczyć ale to skrajna możliwość. To, że dużo ludzi obserwuje profil wątpię aby przekładało się na wiele wyższą sprzedaż. Porównywanie PLW do CDP - to odważna teza ... może kiedyś ale na razie niekoniecznie.
Nie można odmówić PLW szans to dość ciekawy model biznesowy. Jednak nie sądzę aby powielanie takiego modelu było celowe. Tak samo jak nie każdy producent zarobi na F2P tak nie zawsze ilość daje większą ilość kasy. Dobrą grę rzadko da się zrobić prawie bez kasy. Jednak jeśli ten model utrzyma się to z czasem ze wzrostem doświadczenia zespołów szansa na większy sukces wzrośnie.
Wątpliwe wydaje mi się liczenie na dywidendę. Jeśli wypłacą kasę to z czego pokryją koszty produkcji tylu zespołów ? Myślę, że za wcześnie na dywidendę. Chyba, że "założyciele" potrzebują kasy bez zbywania akcji. Choć niektóre spółki inaczej sobie radzą sprzedają akcje drożej a emitują sobie taniej. Dywidendę na razie wypłacił CDP - ale sami nie zagwarantowali, że tak będzie co roku. Wypłata w najbliższym czasie byłaby ryzykowna.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 lutego 2018 10:01:27 przy kursie: 83,80 zł
Frey masz racje z ta jakością produkcji, dlatego kiedyś nie brałem PLW mocno pod uwagę, ale na przykładzie 11 bit i Tower57 widać że to jest kwestia Jakości zespołów i czasami nie wiele da sie zrobić. Po prostu umiejętności na to nie pozwalają. Dlatego właśnie zastanawiam się nad tym, jaki bedzie dalszy plan rozwoju PLW po ewentualnym mocnawym sukcesie Agony, juz teraz maja ponad 20 zespołów a współpracują z 50 zespołami więc dywersyfikację maja potężną, naturalnym jest ze będą dalej rozwijać carmechanika i Agony( jeśli odniesie sukces) i będą tam szły coraz większe pieniądze , ale być może dojrzeją też do tego żeby zbudować jeden dwa zespoły zespoły które mogą budować gry bardziej "ambitne" jakościowo za np 5-10 mln. Na strategie rozwoju będziemy musieli poczekać zapewne po debiucie Agony.

baks . Oczywiście ze mnie źle zrozumiałeś. Nie twierdzę że Agony 10 krotnie lepiej sprzeda sie niż frost punkt, natomiast oczywistym faktem jest to że z jakiegoś powodu PLW potrafi sprzedawać swoje małe gry wcale nie jakieś wybitne na bardzo konkurencyjnym rynku. Być może zaangażowanie i budowanie swojej marki w portalach społecznosciowych i skupianie wokół niej coraz wiekszej rzeszy userów jest powodem tego że mają takie wyniki jakie maja w rozwoju wydawnictwa. jest jakis powód tego stanu rzeczy i być moze ciezka praca i budowanie swojej pozycji w mediach społecznościowych jest tego głowna przyczyna i być może dlatego ich wydawnictwo od 2014 roku tak mocno sie rozwinęło( poza mocna dywersyfikacja i ilością zespołów, ale to wynika z inwestowania , bo stare przysłowie pszczół mówi " Jak nie włożysz to nie wyjmiesz") a 11 bit ze swoim wydawnictwem od lat zalicza "marazm" , bo po pierwsze nie wkładają tam ani hajsu, ani serducha, a po drugie jak widać sama marka 11 bit i firmowanie nią gier nie zapewnia automatycznego sukcesu - Patrz - Tower57


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 8 lutego 2018 10:40:55 przy kursie: 83,80 zł
jurror napisał(a):
ale być może dojrzeją też do tego żeby zbudować jeden dwa zespoły zespoły które mogą budować gry bardziej "ambitne" jakościowo za np 5-10 mln. Na strategie rozwoju będziemy musieli poczekać zapewne po debiucie Agony.

Z serii: "nie wiem, ale się wypowiem"
Taki conajmniej jeden zespół już istnieje i być może będzie miał nawet premierę swojego tytułu w tym roku...

No, ale po co analizować spółkę jak można naganiać bez znajomości.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 lutego 2018 10:50:33 przy kursie: 83,80 zł
Ale ta wypowiedz twoja antyteresa odnosi sie do dyskusji na temat spółki czy do personalnej zaczepki?

Moim zdaniem raczej to drugie wiec jako moder sam siebie powinieneś z deczka skarcić. Oświeć jaśnie panie mnie ułomnego jaka premiera będzie miał PLW za 5-10 mln PLN w tym roku bo o ile sie oriętuję to budżet Agony to 2.5 mln PLN.

Edytowany: 8 lutego 2018 11:01

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 8 lutego 2018 10:58:29 przy kursie: 83,80 zł
Sam jestem ciekaw tego Agony, bo w pewnym momencie byłem zainteresowany, ale zainteresowanie minęło po zeszłorocznym gamesconie. Gracze karmieni są jakimiś obietnicami w postaci klimatycznych filmików, ale ostatni publiczny pokaz na wspomnianych targach, to była porażka po całości. Nudna jak flaki z olejem prezentacja, niedorobiony kod i nic dziwnego, że musieli mocno przesunąć premierę. Może dopracują technicznie, ale czy znajdzie się tam jakaś treść dla gracza? Zobaczymy. To nie Witchfire, który w krótkim trailerze kupił graczy oprawą i obietnicą świetnej zabawy.
Pewnie na starcie trochę się znajdzie takich co kupią niejako w ciemno, bo się napalili oglądając filmiki, ale pułapy sprzedaży prognozuje nie większe niż CMS'18.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 8 lutego 2018 12:57:24 przy kursie: 83,80 zł
jurror napisał(a):
Ale ta wypowiedz twoja antyteresa odnosi sie do dyskusji na temat spółki czy do personalnej zaczepki?

Moim zdaniem raczej to drugie wiec jako moder sam siebie powinieneś z deczka skarcić. Oświeć jaśnie panie mnie ułomnego jaka premiera będzie miał PLW za 5-10 mln PLN w tym roku bo o ile sie oriętuję to budżet Agony to 2.5 mln PLN.


Jak najbardziej na temat spółki. Najwyraźniej podczas roztaczania rozwojowych wizji i omawiania skali sukcesu Agony umknęla Ci informacja o studiu Creative Forge...

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 8 lutego 2018 13:24:37 przy kursie: 83,80 zł
Co do Agony to niestety mam podobne odczucia co Rif. Kolejny symulator chodzenia. To gdzie i po czym się chodzi ma niestety po kilku minutach gry znaczenie drugorzędne. Na youtube dzieciaki się podniecają bo gdzieś tam wypatrzą cycki. Odtworzeń na youtube będzie dużo, szumu trochę też, ale sprzedaż widzę średnio. Gdyby jeszcze to była produkcja pięknie dopracowana graficznie - ale przy tym budżecie to raczej nie ma co na to liczyć. Na szczęście PLW ma więcej zapowiedzianych naprawdę ciekawych debiutów.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 lutego 2018 13:34:54 przy kursie: 83,80 zł
Tak Phantom doctrine to ciekawy projekt i wygląda że bedzie dopracowany i własnie o tym mówię, żeby coraz więcej takich zespołów było w ramach grupy PLW wraz ze wzrastajacym potencjałem spółki operacyjnym i keszowym.

P.S Baks widać że pobieżnie traktujesz wątek PLW i nie wiesz, ze wypłacenie dywidendy za rok 2017 to już pewnik ,bo tak zapowiedział prezes. Poza tym w spółce nie brakuje kasy, pod koniec roku mogą mieć ok 50 mln w kasie spółki, a 2018 rok zapowiada się jeszcze ciekawiej. Co do utrzymania " tylu" zespołów jakoś sobie radzą , zespoły pracują cały czas i jak widać po wynikach po 3 qw 2017 r spółka notuje nie tylko zyski, ale i wpływy keszowe do niej co nie zawsze idzie w parze jeśli chodzi o różne inne spółki nie tylko z branży.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 lutego 2018 13:45:54 przy kursie: 83,80 zł
Frey napisał(a):
Co do Agony to niestety mam podobne odczucia co Rif. Kolejny symulator chodzenia. To gdzie i po czym się chodzi ma niestety po kilku minutach gry znaczenie drugorzędne. Na youtube dzieciaki się podniecają bo gdzieś tam wypatrzą cycki. Odtworzeń na youtube będzie dużo, szumu trochę też, ale sprzedaż widzę średnio. Gdyby jeszcze to była produkcja pięknie dopracowana graficznie - ale przy tym budżecie to raczej nie ma co na to liczyć. Na szczęście PLW ma więcej zapowiedzianych naprawdę ciekawych debiutów.


No to też nie jest gra z mojej bajki jak wspomniałem( również graficzno - jakościowym), ale własnie kupę takich różnych dzieciaków i zakręconych graczy jeśli chodzi o brutalność rozgrywki , może ten pomysł i grę łyknąć. A to może przełożyć na bardzo ciekawą sprzedaż. Osobiście wydaje mi się iż Agony sprzedadzą dużo więcej kopii niż BLO LoFa( oczywiście nie wliczam w to tych darmowych kopii jakie puścili ostatnio).

To co powiedziałeś PLW nie zależy tylko od jednej produkcji i to jest PLW atutem i będzie w kolejnych latach jeśli jakiś produkt błyśnie nadspodziewanie dobra sprzedażą, to tylko będzie to wartością dodaną do wyniku spółki w danym okresie.


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 8 lutego 2018 13:50:42 przy kursie: 83,80 zł
Odnośnie modelu przyjętego przez PLW osobiście mam obawy na ile oni te zespoły są w stanie trzymać w ryzach i na ile one same mają zdolności przetrwania, by opierać na nich przyszłość. Jak na razie jakość wszystkich produkcji PLW jest problematyczna, kojarzy się z grami z koszy w hipermarkecie w czym początkowo specjalizował się CIG. Pewnie nie popełnią błędy tego ostatniego, gdy złotousty zaczął przesadzać z budżetami gier budżetowych i szczęśliwy zysk ze Snipera rozpłynął się.
Muszą mieć hit, aby to dalej miało ręce i nogi, i bym uwierzył, że są w stanie generować znaczące zyski. Pisząc hit ma na myśli produkt, który sprzeda się i będzie bardzo wysokiej jakości. Coś jak TWOM dla 11bit, choć ci ostatni raczej zostali zaskoczeni popularnością swej gry i nie pomyśleli o kontynuacji wprost, ale to nie ten wątek :)

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 lutego 2018 14:07:27 przy kursie: 83,80 zł
I tu się z tobą nie zgodzę, nie musza mieć hitu na miarę TWoM co pokazują wyniki 2017 roku. Będą mieli prawdopodobnie jakieś 30 mln przychodów i 15 mln zysku i ne trzeba było im hitu na miarę TWoM, te wszystkie produkcje które dużo gorzej sprzedawały się, niż TWoM zapewniły jednak im w tym roku tak sowity wynik. Zespoły do nich dołączają, bo widza efektywność sprzedaży w PLW który jest ich wydawcą. Ten wynik nie zrobił się z niczego prawdopodobnie chodzi o coraz większy rozmach kampanii marketingowych w mediach społecznościowych na różnych rynkach.Z czasem poszczególne zespoły też będą nabierać coraz większego doświadczenia i umiejętności, a to może bardzo zaprocentować in future własnie w jakości ich produkcji.

Dlatego też , jeśli im się za jakiś czas trafi prawdziwy hit na miarę np snipera 1, to będzie to niejako bonus i to duży bonus do już osiąganych postępów , które są widoczne w wynikach.

Wielu widzi pewne minusy jeśli chodzi o produkcje PLW ale jednak po 3 qw 2017 roku sprzedali gry za 25 mln PLN uzyskując z tego tytułu 13 mln PLN zysku . To nie jest przypadek i fart i teraz jest pytanie co będzie jeśli spółki zależne okrzepną rozwiną się i ich produkty będą na coraz wyższym poziomie?

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 8 lutego 2018 14:30:16 przy kursie: 83,80 zł
Na ten zysk ile procentowo przypadnie CMS'18 i 911?
Może jestem zbyt krytyczny. Zobaczymy co ten model przyniesie w tym i kolejnym roku.
Trochę słabo, że mało papieru jest na rynku i płynność symboliczna.
Na pewno działalność przynosi im dużo lepsze wyniki niż dotychczasowa działalność pionu wydawniczego 11bit :P

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 8 lutego 2018 19:23:15 przy kursie: 83,80 zł
założmy że 50% przychodów za TRZY qw 2017 wygenerowały te 2 tytuły, ale to nadal pokazuje że inne gry dają od siebie te powiedzmy 12 baniek w 3 kwartały. W tym roku ma być ok 30 różnych debiutów jedne będą większe drugie mniejsze,na rózne platformy, ale ziarnko do ziarnka i uzbiera się miarka. 911 na chwile obecna ma sprzedaż ok 160 K kopii CM18 ok 330 K sprzedanych kopii i teraz pytanie jak będą wyglądały wyniki jak jakaś gra zafunguje naprawdę fest np z roczna sprzedażą ze wszystkich źródeł w granicy np 700 k kopii( myślę tu o agony, co by o niej nie mówić)? Należy dodać że obecne gry które są na rynku czyli też 911 i CM18 nadal będą się monetyzować i w tym roku, więc skala możliwych przychodów z racji nowych debiutów może się znacznie powiększać.
Edytowany: 8 lutego 2018 19:30

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 9 lutego 2018 17:43:39 przy kursie: 83,80 zł
jurror napisał(a):

P.S Baks widać że pobieżnie traktujesz wątek PLW i nie wiesz, ze wypłacenie dywidendy za rok 2017 to już pewnik ,bo tak zapowiedział prezes. Poza tym w spółce nie brakuje kasy, pod koniec roku mogą mieć ok 50 mln w kasie spółki, a 2018 rok zapowiada się jeszcze ciekawiej. Co do utrzymania " tylu" zespołów jakoś sobie radzą , zespoły pracują cały czas i jak widać po wynikach po 3 qw 2017 r spółka notuje nie tylko zyski, ale i wpływy keszowe do niej co nie zawsze idzie w parze jeśli chodzi o różne inne spółki nie tylko z branży.


Nie ukrywam, że wszedłem tutaj po jednym z artykułów w SW..... Przy IPO Arti, Huckelbert i PLW traktowałem je jako potencjalne cele inwestycyjne ..... ale wzięta z kosmosu wycena skutecznie wyleczyła mnie z sentymentu do inwestowania z IPO spółek growych. Od razu oceniłem, że nie powtórzę sukcesu z 11bit i Juju .... a nawet na zysk 30-50% jest nierealnie czekać.
Stąd nie czytuję tego wątku. Jednak pamiętam czego dotyczyła dyskusja na 2 WZA w 11bit.
Zarząd może wydać całą kasę na dywidendę. Będzie to jednam z pobudek prywatnych .... pilnie chcą "przygarnąć kasę. Być może już wydali te grube mln które upłynnili na IPO ze swojej puli.
Na pewno nie jest to prezent dla drobnych akcjonariuszy.
Jak napisałem PLW ma spore szanse na sukces a nawet kilka - ale czy tak będzie teraz czy za kilka lat trudno ocenić. Jednak rozdając kasę zmniejszają szanse na rozbudowę możliwości zespołów. Jak pisałem na bazie 4-6 najbardziej obiecujących zespołów powinni prowadzić rozbudowę ich możliwości twórczych. Powinni także opracować kilka projektów o średniej wielkości +5mln dla tych zespołów. Może w międzyczasie pojawią się w którymś z wewnętrznych zespołów ciekawe projekty. Bez kasy nie zrealizuję ich.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 9 lutego 2018 19:25:09 przy kursie: 83,80 zł
baks

2 udziałowców ma po prawie 41% czyli razem 82% ,fundy kolejne ok 10% w tym jedne prawie 5%, dywidenda im jest na rękę to oczywiste. Natomiast jaka będzie ta dywidenda zobaczymy - za 2017 rok będzie zysku pewnie z 15 mln i pewnie to będzie maksymalny pułap natomiast wszytko będzie zależało moim zdaniem od premiery agony. Zauważ ze najdroższa gra jaka robią to jest właśnie agony budżet 2.5 mln PLN, CM18 kosztował ich ok 700 K PLN a 9811 operator 400-500 K PLN. Nadpłynność jest olbrzymia i lepiej wypłacić wszystkim akcjonariuszom dywidendę niż np. sypać akcjami żeby nacieszyć się tez keszowo wzrostem kursu i rozwojem spółki.

Moim zdaniem w 2018 maja szanse zrobić znacznie lepszy wynik, niż w 2017 więc z poziomem gotówki powinno być jeszcze lepiej niż w 2017, a patrząc na to jak zwiekszaja zyski i przychody r/r taki poziom gotówki jaki juz maja , przy takim modelu działania jaki maja jest moim zdnaniem nawet za duży i dlatego pisałem o tym zeby zaczęli tworzyć coraz poważniejsze zespoły typu CreativeForge Games( gdzie pracuje chyba z 50 ludzi), który może nie ma wielkich sukcesów sprzedażowych, ale ich gry się wyróżniają jakościowo i kiedyś tego typu zespół może zrobić naprawdę fajnego hiciorka, bo widać ze umiejętności im nie brakuje i może kiedyś jakiś pomysł na grę im nad wyraz dobrze wypali.

Daimyo
2
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 95
Wysłane: 10 lutego 2018 08:06:28 przy kursie: 83,80 zł
Panowie pozwólcie, że się wtrącę...

Playway to, jak sam prezes wielokrotnie tłumaczył, coś w rodzaju ośmiornicy z wieloma odnogami/mackami, nie da się odrąbać jednej macki, przyszyć jej do drugiej i mówić, że teraz będzie lepsza, tak samo ma się sprawa z zespołami produkującymi gry, to żywe organizmy, rozsiane po Polsce, każdy z nich ma inną historię, pracowników, doświadczenia, projekty nad, którymi pracuje. Playway to nie fabryka lodówek ażeby wystarczyło przesunąć kilka maszyn z jednej fabryki do drugiej aby zwiększyć jej moce produkcyjne. Prezes Kostkowski tłumaczył w ostatnim wywiadzie, że każdy zespół może liczyć na pełne wsparcie marketingowe, reklamowe, gotówkowe ze strony centrum (głowy ośmiornicy) i tak to działa, o czym świadczą wyniki. Warto posłuchać czasem kogoś kto zbudował od podstaw firmę wartą w tej chwili 553 080 000 zł słownie: pięćset pięćdziesiąt trzy miliony, osiemdziesiąt tysięcy złotych.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 12 lutego 2018 09:19:09 przy kursie: 84,60 zł
Dlatego z czasem zespoły w ramach PLW powinny nabierać coraz więcej doświadczenia u umiejętności żeby wskakiwać na coraz wyższa półkę jakościową. Natomiast , po tym roku jeśli sporo rzeczy z grami wypali powinni się zastanowić nad tym czy nie szukać i angażować się w zespoły, które robią jednak droższe gry niż za kilkaset K PLN. Oczywiście ważne będzie ile kasy w tym roku napłynie do spółki z dystrybucji gier.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 14 lutego 2018 17:07:48 przy kursie: 86,00 zł
Kolejny ciekawy kamyczek dorzucają do działalności spółki i przyszłych wyników.

Niedawno kupili za 100 K PLN udziały w firmie , która chce zajmować się planszówkami. ich pierwszy projekt Uboot już osiągnął ciekawy sukcesik , zbierając na 12 godzin przed zamknięciem zbiórki prawie 900 K $.


kliknij, aby powiększyć


www.kickstarter.com/projects/p...

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 23 lutego 2018 09:54:40 przy kursie: 92,00 zł
popyt zaczyna mocniej przyciskać w górę, a to oznacza , że jest duże prawdopodobieństwo ostatecznie wyrwać się z klina jaki był utworzony w ostatnich tygodniach i pokonać historyczne maxy utworzone miesiąc temu.



kliknij, aby powiększyć


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE PLAYWAY
  • 23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium
    23 ciekawe dywidendy w lipcowym kalendarium

    Dywidendowe żniwa ruszają na dobre. Według kalendarium StockWatch.pl, w lipcu zyski podzieli około 50 spółek notowanych na GPW. Oto jakie spółki oferują najwyższe stawki i na jakie mniejsze dywidendy warto zwrócić uwagę.

  • 30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji
    30 dywidend do zgarnięcia na progu wakacji

    Na przełomie czerwca i lipca dzień dywidendy wypada w blisko 30 spółkach z rynku głównego i NewConnect. Wśród nich nie zabraknie ciekawych propozycji z wysoką stopą. Oto jak prezentuje się pierwszy wakacyjny rozkład jazdy w kalendarium dywidendowym.




12 13 14 15 16

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,352 sek.

umvgmqih
oikdinfy
pvullyzh
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kiwzvjpd
hnnhlqcc
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat