PARTNER SERWISU
etcbwenh
152 153 154 155 156
baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 28 czerwca 2016 23:14:42 przy kursie: 26,91 zł
@tmsglc
Chyba się za bardzo nakręcasz jak pisano już są gry które mają 50mln użytkowników. Nie będę się bawił w szczegóły finansowe czy ilościowe bo każdy może sam to sobie zweryfikować i policzyć po swojemu.
Moim zdaniem firma niekoniecznie liczy na "zauważalne" przychody przez lata .... bo nic nie wskazuje aby to były tak kolosalne pieniądze. Dla spółki w sytuacji CDP zauważalne przychody to takie jak generuje GOG a kilka mln zł to śladowa kasa przy ponad 400mln zysku.
Nie o to mi jednak chodzi - nakręcanie się niektórych kazało mi się zastanowić nad tą "ilością" potencjalnych użytkowników i tu włączyła mi się czerwona lampka ostrzegawcza.
Spółka informowała o wielu milionach sprzedanych egzemplarzy gier...... pewnie jest w tym sporo prawdy - ale nie cała.
Gdy tak sobie przeanalizowałem nawet w myślach kwoty - to już mi się to zaczęło rozjeżdżać.
Po pobieżnej (pewnie dalekiej od "oficjalnych" danych) analizie z kalkulatorem dość mocno mi się to nie kalkuluje. Wygląda, że każdy dodatek był liczony oddzielnie a w dodatku nie zgadzają mi się kwoty. Jeśli nawet udało się sprzedać kilka mln starych wersji po kilka USD. Z prostego rachunku wynika, że W3 wraz z dodatkami nie mogli sprzedać więcej niż kilka mln (przybliżona analiza później) więc ta baza chętnych na karciankę raczej nie będzie wyraźnie mniejsza niż 10mln - moim zdaniem. Spółce może zależeć na podtrzymaniu zainteresowania sagą do czasu opracowania założeń do W4.
Nie wydaje mi się aby spółka porzuciła temat i zakończyła na trylogii.
A teraz moja analiza.
Zakładając, że spółka zarobiła 500mln i tyle samo partnerzy + 300mln produkcja to daje 1300mln. Plus prowizje. Nie liczę tu nawet podatków. Aby zgarnąć tą kasę trzeba sprzedać za około 1,85mld zł co daje 460mln USD.
Wystarczy policzyć, że gra kosztowała 70 + 25 + 10 = 105 USD za grę z 2 dodatkami bez Wino i Krew.
Patrząc w ten sposób to łatwo widać, że sprzedało się w pełnej cenie tylko 4,5 mln kompletów gry.
Przy tak rewelacyjnej grze można domniemywać, że duża część graczy kupiła dodatki. Nawet jeśli tylko mała część to wiele wskazuje, że nawet licząc zyski na poziomie 500mln to sprzedało się nie więcej niż 6mln gier.
Moje wyliczenia nie są ani dokładne ani najważniejsze nie są tutaj kwoty. Koszty produkcji są w przybliżeniu znane podobnie zysk. Można zakładać, że partnerzy musząc wyłożyć blisko 100mln USD na marketing zagwarantowali sobie co najmniej tak samo duży zysk w odpowiednim % od ceny sprzedanego egzemplarza. Oczywiście sprzedając przez GOG odpadała prowizja dla Steam czy innych.
Stąd kwoty nie są tu najważniejsze.
Ważne jest to, że gra raczej nie ma aż tak dużej bazy graczy jak można było wnioskować z komunikatów spółki. Więc i baza odbiorców karcianki nie będzie większa.
Marzenia więc o znaczących przychodach można chyba włożyć między bajki.
No chyba, że znajdą jakiś fantastyczny sposób na niekończący się zbiór mikropłatności do tej gry które okażą się niezbędne i na tyle atrakcyjne aby wciąż płacić.
Nie można wykluczyć sporego sukcesu ale spółka na razie nie ma żadnego doświadczenia w takich produkcjach. Więc ostrożnie z tymi górami pieniędzy.Think
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 28 czerwca 2016 23:16

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 29 czerwca 2016 20:08:12 przy kursie: 27,20 zł
Baks, gościowi w twoim wieku nie przystoi takie bajdurzenie/wciskanie ludziom ciemnoty. Zarzucasz CDR kłamstwa co do ilości sprzedanych egzemplarzy ? :D
Na Steam mają już 1,8 mln. VGC pokazuje 4,7 mln pudełek konsolowych. Po 2 tyg. mieli 700 tys. kopii PC uruchomionych na GOG Galaxy, czyli kupionych poza platformą Valve (na Steam wtedy licznik wynosil 600 tys.).
Daje to 7,2 mln gier, do tego nieznana liczba wydań konsolowych Digital oraz pudełkowe wersje PC i kopie na GOG sprzedane przez ostatni rok.
Od 1983 roku matura z matmy przez wiele lat nie była obowiązkowa... Czyżbym trafił ? Think

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 30 czerwca 2016 00:06:58 przy kursie: 27,20 zł
Cytat:
Od 1983 roku matura z matmy przez wiele lat nie była obowiązkowa... Czyżbym trafił ? Think

Chyba kolega ma złe informacje... Co najmniej na początku lat 90 matura z matmy była obowiązkowa.


mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 30 czerwca 2016 07:02:16 przy kursie: 27,20 zł
@matura: www.perspektywy.pl/index.php?o...
ja zdawałem jako przedmiot do wyboru, nie z obowiązku

@CDP
porównywanie gier Blizzarda do CDP ma się jak porównywanie Red Bulla do Rockstara. Zasięg i znajomość marki dla Blizzarda jest nieporównywalnie większy. Bezpośrednie przeliczanie ilości kopii gry na której bazuje karcianka na ilość użytkowników również mija się z celem. Bo docelowo ma przyciągać graczy nie związanych bezpośrednio z uniwersum (np ja w WoW nie grałem, a w HS i owszem).
Trudno oceniać coś co jeszcze bety nawet nie ma. Może odpali, może nie, na Steam'ie jest od groma karcianek, które mają różną bazę, ale nie przystającą w żaden to HS. Trochę lepiej jest na 'prywatnych' platformach, szczególnie w Azji. Także o ile nie zdarzy się coś co odpali totalnie, monetyzacja będzie średnia.

Dla rozluźnienia [tylko dla osób z dystansem]: Karty HS

Piotr Sz
0
Dołączył: 2016-06-02
Wpisów: 69
Wysłane: 30 czerwca 2016 13:35:13 przy kursie: 27,40 zł
Ciekawe czy wreszcie doczekamy się wybicia 28 zł.
Btw. pytanie do administratorów. Jak zmniejszać grafiki z widoku edycji wpisu, jest taka możliwość? :)

kliknij, aby powiększyć


Kod:
mod:zamiast img dajesz imgzoom
Edytowany: 30 czerwca 2016 14:17

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 30 czerwca 2016 22:45:07 przy kursie: 27,40 zł
aircanada15 napisał(a):
Baks, gościowi w twoim wieku nie przystoi takie bajdurzenie/wciskanie ludziom ciemnoty. Zarzucasz CDR kłamstwa co do ilości sprzedanych egzemplarzy ? :D
Na Steam mają już 1,8 mln. VGC pokazuje 4,7 mln pudełek konsolowych. Po 2 tyg. mieli 700 tys. kopii PC uruchomionych na GOG Galaxy, czyli kupionych poza platformą Valve (na Steam wtedy licznik wynosil 600 tys.).
Daje to 7,2 mln gier, do tego nieznana liczba wydań konsolowych Digital oraz pudełkowe wersje PC i kopie na GOG sprzedane przez ostatni rok.
Od 1983 roku matura z matmy przez wiele lat nie była obowiązkowa... Czyżbym trafił ? Think

Wybacz nie będę pokazywał skanu swojego świadectwa ... bo ktoś zaraz powie, że się lansuję....
Ja miałem na studiach także psychologię a z matmy miałem strasznego "piłę" z analizy czego chyba brak Tobie. Brak czytania ze zrozumieniem nie uczą jednak nigdzie. Pisałem wyraźnie, że nie opieram się na dokładnych wyliczeniach bo nie zbierałem ich - może jeszcze raz przeczytaj a zrozumiesz.....
Jeśli Twoje wyliczenia są precyzyjne to sam policz jak duża jest rozpiętość w przychodach jakie powinny wpłynąć ze sprzedaży a jakie wykazuje spółka.
Nawet uczniowi podstawówki powinno tu się coś mocno nie zgadzać. No chyba, że kilka mnl sztuk gry rozdano gratis. Była taka akcja gdzie rozdawano W3 przy zakupie niektórych kart graficznych.
A może podpisano tak niekorzystne umowy za finansowanie reklamy. Ale, że aż tak ... ? Chyba partner nie bierze 60%...... ?
Nie napisałem, że spółka kłamie ale wyraźnie coś się nie spina i byłem ciekaw opinii innych którzy mają większą wiedzę w tym temacie. Nie wygląda na to abyś miał taką wiedzę. A może szwankuje liczenie do 1000 ...
Nawet licząc tylko te 7mln szt po 70 USD to już daje 490 mln USD jak to się ma do przychodów.
Liczenie do 1000 to chyba 3-4 klasa szkoły podstawowej. Zakładając sprzedaż 10mln to daje już 700mln USD. Albo więc $ tak staniał do 1zł albo Ty czegoś nie rozumiesz a może jest tu dużo lipy.
Chciałbym zrozumieć jak sprzedając 10mln gier i do tego jakąś ilość dodatków za kolejne 50mln USD a może więcej..... Jak w tej sytuacji można mieć tylko 450-550mln zł zysku. Tego nawet noblista z ekonomii chyba nie wyjaśni....
A może ty potrafisz to w przekonujący sposób wyjaśnisz tą kwadraturę koła ? Tylko pisz jeśli masz coś mądrego do powiedzenia bo w odpowiedzi nie ma wyjaśnień moich wątpliwości tylko wzbudzasz ich jeszcze więcej.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 30 czerwca 2016 22:48

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 1 lipca 2016 01:07:21 przy kursie: 27,40 zł
Rozczarowujesz mnie. Twoją jedyną odpowiedzią na wytykanie Ci błędów będzie zawsze ''nie umiesz czytać ze zrozumieniem" ?
Proponuję najpierw sprawdzić ceny jakiegoś produktu zaczniesz tworzyć swoje podejrzane teorie o niespinających się przychodach. Poszukaj też na google informacji kiedy wyszedł Dziki Gon, a kiedy poszczególne dodatki. Następnie spróbuj dotrzeć do komunikatów spółki odnośnie księgowania przychodów z powyższych wydawnictw, m.in. w których raportach okresowych ich szukać. Może wtedy całość bardziej Ci się zepnie. Jeśli interesuje Cię szczegółowa kalkulacja, to jestem pewien, że znajdziesz na forum osobę gotową to wykonać. Ot robota na 1 godzinę, aczkolwiek godzinę płatną kilkaset złotych.
A wystarczyłoby żebyś przeczytał choć kilka analiz CDR z ostatnich 12 miesięcy zamieszczonych na stockwatch i wiedziałbyś ile w przybliżeniu spółka miała na jednej sztuce W3. Ale Tobie baks się nie chce, bo skoro posiada się tak ''piękny umysł'' to pewnie wygodniej liczyć na zmyślonych danych, czyż nie ?

tmsglc
PREMIUM
45
Dołączył: 2009-04-01
Wpisów: 381
Wysłane: 1 lipca 2016 14:25:18 przy kursie: 27,45 zł
baks napisał(a):
@tmsglc
Chyba się za bardzo nakręcasz jak pisano już są gry które mają 50mln użytkowników.
Nie można wykluczyć sporego sukcesu ale spółka na razie nie ma żadnego doświadczenia w takich produkcjach. Więc ostrożnie z tymi górami pieniędzy.Think


Sorry Baks, jak to mówią nigdzie nie uczą czytania ze zrozumieniem i widzę, że ty też tej umiejętności jeszcze nie posiadłeś...
Pisałem jasno, że uważam za mądrą strategię wejścia w niskonakładową produkcję, która MA SZANSĘ wygenerować strumień zauważalnych, powtarzalnych przychodów (nie góry pieniędzy jak zauważyłeś). Potencjalne kilkadziesiąt milionów PLN (bo to uważałbym za zauważalne przychody) wpadających pomiędzy większymi premierami byłoby przyzwoitym wynikiem.
Edytowany: 1 lipca 2016 14:25

Piotr Sz
0
Dołączył: 2016-06-02
Wpisów: 69
Wysłane: 8 lipca 2016 13:51:47 przy kursie: 28,41 zł
CD Projekt w dniu wczorajszym notuje roczne maksima kolejny cel chyba w okolicach 30.00 złSilenced

kliknij, aby powiększyć

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 8 lipca 2016 13:55:44 przy kursie: 28,41 zł
Mógłbyś uzasadnić te 30 zł? I w przyszłości nie szafować poziomami docelowymi bez uzasadnienia?


Piotr Sz
0
Dołączył: 2016-06-02
Wpisów: 69
Wysłane: 8 lipca 2016 14:30:44 przy kursie: 28,41 zł
Jeśli chodzi o aspekty czysto techniczne to poza faktem, że jest to okrągły poziom 30.00 zł nie mam tutaj żadnego innego uzasadnienia. Patrząc z kolei na sytuację finansową to wygląda ona bardzo dobrze (Osobiście obecnie korzystam z dwóch źródeł informacji o sytuacji finansowej są to informacje ze Squaber 4.21/5.00 oraz raporty fundamentalne własnie ze stockwatcha, do których mam dostęp dzięki abonamentowi) więc nie widzę przeciwwskazań aby spółka wciąż rosła z pierwszym docelowym poziomem w okolicach okrągłej 30.00.

Btw. Moim zdaniem można trochę grzeczniej formułować swoje pretensje i przepraszam jeśli uraziłem Cie tym, że nie napisałem uzasadnienia od razu.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 8 lipca 2016 14:41:02 przy kursie: 28,41 zł
Moim zdaniem można zapoznać się z regulaminem forum, wówczas co wrażliwsze jednostki nie będą narażone na niegrzeczne sformułowania krewy.
Cytat:
1. W celu zapewnienia przejrzystości i spójności informacji znajdujących się na wątkach, forum jest moderowane. Oprócz treści jawnie sprzecznych z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego, usuwane są treści:
......
c. nakłaniające pośrednio lub wprost do kupna bądź sprzedaży akcji,
d. zawierające cenę docelową lub przewidywany kierunek kursu, nie poparty argumentacją techniczną bądź fundamentalną

A wracając do meritum, to w przypadku pokonania poprzedniego szczytu i ustalenia nowego historycznego maksimum doskonałą metodą pomiaru jest zewnętrzne zniesienie Fibonacciego

Piotr Sz
0
Dołączył: 2016-06-02
Wpisów: 69
Wysłane: 8 lipca 2016 14:57:39 przy kursie: 28,41 zł
Na powyższe argumenty niestety nie mam linii obrony i biorę winę na siebie.
Co do mierzeń Fibonacciego to nie wierze, że sprawdzają się na polskich spółkach. Jeśli jednak mielibyśmy brać je pod uwagę to widzimy 127.2% na 30.19 zł oraz 161.8% na 32.92 zł. Angel

kliknij, aby powiększyć

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 8 lipca 2016 19:14:28 przy kursie: 28,41 zł
CD Projekt chce wydać grę "Gwint" na rynku chińskim
PAP - Biznes
8 Lip 2016, 17:27


8.07.2016, Warszawa (PAP) - CD Projekt zdecydował o rozszerzeniu działalności operacyjnej, poprzez rozpoczęcie prac mających na celu wydanie gry "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana" w Chinach - podał CD Projekt w komunikacie.
W ramach przygotowań spółka planuje nawiązanie współpracy z lokalnym wydawcą oraz podjęcie działań mających na celu uzyskanie wymaganych zgód i zezwoleń.

CD Projekt w połowie czerwca ogłosił "Gwint" - sieciową grę w uniwersum Geralta z Rivii, która ma być dostępna na komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od września 2016 r. Gwint ma być dostępny w tzw. zamkniętej becie na komputery PC i konsole Xbox One. W następnej kolejności udostępniona zostanie otwarta beta również dla użytkowników PlayStation 4.(PAP)

Prawdopodobieństwo sukcesu w monetyzacji Gwinta tym samym rośnie.

Przypomnę, że kilka dni temu potwierdzono wydanie edycji Witcher 3 Wild Hunt Game of the Year edition. Możliwe, że już w sierpniu.

Piotr Sz
0
Dołączył: 2016-06-02
Wpisów: 69
Wysłane: 11 lipca 2016 14:51:07 przy kursie: 28,70 zł
Polecam wszystkim nowy film Jack'a Gadovskiego "CD PROJEKT RED - WJAZD NA CHATE WIEDZMIN / WITCHER 's HOUSE" Fajnie pokazane jak pracuje się w CD Projekt! blackeye

Edytowany: 12 lipca 2016 21:40

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 12 lipca 2016 21:40:01 przy kursie: 29,50 zł
Wbrew temu co sądzi większość polskich inwestorów, spółka ciągle tania na tle branży.
C/Z w porównaniu do Take Two, EA, Ubisoft czy Activision jest wręcz niebywale niski. Oczywiście w najbliższych kwartałach ulegnie to zmianie, ale z dużum prawdopodobieństwem będzie to ciągle poziom atrakcyjniejszy niż u wymienionych wyżej.
Rynek chyba w końcu uwierzył, że czasy "dziury" między kolejnymi premierami Wiedźmina są już przeszłością.
Najpierw wiadomość o wydaniu Gwinta w formule F2P, następnie przeciek (szybko potwierdzony) o edycji W3 Game of the Year, kolejny news o planowanej ekspansji Gwinta w Mekce mobilek - Chinach oraz informacja o płatnej kampanii single player w tymże Gwincie.
Edytowany: 12 lipca 2016 21:48

Piotr Sz
0
Dołączył: 2016-06-02
Wpisów: 69
Wysłane: 18 lipca 2016 16:02:34 przy kursie: 31,70 zł
No proszę @Krewa, kto by się spodziewał niedawno prowadziliśmy zażartą dyskusję na temat poziomu 30.00 zł. a tymczasem testujemy już 32.00 zł. Według zniesień Fibo kolejny cel w rejonach 33.00 zł.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 18 lipca 2016 16:12:42 przy kursie: 31,70 zł
Pardon, ale musiałeś mnie z kimś pomylić. Ja nie toczyłem zażartej dyskusji, tylko prosiłem o uzasadnienie.
Co zaś dotyczy poziomu 33 zł - masz tutaj fragment analizy z końca maja.
Cytat:
Kanonada podaży zepchnęła notowania półkę niżej, kreśląc negatywną formację objęcia bessy. Mimo porażki w tej bitwie, wojna o szczyt jeszcze nie jest przesądzona [...] Skuteczny atak na szczyt otworzy przed notowaniami perspektywę zwyżki do poziomu 33 zł.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 21 lipca 2016 08:28:48 przy kursie: 32,60 zł
aircanada15 napisał(a):
Wbrew temu co sądzi większość polskich inwestorów, spółka ciągle tania na tle branży.
C/Z w porównaniu do Take Two, EA, Ubisoft czy Activision jest wręcz niebywale niski.

Tak nie można patrzeć, bo C/Z jest z rocznego zysku, a cykl produkcyjny jest dłuższy. Wklejałem już na wątku którejś ze spółek gamedev wskaźniki C/Z dla zachodnich spółek w kluczowych momentach czasowych. Przykładowo T2 miał ten wskaźnik na poziomie 6 koło roku 2914. Jest także jeszcze jeden czynnik który rzutuje na wycenę i wskaźniki. Mianowicie koszt kapitału własnego. W Polsce jest on znacznie wyższy niż w USA (co widać choćby po koszcie długu), a zatem oczekiwana stopa zwrotu musi być większa a tym samym wskaźniki spółek polskich niższe niż zachodnich.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 21 lipca 2016 09:00:04 przy kursie: 33,00 zł
Zauważ, że minął już ponad rok od premiery W3, a spółka od tamtego czasu wypuściła 2 dodatki, wkrótce całą wersję Game of the Year, no i już jesienią ruszy Gwint. Także dzieje się sporo rzeczy, które prawdopodobnie wpłyną na naprawdę solidne zyski w 2016 i 2017r. Przypominam, że teraz zostaną rozpoznane przychody z Expansion Pass oraz osobno sprzedawanego "Krew i wino".
Bossa szacuje zysk brutto z samego Gwinta na 56 mln zł w 2017 i 97 mln w 2018. Przy założeniach przychodów w wysokości 1/9 tych generowanych przez Hearthstone.
Jestem świadom, że C/Z się obniży, ale pojawia się wiele przesłanek, że aż nie tak drastycznie jak byś sugerował :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE cdprojekt
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




152 153 154 155 156

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,613 sek.

yynsoymm
rqubvnre
ffdejqjn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
mfkqukpq
hwrvpzwc
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat