PARTNER SERWISU
winzlfwj
1 2 3 4 5
srebrnyptak
0
Dołączył: 2012-01-05
Wpisów: 361
Wysłane: 25 października 2013 11:06:35
z 499zakupinych mam 245 sztuk - niezle zredukowali.
Jakubas nie dostal, tfi nie dostalo wiec co od razu poszlo do DB Shennker?

Wojetek
PREMIUM
503
Dołączył: 2011-08-17
Wpisów: 7 284
Wysłane: 25 października 2013 11:16:07
Cytat:
z 499zakupinych mam 245 sztuk - niezle zredukowali.

To i tak nieźle bo wyliczenia wskazywały, że z takiego pakietu byłoby 150-170 akcji. Biorąc pod uwagę że cena maksymalna nie została osiągnięta - na pierwszej sesji kurs może w jej okolice zmierzać.

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 25 października 2013 15:49:23
srebrnyptak napisał(a):
z 499zakupinych mam 245 sztuk - niezle zredukowali.
Jakubas nie dostal, tfi nie dostalo wiec co od razu poszlo do DB Shennker?


to się nadaje do odpowiednich służb...

Państwowa pkp przy sprzedaży swojej spółki zależnej PKP CARGO dyskryminuje polskie TFIpuke_l
to tylko w Polsce jest możliwe
ktoś powinien za to beknąć stołkiem i to od razu..



Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com


serpico
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 1 335
Wysłane: 25 października 2013 16:04:45
Mi również zredukowali, z 300 do 245. Wychodzi na to, że każdy kto zapisał się na powyżej 250 dostał 245. Trzeba jednak było zapisać się na dwa rachunki po 250, dostałoby się 500 :) Ale kto mógł to wiedzieć?

@Bankrucik

Dziwi mnie oburzenie wszystkich, przecież to miał być taki gniot, niewarty kupna :) Im większe oburzenie, tym smakowitszy zapowiada się kąsek. Aczkolwiek oburzenie wyprowadzenia spółki w zagraniczne ręce nie dziwi i też się pod tym podpisuje. Wiele tłumaczy jeśli się spojrzy na podmioty doradcze w ofercie publicznej, czyli Goldman Sachs i Morgan Stanley, reszta jest milczeniem Silenced

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 25 października 2013 16:09:11
urzędnicy państwowi a za takich uważam także menażerów państwowych spółek ( np: PKP) mają dbać również o interes spółki/publiczny/ państwowy/ Polski...salute

dlatego powinni za to stracić stołki...


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com

Medelin
0
Dołączył: 2012-02-26
Wpisów: 129
Wysłane: 26 października 2013 00:17:48
@Serpico

Cytat:
Znam kilkanaście spółek "z dużym kawałkiem rynku", które są na giełdzie, a były sprzedawane przez SP. Jedno nie przeszkadza drugiemu. Po to jest prywatyzacja, by spółki nie znajdowały się w rękach polityków.


Ty raczej skup się na przykładach byłych spółek państwowych z dużym kawałkiem rynku "przejmowanych" a nie tych które są na giełdzie i nadal kontrolowane przez SP Shame on you bo takich to ja tez znam na pęczki. A to ostatnie zdanie to rozśmieszyło mnie do łez love4 Mało to przykładów gdzie SP sprzedawał spółki na giełdzie i są tam notowane od dziesiątek lat, nawet z mniejszościowym udziałem SP a dalej w zarządach zasiadają koledzy Płemieła love4 podać Ci liczne przykłady ??

Cytat:
Dlaczego fizycznie to nie jest możliwe? Dlaczego nie ma na to szans? Proponuje poczytać, by dowiedzieć się, że PKP nie wyklucza sprzedaży pakietu większościowego w najbliższym czasie, w zależności od debiutu na GPW. Należy to rozumieć, że PKP jest zainteresowane sprzedażą PKP Cargo w całości dla inwestora strategicznego.


Aha... akurat Pray już to widzę. Jak ktoś nie chce powiedzieć, że czegoś nie zrobi to zwykle mówi, że nie wyklucza że to zrobi love4. A swoją drogą ten termin, że "PKP nie wyklucza" to jedyna przesłanka za tą Twoja teorią o rzekomym przejęciu ??love4 I kto niby miałby tego dokonać ??love4

Zresztą... nie zamierzam się spierać - stawiam każdą kwotę, że w dającej się przewidzieć przyszłości nie ma tutaj kompletnie żadnych szans na przejęcie. Możemy się przerzucać argumentami i nic z tego

Założysz się, że żadnego przejęcia nie będzie ??love4


Vae victis !

Beagle
0
Dołączył: 2013-02-25
Wpisów: 32
Wysłane: 26 października 2013 11:03:28
@Medelin
Cytat:
Aha... akurat już to widzę. Jak ktoś nie chce powiedzieć, że czegoś nie zrobi to zwykle mówi, że nie wyklucza że to zrobi. A swoją drogą ten termin, że "PKP nie wyklucza" to jedyna przesłanka za tą Twoja teorią o rzekomym przejęciu ??


Uważasz, że spółka, która prowadzi negocjacje o przejęciu, powinna trąbić naokoło "Hej, mamy kupca, który będzie musiał ogłosić wezwanie, żeby ściągnąć akcje z rynku!"?

Jeżeli, czysto teoretycznie, rozważamy scenariusz z przyszłym przejęciem, to taka polityka PKP ma sens. Inwestor strategiczny mógł wyrazić zainteresowanie nabyciem całego Cargo, pod warunkiem uzyskania sporego pakietu już w ofercie publicznej. Wtedy rozdrabnianie pakietu instytucjonalnego, żeby uzyskać kilka milionów złotych więcej, nie miałoby większego sensu. Odstraszyłoby jedynie nabywcę, który musiałby ogłaszać wezwanie na dużo większą ilość akcji po wyższej cenie. Jak sam zauważyłeś, kandydatów do przejęcia kontroli nad Cargo nie ma wielu. Jeśli PKP chce w przyszłości sprzedać resztę swojego pakietu, to będą szanować każdego potencjalnego kupca.

Nie sposób jednak ocenić, który scenariusz jest bliższy prawdzie. Zachowanie PKP podczas IPO pasowałoby do przyszłego przejęcia, ale równie dobrze mogłoby oznaczać wiele innych rozwiązań. Opublikowanie listy akcjonariuszy przekraczających próg 5% odpowie nam na wiele pytań.
Edytowany: 26 października 2013 11:04

serpico
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 1 335
Wysłane: 27 października 2013 22:29:53
Właśnie wyczytałem, że oszczędności z tytułu użytkowania torów od PKP PLK mają wynieść rocznie 200 mln zł, co podnosiłoby znacząco zysk spółki o taką właśnie kwotę. Do prognozowanych 400 mln w 2014 roku należy więc dodać 200 mln. Proszę o jeszcze ciekawe informacje z tej spółki thumbright

Wychodzi na to, że w dniu debiutu zamiast sprzedawać należy, jak to ładnie mawiają bankierzy, akumulować love4

mrk
mrk
26
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 968
Wysłane: 28 października 2013 11:42:04
Serpico Ty tak poważnie? Przez kogo prognozowane są te 400 mln? Jeżeli to prognozy jakichś analityków to myślisz, że nie uwzględnili tych 200 mln oszczędności? Tak nawiasem to 200 mln może byc operacyjnie, a netto to już 160 mln.

serpico
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 1 335
Wysłane: 28 października 2013 11:53:18
Nie chcę teraz strzelać z palca, ale w większości analiz przewidywany zysk netto w 2014 roku na poziomie 300-400 mln., porównywalny do 2012. Tylko rok 2013 miał być suchy, a zwłaszcza I półrocze. PKP Cargo, to taki papierek lakmusowy gospodarki i PKB. Jeśli tak dalej będą ucinać koszty, przy zwiększaniu przychodów, to zaczyna się klarować ładna suma za 2014 rok. I nie dziwi zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych.


Medelin
0
Dołączył: 2012-02-26
Wpisów: 129
Wysłane: 28 października 2013 21:06:13
serpico napisał(a):
Nie chcę teraz strzelać z palca, ale w większości analiz przewidywany zysk netto w 2014 roku na poziomie 300-400 mln., porównywalny do 2012. Tylko rok 2013 miał być suchy, a zwłaszcza I półrocze. PKP Cargo, to taki papierek lakmusowy gospodarki i PKB. Jeśli tak dalej będą ucinać koszty, przy zwiększaniu przychodów, to zaczyna się klarować ładna suma za 2014 rok. I nie dziwi zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych.


Jeżeli przychody mają rosnąć w takim tempie jak PKB to marny interes love4

A tak poważnie... sądzisz, ze te oszczędności z tytułu zniżki na korzystanie z torów to nie są uwzględnione w prognozach na przyszły rok ??

a zainteresowanie instytucjonalnych ?? oni teraz są zainteresowani prawie wszystkim, nie ma co ukrywać jest hossa i to już w dość zaawansowanym stadium... PKP Cargo wg mojej oceny to temat dobry na debiut, no może jakiś czas później, póki jeszcze wzrosty. Później cena spadnie do tych ok 60 pln za jakie miała być spółka sprzedana - tyle w temacie. 180 związków zawodowych w spółce mówi samo za siebie.
Vae victis !

mrk
mrk
26
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 968
Wysłane: 29 października 2013 09:22:06
@Medelin
a dlaczego spółka, która ma możliwość zarobić w przyszłym roku 8 zł na akcję ma jakiś czas po debiucie zjechać do 60 zł? Możesz przybliżyć szczegóły tego scenariusza dlaczego tak ma być?
Co do związków to fakt na pewno firma bez związków może być warta więcej niż spółka mocno uzwiązkowiona. Z drugiej strony mimo tych związków udało się tu przeprowadzić bardzo efektywną restrukturyzację i z państwowego molocha dojonego przez wszystkich na około uczynić normalne rynkowe przedsiębiorstwo. Jakieś 3 lata temu było tu 40 tys. pracowników teraz jest około 20 tys. i to mimo związków. Na razie PKP zapchała związkowców haraczem w postaci akcji, więc przez jakiś czas nie powinni bruździć :).

Medelin
0
Dołączył: 2012-02-26
Wpisów: 129
Wysłane: 29 października 2013 17:21:10
mrk napisał(a):
a dlaczego spółka, która ma możliwość zarobić w przyszłym roku 8 zł na akcję ma jakiś czas po debiucie zjechać do 60 zł? Możesz przybliżyć szczegóły tego scenariusza dlaczego tak ma być?
Co do związków to fakt na pewno firma bez związków może być warta więcej niż spółka mocno uzwiązkowiona. Z drugiej strony mimo tych związków udało się tu przeprowadzić bardzo efektywną restrukturyzację i z państwowego molocha dojonego przez wszystkich na około uczynić normalne rynkowe przedsiębiorstwo. Jakieś 3 lata temu było tu 40 tys. pracowników teraz jest około 20 tys. i to mimo związków. Na razie PKP zapchała związkowców haraczem w postaci akcji, więc przez jakiś czas nie powinni bruździć :).


Ujęło mnie stwierdzenie "ma możliwość" :) czyli co? jak będą chcieli to zarobią ?;) ok załóżmy, że tak będzie. Zauważ jedną rzecz - połowa tego zysku to tak naprawdę "łaska" PKP PLK (czy jak oni się tam nazywają ) gdyby nie ten "prezent" zupełnie inaczej by to wyglądało. Czy skoro można było obniżyć będzie można w przyszłości tez podwyższyć "ot, tak sobie" ? ok wiem to wynikało z jakiegoś unijnego "prikazu" ale i tak widzę tutaj spore ryzyko.
Ale pomijając to wszystko...

Przy tych 8 pln na akcję i cenie 60 to mamy P/E = 7,5 czy to dużo czy mało?? zależy jak patrzeć. są spółki (większość), które mają P/E zdecydowanie wyżej (zwłaszcza teraz) ale to zupełnie inny przypadek. Cargo chce uchodzić za spółkę "dywidendową" i ja się z tym view zgadzam. 7,5 dla dywidendowej spółki to akurat. Ja bym ich porównywał do energetyki, zresztą spora ich część biznesu od energetyki zależy. Jakie wskaźniki mają spółki energetyczne?? A jeszcze jedna uwaga - to raczej ta energetyka na węglu kamiennym (bo brunatny wożą same elektrownie) czyli ta, która ostatnio coraz mniej produkuje, to tez pod rozwagę...

Ja jutro wyrzucam dwa pełne pakiety.
Vae victis !

mrk
mrk
26
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 968
Wysłane: 29 października 2013 21:38:39
Napisałem "ma możliwość", bo nie napiszę "na pewno zarobi 350", bo na giełdzie nic nie jest pewne. Rozsądnie jednak jest zakładać, że tyle spółka zarobi i tyle będzie wyceniał rynek kiedy akcje będą już notowane. Nie widzę też ryzyka w podniesieniu opłat za tory, oczywiście gwałtownego, bo podwyżki na poziomie inflacji pewnie będą.

Co do drugiego akapitu to dlaczego ma być porównywana do energetyki? Bo wozi węgiel do elektrowni? Cargo nie może być porównywalna do branży energetycznej, bo ta jest defensywna i acykliczna natomiast Cargo to spółka jak najbardziej cykliczna i mocno nastawiona na gospodarkę. A nawet jeśli to dlaczego właśnie 7,5 to jest poziom właściwy? PGE ma >11, Enea 9,5 Zepak ma 5,5 ale miał jakiś duży jednorazowy zysk (dane z stooq). Trzeba też zauważyć, mówimy o zysku i PE za 2014 rok, ale też dyskusja jak rozumiem jest o cenie za kilka miesięcy. Błędnie zakładasz, że jak spółka wypłaca dywidendę to jest już spółką defensywną, bez perspektyw wzrostu itd i ma być wyceniona z PE=7. A właśnie praktyka jest inna. Decyzja o wypłacie dywidendy zazwyczaj zwiększa wycenę spółki przy niezmienionych innych czynnikach. Politykę dywidendy od 30% do 50% zysku ma dużo spółek i wcale nie mają PE=7,5.
Za kilka miesięcy kurs nas rozsądzi, ale ja myślę, że na 60 zł nie ma szans w obecnych warunkach rynkowych i aż do następnej bessy.
A i krajowe TFI zostały mocno zredukowane (często >90%), a one często się benchmarkują. Tak więc chcąc nie chcąc będą debiutanta kupować, bo będzie mieć spory udział w indeksach, szczególnie jeśli trafi do mWig40.
Edytowany: 29 października 2013 21:43

serpico
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 1 335
Wysłane: 29 października 2013 22:20:25
Medelin napisał(a):

Ja bym ich porównywał do energetyki, zresztą spora ich część biznesu od energetyki zależy. Jakie wskaźniki mają spółki energetyczne??


Zakład fryzjerski też porównasz do energetyki, bo zużywają prąd i golą elektryków?

Nie wiem skąd to porównanie PKP Cargo do energetyki. Przychody spółki są zależne od rozwoju gospodarczego kraju. Im większy wzrost PKB, tym więcej towarów przewiezionych od i do producentów. Tak jak i przewozy modalne z portów, choć to jeszcze segment do rozwinięcia. Natomiast wzrost inwestycji (a na te w budżecie UE na lata 2014-2020 dostaniemy spora kwotę) to przewóz kruszyw i materiałów budowlanych, a to już spora część tortu PKP Cargo.

Reasumując, przyrównywanie Cargo do sektora energetycznego jest co najmniej chybione, chociaż chętnie poczytam Twoje argumenty.

Co do ceny, zdania nie zmieniam 110 zł i oddaje. Cena do osiągnięcia w kilka miesięcy.
Edytowany: 29 października 2013 22:26

JAG
JAG
0
Dołączył: 2008-10-12
Wpisów: 533
Wysłane: 30 października 2013 09:44:41 przy kursie: 81,16 zł
Piękny debiut. Wg mnie to daje dużą szansę na dalsze pozytywne sesje na tej spółce.

Moim zdaniem spółka ma więcej plusów niż minusów. Przeprowadzona restrukturyzacja, rosnący popyt na usługi transportu kolejowego, spadające ceny dostępu do infrastruktury kolejowej i energii. Związkami nie co się przejmować, są we wszystkich spółkach SP (np KGHM, JSW, PGE, PAK etc.)

Wg mnie kurs będzie się kształtował podobnie do Bogdanki która szybko urosła po debiucie z 48 zł do 70-80.

del-20131218
0
Dołączył: 2013-09-24
Wpisów: 85
Wysłane: 30 października 2013 10:02:57 przy kursie: 81,16 zł
nie wie ktoś czy można brać to na krótkie pozycje tzn. shorty ? king

irfy
0
Dołączył: 2009-04-09
Wpisów: 1 143
Wysłane: 30 października 2013 11:20:27 przy kursie: 81,16 zł
@c6712
A na co można? :) Na GPW shorty dla "drobnych" to twór mityczny, niby można je robić ale tak naprawdę to nie robi ich prawie nikt, bo domy maklerskie zwyczajnie nie mają ich w swojej ofercie.

Jakoby rzekomo w niektórych (ale nie wiem w których, może PKO BP(?) ) DM-ach shorty są dostępne, ale podobno ich założenie wcale nie jest takie proste.

Już prędzej kontrakty, ale w tej materii też się nie orientowałem...

Co do samego debiutu, nie chciałbym krakać ani wysuwać jakichś teorii spiskowych, ale wygląda mi to raczej na coś w stylu Taurona, niż np. Bogdanki. Mamy tu więc wysokie otwarcie i handel w widełkach +/- 2%, co w moim odczuciu wygląda bardziej na jakieś działania stymulujące, których celem jest uniknięcie kompromotacji po ostatnich blamażach z akcjami GPW i przede wszystkim JSW.

W moim osobistym odczuciu "zdrowy" debiut spółki, która budzi prawdziwe zainteresowanie powinien wyglądać raczej tak, jak wyglądało to na Peixin a tutaj mamy wysokie otwarcie i stagnację, która w kolejnych dniach i tygodniach może przerodzić się w coś, co działo się po debiucie na PGE lub w drastycznym wypadku na GPW, czy JSW. Jak będzie, pokaże czas.
Czmychnąć na czas, by móc jeszcze raz :)
A tu do posłuchania :) www.youtube.com/watch?v=_-clFZ...

Kakarotto
83
Dołączył: 2013-05-08
Wpisów: 1 586
Wysłane: 30 października 2013 11:30:13 przy kursie: 81,16 zł
irfy no ale tu chyba obrót jest za duży żeby coś takiego miało dziś miejsce?

serpico
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 1 335
Wysłane: 30 października 2013 11:31:43 przy kursie: 81,16 zł
Przy obrotach 500 mln po dwóch godzinach handlu i tak dużej redukcji przy zapisach, ciężko mi się zgodzić, że są to działania stymulujące

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE pkpcargo



1 2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,326 sek.

dopjmwke
qztptxfu
fzeydwsn
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
oousykgl
hjkilkrr
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat