pixelg
ONEMORE - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

3 4 5 6 7 8 9 10 11

ONEMORE [OML]

AKTUALNY KURS: 8,10 zł (+1,00%) 15-01-2021 17:00
kmsc2
6
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 245
Wysłane: 31 października 2020 18:13:47 przy kursie: 8,32 zł
aha to ty już dzielisz na 7? I OML ma najmniej wg Ciebie, bo?

Utnapisztim
17
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 660
Wysłane: 31 października 2020 20:01:22 przy kursie: 8,32 zł
kmsc2 napisał(a):
Takiego przyrostu komentarzy jak GhostRunner nie miał ani FrostPunk, ani tym bardziej GreenHell, CMS18, House Flipper.

Taki przyrost miał za to WW3 od F51 (4000 komentarzy po 2 dniach). I taki sam szybki spadek peaku i miejsc w rankingu. I przelicznik komentarzy do kopii dużo niższy niż wspomniane tytuły. To tak dla pełnego obrazu, nie żebym coś sugerował.
Edytowany: 31 października 2020 20:07

kmsc2
6
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 245
Wysłane: 31 października 2020 22:37:42 przy kursie: 8,32 zł
Wiem rozumiem, ale co do spadku miejsc w rankingu zupełnie się nie zgadzam. Mamy drugi dzień Halloween Sale, a gra w global top12. To jest bardzo dobry wynik, kiedy goty są w promocjach.


Utnapisztim
17
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 660
Wysłane: 1 listopada 2020 06:55:16 przy kursie: 8,32 zł
www.microsoft.com/en-us/store/...

W rankingu xbox obecnie 33 miejsce - słabiej niż FP po takim samym czasie od premiery (który przebojem na konsolach bynajmniej nie był), choć trzeba wziąć pod uwagę że z powodu pandemii mocno zmieniły sie proporcje sprzedaży pudełkowej do elektronicznej na korzyść tej drugiej, czyli nawet słabsze pozycjonowanie w rankingu wcale nie musi oznaczać słabszych wolumenów sprzedaży.

Gdyby ktoś mógł wstawić ranking dla PS4, bo jakoś nie mogę odnaleźć. W tej chwili na ps4 177 ocen GR, FP po takim samym czasie miał ich 102.
Edytowany: 1 listopada 2020 07:00

Scarry
106
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 763
Wysłane: 1 listopada 2020 10:06:35 przy kursie: 8,32 zł
Wczoraj była ostatnia szansa GRa na zatrzymanie spadku na giełdach "swoich" firm. Wieczorny peak w sobotę 25-30k.... tyle ze nic takiego nie było, wg mnie zapomnijcie o obecnym kursie, już jest przeszłością.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

Rif
28
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 876
Wysłane: 1 listopada 2020 10:26:32 przy kursie: 8,32 zł
Utnapisztim napisał(a):
kmsc2 napisał(a):
Takiego przyrostu komentarzy jak GhostRunner nie miał ani FrostPunk, ani tym bardziej GreenHell, CMS18, House Flipper.

Taki przyrost miał za to WW3 od F51 (4000 komentarzy po 2 dniach). I taki sam szybki spadek peaku i miejsc w rankingu. I przelicznik komentarzy do kopii dużo niższy niż wspomniane tytuły. To tak dla pełnego obrazu, nie żebym coś sugerował.


Tylko WW3 nikt nie był w stanie odpalić i były to w większości negatywne komentarze, wpisane po kilku godzinach oczekiwania na wpuszczenie do gry :D
Tu jednak są pozytywne. Chociaż po krótkiej i stosunkowo taniej grze, co też wpływa na mniejszy przelicznik. Niemniej przypuszczam, że całkiem sporo pokażą w pierwszym kwartale sprzedaży, a i można przypuszczać, że na wyprzedażach będą notować dobre wyniki. Brak multi wyklucza w zasadzie inne okresy.

kmsc2
6
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 245
Wysłane: 1 listopada 2020 17:03:00 przy kursie: 8,32 zł
skoro jest tak źle, na konsole gra się nie sprzedaje, PC nawet nie 200k, to pytam skąd gra wykazała 3,5mln euro w pierwszym dniu sprzedaży, czyli przychody bardzo porównywalne albo wyższe do tych, które FrostPunk wykazał dopiero po trzech dobach sprzedaży.
Czytając to forum można dojść do wniosku, że od wykazania raportu spółka nie sprzedała już ani jednej kopii gry,

trudno100
2
Dołączył: 2018-07-07
Wpisów: 70
Wysłane: 1 listopada 2020 17:35:04 przy kursie: 8,32 zł
Ci wszyscy ludzie to wspaniali fachowcy
Ufam im i wiem, że wybrałem swoją przyszłość

Jest super, jest super,
więc o co ci chodzi?

PawelSob
PawelSob PREMIUM
1
Dołączył: 2020-06-03
Wpisów: 14
Wysłane: 1 listopada 2020 18:02:50 przy kursie: 8,32 zł
Oczekiwanie peaków na poziomie 25-30 k jest niczym nieuzasadnione.
Dziki gon zaczął od 100 k, a po paru dniach miał już okolice kilkunastu tysięcy.
Nikt jednak sukcesu Wiedźmina nie oczekiwał.
Myślę, że możliwości są podobne do GH czy FP. Kluczowa kwestia ile OML na tym zarobi.
Edytowany: 1 listopada 2020 18:03

Bergman
Bergman PREMIUM
29
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 61
Wysłane: 1 listopada 2020 18:37:50 przy kursie: 8,32 zł
kmsc2 napisał(a):
pytam skąd gra wykazała 3,5mln euro w pierwszym dniu sprzedaży, czyli przychody bardzo porównywalne albo wyższe do tych, które FrostPunk wykazał dopiero po trzech dobach sprzedaży.


A ja nie bardzo rozumiem dlaczego porównujesz te dwie gry. Frostpunk w 100% przynosi zysk dla 11 Bit, a w przypadku Ghostrunner jest więcej pytań aniżeli odpowiedzi. Cena 100 pln zbyt duża nie jest bo zostaje z niej jakieś 69 pln do podziału. Zakładając, że OML wyciąga z jednej kopii 34 pln brutto to sądząc po ilości komentarzy na Steam można liczyć na jakieś 15,3 mln brutto ze wszystkich platform do teraz (przy założeniu, że sprzedaż PC to połowa całej sprzedaży, a resztę dokładają konsole co dałoby około 450 tys. kopii gry).

Nie wiadomo jaka jest umowa i stąd duży znak zapytania. Sądzę, że ten podział 50-50% to bardzo pozytywny scenariusz. A co w przypadku jeżeli ten scenariusz jest gorszy ?



Utnapisztim
17
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 660
Wysłane: 1 listopada 2020 19:15:26 przy kursie: 8,32 zł
Cytat:
Sądzę, że ten podział 50-50% to bardzo pozytywny scenariusz. A co w przypadku jeżeli ten scenariusz jest gorszy ?

A w takim przypadku trzeba by sprzedawać OML a kupić ALG

Utnapisztim
17
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 660
Wysłane: 1 listopada 2020 19:31:17 przy kursie: 8,32 zł
kmsc2 napisał(a):
skoro jest tak źle, na konsole gra się nie sprzedaje, PC nawet nie 200k, to pytam skąd gra wykazała 3,5mln euro w pierwszym dniu sprzedaży

Po pierwsze to nie był pierwszy dzień sprzedaży, bo gra sie sprzedawała przez prawie miesiąc jako preorder. Po drugie nikt na forum nie pisał że sprzedaż nie przekroczyła 200k, liczba 300k już wczoraj jeśli nawet nie była konsesusem to przynajmniej nie budziła kontrowersji. Natomiast z oczywistych względów (co najmniej z dwu powodów) można wnioskować że sprzedaż nie przekroczyła jeszcze 500k na pc.

kmsc2
6
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 245
Wysłane: 1 listopada 2020 19:49:26 przy kursie: 8,32 zł
Tak, ale zauważ że pre-order zjadł znaczną część sprzedaży po premierze, która byłaby znacznie lepsza gdyby nie było pre-orderu. Więc pre-order jak najbardziej należy wliczać w sprzedaż.

kmsc2
6
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 245
Wysłane: 2 listopada 2020 00:32:35 przy kursie: 8,32 zł
Bardzo dobra analiza:
www.bankier.pl/forum/temat_pod...

Ps. Do panów z stockwatch:
Marniejecie ostatnio, że na bankierze można znaleźć bardziej rozbudowane analizy niż tutaj ;P

Utnapisztim
17
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 660
Wysłane: 2 listopada 2020 06:46:16 przy kursie: 8,32 zł
steamdb.info/topsellers/2020W4...
Ghotrunner Nr 8 zeszłego tygodnia na steam. Wszystkie przywołane na poprzedniej stronie gry tj. HF, FP, CMS i GH coop miały lepsze miejsca w tygodniu premierowym (odpowiednio miejsca 5, 2, 6. 4). A zwracam uwagę że w przypadku GR do obliczenia rankingu brany był pod uwagę CAŁY tydzień sprzedaży (preordery).

Edytowany: 2 listopada 2020 07:03

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
120
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 417
Wysłane: 2 listopada 2020 09:56:06 przy kursie: 12,05 zł
kmsc2 napisał(a):
Bardzo dobra analiza:
www.bankier.pl/forum/temat_pod...

Ps. Do panów z stockwatch:
Marniejecie ostatnio, że na bankierze można znaleźć bardziej rozbudowane analizy niż tutaj ;P


To raczej zbiór pobożnych życzeń...
Po pierwsze - na jakiej podstawie ktoś założył, że AIG dzieli się "swoją częścią" z 505?

Warto zerknąć do dokumentu OVID opisującego zasady współpracy z AIG:
Cytat:

Na mocy zawartej umowy wydawniczej, Emitent na dzień sporządzenia niniejszego dokumentu
informacyjnego, otrzymał od Wydawcy wynagrodzenie w wysokości 1.500.000 zł z tytułu
ponoszonych kosztów produkcji gry „Metamorphosis”, co stanowi całość środków, jakie zobowiązał
się pokryć Wydawca w ramach pokrycia kosztów developmentu gry. Ponadto poza wynagrodzeniem,
o którym mowa wyżej, Emitent będzie otrzymywać od Wydawcy opłaty licencyjne, uzależnione od
wysokości dochodu netto,
uzyskiwanego przez Wydawcę ze sprzedaży (dystrybucji) gry
„Metamorphosis” oraz innych produktów, do produkcji których została użyta licencja udzielona przez
Emitenta (fanowskie gadżety i akcesoria związane z grą- merchandise). Wysokość opłaty licencyjnej
stanowi iloczyn wysokości dochodu ze sprzedaży, o którym mowa w zdaniu poprzednim oraz wartości
procentowej, której wielkość będzie uzależniona od zrealizowanego recoup (zwrot nakładów
Wydawcy na grę „Metamorphosis” w postaci wypłaconych Emitentowi kosztów developmentu,
pokrytych przez Wydawcę kosztów portowania i kosztów marketingu Wydawcy).

Dochód netto oznacza wszelkie przychody Wydawcy zaksięgowane na jego rachunkach bankowych z tytułu sprzedaży (dystrybucji) gry w dowolnej formie oraz wszelkich innych produktów
zrealizowanych na licencji udzielonej przez Emitenta, po uwzględnieniu ewentualnych upustów
udzielonych przez Wydawcę i po pomniejszeniu tych przychodów o koszty kwalifikowane (bezpośrednie i zapłacone koszty uzyskania przychodu poniesione na produkcję egzemplarzy pudełkowych oraz dystrybucji egzemplarzy cyfrowych) z wyłączeniem podatków


A zatem w nie ma mowy o przychodach ze sprzedaży gry, tylko o dochodzie netto definiowanym jako uznania wpływów na koncie AIG.

Co więcej z tych wypowiedzi na bankierze wynika, że to 505 jest głównym wydawcą, bo on prowadzi przedsprzedaż i wystawia dokumentu na rzecz AIG:
Cytat:
Pisałem maila do All in Games, z którego dowiedziałem się, że nie mają jeszcze dostępu do danych sprzedaży, ponieważ sprzedażą preorderów zajmuje się 505 Games i jeśli tylko dostaną te dane to udzielą stosownej informacji.


Także najbardziej prawdopodobny podział wygląda tak, że wszystkie rozliczenia z dystrybutorami ma 505 Games, który po pokryciu swoich kosztów podzieli się wpływami z AIG, a dopiero potem, po pokryciu kosztów AIG podzieli się swoimi wpływami z OML.

Na jakiej podstawie autor zakłada, że OML może mieć więcej niż 50 proc. po zwrocie kosztów AIG?
Z tych słów na czacie:?
Cytat:
Nie możemy podawać szczegółowych danych, natomiast zasada jest taka, że dopóki nie zwrócą się wydatki wydawcy to mamy mniejszy udział, a po zwrocie tych wydatków, to my mamy większy udział

Dla mnie to nic innego jak informacja o tym, że podział przychodów netto zmienia się po osiągnięciu rentowności na projekcie przez wydawcę. Wcale nie oznacza to, że deweloper ma większy od wydawcy. Tylko ma większy niż wcześniej.

Są tam także inne kwiatki:
Cytat:
Prawo do marki/znaku towarowego oznacza, że OML nie może zrobić drugiego Ghostrunnera bez AIG. Nie ma też powodów, dla którego mieliby to zrobić, skoro premierę gry można uznać za bardzo udaną. Prawa do marki/znaku towarowego nie oznaczają jednak praw autorskich do kodu (w uproszczeniu – do silnika gry), które przynależą do OML. W skrócie, o ile nie zostały zawarte jakieś odbiegające od standardów umowy, OML może zrobić nową grę na bazie swojego silnika, ale nie może jej nazwać Ghostrunnerem


GR działa nie na autorskim silniku OML, tylko na Unral 4:
steamcommunity.com/app/1139900...


trtr
trtr PREMIUM
5
Dołączył: 2019-01-10
Wpisów: 83
Wysłane: 2 listopada 2020 10:25:32 przy kursie: 12,05 zł
Jakim cudem jest to zgodne z prawem, że nie został ujawniony podział wpływów z gry? Przecież to jest kluczowa informacja.
To nie jest inwestowanie, tylko hazard.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
120
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 417
Wysłane: 2 listopada 2020 10:52:51 przy kursie: 12,05 zł
Podział wpływów jest objęty tajemnicą handlową i mało która spółka go ujawnia wprost, ale niektóre jak 11bit mówią o orientacyjnych kwotach i tego należałoby oczekiwać także od innych.

Utnapisztim
17
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 660
Wysłane: 2 listopada 2020 11:34:57 przy kursie: 12,05 zł
7k komentarzy na steam, przy typowym mnozniku x 65-70 przekładałoby sie to na ok. pół miliona sprzedanych kopii, Tyle powinno też wystarczyć do przekroczenia progu 10 mln USD sprzedaży na steam. Valve na pewno przekaże taki komunikat wydawcy, z tym że ze względu na prawo graczy do rezygnacji z zakupu w ciagu 2 tygodni przy czasie gry do 2h komunikat taki może się trochę opóźniać.

kmsc2
6
Dołączył: 2014-02-16
Wpisów: 245
Wysłane: 2 listopada 2020 12:02:49 przy kursie: 12,05 zł
"Nie możemy podawać szczegółowych danych, natomiast zasada jest taka, że dopóki nie zwrócą się wydatki wydawcy to mamy mniejszy udział, a po zwrocie tych wydatków, to my mamy większy udział

Dla mnie to nic innego jak informacja o tym, że podział przychodów netto zmienia się po osiągnięciu rentowności na projekcie przez wydawcę. Wcale nie oznacza to, że deweloper ma większy od wydawcy. Tylko ma większy niż wcześniej."

Jak dla mnie wyrażenie to wyrażenie: "to MY mamy większy udział" oznacza jednoznacznie z podkreśleniem "MY", że autor ma rację i do producenta idzie więcej niż do wydawcy.

Jeśli chodzi o doczepkę o silnik gry- autor napisał "w uproszeniu", czyli było to jego zdaniem bardziej określenie dla zielonych, bo chodziło w sentencji o kody do gry co napisał :"nie oznaczają jednak praw autorskich do kodu".
A tak właściwie to chodzi o zdolność do wyprodukowania gry w posiadaniu o własne zasoby. I tutaj to OML ma know-how a AiG ma tylko prawa do gry.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
3 4 5 6 7 8 9 10 11

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,486 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +151,47% +30 293,47 zł 50 293,47 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d