PARTNER SERWISU
vnlhifoc
2 3 4 5 6
irfy
0
Dołączył: 2009-04-09
Wpisów: 1 143
Wysłane: 30 października 2013 11:39:21 przy kursie: 81,16 zł
@Kakarotto
Tego nie wiem. Wiem natomiast, że na Tauronie wyasygnowane były dosyć pokaźnie środki na ewentualną stymulację kursu, gdyby przypadkiem zdychał. W tym wypadku może (choć nie musi!) być podobnie.

Moim zdaniem w tym wypadku za teorią "stymulacyjną" przemawiają dwie przesłanki. Pierwsza - po katastrofalnym zachowaniu kursu JSW konieczne było przywrócenie wiary w opłacalność udziału w IPO dużych spółek państwowych.

Po drugie pokazanie, że mimo faktycznej, choć nieco odroczonej w czasie likwidacji OFE, będących dotychczas jednymi z głównych nabywców tego typu papierów debiut może być "olśniewający".

Tyle z mojej strony. Możliwe że się mylę i kurs w następnych dniach będzie sobie rósł.
Jako samozwańczy specjalista od wszelkich giełdowych szemranych spółek-katastrof być może patrzę na wszystko zbyt sceptycznie i ostrożnie :)
Czmychnąć na czas, by móc jeszcze raz :)
A tu do posłuchania :) www.youtube.com/watch?v=_-clFZ...

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 30 października 2013 13:25:13 przy kursie: 81,16 zł
irfy napisał(a):
Na GPW shorty dla "drobnych" to twór mityczny, niby można je robić ale tak naprawdę to nie robi ich prawie nikt, bo domy maklerskie zwyczajnie nie mają ich w swojej ofercie.

Jakoby rzekomo w niektórych (ale nie wiem w których, może PKO BP(?) ) DM-ach shorty są dostępne, ale podobno ich założenie wcale nie jest takie proste.


E tam! W DM BZWBK wystarczyło po zalogowaniu kliknąć w dyspozycjach i mi założyli dodatkowy rachunek bez problemu. Zlecenie też się dało bez wielkich ceregieli złożyć.

irfy
0
Dołączył: 2009-04-09
Wpisów: 1 143
Wysłane: 30 października 2013 13:50:37 przy kursie: 81,16 zł
@Rafsty
Hmm, to pewnie coś się zmieniło :) Ja próbowałem (fakt że dosyć dawno) w DMBH, gdzie odesłali mnie na drzewo wyjaśniając, że może kiedyś tam ale na razie to nie oraz w XTB, gdzie usłyszałem dokładnie to samo. Potem już dałem sobie spokój.

Może trochę szkoda, zważywszy na moje zywe zainteresowanie Oilem, w przypadku którego w ostatnich czasach wskazanie kierunku jazdy zazwyczaj nie nastręczało większych problemów :)
Czmychnąć na czas, by móc jeszcze raz :)
A tu do posłuchania :) www.youtube.com/watch?v=_-clFZ...


irfy
0
Dołączył: 2009-04-09
Wpisów: 1 143
Wysłane: 30 października 2013 19:56:14 przy kursie: 81,16 zł
@jacenty70
Zachowanie się kursu w kolejnych dniach? Jak dla mnie to jutro pewnie kurs jeszcze "się utrzyma", z małymi wahaniami nie przekraczającymi 3%, pojutrze jest święto więc nici z handelku a w przyszłym tygodniu powinna się zacząć korekta i realizacja zysków, po czym stabilizacja na poziomie około 75 - 76 PLN. Na jakiś czas. Następnie powolne osuwanie się w dół, do psychologicznej granicy ceny emisyjnej i tam znowu kiszonka, aż do pierwszych wyników.

Chyba że na fali prospektu emisyjnego będą one dobre, wtedy cały proces nieco się odroczy. Tradycyjnie zastrzegam, że jest to moje prywatne zdanie, proszę więc nie posądzać mnie o jakieś "naganianie na spadki" i tym podobne dziwactwa:)
Czmychnąć na czas, by móc jeszcze raz :)
A tu do posłuchania :) www.youtube.com/watch?v=_-clFZ...
Edytowany: 30 października 2013 19:56

Medelin
0
Dołączył: 2012-02-26
Wpisów: 129
Wysłane: 30 października 2013 20:22:43 przy kursie: 81,16 zł
mrk napisał(a):
Co do drugiego akapitu to dlaczego ma być porównywana do energetyki? Bo wozi węgiel do elektrowni? Cargo nie może być porównywalna do branży energetycznej, bo ta jest defensywna i acykliczna natomiast Cargo to spółka jak najbardziej cykliczna i mocno nastawiona na gospodarkę. A nawet jeśli to dlaczego właśnie 7,5 to jest poziom właściwy? PGE ma >11, Enea 9,5 Zepak ma 5,5 ale miał jakiś duży jednorazowy zysk (dane z stooq).


Odpowiadając Tobie i Serpico:

Tak - porównuję ją do energetyki bo to ich największy klient. Gdybym miał salon fryzjerski gdzie głównymi klientami są pracownicy elektrowni to też bym patrzył jaka jest sytuacja w energetyce bo jak Ci klienci tracą pracę to zakład też upada.

Piszesz, że to spółka "cykliczna" a energetyka jest "defensywna" mniejsza o nazwy ale to coś nie tak w rozumowaniu bo korzystając z takiej logiki to energetyka tez jest cykliczna w końcu energię wykorzystuje się niemal w każdej działalności... a przewozy już niekoniecznie więc co jest bardziej cykliczne?

Nie ma sensu przerzucać się argumentami :) ja mam taki pogląd, ktoś inny może patrzeć inaczej.

Sprzedałem dwa pełne pakiety 245 po 81 pln (byłem pozytywnie zaskoczony ceną!:) i pomyślę o tej spółce ponownie gdy zbliży się do 60-65 pln (czyli w drugiej połowie przyszłego roku :).

Vae victis !

jacenty70
0
Dołączył: 2010-07-08
Wpisów: 197
Wysłane: 30 października 2013 20:31:08 przy kursie: 81,16 zł
@irfy
żadnego naganiania na spadki:)
Wg mnie kolejny spektakularny strzał w górę, aby jeszcze co niektórzy rozgorączkowani wystraszyli się że im pociąg odjedzie i panicznie dokupowali walory, następnie zjazd w dół aby dobić do ceny otwarcia. Moim zdaniem również kurs zacznie się osuwać.
Zobaczymy, co będzie to pokaże czas salute

genialny
0
Dołączył: 2010-01-08
Wpisów: 42
Wysłane: 30 października 2013 21:16:18 przy kursie: 81,16 zł
Orientuje się ktoś czy walor może wejść do W20, tudzież W30 ? Moze np tylna furtką ?

serpico
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 1 335
Wysłane: 30 października 2013 22:22:15 przy kursie: 81,16 zł
Jeśli bylibyście uprzejmi, to poproszę o wyjaśnienie i kilka argumentów, czemu miałoby spadać do 60-65 złotych, bo większośc jak czytam widzi spadki na Cargo.

Jak czytam to wszyscy indywidualni dzisiaj sprzedawali, 1/3 papieru wymieniona, to nasuwa mi się pytanie, kto kupował za 500 mln? Jak nie drobni, to kto? PCK, Caritas, Lekarze bez Granic, czy Greenpeace?

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 31 października 2013 06:27:44 przy kursie: 81,16 zł
angry3

Błysk złota?
w całej Europie nie ma takiej spółki na giełdzie.
PKP Cargo to pod-glancowany pierścień, ale niestety ze stali a nie złota.
Dziś błyszczy imitując złoto.
Kiedyś pojawi się tu rdza, a ta dość szybko niszczy stal.
Jeśli stabilizacja na poziomie 45 zł stanie się faktem, nikt tego nie zechce nosić na palcu,
dlatego obecnie nawet poziom 100 zł dziwić mnie nie będzie.
A propos transportu - to czekam, może ktoś wreszcie postawi w Polsce nie na autostrady, nie na kolej,
lecz na TRANSPORT WODNY.
I tu dopatruje się tego złotego pierścienia.

Wojetek
PREMIUM
503
Dołączył: 2011-08-17
Wpisów: 7 284
Wysłane: 31 października 2013 08:09:17 przy kursie: 81,16 zł
Cytat:
A propos transportu - to czekam, może ktoś wreszcie postawi w Polsce nie na autostrady, nie na kolej,
lecz na TRANSPORT WODNY.
I tu dopatruje się tego złotego pierścienia.


Już dawno taka spółka jest na giełdzie - Uboat Line. Roczna stopa zwrotu jedyne 1100 % :)


rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 31 października 2013 10:33:22 przy kursie: 81,15 zł
Energetyka jest cykliczna. Popyt na energię elektryczną spada wraz aktywnością gospodarczą. Ale ja tu widzę inną analogię do tej branży.

Co czeka naszą energetykę? Potężne inwestycje rozwojowe i skierowane na wyjście z zapóźnienia.
Co zrobił Skarb Państwa? Podzielił się tym problemem z prywatnym kapitałem, czyli wypuścił grupy energetyczne na giełdę.

A w jakich warunkach działa PKP Cargo?

Totalnego zapóźnienia technologicznego. Chodzi mi o tory. To akurat jest działka PKP PLK, ale jakość pracy zależy od narzędzi i organizacji stanowiska pracy. A tym jest infrastruktura kolejowa dla Cargo. "Atutem" tutaj jest fakt, że konkurenci tego nie "obejdą". Tory są takie same dla wszystkich, a objechanie Polski wokoło, to długa wycieczka.

Druga sprawa to inwestycje w tabor. Ryzyka niekoniecznie muszą się zrealizować, ale jeśli jednak... To będzie sporo kosztować. Proszę sobie poczytać o ryzkach w prospekcie. O nieobręczowanych kołach, o drugim maszyniście, o dostępie do wykwalifikowanej kadry, o niskiej zdolności do przewozu kontenerów itp. itd. Tymi (na razie tylko) zagrożeniami Skarb podzielił się właśnie z inwestorami.

Jak będzie hossa, a do tego wyzwania odsuną się w czasie, to będzie rosło, bo przypływ podnosi wszystkie łódki. Ale jeśli będą kłopoty, to firma 'ma przestrzeń do spadków'.

Kakarotto
83
Dołączył: 2013-05-08
Wpisów: 1 586
Wysłane: 31 października 2013 10:54:19 przy kursie: 81,15 zł
Oglądałem wczoraj tvncnbc no i wynika z tego że debiutowi ktoś pomagał, żeby przywrócić wiarę w debiuty spółek SP. I z tego powodu raczej kurs nie powinien spaść w najbliższym czasie - taka mała teoria spiskowa blackeye
Nie mniej gratuluje wszystkim co brali udział w debiucie bo 18% [to jest fakt] piechotą nie chodzi thumbright

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 31 października 2013 11:54:30 przy kursie: 81,15 zł
Ja nie kupuję (większości) "spisków". Firma ma napisane w prospekcie, że kurs będzie stabilizowany.

Bardziej stawiam tu na efekt budowanej wokół Cargo - w zasadzie od paru lat - podniety. Sam miałem o firmie lepsze mniemanie, dopóki nie popatrzyłem sobie w prospekt. A te kilkaset stron pewnie mało kto zmęczył. Nie wszyscy pewnie w ogóle wiedzieli, że jest coś takiego :)

Łyknąć sobie 18% w paręnaście dni to fajna sprawa.
Ale nazywanie tego "akcjonariatem obywatelskim" to wypaczenie.

Nie interesują mnie najbliższe dni. Interesują mnie najbliższe lata.

- Czy to będzie w stanie konkurować z D-Bahn?
Tutaj i w Europie. DB u siebie jest relatywnie znacznie silniejsze.
- Czy po fakcie okaże się, że potencjał był, ale nie było infrastruktury?
- Czy intermodal będzie okazją, czy zagrożeniem (inwestycje!)?
- Czy wreszcie związki nie pozwolą na "grabież majątku narodowego", czyli wezmą ewentualne nadwyżki w podwyżkach?

Potencjał tu jest ogromny na lata, ale jak zawsze u nas - rzeczywistość skrzeczy.

ojciec-hossy
0
Dołączył: 2010-03-10
Wpisów: 83
Wysłane: 2 listopada 2013 09:40:12 przy kursie: 81,15 zł
a ja widzę jak ta spółka wiele zrobiła by być w tym miejscu co jest

oczywiście trzeba zrobić dużo więcej ale te redukcje zatrudnienia , centralizacja, wyniki (nawet jak przed GPW są lekko podrasowane)

-by konkurować z D Bhan to jeszcze daleka droga ale fundamenty już są
-sprzyjać będzie druga tura unijnych inwestycji (przewozy kruszyw),
-energetyka będzie stabilizatorem przewozów,
-obniżenie opłat za tory poprawi wyniki ( w krótkim terminie)
-lepsze tory obniżą koszty i poprawią marże (w szerszej perspektywie)
- transport intermodalny jest szansą bo przecież nikt nie zacznie go od razu na ogólnopolską skalę, będzie to robione wolno (bo teraz to nie ma sensu ze względu na jakość torów i średnia prędkosc 26km/h)
- największym ryzykiem są związki
- najwiekszą szansą dla ceny akcji jest hossa na gpw oraz ekspozycja na branże(konieczność dywersyfikacji oraz sprowadzenie inwestycji do pytania co wybrać przegrzane banki, odbijającą energetykę czy może detalistów odzieżowo obuwniczych a może jednak Cargo)

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 3 listopada 2013 01:10:01 przy kursie: 81,15 zł
Dla mnie największym, długoterminowym zagrożeniem jest infrastruktura.

Nie uwierzę w modernizację torów, dopóki tego nie zobaczę w dużej mierze skończonego. W połowie lat 90-tych XX w. w każdej prezentacji zachodniej firmy wchodzącej do Polski żelaznym punktem był slajd o dogodnym położeniu naszego kraju. Absolutnie zawsze musiał pojawić się taki wątek. I bardzo słusznie.

Jednak pomału kończy się rok 2013, mija prawie 20 lat i co? W kraju przeważnie płaskim jak stół nie mamy ani jednej tranzytowej autostrady zbudowanej od granicy do granicy. Ani jednej. Kolej towarowa pędzi coraz wolniej. O transporcie wodnym możemy zapomnieć kompletnie. Za to o ważności infrastruktury transportowej gada się tu od ponad dwudziestu lat.

Dopóki tego nie zbudują, dla mnie to mrzonka. Niestety. A szkoda, bo tranzyt to tutjaj potencjalnie żyła złota.

le rom
214
Dołączył: 2010-01-20
Wpisów: 2 209
Wysłane: 12 listopada 2013 06:53:35 przy kursie: 80,40 zł
angry3
Bramka jest jedna ,którą jest Budżet. Nie ma bramkarza . A strzelców jest dwóch, w tym zawodowiec zagraniczny. Państwo w Polsce ustala jeszcze arbitralnie ceny na wielu usług, że wymienię np. URE - ceny energii elektrycznej - korzystanie dostępu do linii przesyłowej. Podobnie w PKP, jeśli chcemy "uwalić" powiedzmy wprost PLK,tu są jeszcze możliwości -a może cofniemy się do 1989r.
Prawo nie powinno działać wstecz i nie działa. Jeśli ktoś w 2009r pobrał zawyżone opłaty za dostęp do lini PKP PKL, to w normalnym toku spraw zawinił ten kto zapłacił je, jeśli mógł zapłacić niższe opłaty, bo nie znał prawa, że one były zawyżone (w tym przypadku PKP Cargo). I tu nam wkracza UE. I dobrze, ale dlaczego wstecz? Czy to przejdzie. A może ta cena napompowana PKPCargo to gra o budzetowe pieniądze podparte unijnym prawem. PLK nie ma pieniędzy.Mentalność urzędnika skarbowego wkrada się do biznesu. Ot i to jest niebezpieczne. PKP PLK już leży i jeszcze jej dokopać to pokryje się błotem i po czym te wagony PKP Cargo będą jeździć?

A kurs PKPCargo ma się dobrze.

pmag
0
Dołączył: 2013-11-12
Wpisów: 45
Wysłane: 12 listopada 2013 09:50:16 przy kursie: 81,15 zł
Kakarotto napisał(a):
gratuluje wszystkim co brali udział w debiucie bo 18% [to jest fakt] piechotą nie chodzi thumbright


Dziękuję ;)

Co do Deutsche Bahn, to nie zapominajmy, że ich konkurencyjność do PKP Cargo jest / będzie uzależniona od PKP PLK. Od wielu lat mam wrażenie, że wszystkie spółki pkp grają pod siebie i nie znoszą konkurencji. Zobaczymy jak to wyjdzie. Co do Cargo jestem dobrej myśli.

pmag
0
Dołączył: 2013-11-12
Wpisów: 45
Wysłane: 9 grudnia 2013 12:23:25 przy kursie: 86,00 zł
podstawowa analiza techniczna dla PKP Cargo za stockwatch

kliknij, aby powiększyć


dziwi mnie ta cisza

pmag
0
Dołączył: 2013-11-12
Wpisów: 45
Wysłane: 12 grudnia 2013 12:55:25 przy kursie: 83,00 zł
trzymaj czy sprzedaj w końcu? ;)

2013-12-10
08:35 DM PKO BP zaleca trzymanie PKP Cargo, cena docelowa 89 zł [PAP]

2013-12-09
09:08 UniCredit rekomenduje "kupuj" PKP Cargo z ceną docelową 95 zł [PAP]

lucznik
5
Dołączył: 2009-07-09
Wpisów: 241
Wysłane: 2 kwietnia 2014 15:11:02 przy kursie: 90,82 zł
Proszę o podsumowanie wyników finansowych spółki PKP Cargo za rok 2013
The Dogs of deal.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE pkpcargo



2 3 4 5 6

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,394 sek.

byndgrbz
nshxwedj
jlgihpbo
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ccpaxbvu
pyuxccgx
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat