0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
2 grudnia 2014 22:51:45
przy kursie: 60,00 zł
Widzę, że w rankingu sprzedaży Steama zaczął się ponowny marsz na północ i powrót do "normy". Jeszcze tylko ostatnie promocje wygasną jutro wieczorem, i pewnie znowu będziemy w Top 5. Swoją drogą, ciekawy jestem ile kopii TWoM poszło podczas wyprzedaży :) Biorąc pod uwagę, że podczas większych wyprzedaży Steam obroty liczone są w setkach milionów dolarów, a TWoM przez cały czas ich trwania poruszał się w przedziale 10-27, podejrzewam, że 11bit miał właśnie najlepszy tydzień w swojej historii
|
|
0 Dołączył: 2010-04-01 Wpisów: 31
Wysłane:
2 grudnia 2014 23:00:27
przy kursie: 60,00 zł
Jutro w parkiecie p.4 krótka informacja o 11bit. Nowości niewiele, ale potencjalnie miód na uszy "ulicy". W skrócie:
Prezes nie uważa, że wycena jest wygórowana; TWOM cały czas świetnie się sprzedaje; Pracują nad dodatkami; TWOM może pojawić się w wersji na konsole.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
2 grudnia 2014 23:28:33
przy kursie: 60,00 zł
QMX napisał(a):Scarry jak zmieniły się w takim razie Twoje szacunki sprzedaży, mógłbyś przybliżyć swoją wersję ? Zastanawiam się jak w porównaniu do steama może ukształtować się sprzedaż pudełkowa - osobiście nie mogę się doczekać aż polecę do sklepu kupić kilka egzemplarzy szacowałem 300 K na pierwszy miesiąc/600 K (do końca roku)/800 K do lutowego raportu, ale zdaje się niedoszacowałem sprzedaży pudełkowej i poza steamowej, nie uwzględniłem że powstanie hype w mediach poza-growych i byłem przekonany że w topie Steam utrzymamy się nie dłużej niż 2 tygodnie. Widząc co się dzieje obstawiam raczej do raportu ok. 1-1.2 mln kopii. Pamiętajcie jednak że to tylko i wyłącznie moje wróżenie z fusów. tak przyszłościowo to do tego wydaje się, że gra będzie miała kolosalne wzięcie na tabletach, gdzie jest całkowita posucha poważnych gier, TWOM będzie tam robił za absolutny rodzynek, z jego już wyrobioną legenda na PC. Na iOS to może być hit hitów, większy sukces niż widzimy teraz. Nie wyobrażacie sobie jak ta gra może się w iPadowym świecie spodobać. Gra na pewno jest (wbrew pozorom!) bardzo ciężka do przeniesienia na iOS i Androida, grafika i efekty bardzo mocno obciążają shadery, co na urządzeniu mobilnym musi być koniecznie jakoś zredukowane (bo tam jest ich po prostu mało i sa mniej wydajne), i to zredukowane bez zauważalnego pogarszania jakości grafiki. Jestem szalenie ciekawy jak tak doświadczony zespół sobie z tym problemem poradzi.... tutaj doświadczenie z przeniesieniem pecetowej jakości grafiki Anomaly 2 na tablety może się przydać (byłby to kolejny pośredni zysk z pracy włożonej w Anomaly). * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 2 grudnia 2014 23:45
|
|
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
3 grudnia 2014 09:29:59
przy kursie: 49,00 zł
Ta gra wbrew pozorom może zachęcać graczy do kupna nowego sprzętu z mocniejszą grafiką (gdy słabsze będą się cięły) a to może przyczynić się z kolei do promowania gry przez Apple - zainteresowane sprzedażą nowszych modeli z mocniejszą grafiką. W tym przypadku może to być na korzyść gry. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
3 grudnia 2014 09:34:57
przy kursie: 49,00 zł
@baksta... Apple zaprezentowało zresztą nowe API do grafiki - Metal, które znacząco może zmniejszyć skalę problemów i obciążenie shaderów (to co jest bardzo ważne dla TWOM). Jedyny problem ze jego użycie limitowane jest do iOSa 8, ale i tak używa go przytłaczająca większość userów iPadów. Natomiast nic takiego jak Metal nie ma na Androida, tam może być dużo większy kłopot z przeniesieniem gry z zachowaniem strony wizualnej na zbliżonym poziomie. btw: "szacowałem 300 K na pierwszy miesiąc"jako że dostałem serię privów czego tak dziwnie liczę to spieszę wytłumaczyć że chodziło mi o pierwszy miesiąc w którym była premiera, a nie miesiąc jako cały. Kurcze nawet nie wiedziałem że ktoś się tym przejmie i będzie to roztrząsał. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 3 grudnia 2014 09:48
|
|
0 Dołączył: 2008-12-01 Wpisów: 354
Wysłane:
3 grudnia 2014 11:09:04
przy kursie: 49,00 zł
witam, pytanie do znawców tematu: -czy sprzedaż grudniowa na steam i gog będzie zaksięgowana w wynikach 11bit w IV czy w I kwartale -rozliczenie sprzedaży nastąpi w styczniu? - jaka wyglądają umowy między deweloperem a wydawcą w przypadku sprzedaży pudełek - Czy 11 bit będzie miał zyski z każdego pudełka czy też wydawca wpłaca do dewelopera uzgodnioną kwotę ( w przypadku TWOM pewnie kilka milionów), a przychody z pudełek zasilają tylko budżet wydawcy?
Edytowany: 3 grudnia 2014 11:12
|
|
0 Dołączył: 2008-12-01 Wpisów: 354
Wysłane:
3 grudnia 2014 11:25:10
przy kursie: 49,00 zł
więc tylko sprzedaż listopadową zobaczymy w wynikach prezentowanych w lutym, dodatkowo może dojść kasa od Koch, ale dopiero prezentacja wyników w maju powinna nam pokazać większe zyski.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-28 Wpisów: 49
Wysłane:
3 grudnia 2014 11:27:29
przy kursie: 49,00 zł
Nie wiem jak 11 Bit to księgują. Może być i tak, że nawet listopadowych nie będzie. Naprawdę nie pamiętam, z jakim opóźnieniem przychodzą raporty ze Steama, a wszystko o to się rozbija.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
3 grudnia 2014 11:59:12
przy kursie: 49,00 zł
Nie ma czegoś takiego przynajmniej nikt nie publikuje takich danych - każdy developer ma własną siłę przebicia i w zależności od perspektyw sprzedaży może negocjować warunki kontraktu. Jak "wiemy: lub domyślamy się z różnych spekulacji CDRed ma lepsze możliwości niż CIG. Prawdopodobnie CIG bierze jakąś kasę za cały nakład premierowy a później dogaduje się oddzielnie jeśli gra ma wzięcie. Prawdopodobnie lepszą pozycję i kontrakty ma CDRed , który produkuje już znaną markę Wiedźmin z niezła sprzedażą. 11bit wypuszczając hitową grę, która świetnie się sprzedaje , mógł zawrzeć dość lukratywny kontrakt. Prawdopodobnie miał dużo lepszą marżę niż na wersji elektronicznej. Stąd komunikat o zawarciu znaczącej umowy. To jest najlepsza reklama dla zawarcia dobrego kontraktu gdy gra sama o sobie świadczy. Teraz także kolejne gry i wersje gier będą miały dużo lepsze wejście i ceny oraz marże - oczywiście do czasu aż czegoś mocno nie spiepszą!! Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 3 grudnia 2014 12:04
|
|
0 Dołączył: 2014-11-28 Wpisów: 49
Wysłane:
3 grudnia 2014 12:08:38
przy kursie: 49,00 zł
Wszystko to racja panie baks, ale w przypadku Steam sprawa jest inna niż w przypadku pudełek z których żyje CIG. Steam to duża platforma, która traktuje wszystkich jednakowo. Można negocjować % jaki się dostaje, można negocjować "visibility" - ale nie da się negocjować kiedy spływają raporty. A o to było pytanie :)
|
|
|
|
5 Dołączył: 2010-09-08 Wpisów: 111
Wysłane:
3 grudnia 2014 12:16:33
przy kursie: 49,00 zł
baks napisał(a): 11bit wypuszczając hitową grę, która świetnie się sprzedaje , mógł zawrzeć dość lukratywny kontrakt. Prawdopodobnie miał dużo lepszą marżę niż na wersji elektronicznej. Stąd komunikat o zawarciu znaczącej umowy.
Czy ja dobrze rozumiem? Uważasz, ze będą (mogą mieć) mieć więcej niż 70% z każdego pudełka?
|
|
0 Dołączył: 2014-11-28 Wpisów: 49
Wysłane:
3 grudnia 2014 12:20:18
przy kursie: 49,00 zł
@sgor Możesz podać przykład jakiegoś znanego kontraktu, gdzie dev dostawał AŻ 70% od pudełka? //edit: Nie potrafię na szybko znaleźć nic lepszego, ale to www.eurogamer.net/articles/201... może trochę rozjaśnić sytuację. Podsumowując krótko (dla niejęzycznych): po drodze mamy jeszcze oprócz wydawcy sklepy i (potencjalnych) dystrybutorów. Realnie patrząc, dobrze jest jak developer dostaje 30% ceny pudełkowej (40% to już szaleństwo).
Edytowany: 3 grudnia 2014 12:26
|
|
5 Dołączył: 2010-09-08 Wpisów: 111
Wysłane:
3 grudnia 2014 12:24:39
przy kursie: 49,00 zł
@wariatus
Ale ja się właśnie o to pytam baksa, bo to jego słowa. To on pisze, że mogą mieć większa marżę niż na Steamie.
Edytowany: 3 grudnia 2014 12:26
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
3 grudnia 2014 12:31:13
przy kursie: 49,00 zł
też tak uważam netto zysku trzeba liczyć szacunkowo z pudełek 30%, 40% lub więcej to sufit, raczej niemożliwe.... nie wiem jak musiałaby wyglądać umowa żeby zysk ok. 50% udało się wyciągnąć spółce... zysk ze Steama- 70% zysk z mniejszych serwisów - 70-80%. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 3 grudnia 2014 12:32
|
|
0 Dołączył: 2008-12-01 Wpisów: 354
Wysłane:
3 grudnia 2014 12:35:42
przy kursie: 49,00 zł
kolejne pytanie: jeżeli założymy że ostatni raport dotyczył umowy na dystrybucję pudełek - Czy w przypadku ustalenia kwoty jednorazowej 11 bit studio nie miałby obowiązku poinformowania o wartości umowy w raporcie (jeśli przekraczała by ona 10% kapitałów własnych)?, jeśli tak uwiarygadniałoby to teorię że jednak jakiś procent, że sprzedaży pudełek zasila budżet 11 bit.
no właśnie ktoś zna jakie bywały relacje procentowe- ja osobiście zakładam że 20% do 40% idzie dla dewelopera. Zwróćcie uwagę jak długi jest łancuszek- Koch wydawca-marża ,Cenega -dystrybutor na Polskę-marża, sklep -marża, a cena 45zł netto (VAT 23%?)nie jest wygórowana. Ile z tego może zostać dla 11 bit ? macie jakieś propozycje?
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
3 grudnia 2014 14:29:15
przy kursie: 49,00 zł
markuz12 napisał(a):kolejne pytanie: jeżeli założymy że ostatni raport dotyczył umowy na dystrybucję pudełek - Czy w przypadku ustalenia kwoty jednorazowej 11 bit studio nie miałby obowiązku poinformowania o wartości umowy w raporcie (jeśli przekraczała by ona 10% kapitałów własnych)?, jeśli tak uwiarygadniałoby to teorię że jednak jakiś procent, że sprzedaży pudełek zasila budżet 11 bit.
no właśnie ktoś zna jakie bywały relacje procentowe- ja osobiście zakładam że 20% do 40% idzie dla dewelopera. Zwróćcie uwagę jak długi jest łancuszek- Koch wydawca-marża ,Cenega -dystrybutor na Polskę-marża, sklep -marża, a cena 45zł netto (VAT 23%?)nie jest wygórowana. Ile z tego może zostać dla 11 bit ? macie jakieś propozycje? Ogólnie przyjmuje się, że po odliczeniu wszystkich kosztów pośredników, marż i podatków spółka z hitu może mieć 40-35% ceny wyjściowej. I zależy to właśnie od tego czy jest hit czy nie bo wtedy mniejsi muszą spuścić trochę ze swojej marży - choć i tak są w miarę spokojni o swój zysk. Gorzej ma gra z mało znanej spółki gdzie nie ma pewności co do sprzedaży, bo wtedy to dystrybutor ma więcej atutów i musi także martwić się aby wyszedł na swoje negocjowanie ewentualnych zwrotów. Hitowa gra raczej jest pewne, że pójdzie na pniu więc wtedy developer ma szanse na zapłtę mniejszych marż i na dostanie zaliczek, bo to sprzedawcy zależy aby dostał jak najwięcej z dostępnej puli w premierowym nakładzie. Późniejsze edycje już gorzej schodzą i taniej. Towar więc dłużej leży i mniejszy zysk. Tak sądzę, że wygląda rynek. Stąd takie moje sugestie, że spółka miała możliwość wynegocjować sporo lepsze warunki w związku z tym, że to hit. Zapewne w innym przypadku dostała by kilka % mniej a ile tego się nie dowiemy. Możemy tylko szacować. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
23 Dołączył: 2011-06-14 Wpisów: 139
Wysłane:
3 grudnia 2014 14:32:26
przy kursie: 49,00 zł
topfacet napisał(a):Gra jest obecnie na 9. miejscu na Steam, gdybysmy wylaczyli z rankingu promocje wyprzedazowe, to mamy miejsce 5. na Humblebundle TWOM na piątym miejscu. Nie wiem jaka jest sprzedaż na Humble....w stosunku do Steam`a ale gra od kilku dni wyraźnie przesuwa się do przodu. No i promoce wypadly :)
|
|
9 Dołączył: 2011-11-03 Wpisów: 100
Wysłane:
3 grudnia 2014 14:33:56
przy kursie: 49,00 zł
Widać, że poziomy fibo o których tu pisano wcześniej działają na inwestorów. Dobicie do 60 zł wywołało korektę tak jak poprzednio w okolicach 40 zł. Ciekaw jestem czy da się wyznaczyć kolejne takie poziomy? Następny przystanek wg fibo to okolice 80 zł?
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
3 grudnia 2014 14:47:44
przy kursie: 49,00 zł
yoda napisał(a):Widać, że poziomy fibo o których tu pisano wcześniej działają na inwestorów. Dobicie do 60 zł wywołało korektę tak jak poprzednio w okolicach 40 zł. Ciekaw jestem czy da się wyznaczyć kolejne takie poziomy? Następny przystanek wg fibo to okolice 80 zł? Przy tych poziomach wzrostu to nawet bez wykresów naturalne jest falowanie co 15-20zł. Bez tego nie byłoby energii na kolejne wybicie. Nawet jak jedziesz samochodem to nie gazujesz na full na całej trasie. Czasem musisz zwolnić lub się zatrzymać tak samo nawet z najlepszymi akcjami. Ale tu się dopiero zacznie po podaniu raportu albo po podaniu jakiego komunikatu EBI o sprzedaży za jakiś okres. Spółka nie publikuje zazwyczaj ale w tej sytuacji nie można wykluczać wydania czegoś - tak jak zaraz po premierze. To mogłaby być bomba z eksplozją kursu jak w pierwszy poniedziałek. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
3 grudnia 2014 14:50:44
przy kursie: 49,00 zł
yoda napisał(a):Widać, że poziomy fibo o których tu pisano wcześniej działają na inwestorów. Dobicie do 60 zł wywołało korektę tak jak poprzednio w okolicach 40 zł. Ciekaw jestem czy da się wyznaczyć kolejne takie poziomy? Następny przystanek wg fibo to okolice 80 zł? czym tu się przejmować, kto uważa że mu taki zasięg wystarcza to realizuje zysk i tyle. Przecież co ma być i tak będzie jeśli nasze założenia są realne. Nie gramy tutaj pod spekulację rosnącą na wirtualnej ścianie strachu, tylko pod konkretny wynik firmy. Do którego moim skromnym zdaniem jeszcze daleko, a gdzie tam do spekulacji ponad potencjalne fundamenty.... @baksdlaczego słabi? Gracze na GPW nie są przyzwyczajeni do fundamentalnych wzrostów w tej skali. 200-300% kazdy przygarnie z wielkim entuzjazmem, a na branży gier zna się może 5% inwestorów (i drugie tyle amatorów co zna się na graniu a nie na inwestowaniu w gry). Inwestorzy musza oswoić się z rosnącym zarobkiem 11bit. Tym bardziej że duzi inwestorzy czy instytucje nie wchodzą w parę godzin w takie inwestycje, tylko raczej tygodniami zajmują pozycje. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 3 grudnia 2014 14:56
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.