PARTNER SERWISU
rohrgvng
337 338 339 340 341
chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 27 sierpnia 2015 11:39:31 przy kursie: 73,50 zł
wszystkie gry 11 Bit miały oceny powyżej 85/100 - W3 ca. 90/100 - wystarczy poczytac pełen raport Noble - na stronie IR 11 BIt

gramy w tej samej lidze... to są przecież Ci sami ludzie - którzy tworzyli game play W3 -==> tworzą Industriala .....
Everything you know is wrong.........

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 27 sierpnia 2015 18:07:24 przy kursie: 73,50 zł
Jest info:

Cytat:

Wydanie gry „This War of Mine” na konsole Xbox One i PS4
Zarząd 11 bit studios S.A. (dalej Spółka) informuje o zamiarze wydania gry „This War of Mine („TWoM”) w wersji na konsole Xbox One i PlayStation 4. Konsolowa edycja będzie nosiła tytuł „This War of Mine: The Little Ones” („TWoM:TLO”). Jej premiera zaplanowana jest na 29 stycznia 2016 r. Globalnym wydawcą gry będzie Deep Silver (marka wydawnicza Koch Media GmbH). „TWoM:TLO” będzie dystrybuowany w wersji pudełkowej na wszystkich najważniejszych rynkach growych oraz w wersji cyfrowej.

Wersja konsolowa gry będzie różniła się od wersji na komputery PC i tablety. W grze pojawią się m.in. dzieci co sprawi, że „TWoM:TLO” będzie jest pełniejszym obrazem wojny i zapewni graczom daleko większe spektrum emocji. Spółka na potrzeby edycji konsolowej stworzyła również nowy system sterowania pod kątem kontrolera (tzw. gamepada), oraz dodatkową zawartość wyłącznie dla konsoli PlayStation 4.
W opinii Zarządu premiera „TWoM:TLO” będzie miała istotny wpływ na wyniki finansowe Spółki oraz przyczyni się do wzmocnienia marki „This War of Mine”.


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 27 sierpnia 2015 18:09:08 przy kursie: 73,50 zł
Czyli konsole dopiero pod koniec stycznia 2016 roku. A to oznacza, że pierwsze informacje na temat Industriala faktycznie mogą być dopiero na wiosnę, zgodnie z tym co mówił PRowiec spółki w wywiadzie radiowym :(

No i boli również to, że to KOLEJNE przesunięcie terminu w tym roku. W tym roku wszystko się rozjechało :( Pytanie czy zarząd już podczas lutowej konferencji wiedział że wszystkie produkty (bita i launchpadowe) czekają takie poślizgi, czy to wynik nieprzewidzianych zdarzeń?
Edytowany: 27 sierpnia 2015 18:22


Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 27 sierpnia 2015 18:21:55 przy kursie: 73,50 zł
Kolejny świetny trailer! TWoM The Little Ones:



Ciekawy pomysł.
Edytowany: 28 sierpnia 2015 22:35

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 27 sierpnia 2015 19:11:25 przy kursie: 73,50 zł
ciekawe na ile to będzie twom, a na ile twom 2
bo jak dla mnie to wygląda to na zupełnie inną grę
szkoda, ze tak późno
liczyłem na listopad

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 27 sierpnia 2015 19:17:51 przy kursie: 73,50 zł
niedźwiedź napisał(a):
ciekawe na ile to będzie twom, a na ile twom 2
bo jak dla mnie to wygląda to na zupełnie inną grę


Patrząc po screenach, to ta sama gra, tylko z dodanymi postaciami dzieci. Wygląda na to, że te dzieciaki to będzie po prostu taki wypełniacz czasu podczas dziennej fazy gry.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 27 sierpnia 2015 19:23:08 przy kursie: 73,50 zł
Ten termin styczniowy może wcale nie być zły. To nie jest gra, którą kupi się dzieciom pod choinkę zwłaszcza, że otrzyma kategorię od 18 lat. Za to po listopadowej i noworocznej wyprzedaży na steam gra zyska nowych fanów, którzy rozochoceni chętniej sięgną po wersję konsolową - żeby przeżyć coś nowego.
Więc mamy tak: jesień - smartfony, późna jesień - początek zimy - wyprzedaże, zima - TWoM TLO, wiosna - konkrety na temat industriala. Plus gry z lounchpada, które mają być w 2016 i sam industial. Zapowiada się kolejny ciekawy rok dla dłużej - terminowych akcjonariuszy. wave


andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 27 sierpnia 2015 19:42:33 przy kursie: 73,50 zł
Trailer znakomity! Jak poprzednio wzbudza emocje, tworzy nastrój, zaciekawia historią, jaką będzie opowiadać gra, skłania do refleksji.
Przy tym jest oszczędny, surowy. Nie popada w kicz i patos, co jest dużą pokusą przy takiej tematyce, a mimo to jest przejmujący.
Co to za muza btw?

A jak się podoba Tobie, rockq? Pisałeś, że czekasz na trailer Industriala jako przesłankę dalszych decyzji inwestycyjnych...

Czy dobre trailery TWOM są dobrym prognostykiem trailera Industriala? ;)
Jestem na Twitterze
Edytowany: 27 sierpnia 2015 19:57

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 27 sierpnia 2015 20:31:53 przy kursie: 73,50 zł
Fantastyczny, emocjonalny i nie oczowaty trrialer ! mamy d facto TWOM2 na PS4 i XOB czyli rynek 3-4 krotnie większy niz PC.... nie moge się doczekac premiery....blah5
k
muza to OffSpring- Amerykanie to kupią....3some
Everything you know is wrong.........

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 27 sierpnia 2015 20:35:24 przy kursie: 73,50 zł
rockq napisał(a):
Czyli konsole dopiero pod koniec stycznia 2016 roku. (...)

No i boli również to, że to KOLEJNE przesunięcie terminu w tym roku. W tym roku wszystko się rozjechało :( Pytanie czy zarząd już podczas lutowej konferencji wiedział że wszystkie produkty (bita i launchpadowe) czekają takie poślizgi, czy to wynik nieprzewidzianych zdarzeń?


A co w takim razie z normalną wersją na konsole, o której wspominano tu na forum ? Te linki do sklepów wyglądały na rzeczywiste dane.
Być może w lutym wiadomo było o pracach nad normalną wersją na konsole, a w międzyczasie doszedł pomysł o rozszerzeniu materiału o dzieci, stąd opóźnienia.
Edytowany: 27 sierpnia 2015 20:36


lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 27 sierpnia 2015 20:51:52 przy kursie: 73,50 zł
Kilka rzeczy.

1. Większość z nas oczekiwała portu na konsole, ale w ogóle nie myśleliśmy, że stworzą coś nowego. Pomysł pokazania wojny z perspektywy dzieci uważam za strzał w dziesiątkę. Z poniższego bloga wynika, że postać dzieci to nie drobny dodatek, ale gra będzie koncentrowała się na postaci dzieci, ich emocjach, ochronie, trzeba się bawić z nimi, robić zabawki, będą pisały po ścianach itd.

blog.us.playstation.com/2015/0...

2. Będzie dodatkowa zawartość dla PS4 - całkowicie nowy schron. Piszą, że spędzili nad tworzeniem tego budynku ogrom czasu, więc nie będzie to byle co.

3. Dzięki tej całkowicie nowej zawartości, jest duża szansa na to, że wielu posiadaczy wersji PC kupi również wersję konsolową, chcąc zagrać w nową zawartość. Na blogu PlayStation, który wkleiłem wyżej, są już pierwsze komentarze posiadaczy PS4, którzy deklarują kupno pomimo posiadania wersji PC. To jest coś czego nie braliśmy wcześniej pod uwagę. Dlatego mam szczerą nadzieję, że nie strzelą sobie samobója i nie dadzą tej nowej zawartości jako darmowe DLC dla PC. Na razie jednak się na to nie zapowiada, bo reklamują to jako nowość właśnie specjalnie na konsole.

4. Szkoda, że premiera 2 miesiące później niż się spodziewałem, ale z drugiej strony wytłumaczyli dlaczego. Cytat z Prezesa:
11 bit studios, wspólnie z Deep Silver, położy duży nacisk na promocję i marketing „TWoM:TLO”. Pierwsze publiczne pokazy gry będą miały miejsce na rozpoczynających się w piątek 28 sierpnia targach PAX Prime w Seattle. – Nasza produkcja będzie pokazywana na dwóch stoiskach, naszym własnym oraz stoisku Deep Silver – mówi Prezes. Zapowiada, że w kolejnych tygodniach „TWoM:TLO” będzie intensywnie promowany w mediach branżowych oraz prezentowany na kolejnych imprezach targowych na świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej.

Gra jest właściwie skończona. Certyfikacja w ciągu kilku tygodni. Mogliby wypuścić przed świętami, ale chcą zintensyfikować działania promocyjne przez kolejne miesiące. Sądzę, że więcej reklamy to lepsze dla sprzedaży niż mniej ;-)

PS. Trailer bardzo fajny, chwyta za serce.
Edytowany: 27 sierpnia 2015 20:57

niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 27 sierpnia 2015 22:31:05 przy kursie: 73,50 zł
na konkurencyjnym forum inwestor zwrócił uwagę na potencjalny powód wydania gry w styczniu
na październik i listopad wychodzą: nowy fallout, assasincreed i dodatek do wiedźmina
to są wielkie gry konsolowe, które zagarną istotną część rynku w tych miesiącach i skupią uwagę graczy
nie ma sensu konkurować naszą grą z tymi olbrzymami-legendami świata RPG. grudzień to wyprzedaże więc nikt nie robi premier - styczeń wydaje się optymalny

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 27 sierpnia 2015 22:56:35 przy kursie: 73,50 zł
no nie wiem, w zeszłym roku w grudniu właśnie na wyprzedażach TWOM udanie konkurował z far cray, czy też football managerem, call of duty i był to tu na forum powód do dumy większości z inwestorów.
Dla mnie wystarczającym argumentem jest odpowiednio długa i kosztowna kampania marketingowa - efekt widać właśnie po wiedźminie 3, który z mojego punktu widzenia rozgłosem najbardziej wyróżniał się w stosunku do poprzedników (plus oczywiście nic nie schrzanili w odróżnieniu od lords of the fallen).
Edytowany: 27 sierpnia 2015 22:58

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 27 sierpnia 2015 23:44:11 przy kursie: 73,50 zł
@niedźwiedź

Myślę, że nie ma co spekulować. Powiedzieli wyraźnie, że chcą z Deep Silver zrobić dużą kampanię promocyjną przez kolejne miesiące i taki jest powód. Duża kampania reklamowa to podstawa w tej branży, jak się chce sprzedać naprawdę duży nakład. Wiem, że to trąci banałem, ale skoro niektórzy się zastanawiają to piszę :-) Weźmy pod uwagę, że takiej kampanii nie było nigdy wcześniej. Zobaczymy jak to się przełoży na sprzedaż wersji PC, tabletowej i smartfonowej. W komunikacie napisali: W opinii Zarządu premiera „TWoM:TLO” [...] przyczyni się do wzmocnienia marki „This War of Mine”. Myślę, że tak musi się stać przy dużej kampanii.


niedźwiedź
70
Dołączył: 2015-02-06
Wpisów: 637
Wysłane: 29 sierpnia 2015 09:21:28 przy kursie: 69,50 zł
Edytowany: 29 sierpnia 2015 09:21

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 29 sierpnia 2015 11:48:54 przy kursie: 69,50 zł
Omówienie wyników finansowych 11Bit Studios SA po 2 kwartale 2015 r.

Zanim przejdziemy do omówienia, skądinąd dobrych wyników za 2 kwartał najpierw proponuję powrót do raportu rocznego, który może w pewnych kwestiach powiedzieć więcej niż dwa późniejsze.


Względem raportowanych danych za IV kwartał trochę się zmieniło. O ile przychody i równe z nimi różniły się nieznacznie (21 tys.) to zmieniła się znacząco ich struktura. Sprzedaż zafakturowana była wyższa o 135 tys. zł, natomiast zmiana stanu zapasów niższa o 114 tys. Na poziomie zysku ze sprzedaży mamy 12,68 mln wobec 12,98 przed rokiem. Oznacza to ni mniej ni więcej jak koszty okresu zaniżone o 300 tys. W zasadzie korekta tak naprawdę dotyczy całego roku. Zysk netto jest mniejszy o prawie 0,5 mln. Oczywiście dane mogą się różnić i wielkiego „halo” o RZIS robić nie będziemy. Za to zmiany w zakresie bilansowym są już powodem do niepokoju. Proszę zwrócić uwagę, że saldo zapasów spadło o 1 mln zł. Owszem ono mogło się zmniejszyć, ale tylko o kwotę 152 tys., bo takiej kwoty dotyczy odpis na dwie spisane gry. Z czego zatem wynika korekta na 850 tys.? Z tego, że spółka nieprawidłowo skapitalizowała koszty, w tym wspomniane 300 tys. które zamiast pójść na wynik poszło na zapas. Drugi czynnik to kapitalizowanie prac rozwojowych w tym przede wszystkim projektu w ramach Innotech – 560 tys, które znalazły się ostatecznie w rozliczeniach międzyokresowych. To dwa poważne błędy księgowe, co oznacza że w spółce pod względem kontroli finansów dzieje się źle.

Jeszcze bardziej to widać, gdy weźmiemy pod uwagę komunikat o zaprzestaniu realizacji projektu. Proszę zwrócić uwagę, że w sprawozdaniu rocznym jest mowa o kosztach na poziomie 560 tys., natomiast w raporcie bieżącym i raporcie za II kwartał o 400 tys. Która kwota jest prawidłowa? Dlaczego się zmieniła? Próbowałem te kwestię wyjaśnić ze spółką, ale niestety odpowiedzi w końcu nie otrzymałem. Biorąc pod uwagę, że 11Bit wybrał na jako audytora (drogiego audytora)renomowanego Deloitte, to większą wiarygodność przypisuję danym w raporcie. Pachnie niezłym bałaganem i problemem z księgowością.

Raport roczny przynosi także kolejną ważna informację – podział zapasów na produkty w toku i produkty gotowe. Na koniec 2014 r. saldo zapasów dzieliło się na 2,05 mln produkcji w toku i 2,25 mln produktów gotowych. Biorąc pod uwagę informacje od spółki i zasady rachunkowości na produktach gotowych nie powinno być już TWOM, bo sprzedaż rozlicza się z zerową marżą do pokrycia kosztów produkcji. Czym zatem są skapitalizowane i nierozliczone koszty? Raczej nie jest to TWOM na iOS, czy Androida. Prawdopodobnie to nierozliczone jeszcze koszty (czytaj - nieudane projekty którejś z poprzednich gier – Anomalny 2 na konsole, Spacecom?). Teoretycznie jest na to 5 lat. W drugiej części (2,25 mln) są koszty pisania TWOM na tablety i konsole, a także pewnie część Industriala, przy czym pamiętajmy, że to stan na koniec 2014r.

Drugi kwartał był dla spółki zaskakująco dobry, także z punktu widzenia zarządu, dzięki świetnemu wynikowi na Steam Summer Sales. Jak pisaliśmy w czerwcu dziale newsowym spółka zgarnęła 1,35 mln USD: www.stockwatch.pl/wiadomosci/1... Przy kursie dolara w czerwcu na poziomie około 3,7 mamy tylko z tego miesiąca 5 mln przychodów. W sumie drugi kwartał spółka zamknęła przychodem 6,2 mln zł, który został powiększony o 400 tys. zmiany salda zapasów.


kliknij, aby powiększyć


Zysk ze sprzedaży wyniósł 4,97 mln zł, co oznacza że koszty operacyjne utrzymały się na poziomie poprzedniego kwartału i były niższe niż w IV. W sumie nie może to dziwić, skoro w IV kwartale spółka ponosiła istotne wydatki na promocję TWOM. Przypomnę, że chociażby w Warszawie były reklamy w środkach komunikacji miejskiej. Kwartał wcześniej spółka zaraportowała 4,82 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Jednak już wynik operacyjny były słabszy niż w poprzednim kwartale – 4,35 mln zł wobec 4,83. W raporcie napisano, że jest to efektem:

Cytat:
utworzenia rezerwy (0,39 mln zł) na zaniechany projekt realizowany w ramach programu Innotech. Do zakończenia II kwartału projekt nie został jeszcze finalnie rozliczony z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Rezultaty prac, czyli nowe elementy technologii własnej do tworzenia gier, będę rozliczane w kolejnych okresach w trakcie jej eksploatacji a rezerwa zostanie rozwiązana. Na pozostałą kwotę pozostałych kosztów operacyjnych złożyła się darowizna na rzecz fundacji War Child (0,18 mln zł) i nakłady (prawie 0,1 mln zł) na grę Jameson the Pilot, której produkcja (realizowana w ramach 11 bit launchpad) została zaniechana


No i w tym miejscu znów jest zagwozdka. W normalnym toku realizacji projektów dotowanych, koszty kapitalizuje się na rozliczeniach międzyokresowych, a po ukończeniu przenosi albo na aktywa trwałe albo wnip. Po stronie pasywach dotacje księguje się w RM przychodów. Po oddaniu projektu dotacje pojawiają się w pozostałych przychodach operacyjnych jako rekompensata poniesionych kosztów. Z finansowego punktu widzenia nie powinno być mowy o żadnych rezerwach. Po prostu koszty poszły przez wynik, a nie zostały skapitalizowane – tak to chyba trzeba nazwać. Pozostaje pytanie czemu poszły przez wynik? Czy projekt nie jest zakończony i został spisany? Przeczy temu wyjaśnienie w raporcie. Przez rozwiązanie rezerwy należy chyba rozumieć po prostu wpływ potencjalnej dotacji z programu Innotech. Wydaje się, że jest jakiś problem z jej rozliczeniem po prostu… Tę kwestię także próbowałem wyjaśnić ze spółką, ale nie doczekałem się przynajmniej na razie żadnej odpowiedzi.

Wynik netto zamknął się kwotą 3,4 mln zł, wobec 4,2 kwartał wcześniej. Powtarzalny, oczyszczony ze zdarzeń jednorazowych wynik jest jednak większy. I nie chodzi tutaj wcale o pozostałą działalność, bo darowizna dla War Child to nic innego jak koszty marketingowe, a spisanie kosztów James de Pilot to także normalny element działalności. Proszę zwrócić uwagę, że stopa podatkowa w tym kwartale wyniosła 23 proc. wobec 18 w poprzednim kwartale.

Jak na zaraportowany wynik, to dość mizernie za to wyglądają przepływy -1,9 mln zł przy zysku netto w kwocie 3,4 mln. Do pewnego stopnia efekt jest oczekiwany, bo duża sprzedaż na SSS mogła być opłacona dopiero w lipcu, a rozkład w pierwszym kwartale mógł być bardziej równomierny. Jednak tak się nie stało. Należności spadły z 5,6 mln zł do 4,8 mln zł., a więc oddały do przepływów około 800 tys. Za to mocno spadły zobowiązania krótkoterminowe – 3,1 mln zł. Prawdopodobnie spółka zapłaciła podatek dochodowy.


kliknij, aby powiększyć


Kwartał pod względem wyniku był naprawdę bardzo dobry, jednak gotówkowo znacznie słabszy niż poprzedni, kiedy do spółki wpłynęło 6,9 mln zł. O ile sukces TWOM jest niepodważalny, to wątpliwości budzi bałagan w rachunkowości i finansach. Porzucenie 3 projektów także oceniam pozytywnie. Lepiej stracić małe kwoty niż podważyć zbudowany hitem wizerunek. Jednocześnie widzimy, że spółka szuka kolejnych pomysłów na gry.

Choć przychody Games Republic znacząco przyśpieszyły w II kwartale względem pierwszego, czym chwali się spółka, to proszę zerknąć na dane finansowe. GRL miał po półroczu niecałe 74 tys. EUR przychodów czyli o 30 więcej r/r. Przyrost niby spory, ale… ale serwis uruchomiono 8 kwietnia 2014 r., czyli sprzedaż porównywalna dotyczy niecałych 2 miesięcy a nie 6 jak obecnie. W całym zeszłym roku GRL wygenerował sprzedaż na poziomie 80 tys. EUR, czyli w kwartale premierowym miał taki przychód jak w całym drugim półroczu. W pierwszym półroczu był także nierentowny operacyjnie.
Przy obecnej liczbie użytkowników dostajemy miesięczny przychód 0,6 eurocenta na użytkownika, a słabo radząca sobie Zynga ma 9 centów dziennie.

Mimo, że dwie nowe nogi biznesowe(GRL i Launchpad) na których próbuje stanąć 11B przędą narazie słabo to perspektywy na kolejne kwartały są obiecujące. Mamy za sobą premierę TWOM na tablety, a przed sobą smartfony i konsole oraz przede wszystkim Industriala.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 29 sierpnia 2015 11:52

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 29 sierpnia 2015 14:47:31 przy kursie: 69,50 zł
Ciekawy artykuł na stooq i w wyborczej się pojawił.

http://stooq.pl/n/?f=987478

Wyłania się powoli strategia marketingowa. 11bit ucieka od stwierdzeń, że TWoM:LO to rozszerzona wersja, a określają ją jako opartą na TWoM lub jako nową wersję gry. Cyt. Twórcy nie nazywają gry "rozszerzeniem", zamiast tego określając ją jako "opartą na +TWoM+".

Pada stwierdzenie, cyt. Twórcy podkreślają, że tak jak oryginalne "This War of Mine", "The Little Ones" jest grą przeznaczoną dla osób dojrzałych emocjonalnie. Paweł Miechowski mówi też, cyt. Wprowadzenie postaci dzieci wiąże się z koniecznością znacznego rozbudowania gry. "Z technicznej strony oznacza to konieczność symulowania znacznie większej liczby stanów emocjonalnych. W pierwotnej wersji +TWoM+ na PC było ok. 2,5 tys. różnych stanów, które mogły wpływać na emocje wirtualnych postaci. W +The Little Ones+ tych stanów będzie ponad dwa razy więcej. Tym samym wielokrotnie większe będą też możliwości tego, jak potoczy się historia".

Do tego dochodzi zupełnie nowa okładka gry oraz nowa piosenka w trailerze. Widać, że będą chcieli reklamować grę jako coś nowego, a nie tylko jako duże uaktualnienie, jak to miało miejsce przy ostatnim patchu. Konsekwentnie unikają też odpowiedzi na pytanie o uzupełnienie wersji na PC o nowe treści, co może sugerować, że wypuszczą to w późniejszym czasie jako płatne DLC lub jako nową wersję na PC. Zresztą zapytam ich na forum o to, choć pewnie nie odpowiedzą.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 30 sierpnia 2015 20:26:35 przy kursie: 69,50 zł
lelo-pakero napisał(a):
@niedźwiedź

Myślę, że nie ma co spekulować. Powiedzieli wyraźnie, że chcą z Deep Silver zrobić dużą kampanię promocyjną przez kolejne miesiące i taki jest powód.



Panowie, nie umiecie, lub nie chcecie, czytać między wierszami. Wydawca przesuwając premierę gry z najbardziej dochodowego okresu roku, na najsłabszy sprzedażowo okres (gorszy byłby tylko środek lata), wysłał nam niezbyt optymistyczną wiadomość. W IV kwartale ilość dostępnej przestrzeni półkowej, reklamowej i dostęp do mocy produkcyjnych tłoczni jest mocno ograniczony. Dlatego wydawcy przygotowując się do okresu świątecznego bardzo dokładnie analizują które gry wtedy wydać, starając się wybrać tytuły o największym potencjale. To że TWoM nie załapał się do świątecznego portfolio KOCHa jest dla mnie sygnałem że wydawca niespecjalnie wierzy w duży sukces konsolowej wersji gry.

To że spółka do ostatniej chwili obstawała przy tym że premiera będzie w tym roku, może świadczyć o tym, że i dla zarządu decyzja wydawcy o przesunięciu premiery była zaskoczeniem. Możliwe że za tym odstawieniem na boczny tor stoją słabe wyniki sprzedaży wersji pudełkowej oraz ciężka tematyka gry.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 30 sierpnia 2015 21:20:51 przy kursie: 69,50 zł
I jeszcze w kwestii tematyki gry. Już w dniu ogłoszenia wersji konsolowej miałem mieszane uczucia co do wykorzystania dzieci, a z każdym kolejnym dniem ten temat coraz mniej mi się nie podoba. Nie wiem czy spółka nie zaczęła za bardzo żerować na ludzkich emocjach, i zacznie to być postrzegane przez publikę nie jako przejaw empatii, ale prymitywnego oportunizmu (pamiętacie artykuł w Newsweeku?). Już przy okazji premiery pierwszego trailera wersji mobilnej nie podobało mi się, że do reklamy gry użyli sceny gwałtu. A teraz to.

Na potrzeby konsol temat TWoM można było rozbudować na wiele różnych sposobów, w wielu różnych kierunkach, tak by przyciągnąć zainteresowanie typowego gracza konsolowego. Było tyle możliwości, więc zupełnie nie rozumiem dlaczego zdecydowali się akurat na dodanie tematyki tak kontrowersyjnej, że może zniechęcić wiele osób do zakupu gry? Mam wrażenie, że to przedstawianie konsolowej wersji gry jako symulatora wychowania dziecka w wojnie, głodzie i chłodzie może mocno ograniczyć grono potencjalnych odbiorców i uczynić z wersji „The Little Ones” produkt niszowy. Przynajmniej takie są moje odczucia.
Edytowany: 30 sierpnia 2015 21:22

111496
1
Dołączył: 2010-09-11
Wpisów: 47
Wysłane: 30 sierpnia 2015 22:48:33 przy kursie: 69,50 zł
Rockq napisał:
Cytat:
Na potrzeby konsol temat TWoM można było rozbudować na wiele różnych sposobów, w wielu różnych kierunkach, tak by przyciągnąć zainteresowanie typowego gracza konsolowego.


Na jakie inne sposoby rozbudowałbyś TWoM?

Cytat:
Mam wrażenie, że to przedstawianie konsolowej wersji gry jako symulatora wychowania dziecka w wojnie, głodzie i chłodzie może mocno ograniczyć grono potencjalnych odbiorców i uczynić z wersji „The Little Ones” produkt niszowy.


Gra od początku była skierowana do nieco zawężonego grona odbiorców i ryzyko się opłaciło. Posiadanie dzieci wcale nie jest czymś niszowym więc chyba dzieci w grze nie powinny tej grupy zniechęcić.
Edytowany: 30 sierpnia 2015 22:49

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



337 338 339 340 341

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,470 sek.

bcyunetm
ytvgrwiu
rfmltnih
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ueupdrwa
tfuikzqq
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat